Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (24)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.215.71$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Одарченко Н. І. 
Використання відеоінформації при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу : Навч. посіб. / Н. І. Одарченко; АПН України. Ін-т педагогіки. - Суми : Слобожанщина, 1999. - 79 c. - Бібліогр.: 56 назв. - укp.

Розглядаються можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок при проведенні лекційних і семінарських занять у школах нового типу. Саме їх інформаційні можливості у оперативності подачі навчальної інформації можуть створювати сприятливі умови для успішного сприймання, усвідомлення навчального матеріалу з мінімальними витратами навчального часу, порівняно із іншими засобами навчання. На основі побудованої моделі проведення таких форм занять з використанням засобів відеоінформації подано методичні розробки навчальних занять.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Одарченко Н. І. 
Засоби відеоінформації на лекційних і семінарських заняттях при вивченні природничих предметів у школах нового типу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. І. Одарченко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1999. - 25 c. - укp. - рус.

На підставі аналізу результатів проведених педагогічних, психологічних досліджень визначаються і доводяться можливості засобів відеоінформації в підвищенні якості знань, умінь і навичок учнів при проведенні лекційних та семінарських занять у школах нового типу. Розроблено методику застосування засобів відеоінформації і модель проведення лекційних і семінарських занять. Визначено особливості впливу застосування засобів відеоінформації на динаміку розумової працездатності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Б.р(4Укр)21-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Трофимов О. Є. 
Підготовка майбутніх учителів до використання аудіовізуальних і комп'ютерних технологій навчання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Є. Трофимов; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2002. - 19 c. - укp.

Досліджено екранно-звукові засоби та інформаційні технології навчання як складні багатокомпонентні дидактичні об'єкти, розроблено ідею системного впровадження екранно-звукових засобів та інформаційних технологій до практИки комплексного застосування їх на лабораторних заняттях з курсу "Технічні засоби навчання". Науково обгрунтовано програму для даного курсу, шляхи удосконалення педагогічний процес через застосування аудіовізуальних засобів та інформаційних технологій. Наведено методику для засвоєння знань студентами про педагогічні можливості різних типів аудіовізуальних і комп'ютерних технологій. Розроблено комплекс засобів: електронний підручник з курсу "Технічні засоби навчання" (ТЗН), лабораторні роботи з курсу ТЗН, серію навчальних відеофільмів "Нові аудіовізуальні засоби та інформаційні технології".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319253 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мокрогуз О. П. 
Методика застосування мультимедійних презентацій у навчанні історії старшокласників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. П. Мокрогуз; Ін-т педагогіки НАПН України. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Проаналізовано фактори ефективного використання мультимедіа у навчальному процесі, що грунтуються на психолого-педагогічних дослідженнях впливу складових мультимедіа на психічні процеси та розвиток когнітивних можливостей учнів, рівень обробки інформації та засвоєння навчального змісту, висвітлено сучасний стан проблеми у практиці загальноосвітніх шкіл України. Визначено понятійний апарат дослідження, подано загальну характеристику мультимедіа як дидактичного засобу в контексті його значення у навчальному процесі. Визначено місце мульмедійної презентації в системі дидактичних засобів навчання, узагальнено досвід використання мульмедійної презентації на уроках історії. Обгрунтовано ергономічні та методичні умови застосування мультимедійних презентацій та основні підходи до їх застосування. Доведено ефективність методики застосування мульмедійних презентацій, побудованої на основі системного, діяльнісного, компетентнісного підходів. Описано зміст і організацію роботи учнів на уроках історії з використанням мультимедійних презентацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР)2 + Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА379134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Міщенко О. А. 
Розвиток мультимедійних засобів навчання в загальноосвітній школі : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. А. Міщенко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2010. - 20 c. - укp.

Проведено цілісне дослідження розвитку мультимедійних засобів навчання (МЗН) у ЗОШ України другої половини XX ст. Розкрито витоки ідей МЗН у світовій педагогічній думці та передумови використання МЗН у шкільній практиці. Визначено й обгрунтовано етапи розвитку мультимедійних засобів навчання в ЗОШ у другій половині XX ст. Узагальнено досвід застосування МЗН у шкільній практиці в даний період, висвітлено можливості його творчого використання в сучасній школі та визначено перспективи розвитку даної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Ч33(4УКР)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА376437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Чорноус О. В. 
Формування навчально-організаційних умінь і навичок молодших школярів засобами відеоінформації : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / О. В. Чорноус; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Розглянуто технологію використання засобів відеоінформації у комплексі з традиційними засобами навчання і навчальним обладнанням. Визначено оптимальні значення обсягу логічно завершених фрагментів навчального матеріалу та швидкості його подачі і пояснення під час демонстрування засобів відеоінформації. Встановлено параметри тривалості демонстрування протягом одного уроку та доцільність повторного демонстрування. Розкрито можливості використання засобів відеоінформації для підвищення ефективності формування в учнів навчально-організаційних умінь і навичок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лозицька Т. Ю. 
Використання медіа вчителями у навчальному процесі як науково-педагогічна проблема / Т. Ю. Лозицька // Освіта на Луганщині. - 2010. - № 1. - С. 101-104. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто проблему актуальності використання медіа у навчальному процесі і висвітлено погляди сучасних педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Набильская О. В. 
Формирование экологической личности младших школьников средствами визуальной коммуникации / О. В. Набильская // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 7. - С. 204-207. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Рассмотрена проблема влияния современных средств визуальной коммуникации на формирование экологического мышления у младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Жук Ю. О. 
Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання : посібник / Ю. О. Жук, О. М. Соколюк, Н. П. Дементієвська, О. П. Пінчук, М. І. Жалдак; НАПН України, Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. - К. : Пед. думка, 2012. - 111 c. - укp.

Розглянуто теоретичні та практичні проблеми застосування мультимедійних систем у навчально-виховному процесі ЗОШ. Проаналізовано особливості організації навчально-виховного процесу за умов широкого використання інформаційно-комунікаційних технологій. Увагу приділено термінологічним питанням в галузі мультимедійних технологій навчання, розвитку мислення учнів у процесі проектування, створення та використання навчальних мультимедійних презентацій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Ч421.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Крутько О. М. 
Досвід застосування навчальної відеоінформації / О. М. Крутько, О. В. Бондар // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 15, ч. 2. - С. 111-115. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто проблеми застосування навчальної відеоінформації в освітньому процесі. Проаналізовано публікації вітчизняних педагогічних періодичних журналів з окресленого питання. Надано тлумачення терміна "відеоінформація", який вживали автори публікацій вітчизняних періодичних педагогічних видань 90-х років XX ст. Зазначено щодо методики використання відеоінформації на уроках, а також суворого дотримання гігієнічних вимог під час застосування відеоінформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.711

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бурцева Є. В. 
Мультимедійна навчальна презентація як інноваційна технологія викладання ієрогліфічної писемності китайської мови / Є. В. Бурцева // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 5. - С. 228-234. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено аналіз результатів пілотажного дослідження оцінки ефективності мультимедійної навчальної презентації як інноваційної технології викладання китайської ієрогліфіки. Висвітлено етапи вивчення ієрогліфіки, визначено знання, вміння, навички, якими повинні володіти учні в результаті вивчення китайської ієрогліфіки з використанням навчальної презентації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш171.1-913.38 с51 + Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кузьо І. В. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання аудіовізуальних засобів навчання / І. В. Кузьо // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 11. - С. 159-163. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури висвітлено основні питання підготовки майбутніх вчителів початкових класів до використання у своїй діяльності аудіовізуальних засобів навчання. Розглянуто ключові проблеми, що виникають в процесі навчання студентів.

На основе анализа психолого-педагогической литературы освещаются основные вопросы подготовки будущих учителей начальных классов к использованию в своей деятельности аудиовизуальных средств обучения, рассмотрены ключевые проблемы, которые возникают в процессе обучения студентов.

On the basis of the analysis of psychological and educational literature the main issues of training of future primary school teachers to the use of audio-visual means of training in their work are elucidated in the article, the key issues that arise in the process of teaching students are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Оленіна Г. 
Виховання підлітків засобами літератури в позанавчальній роботі / Г. Оленіна // Рідна шк.. - 2006. - № 9. - С. 31-34. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено застосування в роботі з дітьми відео- та комп'ютерної техніки, яке має безпосередній вплив на їх навчальну та позанавчальну діяльність. Розроблено методику роботи, в якій передбачено тематичний добір спеціальної літератури, аудіовізуальної техніки та засобів для забезпечення підлітків необхідною літературною інформацією за допомогою сучасних технічних засобів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р20-215 + Ч421.382.71:Ш5 + Ч421.215.716

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Міронець Л. 
Створення та використання комп'ютерних презентацій під час навчання біології / Л. Міронець // Рідна шк.. - 2008. - № 1/2. - С. 40-42. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено переваги комп'ютерних презентацій перед традиційними засобами наочності. Визначено порядок створення комп'ютерної презентації: складання плану дотримання певних вимог щодо інформації, тексту та оформлення. Розглянуто можливості її використання на уроках біології. Акцентовано увагу на активнішому використанні тематичних презентацій у позаурочній та позашкільній діяльності учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Е.с5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чайковська О. 
Результати експерименту з формування музичних знань молодших школярів засобами мультимедійних технологій навчання / О. Чайковська // Рідна шк.. - 2009. - № 2/3. - С. 51-53. - укp.

Розглянуто використання сучасних мультимедійних технологій у процесі викладанні комп'ютеризованого курсу "Музикознавство" для молодших школярів в експериментальній школі "Міленіум" на базі спеціалізованої школи № 318 м. Києва, які сприяють розкриттю, збереженню та розвитку індивідуальних здібностей учнів, унікальних для кожної дитини особистих якостей тощо. Висвітлено підсумки проведеної експериментальної роботи, простежено динаміку сформованості музичних знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Щ31 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Крутько О. 
Навчальне телебачення: погляд у минуле (на матеріалах фахових педагогічних видань України 50 - 80-х років ХХ ст.) / О. Крутько // Рідна шк.. - 2011. - № 1/2. - С. 44-48. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено результати аналізу змісту публікацій фахових педагогічних видань України 1950 - 1980 рр., присвячених питанням застосування навчального телебачення в освітньому процесі. Наведено відомості про кількість публікацій з означеної проблеми за досліджуваний період. Зазначено, що автори публікацій обговорювали теоретичні та методичні питання, переваги та недоліки навчального телебачення, окреслювали шляхи його подальшого розвитку в країні. Зокрема, зосереджено увагу на публікаціях 1960-х рр. про чотирирічний експеримент кафедри педагогіки Одеського педагогічного інституту іноземних мов із застосуванням телебачення в навчальному процесі, про діяльність Одеської та Київської студій телебачення зі створення телепередач для учнів молодшого, середнього та старшого шкільного віку. Наголошено на зміні змісту публікацій в 1970 - 1980-х рр. у порівнянні з 1960-ми рр., коли педагогічну громадськість уже цікавили питання психолого-педагогічних, санітарно-гігієнічних вимог щодо використання телебаченняна уроці та в позакласний час. Виокремлено деякі переваги телевізійних передач у порівнянні з навчальними кінофільмами. Наголошено на цінності досвіду педагогів 1950 - 1980-х рр. для сьогодення за умов швидкого поширення нових інформаційних технологій навчання.

Представлены результаты анализа содержания публикаций специализированных педагогических изданий Украины 1950 - 1980-х гг., посвященных вопросам использования учебного телевидения в образовательном процессе. Определены типичные проблемы, связанные с внедрением учебного телевидения, пути их решения. Акцентировано внимание на то, что опыт педагогов 1950 - 1980-х гг. является особенно ценным сегодня, в условиях быстрого распространения новых информационных технологий обучения.

The article presents the results of analysis the contents of publications of professional pedagogical editions of Ukraine in the 50-80th years of XX century, devoted to the problems of use of educational television in an educational process. The article also shows the determination of typical problems, related to introduction of educational television, and ways of their solution. Teachers' experience of the period is valuable for the present in the conditions of fast diffusion of new learning information technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.715

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Литвин А. 
Завдання медіаосвіти в контексті підвищення якості професійної підготовки / А. Литвин // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 4. - С. 9-21. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто цілі і завдання медіаосвіти як складової інформаційної підготовки майбутніх спеціалістів. Проаналізовано причини і умови, здатні забезпечити високий рівень якості і доступності освіти на принципах мультимедійних технологій. Відмічено, що з упровадженням в навчальний процес мультимедійних технологій, глобальних і локальних комп'ютерних мереж, віртуальних класів, появою мультимедійного проектора та інтерактивної дошки стало можливим урізноманітнити характер взаємодії викладача й учня, що внесло відчутні позитивні зміни. Окреслено основні рівні взаємодії мультимедіа та педагогіки: медіа як засоби набуття знань, умінь і навичок; медіа як предмет у виховному процесі; вплив медіа на учнів у позаурочний час. Запропоновано послідовність етапів медіаосвіти. Висвітлено роль сучасних бібліотек у збільшенні обсягу і ефективності реалізації інтелектуальних ресурсів. Констатовано, що медіаосвіта є невід'ємною складовою безперервної освіти учнів, ефективним засобом розвитку творчої, самодостатньої та критично мислячої особистості в умовах швидкого зростання обсягів інформації.

Рассмотрены цели и задачи медиаобразования как составляющей информационной подготовки будущих специалистов. Проанализированы причины и условия, которые способны обеспечить высокий уровень качества и доступности образования на принципах мультимедийных технологий. Отмечено, что с внедрением в учебный процесс мультимедийных технологий, глобальных и локальных компьютерных сетей, виртуальных классов, появлением мультимедийного проектора и интерактивной доски стало возможным разнообразить характер взаимодействия преподавателя и ученика, что внесло ощутимые положительные изменения. Очерчены три основных уровня взаимодействия мультимедиа и педагогики: медиа как средства приобретения знаний, умений и навыков; медиа как предмет в воспитательном процессе; влияние медиа на учащихся во внеурочное время. Предложена последовательность этапов медиаобразования. Освещена роль современных библиотек в увеличении объема и эффективности реализации интеллектуальных ресурсов. Констатировано, что медиаобразование является неотъемлемой составляющей непрерывного образования учащихся, эффективным средством развития творческой, самодостаточной и критически мыслящей личности в условиях быстрого роста объемов информации.

Aims and objectives of media education as part of awareness training of future specialists. The reasons and conditions that can ensure a high level of quality and accessibility of education on the principles of multimedia technologies. It is noted that with the introduction of the learning process of multimedia technologies, global and local area networks, virtual classes, the emergence of a multimedia projector and interactive whiteboard has become possible to vary the nature of the interaction of teacher and student that has made tangible improvements. Are outlined three main levels of interaction between media and pedagogy: media as a means of acquiring knowledge and skills; media as a subject in the educational process, influence of media on students outside school hours. A sequence of stages of media education. Deals with the role of modern libraries in increasing the effectiveness and implementation of intellectual resources. It was found that media education is an integral part of continuingeducation students, effective development of creative, self-reliant and critically thinking individual in the rapid growth of information.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Шатагіна О. О. 
Удосконалення дидактичної гри засобами мультимедіа технологій / О. О. Шатагіна, О. Я. Шатагіна // Наука і освіта. - 2010. - № 2. - С. 198-203. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто можливості вдосконалювання процесу навчання фізиці засобами мультимедіа технологій, серед яких широко застосовуються проектор, інтерактивна дошка, лабораторні роботи з фізики в середовищі табличного процесора MS Excel. Зроблено порівняльний аналіз використання об'ємних моделей та комп'ютерної графіки (анімації), з реалізацією естетичних законів структурування форми з інтеграцією змістового та формального компонентів. Акцентовано увагу на факторах, необхідних під час роботи з комп'ютерною моделлю на уроках: модель явища необхідно використовувати тільки тоді, коли неможливо провести експеримент, або явище протікає дуже швидко; модель повинна допомагати моделювати ситуацію; виявляти як якісні, так і кількісні залежності між величинами, закономірності між ними; пропонувати завдання різного рівня складності, що містять елементи самостійної творчості. Наведено конкретні приклади комп'ютерного моделювання досліджуваних ситуацій і можливостей їх розвитку за розгляду ситуації зіткнення і взаємного відштовхування двох ковзанярів; ситуації підняття людини по сходах, вміщено рисунки, що показують ці моделі, варіанти розвитку заданої ситуації; моделювання ситуацій історичного значення подій, що відрізняються як характером репрезентації навчального матеріалу, так і дидактичними особливостями роботи з відповідною інтерактивною комп'ютерною моделлю на уроці з застосуванням Microsoft Office PowerPoint, Windows Movie Maker або Albatross 3D, Blender.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + В3 р(4УКР)2-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Король В. М. 
Медіа-освіта в сучасних умовах розвитку інформаційного суспільства / В. М. Король // Пед. вісн.. - 2009. - № 1. - С. 11-13. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

За умов стрімкого поширення різноманітних інноваційних засобів масової комунікації обгрунтовано необхідність осмислення проблем медіа-освіти - спеціального напряму в педагогіці, що навчає учнів загальноосвітньої школи закономірностям масової комунікації з метою підготовки нового покоління до життя за сучасних інформаційних умов. Приділено увагу розробленим концептуальним медіа-освітнім моделям та їх методичному забезпеченню. Розглянуто класифікацію основних етапів розвитку медіа-освіти. Показано доцільність спеціальної систематизованої підготовки майбутніх учителів усіх спеціальностей до роботи зі школярами та самоосвітньої діяльності з використанням медіа-інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Юрчак В. А. 
Мультимедійні технології на уроках літератури / В. А. Юрчак // Пед. вісн.. - 2011. - № 1. - С. 29-30. - укp.

Розглянуто роботу талановитого та перспективного вчителя української літератури О. В. Свенціцької. Відзначено використання вчителем інформаційних і комунікаційних технологій, особливо методу проектів, які дозволяють формувати інформаційні навички та медіа-грамотність школяра, тобто вміння здобувати, аналізувати, опрацьовувати та створювати інформацію в її різних формах та медіа-представленнях. Розглянуто учнівську презентацію, створення учнівської публікації та методу "Захист власних проектів" як ефективних педагогічних технологій. Відзначено, що проведення уроків літератури з використанням ІКТ стимулює творчу працю учителя та підвищує рівень знань дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.71 + Ш5(4УКР) р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського