Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Автореферати дисертацій (29)Книжкові видання та компакт-диски (189)Журнали та продовжувані видання (101)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю945.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 214
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Саенко Г. В. 
Личность и творчество в условиях структурной трансформации общества : Некоторые аспекты менеджмента в образовании / Г. В. Саенко, О. А. Левченко, А. А. Кияшко; Восточноукр. гос. ун-т. - Луганск, 1998. - 148 c. - Библиогр.: 93 назв. - рус.

Рассматриваются некоторые аспекты менеджмента в образовании (социальный, психологический, педагогический). Особое внимание уделено вопросам выявления новых форм управления социальными процессами и творческого развития личности в период трансформации социальной среды, новаций в реально сложившейся социально-экономической ситуации крупного промышленного центра Украины. Анализируются научно-методические основы организации педагогической деятельности в системе среднего образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30,0 + Ч311.220 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Павлюк Н. В. 
Особенности творческого мышления / Н. В. Павлюк // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 274-278. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Досліджено проблему мислення, яка вивчалась багатьма дослідниками ще з XVII ст. Теорії біхевіористів, гештальтпсихологів та ін. не вирішили повністю дану проблему, хоча завдяки першим у цю сферу психологічних досліджень увійшло практичне мислення, а завдяки іншим стали звертати увагу на моменти інтуїції і творчості у мисленні. Вважається, що першим проблему творчого мислення розв'язав Дж. Гіпфорд. На його думку, творче мислення має такі особливості: оригінальність, нетривіальність, незвичайність висловлювання ідей та прагнення до інтелектуальної новизни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ткач Р. В. 
Психологічні особливості творчої активності особистості / Р. В. Ткач. - Запоріжжя : Вид-во Запоріз. держ. інж. акад., 1999. - 24 c. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проведено теоретичний аналіз, що дозволив виявити основні позиції та погляди на сутність й особливості творчої активності як продуктивного процесу і високомотивованого стану особистості, який спрямований на пошукову діяльність. Виявлено творчу активність у формі продуктивного процесу, виражену основними етапами її розвитку, яким найбільш характерні: виникнення суперечності, активний мотивуючий стан особистості, спрямованість на активно-пошукову діяльність, творча ініціатива, інтелектуальна активність та збагачення продуктивного досвіду творчої активності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р87465 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Роменець В. А. 
Психологія творчості : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. А. Роменець. - 2-е вид., доп. - К. : Либідь, 2001. - 286 c. - укp.

Розглянуто основні питання психології творчості, особливості виявлення творчих здібностей людини на різних етапах формування її особистісної зрілості. З'ясовано структуру творчого процесу та охарактеризовано поняттєво-категоріальний апарат дослідження творчості. Вперше опубліковано матеріали з архіву відомого вченого - В.А.Роменця, які є художньою ілюстрацією до теоретичних узагальнень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1я73

Шифр НБУВ: ВА608305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Левченко О. А. 
Творчество и креатотерапия / О. А. Левченко, К. В. Деревянко, А. Е. Левченко. - Луганск : Изд-во Восточноукр. гос. ун-та, 1998. - 307 c. - Библиогр.: 95 назв. - рус.

В монографии с позиций историзма анализируются понятия творчества и креатотерапии, обобщаются результаты теоретических исследований по философии, психологии и педагогике творчества. Используется опыт собственных исследований авторов в практической психологии и педагогике. Оценены возможности использования творчества в целях психопрофилактики и психокоррекции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю812,0 + Ч311.220 + Р645.093.3-57

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586422 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Горальський А.  
Теорія творчості / А. Горальський. - Л. : Каменяр; Warszawa: Universitas rediviva, 2002. - 144 c. - укp.

Висвітлено питання природи творчості людини, творення та здійснення ідеї, пізнання творчості, синтетичного інтуїціонізму, мудрості, феномену творчості, логіки дії, інтуїції, евристики. Розглянуто метод конструювання евристичних методів, педагогіку творчості як засіб формування еліти, а також успішність, відповідальність.

Освещены вопросы природы творчества человека, созидания и осуществления идеи, познавания творчества, синтетического интуиционизма, мудрости, феномена творчества, логики действия, интуиции, эвристики эвристики. Рассмотрены метод конструирования эвристических методов, педагогика творчества как средство формирования элит, самообразование, успешность, ответственность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС37229 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : моногр. / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика; Держ. фонд фундамент. дослідж. М-ва освіти і науки України. - Житомир : Рута, 2006. - 320 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. З використанням розроблених методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей), розкрито особливості взаємовпливу вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей і результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности личности. С использованием разработанных методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) раскрыты особенности взаимовлияния возрастных, социально-психологических и субъектно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей и результаты биографических исследований жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8с + Ю945.1 + Ю983.724 + Ю984.51 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Здібності, творчість, обдарованість : теорія, методика, результати досліджень / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика. - Житомир : Вид-во ПП Рута, 2007. - 319 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. На підставі авторських методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей) висвітлено особливості взаємодії вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей. Викладено результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности. На основе авторских методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) освещены особенности взаимодействия возрастных, социально-психологических и субъективно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей. Изложены результаты биографического исследования жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю937.24 с24 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Решетніченко А. В. 
Методи творчого пошуку : Навч. посіб. / А. В. Решетніченко; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. - Д., 2005. - 141 c. - Бібліогр.: 106 назв. - укp.

Розглянуто класичні та нові методи творчого пошуку, на основі яких формуються креативні, аналітичні, конструктивні, дослідницькі стилі мислення, що сприятиме підвищенню якості та ефективності процесів пізнавальної та перетворюючої діяльності, формування особистості, держави та суспільства нового гуманістичного типу. Висвітлено античні та середньовічні уявлення про механізми творчої діяльності, описано її структуру, визначено диференціацію напрямків пізнання творчих процесів.

Рассмотрены классические и новые методы творческого поиска, на основе которых формируются креативные, аналитические, конструктивные, исследовательские стили мышления, способствующие повышению качества и эффективности процессов познавательной и преобразовательной деятельности, формирования личности, государства и общества нового гуманистического типа. Освещены античные и средневековые представления о механизмах творческой деятельности, описана её структура, определена дифференциация направлений познания творческих процессов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч210.1я73 + Ю945.1я73 + Ю935.131.6я73

Шифр НБУВ: ВА683620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Проблеми психології творчості та обдарованості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 262 с. - (Актуал. пробл. психології; Т. 12, вип. 2). - укp.

Висвітлено психологічну проблему творчого потенціалу особистості, генезу креативності як складову професійного мислення психолога-практика. Наведено результати психологічних досліджень формування гіпотези розв'язку творчих математичних задач. Розглянуто питання формування внутрішньої мотивації науково обдарованої молоді. Проаналізовано особливості особистісної адаптації студентів за умов суміщення навчальної та трудової діяльності. Описано структуру інтегральної індивідуальності суддів з різним рівнем професійної самооцінки, сенсорні процеси в структурі творчої діяльності людини за сучасних умов. Визначено суб'єктивні й об'єктивні чинники становлення хореографічної обдарованості.

Освещены психологическая проблема творческого потенциала личности, генезис креативности как составная профессионального мышления психолога-практика. Приведены результаты психологических исследований формирования гипотезы решения творческих математических задач. Рассмотрены вопросы формирования внутренней мотивации научно одаренной молодежи. Проанализированы особенности личностной адаптации студентов в условиях совмещения учебной и трудовой деятельности. Описаны структура интегральной индивидуальности судьей с разным уровнем профессиональной самооценки, сенсорные процессы в структуре творческой деятельности человека в современных условиях. Определены субъективные и объективные факторы становления хореографической одаренности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1я54(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Устименко С. Ф. 
Психологічна детермінація креативної поведінки : моногр. / С. Ф. Устименко, Н. М. Токарева, А. І. Воронін, Л. Б. Маліцька, О. Л. Пінська; Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2006. - 176 c. - Бібліогр.: с. 173. - укp.

Розкрито сутність поняття креативності, описано детермінанти прояву креативності особистості у навчальній і педагогічній діяльності. Особливу увагу приділено динаміці креативності, зокрема, учнів старшого шкільного віку у системі цілеспрямованого педагогічного стимулювання, а також віковій динаміці розвитку креативності. Викладено теоретичні та практичні аспекти психологічної детермінації креативної поведінки особистості. Висвітлено особливості комунікативного програмування креативних моделей поведінки особистості.

Раскрыта сущность понятия креативности, описаны детерминанты проявления креативности личности в учебной и педагогической деятельности. Особое внимание уделено динамике креативности, в частности, учеников старшего школьного возраста в системе целенаправленного педагогического стимулирования, а также возрастной динамике развития креативности. Изложены теоретические и практические аспекты психологической детерминации креативного поведения личности. Освещены особенности коммуникативного программирования креативных моделей поведения личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю984.51 + Ч311.220 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА688429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Отич О. М. 
Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний і методичний аспекти : монографія / О. М. Отич; АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - Чернівці : Зелена Буковина, 2007. - 752 c. - Бібліогр.: с. 690-742. - укp.

Проаналізовано особливості розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) у контексті екзистенційного, акмеологічного, креативного, культурологічного, інтегративного та системного підходів. Розкрито значення творчої індивідуальності як критерію професійно-педагогічної майстерності педагога ПТНЗ, описано її концептуальну модель, визначено чинники та механізми розвитку. Наведено характеристику мистецтва як процесу та результату художньої творчості, розглянуто його соціальні функції. Теоретично обгрунтовано педагогічний потенціал мистецтва у розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання. Наведено рекомендації щодо використання музичного, образотворчого, хореографічного, театрального, народного мистецтва та мистецтва слова як засобу формування даної якості. Наведено результати експериментального дослідження організаційно-методичної системи розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання засобами мистецтва.

Проанализированы особенности развития творческой индивидуальности будущего педагога профессионально-технического учебного заведения (ПТУЗ) в контексте экзистенциального, акмеологического, креативного, культурологического, интегративного и системного подходов. Раскрыто значение творческой индивидуальности как критерия профессионально-педагогического мастерства педагога ПТУЗ, описана ее концептуальная модель, определены факторы и механизмы развития. Дана характеристика искусства как процесса и результата художественного творчества, рассмотрены его социальные функции. Теоретически обоснован педагогический потенциал искусства в развитии творческой индивидуальности будущего педагога профессионального обучения. Разработаны рекомендации по использованию музыкального, изобразительного, хореографического, театрального, народного искусства и искусства слова как средства формирования данного качества. Изложены результатты экспериментального исследования организационно-методической системы развития творческой индивидуальности будущего педагога профессионального обучения средствами искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.2 + Ч451.42 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Кривильова О. А. 
Підготовка майбутніх учителів до творчої діяльності : монографія / О. А. Кривильова; Бердян. держ. пед. ун-т. - Донецьк : Юго-Восток, 2008. - 199 c. - Бібліогр.: 174 назв. - укp.

Викладено теоретичні та методологічні підходи до формування готовності вчителів до самостійної творчої діяльності. Розкрито концептуальні засади самореалізації творчого потенціалу вчителя. Визначено складові процесу формування у вчителів готовності до самостійної творчої діяльності, висвітлено педагогічні умови та основні етапи їх підготовки.

Изложены теоретические и методологические подходы к формированию готовности учителей к самостоятельной творческой деятельности. Раскрыты концептуальные основы самореализации творческого потенциала учителя. Определены составные процесса формирования у учителей готовности к самостоятельной творческой деятельности, освещены педагогические условия и основные этапы их подготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.42 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА704939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шамлян К. М. 
Психологія творчості : навч. посіб. / К. М. Шамлян; Нац. лісотехн. ун-т України. - Л., 2007. - 62 c. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Описано структуру інтелекту людини, методики самооцінки творчого потенціалу, визначення типів мислення та рівня креативності, оцінок логічного мислення та творчої уяви. Висвітлено психоаналітичну теорію творчості, методики дослідження рівня самоактуалізації особистості, її індивідуально-психологічних особливостей.

Описаны структура интеллекта человека, методика самооценки творческого потенциала, определения типов мышления и уровня креативности, оценок логического мышления и творческого представления. Освещены психоаналитическая теория творчества, методики исследования уровня самоактуализации личности, её индивидуально-психологических особенностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24я73 + Ю945.1-513я73 + Ю945.401-953.6я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Діденко О. В. 
Формування професійної творчості в майбутніх офіцерів державної прикордонної служби України : монографія / О. В. Діденко; Нац. акад. держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. - Хмельниц., 2009. - 407 c. - Бібліогр.: с. 319-350. - укp.

Розкрито сутність і зміст творчості як філософської та психолого-педагогічної категорії. Розглянуто основні сучасні концепції розвитку творчої особистості. Проаналізовано теоретичні, методологічні та технологічні засади формування професійної творчості майбутніх офіцерів Державної прикордонної служби України. Обгрунтовано педагогічні умови та концептуальну модель формування професійної творчості у майбутніх офіцерів-прикордонників у системі професійної підготовки та запропоновано технологію її реалізації. Визначено критерії, показники та рівні сформованості творчості, наведено методичні рекомендації щодо вдосконалення навчально-виховного процесу з метою підвищення результативності формування цієї якості у майбутніх офіцерів-прикордонників у ВВНЗ.

Раскрыты сущность и содержание творчества как философской и психолого-педагогической категории. Рассмотрены основные современные концепции развития творческой личности. Проанализированы теоретические, методологические и технологические основы формирования профессионального творчества у будущих офицеров Государственной пограничной службы Украины. Обоснованы педагогические условия и концептуальная модель формирования профессионального творчества у будущих офицеров-пограничников в системе профессиональной подготовки и предложена технология ее реализации. Определены критерии, показатели и уровни сформированности творчества, даны методические рекомендации по усовершенствованию учебно-воспитательного процесса с целью повышения результативности формирования этого качества у будущих офицеров-пограничников в ВВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц68,8(4УКР)1-5 + Ч481.220 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Пивоварова О.  
Латеральне мислення і методи його розвитку / О. Пивоварова // Соц. психологія. - 2007. - № 1. - С. 112-122. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблеми формування творчого потенціалу особистості, адже суспільству потрібне не стільки репродуктивне мислення, яке цінується у часи стабільності або ж у періоди, перенасичені творчою енергією, скільки мислення продуктивне. Зазначено про важливість впровадження програм, спрямованих на розвиток творчого потенціалу особистості. Ці програми слід впроваджувати в дитячих садках, школі, вищих навчальних закладах, інших соціальних інститутах.


Ключ. слова: латеральне мислення, творча енергія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Домбровський Б. Т. 
Уявлення і творчість. Дескриптивна психологія у Львівсько-Варшавській філософській школі / Б. Т. Домбровський // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2005. - № 525. - С. 9-17. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю407 + Ю935.12 + Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
18.

Абовский Н. П. 
О системном алгоритме творческого мышления / Н. П. Абовский // Искусств. интеллект. - 2007. - № 4. - С. 4-10. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Рассмотрен системный алгоритм творческого мышления, основанный на триаде: системный подход - законы развития систем - методы принятия решений, который представляет эволюционную интеллектуальную систему. Представлено описание сущности системного алгоритма и его применение в изобретательской, образовательной и научной сферах деятельности по опыту Красноярской высшей школы. Предложен вариант системного тестирования понятий и знаний. Приведены сведения об эффективности разработанного системного подхода к творческому мышлению.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Пурло О.  
Життєтворчість як творчий процес / О. Пурло // Соц. психологія. - 2008. - № 6. - С. 78-85. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Запропоновано визначення поняття життєтворчості, надано його характеристики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Страцинська І. А. 
Дискретна метрика життєвого шляху творчої особистості : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / І. А. Страцинська; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2005. - 19 c. - укp.

Досліджено своєрідну дискретно-вузлову структуру та метрику довготривалості життєвого шляху творчої особистості. У хронологічній довготривалості життєвого шляху даної особистості виявлено низку вікових точок, які виконують роль подвійних вузлів, у яких мають місце найбільш яскраві прояви самовизначення, самоздійснення та самореалізації творчої особистості, особистісні злами, кризи та творчі старти. Установлено чітку дискретну метрику довготривалості часу її життя, яка визначається законом відліку часу власним годинником індивіда. Показано чітку узгодженість подвійних вузлів з точками фазових сингулярностей, зумовлених дискретною метрикою довготривалості часу життя творчої особистості. Вікові точки ранніх і пізніх стартів у її життєвому шляху визначаються відповідними точками фазових сингулярностей у довготривалості життя. За законом відліку часу життя індивідуальний життєвий шлях окремо взятої творчої особистості має власну дискретно-вузлову структуру з індивідуальною метрикою. За різної довготривалості метрики життя дискретно-вузлова структура виявилася повністю ідентичною за зазначеним законом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-724 + Ю937-711 + Ю9 с24

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335991 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського