Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (26)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю6*31-723.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Рижова І. С. 
Дизайн як фактор гармонізації відносин суспільства і особистості: методологічні засади : автореф. дис... д-ра філософ. наук / І. С. Рижова; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2008. - 32 c. - укp.

Розроблено цілісну соціально-філософську концепцію дизайну як фактора гармонізації відносин суспільства й особистості. Розкрито сутність дизайну як об'єкта вивчення соціальної філософії. Проаналізовано наукові підходи щодо дизайну в його історичній ретроспективі. Визначено принципи та методи філософського аналізу та розроблено категоріальний апарат дослідження дизайну. Вивчено генезу дизайнерської діяльності, акцентовно увагу на її інноваційному характері. Визначено сутність, форми та функції дизайну, досліджено концепцію дизайнерської діяльності в системі відносин людина - суспільство, розкрито сутніть дизайнерської творчості як специфічного способу самореалізації особистості. Встановлено роль дизайну у розвитку соціальної свободи та самоудосконалення соціуму й особистоті, розглянуто специфіку самореалізації особистості в дизайнерській діяльності. Розкрито сутність дизайну як культурної універсалії цивілізації, розглянуто сучасні уявлення про технократичний дизайн. Уточнено аксіологічну складову змісту дизайну та його антропологічний вимір. Виявлено специфіку сучасної концепції становлення та розвитку дизайну як духовно-практичного феномену в інформаційно-культурному просторі й обгрунтовано напрями оптимізації його нових форм. Показано роль вітчизняних дизайнерських традицій у саморозвитку українського суспільства. Проаналізовано актуальні проблеми дизайну в сучасному філософському дискурсі - класичному, модерністському, постмодерністському.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13 + Ю814 + Щ129.059

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356037 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Губернюк Л. В. 
Життєвий світ людини в контексті соціально-філософського дослідження : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Л. В. Губернюк; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 16 c. - укp.

Показано, що поняття "життєвий світ" є означенням особливої форми фіксації відношення різних сфер людського буття, яке сприймається суб'єктом з точки зору власного, індивідуально-особистісного існування за конкретно-соціальних умов. Обгрунтовано, що життєвий світ є феноменом самосприйняття особистістю свого цілісного існування, передусім в контексті "життєвих смислів" формування, збереження та відтворення самості Я-тіла, що зумовлює предметну й функціональну визначеність його змісту. Доведено, що життєвий світ формується та функціонує як духовна проекція життєпроживання особистості за повсякденних умов соціокультурного осередку. Виявлено, що своєрідність предметної основи змісту життєвого світу полягає в тому, що її елементи формуються завдяки встановленню відношень тілесного існування самості Я до окремих речей. Доведено, що наслідком функціональних проявів життєвого світу як чинника цілісності особистісної життєдіяльності є надання соціально-комунікативним зв'язкам, через які вона реалізується, особливої смислової якості - "життєвих зв'язків". Охарактеризовано трансформацію міжіндивідних зв'язків, зумовлених діяльністю щодо реалізації потреб у харчуванні, як специфічний функціональний вияв життєвого світу особистості. Встановлено, що змістовне витлумачення понять "життєвий світ" та "життєві зв'язки" надає додаткові можливості опису індивідуально-соціального буття людини як особистості, дає змогу конкретизувати уявлення про механізми, що уможливлюють збереження автентичності життєдіяльності людини в соціокультурному осередку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*35

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА323737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Маслов А. О. 
Маргінальна особистість як предмет соціально-філософського аналізу : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / А. О. Маслов; АПН України. Ін-т вищої освіти. - К., 2004. - 19 c. - укp.

Запропоновано цілісну концепцію маргінальної особистості в історико-філософському та теоретико-методологічному аспектах її осмислення. Визначено основні методологічні засади дослідження в соціальній філософії та складові соціального механізму розвитку маргінальної особистості, розкрито її суть і структуру. Обгрунтовано культурологічний характер процесу розвитку маргінальної особистості, здійснено контент-аналіз етапів маргіналізації українського суспільства та основних маргінальних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*134 + Ю6*31-723.2 + С5*5*332.1-717 + С5*333.123

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328769 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Братаніч Б. В. 
Маркетинг в освіті як предмет філософського аналізу : Автореф. дис... д-ра філософ. наук / Б. В. Братаніч; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2006. - 35 c. - укp.

Визначено філософську предметність соціально орієнтованого маркетингу в освіті, його зміст і місце у системі філософського знання у контексті процесу становлення маркетингу як системного соціального феномену постіндустріального суспільства і з метою використання освітнього маркетингу для реформування педагогічної теорії й освітньої практики, а також здійснення соціальної модернізації в Україні. Обгрунтовано, що соціально орієнтований маркетинг в освіті є найбільш адекватним механізмом забезпечення соціо- та гуманоцентричної переорієнтації освіти за умов ринкового суспільства. Показано, що філософія соціально орієнтованого маркетингу в освіті має міждисциплінарний характер і є складовою філософсько-освітнього знання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*31-723.2 + Ч34(4УКР) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА343462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Коноваленко Н. В. 
Потреби та інтереси громадянина України як складова державотворчих процесів сучасного суспільства : автореф. дис... канд. філос. наук / Н. В. Коноваленко; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2007. - 16 c. - укp.

Досліджено зміст основних теоретичних і практичних концепцій адекватного до умов суспільного виробництва задоволення зростаючих потреб та інтересів на суспільному й індивідуальному рівнях. Проведено аналіз виокремлених груп, видів потреб та інтересів, взаємопов'язаний з різноманітними формами діяльності суб'єктів виробництва. Потреби стимулюють розвиток галузей виробництва та зміну ціннісних вартостей індивидів у напрямі формування науково-світоглядних переконань і необхідності орієнтації на особистісне виховання, що має забезпечити мотиви до творчо-конструктивної діяльності та праці. Діалектика зростання інтересів полягає в тому, що саме їх задоволення зумовлює появу нових потреб та інтересів, а також способів їх задоволення, що стимулюють розвиток виробництва. Результати дослідження можуть бути використані у практичній діяльності державних і регіональних органів управління за умов удосконалення механізмів задоволення потреб та інтересів громадян, а також у навчальному процесі під час підготовки фахівців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*31-723.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Рижова І. С. 
Соціальна природа дизайну : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / І. С. Рижова; Запоріз. держ. ун-т. - Запоріжжя, 1998. - 22 c. - укp. - рус.

Проведено соціально-філософське дослідження соціальної природи дизайну. З позиції матеріалістичного розуміння історії автором розглянуті: передісторія дизайну; його соціально-економічне коріння, розкрита його сутність, розглянуті його функції, методи реалізації, уточнений критерій "розумних потреб", розкрита його суперечлива соціальна природа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301981 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Петінова О. Б. 
Соціально-побутове в ціннісних орієнтаціях особистості : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / О. Б. Петінова; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004. - 20 c. - укp.

Проаналізовано погляди представників філософської думки, які зверталися до проблем побуту від античності до сьогодення. Розглянуто побут як специфічну сферу людського буття, визначено актуальні проблеми саме для соціальної філософії. Запропоновано розглядати поняття "соціально-побутове" як соціально-філософську категорію. Вивчено аксіологічну творчу спадщину представників філософської думки різних періодів. Значну увагу приділено процесу становлення ціннісних орієнтацій особистості, в якому здійснюється їх перетворення "потреба - інтерес - цінність - ціннісна орієнтація особистості". Відзначено, що зі всіх складових соціально-побутового найбільш важливе значення у процесі становлення ціннісних орієнтацій особистості мають такі його форми: родина, звичаї, обряди, традиції, релігійні переконання, свята.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю937.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Лисенкова В. В. 
Соціум та естетична смако-стильова парадигма : Автореф. дис... канд. філол. наук: 09.00.03 / В. В. Лисенкова; Ун-т внутр. справ. - Х., 1999. - 15 c. - укp.

Узагальнено характеристики категорій "соціум", "смак" і "стиль". Розкрито соціумний механізм смако-стильового процесу, закономірності формування смакових тенденцій соціуму, етапів функціонування стилю, а також запропоновано аналіз визначень естетичних смаків і стилів у соціумній системі відповідно до загальнонаукових таксонів: типів, родів, класів, підкласів, видів, рівнів, форм. Розглянуто характеристику різних видів стилізацій та їх вплив на справжні стилі. Обгрунтовано необхідність вивчення смако-стильового комплексу з парадигмального погляду, що формує й виявляє парадигмальну домінанту, сутнісним виразом якої є імператив.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю6*671.13 + Ю815.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лисенкова В. В. 
Соціум та естетична смако-стильова парадигма : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / В. В. Лисенкова; Ун-т внутр. справ. - Х., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Автором розкривається соціумний механізм смако-стильового процесу, виявляються закономірності формування смакових тенденцій соціуму, етапів функціонування стилю, запропонований аналіз визначень естетичних смаку і стилю. Подається модель розробки структури розвитку естетичних смаків і стилів в соціумній системі відповідно до загальнонаукових таксонів: типів, родів, класів, підкласів, видів, рівнів, форм. Представлена характеристика різних видів стилізацій та їх вплив на справжні стилі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.2 + Ю815.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303724 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Попов В. Ю. 
Український господарський менталітет: сутність і трансформації : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / В. Ю. Попов; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2000. - 17 c. - укp.

Проведено соціально-філософський аналіз стереотипів і настанов, що характеризують особливості світосприйняття та господарської поведінки українців, на підставі концепції сучасної західної та вітчизняної філософської думки розкрито зміст, а також значення терміна "господарський менталітет". Запропоновано модель ментальної структури та наведено типологію ментальності. Підкреслено, що етнічна ментальність відтворює певні стереотипи та настанови, які визначають особливості ставлення до праці, власності, а також підприємництва. Виокремлено головні риси українського господарського менталітету: індивідуалізм, завзятість у праці, розвинуті приватновласницькі інстинкти, толерантність до інших культур. Встановлено, що дані риси формувалися на підставі культурних архетипів під впливом географічних, соціально-історичних, релігійних та ідеологічних чинників. Досліджено сутність сучасних трансформацій українського господарського менталітету, які суттєво впливають на історичний вибір моделі соціально-економічної модернізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:У + Ю6*31-723.2 + Т597.5(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Малюк Л. П. 
Сервісологія : підручник / Л. П. Малюк, О. М. Варипаєв; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х. : ХДУХТ, 2011. - 255 c. - Бібліогр.: с. 252-255 - укp.

Висвітлено теоретичні основи сервісології, її роль і місце в системі наукового знання. Розглянуто теорію потреб як базову категорію сервісології, досліджено її розвиток в історії людства. Розкрито сучасні наукові концепції в теорії потреб. Показано особливості формування та задоволення комплексу базових потреб. Надано класифікацію послуг, їх загальну характеристику. Розглянуто питання стратегії сервісу, поведінки споживачів і мотивацію як її головний чинник. Наведено різновиди та форми споживання в сучасному суспільстві, головні принципи культури обслуговування. Зазначено, що за останнє десятиліття посилилися інноваційні тенденції у розвитку сфери послуг, особливо значної реконструкції зазнала галузь готельно-ресторанного бізнесу. Основним напрямом такої переорієнтації став індивід, забезпечення та задоволення його різноманітних потреб, а звідси розуміння важливості сфери послуг.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.21 я73-1 + У544.2 я73-1 + У9(4УКР)442 я73-1 + Ю6*31-723.2 я73-1 + Ю937.232 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА758613 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського