Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (29)Реферативна база даних (1318)Книжкові видання та компакт-диски (1175)Журнали та продовжувані видання (50)
Пошуковий запит: (<.>A=ПОЛЯК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 74
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шевченко Т. Ю. 
Формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу у процесі соціального супроводу. / Т. Ю. Шевченко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу. Мета полягає у визначенні, науковому обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності соціально-педагогічних умов формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ у процесі соціального супроводу. Методологічні підходи: системний, особистісний, діяльнісний, гендерний, компетентнісний. Методи: аналіз, синтез, класифікація порівняння, дедукція, індукція, узагальнення та систематизація, емпіричні – опитування (анкетування, тестування, інтерв'ювання), метод самооцінки, бесіди, експертних оцінок, педагогічне спостереження та соціально-педагогічна діагностика педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний та контрольний етапи, методи математичної статистики (критерій Персона).Наукова новизна: дослідження полягає у тому, що:- уперше визначено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено соціально-педагогічні умови формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ у процесі соціального супроводу (актуалізація мотивації батьків-вихователів ДБСТ до набуття базових гендерних знань у процесі соціального супроводу; збагачення змісту соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ гендерним компонентом з орієнтацією на набуття ними позитивного досвіду розв'язання виховних задач гендерного контексту; застосування сучасних інтерактивних технологій щодо формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ у процесі соціального супроводу); визначено зміст понять „гендерна компетентність батьків-вихователів ДБСТ”, „соціальний супровід батьків-вихователів ДБСТ”;- уточнено понятійно-категоріальний апарат, зокрема: зміст поняття ,,гендерна компетентність батьків-вихователів ДБСТ”, структуру гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ (мотиваційно-ціннісний, особистісний, когнітивний, діяльнісний і рефлексивний компоненти) та критерії, показники і рівні сформованості її компонентів; зміст поняття ,,соціальний супровід батьків-вихователів ДБСТ”;.Набуло подальшого розвитку: соціально-педагогічний інструментарій діагностики рівнів сформованості гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ; змістово-технологічне забезпечення процесу соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ у контексті формування у них гендерної компетентності. До наукового обігу введено: авторське визначення поняття „гендерна компетентність батьків-вихователів ДБСТ”, під якою розуміємо інтегративну особистісну характеристику батьків як вихователів, що ґрунтується на: їх мотиваційно-ціннісній спрямованості до застосування гендерного підходу у вихованні, впровадження ідеї гендерної рівності; особистісних якостях, що необхідні для здійснення виховного процесу в ДБСТ на принципах егалітарності статей; наявності знань про зміст і засоби гендерного підходу до виховання; уміннях і навичках ефективного використання гендерних знань у виховному процесі в умовах ДБСТ; здатності до самооцінки, саморефлексії та самопізнання власних гендерних ролей і виховних інтеракцій, прагнення до розвитку і самоосвіти з питань гендерної теорії і практики. Теоретичний аналіз наукової літератури та сучасного законодавства в галузі соціальної політики дозволив схарактеризувати соціальний супровід батьків-вихователів ДБСТ як складову соціального супроводу ДБСТ, що передбачає діяльність фахівця (або групи фахівців із соціальної роботи) центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді / об'єднаних територіальних громад щодо надання батькам-вихователям соціальної послуги соціальний супровід шляхом організації та проведення комплексу соціально-педагогічних, соціально-економічних, психологічних, інформаційних, правових заходів, спрямованих на допомогу в створенні оптимальних умов функціонування ДБСТ. Виокремлено і схарактеризовано особливості соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ. Практичне значення: одержаних результатів дослідження полягає у визначеності та достатній готовності до впровадження в процес соціального супроводу батьків-вихователів ДБСТ діагностичного інструментарію, інтерактивних методів, форм і технологій, спрямованих на формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ.^UObject: The study object: the process of the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes. The purpose contributes to the definition, scientific study and experimental verification of the effectiveness of socio-pedagogical conditions for the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes in the process of social support.Methodological approaches: system, personal, active, gender, competence. Methods: analysis, synthesis, classification of comparison, deduction, induction, generalization and systematization, empirical – inquests (questionnaire, testing, interviewing), method of self-assessment, conversations, expert assessments, pedagogical observation and socio-pedagogical diagnostics, pedagogical experiment (consultative, formative and control stages), methods of mathematical statistics (Pearson's chi-square test).The results of the theoretical study of the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes and general scientific methodological approaches have become the basis for the authorial formulation of the definition of “gender competence of foster parents of the family-type children's homes” – the integrative personal characteristics of parents as educators, which are based on: their motivational value-based approach in education, the introduction of the idea of gender equality; the personal qualities that are necessary for the implementation of the educational process in the family-type children's homes according to the principles of gender equality; the availability of knowledge about the content and means of gender approach to education; the skills and abilities of effective use of gender knowledge in the educational process in the conditions of the family-type children's homes; the ability to self-esteem, self-reflection and self-actualization of one's own gender roles and educational interactions, the desire for development and self-education on gender theory and practice. The theoretical analysis of scientific literature and modern legislation in the field of social policy allows to characterize the social support of the foster parents of the family-type children's homes as a part of social support of the family-type children's homes, which involves the activities of a specialist (or a group of social workers) of the centre of social services for family, children and youth or the united territorial communities to provide social support to the foster parents by organizing and conducting a set of socio-pedagogical, socio-economic, psychological, informational, legal measures, aimed at helping to create optimal conditions for the functioning of the family-type children's homes.The scientific novelty of the study involves:- for the first time ever, the socio-pedagogical conditions of the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes in the process of social support are determined, theoretically substantiated and experimentally-verified (the actualization of motivation of the foster parents of the family-type children's homes to acquire basic gender knowledge in the process of social support; the enriching of the content of social support of the foster parents of the family-type children's homes by a gender component with a focus on gaining positive experience in solving educational problems of the gender context; the use of modern interactive technologies for the formation of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes in the process of social support); the meanings of the concepts “gender competence of the foster parents of the family-type children's homes,” “social support of the foster parents of the family-type children's homes” are determined;- the conceptual and categorical framework is specified, in particular theoretical provisions concerning the meaning of the concept of “gender competence of the foster parents of the family-type children's homes”, the structure of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes (motivational and value-based, personal, cognitive, pragmatist and reflexive components), the criteria, the indicators and the levels of its formation; the meaning of the concept of “social support of the foster parents of the family-type children's homes”.There is a further development of socio-pedagogical tools for the diagnostics of the levels of gender competence of the foster parents of the family-type children's homes; the content and the technological support of the process of social support of the foster parents of the family-type children's homes in the context of the formation of gender competence.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Чжан Л. .. 
Управління якістю підготовки бакалаврів з фізичноговиховання в освітньому середовищі університету (на прикладі КитайськоїНародної Республіки).: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Л. .. Чжан. — Б.м., 2024 — укp.

Управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету є складним завданням. Воно вимагає від усіх учасників освітнього процесу, зокрема від викладачів, студентів, адміністрації університету, чіткого розуміння його важливості та спільних зусиль для реалізації.На прикладі Китайської Народної Республіки можна виділити наступні напрями вдосконалення управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання: розробка і впровадження єдиних стандартів якості підготовки фахівців з фізичного виховання; створення системи моніторингу та оцінювання якості освітнього процесу; підвищення кваліфікації викладачів фізичного виховання; залучення до освітнього процесу провідних фахівців у галузі фізичного виховання з інших країн.Доцільність дослідження зазначеної проблеми підсилюється необхідністю подолання суперечностей між: потребою в управлінні якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки), що сприяють його практичній реалізації в процесі навчання; доцільністю використання передових ідей китайських науковців щодо управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки) та недостатньою обізнаністю українських дослідників з цими ідеями; практичною потребою у розробці моделі управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки) і поетапною її реалізацією й недостатньою систематичністю у процесі їхньої професійної підготовки. У дисертації вперше теоретично обґрунтовано модель управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки), яка містить розроблену авторську методику; уточнено суть понять «управління освітнім процесом в Китайській Народній Республіці» (процес планування, організації, мотивації, контролю та координації ресурсів, необхідних для забезпечення ефективної та якісної освіти, який включає в себе діяльність різних учасників освітнього процесу, таких як уряд, освітні установи, викладачі та здобувачі освіти), «якість підготовки бакалаврів з фізичного виховання в Китайській Народній Республіці» (комплексна характеристика освітньої діяльності та підготовки студента, що виражає ступінь їх відповідності державним освітнім стандартам, державним вимогам та потребам фізичної чи юридичної особи, на користь якої здійснюється освітня діяльність, зокрема ступінь досягнення запланованих результатів освітньої програми) та психолого-педагогічні особливості управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі Китайської Народної Республіки); уточнено критерії: особистісний (професійні та педагогічні особистісні якості), когнітивний (професійні та педагогічні знання; професійно-педагогічні вміння) та рефлексійно-результативний, показники і рівні (високий, середній, низький) управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету.Подальшого розвитку набули положення щодо оновлення форм, методів і засобів управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університету (на прикладі КНР).Практична значущість результатів дослідження визначається тим, що експериментальна перевірка науково обґрунтованої та розробленої моделі управління якістю підготовки бакалаврів з фізичного виховання в освітньому середовищі університет дозволяє рекомендувати її до впровадження в освітній процес закладів вищої освіти України для підвищення якості професійної підготовки майбутніх бакалаврів з фізичного виховання. В освітній процес підготовки майбутніх бакалаврів з фізичного виховання впроваджено методичні рекомендації розробленої авторської методики оцінки ефективності перевірки якості освітніх програм на таких етапах: розробка системи показників оцінки ефекту від перевірки освітніх програм на основі даних управлінського обліку та обліку контингенту закладу вищої освіти, а також акредитації університету за новими стандартами; розробка та обґрунтування нормативних значень для кожного показника; проведення консолідуючої рейтингової оцінки ефекту від якісної перевірки освітніх програм із виділенням 3 рейтингових груп; калькулювання витрат на перевірки освітніх програм з подальшою їх якісною оцінкою; розрахунок та інтерпретація показника ефективності перевірки освітніх програм.Теоретичними положеннями та практичними напрацюваннями можуть послугуватися: викладачі під час проведення аудиторних і позааудиторних занять, при розробці навчальних програм, створенні навчальних посібників із фахових дисциплін; студенти в процесі підготовки до лекційно-семінарських занять, написанні курсових і магістерських робіт. Матеріали дослідження доцільно використовувати в процесі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.^UManagement of the quality of training of bachelors in physical education in the educational environment of the university is a difficult task. It requires a clear understanding of its importance and joint efforts for implementation from all participants in the educational process, including teachers, students, and university administration.On the example of the People's Republic of China, the following directions for improving the quality management of physical education bachelor training can be identified: development and implementation of uniform quality standards for training physical education specialists; creation of a system for monitoring and evaluating the quality of the educational process; professional development of physical education teachers; involvement of leading specialists in the field of physical education from other countries in the educational process.The expediency of the study of the mentioned problem is strengthened by the need to overcome the contradictions between: the need to manage the quality of training of bachelors in physical education in the educational environment of the university (on the example of the PRC), which contribute to its practical implementation in the learning process; the expediency of using the advanced ideas of Chinese scientists regarding the management of the quality of training of bachelors in physical education in the educational environment of the university and the insufficient awareness of Ukrainian researchers with these ideas; the practical need to develop a quality management model for the training of bachelors in physical education in the educational environment of a university and its gradual implementation and insufficient systematicity in the process of their professional training.In the dissertation, for the first time, the quality management model for the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university is theoretically substantiated, which contains the developed author's methodology; the essence of the concept of "management of the educational process in the People's Republic of China" is specified (the process of planning, organization, motivation, control and coordination of resources necessary to ensure effective and high-quality education, which includes the activities of various participants in the educational process, such as the government, educational institutions, teachers and students of education), "the quality of training of bachelors in physical education in the People's Republic of China" (comprehensive characteristics of educational activities and student training, which expresses the degree of their compliance with state educational standards, state requirements and the needs of the physical or legal entity for whose benefit the educational activity), and psychological and pedagogical features of the quality management of the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university (PRC); specified criteria: personal, cognitive and reflective-resultative, indicators and levels of quality management of the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university.The practical significance of the research results is determined by the fact that the experimental verification of the scientifically based and developed quality management model for the training of bachelors in physical education in the educational environment of the university allows recommending it for implementation in the educational process of higher education institutions of Ukraine to improve the quality of professional training of future bachelors in physical education. In the educational process of training future bachelors in physical education, the methodological recommendations of the developed author’s methodology for evaluating the effectiveness of quality control of educational programs are implemented at the following stages: development of a system of indicators for evaluating the effect of checking educational programs based on the data of management accounting, and accounting of the contingent of the higher education institution, as well as university accreditation according to new standards; development and justification of normative values for each indicator; conducting a consolidating rating assessment of the effect of the quality check of educational programs with the selection of 3 rating groups; calculation of costs for checking educational programs followed by their quality assessment; calculation and interpretation of the indicator of the effectiveness of the verification of educational programs.Theoretical provisions and practical studies can be used by: teachers during classroom and extracurricular classes, when developing educational programs, creating training manuals for professional disciplines; students in the process of preparing for lecture and seminar classes, writing course and master's theses.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Разбойніков О. О. 
Поліпшення курсової стійкості легкового автомобіля при русі по нерівній дорозі / О. О. Разбойніков. — Б.м., 2021 — укp.

Метою дисертаційного дослідження є поліпшення курсової стійкості легкового автомобіля при русі по нерівній дорозі шляхом керування робочими процесами його активної підвіски. Розроблено розрахункову схему та математичну модель руху автомобіля по нерівній дорозі. Проведено теоретичні дослідження. Виявлено причини втрати курсової стійкості автомобіля в зазначених умовах. Сформульовано вимоги та розроблено алгоритм роботи активної підвіски автомобіля. Його ефективність підтверджено результатами теоретичних та експериментальних досліджень. Об'єктом експериментальних досліджень обрано фізичну модель автомобіля. Відносна розбіжність між експериментальними та теоретичними відомостями не перевищує 10 %.^UThe purpose of this study is to improve course stability of the car moving on rough road by controlling the working processes of its active suspension system. A design scheme and a mathematical model of the car's movement on rough roads have been developed. Carried out theoretical research. The causes of the loss of directional stability of the vehicle in the specified conditions are identified. The requirements are formulated and the algorithm of the active suspension of the car was developed. Its efficiency is confirmed by the results of theoretical and experimental studies. Experimental studies have been carried out on the physical model of the car. The discrepancy between experimental and theoretical data does not exceed 10%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
4.

Поляковський В.О. 
Обгрунтування раціональних параметрів вибухових хвиль у піщаних гірських породах поблизу підземних споруд: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.15.11 / В.О. Поляковський ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2006. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано раціональні параметри вибуху в піщаних гірських масивах для ефективного та безпечного проведення вибухових робіт поблизу підземних споруд. Запропоновано новий підхід, що базується на визначенні параметрів проведення вибухових робіт зі збереженням підземних споруд на основі експериментального дослідження закономірностей поширення вибухових хвиль та їх взаємодії з підземними конструкціями. Представлено результати експериментального дослідження закономірностей утворення хвильових полів у приповерхневій зоні піщаного масиву, на підставі яких вперше одержано узагальнену залежність максимальних напружень від приведеної глибини закладання заряду та вологості грунту. Вивчено особливості взаємодії вибухових хвиль з підземними циліндричними металевими конструкціями. Вперше експериментально досліджено дифракційний процес на підземній циліндричній перешкоді, що дало можливість оцінити максимальні напруження на стінках підземних конструкцій поблизу вибуху. На підставі одержаних результатів розроблено методику оцінки раціональних параметрів вибухових робіт зі збереженням підземних циліндричних конструкцій. Встановлено, що економічний ефект впровадження розроблених рекомендацій складає 70,4 тис. грн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И133-1 + И133.1 +
Шифр НБУВ: РА345847

Рубрики:

      
5.

Поляковська О. О. 
Розвиток системи підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя (60-ті рр. XX– початок XXI ст.): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / О. О. Поляковська. — Б.м., 2023 — укp.

Наукова праця є історико-педагогічним дослідженням спрямованим на висвітлення проблеми розвитку системи підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя за період з 60-х років ХХ ст. до початку ХХІ ст. із позицій ретроспективного аналізу.Мета дисертаційної праці – здійснити комплексний аналіз динаміки розвитку системи підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя за період з 60-х років ХХ ст. до початку ХХІ ст., актуалізувати досвід провідних закладів освіти Криворіжжя для творчого використання з метою вдосконалення експорту освітянських послуг закладів вищої та фахової передвищої освіти України.Об’єкт дослідження – процес підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти України. Предмет дослідження – система організації та зміст підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя (60-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.).Комплексно проаналізовано динаміку розвитку системи підготовки іноземних студентів у закладах вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя за період з 60-х років ХХ ст. до початку ХХІ ст. Схарактеризовано джерельну базу й історіографію означеної проблеми. Встановлено теоретико-методологічну основу та витлумачено сутність базових понять. Виокремлено періоди й етапи розвитку досліджуваного явища: адміністративно-централізований; демократично-регіональний (1991 р. – донині). Окреслено елементи позитивного досвіду закладів вищої та фахової передвищої освіти Криворіжжя в роботі з іноземними студентами досліджуваного періоду задля врахування їх на сучасному етапі розвитку вітчизняної системи вищої та фахової передвищої освіти. Основні висновки й положення дисертаційної праці можуть бути використані в роботі менеджерів закладів вищої та фахової передвищої освіти України з метою вдосконалення організації роботи структурних підрозділів, що координують процес підготовки іноземних студентів та визначають у закладі основні напрями інтернаціоналізації освітнього процесу.^UThis academic work constitutes a historical-pedagogical research focused on highlighting the issue of the development of the system for foreign students’ training in higher and professional pre-higher education institutions in Kryvyi Rih from the 1960s to the early 21st century, applying a retrospective analysis perspective.The objective of the dissertation is to conduct a comprehensive analysis of the dynamics in the development of the system for foreign students’ training in institutions of higher and professional pre-higher education in Kryvyi Rih from the 1960s to the early 21st century. It aims to bring to light the experiences of leading educational institutions in Kryvyi Rih for creative application to enhance the export of educational services from Ukrainian institutions of higher and professional pre-higher education.The research object is the process of foreign students’ training in Ukrainian institutions of higher and professional pre-higher education. The subject of the study is the organizational system and content of the foreign students’ training in institutions of higher and professional pre-higher education in Kryvyi Rih (1960s – early 21st century).The dynamics in the development of the system for foreign students’ training in institutions of higher and professional pre-higher education in Kryvyi Rih from the 1960s to the early 21st century are comprehensively analyzed. The source base and historiography of the identified problem are characterized. The theoretical and methodological foundation is established, and the essence of basic concepts is explained. The study identifies periods and stages in the development of the phenomenon under investigation: the first period being administratively-centralized (1960–1990), and the second period being democratic-regional (1991 – present). Elements of positive experience from institutions of higher and professional pre-higher education in Kryvyi Rih in working with foreign students during the studied period are outlined for consideration in the modern development of the domestic system of higher and professional pre-higher education.The main conclusions and provisions of the dissertation can be applied in the work of managers of institutions of higher and professional pre-higher education in Ukraine to improve the organization of the activities of structural units coordinating the process of foreign students’ training and determining the main directions of internationalization in the educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Поляковська С.П. 
Жанрова модель камерного безсюжетного балету в контексті теорії гри (на матеріалі музики Д.Поліщука): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.П. Поляковська ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 16 с. — укp.

Уперше розроблено жанрову теорію камерного безсюжетного балету. Висвітлено взаємозв'язок генезису даного жанру з ігровими інтенціями музичного стилю XX ст. На підставі історичного огляду еволюції жанрово-стильових ознак балетного жанру встановлено історичні передумови виникнення камерного безсюжетного балету та визначено його провідні жанрові складові й ознаки. Доведено, що у даному жанрі, починаючи з перших його зразків, на музично-мовному рівні нормативним є принцип стильової гри. У межах балетного жанру розглянуто проблему реалізації ігрових факторів композиторської поетики. На підставі аналізу балетної музики сучасного композитора українського походження Д.Поліщука зроблено висновки, що ігровий підхід на різних рівнях обумовлює своєрідну стилістику музичної мови камерних безсюжетних балетів кінця XX - початку XXI ст. Провідна роль ігрового фактора композиторської поетики на музично-мовому рівні зумовлює відповідність стилістичного змісту музичної мови камерного безсюжетного балету загальній ігровій спрямованості культури XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.423(4УКР)6 + Щ315.23-0 + Щ313(4УКР)6-81 Поліщук Д. +
Шифр НБУВ: РА348310

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Полякова О. В. 
Художньо-образні засади дизайну інтелектуально керованого житлового середовища / О. В. Полякова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню актуальних проблем формування дизайну інтелектуально керованого житлового середовища: визначенню засад створення його художньо-образних характеристик та забезпечення відчуття комфорту мешканців засобами новітніх технологій. Комплексно досліджено чинники дизайну сучасного комфортного житла, оснащеного засобами інтелектуального керування середовищем. Розроблено композиційні прийоми створення художньо-образної концепції інтер'єру помешкання засобами інтелектуального керування житловим середовищем. Розроблено послідовні етапи сценарного моделювання та запропоновано методику проектування інтелектуально керованого житлового середовища.^UThesis is dedicated to the research on current design issues in an intelligently managed housing environment: defining the basics of creating an artistic image and providing a sense of comfort to residents through innovative technologies. It contains a complex research of design factors of modern comfortable housing provided with intelligently managed housing environment. Three compositional techniques were developed for creating the concept of the housing artistic image using the means of intelligent environmental management, which reflect the types of compositional interaction of equipment with the housing environment. The successive stages of the housing scenario modeling and proposals for the method of an intelligently managed housing environment designing were developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Полякова 
Патологічна анатомія підшлункової залози плодів та новонароджених від матерів із анемією: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.02 / Олена Валеріївна Полякова ; Харківський держ. медичний ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.216.411.033.2-3 + Р733.413.6-2
Шифр НБУВ: РА346964

Рубрики:

      
9.

Полякова А. Є. 
Застосування препаратів селену в комплексному лікуванні хворих на хронічний генералізований пародонтит / А. Є. Полякова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена підвищенню ефективності лікування хронічного генералізованого пародонтиту шляхом застосування комплексу α-токоферолу ацетату, аскорбінової кислоти, ретинолу ацетату та препаратів селену, що впливають на різні ланки антиоксидантного захисту. В ході роботи продемонстровано, що перебіг хронічного генералізованого пародонтита характеризується зниженням рівня показників антиоксидантного захисту, а також більш вираженою експресією маркеру запалення СОХ-2 (80%) та маркерів апоптозу каспаза-3 (54,3%) і р21(37,1%).Результатами клінічної апробації доведено, що розроблена лікувальна схема дозволяє досягти не тільки покращення стану тканин пародонта, а й стійкої ремісії захворювання, що супроводжується нормалізацією показників антиоксидантного захисту.^UThe dissertation is devoted to increasing the effectiveness of the treatment of chronic generalized periodontitis by using the complex of α-tocopherol acetate, ascorbic acid, retinol acetate and selenium preparations, which affects different elements of antioxidant defence.At the beginning of treatment in the oral fluid of patients of all three groups, there was a decrease in the level of superoxide dismutase (SOD), glutathione peroxidase (GSR) and catalase, the level of malondialdehyde (MDA) was significantly increased.After the treatment of the patients of the first group, the changes in indicators were insignificant, so the level of SOD remained 0.21 ± 0.01, the level of GSR - 24.42 ± 0.36, the level of catalase 0.10 ± 0.01, the level of MDA also changed slightly and reached 0.48 ± 0.02. A year later, these indicators of antioxidant protection also have not changed much. SOD level – 0.20 ± 0.01, GSR – 24.21 ± 0.32, catalase level – 0.09 ± 0.01, MDA level was 0.49 ± 0.01.In the second group, the SOD content in the oral fluid increased and was 0.29 ± 0.01, almost reaching the norm, the GSR level also changed to 36.74 ± 0.32, the catalase level – 0.17 ± 0.01, the MDA content slightly decreased to 0.21 ± 0.01. After a year, these indicators have changed. The SOD level decreased to 0.28 ± 0.24, the GSR content almost returned to the initial parameters – 25.66 ± 0.24, the catalase level decreased to 0.10 ± 0.01, and the MDA level increased to 0.49 ± 0,01.After the combined therapy of the patients of the third clinical group, the SOD content in the oral fluid was 0.33 ± 0.02, the GSR level also reached normal degree – 43.28 ± 0.26, the catalase content increased to 0.19 ± 0.01, and the MDA level decreased to 0.23 ± 0.01. A year later, we observed the following clinical pattern.The content of SOD in the oral fluid was 0.32 ± 0.01 and remained within the normal range, the content of GSR remained almost unchanged and was 42.97 ± 0.32, the catalase decreased slightly to 42.97 ± 0.32 and remained within the norm, and the MDA level was 0.24 ± 0.02, also without the significant changes.After the treatment, the indicators of antioxidant protection in the oral fluid remained unchanged for all of the patients of the comparison group. For patients of the second group, the indicators of antioxidant protection after the treatment changed and reached physiological parameters, but after a year their level returned to the initial values, which was reflected in the clinical picture.For all patients belonging to the third group, the indicators of antioxidant protection reached normal values and after a year remained practically unchanged, the clinical pattern of the course of chronic generalized periodontitis also corresponded to the state of indicators of antioxidant protection. Thus, for all patients of the third clinical group, we achieved not only an improvement in the state of the periodontal tissues, but also a stable remission. This indicates the effectiveness of our proposed treatment scheme for chronic generalized periodontitis.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Полякова Є. М. 
Оптимізація діагностики та лікування гіперпластичних станів ендометрія при метаболічному синдромі: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Є. М. Полякова. — Б.м., 2023 — укp.

Активне впровадження у практичну діяльність гінекологів України сучасних новітніх технологій, розробка або втілення світових якісних стандартів обстеження та лікування, забезпечення державою практично всіх медичних установ апаратами ультразвукової діагностики, гістероскопами, надання безоплатного пакету послуг щодо раннього виявлення та лікування раку матки все ще не призвело до зменшення кількості їх випадків. Рак матки, як і раніше, займає провідні позиції як в Україні, так і у світі. Невідповідність фінансових зусиль кінцевому результату очевидна. Тому на сьогодні дуже важливим стає розподіл органічних змін матки на передраковий стан та фонові гіперпластичні процеси; визначення критеріїв розподілу пацієнток на тих, хто потребує лише скринінгових обстежень і тих, хто підлягає коштовному поглибленому обстеженню; з’ясування поширеності захворювань, що формують високий ризик онкопатології; визначення точності тривіальних методів дослідження, можливості використання органозбережних методів лікування – тобто всього, що дає змогу оптимізувати лікування гіперпластичних станів ендометрія і таким чином зменшити захворюваність на рак матки, надати можливість його раннього виявлення, що сприяє розширенню меж «вікна виживання». Саме цим питанням було присвячене проведене дослідження. В дослідженні було визначена поширеність метаболічного синдрому серед пацієнток з патологією ендометрія та виявлені зміни у розповсюдженості різних видів гіперпластичних станів ендометрія; здійснено порівняльну характеристику точності діагностики гіперпластичних процесів ендометрія залежно від виду патології, наявності чи відсутності метаболічного синдрому; визначено чутливість та специфічність трансвагінальної ультразвукової діагностики гіперпластичних процесів ендометрія за допомогою патогістологічної верифікації; досліджено психологічний стан жінок з різними видами гіперпластичних процесів ендометрія та метаболічним синдромом; морфологічно обґрунтовано необхідність точного дотримання термінів проведення діагностичних операцій (гістерорезектоскопій, пайпель біопсій, діагностичного вишкрібання) в залежності від фази менструального цикла при підозрі на гіперплазію ендометрія; виявлено велику кількість неуточнених висновків (на кшталт «сірої зони») при отриманні біоптату в невідповідну фазу циклу, що не дає можливості точного діагностування, вибору тактики відповідно до існуючих протоколів, потребує додаткових інвазивних та коштовних втручань. Доведено необхідність затвердження нових критеріїв термінів отримання біоптату для різних видів ендометріальної патології; отримано морфологічну характеристику змін ендометрія в умовах метаболічних порушень, а саме метаболічного синдрому; вивчені ознаки мікросателітної нестабільності ендометрія у жінок з гіперпластичними станами ендометрія та метаболічним синдромом, обґрунтовано можливість визначення доклінічних ознак мутаційних змін та прогнозування прогресії атипової гіперплазії ендометрія що призводять до атипової гіперплазії ендометрія та раку ендометрія. Удосконалено пацієнт-орієнтований підхід до діагностичних та лікувальних заходів у пацієнток з гіперпластичними процесами ендометрія який полягає у визначенні маркерів мікросателітної нестабільності при наявності метаболічного синдрому чи окремих метаболічних порушень які є факторами ризику рака ендометрія, отримання біоптатів при підозрі на гіперплазію ендометрія лише у другу фазу цикла, визначення наявності та ступеня депресії та якості життя при скринінговому визначення патології ендометрія.^UThe active integration of modern technologies into the practical work of Ukrainian gynecologists, the development or implementation of global quality standards for examination and treatment, and the provision by the state of ultrasound diagnostic equipment and hysteroscopes to almost all medical institutions, along with the provision of a free package of services for the early detection and treatment of uterine cancer, have not yet led to a decrease in the number of cases. Uterine cancer still holds a leading position both in Ukraine and globally. The obvious mismatch between financial efforts and the end result is apparent. Therefore, the crucial aspect today is the categorization of organic changes in the uterus into precancerous conditions and background hyperplastic processes. This involves defining criteria for categorizing patients into those who only need screening examinations and those who require costly in-depth examinations. It also involves determining the prevalence of diseases that pose a high risk of oncopathology, assessing the accuracy of routine research methods, and exploring the possibility of using organ-preserving treatment methods. In essence, everything that allows optimizing the treatment of endometrial hyperplastic conditions and thereby reducing the incidence of uterine cancer, providing the opportunity for early detection, and expanding the "survival window." This was the focus of the conducted research.The research determined the prevalence of metabolic syndrome among patients with endometrial pathology and identified changes in the prevalence of different types of endometrial hyperplastic conditions. A comparative analysis of the diagnostic accuracy of endometrial hyperplastic processes was conducted based on the type of pathology and the presence or absence of metabolic syndrome. The sensitivity and specificity of transvaginal ultrasound diagnosis of endometrial hyperplastic processes were determined through pathological histological verification.The study also explored the psychological state of women with different types of endometrial hyperplastic processes and metabolic syndrome. The morphological justification for the precise timing of diagnostic procedures (hysteroscopy, pipelle biopsies, diagnostic curettage) depending on the menstrual cycle phase in cases of suspected endometrial hyperplasia was investigated. A significant number of inconclusive results (such as "gray areas") were identified when obtaining biopsies in an inappropriate cycle phase, preventing accurate diagnosis and requiring additional invasive and costly interventions.The need for establishing new criteria for the timing of obtaining biopsies for different types of endometrial pathology was demonstrated. Morphological characteristics of endometrial changes in conditions of metabolic disorders, specifically metabolic syndrome, were obtained. Signs of microsatellite instability in the endometrium of women with endometrial hyperplastic conditions and metabolic syndrome were studied, justifying the possibility of identifying preclinical signs of mutational changes and predicting the progression of atypical endometrial hyperplasia leading to endometrial cancer.The patient-oriented approach to diagnostic and therapeutic measures in patients with endometrial hyperplastic processes was improved. This approach involves determining markers of microsatellite instability in the presence of metabolic syndrome or specific metabolic disorders as risk factors for endometrial cancer. It also includes obtaining biopsies when suspecting endometrial hyperplasia only in the second phase of the menstrual cycle, assessing the presence and degree of depression, and quality of life during screening for endometrial pathology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Полякова Я.О. 
Соціально-економічні аспекти управління рекламною діяльністю підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / Я.О. Полякова ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2004. — 19 с. — укp.

Розроблено методику прогнозування приросту виручки підприємства від рекламної кампанії (РК) з урахуванням соціально-економічних закономірностей поведінки цільової аудиторії. Запропоновано методичний підхід до визначення резервів максимізації прибутку підприємства у процесі РК на підставі моделей параметричного аналізу взаємозв'язку показників обсягу попиту, загальної виручки від реалізації та загальних витрат на товар у до- та післярекламний період. Визначено оптимальну частотність рекламного звернення в управлінні рекламною діяльністю підприємства з використанням положень теорії граничної корисності в процесі проведення аналізу тенденцій взаємовпливу показників "виручка підприємства від РК" і "рекламні витрати". Удосконалено класифікацію зовнішніх і внутрішніх чинників рекламного процесу з урахуванням характеру участі рекламодавця в їх регулюванні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-803.81 +
Шифр НБУВ: РА328559

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Полякова Я.В. 
Теорія і практика екологічного виховання учнівської молоді у Великій Британії (етнопедагогічний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Я.В. Полякова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу чисельних джерел з історії, теорії та практики екологічного виховання визначено роль і місце народно-педагогічної спадщини у формуванні у молодого покоління екологічної свідомості й екологічної культури, відображеної у фольклорній творчості (казках, легендах, епосі, загадках, прислів'ях, приказках, піснях), класичній і сучасній літературі, традиціях, уявленнях, віруваннях британців. Показано взаємозв'язок сучасної теорії та практики екологічного виховання школярів з традиціями британської народної педагогіки та досвідом природокористування. Визначено зміст і основні форми організації етноекологічного виховання, охарактеризовано найбільш ефективні у дидактичному та виховному аспектах методи та засоби прищеплення молоді високих моральних ідеалів і ціннісних орієнтацій у ставленні до природного довкілля, сприймання його неоціненного національного скарбу та загальнолюдського надбання. Проаналізовано програми й різноманітні дидактичні матеріали з етноекологічного виховання учнів, що використовуються у навчально-виховній роботі школи та позашкільних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4ВЕЛ)4 + Ч424(4ВЕЛ)4 + Ч424(4ВЕЛ)4
Шифр НБУВ: РА339635

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Полякова Ю.В. 
Прямі іноземні інвестиції як фактор соціально-економічного розвитку регіону: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / Ю.В. Полякова ; Укр. акад. зовніш. торгівлі. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано регіональні особливості інвестиційного клімату в Україні, вплив залучених інвестицій на соціально-економічний розвиток країни й окремих регіонів. Запропоновано методичні підходи до оцінки рівня економічного розвитку регіонів. Розроблено систему організаційно-економічних заходів щодо покращання умов для залучення та раціонального використання іноземних інвестицій та розвитку й ефективного функціонування спільних підприємств на регіональному рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)0-56
Шифр НБУВ: РА318076 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Полякова Т.М. 
Лексичні інновації іншомовного походження в сучасній російській мові (на матеріалі мови ЗМІ останнього десятиріччя ХХ - початку ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 05.05.03 / Т.М. Полякова ; НАН України. Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено цілісний лінгвістичний аналіз живого процесу оновлення словникового складу російської мови, виявлено лексико-семантичну, словотвірну та функціональну специфіку іншомовних неологізмів на зламі XX ст. Встановлено особливості функціонування неозапозичень у таких малодосліджуваних мовленнєвих сферах, як творча діяльність пострадянського соціуму та галузь політтехнологій, визначено динамічні процеси серед типів іншомовної лексики. Досліджувані інновації розглянуто як рухливий лексичний простір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-322 + Ш141.2-715 +
Шифр НБУВ: РА330004

      
15.

Полякова Т.В. 
Мовні традиції неокласиків у поетичній спадщині Яра Славутича : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / Т.В. Полякова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7КАН=411.4)-4 Славутич Я. 535 + Ш5(411.4=7КАН)-4 Славутич Я. 535
Шифр НБУВ: РА372080 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Полякова С.В. 
Формування доходів населення в період становлення ринкових відносин: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / С.В. Полякова ; НАН України. Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади вивчення процесу формування та розподілу доходів у суспільстві. Наведено практичні рекомендації, спрямовані на підвищення рівня добробуту населення. Висвітлено сутність та зміст категорії "доходи населення", описано систему критеріїв та елементів системи сукупних доходів, особливості формування кожної доходної складової. Проаналізовано накопичений міжнародний досвід функціонування ринкових механізмів перерозподілу суспільних благ, визначено напрями його застосування в Україні. Здійснено оцінку регіональних тенденцій формування найважливіших доходів населення. Розглянуто метод індексно-матричного моделювання. Обгрунтовано пріоритетні напрямки державної політики у сфері доходів. Запропоновано шляхи удосконалення механізму надання допомоги на започаткування власної справи, розроблено показники для оцінки ефективності його функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-942 +
Шифр НБУВ: РА329554

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Полякова С.В. 
Стильові домінанти оповіді в романістиці Бориса Харчука: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / С.В. Полякова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2008. — 19 с. — укp.

Розглянуто стильові домінанти оповіді як особливість оповідного стилю, що сприяє утворенню естетичної цілісності епічного твору в романах Б. Харчука, написаних в руслі творчого переосмислення реалістичних і барокових традицій. Досліджено, що стильовими домінантами оповіді виступають прийоми функціональної і смислової полівалентності центральних образів-архетипів землі, хати, дороги; багатоголосся в систематизації точок зору на зображувану дійсність та авторської інтроспекції; емоційно-оцінне навантаження образів-архетипів, символізація предметних реалій та сюжетних ситуацій, універсалізація зображення. Встановлено, що у наративах романів позиціонуються неоднозначні у ціннісній перспективі образи українця та старої сільської жінки як матері великого роду. Зазначено, що оповідна стратегія романів передбачає зображення маскулінності жінки та фемінності чоловічої вдачі. Доведено, що вагомий елемент у формуванні оповідного стилю творів Б. Харчука - символіка імені.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4Харчук,Б.М.534 +
Шифр НБУВ: РА360718

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Полякова С. І. 
Пухлини слізної залози епітеліального генезу (клініка, діагностика, прогноз, лікування): автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 14.01.18 / С. І. Полякова ; Ін-т оч. хвороб і тканин. терапії ім. В.П.Філатова АМН України. — О., 2011. — 31 с. — укp.

Встановлено значущі клінічні, інструментальні (комп'ютерна томографія, ядерно-магнітний резонанс), імунологічні та морфологічні ознаки, які дозволяють діагностувати доброякісний або злоякісний характер пухлини та прогнозувати розвиток її рецидиву. Доведено, що тяжкість пухлинного процесу у слізній залозі пов'язана з вираженою імунодепресією. Пухлини слізної залози епітеліального генезу є імунозалежними, про що свідчить порушення імунологічних реакцій, які коригуються індукцією інтерферонів alpha-, beta-, gamma- типів, які стабілізують пухлинний процес, що забезпечує зниження рецидивів пухлин на 20,6 % за п'ятирічного терміну спостереження. На підставі аналізу віддаленних результатів лікування та виживання хворих встановлено прогностичні фактори виживання, що дозволяє оптимізувати тактику лікування та знизити смертність хворих на 33,0 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р569.67
Шифр НБУВ: РА379427 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Полякова П.О. 
Моделювання процесів просування інноваційної продукції у вертикально-інтегрованих структурах: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.11 / П.О. Полякова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено концепцію моделювання процесів просування інноваційної продукції у вертикально-інтегрованих структурах з метою оптимізації організаційної, фінансової та маркетингової складових реалізації інновацій з урахуванням об'єктивних реалій української економіки, яка у стратегічному аспекті орієнтована на загальне оновлення науково-технічного потенціалу вітчизняної промисловості за рахунок централізованого управління. У процесі розробки даної концепції використано результати аналізу ефективності інтеграційних процесів щодо основних чинників інноваційного простору України. Запропоновано імітаційну модель визначення параметрів потенційного ринку інноваційної високотехнологічної продукції та механізм формування й оцінювання ефективності функціонування вертикально-інтегрованих структур в окремій галузі економіки. Розроблено модель координації процесів просування інноваційної продукції у вертикально-інтегровані структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.в610.21 + У9(4УКР)0-55в61 +
Шифр НБУВ: РА363440

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Полякова О.М. 
Формування творчої активності майбутніх учителів у процесі розв'язання педагогічних задач: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Полякова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням теорії і практики формування творчої активності майбутнього вчителя шляхом розв'язання спеціально спланованого комплексу педагогічних виховних задач під час фахової підготовки. Визначено зміст, форми і методи задачного підходу до формування творчої активності студентів вищого педагогічного навчального закладу; встановлено основні типи і види виховних задач та їх роль у формуванні творчої активності майбутнього вчителя. Представлено експериментально перевірені модель цілісно-процесуальної фахової підготовки студентів і програму поетапного застосування тренувальних виховних задач різного рівня складності для ефективного формування професійно-творчої активності майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського