Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (124)Книжкові видання та компакт-диски (103)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=АРТЬОМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Артьоменко О.В. 
Застосування озонотерапії у комплексному відновлювальному лікуванні хворих на ішемічну хворобу серця: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.33 / О.В. Артьоменко ; Укр. НДІ мед. реабілітації та курортології. — О., 2004. — 24 с. — укp.

Розроблено нові підходи щодо лікування хворих на ішемічну хворобу серця (ІХС) зі стабільною стенокардією напруження, засновані на комплексному використанні медикаментозної та озонової терапії. Встановлено значно вищу ефективність запропонованої методики у порівнянні з застосуванням низькочастотної магнітотерапії або плацебо. Виявлено, що включення дослідженої схеми лікування до програми амбулаторного етапу реабілітації хворих на ІХС зі стабільною стенокардією напруження покращує фармакоекономічну ефективність терапії, зменшуючи необхідність застосування додаткової антиангінальної на 61,5 %, а також частоту повторних госпіталізацій у зв'язку з серцево-судинними ускладненнями на 58,2 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.11-54 +
Шифр НБУВ: РА332904

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Артьомова А. В. 
Інформаційна технологія обробки результатів попередніх випробувань для оцінки витрат виробництва продукції в авіаційному приладобудуванні: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / А. В. Артьомова ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є. Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2011. — 17 с.: рис. — укp.

Вперше розроблено метод визначення обсягу та послідовності проведення приймально-здавальних випробувань продукції, який на відміну від існуючих використовує статистичну обробку результатів попередніх випробувань наукоємної продукції, що дозволило знизити витрати виробництва авіаційної приладобудівної продукції. Удосконалено метод оцінювання витрат під час проведення випробувань приладобудівної продукції шляхом побудови розширеної математичної моделі опису виробничої системи, що дозволило скоротити терміни проведення випробувань. Удосконалено математичну модель опису виробничої системи шляхом введення критерію, який враховує ступінь достовірності попередніх випробувань, що дозволило підвищити повноту опису системи, а отже, обгрунтувати процедури проведення випробувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О567-07 + У9(4УКР)305.851.515
Шифр НБУВ: РА381049 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Артьомова Т.І. 
Логіко-історичний процес формоутворення вартості і ціни: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.01 / Т.І. Артьомова ; Держ. установа "Ін-т економіки та прогнозування НАН України". — К., 2008. — 36 с. — укp.

Досліджено логіко-історичний процес формоутворення вартості та ціни як суть відповідного поняття та становлення відносин економічної цінності. Економічну цінність визначено як економічне благо (умову та результат людської господарської діяльності), що має певну корисну форму та відіграє важливу роль у процесі суспільного обміну в троякій визначеності вартості, межової корисності та ціни. Послідовно розвиваючи наукову гіпотезу про взаємозв'язок відносин вартості та буття економічного простору-часу, виявлено передумови формування методології релятивістської економічної науки. З'ясовано методологічні аспекти концепцій ціни виробництва Д.Рікардо, перетворених економічних форм К.Маркса, стандартного товару П.Сраффи у контексті їх внеску до обгрунтування інституційних передумов загальної економічної рівноваги та сталого розвитку господарської системи, зокрема за умов ринкової трансформації інверсійного типу. З'ясовано суть інституціоналізму у взаємозв'язку з теорією трудової вартості та маржиналізмом як класичного русла течії економічної думки у дусі логіки Серединного шляху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.8 +
Шифр НБУВ: РА355656

Рубрики:

      
4.

Артьомов Ю.В. 
Оптимізація хірургічного лікування хворих га гастродуоденальну виразку: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.03 / Ю.В. Артьомов ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2007. — 32 с. — укp.

Досліджено проблему обгрунтування вибору методів перативного втручання та принципів коригувальної терапії. Базуючись на результатах лікування 426-ти хворих на гастродуоденальну виразку, вивчено механізми розвитку післяопераційних ускладнень та причини незадовільних результатів їх хірургічного лікування. Зроблено висновок, що для здійснення оптимального вибору методу оперативного лікування виразкової хвороби необхідно проводити комплексне обстеження, за якого обов'язковим є вивчення стану верхнього відділу шлунково-кишкового тракту й аналіз даних клінічного, рентгенологічного, морфологічного й ендоскопічного досліджень, а також секреторної та моторно-евакуаторної функції шлунка і дванадцятипалої кишки (ДПК). Запропоновано та впроваджено до клінічної практики індивідуалізований підхід до вибору методу основного та додаткових втручань у хворих на гастродуоденальну виразку з метою усунення виявлених до операції функціональних і морфологічних змін верхніх відділів травного такту. Запропоновано алгоритм досліджень ДПК, який дозволяє у разі підозрюваних супутніх виразковій хворобі порушень дуоденальної прохідності здійснити диференціальну діагностику їх функціональних і органічних форм та клініко-рентгенологічну оцінку стадії цих порушень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.204.6 +
Шифр НБУВ: РА350176

Рубрики:

      
5.

Артьомов М.П. 
Підвищення стійкості руху орного агрегату при зміні технічних параметрів системи керування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11 / М.П. Артьомов ; Харк. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П.Василенка. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну модель сільськогосподарського комплексу "трактор-плуг" під час різних навантажень, яка відрізняється від відомих моделей орного агрегату (ОА) тим, що оцінка взаємодії трактора з плугом виконана з асиметрично прикладеним тяговим опором та різними тяговими зусиллями на колесах. Для змінних умов функціонування розроблено динамічну модель ОА з шарнірно-зчленованим колісним трактором, що дозволяє оцінити стійкість руху. Встановлено нові закономірності впливу технічного стану системи керування орним агрегатом на стійкість руху та напрямки забезпечення його функціональної стабільності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.218.0 +
Шифр НБУВ: РА344532

Рубрики:

      
6.

Артьомов П.М. 
Субкультура футбольних хуліганів: фактори формування та особливості прояву на пострадянському просторі: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / П.М. Артьомов ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Концептуалізовано факторну зумовленість формування субкультури футбольних хуліганів на пострадянському просторі. З застосуванням субкультурного підходу до вивчення футбольного хуліганізму проаналізовано субкультурну проблематику у творчості Т. Парсона, С. Ейзенштадта, О. Тоффлера, М. Мід. Розглянуто футбольних хуліганів як "peer group" та визначено футбольний хуліганізм як специфічну асоціальну субкультуру, головними цінностями якої є братерство, яке грунтується на почутті належності до певного футбольного клубу, та як колективні насильницькі практики. Концептуалізовано цю субкультуру, розроблено категоріально-понятійний апарат, розкрито суть понять "футбольний хуліганізм", "футбольний фанатизм", "навколофутбольні практики". Виокремлено відвідувачів футбольних змагань, а саме: "ситуативні глядачі", "любителі футболу", "футбольні фанати" та "футбольні хулігани". Виділено "південний" і "північний" стилі навколофутбольних практик. За критерієм наслідування певного стилю цих практик виокремлено три покоління пострадянських футбольних хуліганів. Як чинники формування даної субкультури футбольних хуліганів на пострадянському просторі виділено мета-, макро-, мезо- та мікросомальні фактори. За результатами порівняння медійного та реального образу футбольних хуліганів показано, що у медійному дискурсі створено неадекватні уявлення про досліджений об'єкт, що ускладнює вивчення зазначеного феномену. Доведено, що субкультура футбольних хуліганів потребує подальшого наукового аналізу та виваженого контролю суспільством і державою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*671.1*4 + С5*675*332.1-723.581 +
Шифр НБУВ: РА363819

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Артьомов В. Є. 
Удосконалення розрахунку напружено-деформованого стану мостових конструкцій з урахуванням динамічного впливу вантажних поїздів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.23.01 / В. Є. Артьомов ; ДВНЗ "Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт.". — Д., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше для опису просторових коливань прогонової будови моста застосовано методи прямого інтегрування у формі нелінійних рівнянь Ньютона - Ейлера в поєднанні з методом скінченних елементів. Вдосконалено математичну модель просторового руху прогонової будови моста на основі динамічних рівнянь Ейлера з урахуванням повного тензора інерції обертання, взаємного впливу згинальних, поздовжніх і крутильних коливань. Висвітлено чисельний метод аналізу напружено-деформованого стану прогонової будови моста з урахуванням швидкості руху навантаження, сил сухого тертя в опорних частинах конструкції, попереднього напружування в арматурі залізобетонних прогонових будов, ексцентриситету рейкової колії. За допомогою апарату комп'ютерної алгебри одержано співвідношення між реакціями балкового скінченного елемента та просторового силового фактора для різних сполучень граничних умов, які реалізовані в спеціалізованому програмному комплексі. Сформульовано критерії вибору раціональних параметрів дискретної стержневої системи, яка моделює динамічну роботу прогонової будови моста під час руху поїзда. Для врахування динамічного впливу рухомого складу на конструкції мостів запропоновано використовувати уточнені моделі у вигляді груп постійних і гармонічних контактних зусиль, параметри яких визначені на основі натурних випробувань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.242.33-022.84
Шифр НБУВ: РА383290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Артьомова С. В. 
Удосконалення технології заварювання дефектів литих корпусів турбін: автореферат дис. ... д.філософ : 132 / С. В. Артьомова. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі вирішена науково-практична задача підвищення ефективності технології виправлення браку литва за допомогою застосування удосконаленої технології заварювання способом поперечної гірки.Об’єктом дослідження є технологія заварювання дефектів литих конструкцій із перлітних сталей способом поперечної гірки (СПГ) електродами ТМЛ-3У та УОНИ 13/45 без попереднього і супутнього підігрівання та після зварювального відпуску.Предметом дослідження є зв'язок структурного стану зварюваного металу в зоні термічного впливу з комплексом властивостей, що характеризують надійність зварних з'єднань, отриманих під час заварювання дефектів литва стосовно хромо-молібдено-ванадієвих сталей .У вступі обґрунтовано актуальність задач дослідження, показано зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами, наведена наукова новизна та сформульоване практичне значення отриманих результатів.В першому розділі здійснений аналітичний огляд сталей, що використовують для корпусних турбін, їх властивості, загальна характеристика та особливості їх зварювання та термічної обробки. Розглянуті сучасні технології зварювання при виготовленні і ремонті великогабаритних конструкцій зі сталей перлітного класу, їх труднощі та недоліки. Оцінені фактори, що впливають на тріщиноутворення та схильність до крихких руйнувань теплостійких сталей.Поставлені основні задачі дисертаційної роботи, обрано напрями досліджень.У другому розділі розглянуті експериментальні і розрахункові методи, які застосовувалися в процесі виконання роботи. У третьому розділі представлені результати досліджень якості зварного зєднання зі сталі 15Х1М1Ф, виконаного СПГ без подальшої термообробки по макроконтролю. Проведено випробування короткочасних механічних властивостей. За даними досліджень цього розділу одержано наступні результати:- виміри мікротвердості в ЗТВ зварного з'єднання підтверджують достовірність вимірів твердості HV, що вказують на більш високу твердість в середині ЗТВ, чим поблизу межі сплавлення;- зварювання СПГ не знижує опір крихкому руйнуванню в зоні термічного впливу і шві в порівнянні з основним металом в початковому стані, а після високого відпуску, проведеного після зварювання, ударна в'язкість ЗТВ навіть вище, ніж основного металу;- при зварюванні СПГ, завдяки підвищенню частоти термоциклування, автопідігрівання діє ефективніше, що і сприяє уповільненню швидкості охолодження. Це призводить до утворення сприятливої структури верхнього зернистого бейніту.Четвертий розділ присвячено дослідженню здатності металу шва і зони термічного впливу чинити опір крихкому руйнуванню після зварювання СПГ, виконаних за штатною технологією та без додаткової термообробки, шляхом визначення критичної температури крихкості та тріщиностійкості при кімнатній та мінусових температурах. Встановлено, що істотної різниці в напруженому стані зварних з'єднань, виконаних ОСС з підігріванням до 350 – 400ºС в порівнянні із СПГ без підігрівання не виявлено, тому таке підігрівання застосовувати при виправленні дефектів недоцільно.Спектроскопічно досліджено тонку структуру зразків після СПГ без додаткової термообробки, визначено хімічний склад карбідів.Пятий розділ присвячено вивченню впливу зварювання способом поперечної гірки на розподіл твердості, рівень механічний властивостей та структуру зварних зєднань зі сталі 25Л. Дослідження виконані на зразках в обсязі: з попереднім підігріванням, з високим відпуском після зварювання і без попередньої та наступної термообробки. Залежність зміни твердості від способу зварювання та від зони виміру наведено у вигляді графіків. Встановлено, що незалежно від технології зварювання відзначається підвищення твердості в ЗТВ поблизу межі сплавлення. Отже, після зварювання СПГ високотемпературна область ЗТВ, незважаючи на підвищену твердість, має однакову з основним металом здатність опору утворенню холодних тріщин. Це може бути обумовлено подрібненням зеренної будови ЗТВ в результаті теплової і деформаційної дії при зварюванні.За результатами металографічних досліджень встановлено, що при багатошаровому зварюванні СПГ мікроструктура ЗТВ і наплавленого металу шва завдяки високотемпературному нагріву при наплавленні шарів перекристалізується і стає дрібнозернистою і являє собою бейніт з рівноосними зернами фериту.^UThe dissertation solves the scientific and practical problem of increasing efficiency of correction technology of casting defects using advanced welding technology.The object of the research is the technology of welding defects of constructions made of pearlitic steel, using the method of transverse slide electrodes CROMOCORD Kb and OVERCORD without preliminary, concomitant heating and heat treatment after welding.The subject of the research is the connection of the structural state of weld metal in thermal influence with a set of properties, which characterize reliability of welded joints obtained during welding of casting defects in relation to chromium-molybdenum-vanadium steels.In the introduction the relevance of research objectives is justified, the relation of study with scientific programs, plans, topics is shown, scientific novelty is provided and practical value of results is formulated.The first chapter provides an analytical review of steels, which are used for hull turbines, their properties, general characteristics and peculiarity of their welding and thermal processing. Modern welding technologies in manufacturing and repair of oversized constructions of pearlitic steels, their difficulties and drawbacks are considered. Factors, which influence crack formation and susceptibility to brittle fractures of heat-resistant steels are estimated.The main tasks of the dissertation are set, the directions of research are chosen.The second chapter provides experimental and computational methods, which were used in the process of study. The third chapter provides studies’ results of the quality of welded joints from 15CrMoV5-10 steel, performed with method of transverse slide without further heat treatment by macro control. According to the data of research in this chapter, the following results were obtained:-?microhardness measurements in the zone of thermal influence of welded joint confirm credibility of hardness HV measurements, which leads to higher hardness in the middle of the zone of thermal influence, compared to near the fusion boundary;-?welding using the method of transverse slide does not reduce resistance to brittle fracture in the zone of thermal influence and the seam, in comparison to the base metal in the initial state, and after high tempering performed after welding, the toughness of the zone of thermal influence is even higher than the original base metal;-?while using the method of transverse slide, due to the increase in the frequency of thermal cycling, auto heating acts more effectively, which leads to deceleration of cooling speed.The fourth chapter is dedicated to the research on the ability of weld metal and zone of thermal influence to resist brittle fracture after welding with method of transverse slide, performed by standard technology and without additional heat treatment, by determining the critical temperature of brittleness and crack resistance at normal and sub-zero temperatures. It is established, that a significant difference in the welded joints stress state made in reverse step method with heating up to 350 – 400ºС in comparison to the method of transverse slide without heating is not detected, therefore such heating is not appropriate for defects correction.The fine structure of samples after using the method of transverse slide without additional heat treatment was spectroscopically investigated, the chemical composition of carbides was identified.The fifth chapter is dedicated to studying the impact of welding using the method of transverse slide on hardness distribution, level of mechanical properties and structure of welded joints from steel 25L. The research was performed on samples in volume: with preliminary heating, with high tempering after welding and without preliminary and concomitant heating. The dependence of the change in hardness on the method of welding and on the measurement is presented in graphs. It is established, that regardless of the welding technology there is a hardness increase in the zone of thermal influence near the fusion boundary. Hence, after welding with the method of transverse slide the high-temperature area of the zone of thermal influence, regardless increased hardness, has the same ability to resistance to formation of cold cracks as the base metal. This may be due to the grinding of the grain structure of the zone of thermal influence as a result of thermal and deformation action during welding.According to the results of metallographic studies, it is established that in multilayer welding using the method of transverse slide, the microstructure of the zone of thermal influence and weld metal recrystallizes and becomes fine-grained due to high temperature heating during surfacing of layers and is bainite with coaxial ferrite grains.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського