Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (66)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю945.42$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 50
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Антонов В. Л. 
Архитектурная композиция как система "среда - человек" / В. Л. Антонов, С. А. Шубович; Гос. НИИ теории и истории архит. и градостр-ва. - К., 1999. - 71 c. - Библиогр.: 42 назв. - рус.

В соответствии с теорией "психологической установки" о сущности системы "среда - человек", архитектурная композиция трактуется как функция восприятия человека. Исследуется на междисциплинарной основе природа этого восприятия, ее социальные и генетические основы. Рассматривается практическая апробация исследования в экспериментальном проекте Харьковского региона.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.42 + Ю935.113.91 + Щ110.51 691 + У528

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Романовський О. Г. 
Проблеми формування особистості лідера / О. Г. Романовський, В. М. Бабаєв, О. С. Пономарьов. - Х. : Майдан, 2000. - 193 c. - Бібліогр.: 80 назв. - укp.

Досліджено загальні філософські та психолого-педагогічні проблеми формування особистості лідера та роль емоційно-вольового впливу досягнень світової культури у становленні його духовності та морально-етичних принципів. Розкрито значення духовних цінностей християнства, а також естетичного та фізичного виховання у професійній підготовці майбутнього керівника. Розглянуто одну із складових навчально-виховного процесу - використання впливу естетики архітектурно-планувальних розв'язань будівель і споруд вищих навчальних закладів на прикладі Харківського державного політехнічного університету - найстарішого інженерного навчального закладу України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.155 + Ю954.05 + Ю945.42 + Щ110.0/2 + Щ113(4УКР-2Хар)927.12 691

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА599458 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Криворучко Н. И. 
Специфика архитектурного творческого процесса / Н. И. Криворучко; Гос. НИИ теории и истории архитектуры и градостр-ва. - К., 2000. - 84 c. - Библиогр.: 66 назв. - рус.

Рассмотрены концепции творческого процесса в философии, психологии, а также психофизиологии. Проанализированы архитектурные интерпретации творческого процесса в части сочленений логического и интуитивного, выявлены специфические особенности, свойственные архитектуре.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ112 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Криворучко Н. И. 
Творческий процесс в архитектуре. Теоретические предпосылки / Н. И. Криворучко; Гос. НИИ теории и истории архит. и градостр-ва. - К.; Х., 1999. - 32 c. - Библиогр.: 48 назв. - рус.

Рассмотрены концепции творческого процесса в разных сферах знаний, с конечным выходом на архитектурный творческий процесс. Раскрыты устойчивые закономерности, присущие творчеству вообще, художественному творчеству как его части и архитектурному творчеству с учетом специфики, вытекающей из двуединой природы архитектуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.0/2 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р88764 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лоліна Н. А. 
Аналіз зв'язку сучасної архітектури та орнаментального мистецтва: культурологічний аспект / Н. А. Лоліна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 7. - С. 34-43. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано сприймання сучасного архітектурного середовища. Звернено увагу на культурологічний момент розуміння даного середовища. Розглянуто орнаментальність як підхід до сучасного рішення архітектурних питань в розробці та устаткуванні навколишнього середовищі (на прикладі середовища міста).

Проанализировано восприятие современной архитектурной среды. Обращено внимание на культурологический момент понимания данной среды. Рассмотрена орнаментальность как современный подход в разработке и исполнении окружающей среды (на примере городской среды).

For a public consideration is proposed the scientific article that's made out the cultural analysis of the problematic question of the connections between ornamental Art and architecture in contemporary. The present human perception of environment. The historical rhythm of the present. The point of cultural dialog and dialog of cultures. Ornamental approach as a way to the present solution of architectural questions in design and execution of environment (on example of cities surrounding), was written by Lolina N.A.


Ключ. слова: сучасна людина, архітектурне середовище, історичний ритм, орнаментальність, діалог культур, культурний діалог
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.42 + Щ113(4УКР)6-5 + Щ124(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Штець В. О. 
Візуальне сприйняття графічних зображень в сформованому міському середовищі / В. О. Штець // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 6. - С. 96-101. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено та проаналізовано особливості візуального сприйняття графічного дизайну в умовах сформованого архітектурного середовища. Розглянуто питання, пов'язані з особливостями зорового сприйняття людиною засобів графічного дизайну в архітектурному просторі. Висвітлено проблему покращення якості носіїв візуальної інформації.

Рассмотрены вопросы, связанные с особенностями зрительного восприятия средств графического дизайна в архитектурной среде, проанализирована проблема улучшения качеств носителей информации.

In article the questions connected to features of visual perception of means of graphic design in the architectural environment are considered, the problem of improvement of qualities of data carriers is analysed.


Ключ. слова: графічний дизайн, візуальна інформація, середовище, сприйняття
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Фоменко О. А. 
Морфологическая информативность архитектурного образа / О. А. Фоменко. - Х. : Торсинг, 2002. - 312 c. - Библиогр.: с. 306-308 - рус.

Освещены проблемы возможного существования объективных закономерностей структуры визуального архитектурного образа. В профессиональном и междисциплинарном аспектах рассмотрены особенности формирования архитектурной композиции. На основе современных знаний психологии восприятия, первичного познавательного процесса, имеющего информативную природу, а также элементов аппарата теории информации предложена информационная модель процесса формирования визуального образа архитектурного объекта в восприятии человека, а также метод анализа информационной структуры данного объекта. Определены информационные факторы морфологии архитектурного стилеобразования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.5 + Щ113(0) + Ю812.451.1 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Жилин В. И. 
Художественное видение как основа обучения и развития творческой личности художника-дизайнера / В. И. Жилин // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 61-64. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Художнє бачення - це образно-пластичне сприйняття і пізнання реального світу, що визначає творче мислення і потенціал молодого художника і складає найважливішу частину єдиного, цілісного процесу навчання мистецтву і формування творчої особистості.

Художественное видение - это образно-пластическое восприятие и познание реального мира, которое определяет творческое мышление и потенциал молодого художника и составляет важнейшую часть единого, целостного процесса обучения искусству и формирования творческой личности.

The art vision is figurative - plastic perception and knowledge of the real world, which defines creative thinking and potential of the young artist and makes a major part of uniform, integrated learning process to art and shaping of the creative person.


Ключ. слова: художественное видение, творческая личность, художник-дизайнер
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ129.05р(4Укр)3 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Петухова Г. Ф. 
Психологический аспект восприятия массы и пространства в архитектуре [Електронний ресурс] / Г. Ф. Петухова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 2. - С. 72-81. - Библиогр.: 6 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Зазначено, що для розвитку теорії композиції дуже важливі дослідження зв'язків з суміжними галузями знань. Застосування до аналізу архітектури психологічних досліджень дозволяє не тільки виявити закономірності сприйняття людиною архітектурного середовища, але й обгрунтувати методи та способи, дослідження такого складного феномену, яким є архітектурна форма. Наведено дані досліджень кількісного аналізу відношень маси та простору у 132-х спорудах, які є пам'ятками світової архітектури.

Отмечено, что для развития теории композиции очень важны исследования, учитывающие связи со смежными областями знаний. Применение к анализу архитектуры психологических исследований позволяет не только выявить закономерности восприятия человеком архитектурной среды, но и обосновать методы и приемы, исследования столь сложного феномена, каким является архитектурная форма. Представлены результаты количественного анализа отношений массы и пространства в 132-х сооружениях, являющихся памятниками мировой архитектуры.

For development of the theory of a composition researches now are very important which take into account connections with adjacent fields of knowledge. The application to the analysis of architecture of psychological researches allows not only to reveal laws of perception by the man of architectural environment but also to prove methods and receptions, though which the research of a so difficult phenomenon is possible, what the architectural form is. In clause the results of the quantitative analysisof the relations of mass and space in 132 structures being monuments of world architecture are submitted.


Ключ. слова: восприятие, масса, пространство, зона взаимопроникновения
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.51 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Симоненко С. М. 
Психосемантика кольору та стратегії творчості : Моногр. / С. М. Симоненко, Т. А. Вовнянко; Півд. наук. центр АПН України. - О., 2005. - 156 c. - Бібліогр.: 223 назв. - укp.

Розкрито психологічні особливості впливу суб'єктивної семантики кольору як складової образу світу суб'єкта образотворчої діяльності на колористичну стратегію розв'язання творчих задач. Обгрунтовано зміст понять колористична стратегія та суб'єктивно-семантичний простір кольору, запропоновано методику колірного семантичного диференціалу для їх дослідження. Проаналізовано роль колірної семантики в творчих процесах митців, описано способи семантичної інтерпретації кольору під час створення візуального образу.

Раскрыты психологические особенности влияния субъективной семантики цвета, как составной образа мира субъекта образотворческой деятельности, на колористическую стратегию решения творческих задач. Обосновано содержание понятий колористическая стратегия и субъективно-семантическое пространство цвета, предложена методика цветового семантического дифференциала для их исследования. Проанализирована роль цветовой семантики в творческих процессах художников, описаны способы семантической интерпретации цвета во время создания визуального образа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.113.11 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА668139 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Левченко О. Ом. 
Психологічний час проникливості живописних творів Іллі Рєпіна / О. Ом. Левченко // Освіта на Луганщині. - 2009. - № 1. - С. 77-83. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто психологічний час через проникливість мальовничих портретів, образів художньо-літературних творів Іллі Рєпіна та Всеволода Гаршина, приналежності їх до часу віддаленості в минуле і майбутнє педагогічної діяльності наших земляків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.42 + Щ143(4РОС)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бондаревська І. А. 
Роль перцепції у сучасному візуальному мистецтві / І. А. Бондаревська // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Філософія та релігієзнавство. - 2008. - Т. 76. - С. 19-24. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Показано відсутність підстав для заперечення ролі перцепції у "readymades" Марселя Дюшана. Головний висновок полягає у тому, що відбуваються певні зміни у перцептуальних вимогах, які притаманні сучасному візуальному мистецтву.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Філос.реліг. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Скороходова А. В. 
Сучасне архітектурне середовище та його вплив на поведінку людини / А. В. Скороходова, Ю. В. Купрійова // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2008. - № 632. - С. 131-133. - укp.

Розглянуто особливості сучасного архітектурного середовища та його вплив на поведінку людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(0)6 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бірюков М. Ю. 
Форма як феномен образотворчого мистецтва / М. Ю. Бірюков // Освіта на Луганщині. - 2009. - № 1. - С. 142-146. - Библиогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання про те, як розрізняє людина форму, що вона в ній бачить і що інтуїтивно відчуває, які асоціативні почуття у неї у зв'язку з формою виникають, які індивідуальні особливості у сприйнятті характерних рис форми існують і як вони пов'язані з естетичним потенціалом людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.27 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Алфьорова З. І. 
Візуальне мистецтво кінця ХХ - початку XXI ст. : автореф. дис... д-ра мистецтвознав. : 26.00.01 / З. І. Алфьорова; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2008. - 40 c. - укp.

Проведено комплексне дослідження культурологічних і мистецтвознавчих аспектів становлення візуального мистецтва кінця XX - початку XXI ст. Розкрито сутність основних смислогенеруючих категорій - діяльності, комунікації, візуальності. Розглянуто проблеми морфогенезу сфери візуального та візуального мистецтва, зокрема, як динамічного цілісного явища кінця XX - початку XXI ст., розвиток якого підтверджує ідеї самоорганізації, поліонтологічності структурування систем у "нестабільному середовищі". Доведено, що кардинальні зміни у формогенезисі (гібридизації та концептуалізації візуальної форми) спричинили виникнення явищ "розсіювання" та формування інтегративного "візуального мислення", що ввібрало в себе акціонізм, проектний тип мислення, а також неканонічне пластичне мислення та нові технічні типи та підтипи (фотографічне, кінематографічне, телевізійне та відеомислення). Уперше в мистецтвознавстві візуальне мистецтво розглянуто як новий формат морфологічної структури сфери візуального, в якому реалізується весь "тезаурус бачення" (способи бачення), породжений візуальною культурою. З'ясовано, що використання такого "тезауруса бачення" дозволяє виокремлювати з культури повсякденності ті ресурси, без яких поповнення колосального "візуального архіву" людства неможливе. Доведено, що якісно новими умовами існування сучасного візуального мистецтва є ситуативність і втіленість. Зроблено висновок, що ситуативність на рівні припису означає реалізацію конкретних стратегій художнього "Я-проектування", а втіленість дозволяє сучасному художникові використовувати безліч форм репрезентації власних досягнень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(0)63 + Ю812.451.0 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359564 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шевченко І. І. 
Колір як естетичний феномен : Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / І. І. Шевченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 18 c. - укp.

Досліджено феномен кольору в естетичному та культурологічному вимірах. Предметом дослідження є естетична природа кольору як важливого чинника формування почуттєвої культури людини. Проаналізовано фіолософські, естетичні, психофізіологічні, мистецтвознавчі та культурологічні тлумачення кольору. Доведено, що колір - явище природне, і, водночас, є основою важливих форм естетичної діяльності людини. За яких умов колір стає явищем естетичним, наскільки ця естетична діяльність використовує природні закономірності його існування, яким чином колір впливає на людину в її повсякденному житті - відповіді на ці запитання сприяють вивченню кольору як естетичного феномену. Реконструйовано розуміння кольору від його психофізіологічних засад сприйняття до естетосфери та семіосфери кольору. Естетична специфіка кольору відтворюється у контексті культуротворчості: живопис, реклама та сучасні засоби комунікації. Розглянуто інтегральні характеристики діяльності людини у вимірі кольорових значень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.271.2 + Щ100.57 + Ю945.42/43

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309734 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Стась М. І. 
Методика формування творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук / М. І. Стась; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Науково обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено поетапну методику формування творчих здібностей майбутніх учителів. Виявлено ефективні методи актуалізації їх художньо-творчої діяльності. Творчі здібності майбутніх учителів образотворчого мистецтва визначено як особистісні утворення, що спонукають до постійного творчого пошуку, необхідності оволодіння творчими вміннями, результатом чого є створення нових творів образотворчого мистецтва за критеріями новизни, оригінальності та об'єктивної значущості. Доведено, що складові елементи цього поняття знаходять своє виявлення в уміннях зображення та уміннях вираження майбутніми вчителями образотворчого мистецтва. Обгрунтовано, що їх творчі здібності ефективно формуються у процесі залучення до практичної художньої діяльності. Визначено критерії та показники, установлено рівні сформованості творчих здібностей даних студентів. Запропоновано методику формування у них цих здібностей, а саме: пошуково-адаптаційного, зображувально-виражального й аналітично-узагальнювального етапів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4Укр)31-34 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мироненко В. П. 
Методологічні основи оптимізації архітектурного середовища : Автореф. дис... д-ра архіт. : 18.00.01 / В. П. Мироненко; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. - Х., 1999. - 32 c. - укp.

Проаналізовано результати теоретичних і практичних досліджень, пов'язаних з формуванням комфортного архітектурного середовища життєдіяльності людини. Вперше досліджено простір архітектурного середовища як цілісний об'єкт ергономічного проектування. Розроблено матрицюя змісту і структури предмета ергономічного проектування. Виявлено його основні ергономічні категорії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.5 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306626 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Криворучко Н. І. 
Творчий процес в архітектурі (логічні та інтуїтивні аспекти) : Автореф. дис... канд. архітектури : 18.00.01 / Н. І. Криворучко; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. - Х., 2000. - 18 c. - укp.

Розглянуто архітектурний творчий процес як шлях від початку народження задуму до ключового етапу - осяяння, що співвідноситься з ефектом катарсису та реалізується в архітектурному творчому процесі як подолання шляху та залучення до цінності. Розкрито роль логічних та інтуїтивних аспектів у мисленні архітектора на даному шляху. На основі порівняльного аналізу створено модель архітектурного творчого процесу; його подано в динаміці мислення на шляху до ключового етапу осяяння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ110.0/2 + Ю812.451.1 + Ю945.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Данілова О. С. 
Психологічні особливості соціальної перцепції православної ікони в культурно-історичному генезисі : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. С. Данілова; Одес. нац. ун-т ім. І.І. Мечникова. - О., 2010. - 20 c. - укp.

Проаналізовано тексти художніх творів вітчизняних авторів. Розглянуто основні концепції провідних літературознавців і психологів і запропоновано класифікацію. Здійснено системний аналіз психологічних аспектів соціальної перцепції ікони в історичному генезисі. Застосовано модифіковану методику класифікації за Дж. Келлі та психосемантичний підхід за В. Ф. Петренко. Вперше виявлено багаторівневу соціальну перцепцію ікони як безпосереднього сприйняття сакрального культового об'єкту в межах повсякденної свідомості серед молодіжних груп України. Розроблено рекомендації для педагогів і психологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.42 + Э372.09(4УКР)-575.1 + Э210.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА372896 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського