Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Демченко І. І. 
Активізація творчої діяльності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва в галузі художньої кераміки / І. І. Демченко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 45-48. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

З'ясовано суть провідних категорій творчості, актуалізовано принцип активності навчання й методу проектів. Визначено чинники активізації складових творчої діяльності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва в галузі мистецтва кераміки: самостійність, оригінальність, нестандартність, здатність установлювати нові зв'язки між відомими явищами; гнучкість у вирішенні пластичних завдань; швидкість генерування й зміни ідей.

Выяснена суть ведущих категорий творчества, актуализирован принцип активности обучения и метода проектов. Определены такие факторы активизации составляющих творческой деятельности будущего учителя изобразительного искусства в отрасли искусства керамики: самостоятельность, оригинальность, нестандартность, способность устанавливать новые связи между известными явлениями; гибкость в решение пластических заданий; скорость генерирования и изменения идей.

In the article the essence of leading categories of creativity is found out, the principle of activity of training and a method of projects is actualized. Such factors of activization of components of creative activity of the future teacher of the fine arts in branch of art of ceramics are defined: self-dependence, singularity, originality, ability to establish new connections between the known phenomena; flexibility in the decision of plastic tasks; rate of generation and change of ideas.


Ключ. слова: активізація творчої діяльності
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Щ125.13 р (4УКР)31-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Дудікова Л. В. 
Аналіз стану готовності майбутніх медиків до професійного самовдосконалення / Л. В. Дудікова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 96-100. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Охарактеризовано стан готовності майбутніх лікарів до професійного самовдосконалення, доведено необхідність посилення уваги в навчальному процесі до проблем формування у майбутніх лікарів готовності до професійного самовдосконалення. Визначено критеріїв готовності фахівців до майбутньої професійної діяльності: мотиваційно-ціннісний, пізнавально-інформаційний та діяльнісно-результативний.

Проанализировано состояние готовности будущих врачей к профессиональному самосовершенствованию, доказана необходимость усиления внимания в учебном процессе к проблемам формирования у будущих врачей готовности к профессиональному самосовершенствованию. Определены критерии готовности специалистов к будущей профессиональной деятельности: мотивационно-ценностный, познавательно-информационный и деятельностно-результативный.

In this article there are stated the characteristics of the ready status of future doctors for their professional self-perfection, there is also proved the necessity to enhance attention to the problems of the readiness formation of future doctors for their professional self-perfection during their training. Availability of experts for future professional activity was determined by the formation of values, motivational, cognitive and information, deyatelnostno-efficient criteria.


Ключ. слова: професійне самовдосконалення, критерії готовності
Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Загородна О. Ю. 
Аналіз стану сформованості іншомовної професійної компетентності студентів економічних спеціальностей / О. Ю. Загородна // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 168-172. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено рівні професійної іншомовної компетентності. Досліджено рівень студентських знань англійської мови, їх ставлення до навчання іномовної компетенції. Особливу увагу приділено складовим сформованості професійної іномовної компетентності.

Определен уровень профессиональной иноязычной компетентности. Исследован уровень студенческих знаний английского языка, их отношение к обучению иноязычной компетенции и связанные с этим проблемы. Особое внимание обращено на составляющие сформированности профессиональной иноязычной компетентности.

The article is devoted to determining the level of professional foreign language competence and its analysis. Investigate the level of student knowledge of English, their attitudes to learning inomovnoyi competence and related issues. Particular attention is paid to components inomovnoyi formation of professional competence.


Ключ. слова: іншомовна професійна компетентність, студенти економічних спеціальностей
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Морська Н. Л. 
Болонський процес: прорив чи уніфікація української освіти / Н. Л. Морська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 228-234. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто особливості реформування та модернізації української освіти. Проаналізовано практику втілення ідей Болонського процесу у вітчизняну систему освіти.

Рассмотрены особенности реформирования и модернизации украинского высшего образования, в частности, присоединение Украины к Болонскому процессу, что стало своеобразным шагом к современизации та европеизации национальной высшей школы. Проанализированы идеи Болонского процесса в отечественную систему образования.

The peculiarities of reformation and modernization of Ukrainian education, namely, the accession of Ukraine to Bologna process being a specific step towards updating and Europeanization of national higher schooling have been investigated in the article. The scientific analysis has been conducted concerning how the ideas of Bologna process are implemented in practice, which new educational issues yet already tested by the Europeans have been contributed to the national system of education.


Ключ. слова: Болонський процес, вітчизняна система освіти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бідюк Н. М. 
Використання інтерактивних технологій навчання у професійній підготовці американських безробітних / Н. М. Бідюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 200-204. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблему використання інтерактивних технологій навчання безробітних в освітній практиці США. Увагу приділено розгляду проектних технологій, ігрових технологій, кейс-навчанню, технології кооперованого навчання. Встановлено, що теоретична модель педагогічних технологій навчання безробітних включає такі компоненти: гуманістичну складову, прагматизм, алгоритм використання ефективних технологій.

Рассмотрена проблема использования интерактивных технологий обучения безработных в образовательной практике США. Внимание уделено рассматриванию проектных технологий, игровых технологий, кейс-обучению, технологии кооперированного обучения. Установлено, что теоретическая модель педагогических технологий обучения безработных состоит из компонентов: гуманистический, прагматизм, алгоритм использования эффективных технологий.

The problem of use of interactive technologies of education in training unemployed in educational practice in the USA has been viewed. Special attention is paid to consideration of projected technologies, play technologies, case-studies, technologiesof cooperative teaching. Theoretical model of educational technology training of unemployed includes the following components: humanistic component, pragmatism, an algorithm using efficient technologies.


Ключ. слова: інтерактивні технології навчання, професійна підготовка американських безробітних, проектна технологія, ігрова технологія, кейс-навчання, технології кооперованого навчання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.24 + Ч444(7СПО)763.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Пантюк М. П. 
Вимоги до вчителя крізь призму завдань його підготовки (30-ті роки ХХ століття) / М. П. Пантюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 20-24. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано процес становлення педагогіки як науки на початку ХХ ст. та особливості підготовки педагога до виховної діяльності. Обгрунтовано роль учителя як організатора педагогічного процесу, проаналізовано вимоги до нього крізь призму тодішнього соціального замовлення. Визначено якості, здібності та уміння, якими повинен оволодіти вчитель.

Проанализирован процесс становления педагогики как науки начала ХХ ст. и особенности подготовки педагога к воспитательной деятельности. Обоснована роль учителя как организатора педагогического процесса. Проанализированы требования к нему сквозь призму социального заказа 1930-х гг., определены качества, наклонности и умения, которыми он должен овладеть.

In the article we research the issue of becoming pedagogy as science and educative activity of a teacher in the 20th centuries. The article is devoted to the role of the teacher as an organizer of pedagogical process. The requirements to it in the light of that time social order are analysed. Qualities, capabilities and abilities necessary for him are determined.


Ключ. слова: виховна діяльність, вимоги до підготовка вчителя
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дідук-Ступ'як Г. І. 
Глотодидактичні можливості використання лінгвоконцептології у процесі інтеракції різноаспектного вивчення української мови / Г. І. Дідук-Ступ'як // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 110-117. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

З'ясовано глотодидактичні можливості застосування лінгвоконцептології у процесі реалізації технології поєднання різновекторного вивчення української мови. Розкрито педагогічні, лінгводидактичні, психолінгвістичні, лінгвістичні засади лінгвоконцептологічної методики опрацювання мовного матеріалу для формування білінгвів і полілінгвів. Показано шляхи реалізації лінгвоконцептологічного та компаративного вивчення мовних і культурних явищ на основі зв'язного висловлювання та у ході побудови різножанрових дискурсів.

Описаны глотодидактические возможности применения лингвоконцептологии в процессе реализации технологии взаимодействия разновекторного изучения украинского языка. Раскрыто педагогические, лингводидактические, психолингвистические и лингвистические основы лингвоконцептологической методики обучения языковому материалу для формирования билингвов и полилингвов. Указаны пути реализации лингвоконцептологического и компаративного изучения языковых и культурных явлений на основе связного высказывания и в ходе построения разножанровых дискурсов.

The article deals with the glotodidactic possibilities of linguoconceptology usage in the process of implementation of the combination of multiple view study of the Ukrainian language technology. Reveals pedagogical, linguodidactic, psycholinguistic, linguistic principles of linguoconceptual methods of the linguistic material processing for the formation of bilinguals and polilinguals. Shows the ways of implementation of linguoconceptual and comparativistic study of linguistic and cultural phenomena on the basis of a connected utterance, the construction of diverse in terms of genre discourses.


Ключ. слова: лінгвоконцептологія, глотодидактичні можливості
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Будій Н. Д. 
Застосування наративних технологій з дітьми молодшого шкільного віку на уроках рідної мови / Н. Д. Будій // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 128-135. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто використання наративних технологій з дітьми молодшого шкільного віку на уроках рідної мови. Показано, що метод наративу як інноваційна діяльність вчителя початкових класів сприяє розвитку зв'язного мовлення, формуванню вміння висловлювати власні думки, розвитку лінгвокреативних здібностей молодших школярів. Зазначено, що важливими функціями наративного методу є функція саморозкриття і самовираження дитини, трансляція нею власних переживань оточуючим, підтримання її психічного здоров'я.

Рассмотрено использование нарративных технологий с детьми младшего школьного возраста на уроках родного языка. Показано, что метод нарратива в качестве инновационной деятельности учителя начальных классов способствует развитию связной речи, формированию умений высказывать собственные мысли, развитию лингвокреативных способностей у младших школьников. Определены функции нарративного метода: самораскрытие и самовыраженность ребенка, трансляция им собственных переживаний окружающим, поддержка его психического здоровья.

The article deals with the usage of the narrative techniques in work with the junior schoolchildren on the lessons of native language when working with a text. The method of narration (short story, tale, creation of own stories and fairy tales) is an innovative activity of a primary school teacher. This method facilitates the development of coherent thinking and the formation of lingvo-creative faculties of junior schoolchildren. Important functions of the method of narration are the child's self-revelation and self-expression, the translation of a child's own emotions to people around a child, the maintenance of child's mental health.


Ключ. слова: наративні технології, метод наративу, урок рідної мови
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Іващенко Л. О. 
Інноваційна модель проектування процесу вивчення предметів за вибором у системі економічної освіти / Л. О. Іващенко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 69-75. - укp.

Розкрито окремі особливості інтерактивного навчання з факультативних економічних предметів у контексті вимог до впровадження особистісно-орієнтованого підходу в навчальному процесі. Описано багатофакторний аналіз умов упровадження вибіркових дисципліну загальноосвітніх і ВНЗ, визначено основні характеристики цього процесу. Увагу приділено завданням вивчення курсів за вибором і проблемам підготовки вчителів до організації додаткового навчання з економіки для школярів. Охарактеризовано основні організаційні аспекти факультативної форми вивчення економіки у форматі предмета за вибором для учнів V - VI класів.

Раскрыты особенности интерактивного обучения факультативным экономическим предметам в контексте требований к внедрению личностно-ориентированного подхода в учебном процессе. Описан многофакторный анализ условий внедрения выборочных дисциплин в общеобразовательных и ВУЗ и определены основные характеристики этого процесса. Внимание уделено задаче изучения курсов по выбору и проблемам подготовки учителей к организации дополнительного обучения экономике для школьников. Охарактеризованы основные организационные аспекты факультативной формы изучения экономики в формате предмета по выбору для учеников V - VI классов.

In the article the separate features of interactive studies open up from optional economic objects in the context of requirements to introduction of personality oriented approach in an educational process. The multivariable analysis of terms of introduction of selective disciplines is described in general and higher educational establishments and basic descriptions of this process are certain. Considerable attention is devoted the tasks of study of courses after a choice and problems of preparation of teachers to organization of additional studies from an economy for schoolboys. The basic organizational aspects of optional form of study of economy are characterized in the format of object after a choice for students V - VI classes.


Ключ. слова: предмет за вибором, інтерактивне навчання
Індекс рубрикатора НБУВ: У. р(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кравчук Л.  
Іншомовна підготовка учнів загальноосвітніх шкіл України в другій половині ХХ століття: проблема періодизації / Л. Кравчук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 144-150. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Наведено періодизацію розвитку шкільної іншомовної освіти в Україні у другій половині ХХ ст. Виокремлено й охарактеризовано основні етапи процесу, їх особливості та знакові моменти. Розглянуто еволюцію змісту та методів навчання іншомовної підготовки учнів на різних етапах відповідно до освітніх вимог часу.

Представлена периодизация развития школьного иноязычного образования в Украине во второй половине ХХ в. Охарактеризованы основные этапы процесса, их преемственность и специфические черты. Периодизация развития школьного иноязычного образования является основой научного исследования автора.

This work presents author's division into period in development of school foreign education in Ukraine in 20-th century. There is characterized the main stages of the process, their continuity and peculiarity. These divisions into periods are the baseof scientific study of the author.


Ключ. слова: іншомовна підготовка, періодизація розвитку шкільної іншомовної освіти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 г(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Пасічник О. О. 
Комунікативна компетентність і професійне спілкування як складові процесу професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів / О. О. Пасічник // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 35-39. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні питання процесу професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів. Акцентовано увагу на сутності наукових категорій "комунікативна компетентність" і "професійне спілкування". Розглянуто основні підходи науковців до зазначених дефініцій, зміст комунікативної компетентності, встановлено основні її функції.

Рассмотрены теоретические вопросы процесса профессиональной подготовки будущих социальных педагогов. Акцентировано внимание на сути научных категорий "коммуникативная компетентность" и "профессиональное общение". Рассмотрены основные подходы к названым научным категориям. Проанализировано содержание коммуникативной компетентности, установлены основные функции, которые она выполняет в будущей профессиональной деятельности социальных педагогов.

Theoretical questions of the process of the training future social teacher is considered in article. Accented attention on essences of the scientific category "communication competence" and "professional contact". The Author considers the main approaches to this scientific category. The Analyses contents communication competence as well as is installed main functions which she game of future professional activity social teacher.


Ключ. слова: комунікативна компетентність, професійне спілкування
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Воронка Г. С. 
Конструювання додипломних і післядипломних академічних програм у ВНЗ Канади та Великої Британії / Г. С. Воронка // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 187-193. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Здійснено дослідження ступенево-структуризаційних процесів у реалізації додипломних/післядипломних мультипрофільних академпрограм у канадських і британських ВНЗ. Проаналізовано специфічні системи оцінювання знань, уніфіковані системи обліку, нарахування кредитно-залікових одиниць. Обгрунтовано необхідність здійснення реформ в системі освіти України у напрямах: симпліфікації, раціоналізації складних освітніх моделей, ліквідації механічного накладання три- і двоступеневих мультиелементних освітніх структур.

Изложены материалы: академическое структурирование - стимуляционный фактор в развитии образовательных систем в Канаде и Великобритании (социально-экономический аспект), мотивационный фактор в осуществлении беспрерывной учебной деятельности в канадских, британских вузах (ступени - бакалаврская, магистерская, докторская, квалификационно-профессиональный аспект).

In the article has been done the exposition of the materials: academic grading is a Stimulative Factor in the development of Educational Systems in Canada and Great Britain (a Social-Еconomic Aspect), - a Motivative Factor in exercising of Continual Learning Activity in Canadian. British Universities (grades - Baccalaureate, Master, Doctoral, a Qualification-Professional Aspect).


Ключ. слова: додипломні і післядипломні академічні програми, ВНЗ Канади та Великої Британії
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ВЕЛ) + Ч484(7КАН) + Ч481.28

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Романовська Л.  
Міжособистісні відносини у дитячому громадському об'єднанні як чинник формування духовності дитини / Л. Романовська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 105-109. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування духовності в процесі соціально-педагогічної діяльності сучасних дитячих громадських об'єднань. Показано вплив міжособистісних відносин на стан ціннісних орієнтацій. Проаналізовано структуру процесу формування духовності, її особливості під час соціального виховання членів дитячих спілок.

Рассмотрена проблема формирования духовности в процесе социально-педагогической деятельности современных детских общественных обьединений, в частности аспект влияния межличностных отношений на состояние ценностных ориентаций личности. Проанализирована структура процеса формирования духовности, его особенности в ходе воспитания членов детских союзов.

This article has been shown the problem of spirituality forming in the process of socio-psychological activities in the modern child's public organizations, especially the aspect of interpersonally relations influence on the state of valuable orientation. In details it has been analyzed the structure of spirituality forming process, its peculiarities in the social upbringing organizing of child's organization members.


Ключ. слова: дитяче громадське об'єднання, духовність дитини
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч422(4УКР) + Ю954.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Федорова І. А. 
Модель процесу навчання професійно спрямованого англомовного монологічного мовлення / І. А. Федорова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 151-155. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання організації процесу навчання висловлюватися у монологічній формі на заняттях ділової англійської мови. Модель навчального процесу, що описана, спрямована на реалізацію за умов навчання у немовних ВНЗ, зокрема на факультетах міжнародної економіки та менеджменту. Зазначено, що модель базується на циклічно-тематичному принципі та передбачає чотиритижневий цикл занять з трьома мікроциклами. Визначено, що навчальний процес реалізується на практичних (аудиторних і лабораторних) та самостійних (домашніх і лабораторних) заняттях.

Рассмотрен вопрос организации процесса обучения высказываться в монологической форме на занятиях делового английского языка. Модель процесса обучения ориентирована на реализацию в условиях обучения в неязыковых ВУЗ, в частности, на факультетах международной экономики и менеджмента. Модель построена на циклическо-тематическом принципе и состоит из четырехнедельного цикла занятий с тремя микроциклами. Учебный процесс реализуется на практических (аудиторных и лабораторных), а также на самостоятельных (домашних и лабораторных) занятиях.

The article deals with the problem of teaching monological speech at Business English classes. The model of the teaching process is realized within the curriculum at the faculties of International Economics and Management. The model is based on chained and thematic principles, and consists of a four-week cycle of classes with three micro cycles. The studying process is realized during practical class and laboratory hours, and also during independent home and laboratory hours.


Ключ. слова: професійно спрямоване англомовне монологічне мовлення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Топорівська Я. В. 
Можливості використання комп'ютерних технологій у професійній підготовці майбутнього вчителя музики / Я. В. Топорівська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 53-58. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему вдосконалення підготовки майбутнього вчителя музики до використання комп'ютерних технологій у професійній діяльності, з'ясовано їх дидактико-психологічні особливості. Проаналізовано практичний досвід підготовки вчителів музики до використання комп'ютерних технологій, засвідчено наявність в означеній галузі суперечностей, що перешкоджають розв'язанню актуальної проблеми. Акцентовано увагу на висвітленні методичних аспектів використання компТютерних технологій у викладанні предмету "Музика", перспективи їх впровадження у навчальний процес.

Рассмотрена проблема совершенствования подготовки будущего учителя музыки к использованию компьютерных технологий в профессиональной деятельности, выявлены их дидактико-психологические особенности. Проанализирован практический опыт подготовки учителей музыки к использованию компьютерных технологий, установлены противоречия, препятствующие решению актуальной проблемы. Освещены методические аспекты использования компьютерных технологий в преподавании предмета "Музыка", перспективы их внедрения в учебный процесс.

We consider the problem of improving of the training of future teacher of music to the usage of computer technologies in professional activities and the didactic-psychological peculiarities of their usage by future specialists in musical padogogics have been clarified. The practical experience of preparation teachers of music to the usage of computer technologies have been analyzed and the differences have been found that obstructs the solving of actual problem. The attention is focused on the highlighting of methodical aspects of using computer technologies in teaching the subject "Music" perspectives of their usage in studying process.


Ключ. слова: комп'ютерні технології, професійна підготовка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253 + Щ31 р(4УКР)31-3:З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Микитенко Н.  
Оптимізація змісту іншомовної професійної підготовки майбутніх фахівців природничого профілю / Н. Микитенко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 159-168. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

З'ясовано суть поняття змісту освіти, проаналізовано складові змісту іншомовної професійної підготовки майбутніх фахівців природничого профілю у вітчизняних ВНЗ. Визначено взаємозв'язок змістового компоненту такої підготовки з організаційними особливостями її реалізації. Запропоновано шляхи оптимізації змісту іншомовної професійної підготовки майбутніх фахівців природничих спеціальностей.

Изучено понятие содержания образования, проанализированы составные содержания иноязычной профессиональной подготовки будущих специалистов природоведческого профиля в украинских ВУЗ. Определена взаимосвязь содержательного компонента такой подготовки с организационными особенностями ее реализации. Предложены пути оптимизации содержания иноязычной профессиональной подготовки будущих специалистов природоведческих специальностей.

The article is dedicated to the problem of future specialists in sciences LSP professional training optimization under the circumstances of the integration processes. The notion "content of education" has been examined, the main components of future specialists in sciences LSP professional training contents in the Ukrainian educational establishments have been analyzed, the relations between the content components of the training and its organizational features have been determined. Possible ways of future specialists in sciences LSP professional training optimization have been suggested.


Ключ. слова: іншомовна професійна підготовка, майбутній фахівець природничого профілю
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2 + Б. р(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ярощук І. Д. 
Організація і зміст дослідно-експериментальної роботи з підготовки майбутнього економіста до професійного спілкування / І. Д. Ярощук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 76-82. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Обгрунтовано доцільність здійснення спеціальної підготовки майбутніх економістів до професійного спілкування в процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Визначено основні форми професійного мовного спілкування економіста, в процесі здійснення яких відбувається його комунікативна взаємодія із співрозмовником. Проаналізовано зміст і методику проведення комплексу тренінгових завдань, що сприяють формуванню комунікативної компетентності майбутніх фахівців у сфері економіки.

Обоснована целесообразность осуществления специальной подготовки будущих экономистов к профессиональному общению в процессе изучения гуманитарных дисциплин. Определены основные формы профессионального языкового общения экономиста, в процессе осуществления которых происходит его коммуникативное взаимодействие с собеседником. Осуществлен анализ содержания и методики проведения комплекса тренинговых заданий, которые способствуют формированию коммуникативной компетентности будущих специалистов в сфере экономики.

The necessity of realization of the special preparation of future economists for professional intercourse in the process of study of humanitarian disciplines is grounded in the article. Вasic forms of professional intercourse of economist are determined. The analysis of content and procedure of execution of complex of training tasks is carried out.


Ключ. слова: професійне спілкування, підготовки майбутнього економіста
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ольхович О. В. 
Основні концепції мультикультурної освіти у контексті підготовки вчителя іноземних мов / О. В. Ольхович // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 155-159. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розкрито основні концепції мультикультурної освіти у контексті підготовки вчителя іноземних мов, проаналізовано їх розвиток у США, Канаді та Австралії. Обгрунтовано важливість втілення елементів мультикультурної освіти у компоненти процесу навчання (навчальні плани та методи навчання).

Раскрыты основные концепции мультикультурного образования в контексте подготовки учителя иностранных языков, проанализировано их развитие в США, Канаде и Австралии. Обоснована важность внедрения элементов мультикультурного образования в компоненты процесса обучения, прежде всего в учебные планы и методы обучения.

The article deals with the key concepts of multicultural education in the context of foreign languages teacher training, analysis of their development in the USA, Canada and Australia. The importance of implementing the elements of multicultural education into the components of study process, curricula and methods of teaching in particular, is grounded.


Ключ. слова: мультикультурна освіта, підготовка вчителя іноземних мов
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Морозов С. М. 
Особливості методики визначення рівнів сформованості дидактичної культури викладача вищого військового навчального закладу / С. М. Морозов, О. А. Синчишина // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 220-223. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано основні складові методики визначення рівнів сформованості дидактичної культури викладачів військового ВНЗ (робота експертів, розробка оцінювання рівнів сформованості окремих показників дидактичної культури). Охарактеризовано високий, середній та низький рівні сформованості зазначеної культури та засоби визначення рівнів її сформованості.

Обоснованы основных составляющих методики определения уровней сформированости дидактической культуры преподавателей военного ВУЗ (работа экспертов, разработка оценки уровней сформированности отдельных показателей дидактической культуры. Дана характеристика признаков высокого, среднего и низкого уровней сформированнлости такой культуры и средства определения уровней ее сформированности.

This paper presents the study of basic components of a methodology for determining levels of didactic culture of teachers formed a military institution of higher education (the experts, the development of assessment levels formed separate indicators didactic culture, characterized by signs of high, Medium and low levels of this formation of culture and means of determining the levels of formed.


Ключ. слова: дидактична культура, викладач вищого військового навчального закладу
Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4(4УКР)390.1-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Горбатюк Р. М. 
Оцінка рівня інженерно-педагогічної підготовки студентів у педагогічному університеті / Р. М. Горбатюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. - 2009. - № 2. - С. 205-211. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено аналіз готовності майбутніх інженерів-педагогів комп'ютерного профілю до професійної діяльності. У структурі особистості фахівців інженерно-педагогічного спрямування центральне місце займає мотиваційно-ціннісний компонент. Зазначено, що формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності буде ефективним за умови інтенсифікації навчального процесу та його орієнтації на одержання студентом практичних знань.

Осуществлен анализ готовности будущих инженеров-педагогов компьютерного профиля к профессиональной деятельности. Установлено, что в структуре личности специалистов инженерно-педагогического направления центральное место занимает мотивационно-ценностный компонент. Проведенное исследование дает основания утверждать, что формирование готовности будущих инженеров-педагогов к профессиональной деятельности будет эффективным при условии интенсификации учебного процесса и его ориентации на получение студентом практических знаний.

In the article the analysis of future engineers-teachers readiness is carried out to their professional activity. It is set that the motivational-valued component is the main in the structure of the determinet personalities. The conducted research grounds to assert that forming of readiness future engineers-teachers to professional activity will be effective on condition of intensification of educational process and its orientation on the receipt students their practical knowledges.


Ключ. слова: інженерно-педагогічна підготовка студентів, готовність до професійної діяльності
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/яхф Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського