Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (881)Книжкові видання та компакт-диски (891)Журнали та продовжувані видання (85)
Пошуковий запит: (<.>A=МАРТИНЮК$<.>+<.>A=НАТАЛІЯ$<.>+<.>A=ВОЛОДИМИРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мартинюк Ю. В. 
Захист суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. В. Мартинюк. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність теми дослідження обумовлено процесами реформування цивільного законодавства загалом та договірного законодавства зокрема. Мета дослідження полягає у формуванні нових теоретичних положень щодо захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях та виробленні на цій основі наукових висновків, спрямованих на розвиток доктрини цивільного права і удосконалення механізму правового регулювання договірних відносин. Об’єктом дослідження є цивільні правовідносини, що виникають у процесі захисту суб’єктивних цивільних прав учасників договірних зобов’язань. У процесі дослідження використано філософські, загальнонаукові та спеціально-наукові методи пізнання, серед яких: діалектичний метод, історико-правовий метод, метафізичний метод, формально-логічний метод, синергетичний метод, метод аналізу та синтезу, індуктивний та дедуктивний методи, порівняльно-правовий метод, використання судової практики, метод правового моделювання. Теоретичні та практичні результати дослідження полягають у тому, що сформульовані висновки та пропозиції можуть бути використані для подальших досліджень проблем захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях, а також з метою вдосконалення чинного вітчизняного законодавства у сфері захисту договірних прав. Зокрема, обґрунтовані в дисертаційному дослідженні висновки та пропозиції можуть бути використані у: нормотворчій діяльності – при удосконаленні механізму захисту прав учасників договірних відносин; науково-дослідній сфері – як методологічне підґрунтя для подальших науково-теоретичних досліджень способів та форм захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях; правозастосовчій діяльності судових та інших юрисдикційних органів при вирішенні спорів, пов’язаних із реалізацією права на захист суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях;освітньому процесі при викладанні дисципліни «Цивільне право України», спецкурсу «Договірне право», а також при підготовці підручників, навчальних посібників і методичних рекомендацій.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що дисертація є першим у вітчизняній юридичній науці комплексним системним дослідженням теоретичних і практичних аспектів захисту суб’єктивних цивільних прав у договірних зобов’язаннях. У дисертації обґрунтовано концептуальні підходи до правового регулювання відносин, що виникають, змінюються та припиняються з приводу реалізації учасниками договірних правовідносин права на захист.^UThe relevance of the research topic is determined by the processes of reforming civil legislation in general and contract legislation in particular. The purpose of the study is to formulate new theoretical provisions on the protection of subjective civil rights in contractual obligations and to develop on this basis scientific conclusions aimed at developing the civil law doctrine and improving the mechanism of legal regulation of contractual relations.The object of the study is civil legal relations arising in the course of protection of subjective civil rights of parties to contractual obligations. In the course of the study, the author used philosophical, general scientific and special scientific methods of cognition, including: dialectical method, historical and legal method, metaphysical method, formal logical method, synergistic method, method of analysis and synthesis, inductive and deductive methods, comparative legal method, use of case law, and method of legal modelling.The theoretical and practical results of the study are that the conclusions and proposals formulated may be used for further research into the issues of protection of subjective civil rights in contractual obligations, and also with a view to improving the current national legislation in the area of protection of contractual rights. In particular, the conclusions and proposals substantiated in this dissertation can be used in: lawmaking - in improving the mechanism for protecting the rights of participants in contractual relations; in the research area - as a methodological basis for further scientific and theoretical studies of the methods and forms of protection of subjective civil rights in contractual obligations; law enforcement activities of judicial and other jurisdictional bodies in resolving disputes related to the exercise of the right to protection of subjective civil rights in contractual obligations; educational process in teaching the discipline «Civil Law of Ukraine», special course «Contract Law», as well as in the preparation of textbooks, manuals and methodological recommendations.The scientific novelty of the results obtained is that the dissertation is the first comprehensive systematic study of theoretical and practical aspects of protection of subjective civil rights in contractual obligations in the national legal science. The dissertation substantiates the conceptual approaches to legal regulation of relations arising, changing and terminating in connection with the exercise of the right to defence by parties to contractual legal relations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Мартинюк М. О. 
Повені на річках басейну Вісли в межах України, методика визначення їх характеристик та оцінка ризиків: автореферат дис. ... д.філософ : 103 / М. О. Мартинюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню та оцінці ризиків затоплення при проходженні максимального стоку весняних водопіль та дощових паводків в українській частині басейну р. Вісла.У роботі виконаний збір, підготовка та аналіз гідрологічних, метеорологічних вихідних даних та даних дистанційного зондування Землі, що використані при розрахунках максимального стоку весняних водопіль та дощових паводків у досліджуваному басейні, а також подальшого гідрологічного моделювання затоплення окремих ділянок водозбору, які мають потенційно значні ризики затоплення (ТПЗРЗ).Проведена оцінка однорідності та стаціонарності рядів даних максимального стоку (максимальних витрат води та шарів стоку) весняного водопілля та дощових паводків річок басейну р. Вісла, визначена циклічність коливань стоку, а також виконана статистична обробка вихідних гідрологічних даних від початку спостережень до 2015 року, включно.Визначення максимального стоку річок басейну р. Вісла в межах України виконане з використанням операторної моделі, розробленої вченими Одеського державного екологічного університету. З метою обґрунтування параметрів регіональної методики, виконаний розрахунок характеристик максимального стоку рідкісної імовірності перевищення, як весняного водопілля, так і дощових паводків. Результатом розрахунків є характеристики схилового припливу (шари стоку паводків і весняного водопілля, тривалість припливу зі схилів до руслової мережі, та максимальні модулі схилового припливу) географічно узагальнені за територією досліджуваного басейну з використанням GIS-технологій, а також розрахункові рівняння для визначення трансформаційних функцій максимального стоку різного походження (руслове добігання, русло-заплавне регулювання). Обґрунтована регіональна методика дозволяє визначати характеристики максимального стоку рідкісної імовірності перевищення весняних водопіль і дощових паводків за відсутності даних гідрологічних спостережень на території досліджуваного басейну.Порівняння розрахункових максимальних модулів стоку та витрат води підчас проходження паводків рідкісної ймовірності перевищення з максимальними спостереженими та результатами статистичної оброки показало, що представлена методика є теоретично та практично обґрунтованою; точність розрахунків характеристик максимального стоку рідкісної імовірності перевищення для весняних водопіль склала ± 8,84%, а для дощових паводків ± 18,3%.Оцінка ризиків затоплення проведена для ТПЗРЗ, що були визначені згідно Плану управління ризиками затоплення на окремих територіях у межах району басейну річки Вісла на 2023-2030.У дисертаційному дослідженні проаналізовані існуючі методи та моделі, що використовуються у світовій практиці при визначені зон затоплення. Виконане гідрологічне моделювання зон затоплення з використанням програмного забезпечення HEC-RAS, розробленого Корпусом інженерів-гідрологів Військово-морських сил США. У якості вихідних даних при моделюванні використана побудована цифрова модель рельєфу, дані промірних робіт та розрахункові гідрографи.Цифрова модель рельєфу (ЦМР) досліджуваної території розроблена з використанням програмного забезпечення QGIS за SRTM знімками, отриманими з ресурсу EarthExplorer а також за даними проекту HydroSHEDS, проведеному Всесвітнім фондом дикої природи США з метою створення цифрових шарів даних для підтримки широкомасштабних гідроекологічних досліджень.Розрахункові гідрографи побудовані для весняних водопіль та дощових паводків за методикою, наведеною у СНіП 2.01.14-83 та удосконаленою Є.Д. Гопченко та С.В. Авгайтісом, при цьому окремі параметри обґрунтовані на даних річок досліджуваного регіону басейну р. Вісли.?У роботі проведений порівняльний аналіз розрахункових гідрографів з фактичними за характерні роки (за роки з максимальною спостереженою витратою води весняного водопілля та дощових паводків), який показав високу збіжність форми гідрографів та об’ємів стоку. Моделювання площі затоплення на території з наявністю даних гідрологічних спостережень проведене на прикладі р. Рата – с. Волиця. Виконане порівняння площі затоплення під час проходження максимальних витрат весняних водопіль і дощових паводків за розрахунковим та фактичним гідрографом, яке показало значну залежність площі затоплення від рельєфу місцевості та характеру підстильної поверхні.^UThe dissertation is devoted to research and flood risk assessment during the passage of the maximum runoff of spring and rain floods in the Ukrainian part of the Vistula River basin.In the work, the collection, preparation and analysis of hydrological and meteorological raw data and data of remote sensing of the Earth, used in the calculations of the maximum runoff of spring and rain floods in the studied basin, as well as further hydrological flood modeling of individual areas of the catchment, which have potentially significant flooding risks (APSFR), were performed.The homogeneity and stationarity of data series of the maximum runoff (maximum water discharges and runoff layers) of the spring and rain floods of the rivers of the Vistula River basin were evaluated, the cyclicity of runoff fluctuations was determined, and statistical processing of the initial hydrological data from the beginning of observations to 2015 was performed.Determination of the maximum runoff of the rivers of the Vistula River basin within Ukraine was carried out using the operator model developed by scientists of the Odesa State Environmental University.In order to substantiate the parameters of the regional methodology, the calculation of the characteristics of the maximum runoff of the rare probability of exceeding both spring and rain floods was performed. The results of the calculations are the characteristics of the slope influx (runoff layers of rain and spring floods, the duration of slope influx, and the maximum modules of the slope influx) geographically generalized by the territory of the studied basin using GIS technologies, as well as calculation equations for determining the transformation functions of the maximum runoff of different origin.A well-founded regional method allows determining the characteristics of the maximum runoff of the rare probability of exceeding spring and rain floods in the absence of hydrological observation data in the territory of the studied basin.A comparison of the calculated maximum runoff modules and water dischargres during floods of rare probability of exceedance with the maximum observed and the results of statistical processing showed that the presented method is theoretically and practically justified; the accuracy of the calculations of the characteristics of the maximum runoff of the rare probability of exceedance for spring floods was ± 8.84%, and for rain floods ± 18.3%.The flood risk assessment was carried out for APSFR, which were determined according to the Flood Risk Management Plan in individual territories within the Vistula River Basin District for 2023-2030.The dissertation research analyzed the existing methods and models used in global practice when identifying flood zones. Performed hydrologic modeling of flood zones using HEC-RAS software developed by the Hydrologic Engineering Center of US Army Corps of Engineers. The constructed digital evaluation model, data of measuring works and calculated hydrographs were used as input data for modeling.The digital evaluation model (DEM) of the study area was developed using QGIS software based on SRTM images obtained from the EarthExplorer resource, as well as data from the HydroSHEDS project conducted by the World Wildlife Fund US to create digital data layers to support large-scale hydroecological research.Estimated hydrographs were built for spring and rain floods according to the methodology given in SNiP 2.01.14-83 and improved by E.D. Hopchenko. and S.V. Avgaytis, while individual parameters are based on the data of the rivers of the studied region of the Vistula River basin.In the work, a comparative analysis of calculated hydrographs with actual ones for characteristic years (for years with the maximum observed water discharges of spring and rain floods) was carried out, which showed a high convergence of the shape of hydrographs and runoff volumes.Modeling of the inundation area in the territory with the availability of hydrological observation data was carried out on the example of the WGS Rata – Volitsa.A comparison of the inundation area during the passage of the maximum runoff of spring and rain floods was performed according to the calculated and actual hydrograph, which showed a significant dependence of the inundation area on the topography of the area and the nature of the underlying surface.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Мольдерф Т. М. 
Формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Т. М. Мольдерф. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність дослідження зумовлена виявленням суперечностей, які виникають у процесі підготовки кваліфікованого викладача співу, спроможного успішно здійснювати професійну діяльність на основі ефективного впровадження академізації освітнього процесу в мистецьких школах. На основі результатів аналізу досліджень з філософії, культурології, музикознавства, театрознавства, психології, педагогіки було визначено актуальний понятійний тезаурус: академічне вокально-виконавське мистецтво, академізм, італійська вокальна школа bel canto, академічний вокал, вокальна культура, вокальна культура майбутніх учителів, вокальна культура майбутнього викладача музики, вокальна культура студентів інститутів мистецтв, вокальна культура особистості, виконавська культура, культура власного вокального виконання. Опрацювання наукових джерел дозволило уточнити зміст категорії академічної вокально-виконавської культури та сформулювати поняття академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл, формування академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах.З метою усвідомлення ролі академічної вокально-виконавської культури у структурі підготовки майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах проаналізовано навчальний план, освітній стандарт підготовки молодшого бакалавра, програми та робочі програми освітніх компонент фахової підготовки спеціальності 025 Музичне мистецтво спеціалізації «Спів». Порівняльний аналіз нормативних документів фахових мистецьких коледжів України підтвердив нашу думку, що ресурс для формування академічної вокально-виконавської культури у структурі підготовки майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах використовується не повною мірою. З метою пошуку можливостей трансформації змісту освітніх дисциплін підготовки майбутніх викладачів мистецьких шкіл в аспекті формування академічної вокально-виконавської культури у фахових коледжах розглянуто навчальні програми ОК «Сольний спів», «Клас ансамблю», «Майстерність актора», «Сценічна підготовка», «Культура мови», «Методика навчання співу». Зміст академічної вокально-виконавської культури, як і мистецтва академічного співу взагалі, виявляється через накопичення й високий рівень оволодіння довершеними технологіями bel canto, еталонним співом, стиле- та жанровідповідністю власної інтерпретації вокальних творів світової оперно-камерної музики. Структуру академічної вокально-виконавської культури майбутніх викладачів мистецьких шкіл представлено мотиваційним, когнітивним, виконавським та педагогічним компонентами. Мотиваційний компонент виявляється через позитивне ставлення майбутніх викладачів мистецьких шкіл до вокально-педагогічної діяльності на засадах академічності, інтеграцію різних мотивів, їх спрямованість до педагогічної сфери; активізацію прагнення здобувачів до оволодіння знаннями, вміннями та навичками художньо-естетичної системи bel canto на високому рівні. Когнітивний компонент включає широку ерудицію майбутніх викладачів мистецьких шкіл у сфері академічної вокальної культури і забезпечує теоретичне підґрунтя для успішного оволодіння здобувачами знаннями, вміннями та навичками на високому рівні, необхідному для здійснення успішної професійної вокально-педагогічної діяльності. Виконавський компонент передбачає творчу самореалізацію майбутніх викладачів мистецьких шкіл у фахових коледжах у вокально-виконавській діяльності у репетиційному, сценічному, ілюстративному форматах; активізацію практичної апробації технологій школи bel canto, академічного тону, резонаторного співу, імпедансу, опори дихання, філірування та ін.; збагачення емоційного інтелекту, досвіду інтерпретації різних художніх образів вокальних творів та комунікації зі слухацькою аудиторією, сценічної витримки й акторської майстерності. Педагогічний компонент визначає педагогічну самореалізацію майбутніх викладачів мистецьких шкіл у процесі методичної та практичної підготовки у фахових коледжах; активізацію практичної апробації принципів академічної вокальної школи в середовищі учнів, постановки голосу учня в академічній манері, опрацювання академічного вокального дитячого репертуару, підготовки учнів до концертних виступів, показових занять, традиційної та інноваційної системи методів, форм, прийомів формування академічної вокально-виконавської культури учня спеціалізованого мистецького закладу; збагачення творчого характеру педагогічної діяльності цінностями академічної вокально-виконавської культури, комплексу професійних компетентностей – здатністю до методичного проєктування занять на основі традицій школи bel canto, педагогічного мислення – особистісним смислом зростання культури розуміння академізації вокальної підготовки учнів.Визначено низку актуальних загальнонаукових підходів: культурологічний, аксіологічний, комунікативний, акмеологічний, компетентнісний, особистісно-орієнтований. Доведено дієвість відповідних до підходів педагогічних принципів.^UThe relevance of the study is due to the identification of contradictions that arise in the process of preparing a qualified singing teacher who is able to successfully carry out professional activities based on the effective implementation of academization of the educational process in art schools. Based on the results of an analysis of research in philosophy, cultural studies, musicology, theater studies, psychology, pedagogy, a current conceptual thesaurus was determined: academic vocal performing art, academism, Italian vocal school bel canto, academic vocal, vocal culture, vocal culture of future teachers, vocal culture future music teacher, vocal culture of art institute students, vocal culture of the individual, performing culture, culture of one’s own vocal performance. Processing of scientific sources made it possible to clarify the content of the category of academic vocal and performing culture and formulate the concept of academic vocal and performing culture of future teachers of art schools, the formation of academic vocal and performing culture of future teachers of art schools in professional colleges.In order to understand the role of academic vocal and performing culture in the structure of training future teachers of art schools in professional colleges, the curriculum, the educational standard for the preparation of a junior bachelor, the programs and work programs of the educational components of the professional training of the specialty 025 Musical Art of the specialization «Singing». A comparative analysis of normative documents in professional art colleges in Ukraine confirmed our opinion that the resource for the formation of academic vocal and performing culture in the structure of training future teachers of art schools in professional colleges is not fully used. In order to find opportunities for transforming the content of the disciplines of training future teachers of art schools in professional colleges in the aspect of the formation of academic vocal and performing culture, the study programs of the educational components «Solo singing», «Ensemble class», «Actor's skill», «Stage training», «А culture of speech», «Methods of teaching singing».The content of academic vocal and performing culture, as well as the art of academic singing in general, manifests itself through the accumulation and high level of mastery of advanced bel canto technologies, standard singing, style and genre correspondence of one’s own interpretation of vocal works of world opera and chamber music. The structure of the academic vocal and performing culture of future teachers of art schools in professional colleges is represented by motivational, cognitive, performing and pedagogical components. The motivational component is manifested through the positive attitude of future teachers of art schools to vocal and pedagogical activities based on academicism, the integration of various motives, their orientation towards the pedagogical sphere; activation of the desire of applicants to master the knowledge, skills and abilities of the bel canto artistic and aesthetic system at a high level. The cognitive component includes the broad erudition of future teachers of art schools in the field of academic vocal culture and provides a theoretical basis for the successful acquisition of knowledge, skills and abilities by applicants at a high level, necessary for successful professional vocal and pedagogical activity. The performance component provides for the creative self-realization of future teachers of art schools in colleges in vocal performance activities in rehearsal, stage, and illustrative formats; activation of the practical approbation of technologies of the bel canto school, academic tone, resonator singing, impedance, breathing support, sound extension, etc.; enrichment of emotional intelligence, experience in interpreting different artistic forms of vocal works and communication with the listening audience, stage endurance and acting skills.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Мелещенко О. О. 
Дискурсивні стратегії англомовного політичного твітінгу Дональда Трампа: когнітивний мультимодальний аналіз / О. О. Мелещенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вивченню дискурсивних стратегій англомовного політичного твітінгу Дональда Трампа у когнітивному мультимодальному ракурсі. У дисертаційній роботі вперше розроблено теоретико-методологічні засади системного когнітивно-мультимодального аналізу дискурсивних стратегій політичного твітінгу Д. Трампа як жанру політичного інтернет-дискурсу та як мультимодального (гіпер)тексту. Це дозволило побудувати ієрархічну структуру дискурсивних стратегій і субстратегій політичного твітінгу Д. Трампа; встановити моно- (вербальні) й мультимодальні (вербально-візуальні) риторичні техніки раціонального, емотивного, волітивного й сугестивного комунікативного впливу, які є засобами об'єктивації дискурсивних субстратегій; розкрити інтерфейс мультимодальних семіотичних ресурсів у здійсненні комунікативного впливу в політичному твітінгу Д. Трампа.^UThis thesis focuses on the study of discursive strategies of Donald Trump's political twitting from the cognitive multimodal perspective. This thesis is pioneering a systemic approach to cognitive multimodal analyses of discursive strategies of Trump's political twitting, characterizing political twitting as a genre of the political internet discourse as well as a multimodal (hyper)text. It provides new investigation tools to construct the hierarchical structure of the discursive strategies and substrategies of Trump's political twitting realized by the rhetorical techniques of rational, emotive, volitional, and suggestive communicative influence. It also allows to reveal mono- (verbal) and multimodal (verbo-visual) means of realization of rhetorical techniques and elucidate the interface between multimodal semiotic resources of multimodal rhetorical techniques of Trump's political twitting.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Мартинюк В. В. 
Педагогічні умови формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі / В. В. Мартинюк. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації вперше обґрунтовано педагогічні умови формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі (усвідомлення майбутніми педагогами значущості та потреби у формуванні національної ідентичності; створення у закладі вищої освіти національно-патріотичного середовища для формування національної ідентичності студентської молоді; активізація національно-патріотичної діяльності студентської молоді у позааудиторній виховній роботі). Розроблено та апробовано модель формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі, яка містить наступні блоки: цільовий (мета, завдання), методологічний (підходи, принципи, функції), змістовий (педагогічні умови ефективності формування національної ідентичності студентської молоді у позааудиторній роботі), процесуальний (форми, методи, засоби, види діяльності) і діагностично-результативний (критерії, рівні, результати).Розкрито компоненти, критерії, показники та рівні формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у позааудиторній роботі. Компоненти: мотиваційно-ціннісний (потреба в інтеріоризації системи духовно-моральних, культурних, національних цінностей, мотиви); когнітивний (знання з історії української культури нашого народу, національно-патріотична самовідомість); емоційно-почуттєвий (почуття любові до Батьківщини, повага до свого народу, відчуття національно-духовного зв’язку з ним); практичний (готовність відстоювати інтереси своєї країни, діяти на її благо, захищати їх тощо). Критерії: мотиваційно-ціннісний (формування у студентів мотивації до організації освітньо-дозвіллєвої діяльності), когнітивний (розуміння атрибутів держави, прав і обов’язків), емоційно-почуттєвий (ціннісне ставлення до Батьківщини, діяльність спрямована на збереження історичної пам’яті свого краю тощо) та практичний (суб’єкт-суб’єктна взаємодія як основа патріотичних звичок). Показники: усвідомлення цінності особистості, її неповторності; добра, справедливості, толерантності, праці; власної майбутньої професії педагога; глибина професійних та особистісних знань, здатність студентів до їх інтеграції для здійснення майбутньої професійної діяльності та життєдіяльності; глибина вираження національно-патріотичних почуттів до України, до свого народу; повнота переживань краси нашої рідної природи, видатних пам’яток минулого, творів сучасного і народного мистецтва; прояв співчуття, толерантності у ставленні до батьків, рідних, викладачів, наставників, колег по навчанню, старших; системність, ґрунтовність професійних умінь, їх взаємопов’язаність з особистісними якостями, спрямованість на високу продуктивність майбутньої професійної діяльності; оптимальний рівень розвиненості вмінь у науково-дослідній, дослідницькій, пізнавальній, волонтерській, патріотичній роботі.^UThe dissertation substantiates for the first time the pedagogical conditions of formation of student’s youth national identity in institutions of higher pedagogical education in extracurricular work (awareness by future teachers of the importance and need for the formation of national identity; creation of a national-patriotic envirоnment in the institutiоn оf higher educatiоn fоr the fоrmatiоn оf the natiоnal identity оf student yоuth; activatiоn оf natiоnal patriоtic activity оf student yоuth in extracurricular educatiоnal wоrk). A mоdel оf the fоrmatiоn оf the natiоnal identity оf student’s yоuth in institutiоns оf higher pedagоgical educatiоn in extracurricular wоrk was develоped and tested, which cоntains the fоllоwing blоcks: target (gоal, task), methоdоlоgical (apprоaches, principles, functions), content (pedagogical conditions for the effectiveness of the formation of the national identity of student youth in extracurricular work), procedural (forms, methods, means, types of activities) and diagnostic-resultative (criteria, levels, results). The components, criteria, indicators and levels of formation of the national identity of student youth in institutions of higher pedagogical education in extracurricular work are revealed. Components: motivational and valuable (the need to internalize the system of spiritual and moral, cultural, national and universal values, motives); cognitive (knowledge of the cultural history of our people, patriotic consciousness); emotional-sensual (feeling of love for the Motherland, moral responsibility before it, respect to people, feeling of a spiritual connection with them); practical (willingness to act for the benefit of our country, defend its interests, protect them, etc.). Criteria: motivational and valuable (formation of studentsʼ motivation to organize educational and leisure activities), cognitive (understanding of the attributes of the state, rights and duties), emotional and sensitive (valuable attitude to the Motherland, activity is aimed at preserving the historical memory of the region etc.) and practical (subject-subject interaction as the basis of patriotic habits). Indicators: awareness of the value of the individual, its uniqueness; goodness, justice, tolerance, work; own future profession of a teacher; depth of professional and personal knowledge, studentsʼ ability to integrate them for future professional activities and life activities; depth of expression of patriotic feelings towards Ukraine, towards its people; the fullness of experiencing the beauty of native nature, outstanding monuments of the past, works of folk and modern art; manifestation of empathy, tolerance in relation to parents, relatives, fellow students, teachers, elders; systematicity, thoroughness of professional skills, their interrelationship with personal qualities, focus on high productivity of future professional activity; optimal level of development of skills in cognitive, research, volunteer, patriotic work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Волотко Л. О. 
Клініко-катамнестичне дослідження розвитку дітей з перинатальним гіпоксично-ішемічним ураженням центральної нервової системи, яке ускладнилось інфекційним процесом / Л. О. Волотко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена удосконаленню ранньої діагностики виникнення інфекційного процесу (менінгіт) у дітей з перинатальним гіпоксично-ішемічним ураженням центральної нервової системи шляхом визначення прогностично значимих параметрів та факторів, що впливають на них.^UThe thesis focuses on ameliorating the early detection of infection (meningitis) emergence in children with perinatal hypoxic-ischemic central nervous system injury by determining important diagnostic parameters, predictor variables and factors in them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Ахмеш Т. Н. 
Моделі і методи поведінкового робочого контролю розподілених систем моніторингу та діагностування на основі мереж Петрі / Т. Н. Ахмеш. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної проблеми скорочення часу контролю розподілених систем моніторингу та діагностування (РСМД) шляхом розробки моделей та методів поведінкового робочого контролю, які базуються на мережах Петрі, автоматних експериментах, класі функціональних помилок, наскрізних і еволюційних підходах. На основі моделей та методів розроблено інформаційну технологію контролю РСМД. У дисертації подані властивості РСМД, виконаний аналіз методів робочого контролю, показане існування завдань, що вимагають розвитку методів на основі мереж Петрі, еволюційного пошуку, декомпозиції, які дозволяють скоротити час контролю. У дисертації отримали розвиток компонентна й ієрархічна моделі поведінкового робочого контролю РСМД з контрольними фрагментами в ієрархіях їх узагальненого квазіпорядку й міжрівневих відображень, які визначають умови контролю. Отримані компонентний і наскрізний методи поведінкового робочого контролю РСМД з еволюційним розпізнаванням контрольних фрагментів в ієрархіях узагальненого квазіпорядку та міжрівневих відображень, що зберігають контрольні властивості. Моделі й методи дозволили розробити нову інформаційну технологію поведінкового робочого контролю РСМД й реалізувати її у межах автоматизованої системі технічного діагностування РСМД.^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and applied problem of reducing the time of testing of distributed system of monitoring and diagnosis (DSMD) by development of models and methods of behavioral online testing, based on Petri nets, automata experiments, class of functional errors, through and evolutionary approaches. On the basis of models and methods the information technology of testing of DSMD is developed. The dissertation presents the properties of DSMD, analyzes the methods of online testing, shows the existence of tasks that require the development of methods based on Petri nets, evolutionary search, decomposition, which reduce the time of check. The component and hierarchical models of behavioral online testing of DSMD with check fragments in hierarchies of their generalized quasi-order and interlevel mappings, which define conditions of check have been developed in the dissertation. Component and end-to-end methods of behavioral online testing of DSMD with evolutionary recognition of check fragments in hierarchies of generalized quasi-order and interlevel mappings, that retain check properties, are obtained. Models and methods allowed to develop a new information technology of behavioral online testing of DSMD and to implement it within the automated system of technical diagnostics of DSMD.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Мартинюк В. А. 
Природні об'єкти та природні ресурси як об'єкти цивільних прав. / В. А. Мартинюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації представлене комплексне дослідження теоретичних і практичних основ правового режиму природних об'єктів та природних ресурсів як об'єктів цивільних прав, сформульовані пропозиції щодо вдосконалення законодавства України в частині правового регулювання речових та зобов'язальних відносин, об'єктами яких є природні об'єкти та природні ресурси.На основі аналізу категорій «природний об'єкт» та «природний ресурс» обґрунтовується доцільність використання поняття «природні об'єкти та природні ресурси» як єдиного об'єкту цивільних прав. Природні ресурси, позначаючи корисні, споживчі характеристики відповідних частин природного середовища, не існують поза межами цього середовища, його складових – вод, земель, лісів, надр. Природні об'єкти виступають просторовим базисом для природних ресурсів та нерозривно з ними пов'язані.Проаналізовано доктринальну правову літературу та зазначено, що екологічне і цивільне право оперують різними об'єктами, адже на відміну від екологічного права, об'єктом цивільного права можуть бути лише відособлені природні об'єкти, обмежені і чітко визначені в просторі. Дискретністю в повній мірі характеризуються земельні ділянки, водні об'єкти (озера, ставки), лісові ділянки, об'єкти тваринного світу, водні біоресурси. Вони і підпадають під правовий режим об'єктів цивільного права.Визначено авторське поняття «природні об'єкти та природні ресурси як об'єкти цивільних прав» як функціонально і просторово відмежовані, індивідуально визначені, відособлені, юридично ідентифіковані частини чи компоненти навколишнього природного середовища, здатні задовольняти потреби учасників правовідносин, щодо яких можуть виникати цивільні права і обов'язки. Їх ознаками виступають: здатність задовольняти потреби суб'єктів цивільних правовідносин – матеріальні та нематеріальні; дискретність, яка визначається через фізичні (місцезнаходження, розміри, межі) та юридичні (кадастровий облік) ознаки; системність, а саме: інтегрованість правової ідеї про об'єкти прав в систему основних категорій права, а, по-друге, – системний зв'язок з іншими об'єктами; «юридична прив'язка» – нормативно гарантована можливість правового закріплення їх за суб'єктами цивільного права.^UThe dissertation presents a comprehensive study of the theoretical and practical foundations of the legal regime of natural objects and natural resources as objects of civil rights, formulates proposals for improving the legislation of Ukraine in terms of the legal regulation of property and obligation relations, the objects of which are natural objects and natural resources.Analysis of the categories “natural object” and “natural resource” provides the basis for substantiating the validity of using the concepts of “natural objects and natural resources” as the single object of civil rights. Natural resources, denoting the useful consumer characteristics of certain parts of the environment, do not exist outside the environment and its components — waters, lands, forests, subsoil. Natural objects constitute the spatial basis for natural resources and are inextricably linked to them.Based on the analysis of doctrinal legal literature, it is noted that environmental and civil law have different objects, since unlike environmental law, civil law is applicable only to isolated natural objects, limited and clearly defined in space. Discretion is a distinctive characteristic of land plots, water bodies (lakes, ponds), forest plots, wildlife objects, aquatic bioresources. They fall under the legal regime of objects of civil law.“Natural objects and natural resources as objects of civil rights” are defined by the author as functionally and spatially delimited, individually designated, isolated, legally identified parts or components of the environment capable of meeting the needs of participants in legal relations who have civil rights and obligations. Their features are: the ability to meet the needs of subjects of civil law — tangible and intangible; discreteness, determined by physical (location, size, boundaries) and legal (cadastral register) features; systematicity, namely: integration of the legal regime of objects of rights into the system of the basic categories of law, and, secondly, a systemic relationship with other objects; “legal binding” — a normatively guaranteed opportunity of their legal linkage to subjects of civil law.It is established that natural objects and natural resources from the perspective of the civil law category “object of civil rights” belong to things. In the context of the division of things into immovable and movable, most natural objects and natural resources belong to real estate. It is concluded that natural objects located on the land plot cannot be considered as separate immovable things and independent objects of civil rights; their separate civil turnover is impossible.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Длугопольська Т. І. 
Фінансування соціальних видатків крізь призму забезпечення соціальної безпеки держави / Т. І. Длугопольська. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процес забезпечення економічної безпеки держави в її соціальному вимірі.Мета – наукове обґрунтування теоретичних засад та практичних рекомендацій щодо побудови моделі фінансування соціальних видатків в контексті становлення інституту соціальної безпеки як складової економічної безпеки держави.Методи – наукової абстракції; індукції та дедукції; узагальнення; порівняльного аналізу та синтезу; статистичний; економіко-математичного моделювання; кореляційно-регресійного аналізу; систематизації; аналогії; анкетування. Результати дослідження полягають в обґрунтуванні теоретико-методичних положень та практичних рекомендацій, спрямованих на модернізацію моделі фінансування соціальних видатків в контексті становлення інституту соціальної безпеки як складової економічної безпеки держави. Новизна полягає в: удосконаленні моделі оцінки впливу індикаторів економічної безпеки держави в її соціальному вимірі на загальні індекси соціального розвитку національної економіки у контексті виокремлення напрямів соціально-економічної політики на перспективу; поглибленні науково-методичних засад побудови комплексної моделі оцінки впливу соціальних видатків на індикатори суспільного добробуту, а також системи забезпечення добробуту населення шляхом залучення держави та інших секторів економіки до безпекових питань, що базуються на їх синергетичній відповідальності за стан економічної та соціальної безпеки держави; обґрунтуванні науково-методичних підходів до аналізу зв'язків між соціальними видатками та ключовими індикаторами розвитку економічних систем, а також формуванні показників оцінки добробуту суспільства (соціальні, економічні та екологічні); доповненні Методичних рекомендацій стосовно оцінки соціальної безпеки держави додатковими індикаторами (очікувана тривалість життя при народженні; ефективність урядування; контроль над корупцією; коефіцієнт міграційного приросту); систематизації ключових проблем у безпекових питаннях на основі проведеного опитування стратифікованої вибірки респондентів щодо стану економічної та соціальної безпеки, що дозволило сформувати рекомендації із підвищення якості фінансування соціальних видатків; обґрунтуванні підходів до оцінки чинників впливу на інтеграцію ВПО у приймаючі громади в контексті їх соціального захисту та забезпечення економічної безпеки; розробці напрямів підвищення ефективності фінансування соціальних видатків в контексті пріоритетів зниження диференціації населення за рівнем доходу.Впроваджено у діяльність Тернопільського міського територіального центру соціального обслуговування населення (надання соціальних послуг) Тернопільської міської ради, ВГО “Поруч”, ПАТ “Волиньгаз”, Черкаського державного технологічного університету, Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність Міністерства соціальної політики України, Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України^UThe object of research is the process of ensuring the state economic security in its social dimension.The aim is scientific substantiation of theoretical foundations and practical recommendations on the construction the model of social expenditures financing in the context of social security institute establishment as a component of the state economic security.The methods: scientific abstraction; induction and deduction; generalization; comparative analysis and synthesis; statistical; economic and mathematical modeling; correlation-regression analysis; systematization; analogy; questionnaire. The results of the research consist of substantiation of theoretical and methodological provisions and practical recommendations aimed at modernizing the model of financing social expenditures in the context of the social security institute establishment as a component of the state economic security. The novelty of research consists of: improvement of the model for assessing the impact of indicators of state economic security on its social dimension on the general indices of the social development of the national economy, in the context of identifying the directions of socio-economic policy for the future; the deepening of the scientific and methodological principles of constructing a comprehensive model for assessing the impact of social expenditures on indicators of social welfare, as well as the system of ensuring population welfare by involving the state and other sectors of the economy in security issues based on their synergy responsibility for the conditions of economic and social security of the state; substantiation of scientific and methodological approaches to the analysis of the links between social expenditures and key indicators of the development of economic systems, as well as the formation of indicators for assessing the welfare of society (social, economic and environmental); addition of Methodological recommendations concerning the assessment of social security of the state by additional indicators (expected life expectancy at birth; government effectiveness; corruption control; migration rate); systematization of key problems in security issues on the basis of a survey of a stratified sample of respondents regarding the conditions of economic and social security, which allowed to formulate recommendations for improving the quality of financing social expenditures; substantiation of approaches to assessing the impact factors on the integration of IDP into receiving communities in the context of their social protection and ensuring economic security; development of directions for improving the efficiency of financing social expenditures in the context of priorities for reducing the differentiation of the population by income.The findings of the research were implemented into practical activity of Ternopil territorial center of population's social services (provision of social services) of Ternopil city council, NGO “Poruch”, PuAT “Volyngaz”, Cherkasy State Technological University, and Ternopil National Economic University.The sphere of use is the activity of the Ministry of Social Policy of Ukraine, the Ministry of the Temporary Occupied Territories and Internally Displaced Persons of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Мартинюк В. Л. 
Обгрунтування технологічного процесу та параметрів робочих органів картоплесаджалки з порційним внесенням добрив: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.05.11 / В. Л. Мартинюк ; Львів. нац. аграр. ун-т. — Л., 2011. — 21 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано структуру операцій процесу садіння картоплі з одночасним порційним просторово-орієнтованим внесенням добрив. Теоретично досліджено роботу механізмів порційного внесення добрив, садіння картоплі та синхронізації операцій, обгрунтовано параметри його важелів і пружини. Досліджено рух добрив під час відкривання вихідного отвору тукопроводу та обгрунтовано параметри роботи розподільного конуса. Надано рекомендації щодо кінематичного режиму роботи агрегата, які забезпечують підвищення ефективності удобрення картоплі. Проведено польові випробування експериментального зразка пристрою для пропорційного внесення добрив та визначено економічний ефект від його використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.429-35
Шифр НБУВ: РА380155 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Мартинюк О. М. 
Синтагматика і парадигматика актантності у французькому мовленні: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.05 / О. М. Мартинюк ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Узагальнено теоретико-методологічні засади вивчення актантності в мовознавстві, проаналізовано зв'язок актантності з валентністю та предикативністю. Упроваджено методику дослідження синтагматики та парадигматики актантності у французькому мовленні. Установлено основні моделі речень залежно від кількості актантів та їх обов'язкового чи факультативного характеру. Подано синтагматичні моделі актантної групи, яка має здатність до розширення чи скорочення. Висвітлено функціональні особливості актантності в неповних еліптичних структурах, де виявляється її імпліцитний характер. Систематизовано парадигматичні засоби мовленнєвої реалізації актантності, проаналізовано випадки антиномії функціональних ролей семантичної та синтаксичної актантності у французькому мовленні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-70
Шифр НБУВ: РА379520 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Мартинюк Г. Ф. 
Підготовка майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей до застосування комп'ютерно-орієнтованих завдань у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Г. Ф. Мартинюк ; Республік. ВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки майбутніх вчителів гуманітарних спеціальностей до застосування комп'ютерно-орієнтованих завдань у професійній діяльності. Теоретично обгрунтовано модель підготовки майбутніх вчителів гуманітарних спеціальностей до застосування комп'ютерно-орієнтованих завдань у професійній діяльності. Розроблено й експериментально перевірено педагогічні умови, технологію підготовки майбутніх вчителів гуманітарних спеціальностей до застосування комп'ютерно-орієнтованих завдань у професійній діяльності. Впроваджено спецкурс "Комп'ютерно-орієнтовані завдання у процесі підготовки майбутніх вчителів-гуманітаріїв".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253 + С. р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА382911 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Мартинюк Ю. В. 
Українська західна діаспора: основні напрями суспільно-політичної діяльності (на прикладі США і Канади): автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04 / Ю. В. Мартинюк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. — Чернівці, 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено основні напрями суспільно-політичної діяльності української західної діаспори на прикладі США та Канади. Проаналізовано самоорганізацію суспільно-політичного життя діаспорних утворень даних країн. Визначено основні аспекти діяльності українських організацій США та Канади, простежена ретроспектива створення та діяльності Об'єднання Гуцулів Західної Діаспори. Доведено, що наслідком даної самоорганізації стало створення координаційного органу діаспори - Світового Конгресу Українців (СКУ), проаналізовано його статутні засади та принципи діяльності, визначено місце України в діяльності СКУ на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(9=УКР)6-7 + Ф4(4/8=УКР)6
Шифр НБУВ: РА383551 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Мартинюк Т. А. 
Соціально-педагогічна профілактика вживання психоактивних речовин підлітками: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Т. А. Мартинюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено сутність і специфіку вживання психоактивних речовин (ПАР) як соціально-педагогічної проблеми. Розкрито чинники вживання ПАР і вплив групи як основного чинника залучення підлітків до вживання ПАР. Проаналізовано стан і перспективи організації антинаркотичної профілактики. Обгрунтовано модель соціально-педагогічної профілактики вживання ПАР підлітками. Розроблено програму антинаркотичної профілактичної роботи на основі формування психосоціальних навичок і подано результати її втілення. Визначено соціально-педагогічні умови профілактики вживання ПАР підлітками: цілеспрямована оптимізація групового та міжособистісного спілкування підлітків для формування психосоціальних навичок; позитивний особистісний вплив соціального педагога; активна участь лідерів-ровесників у реалізації профілактичних програм для підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч421.354.51
Шифр НБУВ: РА381020 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Мартинюк М. В. 
Методика використання національних музичних традицій у процесі навчання предметів художньо-естетичного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. В. Мартинюк ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Сформульовано поняття національної музичної традиції, розглянуто зміст і складові компоненти процесу навчання підлітків предметів художньо-естетичного циклу з використанням національних музичних традицій. З'ясовано, що ефективність та якість процесу навчання цих предметів перебуває у прямій залежності від сформованості художньо-естетичної компетентності підлітків. Визначено критерії та показники рівнів цієї сформованості. Розроблено й апробовано поетапну методику використання національних музичних традицій у процесі досліджуваного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)-17 р + Ч421.355.23
Шифр НБУВ: РА380154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Мартинюк В.К. 
Християнство в структурі поетичного мислення Павла Тичини (ранній період творчості): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / В.К. Мартинюк ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено християнську складову поетичного мислення П. Тичини періоду 1906 - 1929 рр. Розглянуто релігійну українську поезію першої чверті XX ст., яка вибудовує широкий контекст ранньої творчості поета. Доведено роль інсайту у формуванні художнього простору П. Тичини цього періоду з його естетико-змістовими категоріями Бога, людини, життя, смерті, майбуття. У контексті Святого Письма інтерпретовано біблійні образи художньої системи раннього періоду творчості митця, їх опозиції й євангельські мотиви молитви, віри, розп'яття, відречення, які загалом є підтвердженням впливу християнства на мислення поета.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4Тичина П. Г. 535
Шифр НБУВ: РА374873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Мартинюк О. В. 
Еволюція правового становища жінки в Україні (X - перша половина XVII ст.): автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / О. В. Мартинюк ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано правові джерела у X - першій половині XVII ст. та доведено, що жінка є самостійним суб'єктом цивільно-правових відносин, право- та дієздатною особою. Визначено, що у шлюбно-сімейних відносинах юридично закріплено волевияв жінки. Досліджено, що майнові права жінок не зазнають обмежень у порівнянні з чоловіками, а у деяких випадках їх обсяг є більшим. Зазначено, що жінки можуть бути як спадкодавцями, так і спадкоємцями. Визначено обсяг кримінальної відповідальності жінки, ступінь захищеності особистих і майнових прав жінок різних суспільних верств населення кримінальним правом і доведено, що особисті та майнові права жінок усіх суспільних верств захищає закон і звичай.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)4-512
Шифр НБУВ: РА373612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
18.

Мартинюк В. О. 
Ландшафтознавчо-лімнологічний аналіз Волинського Полісся в межах Рівненської області: автореф. дис. ... канд. геогр. наук : 11.00.01 / В. О. Мартинюк ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2010. — 21 с. — укp.

Розкрито теоретичні основи ландшафтознавчо-лімнологічного аналізу, зокрема, історію розвитку ландшафтознавчо-лімнологічних досліджень, концепцію ландшафтознавчо-лімнологічного аналізу, сутність та особливості геокомплексів "озеро-водозбір". Розроблено методику ландшафтознавчо-лімнологічного аналізу. Проаналізовано генезис і розвиток ландшафтів Волинського Полісся в межах Рівненщини. Виокремлено типові ландшафтні місцевості у структурі фізико-географічних районів, а також проведено ландшафтометричне оцінювання геокомплексів індивідуальних ландшафтів. Оцінено озерні ресурси у структурі поверхневих вод ландшафтів території дослідження. Показано генезис озерних улоговин, проведено морфометричний аналіз і класифікацію озер, висвітлено гідрологічні та гідрохімічні особливості озерних водойм. Наведено карти ландшафтної структуру природно-аквальних комплексів (ПАК) озер і природно-територіальних комплексів (ПТК) водозборів. Виявлено специфіку взаємозв'язків і функціонування у геокомплексах "озеро-водозбір". Запропоновано основні напрями раціонального використання й охорони озер території дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д829(45УКР3-4ВОЛ)081
Шифр НБУВ: РА375777 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Мартинюк О. М. 
Організаційно-економічні засади формування стратегії екологічно орієнтованого управління транспортно-технологічними системами: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.06 / О. М. Мартинюк ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. НАН України. — О., 2010. — 20 с. — укp.

Наведено сутність понять "екологічна стратегія транспортно-технологічною системою (ТТС)" та "стратегія екологічно орієнтованого управління ТТС". Запропоновано типологію ознак екологічної стратегії підприємства, сформовано процедуру проведення комплексного оцінювання внутрішніх факторів ТТС. Вперше розроблено модель функціонального еколого-економічного аналізу для ТТС. Визначено особливості використання екологічно орієнтованих маркетингової й інноваційної стратегій ТТС, запропоновано комплекс фізичного розподілу для ТТС доповнити компонентою - "екологічна безпека".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)377-21
Шифр НБУВ: РА374724 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Мартинюк Т. М. 
Юридико-психологічні засади формування правосвідомості студентів-правників: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 19.00.06 / Т. М. Мартинюк ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено психологічні засади цілеспрямованого процесу формування правосвідомості студентів-правників, психологічні детермінанти, які зумовлюють його, а також розроблено психолого-юридичні заходи, спрямовані на підвищення ефективності даного процесу. Розглянуто психолого-юридичний зміст класифікації рівнів правосвідомості та надано їх характеристику. Висвітлено напрями, зміст та особливості правового й юридико-психологічного формування правосвідомості студентів-правників, встановлено й охарактеризовано чинники, які впливають на організаційно-методичні та психолого-педагогічні засади даного процесу. Розроблено тренінгову програму для підвищення ефективності формування правосвідомості студентів-правників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.29 + Х002.03 + Х8 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА376981 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського