Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (373)Книжкові видання та компакт-диски (355)Журнали та продовжувані видання (35)
Пошуковий запит: (<.>A=ЄВТУХ$<.>+<.>A=МИКОЛА$<.>+<.>A=БОРИСОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євтух Л.Б. 
Управління механізмом кредитування довгострокових програм розвитку економіки в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / Л.Б. Євтух ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади та практичні рекомендації з метою вдосконалення управління механізмом кредитування довгострокових програм розвитку економіки у період трансформаційних процесів. Досліджено довгострокові програми в економіці України, запропоновано їх класифікацію. З'ясовано суть і структуру механізму кредитування зазначених програм, оцінено ефективність управління ним, здійснено прогнозування банківського довгострокового кредитування. Виявлено напрями поліпшення державного регулювання механізму кредитування довгострокових програм розвитку. Теоретично обгрунтовано управління банківськими установами механізмом кредитування даних програм. Розроблено пропозиції щодо організації кредитування у банку з застосуванням довгострокових цільових депозитів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.240 +
Шифр НБУВ: РА339928

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Євтухова Г. Ю. 
Саботаж у політичному процесі: український контекст / Г. Ю. Євтухова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – саботаж як соціально-політичне явище. Мета – виявлення специфіки проявів саботажу в політичному процесі сучасної України. Методи – структурно-функціональний, конфліктний, інституційний, аналітико-синтетичний, ретроспективний та ін. Теоретичні і практичні результати – виявлено специфіку прояву саботажу в політичному процесі України та запропоновано стратегії запобігання цій практиці. Новизна – виокремлено домінантні форми саботажу в політичному процесі; виявлено основні характеристики при аналізі його проявів: деструктивність/конструктивність, явність/латентність, спрямованість (на організації, групи, окремих індивідів, процеси тощо); аргументовано, що саботажу притаманний поліаспектний характер (саботаж ідентифікується як суспільно-політичне явище, як політична практика, як супутній елемент політичного процесу, як поведінкова стратегія); виявлено специфіку проявів саботажу в політичному процесі сучасної України, зокрема, в електоральному процесі та у процесі реформування місцевого самоврядування (реформа децентралізації); обґрунтовано, що саботаж є певною ознакою радикальних соціальних змін та має місце в трансформаційних суспільствах. Ступінь упровадження – розробка стратегій щодо попередження саботажу в політичному процесі сучасної України. Сфера використання – владні структури при прийнятті політичних рішень, пов'язаних з державотворчими стратегіями та управлінням суспільством; політичні партії; громадські організації; аналітична та навчальна діяльність.^UObject – the sabotage as a socio-political phenomenon. The objective – is revealing the specifics of manifestations of sabotage in the political process of modern Ukraine. Methods – structural-functional, conflict, institutional, analytical-synthetic, retrospective, etc. The theoretical and practical results – revealed the specifics of the manifestation of sabotage in the political process of Ukraine and proposed strategies to prevent this practice. The novelty – the dominant forms of sabotage in the political process are singled out; the basic characteristics are revealed in the analysis of its manifestations: destructiveness / constructiveness, clarity / latency, orientation (on organizations, groups, individual individuals, processes, etc.); it is argued that sabotage is characterized by a poly-dimensional character (sabotage is identified as a socio-political phenomenon, as political practice, as an accompanying element of the political process, as a behavioral strategy); revealed the specifics of manifestations of sabotage in the political process of modern Ukraine, in particular, in the electoral process and in the process of reforming local self-government (decentralization reform); It is substantiated that sabotage is a sign of radical social change and takes place in transformational societies. The rate of implementation – development of strategies to prevent sabotage in the political process of modern Ukraine. The scope of application – the power structures when making political decisions related to state-building strategies and community management; political parties; the NGOs; the analytical and educational activities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Миколайчук Л. П. 
Продуктивність та біологічні особливості молодняку одержаного від схрещування овець гісарської та романівської порід: автореферат дис. ... д.філософ : 204 / Л. П. Миколайчук. — Б.м., 2024 — укp.

Миколайчук Л. П. «Продуктивність та біологічні особливості молодняку одержаного від схрещування овець гісарської та романівської порід». – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 204 – Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва – Дніпровський державний аграрно-економічний університет, Дніпро, 2023.Експериментальні дослідження та теоретичні розробки, що викладено в результатах дисертаційної роботи, було присвячено комплексному вивченню біологічних особливостей та господарсько-корисних ознак у молодняку овець романівської породи в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Терра Річ» Пологівського району Запорізької області при чистопородному розведенні та помісним одноліткам, отриманим промисловим схрещування вівцематок даної породи і баранів гісар, що сприяє подальшому вдосконаленню їх продуктивних якостей з метою покращення ефективності галузі. Під час проведених порівняльних експериментальних досліджень вирішувалися завдання щодо з'ясування впливу схрещування на рівень продуктивних та якісних показників у отриманого потомства.Необхідність стабілізації, а надалі і відродження галузі вівчарства є преорітетним завданням агропромислового комплексу нашої країни. Вирішення даної проблеми, в умовах нестабільної економіки, вимагає глибокого осмислення значення вівчарства в народному господарстві України, переорієнтування його на виробництво значної кількості різноманітних видів продукції органічного походження, поліпшення адаптованих до агрокліматичних умов та створення нових порід, що відповідають вимогам сучасності.Дисертаційна робота складається зі вступу, огляду літератури, матеріалів та методів наукових досліджень, результатів власних досліджень, аналізу та узагальнення результатів досліджень, висновків, списку використаних джерел і додатків. Основний обсяг роботи становить 213 сторінок друкованого тексту. Дисертація містить 42 таблиці, 24 рисунка, додатків 21. Список використаних джерел містить 249 найменувань.Ключові слова: вівці; порода; романівська; гісар; жива маса; ріст і розвиток; екстер’єр; гематологічні показники крові; молочна, м’ясна, вовнова, овчинна продуктивність; дерма; економічна ефективність.^UMykolaichuk L.P. "Productivity and Biological Characteristics of the Offspring Obtained from the Crossbreeding of Hissar and Romanov Sheep Breeds" – A qualifying scientific work in the form of a manuscript.Dissertation for getting the educational-scientific degree of a Doctor of Philosophy in specialty 204 "Technology of Production and Processing of Animal Products" Dnipro State Agrarian and Economic University, Dnipro, 2023.Experimental studies and theoretical developments presented in the results of the thesis work were dedicated to a comprehensive study of economically useful traits and biological characteristics in the lambs of the Romanov breed in the Limited Liability Company "Terra Rich" of the Pologiv District of the Zaporizhia Region in purebred breeding and mixed-year peers, obtained on the basis of crossbreeding ewes of this breed with Hissar ram breeders, which contributes to the further improvement of their productive qualities based on increased meat productivity.During the conducted comparative experimental studies, tasks were addressed to clarify the influence of crossbreeding on the level of productive and qualitative indicators in the obtained offspring.The need for stabilization and subsequently the revival of the sheep farming industry is one of the pressing tasks of the agro-industrial complex of our country. Addressing this crucial issue, in the context of an unstable economy, requires a profound understanding of the significance of sheep farming in the national economy of Ukraine, redirecting it towards producing more economically viable types of products, improving existing breeds, and developing new ones that meet modern requirements.The dissertation consists of an introduction, review of literature, materials and methods of scientific research, results of own research, analysis and generalization of research results, conclusions, list of used sources and appendices. The main volume of the work is 213 pages of printed text. The dissertation contains 42 tables, 24 figures, 21 appendices. The list of used sources contains 249 names.Key words: sheep; breed; Romanov; Hissar; live weight; growth and development; exterior; hematological indicators of blood; dairy, meat, wool, skin productivity; derma; economic efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Миколайчук А. В. 
Правовий статус працівників, які поєднують роботу з навчанням. / А. В. Миколайчук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації доводиться, що трудове право відіграє вагому роль у поєднанні права на освіту з правом на працю, оскільки,стимулюючи професійне навчання працівників, установлює правові гарантії для реалізації:(1) права громадянина на освіту, зокрема, професійну; (2) кваліфікаційні вимоги до працівників для відповідних видів робіт, визначаючи тим самим зміст їх професійного навчання; (3) сприятливі умови для суміщення праці з навчанням; (4) пільги й переваги для осіб, які навчаються професійно, в тому числі й без відриву від виробництва; (5) види такого навчання та його організаційні і правові форми.Робиться висновок, що правовий статус працівника і правовий статус учня співвідносяться як частина й ціле. Правовий статус учня – це характеристика, визначається нормами трудового законодавства, яка розкриває стан учня як суб'єкта трудового права й дозволяє йому брати участь у правовідносинах у сфері навчання (перенавчання). При цьому правовий статус працівника включає статус учня.Обґрунтовується, що гарантії й компенсації працівникам, які поєднують роботу з навчанням, становлять собою сукупність умов, способів і засобів, що дають можливість працівникам користуватися своїми законодавчо встановленими правами та свободами й забезпечують існування сприятливих умов для фактичної реалізації свого правового статусу. Ці гарантії та компенсації – це грошове відшкодування або певні пільги, надання яких зумовлено практичними діями з підвищення працівниками свого освітнього рівня чи кваліфікації в межах, визначених їх спеціальністю або посадою; вони є формою закріплення й забезпечення передбачених законодавством суб'єктивних трудових прав таких осіб.Для працівників, які поєднують роботу з навчанням гарантії та компенсації можуть бути пов'язані:(а) з матеріальною підтримкою, (б) з реалізацією права на працю в умовах, що відповідають вимогам безпеки й гігієни, (в) з дотриманням законодавства сторонами трудових правовідносин, (г) із забезпеченням зайнятості. Вони дозволять: по-перше, зберегти розмір отримуваної працівником середньої заробітної плати,; по-друге, забезпечити можливість продовження освіти протягом усього життя працівника без необхідності припинення ним своєї трудової діяльності; по-третє, досягти додержання законодавства сторонами трудових правовідносин.Доведено, що працівники, які поєднують працю з навчанням, беруть участь у подвійних правовідносинах: з одного боку – у трудових з власником підприємства, з другого – в адміністративно-правових із закладом освіти. Трудові відносини цієї категорії працюючих мають усі ті ознаки, що притаманні будь-яким трудовим правовідносинам.Трудівникам, які поєднують роботу з навчанням, надаються певні види пільг щодо: (а) отримання відпусток; (б) робочого часу й часу відпочинку протягом робочого дня й тижня; (в) оплати вартості проїзду для складання екзаменаційної сесії; (г) режиму роботи й побутового обслуговування. Такі працівники користуються також додатковими пільгами у сфері оплати праці порівняно з, так би мовити, «звичайними» трудівниками, що пов'язано перш за все з більшою їх завантаженістю і з можливістю майбутнього підвищення їх кваліфікації.Об'єктивний і усесторонній аналіз правових документів міжнародного рівня дозволив розкрити розвиток світової тенденції безперервної професійної освіти. У цих документах наголошується на важливості постійного професійного розвитку фахівців, який у рамках освіти має здійснюватися комплексно і впродовж їх трудового життя відповідно до окреслених цілей і масштабів, й охоплювати весь його спектр – від початкової грамотності до професійної підготовки, безперервного професійного навчання й постпрофесійного супроводу.Установлено, що міжнародна спільнота покладає на держави обов'язок поєднувати, координувати й розвивати програми та політику професійної підготовки та орієнтації працюючих, враховувати: (a) можливості потреби та проблеми зайнятості населення як на регіональному, так і на національному рівнях; (б) стадії й рівні економічних, соціальних і культурних досягнень; (в) взаємозв'язок між розвитком людських ресурсів та іншими економічними, соціальними й культурними цілями.На противагу Україні, розвинені держави світу вкладають доволі значні й постійно зростаючі кошти у професійну освіту й підвищення кваліфікації своїх кадрів. Питання професійного росту працівників є загальнодержавним, оскільки висока їх кваліфікація служить головним інструментом для зміцнення економіки цих країн. Коло галузей, де професійні (в тому числі й соціально-комунікативні) навички, уміння і здібності опановувати ноу-хау відіграють вирішальну роль, увесь час розширюється й охоплює саме ті сфери діяльності, які є характерними для переходу економіки в постіндустріальну фазу. Активна участь зарубіжних країн знаходить свій прояв у різних державних програмах, метою яких є підвищення кваліфікації всіх працюючих. Крім того, для трудівників, які прагнуть постійно розвиватися, створюються всі необхідні умови для їх професійного зростання.^UPosition is defended in dissertation, that a labour right plays a ponderable role combination of right to education with a right to work, as (1) sets legal guarantees for realization of right for a citizen on education in particular professional; (2) stimulates the professional studies of workers; (3) sets qualifying requirements to the workers for the corresponding types of works, determining maintenance of professional studies the same; (4) creates favourable terms for combination of labour and studies; (5) sets privileges and advantages for persons, that pass professional studies, in particular and without tearing away from a production; (6) sets the types of studies and their organizational forms; (7) sets the legal forms of professional studies.An author came to the conclusion, that legal status of worker and legal status of student are correlated from each other as part and unit. Legal status of student is description that is determined by the norms of labour legislation, that exposes the state of student as a labour legal subject and allows to him to participate in legal relationships in the sphere of studies (перенавчання). Thus legal status of worker includes status of student.In dissertation reasonably, that to the guarantee and indemnification to the workers that combine work with studies is totality of terms, methods and facilities that give possibility to use to the workers them by the legislatively set rights and freedoms and provide existence of favourable terms for actual realization of the envisaged legal status of workers; it is a money compensation or certain privileges, the grant of that is predefined by the practical operating under the increase of educational level or qualification of workers in limits certain speciality or position, that are the form of fixing and providing of the equitable labour rights of workers, envisaged by a legislation.Guarantees and indemnifications for workers, that combine work with studies, it maybe to group thus, for example, guarantees and indemnifications, related to (а) realization of right to work in terms that answer the requirements of safety and hygiene, (б) by material support, (в) providing of employment, (г) observance of legislation by parties of legal relationships. They will allow, firstly, to provide a renewal of education option during all life of worker without the necessity of stopping of labour activity, secondly, to save the size of got the worker of middle salary, thirdly, to attain the observance of legislation parties of legal relationships.It is well-proven that workers that combine labour with studies participate in double legal relationships, from one side, in labour with the proprietor of enterprise, from other, in адміністративно-правових with establishment of education. The labour relations of this category of workers have all those signs inherent to any labour legal relationships. However together with general signs, these legal relationships have certain features, that show up in the special rights and duties of subjects of the labour legal relationships related to combination of studies with labour.To the workers that combine work with studies the next types of privileges are given : (а) in relation to the grant of vacations : (б) in relation to business hours and to rest during a working day. week; (в) in relation to payment of fare for handing over of examination session; (г) in relation to office and domestic consumer services hours. As see, workers that combine work with studies use additional privileges in the field of the remuneration of labour by comparison to, hook to talk, by "ordinary" workers.It is constrained, foremost, by the greater work-load of such persons and with the future increase of their qualification.The all-round objective analysis of documents of international level allowed to set development of world tendency of continuous trade education. In these documents it is marked on importance of continuous professional development of specialists, that must come true complex within the framework of education during life, in accordance with certain goals and scales, and to embrace all spectrum - from initial literacy to professional preparation and continuous professional studies and post-professional accompaniment.Set, that an international association lays a duty all-round to develop and coordinate politics and programs of professional orientation and preparation of working on the states, that take into account: a) necessities, possibilities and problems of employment both on regional and on national levels; б) stage and level of economic, social and cultural development; в) intercommunication is between development of human capitals.In a counterbalance the developed countries of the world inlay considerable money Ukraine in trade education and in-plant training of shots. These charges grow constantly.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Миколайчук А.І. 
Поетика мотиву в романах В. Фолкнера кінця 1920-х - початку 1930-х років: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / А.І. Миколайчук ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано поетику мотиву в романістиці В. Фолкнера 1920-х - 1930-х рр. Охарактеризовано особливості семантики, структури та функціонування мотивів. Поетикальну парадигму мотиву досліджено на різних рівнях художньої системи письменника: словесно-стилістичному, предметно-зображальному, сюжетному, хронотопному, наратологічному. Висвітлено специфіку архетипно-міфологічних мотивних комплексів. Охарактеризовано функції мотивів, спродукованих біблійним і літературно-художнім інтертекстами. З'ясовано значення екзистенційної мотивної парадигми. Встановлено роль мотиву як чинника й елемента сюжету, архітектоніки й оповідної стратегії автора. Показано, що домінантною структурно-змістовою функцією мотиву в романах В. Фолкнера є формування "некласичної" художньої цілісності твору, що досягається шляхом наскрізного імпліцитного структурування тексту за допомогою повторювання, взаємовіддзеркалення його окремих елементів, образно-асоціативного зв'язку між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)6-4 Фолкнер В. 534
Шифр НБУВ: РА370548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Євтухова 
Параметри стратегічного планування розвитку корпоративних підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Світлана Миколаївна Євтухова ; НАН України ; Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень. — О., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.6-96-23
Шифр НБУВ: РА366136

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Євтухов А.В. 
Підвищення ефективності технології круглого зовнішнього врізного шліфування шляхом вибору раціональної структури та параметрів робочого циклу: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.08 / А.В. Євтухов ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2008. — 21 с. — укp.

Зроблено імітаційне моделювання й обгрунтовано можливість підвищення ефективності технології круглого зовнішнього врізного шліфування за рахунок вибору раціональної структури та параметрів робочого циклу з урахуванням динамічних явищ, які супроводжують процес обробки. Розроблено динамічну модель з джерелом порушення у вигляді вихідної некруглості заготовки. Проаналізовано умови шліфування у взаємозв'язку з геометричною формою деталі. Виявлено закономірності перехідних етапів робочого циклу шліфування. Запропоновано узагальнений показник жорсткості замкненої технологічної системи (ТС), розроблено інженерну методику експериментального визначення його значення, що дозволяє врахувати пружні властивості ТС найбільш повно та вести розрахунок робочого циклу з високою точністю. Розроблено алгоритм і програмне забезпечення для вибору раціональної структури та параметрів робочого циклу шліфування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К637.3-64 +
Шифр НБУВ: РА357265

Рубрики:

      
8.

Євтух О.О. 
Оцінка нерухомості в іпотечному кредитуванні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / О.О. Євтух ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Досліджено процеси стосовно оцінки нерухомості у процесі іпотечного кредитування. Запропоновано визначення нерухомості як об'єкта оцінки в іпотечному кредитуванні та розкрито її суть як товару, що об'єднує матеріальні компоненти, а також економічні та юридичні властивості, які впливають на різноманітні види її вартості. Розвинуто принципи оцінки вартості нерухомості та класифіковано їх за напрямками, а саме: принципи інвестування та формування вартості; принципи (загальні та спеціальні) проведення оцінки нерухомості. Розроблено алгоритм оцінки ринкової вартості вільних земельних ділянок, який передбачає вибір методу оцінки з урахуванням наявності ринкових угод, найбільш ймовірного використання земельної ділянки та наявності інформаційного забезпечення. Узагальнено методи оцінки ліквідаційної вартості та здійснено їх класифікацію. Удосконалено класифікацію ризиків нерухомості в іпотечному кредитуванні. Розвинуто теоретичні засади визначення розміру іпотечного кредиту на підставі стандартизації співвідношення між його розміром і вартістю нерухомості та виявлено характер впливу цього співвідношення на дохідність кредитних операцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-571.1-86 + У9(4УКР)262.245 +
Шифр НБУВ: РА337955

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Драга І. М. 
Організаційно-педагогічні засади вищої військової освіти в Республіці Польща: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. М. Драга. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з’ясовано теоретичні, нормативні, змістові, процесуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща з метою визначення можливостей використання елементів польського прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Схарактеризовано стан розробленості досліджуваної проблеми. Розкрито концептуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща та виокремлено етапи її становлення та розвитку. Виокремлено етапи розвитку вищої військової освіти в Республіці Польща: 1) поява перших закладів вищої військової освіти – військових шкіл (друга половина XVIII – кінець XVIII століття); 2) застій у розвитку вищої військової освіти (ХІХ століття); 3) розбудова військової освіти (1918-1921 роки); 4) гармонізація військової освіти (1922-1939 роки); 4 5) воєнні роки (1939-1945 роки); 6) зростання попиту на висококваліфікований персонал для потреб збройних сил країни (1946-50-ті роки); 7) реформування вищої військової освіти в Польщі (60-80-ті роки ХХ століття); 8) скорочення закладів вищої військової освіти (90-ті роки ХХ століття – 2010 рік); 9) закріплення військової освіти в рішенні президента про основні напрями розвитку збройних сил у 2013-2022 роках (2011 рік – дотепер). З метою окреслення нормативних заcад вищої військової освіти в Республіці Польща прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативні документи, у яких відображено провідні позиції організації системи вищої військової освіти. У контексті з’ясування змістових засад вищої військової освіти в Республіці Польща схарактеризовано основоположні напрями діяльності закладів вищої військової освіти. З метою з’ясування процесуальних ознак досліджено особливості управління вищою військовою освітою; структурна організація системи вищої військової освіти, функціональні обов’язки менеджерів закладів вищої військової освіти. Визначено перспективи використання прогресивних здобутків вищої військової освіти в Україні.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, conceptual, legal, content, and procedural foundations of higher military education in the Republic of Poland are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine. The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of higher military education in domestic and foreign studies. The conceptual foundations of higher military education in the Republic of Poland have been revealed, and the stages of its formation and development have been outlined. On the basis of the study, analysis and synthesis of scientific literature, regulatory documents, we have identified the following stages of the higher military education development in Poland: 1) second half of the XX – end of the XVIII century – creation of the first institutions of higher military education – 11 military schools; 2) XIX century – stagnation in the development of higher military education – due to the loss of independence of the country, there functioned only cadet schools; 3) 1918-1921 – growth of military education owing to the restoration of the country’s independence on the basis of the French system, it envisaged two stages: cadet schools and training courses for officers; 4) 1922-1939 – harmonization of military education aimed at reforming training centers that were responsible for providing military education; 5) 1939-1945 – the war years, during which only the Navy Cadet College operated; 6) 1946-1950s – increasing demand for highly qualified personnel for the needs of the country’s armed forces; 7) 60-80s of the XIX century – reform of higher military education in Poland; 8) 90s years of XX century – 2010 – reduction of higher military education institutions; 9) 2011 – until now – consolidation of military education in the President’s decision on the main directions of the armed forces development in 2013-2022. In order to outline the normative foundations of higher military education in the Republic of Poland, the normative documents reflecting the leading positions in organizing the higher military education system have been analyzed and characterized. In the context of clarifying the content foundations of higher military education in the Republic of Poland, the fundamental directions of activity of higher military education institutions have been characterized. It has been determined that the content foundations of higher military education in the Republic of Poland are: - Diversification of educational programs in both military and civilian domains. - Intensification of scientific research activities within higher military education institutions. - Development of educational programs for military personnel based on a consolidated approach. - Intensification of English language learning. - Expansion of the system for upgrading the qualifications of military personnel. In order to clarify the procedural foundations, the specifics of managing higher military education have been explored, including the structural organization of the system of higher military education and the functional responsibilities of managers in institutions of higher military education. The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Тригубчак О. В. 
Організаційно-педагогічні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / О. В. Тригубчак. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з‘ясовано теоретичні, нормативні, змістові, методологічні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці задля визначення можливостей використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. У роботі проведено аналіз розроблення проблеми інтеркультурної освіти у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях. Здійснено систематичний огляд емпіричних досліджень інтеркультурної освіти та визначено аспекти її розгляду. Виокремлено аспекти розгляду інтеркультурної освіти як освітнього феномену: філософський, соціологічний, культурологічний, психологічний та педагогічний. Розглянуто аспекти дослідження інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Схарактеризовано теоретичні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці, що дало змогу визначити понятійно-термінологічний апарат дослідження, передусім основоположні його поняття: культура, інтеркультурність, інтеркультурна освіта. Виокремлено етапи розвитку інтеркультурної освіти в Італійській Республіці: І етап (1948-1979) – зародження інтеркультурної освіти. ІІ етап (1980 – 2000) – активності провадження інтеркультурної освіти. ІІІ етап – (2001 – дотепер) – популяризації. З метою окреслення нормативних заcад інтеркультурної освіти прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативно-правові документи, якi регламентують упровадження інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Схарактеризовано основоположні напрями діяльності університетів та шкіл на засадах інтеркультурності. Визначено основні змістові пріоритети діяльності закладів освіти на засадах інтеркультурності. Визначено навички, окреслено цінності, які формуються у процесі здійснення інтеркультурної освіти. Виявлено провідні методи та практичні концепції інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Визначено можливості використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні, що включають законодавчий, процесуальний та змістовий аспекти розгляду проблеми.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, legal, content, and methodological foundations of intercultural education in the Italian Republic are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine.The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of intercultural education in domestic and foreign studies. A systematic review of empirical research on intercultural education was carried out and aspects of its consideration were determined (main goals of intercultural education; inclusion in programs of objective and subjective cultures; inclusion in programs of quantitative assessment of intercultural education).Aspects of considering intercultural education as an educational phenomenon are singled out: philosophical, sociological, cultural, psychological and pedagogical.Aspects of the study of intercultural education in the Italian Republic were considered: the possibilities of using the positive Italian experience in the higher education system of Ukraine; historical development of university education in Italy; prospects for the development of pedagogical education in Italy; peculiarities of the organization of intercultural education in Italy.The theoretical foundations of intercultural education in the Italian Republic were characterized, which made it possible to define the conceptual and terminological apparatus of the study, primarily its fundamental concepts: culture, interculturality, intercultural education.Intercultural education is considered as a dimension of education in a global perspective (together with other forms of education: for peace, human rights, sustainable development, education for respect and protection of the environment), which is based on intercultural values, values of openness to the world and democracy.The stages of intercultural education development in the Italian Republic are highlighted:I stage (1948-1979) – origination of intercultural education.II stage (1980 - 2000) – active implementation of intercultural education.III stage – (2001 – until now) – popularization.In order to outline the legal goals of intercultural education, the legal documents regulating the implementation of intercultural education in the Italian Republic were analyzed and characterized. The main legal foundations of intercultural education were identified (attracting foreign students to compulsory education; introducing intercultural dialogue and democratic coexistence into theeducation system; equal treatment of people regardless of race and ethnic origin; measures to stimulate projects related to risk zones with a strong immigration flow).The fundamental areas of activity of universities and schools based on interculturality are characterized.The main content priorities of the education institutions based on interculturality have been determined (expansion of intercultural education programs at bachelor‘s and master‘s levels of Italian universities; introduction of intercultural education courses to university programs; diversification of study topics of intercultural courses; activation and intensification of foreign language studies; provision of the Italian language with special status; increasing the level ofteacher training for intercultural education; providing an intercultural component in the educational components; developing the concept of training specialists for intercultural education).The skills are defined and the values are outlined, which are formed in the process of intercultural education.The leading methods and practical concepts of intercultural education in the Italian Republic have been identified.The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Миколайчук В. Р. 
Методика оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості на основі машинного навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 123 / В. Р. Миколайчук. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науковій задачі розробки методики оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості на основі машинного навчання.Дисертаційне дослідження присвячено аналізу систем моніторингу місцевості (СММ) та їх ефективності у виявленні та ідентифікації рухомих об’єктів. Ці системи відіграють важливу роль у сучасних умовах, коли потреба у високоточному моніторингу територій стає все більш актуальною.Для підвищення ефективності СММ у виявленні рухомих об’єктів пропонується використовувати роботизовані засоби. Окрім того необхідно комбінувати сенсорні мережі з роботизованими засобами. Такий підхід дозволить забезпечити високу точність виявлення та ідентифікації рухомих об’єктів, незалежно від їх спроб уникнути ідентифікації. Також необхідно розробити нові методики моделювання динаміки ідентифікації, щоб точніше оцінювати ефективність роботизованих СММ.Для забезпечення заданих високих вимог до якісних показників продуктивності систем моніторингу, що є частиною організації сучасних підприємств, необхідна розробка методики оцінки ефективності таких систем.Перший розділ дослідження присвячено аналізу практичних та науково-методологічних підходів до роботизованих систем моніторингу місцевості. Було встановлено, що сенсорні мережі, хоча і є ефективними у багатьох випадках, можуть мати обмеження у виявленні рухомих об'єктів. Роботизовані засоби, у поєднанні з методами машинного навчання, спрямовані на подолання викликів пов’язаних з динамічністю об’єктів ідентифікації, проте потребують подальших наукових досліджень для оптимізації їх роботи. Наприкінці розділу сформовані наукові завдання.У другому розділі проводиться аналіз існуючих теоретичних підходів до оцінки ефективності РСММ, а також досліджуються методи RL та їх застосування для вирішення цієї задачі. Розглядаються основні концепції та алгоритми RL, їх переваги та обмеження. Аналізуються можливості використання RL для оптимізації стратегій моніторингу, адаптації до змінюваних умов та підвищення загальної ефективності РСММ. Цей розділ розкриває теоретичні основи оцінки ефективності РСММ, а також розкриває потенціал застосування методів RL для оптимізації їх роботи.У третьому розділі розглядаються ключові аспекти розробки методики оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості. Основна увага приділяється обґрунтуванню показників та критеріїв оцінки, моделюванню середовища моніторингу, розробці моделі роботизованого засобу та об’єкту моніторингу та формулюванню методики оцінки ефективності. Цей розділ надає чітке розуміння процесу розробки методики оцінки ефективності РСММ, включаючи визначення ключових показників та критеріїв, моделювання середовища та роботизованого засобу, а також формулювання загальних принципів оцінки.У четвертому розділі дослідження акцентується на практичному застосуванні розробленої методики оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості. Основна увага приділяється програмній реалізації цієї методики у вигляді Framework, який базується на передових технологіях машинного навчання, зокрема, комп'ютерному зору та навчанню з підкріпленням. Цей розділ надає докладний огляд процесу програмної реалізації розробленої методики оцінки ефективності РСММ, демонструючи її практичну цінність та можливості застосування в реальних умовах.У дисертаційній роботі були вирішені такі завдання:1. Удосконалено модель середовища моніторингу, яка враховує протидію роботизованих засобів та рухомих об’єктів та за допомогою використання згорткових нейронних мереж аналізує середовище, що дало змогу підвищити адаптивність системи до змінних умов та дало можливість детально відтворити реальні умови, в яких діють роботизовані засоби, включаючи перешкоди, зони видимості та різні типи поверхонь.2. Удосконалено модель роботизованого засобу, що включає розробку алгоритму формування множини можливих дій, які система може виконувати для ідентифікації об’єкта та модель вибору поведінки, використано техніки глибинного навчання для автоматичного вивчення оптимальних стратегій взаємодії з навколишнім середовищем, що дало можливість враховувати взаємодію з іншими роботизованими засобами та об'єктами моніторингу.3. Вперше розроблено методику оцінки ефективності роботизованої системи моніторингу місцевості на основі машинного навчання, яка включає розроблену модель навчання з підкріпленням для точного визначення характеристик об'єкта моніторингу та роботизованого засобу, що забезпечило високу адаптивність та ефективність порівняно з існуючими методиками, особливо в складних динамічних умовах.^UThe dissertation is devoted to the actual scientific task of developing a methodology for evaluating the effectiveness of a robotic terrain monitoring system based on machine learning.The dissertation study is devoted to the analysis of terrain monitoring systems (TMS) and their effectiveness in detecting and identifying moving objects. These systems play an important role in modern conditions, when the need for high-precision monitoring of territories is becoming more and more urgent.To increase the effectiveness of the TMS in detecting moving objects, it is suggested to use robotic means. In addition, it is necessary to combine sensor networks with robotic means. This approach will ensure high accuracy of detection and identification of moving objects, regardless of their attempts to avoid identification. It is also necessary to develop new methods for modeling the dynamics of identification in order to more accurately assess the effectiveness of robotic TMSs.The first section of the study is devoted to the analysis of practical and scientific-methodological approaches to robotic terrain monitoring systems. It was found that sensor networks, although effective in many cases, may have limitations in detecting moving objects. Robotic means, combined with machine learning methods, are aimed at overcoming the challenges associated with the dynamism of identification objects, but require further scientific research to optimize their work. Scientific tasks are formed at the end of the chapter.In the second section, the existing theoretical approaches to the evaluation of the effectiveness of RTMS are analyzed, as well as RL methods and their application to solve this problem are investigated. The main concepts and algorithms of RL, their advantages and limitations are considered. Possibilities of using RL to optimize monitoring strategies, adapt to changing conditions, and increase the overall efficiency of the RTMS are analyzed. This section reveals the theoretical basis for evaluating the effectiveness of RTMS, and also reveals the potential of using RL methods to optimize their work.In the third section, the key aspects of the development of the methodology for evaluating the effectiveness of the robotic terrain monitoring system are considered. The main attention is paid to substantiation of indicators and evaluation criteria, modeling of the monitoring environment, development of a model of the robotic tool and monitoring object, and formulation of the efficiency evaluation methodology. This chapter provides a clear understanding of the process of developing a methodology for evaluating the performance of the RTMS, including defining key indicators and criteria, modeling the environment and the robotic vehicle, and formulating general evaluation principles.The fourth chapter of the study focuses on the practical application of the developed methodology for evaluating the effectiveness of the robotic terrain monitoring system. The main focus is on the software implementation of this technique in the form of a Framework, which is based on advanced machine learning technologies, in particular, computer vision and reinforcement learning. This section provides a detailed overview of the process of software implementation of the developed methodology for evaluating the effectiveness of RTMS, demonstrating its practical value and the possibilities of application in real conditions.The following tasks were solved in the dissertation work:1. The model of the monitoring environment was improved, which made it possible to increase the adaptability of the system to changing conditions and made it possible to reproduce in detail the real conditions in which robotic means operate, including obstacles, areas of visibility and different types of surfaces.2. The model of the robotic tool was improved, deep learning techniques were used to automatically learn optimal strategies for interacting with the environment, which made it possible to take into account the interaction with other robotic means and monitoring objects.3. For the first time, a technique for evaluating the effectiveness of a robotic terrain monitoring system based on machine learning was developed, which includes a developed reinforcement learning model for accurately determining the characteristics of the monitoring object and the robotic tool, which ensured high adaptability and efficiency compared to existing methods, especially in complex dynamic conditions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Євтухова Т.І. 
Методи і засоби інформаційно-аналітичного забезпечення трансферу технологій: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.І. Євтухова ; Держ. п-во "Наук.-вироб. корпор. "Київ. ін-т автоматики". — К., 2005. — 16 с. — укp.

Розроблено методичні засади інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центру трансферу технологій з урахуванням невизначеності вихідних даних під час проектування. Запропоновано методику пошуку та здобуття інформації та знань у банку даних інноваційних технологій. Ця методика дозволяє знаходити найбільш релевантні документи в аспекті їх інформативності. Створено методику оцінки релевантності документів, знайдених інформаційно-пошуковою системою. Наведено рекомендації щодо здійснення експертизи у разі трансферу технологій, згідно з якими розрізняють етапи експертизи: визначення кількісного складу експертної групи та ступеня компетентності експертів, формування експертної групи. За цього задачу формування даної групи можна записати як задачу лінійного програмування. Розроблено методику раціонального вибору об'єкта-прототипу, а також методику оцінки ступеня готовності технології до трансферу. За умов трансферу технологій розглядаються лише три стадії: продукт - виробництво - товар. Відзначено, що у процесі обробки експертної інформації необхідно побудувати функції належності, які дають змогу співвідносити технологію з однією з зазначених стадій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55 ф +
Шифр НБУВ: РА338833

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Борисович О.В. 
Лінгвокогнітивний аспект онімів та їх дериватів у англомовній літературній рецензії: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Борисович ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено мас-медійний літературно-критичний дискурс, важливим елементом якого є прецедентні оніми й утворені від них похідні. Прецедентні оніми, представлені іменами письменників, персонажів і назвами літературних творів, актуалізують "літературну пам'ять" читачів, до якої належать знання класичної та сучасної літератури, знання літературних напрямків стилів і жанрів, а також літературно-критичні категорії. Зазначено, за умов дискурсу відбувається концептуалізація літературних знань, що вивчається на рівнях: мовному, риторичної фігурації та літературно-критичної когніції. На мовному рівні концептуалізація найбільш повною мірою простежується у відонімних дериватах. Виявлено й проаналізовано концептуальні класи відонімних похідних на основі словотвірних значень. На рівнів риторичної фігурації досліджено метафоричну та метонімічну трансформацію прецедентних онімів. Проаналізовано прецедентні оніми у функції порівняння й епітетів. Процес концептуалізації стосується найхарактерніших особливостей творчості певного письменника, що можна представити у вигляді набору модулів "жанр", "стиль", "місце дії", "персонаж", "сюжет". Модуль є когнітивною одиницею, що репрезентує закладену в прецедентних онімах інформацію на основі літературних категорій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-357 + Ш143.21-316 +
Шифр НБУВ: РА362340

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Борисович О.В. 
Лінгвокогнітивний аспект онімів та їх дериватів у англомовній літературній рецензії: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Борисович ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено мас-медійний літературно-критичний дискурс, важливим елементом якого є прецедентні оніми й утворені від них похідні. Прецедентні оніми, представлені іменами письменників, персонажів і назвами літературних творів, актуалізують "літературну пам'ять" читачів, до якої належать знання класичної та сучасної літератури, знання літературних напрямків стилів і жанрів, а також літературно-критичні категорії. Зазначено, за умов дискурсу відбувається концептуалізація літературних знань, що вивчається на рівнях: мовному, риторичної фігурації та літературно-критичної когніції. На мовному рівні концептуалізація найбільш повною мірою простежується у відонімних дериватах. Виявлено й проаналізовано концептуальні класи відонімних похідних на основі словотвірних значень. На рівнів риторичної фігурації досліджено метафоричну та метонімічну трансформацію прецедентних онімів. Проаналізовано прецедентні оніми у функції порівняння й епітетів. Процес концептуалізації стосується найхарактерніших особливостей творчості певного письменника, що можна представити у вигляді набору модулів "жанр", "стиль", "місце дії", "персонаж", "сюжет". Модуль є когнітивною одиницею, що репрезентує закладену в прецедентних онімах інформацію на основі літературних категорій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-357 + Ш143.21-316 +
Шифр НБУВ: РА362340

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Яссін М. А. 
Культура способу життя учнівської молоді в історії української педагогіки другої половини ХХ століття / М. А. Яссін. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розв'язуванню актуальної і практично важливої проблеми формування культури способу життя учнівської молоді. Окреслено науково-теоретичні основи формування культури способу життя в контексті цивілізаційного та культурологічного підходів з урахуванням особливостей українського націєтворення. Наголошено, що спосіб життя особистості детермінується комплексом проблем: економічних, соціальних, демографічних, екологічних та інших, що визначає форми самоствердження (позитивні та негативні) особистості. Спосіб життя розглядається як індивідуально-практична характеристика засвоєної культури, яка, у свою чергу, є визначеним еталоном способу життя особистості. Визначено змістову сутність культури способу життя учнівської молоді через уточнення поняття «культура способу життя» як рівня вдосконалення різноманітних сфер людського життя і діяльності, в яких подані гідні умови життя носія (або суб'єкта способу життя), що постійно змінюються, а своєрідним фундаментом ціннісної орієнтації і мотивації поведінки виступають моральні цінності, що апелюють до вільного вибору особистості і підкріпляються внутрішньоособистими формами самоконтролю та самоствердження» та виокремлення інших основних понять (культура, спосіб життя, здоров'я, діяльність, соціальний добробут, здоровий спосіб життя); критерії і показники культури способу життя учнівської молоді.^UThis thesis is dedicated to solving the topical problem of practical importance regarding forming the culture of student youth's way of life. It has been emphasized that Ukrainian culture as a holistic system of humanistic content forms the creative self-awareness of Ukrainians as a nation and a component of world civilization. Culture should be considered in the context of material and spiritual production, inclusion in the sphere of interethnic spiritual synthesis and interaction, an integral component of which is education. This ensures the integrity of cultural development of the nation, state, noosphere. The scientific and theoretical bases of forming the way of life culture in the context of civilization and culturological approaches, including features of the Ukrainian nation-building, have been outlined. The way of life has been considered as an individually-practical characteristic of the acquired culture, which, in its turn, is a certain standard of individual's way of life.The semantic essence of the culture of student youth's lifestyle has been determined by clarifying the concept of "the lifestyle culture" as a level of improvement of various spheres of human life and activity, which presents decent living conditions of the subject of lifestyle. The basis of orientation and behavior motivation are moral values that appeal to the free choice of personality and are supported by intrapersonal forms of self-control and self-affirmation" and the separation of other basic concepts; criteria and indicators of the culture of student youth's lifestyle.Integral indicators of a way of life have been outlined: actions of the subject of activity, culture of the way of life, social well-being. The peculiarities of the national character in its projections have been determined, which specify the special dimension of life, form the way of life and, accordingly, the culture of the way of life in a particular social community.The peculiarities of the formation of the culture of student youth's lifestyle in the second half of the twentieth century in the Soviet (1959-1991; subject-content aspect) and post-Soviet (1991-2002; functional aspect) era with extrapolation of productive experience have been characterized in order to implement it in modern educational institutions (sociocultural and information-communication aspect), which determined the expansion of the upper chronological limit. The first stage is represented by theoretical and practical achievements of Soviet teachers on the formation and maintenance of young people's healthy lifestyle, especially in educational institutions: the innovative system of health care by V. Sukhomlinsky (60-70s); scientific and practical research in the field of population health ("School of Scientific Foundations of Health" (I. Berezin, Y. Dergachev), 80s); I. Brekhman's research (concept of a new scientific direction - valeology, 90s) and others. Created at the Institute of Age Physiology of RAO (Russian Academy of Education) model of systematic integrated work to preserve and strengthen the health of students and teachers in educational institutions provided for the practice of organizing the activities of "schools of health" and consisted of six blocks: system, balance, creating success in education, development in education, complement, partnership. At the second stage, realization of the strategic purpose of education development in Ukraine became the leading activity on formation of culture of student youth's way of life – creation of viable system of continuous training and education, providing opportunities of spiritual self-improvement of the person, formation of intellectual and cultural potential as the highest value of the nation and introducing such an activity to educational institutions that would contribute to the preservation and strengthening of students' and teachers' health by creating an appropriate social and physical environment, purposeful work on the formation of valeological consciousness and a healthy lifestyle.Sociocultural and information-communication aspect of forming a culture of health and the formation of a healthy educational environment involves active promotion of a healthy lifestyle, education of a conscious attitude to their own health and the health of others as the highest social value through cross-sectoral and professional activities of educational institutions. The development of Ukrainian pedagogy in the second half of the twentieth century has been outlined for the first time, particularly in the field of forming a culture of student youth's lifestyle for implementation in educational institutions of Arab countries (in particular, Jordan); recommendations for the rehabilitation of student youth's health have been offered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Миколаєць Д. А. 
Концепція оптимізації адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції України: автореферат дис. ... д. ю. н. : 12.00.07 / Д. А. Миколаєць. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню концепції оптимізації адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції України. Виокремлено теоретичні проблеми адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики. Визначено практичні проблеми адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики, а також виділено напрями оптимізації адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції. Визначено тенденції подальшого розвитку адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики в умовах євроінтеграції. Досліджено позитивний іноземний досвід щодо адміністративно-правового регулювання відносин у сфері електроенергетики і напрями його імплементації.^UTheoretical problems of administrative and legal regulation of relations in the field of electricity in the context of European integration of Ukraine are highlighted. The practical problems of administrative and legal regulation of relations in the field of electricity in the context of Ukraine’s European integration are identified. The directions of optimization of administrative and legal regulation of relations in the field of electric power in the conditions of European integration are allocated. The tendencies of further development of administrative and legal regulation of relations in the field of electric power in the conditions of European integration are determined. Positive foreign experience in the administrative and legal regulation of relations in the field of electricity and the directions of its implementation are studied.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Чернов С. В. 
Комплексна експертиза як складова державного механізму управління регіональним розвитком / С. В. Чернов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення науково-теоретичного завдання, що полягає в теоретичному обґрунтуванні концептуальних засад державного механізму управління регіональним розвитком у частині організації комплексної експертизи проектів регіонального розвитку та вироблення перспективних напрямків удосконалення інституту комплексної експертизи в публічному управлінні. Встановлено, що системне впровадження комплексної експертизи проектів у публічній сфері є одним з інноваційних державних механізмів в публічній сфері. Обґрунтовано, що в умовах децентралізації влади в Україні та посилення повноважень органів місцевого самоврядування і місцевих громад проведення комплексної державної експертизи проектів у публічній сфері стає чинником консолідації та соціальної інтеграції всіх соціальних груп у сталому розвитку території. Доведено, що основою ефективного публічного управління комплексною експертизою проектів є використання інтегрованої сукупності управлінських методів та інструментів проектного менеджменту. Запропоновано структуру інституціонального середовища проектної діяльності у сфері комплексної експертизи публічних проектів, що складається з таких елементів: нормативно-правова база, адміністративно-управлінська структура з її центральним елементом – спеціалізованим Центром комплексної експертизи. Обґрунтовано та запропоновано концептуальну просторово-часову модель комплексної експертизи проектів в управлінні регіональним розвитком. Ця модель є просторово-часовою, проектно-орієнтованою поліструктурною системою з трирівневим управлінням (стратегічним, тактичним та операційним), яка будується за функціонально-мережевою формою управління комплексною експертизою в межах кожної фази життєвого циклу проектів на засадах партнерської взаємодії інститутів влади, бізнесу та суспільства й багатостороннім медійно-інформаційним супроводом діяльності органів публічної влади у сфері управління регіональним розвитком. Основними елементами запропонованої моделі експертизи проектів регіонального розвитку визначено: суб'єкти інституціональної взаємодії; соціально-політичні інститути як певні усталені норми соціальної поведінки; інституції як організаційні форми експертизи проектів регіонального розвитку; правове поле (законодавчі акти та організаційні структури); відносини, що формуються в інституціональному середовищі між усіма суб'єктами експертизи проектів; партнерська мережа інституціональної взаємодії; інформаційно-комунікаційна та інституціонально-технічна інфраструктура; інші підсистеми забезпечення.^UThe dissertation presents a theoretical synthesis and a new solution to the scientific and theoretical task, which consists in theoretical substantiation of the conceptual foundations of the state mechanism of regional development management in the part of organization of complex expertise of regional development projects and development of perspective directions of improvement of the institute of complex expertise in public administration.It has been established that the systematic implementation of the complex examination of projects in the public sphere is one of the innovative public mechanisms in the public sphere. The scientific understanding of the essence and content of the complex expertise of regional development projects as a systemic activity of authorized expert organizations and experts of various fields of knowledge carried out under state orders is substantiated and is related to conducting researches, evaluation of a certain object, as well as the preparation of expert conclusions, recommendations on the subject of examination in order to obtain relevant, representative, objective and reliable information.It is substantiated that in conditions of decentralization of power in Ukraine and strengthening of powers of local self-government bodies and local communities, carrying out of a comprehensive state examination of projects in the public sphere becomes a factor of consolidation and social integration of all social groups in the sustainable development of the territory. It is proved that the basis of effective public management of complex project expertise is the use of an integrated set of management methods and tools for project management aimed at meeting the needs of society through the initiation and implementation of projects in the public sphere.It is disclosed that in the developed countries of the world the institute of complex and incomplete examination of projects using the territorial principle of building a system of public quality control and participation of state bodies in the regulation of conducting expert evaluation of regional development projects is widely used. The leading trend in developed countries is the conduct of state and non-state expertise, taking into account public expertise, as a mechanism for feedback of the public administration system. The most promising of the best international practices of conducting a complex examination of projects in public administration from the point of view of the possibilities of implementation in Ukraine are identified: UNIDO methodology, information system of preliminary analysis of PROPSPIN projects and US descriptive model.The conceptual spatial-temporal model of complex examination of projects in the management of regional development is substantiated and proposed. This model is a spatial-temporal, balanced, project-oriented polystyrene system with three-level management of project expertise (strategic, tactical and operational), which is built on the functional-network management form of complex expertise within each phase of the project life cycle on the basis of partner interaction between institutions power, business and society and multilateral media and information support of public authorities in the field of regional development management. The main elements of the proposed spatial-temporal model of expertise of regional development projects are defined: subjects of institutional interaction; socio-political institutions as certain established norms of social behavior; institutions as organizational forms of expertise of regional development projects; (legislative acts and organizational structures); relations formed in the institutional environment between all subjects of project expertise; partner network of institutional interaction; information and communication and institutional and technical infrastructure; other security subsystems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Антонін С. В. 
Електричні та оптичні властивості структур з кремнієвими нанокристалами / С. В. Антонін. — Б.м., 2023 — укp.

В сучасному світі електронні та оптоелектронні прилади відіграють ключову роль у всіх сферах життя від освіти та медицини до оборонних технологій. І все це не було б можливим без досконального розуміння процесів, які відбуваються при роботі електронних пристроїв. Тому, для подальшого розвитку електроніки і прогресу в даній області потрібно фундаментально досліджувати перспективні матеріали, структури та технології. Одним з найбільш перспективних напрямків є дослідження нанорозмірних об’єктів особливо кристалів таких розмірів. Використовуючи властивості нанокристалів можна покращувати характеристики структур, до складу яких вони входять. Для реалізації цих можливостей потрібно досліджувати нанокристали та їх властивості в різних матрицях, в тому числі SiO2. При розробленні та створенні нових електронних пристроїв важливим завданням є дослідити фізичні процеси та ефекти, які в них протікають, зокрема, механізми транспорту заряду в таких структурах. З іншого боку існує великий інтерес до резонансно-тунельних структур, які використовуються в надвисокочастотній техніці в якості генераторів електричних сигналів (аж до терагерцового діапазону) та в польових емісійних приладах для створення вузьких електронних променів в системах «нанобачення». З розвитком нанотехнологій відбувається активний пошук нових підходів для реалізації резонансно-тунельних структур. Зокрема, досліджуються структури, в яких в ролі квантових ям виступають напівпровідникові нанокристали, а бар'єрами є аморфні плівки.Нині також проводяться активні дослідження різних типів покриттів сонячних елементів для покращення їх ефективності. Антивідбиваючі покриття відіграють дуже важливу роль, в першу чергу, у підвищенні ефективності сонячних елементів. Ще одною перевагою є те, що нанесення покриттів на поверхню сонячного елементу може зсунути спектр світла, що ним поглинається (up- and down-conversion). Плівки з нанокристалами кремнію є перспективними для використання в якості просвітлюючих покриттів та для розширення смуги поглинання фотоелектричних перетворювачів. Метою дисертаційної роботи є встановлення фізичних механізмів електронного транспорту через тонкі нанокомпозитні плівки SiO2(Si)&FexOy(Fe) з нановключеннями кремнію та заліза, визначення особливостей та механізмів електронної польової емісії з резонансно-тунельних структур з нанокристалами Si, встановлення можливості використання композитних оксидних плівок з нанокристалами кремнію для покращення характеристик фотоелектричних перетворювачів. При виконанні дисертаційної роботи були одержані наступні наукові результати: Розроблено технологічний процес отримання нанокомпозитної оксидної плівки з вмістом надлишкового кремнію та заліза методом іонно-плазмового розпилення. Встановлено механізми електронного транспорту через нанокомпозитні плівки SiO2(Si)&FexOy(Fe) з нановключеннями кремнію та заліза в широкому діапазоні температур та електричних полів і визначено параметри пасток (енергетичне положення, концентрацію), які приймають участь у електропровідності. Отримано шари пористого кремнію методом гальванічного анодування при різних густинах струму та встановлено їх морфологію поверхні. Встановлено особливості розподілу легуючої домішки в нанодротах пористого кремнію методом вольт-фарадних характеристик. Встановлено особливості електронної польової емісії в вакуум з шарів пористого кремнію та запропоновано модель для їх пояснення. Визначено оптичні характеристики нанокомпозитних оксидних плівок з нанокристалами кремнію та двошарових структур SiOx(Si) / алмазоподібна вуглецева плівка (АПВ). Встановлено вплив γ-радіації на характеристики двошарових структур SiOx(Si) / алмазоподібна вуглецева плівка для визначення їх радіаційної стійкості.^UIn today's world, electronic and optoelectronic devices play a key role in all areas of life from education and medicine to defense technology. And all this would not be possible without a thorough understanding of the processes that occur during the operation of electronic devices. Therefore, for the further development of electronics and progress in this field it is necessary to fundamentally study promising materials, structures and technologies. One of the most promising areas is the study of nanoscale objects, especially crystals of this size. Using the properties of nanocrystals, you can improve the characteristics of the structures of which they are part. To realize these possibilities, it is necessary to study nanocrystals and their properties in various matrices, including SiO2. When developing and creating new electronic devices, it is important to study the physical processes and effects that occur in them, in particular, the mechanisms of charge transport in such structures.On the other hand, there is great interest in resonant tunnel structures used in ultra-high frequency technology as generators of electrical signals (up to the terahertz range) and in field emission devices to create narrow electron beams in "nanoscience" systems. With the development of nanotechnology there is an active search for new approaches to the implementation of resonant tunnel structures. In particular, structures in which semiconductor nanocrystals act as quantum wells and amorphous films are barriers are studied. Currently, active research is also being conducted on various types of solar cell coatings to improve their efficiency. Anti-reflective coatings play a very important role, especially in improving the efficiency of solar cells. Another advantage is that the coating on the surface of the solar cell can shift the spectrum of light absorbed by it (up- and down-conversion). Films with silicon nanocrystals are promising for use as brightening coatings and for expanding the absorption band of photovoltaic converters. The aim of the dissertation is to establish the physical mechanisms of electronic transport through thin nanocomposite films SiO2(Si)&FexOy(Fe) with silicon and iron nanoinclusions, to determine the features and mechanisms of electronic field emission from resonant tunnel structures with Si nanocrystals, to establish the possibility of using composite oxide films. silicon nanocrystals to improve the performance of photovoltaic converters.During the dissertation the following scientific results were obtained: The technological process of obtaining nanocomposite oxide film with excess silicon and iron by ion-plasma spraying has been developed. Mechanisms of electronic transport through nanocomposite films SiO2(Si)&FexOy(Fe) with nanoinclusions of silicon and iron in a wide range of temperatures and electric fields are established and parameters of traps (energy position, concentration) involved in electrical conductivity are determined. Porous silicon layers were obtained by galvanic anodizing at different current densities and their surface morphology was established. Features of distribution of alloying impurity in nanowires of porous silicon by a method of volt-farad characteristics are established. The peculiarities of electron field emission in vacuum from porous silicon layers are established and a model for their explanation is proposed. Optical characteristics of nanocomposite oxide films with nanocrystals of silicon and two-layer structures SiOx(Si) / diamond-like carbon film (DLC) are determined. The influence of γ-radiation on the characteristics of two-layer structures SiOx(Si) / diamond-like carbon film to determine their radiation resistance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Миколайчук М.М. 
Діагностика соціально-економічного розвитку території як елемент механізму державного управління: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.М. Миколайчук ; Одес. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — О., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Запропоновано концепцію трансформації регіонального управління ефективністю соціально-економічного розвитку території, що базується на розподіленні механізмів державного управління на централізовані й децентралізовані та визначенні діагностики ефективності розвитку та інформаційно-аналітичної підтримки розробки та реалізації стратегічних планів як найбільш вагомих інструментів децентралізованого механізму державного управління регіоном. У контексті адміністративної реформи запропоновано впровадження принципів контролінгу на регіональному рівні. Визначено основні чинники формування валового внутрішнього продукту та тривалості життя в районі, галузі, регіоні. На їх підставі з урахуванням наявності офіційної статистичної звітності запропоновано методи оцінки та розроблено програми розрахунку індексів людського розвитку регіонів, галузей та районів області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)21 +
Шифр НБУВ: РА330311

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Євтух А.А. 
Взаємодія інтеркальованого в графіт літій флуориду з електроноакцепторними реагентами: Автореф. дис... канд. хім. наук: 02.00.01 / А.А. Євтух ; Укр. держ. хім.-технол. ун-т. — Д., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено основні закономірності взаємодії інтеркальованого у графіт літій флуориду з електроноакцепторними реагентами. Визначено стан літій флуориду в графітовій матриці. Встановлено вплив різноманітних чинників на процес деінтеркаляції літій флуориду водними і неводними розчинами кислот. Розроблено способи одержання літій тетрафлуороборату та електролітів на основі флуорокомплексних солей літію з використанням у якості вихідної сировини інтеркальованого літій флуориду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г121.215-27 +
Шифр НБУВ: РА329617
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського