Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (8)Реферативна база даних (53)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕКСПРЕСІОНІСТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

   Тип видання:   життєпис   
1.

Бишофф, У.
Эдвард Мунк 1863-1944. Картины о жизни и смерти [Електронний ресурс] / У. Бишофф. - М. : Арт-Родник, 2003. - 96 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга о норвежском живописце, гравере, скульпторе, экспрессионисте Эдварде Мунке. Он был очень популярен еще при жизни. Писал картины на темы: любовь, смерть, отчаяние. После 1914 года больше не обращался к этой тематике. Много работал над портретами, пейзажами, сценами повседневного рабочего и крестьянского быта. Большое впечатление на художника произвела в Париже живопись импрессионистов. Постепенно творчество Мунка приобрело сугубо индивидуальный характер и неизменно присущую ему обостренную чувствительность. Сторонник пленэрной живописи, он писал сначала реалистические пейзажи. В 1890-е годы его стиль стал более декоративным. Отходя от натурализма, он обратился к фантастическим сюжетам, почерпнутым из норвежского фольклора, баллад и сказок.



Кл.слова:
живописець -- експресіоніст

   Тип видання:   науково-популярне видання   
2.
 


Davis, Bruce.
German expressionist prints and drawings [Electronic resource] : сatalogue of the collection / Bruce Davis. - Los Angeles : County Museum of Art, 1989
Переклад назви: Гравюри і малюнки німецьких експресіоністів: каталог колекцій

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 2. - 1989. - 846 p.


The Robert Gore Rifkind Centre for German Expressionist Studies at the Los Angeles County Museum of Art contains the world's most comprehensive and distinguished collection of German Expressionist prints and drawings, illustrated books, and periodicals. Volume 2 illustrates each of the more than 5000 works in the collection.



Кл.слова:
малюнки -- гравюри

   Тип видання:   наукове видання   
3.

Черненко, Олександра.
Експресіонізм у творчості Василя Стефаника [Електронний ресурс] / О. Черненко. - Нью-Йорк : Сучасність, 1989. - 276 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Дотеперішні дослідники творчости Василя Стефаника переважно вбачали в ньому оборонця покривджених соціальною несправедливістю галицьких селян, абож, спираючися на писання другого, вже повоєного періоду його творчости, - борця за національне визволення. Проте такі традиційні інтерпретації недостатні і не можуть вже нас сьогодні задовільнити. Часто витворюється враження, що деякі критики намагалися втиснути мистецьку індивідуальність письменника у Прокрустове ложе власних естетичних уподобань, а передусім - політичних переконань, нехтуючи не раз ориґінальним світом його своєрідної творчої уяви. Щойно коли усвідомимо собі глибоко полісмисловий характер Стефаникових творів, зможемо відкрити в них вселюдські перспективи, їхню універсальну вартість. Одна з головних вад традиційних інтерпретацій полягає в тому, що вони не розглядають дорібку Стефаника на тлі духовости його власної, себто сучасної йому европейської доби. стефаник був емоційно глибоко зв'язаний з українським селом, з якого він вийшов, але водночас його світогляд був співзвучний з тим світоглядом, що оволодів Европою на переломі 20 сторіччя, себто з течією екпресіонізму. Цей експресіоністичний світогляд наближував Стефаника до передових літературних і мистецьких кіл Заходу, але відчужував його від тогочасної галицької інтеліґенції, якій часто було важко зрозуміти його творчість. Велич творчости Стефаника саме в тому, що він зумів створити синтезу національного первня з уселюдським, отже, поєднати любов до української людини з модерним світоглядом та з модними на той час засобами мистецького вияву. Точніше: він прищепив експресіонізм на український ґрунт, втілив його в українську народну тематику, до того ж надихав його чаром української природи та фольклору. В межах цієї праці не було можливості вичерпно розглянути всі твори Стефаника, в яких проявляються характеристичні риси його експресіоністичної манери. Завдання звужено до деяких вибраних творів і проблем, до висвітлення спорідненості письменника з естетичним та етичним світоглядом тогочасної мистецької епохи, не забуваючи її передових мистців, теоретиків і письменників, а далі до аналізи Стефаникових стилістичних засобів і структури його творчого вияву.



Кл.слова:
літературознавство -- експресіонізм -- новелістика

   Тип видання:   художня література   
4.

Майрінк, Ґустав.
Ґолем [Електронний ресурс] : роман : пер. з нім. / Ґ. Майрінк. - К. : Український письменник, 2011. - 312 с.. - (Ad Fontes = До джерел)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Всесвітньо відомий роман австрійського письменника-експресіоніста Ґустава Майрінка «Ґолем» (1914), перекладений чи не на всі європейські мови, є одним із яскравих зразків містично? прози XX сторіччя. Ще за життя автора твір здобув широку популярність і був двічі екранізований у Франції та Німеччині. Сюжет цієї філософсько-поетичної притчі побудований на леґенді про юдейського рабина, який створив живу істоту під назвою Ґолем із глини та оживив її за допомогою каббалістичного закляття. Вперше українською мовою роман «Ґолем» переклав у 30-х pp. XX ст. Василь Софронів-Левицький, але давно вже назріла потреба нової версії перекладу цього світового шедевру, що і здійснила з високою майстерністю Наталя Іваничук.



Кл.слова:
австрійська література -- містика -- юдаїка

   Тип видання:   художня література   
5.
 


Домонтович, Віктор.
Дівчина з ведмедиком. Болотяна лукроза [Електронний ресурс] / В. Домонтович. - Київ : Критика, 1999. - 212 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


1999 року видавництво «Критика» першим в Україні перевидало два романи одного з найвизначніших українських прозаїків XX століття В. Домонтовича (Віктора Петрова, 1894—1969) — «Доктор Серафікус» і «Без ґрунту». За результатами опитування кількох сот експертів, що його провів Центр рейтинґових досліджень «Еліт-профі», цю книжку визнано (в номінації художня література) однією з трьох найпомітніших подій року. До другого тому вибраних творів В. Домонтовича увійшли його роман «Дівчина з ведмедиком» (1928) та найкращі оповідання й нариси різних років. «Проза Домонтовича — це проза наскрізь раціональної людини, що багато і радо читала твори експресіоністів або, сказати інакше, експресіоніста, що став колеґою Миколи Зерова і разом з ним мав огиду до українського гуляйпілля й „сентиментальної кваші“. І, може, найпарадоксальніше з усього, вагання між клясицизмом і експресіонізмом не зробило його стиль ні еклектичним, ні внутрішньо суперечливим, ні розхристаним. У цьому одна з типових рис його прози, і це визначає її місце в загальній історії новітньої української прози» (Юрій Шевельов, 1984). «Петров залишається загадкою, ребусом, своєрідним сфінксом чи навіть Мефістофелем української культури. Те ж саме можна сказати про Домонтовича — його літературну креатуру. Мало не кожен Домонтовичів рядок містить парадокс, виклик, провокацію. Як екзистенціаліст Домонтович міркує про сутність людини, поставленої поза історію і суспільним буттям, про множинність її ідентичності, про плинність часу та релятивність істини, про абсурдність життя та нездійсненність свободи. Тому всі його герої в свій спосіб проживають цілий спектр екзистенційних станів, серед яких тривога, нудьга, непевність, навіть невроз, які з часом найдуть своє втілення на сторінках Камю і Сартра… Але Домонтович є водночас ще й естетом, навіть гедоністом. Крім того, він знає, що найкраща зброя проти песимістичного надриву — це іронія» (Соломія Павличко, 1999)



Кл.слова:
українська література -- екзистенціалізм
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського