Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (470)Книжкові видання та компакт-диски (418)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>A=МАЩЕНК$<.>+<.>A=ОЛЕН$<.>+<.>A=ПЕТРІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Глібова Т. О. 
Ігрова скульптура як елемент художньої системи постмодернізму / Т. О. Глібова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації проаналізовано ігрову скульптуру як елемент художньої системи постмодернізму. Зокрема, уточнено дефініцію «ігрова скульптура» саме у культурологічному та мистецтвознавчому значенні з урахуванням художньо-естетичних особливостей, привнесених постмодерністськими практи-ками, та удосконалено розуміння функціональної специфіки ігрової скульптури. Детально простежено культурні та соціально-історичні умови, що розкривають генезу, специфіку еволюції та основні практичні досягнення у формотворчій функціональності ігрової скульптури. Проаналізовано ігрову скульптуру як закономірний етап розвитку художньої культури постмодерну. Досліджено основні мистецькі форми, характерні для ігрової скульптури часів модер-ністського експерименту з функціональністю скульптури як простору для ризику, відкриттів, розвитку та розваг дитини. Вивчено основні характерні риси ігрової скульптури в річищі постмодерністських тенденцій та сучасної концепцій формотворчості скульптурної форми як симбіозу мистецтва і популізму. Як характерні риси сучасної ігрової скульптури у дослідженні розглянуто синтез елементів архітектури, ландшафту та дизайну, а також застосування нових матеріалів.^UThe dissertation analyzes play sculpture as an element of the artistic system of postmodernism. In particular, the definition of the concept of “play sculpture” in the cultural and art sense was clarified, considering the artistic and aesthetic features introduced by postmodern practice that led to a better understanding of the functional specifics of play sculpture. Detailed account of the cultural, social and historical conditions reveals the genesis, evolution, and specificity of the main practical achievements in introducing the functions of play into sculpture. Play sculpture is analyzed as a natural stage of development of the art culture of postmodernism. The main art forms characteristic of the play sculpture (modernist experiment with the functionality of sculpture) are explored presenting modernist sculpture as a space for risk, openness, and development of a child. The key features of play sculpture formed under postmodern tendencies are studied, as well as the contemporary concepts of formation of creativity in sculptural form as a symbiosis of art and national creative spirit. As characteristic features of modern play sculpture, the study examines the synthesis of elements of architecture, landscape and design, as well as the use of new materials. The general playful tone of artistic discourse was the result of modernist fascination with primitive art. Such art was perceived as an opposition to culture and civilization. Experimenting with form and materials, simplification, generalization, and abstraction in primitivism deconstructed the form and image into their basic elements and morphological units, the latter process later produced general polymorphism in art. The attitude of artists to the play as a strategy of transformation allowed to combine play methods and artistic experiments, which led to the destruction of the academic figurative tradition and established notions of art. The broader use of play strategies in the art of modernism conceptually transformed the phenomenon of play, made it possible to perceive it outside the play mode of the work. This created a favorable artistic and aesthetic background, which contributed to the emergence of playable sculpture. The most important methods of turning art into play are: deconstruction, dehumanization, conceptual pluralism, radical metaphor, ironic reflection, etc. The postmodernist plays covered other spheres of cultural space, carnivalized everyday life, and allowed the spectator-player to go beyond it, to break the rules and roles of everyday life. In art, the play compensated the lack of content in the artwork, transformed the artistic narrative into performative actions. The play created a new concept of a large-scale synthesis of fine art and other types of creative activities. The experiments of avant-garde artists with the functions of the artworks formed a basis for adaptation of sculptural composition to children's dynamic games. The creative discoveries of E. Möller-Nielsen, the author of the first play sculptures, inspired many artists to experiment with the play functions of the sculptural form. Play sculpture of that time combined the style of modernist artworks and the functionality of design. Scenario of the children's play in the space of sculpture became the basis for the creation of plastic composition. During the time, the features of the play sculpture were location at the playground and focus on the children's anthropometric data. The composition provided a zone of play communications and spaces, half-hidden from the observers. The sculpture had an abstract or figurative-stylized form and was made of affordable materials. Thus, it was recognized as beneficial for child development.Since the late 1960s, the form of play sculpture for children's motor development has been in crisis. In a few years, such sculpture disappeared from the playgrounds altogether. The adoption of regulations regarding the standardization of playgrounds and stricter requirements to the functional safety of equipment were the key cause of this crisis of play sculpture. For the artists, the opportunity to experiment with form disappeared, therefore, the creation of a play sculpture that was complicated by the safety requirements and standards became a rather technical than artistic task. Thus, in development of play sculpture two major stages of may be defined: the first one — before the regulations on safety and standardization were introduced, and the second — after this event. The use of play functionality in the creation of neo-avant-garde sculpture proves that the play functions of many neo-avant-garde artworks were focused on the task of playful communication between adults, therefore, such pieces are proposed to be considered the play sculpture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Мащенко І.Ю. 
Національно-культурне відродження етнічних меншин Центральної України в 90-х роках ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.Ю. Мащенко ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2002. — 19 с. — укp.

Вивчено історіографію проблем, пов'язаних з відродженням та розвитком етнічних меншин у незалежній Україні. Проаналізовано сучасну законодавчу базу, спрямовану на регулювання життя та діяльності представників національних меншин. Розглянуто етнічний склад даного регіону, а також процес відродження національних меншин за умов становлення української державності на базі діяльності організацій національних меншин. Висвітлено процес утворення організацій національних меншин та з'ясовано основні напрями їх діяльності. Обговорено особливості функціонування етнічних меншин в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-56
Шифр НБУВ: РА320608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Мащенко А. В. 
Німецькі колонії Північного Лівобережжя України (друга половина XVIII - перша половина XIX ст.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / А. В. Мащенко ; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано утворення й еволюцію німецьких колоній у Північному Лівобережжі України другої половини XVIII - першій половині XIX ст. Показано характер земельних відносин, соціодемографічний розвиток Біловезьких аграрних колоній, їх внесок у сільське господарство регіону. Досліджено особливості соціального та релігійного устрою колонії гутерівського братства, його господарську діяльність, загострення соціальних протиріч. Вивчено систему управління та самоврядування в колоніях, особливості судоустрою та поведінки колоністів. Показано, що колоністи внесли досить різноманітний європейський досвід господарювання та норм життя, відігравали важливу роль у розвитку сільського господарства та промисловості регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР=9НІМ)47-2
Шифр НБУВ: РА373402 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
4.

Мащенко А.М. 
Напружено-деформований стан тонкостінних елементів залізобетонних споруд в умовах тривалого двовісного навантаження та нагріву: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.01 / А.М. Мащенко ; Донбас. держ. акад. буд-ва і архіт. — Макіївка, 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання розрахункової оцінки напружено-деформованого стану (НДС) елементів вісесиметричних залізобетонних споруд з температурними градієнтами в радіальному напрямку у разі тривалих термосилових впливів з урахуванням виду плоского напруженого стану. Удосконалено методику розрахункової оцінки НДС елементів залізобетонних споруд, що працюють за умов двовісних навантажень й однобічного нагріву в частині врахування впливу виду плоского напруженого стану на характеристики повзучості бетону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н539.66-028.012
Шифр НБУВ: РА319427 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Мащенко Е.В. 
Прогнозування економічних криз в умовах сучасних світогосподарських відносин: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / Е.В. Мащенко ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Розроблено методологію прогнозування міжнародних економічних криз на підставі аналізу кризових процесів за умов сучасних світогосподарських відносин. Створено концепцію, яка узагальнює та розвиває досвід фундаментальних наукових праць, присвячених аналізу економічних криз, запропоновано методологічні засади їх прогнозування. Проведено комплексне дослідження природи виникнення та розгортання економічних криз у міжнародному середовищі. Доопрацьовано відомий метод аналізу ієрархій Т. Саті, що грунтується на побудові логіко-послідовних систем підтримки прийняття рішень, його адаптації до аналізу кризових процесів у міжнародній економіці. Даний метод поширено на новий клас систем прогнозування криз за умов сучасної світогосподарської системи. Розроблено конкретні пропозиції щодо вдосконалення функціональної системи існуючих міжнародних організацій, у контексті глобального антикризового управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У580-971-230.38 +
Шифр НБУВ: РА322348

Рубрики:

      
6.

Мащенко М. А. 
Підвищення ефективності праці засобами матеріальної мотивації персоналу: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / М. А. Мащенко ; Харків. нац. екон. ун-т. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено й обгрунтовано теоретичні положення та методологічне забезпечення щодо підвищення ефективності праці персоналу машинобудівних підприємств засобами матеріальної мотивації на підприємстві. Досліджено, що одним із засобів підвищення ефективності праці персоналу є матеріальна мотивація, заробітна плата. Запропоновано класифікацію факторів впливу за рівнями управління на ефективність праці на підприємстві. Розроблено систему показників оцінки ефективності праці персоналу та проведено аналіз. Визначено інтегральні показники ефективності праці на підприємстві за рівнями управління в динаміці з метою визначення пропорцій розподілу чистого прибутку. Визначено вплив компоненту ефективності праці на загальний інтегральний показник ефективності праці. Розроблено методичний підхід до нарахування індивідуальної заробітної плати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-645
Шифр НБУВ: РА369526 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Мащенко М.В. 
Господарська діяльність з управління майном: поняття, суб'єкти, види (господарсько-правовий аспект): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / М.В. Мащенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз теоретичних і практичних питань, пов'язаних з правовим забезпеченням господарської діяльності з управління майном (ГДУМ) в Україні. Розглянуто соціально-економічні й історичні передумови виникнення та розвитку ГДУМ, обгрунтовано її економічний зміст та призначення. Розкрито сутність і сформульовано визначення ГДУМ як окремого виду господарювання. Розглянуто основні характеристики та специфіку послуги з управління майном. Сформульовано визначення поняття суб'єктів ГДУМ і наведено їх класифікацію. Здійснено класифікацію окремих видів ГДУМ за критеріями, що мають істотне значення для правового режиму провадження ГДУМ, представлено їх загальну характеристику. Досліджено особливості правового режиму окремих видів ГДУМ, зокрема управління цінними паперами, майном під час будівництва житла та здійснення операцій з нерухомістю, а також фондами банківського управління. Наведено пропозиції щодо удосконалення правового регулювання окремих видів ГДУМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)91 + Х839(4УКР)02 + Х839(4УКР)211.8 +
Шифр НБУВ: РА350215

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Мащенко Н.І. 
Соціально-психологічні чинники становлення професійної самосвідомості студентів технічних університетів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Н.І. Мащенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему становлення професійної самосвідомості студентів технічних універстетів. Установлено, що соціально психологічними чинниками професійного становлення даних студентів є загальні уявлення про цінність їх фаху (аксіологічний фактор) і соціальні прояви діяльності (феноменологічний фактор). З'ясовано, що образ "я - фахівець" є стрижневим компонентом професійної самосвідомості, прагнення до зближення зазначеного ідеального образу й соціально заданого образу професійності набуває розгортання як "адаптація у середовищі". Саме останній тип адаптації фактично забезпечує професійне становлення. Показано, що успішне професійне становлення фахівців інженерних спеціальностей вимагає актуалізації особистісної, предметної та соціальної рефлексії. Зроблено висновок, що особистісна рефлексія взаємопов'язана з виробленням образу "я - фахівець", предмента рефлексія засвідчує успішність (правильність/неправильність) дій; соціальна рефлексія - значущість фаху, його роль у суспільному бутті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 + Ч481.203 +
Шифр НБУВ: РА338403

Рубрики:

      
9.

Мащенко О.А. 
Концепція та образ читача в творчості Дж.Барта та Д.Бартелма останньої чверті ХХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / О.А. Мащенко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше у вітчизняному літертурознавстві на підставі вивчення теоретичних дискусій (творчої спадщини Р.Барта, В.Ізера, С.Фіша, Ж.Дерріда, Поля де Мана, У.Еко, К.Батлера) з урахуванням віддаленого та найближчого історико-літературного контекстів узагальнено особливості концептуального та художнього відображення категорії читача як одного з визначальних понять літератури постмодернізму кінця XX ст. у творчості провідних американських письменників Дж.Барта та Д.Бартелма. Аналітично доведено, що зміни у літературі постмодернізму, які відбувалися під впливом формування нової літературознавчої категорії у період спалаху теоретичного інтересу до даного поняття, обумовили загострення новаторських рис стилю, спрямованих на активізацію читацької рецепції та переорієнтували напрямок жанрових пошуків письменників. Висвітлено особливості утворення нових художніх форм (літератури безкінечних оповідань Дж.Барта та оповідань читацьких версій Д.Бартелма), а також характерні риси розпочатої письменниками-постмодерністами трансформації модерністської концепції "звичайного читача" та формування теорії й образу читача-"навігатора" (у творчості Дж.Барта) та читача-деконструктора (в оповіданнях Д.Бартелма) доби інформаційного вибуху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СОЕ)-4 Барт Д. 54 + Ш5(7СОЕ)-4 Бартелм Д. 54 +
Шифр НБУВ: РА334666

Рубрики:

      
10.

Мащенко О.П. 
Святе Письмо у світі ідеї художньої прози Ф.М.Достоєвського: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / О.П. Мащенко ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація досліджує вплив Святого Письма на світ ідей художньої прози Достоєвського; встановлює і систематизує різноманітні зв'язки, які існують між Біблією та проблематикою творів письменника. У роботі по-новому характеризуються причини звернення митця до біблійних текстів, акцентується увага на кількох планах засвоєння ним Письма. Встановлено, що всі, або майже всі ідеї Достоєвського, від етичних до історіософських, коріняться у священних текстах. Виявлено цілий ряд алюзій і ремінісценцій, які беруть свій початок із Біблії і на які раніше не звертали уваги дослідники. Дисертація пропонує оригінальні вирішення деяких спірних проблем, що дискутуються достоєвськознавцями. Основні результати роботи знайшли практичне застосування у лекційних курсах, спецкурсах і на практичних заняттях з російської та світової літератури і культури ХІХ-ХХ сторіч.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Мащенко С. О. 
Індивідуально-оптимальні рівноваги в некооперативних іграх: автореф. дис. ... д-ра фіз.-мат. наук : 01.05.04 / С. О. Мащенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 32 с. — укp.

Розроблено й обгрунтувано принцип індивідуальної оптимальності в некооперативних іграх, який реалізує концепцію компромісу кожного гравця з іншими заради вирішення конфлікту між ними. Формалізовано поняття індивідуально-оптимальної рівноваги, встановлено та доведено умови її існування, досліджено зв'язок з іншими типами рівноваг. Побудовано моделі, критерії та методи оцінювання стабільності індивідуально-оптимальних рівноваг. Визначено поняття рівноваги у перевагах гравців. Встановлено та доведено умови її існування та досліджено її властивості. Висвітлено поняття нечіткої індивідуально-оптимальної рівноваги, в якій кожний гравець враховує інтереси нечіткої множини інших гравців. Встановлено її зв'язок з множиною індивідуально-оптимальних рівноваг та обгрунтовано існування максимізуючої нечіткої рівноваги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В173.13,0
Шифр НБУВ: РА380232 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Мащенко І. О. 
Репрезентації спортивно-художніх дійств у ХХ – поч. ХХІ ст.: соціокультурні виміри / І. О. Мащенко. — Б.м., 2022 — укp.

Визначено провідні види існування протоформ спортивно-художніх дійств (навмахії, гладіаторські бої, лицарські турніри, турніри з фехтування та гри в м'яча, марші, проходження військ, стрільба, їзда верхи)у полі видовищньої культури.Доведено, що окремі ознаки спортивно-мистецької колаборації простежуються в культурі, починаючи від доби Античності й до початку ХХ ст. Основуючись на фактологічному матеріалі воєнно-фізкультурних парадів, Всесоюзних парадів фізкультурників, Спартакіади народів СРСР, Всесвітніх фестивалів молоді та студентів і церемоній відкриття й закриття Олімпійських ігор, показано, що спортивно-художні дійства виокремлюються як морфологічне ціле в соціокультурному просторі протягом ХХ ст. у СРСР. Установлено, що спортивно-художні дійства як елемент святкової культури, залежно від масовості та регіонального спрямування,розкривають пошану спортивним традиціям та ідеалам, а також у знаково-символічній формі презентують історико-культурну складову міста й країни.З'ясовано, що візуально-звукове оформлення в спортивно-художніх дійствах здійснюється через символічні знакові системи (кольорову драматургію, побудову художнього фону, світлове оформлення та музичну експлікацію). Такі елементи семантичної складової спортивно-художніх дійств стають інструментом транслювання ідейних засад авторів-постановників у міжнародний глядацький простір.Охарактеризовано спортивно-художні дійства як цілісну культуротворчу систему, формами передачі культурного коду якої стає репрезентація спортивних ритуалів, обрядів та культурних цінностей міста або країни. Так, культуровмісна цінність ритуально-обрядової частини залежить від масштабу дійствта їх локального рівня, в яких репрезентуються спортивні традиції та міфологічні сюжети як ретроспекція культурного минулого країни й еталонного зразка. У процесі дослідження було виявлено, що домінуюча складова в дійстві ритуально-обрядової частини наявна вцеремоніях відкриття й закриття Олімпійських, Європейських, Азіатських ігор, Універсіади, а другорядна – у масових музично-гімнастичних виставах «Аріран», у відкритті стадіонів «Донбас Арена», «Арена Львів», НСК «Олімпійський», 75-річчі ФК «Шахтар» та передматчевих церемоній EURO 2012. Визначено, що художня частина в дійстві через міфологічне, історичне світосприйняття та культурне надбання, залежно від регіональних та етнічних особливостей, сценічно репрезентує історико-культурне минуле та сучасне території проведення спортивно-художніх дійств.Визначено специфіку складових суб'єкта спортивно-художніх дійств, які реалізуються в трьох культурно-мистецьких модусах: сценічної експлікації ідейними модератором інститутів влади; задіяні учасників дійства як персонажів та глядача як інструменту впровадження спортивно-художніх дійств у світову культуру. Ідейний модератор (художньо-постановча група) виступає розробником художнього задуму і спрямовує комунікативне повідомлення на споживання глядачем. Образ влади в спортивно-художніх дійствах тоталітарних країн презентується персоніфіковано та маніпулятивно, у демократичних країнах – імпліцитно, де відбувається апелювання до національної гідності й формування позитивного іміджу на міжнародній арені.Доведено, що суб'єктом-персонажем у соціокультурних вимірах є історичні, міфологічні й алегоричні герої, які стають учасниками сценічного дійства. Художня інтерпретація історичної постаті залежить від побудови самого образу (ознака певного історичного часу, життєвий шлях та результат діяльності), а також від його репрезентації на сценічній площині (людина-минулого, людина-сьогодення; герой як продукт діяльності митця). Сценічний показ міфологічних персонажів (хтонічних істот, першопредків, богів та культурних героїв) дає підстави говорити про актуалізацію міфу та його втілення в сучасному полі культури в різних символічних і змістовних модифікаціях.^UThe leading types of proto-forms of sports and artistic events (navmakhii, gladiatorial fights, knightly tournaments, fencing and ball-playing tournaments, marches, passing troops, shooting, horseback riding) in the field of visual culture have been identified.It is proved that some signs of sports and art collaboration can be traced in the culture from the time of Antiquity to the beginning of the XX century. Based on the actual material of military sports parades, All-Union parades of sportsmen, the Spartakiad of the peoples of the USSR, World festivals of youth and students and the opening and closing ceremonies of the Olympic Games, it is shown that sports and artistic events stand out as a morphological unit in the twentieth century in the USSR.It is defined that sports and artistic events as an element of festive culture, depending on the mass and regional direction, reveal respect for sports traditions and ideals, as well as in a symbolic form present the historical and cultural component of the city and country.It was found that the visual and sound design in sports and artistic events is carried out through symbolic sign systems (color drama, construction of artistic background, lighting design and musical explication). Such elements of the semantic component of sports and artistic events become a tool for translating the ideological foundations of authors-producers into the international audience.Sports and artistic events are characterized as a holistic cultural system, the forms of transmission of the cultural code of which is the representation of sports rituals, ceremonies and cultural values of the city or country. Thus, the cultural value of the ritual part depends on the scale of actions and their local level, which represent sports traditions and mythological stories as a retrospective of the cultural past of the country and the reference model.In the course of the research it was found that the dominant component in the ritual part is present in the opening and closing ceremonies of the Olympic, European, Asian Games, Universiade, and secondary - in mass musical and gymnastic performances "Ariran", in the opening of stadiums "Donbass Arena", Arena Lviv, NSC Olimpiysky, 75th anniversary of FC Shakhtar and EURO 2012 pre-match ceremonies.It is determined that the artistic part in action through the mythological, historical worldview and cultural heritage, depending on regional and ethnic features, stage represents the historical and cultural past and present of sports and artistic events.The specifics of the components of the subject of sports and artistic events are determined.They are realized in three cultural and artistic modes: stage explication by the ideological moderator of the institutions of power; involved participants of the action as characters and the spectator as a tool for introducing sports and artistic events into world culture.The ideological moderator (artistic and production group) acts as the developer of the artistic idea and directs the communicative message to the viewer's consumption. The image of power in the sports and artistic events of totalitarian countries is presented in personified and manipulative way, in democratic countries - implicitly, where there is an appeal to national dignity and the formation of a positive image in the international arena.It is proved that the subject-character in the socio-cultural dimensions are historical, mythological and allegorical heroes who become participants in the stage action. Artistic interpretation of a historical figure depends on the construction of the image itself (a sign of a certain historical time, life path and result of activity), as well as on its representation on the stage (man-past, man-present; hero as a product of the artist).The stage show of mythological characters (chthonic creatures, ancestors, gods and cultural heroes) provides a basis to talk about the actualization of the myth and its embodiment in the modern field of culture in various symbolic and meaningful modifications.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Оленєв М.В. 
Удосконалення технології виробництва виноградного соку з застосуванням рівномірного електромагнітного поля надвисокої частоти: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.13 / М.В. Оленєв ; Одес. нац. акад. харч. технологій. — О., 2009. — 16 с. — укp.

Удосконалено технологію виробництва виноградного соку за рахунок застосування мікрохвильової обробки напоїв у камері нерезонансного типу. Проаналізовано існуючі способи теплової та мікрохвильової обробки продукції в резонансній мікрохвильовій камері. Показано переваги та недоліки традиційного нагрівання в пастеризаторі та резонансних камерах надвисокої частоти (НВЧ). Встановлено, що застосування резонансних камер у харчовій промисловості не знайшло широкого використання через недосконалість устаткування. Теоретично й експериментально досліджено процес пастеризації виноградного соку в рівномірному електромагнітному полі НВЧ. Розроблено режими пастеризації продукції та обчислено фактичну летальність найбільш термостійких мікроорганізмів. Розроблено математичну модель і визначено параметри процесу мікрохвильової пастеризації продукції, яка забезпечує мікробіальну стабільність і підвищення якості готової продукції. Проведено мікробіологічний і біохімічний аналіз контрольних і дослідних зразків продукції після пастеризації за визначеними технологічними параметрами та показано промислову стерильність і скорочення втрат біологічно цінних речовин. Зроблено розрахунок економії енергоресурсів за умов надвисокочастотної обробки у разі застосування нерезонансної камери, який становить 231 тис. грн на рік.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л961.92/99 +
Шифр НБУВ: РА363998

Рубрики:

      
14.

Оленєв Д. Г. 
Методичні засади формування здоров'язбережувальної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів / Д. Г. Оленєв. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена актуальній проблемі формування здоров'язбережувальної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів не лише у процесі фізичного виховання, але й загалом, під час отримання освітніх послуг.У дисертації розкрито зміст та структуру формування та методики використання здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентів вищих технічних навчальних закладів інформаційно-комунікаційних спеціальностей, її теоретико-методологічні підходи, принципи, форми, методи та засоби.Розроблено концепцію системи здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентської молоді на основі індивідуального підходу, а також послідовності і неперервності її застосування, в якій виокремлено та охарактеризовано загальнодидактичні та спеціальні принципи. Визначено, експериментально перевірено та згруповано педагогічні умови, зокрема: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні. Згідно кореляційного аналізу визначені показники, що найбільш характеризують рівень фізичної підготовленості та показники біологічного віку студентів.Науково обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено модель застосування здоров'збережувальної компетентності у процесі фізичного виховання студентів, який включає методологічно-цільовий, змістово-процесуальний та діагностично-результативний розділи і ґрунтується на методології системного, синергетичного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого, інтегративно-інноваційного та компетентнісного підходів.^UThe thesis is devoted to the up to date problem of formation of health - saving competence of students of information and communication specialties not only in the process of physical education, but also in general, when receiving educational services.The thesis describes the content and structure of the methodology of using health-saving competence in the process of physical education of students of higher education institutions of information and communication specialties, its' theoretical and methodological approaches, principles, forms, methods and means.The concept of the system of health-saving competence in the process of physical education of student youth has been developed on the basis of consistency, individual approach, as well as continuity of its application, where general and the special principles have been outlined and characterized. Conducting our research, we studied the students' motivation to use physical exercises and various forms of active recreation to promote health, dynamics of biological age, and an increase of mental capacity.A key feature of the proposed methodology is the implementation of the physical and educational program during physical education classes, training in theoretical disciplines and independent training, the formation of students' health and safety competence.Under the methodical system of application of health-saving competence, we see the introduction in the process of physical education of students the forms, means and methods of application of health-improving and cultural technologies, mechanisms of their design in the health-saving educational space of the institution of higher education with the help of modern innovative pedagogical technologiesThe pedagogical conditions have been determined, experimentally tested and grouped, in particular: organizational-pedagogical, didactic and psychological-pedagogical. According to the results of correlation analysis, the indicators that most characterize the level of physical fitness and the students' biological age have been determined.The model of application of health-preserving competence in the process of physical education of students is scientifically substantiated, developed and experimentally tested, which includes methodological-targeted, substantive-procedural and diagnostically-effective sections and is based on the methodology of systematic, synergetic, activity, personality-oriented, integrative-innovative and competence approaches.It was improved: existing theoretical and methodological principles of application of the means of health-saving competence in the process of physical education in institutions of higher education; the structure of information significant indicators of professionally applied physical fitness of students of information and communication specialties.Approaches to the analysis of the existing physical and fitness technologies have been further developed; scientific principles of modern information and communication technologies using during monitoring of the state of health, the level of physical fitness and indicators of the biological age of students both in the process of physical education and during theoretical classes.The practical significance of the results of the thesis research is the development, experimental verification and implementation in the practice of higher education institutions of a complex of educational and methodological support. The textbook, educational manuals, methodical recommendations that help to increase the efficiency of scientific and pedagogical staff in higher education institutions of Ukraine have been developed.The theoretically substantiated methodical system of application of the means of health-saving competence in the process of physical education of students has proved its effectiveness in the conditions of pedagogical experiment. The methodology for determining the level of health-saving competence of students who participated in the research has been adapted. The system of criteria and indicators, constructed in relation to theoretically substantiated requirements, is correlated with the structure of the methodological system of application of health-saving competence in the process of physical education of students: motivational-value component – with motivational criterion, cognitive component – with content criterion. The results of the study of the state of formation of health-saving competence of students of higher education institution according to defined criteria are presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Оленєва В. Д. 
Функціональна роль ацетилювання α-тубуліну при розвитку стрес-індукованої аутофагії у Arabidopsis thaliana / В. Д. Оленєва. — Б.м., 2019 — укp.

Досліджено роль ацетилювання α-тубуліну при реалізації аутофагії у клітинах A. thaliana, індукованої стресовими факторами абіотичної природи(голодування, осмотичний і сольовий стреси, ультрафіолет В). На морфологічному, транскрипційному та біохімічному рівнях показано розвиток аутофагії у відповідь на дію цих чинників. Встановлено, що інгібування стрес-індукованої аутофагії викликає підвищення кількості клітин у стані програмованої клітинної загибелі, що ілюструє роль аутофагії як адаптивного механізму. Продемонстровано суттєве підвищення рівнів ацетильованого α-тубуліну під впливом абіотичних стресових факторів, а також показано, що ацетилювання α-тубуліну забезпечує більш міцну його взаємодію тубуліну з білком аутофагії Atg8, що підтверджує функціональну роль мікротрубочок у реалізації аутофагії. Встановлені закономірності впливу стресових чинників на експресію генів α-тубуліну та білка atg8 і генів ферментів, залучених до ацетилювання тубуліну (ацетилтрансфераза elp3 та деацетилази hda14 і hda6). Виокремлено рослинні кінезини, вірогідно залучені до розвитку аутофагії та проаналізовано закономірності їх експресії під впливом досліджуваних абіотичних факторів. Встановлено тканиноспецифічний характер ацетилювання α-тубуліну як модифікації, котра у відповідь на вплив абіотичних стресів найбільш виражено проявляється у молодих та меристематичних тканинах, а також у тканинах коренів (кореневому чохлику, епідермісі та перициклі).^UThe role of post-translational acetylation of α-tubulin in the realization of stress-induced autophagy in A. thaliana cells was investigated. It was shown on the morphological, transcriptional and biochemical levels, that the development of autophagy is induced as a response to abiotic stress influence. It was found that an inhibition of stress-induced autophagy causes an intensification of programmed cell death development, which illustrates the role of autophagy as an adaptive mechanism. A significant increase in the level of acetylated a-tubulin was detected under the influence of abiotic stress. Moreover, it was shown that acetylation of α-tubulin provides a stronger interaction of tubulin with Atg8, an autophagy protein, which altogether confirms the functional role of microtubules in the realization of stress-induced autophagy. The regularities of the influence of stress factors on the expression of α-tubulin genes and the atg8, as well as on the enzymes involved in the acetylation of the tubulin (acetyltransferase elp3, deacetylases hda14 and hda6) have been established. The plant kinesins that are likely to be specific for the realization of stress-induced autophagy have been identified and the patterns of their expression under the influence of the abiotic factors were analyzed. Stress-induced α-tubulin acetylation was shown as a tissue-specific modification, which is most pronounced in young and meristic tissues, as well as in root tissues (root cap, epidermis and pericycles).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Оленіна Г.О. 
Соціально-педагогічні засади формування інтересу підлітків до зарубіжної літератури в умовах дозвілля: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / Г.О. Оленіна ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Проаналізовано наукову літературу з проблеми формування інтересу підлітків до зарубіжної літератури за умов дозвілля. Визначено шляхи її вирішення. Обгрунтовано педагогічні умови, принципи проектування та технологію розробки, а також впровадження соціально-педагогічної програми з формування даного інтересу підлітків, визначено її ефективність. Доведено важливість одержаних даних для подальшого розвитку соціально-педагогічної науки, теорії та практики культурно-дозвільної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч421.382.71:Ш5 + Ш5(0) р20 +
Шифр НБУВ: РА357434

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Оленіна О. Ю. 
Рольова специфіка мистецтва у сучасному культурно-комунікативному просторі: автореф. дис. ... д-ра мистецтвознав. : 26.00.01 / О. Ю. Оленіна ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2011. — 38 с. — укp.

Вперше проведено системний аналіз теоретико-методологічних підходів до соціально-комунікативної інтерпретації феномену сучасного мистецтва. Запропоновано специфічний вимір у дослідженні сучасних художніх практик крізь призму "економіки символічного обміну", що адекватно висвітлює утилітарно-прагматичну роль сучасного мистецтва. Обгрунтовано розуміння віртуальної реальності як нового середовища для інноваційних художніх практик і художніх комунікацій, через які відображаються сутність та умови прояву рольової специфіки мистецтва в контексті "всепроникаючої" інтерактивності. Доведено взаємозв'язок мистецьких технологій і бізнес-комунікацій в аспекті застосування творчих методик під час створення комунікативних продуктів, технік, технологій; розкрито значення креативу для ефективності бізнес-процедур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11 в + Щ03(0)6-0
Шифр НБУВ: РА380291 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Оленіна О.Ю. 
Реклама як явище художньої культури: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.Ю. Оленіна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню феномена реклами у контексті загальнолюдської культури в цілому та художньої культури зокрема. Розкрито зв'язок реклами з різними галузями гуманітарних знань, мистецтвом, народною творчістю. Визначено сучасні тенденції розвитку реклами як особливого виду мистецтва, що відображає повсякденне буття людини, має естетичний вплив на різні сфери її життя та суспільства в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ127.45 + Ю815,0

Рубрики:

      
19.

Оленіна О.Ю. 
Реклама як явище художньої культури: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.Ю. Оленіна ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 1998. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню феномена реклами у контексті загальнолюдської культури в цілому та художньої культури зокрема. Розкрито зв'язок реклами з різними галузями гуманітарних знань, мистецтвом, народною творчістю. Визначено сучасні тенденції розвитку реклами як особливого виду мистецтва, що відображає повсякденне буття людини, має естетичний вплив на різні сфери її життя та суспільства в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ127.45

Рубрики:

      
20.

Оленіч А.В. 
Розробка ресурсозберігаючої технології формоутворення взуття з верхом із натуральної шкіри: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.06 / А.В. Оленіч ; Київ. держ. ун-т технології та дизайну. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему підвищення конкурентоспроможності взуття вітчизняного виробництва за рахунок поліпшення його якості з одночасним зменшенням матеріалоємності, скороченням витрат електроенергії на технологічні потреби, що в підсумку вплинуло на його собівартість. Розроблено новий спосіб коригування деформаційних властивостей натуральних шкір вітчизняного виробництва на стадії виготовлення взуття, зважаючи на відповідні вимоги технологічного процесу формування. Запропонований спосіб обгрунтовано теоретично, підтверджено експериментально та покладено до основи розробленої нової ресурсоощадної технології, з впровадженням якої підвищилась формостійкість взуття, знизилась його собівартість за рахунок економії натуральних шкір для верху взуття, зменшилось електроспоживання на складальних потоках (завдяки усуненню застосування енергоємних пристроїв волого-теплової обробки та сушилок).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М550.41
Шифр НБУВ: РА312503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського