Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (20)Автореферати дисертацій (1037)Реферативна база даних (7216)Книжкові видання та компакт-диски (842)Журнали та продовжувані видання (21)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНКУРЕНТН$<.>+<.>K=СПРОМОЖНІСТЬ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 92
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   підручник   
1.

Hasanali, F.
Competitive intelligence: a guide for your journey to best-practice processes [Electronic resource] / F. Hasanali, P. Leavitt. - Houston : APQC , 2004. - 81 p.
Переклад назви: Конкурентна розвідка: Посібник для вашої подорожі в передовому досвіді процесів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Based on APQC's seven years of benchmarking research on competitive intelligence, this straightforward guidebook also details best practices in coordinating actionable intelligence.



Кл.слова:
менеджмент

   Тип видання:   підручник   
2.

Wellings, A.
Concurrent and real-time programming in Java [Electronic resource] / A. Wellings. - New York : John Wiley & Sons, 2004. - 446 p.
Переклад назви: Конкурентне програмування і програмування у реальному часі на Java

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Beginning with an introduction of the topic, this text describes the concurrency model of Java, summarizing its strengths and weaknesses, as well as details the Real-Time Specification for Java.



Кл.слова:
ооп

   Тип видання:   методичний посібник   
3.


Імплементація та застосування Гаазької конвенції 1993 року про міждержавне усиновлення [Електронний ресурс] : посібник з належної практики : пер. с англ.. - Посібник № 1. - К. : Сімейне право, 2006. - 214 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Імплементація та застосування Гаазької конвенції 1993 року про міждержавне усиновлення: посібник з належної практики — це проект Постійного бюро, спрямований на надання допомоги країнам (які вже підписали Конвенцію або лише планують це зробити) у практичній імплементації Конвенції, що максимально сприяла б досягненню мети Конвенції, а саме, захисту дітей у процесі міжнародного усиновлення. Це перший посібник із роз’ясненням положень Конвенції 1993 року; він визначає важливі аспекти планування, створення і використання правових та адміністративних засад імплементації Конвенції. Посібник не є універсальною настановою з найкращої практики імплементації, оскільки імплементація в кожній країні, безумовно, має власну специфіку через різницю наявних ресурсів і професійної підготовки відповідальних осіб, сильних сторін кожної держави та особливих викликів, що постають перед нею. Ситуації в кожній країні відрізняються, проте критерієм придатності й ефективності практики імплементації Конвенції є їх спроможність забезпечувати досягнення загальної мети Конвенції. Попередньо до підписання та ратифікації Конвенції кожна держава має ретельно розглянути більшість питань, порушених у Посібнику. Саме тому Посібник призначено для високопосадовців, які ухвалюють рішення про імплементацію Конвенції у відповідній країні (у короткостроковій чи довгостроковій перспективі), а також для юристів, адміністраторів, соціальних працівників і фахівців з адресної роботи, інших спеціалістів, які потребують порад із практичних та правових аспектів імплементації Конвенції. Уповноважені організації та призначені (неакредитовані) особи зможуть користуватися Посібником у повсякденній роботі з реалізації функцій, передбачених Конвенцією.



Кл.слова:
дитина -- усиновлення -- родина

   Тип видання:   аналітична доповідь   
4.

Іщук, С. О.
Промисловість України і Польщі: порівняльна оцінка конкурентних переваг [Електронний ресурс] : аналітична записка / С. О. Іщук, Л. Й. Созанський ; Інститут регіональних досліджень ім. М. І. Долішнього. - Львів : [б. в.], 2016. - 13 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Текст у форматі PDF 0.28 Мб


Проведено порівняльну статистичну оцінку конкурентних переваг промисловості України і Польщі та їх прикордонних регіонів (Львівської області і Підкарпатського воєводства) упродовж 2011-2015 років. Розраховано загальний і часткові (за окремими сегментами виробничо-господарської діяльності промисловості) інтегральні індекси конкурентоспроможності промислових секторів економіки України і Польщі на загальнодержавному та регіональному рівнях. За результатами аналізу виявлено сильні та слабкі сторони вітчизняної промисловості, вказано причини останніх і окреслено напрямки їх усунення.



Кл.слова:
виробнича ефективність -- рентабельність -- інноваційна активність

   Тип видання:   методичний посібник   
5.

Асаул, А. Н.
Оценка конкурентных позиций субъектов предпринимательской деятельности [Електронний ресурс] / А. Н. Асаул, Х. С. Абаев, Д. А. Гордеев. - СПб. : Гуманистика, 2007. - 271 с.. - (Экономическое возрождение России)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Текст у форматі PDF 6.82 Мб


Рассматриваются теоретические вопросы, касающиеся роли и сущности предпринимательства, а также направления создания благоприятной среды предпринимательской деятельности региональных инвестиционно-строительных комплексов. Освещены основные подходы к оценке итогов деятельности субъектов предпринимательства в строительстве. Сформулирована концепция формирования оценочных систем, конкурентных позиций и темпов развития субъектов предпринимательской деятельности. Предлагается методика установления приоритетов среди видов экономической деятельности в регионе. Разработана методика определения рейтинга субъектов предпринимательской деятельности, позволившая раскрыть конкурентную силу и слабость сравниваемых структур, а также ключевые факторы успеха. Монография предназначена для аспирантов, слушателей системы переподготовки и повышения квалификации специалистов, может представлять интерес для ученых- экономистов и руководителей высшего звена управления организаций строительного профиля.



Кл.слова:
інвестиція -- будівництво

   Тип видання:   навчальний посібник   
6.

Асаул, А. Н.
Управление высшим учебным заведением в условиях инновационной экономики [Електронний ресурс] : научное и учебно-методическое справочное пособие / А. Н. Асаул, Б. М. Капаров ; под ред. А. Н. Асаула ; Ин-т проблем экон. возрождения. - СПб. : Гуманистика, 2007. - 280 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Текст у форматі PDF 10.58 Мб


В настоящей книге на основе теории и практического опыта управления, отражающих закономерности развития высших учебных заведений представлены в процессы их перехода в новое качественное состояние «инновационного вуза». Сформирована методология управления высшим учебным заведением на основе инновационного подхода к управлению бизнес-процессами вуза, позволяющая осуществить разбиение организации по центрам ответственности, сокращать время принятия решений, повышать мотивацию сотрудников, реализовывать инновационные стратегии. Представлено исследование методов оценки конкурентной позиции ВУЗа, для повышения качества производимых образовательных услуг и конкурен- тоспособности региона в целом в условиях глобализации образовательных стандартов. Пособие предназначено ученым, аспирантам, слушателям системы переподготовки и повышения квалификации специалистов, ученым-экономистам и руководителям высшего звена управления высшими учебными заведениями. Издание осуществляется при поддержке Института проблем экономического возрождения и редакции журнала «Экономическое возрождение России».



Кл.слова:
інноваційний внз -- бізнес-процес внз

   Тип видання:   навчальний посібник   
7.


Бізнес-планування у ресторанному господарстві [Електронний ресурс] : опорний конспект лекцій / Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна». - К. : [б. в.], 2009. - 72 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Бізнес-план - це поширений у ринковій економіці інструмент менеджменту, основа конкретної маркетингової, фінансової, матеріально-технічної, кадрової політики сучасного бізнесу. Бізнес-план - це візитна картка, за якою потенційні партнери по бізнесу оцінюють шанси на успіх підприємницької справи, це мова ведення переговорів з закордонними партнерами та майбутніми інвесторами. В умовах ринкової економіки жодне підприємство не може працювати стабільно та прибутково без ретельно складеного плану. Процес планування дозволяє уявити весь комплекс майбутніх операцій підприємницької діяльності та запобігти небажаним подіям. Особливо важливе бізнес-планування у виробничій та комерційній діяльності, де потрібні як передбачення на довгострокову перспективу, так і ґрунтовні попередні дослідження, що передують плануванню. При виході на ринок підприємець повинен реально уявляти можливі результати своєї діяльності, критично оцінювати власні можливості, правильно розподіляти цілі за часом, навчитися ефективно використовувати ресурси тощо. Досвід роботи вітчизняних підприємств свідчить, що в умовах швидких змін у внутрішньому та зовнішньому середовищі, посилення конкурентної боротьби, прискорення темпів науково-технічного прогресу тощо планування роботи суб'єктів підприємницької діяльності набуває все більшого значення. Сьогодні успіх будь-якої справи, в тому числі і виходу підприємства на ринок з новим продуктом чи послугою, неможливий без повного і чіткого уявлення про перспективи підприємницької справи, без розробки надійних попередніх орієнтирів і реального плану дій. Серед актуальних завдань бізнес-плану - отримання відповідей на питання: як почати свою справу; як ефективно організувати виробництво; як забезпечити просування товару на ринок; коли будуть отримані перші прибутки; як зменшити ризик від реалізації запропонованої комерційної ідеї; як вижити і перемогти в конкурентній боротьбі тощо. В даному навчальному посібнику розглянуто основні питання побудови та розробки бізнес-плану, який повинні вміти складати студенти, що навчаються за спеціальністю "Менеджмент організацій” та студенти технічних спеціальностей, що мають наміри розпочати власну справу.



Кл.слова:
бізнеc -- сфера послуг -- заклади харчування -- економіка

   Тип видання:   методичний посібник   
8.

Балабанов, И. Т.
Риск-менеджмент [Електронний ресурс] / И. Т. Балабанов. - М. : Финансы и статистика, 1996. - 192 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Раскрываются сущность риск-менеджмента, его организация, стратегия, приемы, методы снижения риска, включая страхование. Рассчитана на предпринимателей, инвесторов, имеющих дело с рисковыми (венчурными) вложениями капитала, а также на работников банков, страховых обществ, трастовых компаний. При этом показаны особенности инновационного менеджмента в США и Японии для повышения качества продукции с целью достижения конкурентного преимущества. При изложении методов решения трудных проблем использован отечественный и зарубежный опыт, а также опыт автора. Предназначен студентам, аспирантам и управленческому персоналу предприятий



Кл.слова:
організація -- стратегія -- метод

   Тип видання:   підручник   
9.

Бауэрсокс, Д. Д.
Логистика [Електронний ресурс] : интегрированная цепь поставок : пер. с англ. / Д. Д. Бауэрсокс, Д. Д. Клосс. - 2-е изд.. - М. : Олимп-Бизнес, 2005. - 640 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В современной экономической науке и деловой практике логистика определяется как интегрированный процесс управления материальными и информационными потоками, призванный обеспечить максимально возможное удовлетворение нужд потребителей с минимальными общими издержками. Этот процесс охватывает все этапы хозяйственной деятельности - от разработки источников сырья и материалов (организации надежных каналов снабжения, контроля за ними и т.д.) до поставки продуктов и услуг конечному потребителю. Для нынешних менеджеров и предпринимателей изучение логистики и внедрение принципов логистического менеджмента в своих компаниях - это не просто дань моде, это необходимое условие выживания в современной конкурентной среде, особенно на международном рынке. Предлагаемая книга является одновременно и учебником, и справочником и охватывает весь круг вопросов, имеющих отношение к предмету. Изложение материала начинается со всеобъемлющего описания роли и содержания логистики в современном бизнесе, а также с ключевых концепций и практических приемов интегрированного логистического менеджмента (первая часть). Затем следует обзор функциональных областей, в совокупности составляющих систему логистики делового предприятия, включая информационный обмен, управление запасами, организацию транспортировки и т. д. (вторая часть). Далее подробно разбираются две фундаментальные задачи, стоящие перед менеджерами: формирование надлежащей структуры логистики (третья часть) и общее руководство логистической деятельностью (четвертая часть). Качество книги проверено временем и подтверждается ее популярностью на Западе: она (с соответствующими доработками и обновлением материала) неизменно переиздается в США с 1974 г. Предназначена менеджерам и предпринимателям, преподавателям и студентам высших учебных заведений и бизнес-школ, научным работникам.



Кл.слова:
економіка -- логістика

   Тип видання:   навчальний посібник   
10.

Безрутченко, Юлия Вячеславовна.
Маркетинг в социально-культурном сервисе и туризме [Електронний ресурс] : учебное пособие / Юлия Безрутченко. - [Б. м.] : [б. в.], [20_ _?]. - 360 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В данном учебном пособии рассмотрены как теоретические, так и практические основы системы маркетинга предприятия сферы социально-культурного сервиса и туризма. Подробно разобраны маркетинговые исследования рынка туристских услуг, конкурентной среды, потребителей предприятия, работающего в сфере социально-культурного сервиса и туризма. Особое внимание уделено вопросам разработки комплексного маркетинга, политике ценообразования, особенностям продвижения услуг, маркетинговым коммуникациям туристских предприятий. Учебное пособие включает в себя конкретные ситуации, упражнения и домашние задания, распределенные по соответствующим главам. Анализ конкретных ситуаций позволяет обучающимся выработать умения, необходимые в практической деятельности, развивает навыки логического мышления, оценки фактов, разработки альтернативных решений, эффективной межличностной и групповой коммуникации. Данное учебное пособие предназначено для студентов, преподавателей вузов и специалистов, чья деятельность связана с социально-культурным сервисом и туризмом.



Кл.слова:
ринок послуг -- сфера послуг

   Тип видання:   навчальний посібник   
11.

Беляевский, И. К.
Маркетинговое исследование [Електронний ресурс] : учебное пособие, руководство по изучению дисциплины, практикум по курсу, учебная программа / И. К. Беляевский. - М. : Московский государственный университет экономики, статистики и информатики, 2004. - 414 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Пособие знакомит учащихся с основными проблемами теории и практики марке- тингового исследования. В пособии изложены вопросы сбора и обработки маркетинговой информации, по- казана методология анализа и прогнозирования рыночной ситуации, отражены вопросы исследования динамики и устойчивости рынка, охарактеризованы методы изучения реак- ции рынка на изменение рыночных условий. Рассмотрены также вопросы конкурентного анализа и изучения покупательского поведения. Пособие имеет глоссарий, включающий более 400 терминов. В пособие включено Руководство по изучению дисциплины «Маркетинговое исследование». К нему прилагается Практикум по маркетинговому исследованию, включающий набор тестов, тренировочные упражнения и набор заданий. Пособие снабжено библиографическим аппаратом.



Кл.слова:
економіка  -- маркетинг  -- ринок

   Тип видання:   науково-популярне видання   
12.


Бенчмаркинг – инструмент развития конкурентных преимуществ [Електронний ресурс] : практическое пособие / Н. А. Воеводина [и др.]. - [Б. м.] : [б. в.], [20_ _?]. - 360 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Бенчмаркинг – это исследование и внедрение лучшего из опыта конкурентов и предприятий других сфер деятельности. Бенчмаркинг способствует повышению уровня конкурентоспособности фирмы, увеличению прибыли, качества предлагаемых товаров и услуг. В книге раскрываются понятия и виды бенчмаркинга, рассматриваются методы проведения исследований, оценка среды, разработка и внедрение бенчмаркинга на предприятии. Книга предназначена для руководителей предприятий, руководителей отделов предприятия, преподавателей и студентов экономических специальностей.



Кл.слова:
конкуренція -- конкурентоспроможність фірми

   Тип видання:   наукове видання   
13.

Берг, М.
Литературократия. Проблема присвоения и перераспределения власти в литературе [Електронний ресурс] / М. Берг. - М. : Новое литературное обозрение. Вып. ХХV, 2000. - 352 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В этой книге литература исследуется как поле конкурентной борьбы, а писательские стратегии как модели игры, предлагаемой читателю с тем, чтобы он мог выиграть, повысив свой социальный статус и уровень психологической устойчивости. Выделяя период между кризисом реализма (60-е годы) и кризисом постмодернизма (90-е), в течение которого специфическим образом менялось положение литературы и ее взаимоотношения с властью, автор ставит вопрос о присвоении и перераспределении ценностей в литературе. Участие читателя в этой процедуре наделяет литературу различными видами власти; эта власть не ограничивается эстетикой, правовой сферой и механизмами принуждения, а использует силу культурных, национальных, сексуальных стереотипов, норм и т.д.



Кл.слова:
література -- читач -- влада

   Тип видання:   аналітична доповідь   
14.

Бережний, Я. В.
Проблеми та шляхи формування сприятливого інституційного середовища для підприємницької діяльності в Україні [Електронний ресурс] : аналітична доповідь / Я. В. Бережний, Д. В. Ляпін, Д. С. Покришка ; Національний інститут стратегічних досліджень. - Київ : [б. в.], 2014. - 80 с.. - (Серія "Економіка" ; випуск 13)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Текст у форматі PDF 0.32 Мб


Розглянуто передумови здійснення економічних реформ у післякризовий період, зокрема зосереджено увагу на особливостях і вадах інституційного середовища національної економіки, що виявилися під час реалізації реформ в Україні. Сформульовано інституційні загрози та ризики для економічних перетворень на сучасному етапі розвитку. Запропоновано перспективні напрями попередження їх загострення, а також створення передумов для прискорення реформування національного господарства в нових конкурентних умовах після кризи.



Кл.слова:
інвестиційний клімат -- економічні реформи -- оподаткування

   Тип видання:   навчальний посібник   
15.

Брітченко, І. Г.
Маркетинг у банках [Електронний ресурс] : навчальний посібник / І. Г. Брітченко, М. І. Бєлявцев, Н. М. Тягунова ; Полтавський університет економіки і торгівлі. - Полтава : [б. в.], 2008. - 344 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Текст у форматі PDF 3.45 Мб


У навчальному посібнику викладено теорію та наукові основи маркетингу в банках, основні параметри маркетингу механізмів формування, функціонування та розподілу банківського капіталу, його інструментарій, продукти, процеси, а також питання підвищення конкурентноздатності банку та банківської системи шляхом застосування маркетингу в банках та оптимізації структури управління. Цей посібник відрізняється від раніше виданих висвітленням маркетингових процесів у банках з точки зору банківської специфіки формування, функціонування та розподілення капіталу, що властиво виключно банківській системі, суто банківським процесам і механізмам. Для викладачів, аспірантів, магістрів і спеціалістів, а також для наукових працівників і тих, кого цікавить маркетингова діяльність банку та банків-ської системи.



Кл.слова:
банківські послуги -- маркетингова стратегія -- ціноутворення

   Тип видання:   підручник   
16.

Вінник, О. М.
Господарське право [Електронний ресурс] : курс лекцій / О. М. Вінник. - К. : Атіка, 2004. - 624 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У пропонованому курсі лекцій на підставі аналізу нормативно-правових актів станом на 1 липня 2004 р. висвітлюються основні теми та інститути господарського права - як загальної частини (поняття господарського права, господарські правовідносини, господарське законодавство, суб'єкти господарських правовідносин, майнова основа господарювання, господарські зобов'язання, господарсько-правова відповідальність, антимонополь-но-конкурентне регулювання, правове регулювання банкрутства), так і спеціальної частини (особливості правового регулювання певних видів господарських відносин: у сфері капітального будівництва, інноваційної, фінансової та біржової діяльності, агентських відносин, комерційної концесії, зовнішньоекономічної діяльності, іноземного інвестування, спеціальних режимів господарювання). Для студентів та аспірантів юридичних і економічних спеціальностей, юристів-практиків, підприємців, а також для всіх, хто застосовує у своїй діяльності норми господарського законодавства та/або цікавиться питаннями господарського права.



Кл.слова:
капітал -- фінанси -- майно

   Тип видання:   навчальний посібник   
17.

Вінник, О. М.
Господарське право [Електронний ресурс] : навчальний посібник / О. М. Вінник. - 2-е вид., перероб. і доп.. - К. : Правова єдність, 2008. - 766 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У пропонованому навчальному посібнику на підставі аналізу нормативно-правових актів висвітлюються основні теми та інститути господарського права - як загальної частини (поняття господарського права, господарські правовідносини, господарське законодавство, суб'єкти господарських правовідносин, майнова основа господарювання, господарські забов'язання, господарсько-правова відповідальність, антимонопольно-конкурентне регулювання, правове регулювання банкрутства), так і спеціальної частини (особливості правового регулювання певних видів господарських відносин: у сфері капітального будівництва, інноваційної, фінансової та біржової діяльності, іноземного інвестування, спеціальних режимів господарювання). Для студентів та аспірантів юридичних і економічних спеціальностей, юристів-практиків, підприємців, а також для всіх, хто застосовує в своїй діяльності норми господарського законодавства та/ або цікавиться питаннями господарського права.



Кл.слова:
господарські правовідносини -- господарське законодавство -- господарсько-правова відповідальність

   Тип видання:   методичний посібник   
18.

Васильева, М.
Бренд. Сила личности [Електронний ресурс] / М. Васильева. - СПб. : Питер, 2003. - 208 с.. - (Деловой бестселлер)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Индивидуальность брэнда становится главным конкурентным фактором — вместо цены и технических преимуществ. Она работает даже при полном отсутствии УТП и является решающим фактором долгосрочного успеха на рынке. Авторы этой книги пришли к важности понимания индивидуальности брэнда после десятилетнего опыта практической работы в рекламе. Общение с брэнд-менеджерами и ведущими рекламистами; многолетнее наблюдение за поведением брэндов, личный опыт консультирования и создания брэндов — все это жизненная база книги.



Кл.слова:
реклама -- торгівля -- підприємництво

   Тип видання:   підручник   
19.

Виханский, О. С.
Менеджмент [Електронний ресурс] : учебник / О. С. Виханский, А. И. Наумов. - 3-е изд.. - М. : Гардарики, 2003. - 528 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В учебнике освещается широкий круг вопросов менеджмента в деловой организации, функционирующей в конкурентной рыночной среде. Особенностью книги является подход к рассмотрению менеджмента с позиций наиболее эффективного использования потенциала организации, в первую очередь человеческого потенциала, для успешного выживания в динамично меняющемся окружении. Для студентов высших учебных заведений, обучающихся по экономическим направлениям и специальностям. Представляет интерес для тех, кто работает в сфере бизнеса. Учебник огромная помощь студенту при подготовке курсовых работ



Кл.слова:
фінансовий ринок -- конкурентне середовище

   Тип видання:   підручник   
20.

Виханский, О. С.
Стратегическое управление [Електронний ресурс] / О. С. Виханский. - 2-е изд., перераб. и доп.. - М. : Гардарики, 1998. - 296 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Стратегическое управление, рассматриваемое как деятельность высшего руководства по управлению организацией в конкурентной рыночной среде, является важнейшей составляющей жизни современной деловой организации. В учебнике рассматривается реализация стратегического управления, выработка и осуществление стратегии в трех ключевых сферах: в сфере развития и поведения во внешней среде, в сфере создаваемого продукта, в сфере персонала организации. Учебник предназначен для студентов вузов, слушателей бизнес-школ. Будет полезен руководителям организаций.



Кл.слова:
конкурентне середовище -- бізнес
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського