Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (32)Наукова електронна бібліотека (79)Реферативна база даних (11706)Книжкові видання та компакт-диски (3231)Журнали та продовжувані видання (25)
Пошуковий запит: (<.>K=ВНЗ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 811
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єпіфанова Ю.С. 
Авторські права науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.03 / Ю.С. Єпіфанова ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 16 с. — укp.

Досліджено поняття, види авторських прав науково-педагогічних працівників ВНЗ, підстави їх виникнення та способи здійснення. Показано особливості здійснення авторських прав цими суб'єктами на підставі авторського договору, зокрема договору про винагороду між автором і роботодавцем. Досліджено його місце в системі цивільно-правових договорів. Розроблено конкретні пропозиції та рекомендації щодо удосконалення законодавства України у сфері охорони та захисту авторських прав науково-педагогічних працівників ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)339:Ч3
Шифр НБУВ: РА374026 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Педченко Г.П. 
Адаптація аграрних ВНЗ до підготовки спеціалістів сільського господарства у ринкових умовах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Г.П. Педченко ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено поняття та розкрито сутність адаптації як пошук способів рішення визначених цілей та задач розвитку, особливостей та принципів адаптації вищих навчальних закладів (ВНЗ) до ринкових умов, включаючи заповзятливість, мобільність, економічну самостійність, конкурентоспроможність, економічну, юридичну та моральну відповідальність. Вперше запропоновано методику визначення рівня адаптації ВНЗ до ринкового середовища за допомогою комплексної порівняльної рейтингової оцінки, критеріями якої є матеріально-технічний та науково-педагогічний потенціал ВНЗ, затребуваність підготовлюваних їм спеціалістів, джерела надходження фінансових коштів, диверсифікованість освітніх послуг ВНЗ. Наведено методику розрахунку цін на освітні послуги, нижня межа яких формується на основі визначення вартості підготовки студента відповідно до спеціальністі, форми навчання, курсу, навчального плану, а верхня - установлюється виходячи зі стратегії "асортиментного ціноутворення". Розроблено методику визначення ризику кадрового бізнесу за допомогою імітаційного моделювання, що враховує джерела фінансових надходжень, обсяги реалізації та ціни на освітні послуги. Удосконалено методичні підходи щодо оцінки ефективності інвестицій у людський капітал, а саме у підготовку спеціалістів з різним рівнем освіти та визначення окупності даних вкладень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-640-963 + П.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА325137

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Курко М. Н. 
Адміністративно-правове регулювання вищої освіти в Україні: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07 / М. Н. Курко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 40 с. — укp.

Розкрито сутність адміністративно-правового регулювання вищої освіти в Україні, що обумовило необхідність уточнення правового забезпечення розвитку вишої освіти. Визначено особливості нормативно-правового регулювання бюджетного фінансування й організаційно-правових форм ВНЗ. Розглянуто проблемні питання системи державних органів, органів місцевого самоврядування та громадського самоврядування в управлінні сферою освіти, характеристики організаційних засад науково-методичного забезпечення діяльності у галузі вищої освіти. Встановлено організаційні засади забезпечення фінансової діяльності в освітянській сфері та напрями розвитку конституційного права громадян на освіту. Розкрито сутність економіко-правового регулювання діяльності у сфері освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1 + Ч484(4УКР) к1
Шифр НБУВ: РА375766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Огаренко Є. А. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності вищих навчальних закладів в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Є. А. Огаренко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено сутність адміністративної правосуб'єктності ВНЗ, поняття їх адміністративно-правового статусу. Розроблено Стратегію діяльності ВНЗ. Досліджено інститут адміністративного розсуду органу державної влади у сфері регулювання діяльності ВНЗ. Удосконалено законодавче врегулювання діяльності ВНЗ. Розвинуто понятійний апарат у сфері адміністративно-правового регулювання діяльності ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1 + Ч484(4УКР) к1
Шифр НБУВ: РА375771 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Бузунов Р.А. 
Адміністративно-правове регулювання кредитно-модульної системи організації навчального процесу (в ВНЗ системи МВС): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Р.А. Бузунов ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2007. — 17 с. — укp.

Розвинуто теоретичні положення та наведено практичні рекомендації за результатами комплексного аналізу адміністративно-правового регулювання кредитно-модульної системи організації навчального процесу в ВНЗ системи МВС. Розкрито суть кредитно-модульної системи організації даного процесу, аналогічні технології навчання. Визначено механізм адміністративно-правового регулювання кредитно-модульної системи організації навчального процесу. Висвітлено проблеми, зумовлені недосконалістю складових механізму адміністративно-правового регулювання суспільних відносин у зазначеній сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01 р3 +
Шифр НБУВ: РА352649

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Мандрик С. І. 
Адміністративно-правовий статус вищих навчальних закладів МВС України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / С. І. Мандрик ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Розкрито поняття ВНЗ МВС України та визначено їх місце у системі суб'єктів адміністративного права. Охарактеризовано правові засади їх діяльності, визначено мету та принципи утворення та діяльності, завдання, функції, повноваження й особливості юридичної відповідальності, організаційно-штатну структуру ВНЗ МВС України. Сформульовано ряд конкретних пропозицій щодо вдосконалення адміністративно-правового статусу ВНЗ системи МВС України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01 р3
Шифр НБУВ: РА373939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Миськів Л.І. 
Адміністративно-правові засади діяльності вищих навчальних закладів МВС України з питань морально-правового виховання курсантів: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Л.І. Миськів ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено особливості діяльності ВНЗ МВС України, її мету, завдання, функції та методи щодо морально-правового виховання курсантів. Охарактеризовано нормативно-правові засади морально-правового виховання, адміністративно-правовий статус його суб'єктів. Розкрито сутність та систему адміністративно-правових засобів морально-правового виховання курсантів. Запропоновано шляхи удосконалення адміністративно-правових засад діяльності ВНЗ МВС України з питань морально-правового виховання курсантів. Наведено рекомендації з удосконалення теоретико-правових засад і практичної діяльності ВНЗ МВС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.01р3 + Х819(4УКР)112.010.23 +
Шифр НБУВ: РА361501

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Голован В.П. 
Аксіопсихологічний потенціал гуманізації професійної підготовки соціальних педагогів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.П. Голован ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано гуманізацію професійної освіти як безальтернативної детермінанти адекватної викликам розбудови відкритого демократичного суспільства в Україні аксіопсихологічної структури особистості соціального педагога, співвідносної з освітньокваліфікаційною характеристикою фахівця. Експериментально встановлено аксіопсихологічні показники гуманізації професійної освіти соціальних педагогів ВНЗ - зниження рівня внутрішнього ціннісного конфлікту, підвищення світоглядної та культурної толерантності, дружелюбності, відмова від маніпулятивних стратегій у спілкуванні і нераціональних психологічних захистів, відсутність виражених акцентуацій рис характеру та ймовірних девіацій; інтерпретації психосемантичних механізмів актуалізації аксіопсихологічного потенціалу майбутніх соціальних педагогів (розсіювання, конденсація, локалізація).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + С5*148:430 +
Шифр НБУВ: РА346445

Рубрики:

      
9.

Бакланова М.Л. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів у процесі навчання математичних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.Л. Бакланова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів та виявлено об'єктивне існування проблем у процесі навчання математичних дисциплін у ВНЗ I-II рівнів акредитації. Запропоновано систему активації НПД студентів коледжів у процесі навчання математичних дисциплін. Дана система складається з психологічної, дидактичної та управлінської підсистем. Розроблено методичні рекомендації щодо впровадження у процес навчання математичних дисциплін коледжів нових педагогічних технологій та ІКТ. Побудовано модель навчальної діяльності студентів коледжів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р23-3 +
Шифр НБУВ: РА364653

      
10.

Слабий М.В. 
Аналіз стану та шляхи оптимізації системи фармацевтичних кадрів в Україні: автореф. дис. ... д-ра фармац. наук : 15.00.01 / М.В. Слабий ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2010. — 46 с. — укp.

Із використанням програмно-цільового методу обгрунтовано шляхи пріоритетного розвитку системи фармацевтичних кадрів України. Розроблено методику дослідження та проведено порівняльний аналіз стану фармацевтичних кадрів на рівні МОЗ України й окремих адміністративно-територіальних регіонів (показники забезпечення на 10 тис. населення, динаміки, вікової структури, мобільності). Наведено рекомендації щодо його оптимізації. Розроблено концепцію, структуру, програмне й інформаційне забезпечення аналітично-соціальних баз даних, зокрема, для визначення потреби в інформації. Вивчено показники динаміки й обгрунтовано шляхи оптимізації професійної підготовки студентів за спеціальностями "Фармація" та "Клінічна фармація" у медичних ВНЗ. Розроблено концепцію неперервної професійної освіти провізорів з фармакоекономіки, інтегрованої з післядипломною підготовкою. Запропоновано методику визначення потреби у штатних одиницях клінічних провізорів для стаціонарних і поліклінічних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) п/р88
Шифр НБУВ: РА372523 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Мельнік Н. Ю. 
Антиципація студентами гуманітарних спеціальностей своєї професійної ідентичності: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. Ю. Мельнік ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка . — К., 2011. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально виявлено психологічні й організаційно-методичні умови, які детермінують досягнення вираженої професійної ідентичності в процесі навчання у ВНЗ. Розроблено й апробовано комплекс методик для діагностики професійної ідентичності в контексті майбутньої часової перспективи. Розкрито особливості часових перспектив за різних статусів професійної ідентичності. Показано, що високий рівень розвитку рефлексивності, відповідальності, усвідомлення власного життя є характерним для студентів із досягнутою ідентичністю. У студентів з дифузією, мораторієм чи псевдоідентичністю дані риси потребують корекції та розвитку. Наведено спеціальну комплексну програму, яка спрямована на визначення та гармонізацію власної часової перспективи, формування відповідної мотивації щодо побудови образу позитивного майбутнього у її учасників, а також на розвиток антиципаційної спроможності, рефлексії, відповідальності, осмисленості життя, на проектування образу професійного майбутнього й актуалізацію своїх професійних ресурсів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-7 + Ю937.234
Шифр НБУВ: РА381017 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Пасмор Н.П. 
Бібліотечно-інформаційне забезпечення самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / Н.П. Пасмор ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито вплив основних чинників на трансформацію соціальних функцій бібліотеки вищого навчального закладу (ВНЗ). Обгрунтовано інтегративну суть цільової сапортної функції в поєднанні документної, інформаційної та когнітивної складових системи бібліотечно-інформаційного забезпечення самостійної роботи учнів (БІЗСРС). Розглянуто зміст поняття "самостійна робота студентів". Проаналізовано сучасний рівень задоволення інформаційних потреб студентів бібліотечними засобами. На підставі сучасних педагогічних і бібліотекознавчих теорій розроблено концептуальну модель системи БІЗСРС ВНЗ юридичного профілю. Запропоновано алгоритм створення автоматизованого бібліотечного та когнітивного складників цієї системи, що базується на ефективному використанні комп'ютерних і телекомунікаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч738.601.91(4УКР)571.2 +
Шифр НБУВ: РА326207

Географічні рубрики:

      
13.

Стадніченко О. В. 
Бухгалтерський облік, контроль та аналіз видатків за захищеними статтями бюджету (на прикладі вищих навчальних закладів України): автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.09 / О. В. Стадніченко ; ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Сформовано цілісну та дієву обліково-аналітичну та контрольну систему управління видатками ВНЗ, які є захищеними видатками бюджету. Проведено ідентифікацію складу та номенклатури захищених видатків бюджету й уточнено їх характеристику та призначення. Поглиблено базові теоретичні положення обліку, контролю й аналізу даних видатків у ВНЗ, досліджено й удосконалено методику та організацію їх бухгалтерського обліку, контролю й аналізу. Визначено механізм облікового узагальнення показників захищених видатків бюджету у ВНЗ. Систематизовано та розширено облікові номенклатури, розроблено технологічні аспекти формування облікової інформації за видатками ВНЗ у розрізі касових і фактичних видатків. Висвітлено організаційні засади побудови системи внутрішнього контролю ВНЗ, визначено компоненти системи внутрішнього контролю й аудиту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)247.148 + У052.9 (4УКР)847.148 + У053.9(4УКР)261.551
Шифр НБУВ: РА384920 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Трифонова О.М. 
Взаємозв'язки принципів науковості та наочності в умовах кредитно-модульної системи навчання квантової фізики студентів вищих навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Трифонова ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено методику навчання новітніх понять квантової фізики у педагогічних ВНЗ за умов кредитно-модульної системи. Зміст і структуру розділу "Квантова фізика" досліджено у контексті забезпечення реалізації принципів науковості та наочності на основі системного підходу та технології структурно-логічного аналізу навчального матеріалу. Обгрунтовано доцільність його побудови на основі логічного упорядкування змісту навколо фундаментальних і наскрізних понять і доповнення новітніми поняттями. Визначено методи, прийоми, форми та засоби навчальної діяльності з урахуванням раціонально-логічних та емоційно-ціннісних основ навчально-пізнавальної діяльності студентів. Встановлено, що доповнення змісту курсу загальної фізики новітніми поняттями та визначення шляхів реалізації принципів науковості та наочності в експериментальному відтворенні фізичних понять сприяє підвищенню рівня засвоєння навчального матеріалу та розвитку якості особистості майбутнього вчителя фізики. Експериментально доведено ефективність застосування теоретичних і дидактичних засад розробленої методики навчання у процесі формування фізичних знань з квантової фізики за умов кредитно-модульної системи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В314 р(4УКР)3-26,022 +
Шифр НБУВ: РА363477

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Савчук Н.І. 
Вивчення оглядових тем української літератури в старших класах середніх загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.І. Савчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості вивчення оглядових тем української літератури у старших класах середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Запропоновано обгрунтовану методику вивчення оглядових тем. Визначено критерії успішного проведення експерименту у процесі оптимальної реалізації чинних програм з української літератури. Увагу приділено особливостям оглядових вступних, власне оглядових і оглядових підсумкових тем. Висвітлено сучасний підхід до вибіркового ознайомлення старшокласників під час вивчення оглядових тем з окремими питаннями літературного процесу, який у шкільному курсі не вивчається, оскільки вважається прерогативою програми української літератури для філологічних факультетів у ВНЗ, але для загальних уявлень старшокласників про розвиток красного письменства має суттєве значення. Запропоновано аргументовану та перевірену у школах різних регіонів України методичну систему уроків з оглядових тем. Запропоновано ефективні форми уроків з оглядових тем у старших класах. Описано специфіку впровадження інтерактивних методів та інноваційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 +
Шифр НБУВ: РА361438

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Фазан В.В. 
Вивчення педагогіки у вищих навчальних духовних закладах України (поч. XIX ст. - 20-і рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фазан ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї, а також науково узагальнено практичний досвід вивчення педагогіки у духовних ВНЗ початку XIX ст. - 1920-х рр. Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї вивчення морального богослов'я та практики виховання. Розкрито динаміку процесу вивчення педагогіки у даних ВНЗ України у зазначений період, з'ясовано його етапи. Виявлено й охарактеризовано творчі особливості особистостей - священнослужителів (архієпископа А. Знаменського, архімандрита Платону, протиєрея П. Солярського, протиєреєя І. Королькова); богословів і викладачів, авторів підручників і посібників з педагогіки (П. Блонського, С. Гогоцького, М. Демкова, П. Євстраф'єва, К. Єлницького, М. Зайцева, М. Маккавейського, І. Малишевського, М. Олесницького, В. Певницького, К. Скворцова, П. Юркевича, І. Янишева), які розробляли теоретичні та практичні основи вивчення педагогічних дисциплін, обгрунтували систему дидактичних принципів; науково узагальнили досвід вивчення педагогіки; визначали суть основних педагогічних понять через специфіку духовної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 + Э370.9(4УКР)-67 +
Шифр НБУВ: РА363961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Самотий Р.С. 
Видавнича діяльність Львівської політехніки: структура, постаті, репертуарна політика (1844 - 1944): автореф. дис... канд. наук з соц. комунікацій: 27.00.05 / Р.С. Самотий ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено основі видавничі здобутки на історичному тлі розвитку Львівської політехніки. Показано роль учених у розбудові видавничої справи та науково-технічної журналістики як засобу оперативної наукової комунікації новостворюваних галузей науки та виробництва. Проведено тематико-типологічний аналіз видавничого репертуару Львівської політехніки та на його підставі виокремлено основні різновиди періодичних і неперіодичних видань. Увагу приділено внеску у видавничу діяльність українських науковців, випусників Політехніки, діячів науки та культури, життя яких пов'язані з діяльністю навчального закладу. Охарактеризовано видавців наукової продукції, виробленої у даному видавництві. Доповнено історіографічну базу матеріальної культури України та регіональних наукових досліджень. Доведено міждисциплінарне значення видавничого репертуару для багатьох галузей наук. Запропоновано рекомендації для розвитку й удосконалення сучасної видавничої справи ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.3(4УКР)5/6 +
Шифр НБУВ: РА361733

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Сидорова Т. В. 
Викладання лижного спорту у ВНЗ спортивного профілю з урахуванням спортивної спеціалізації студентів: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Т. В. Сидорова ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему вдосконалення методики викладання дисципліни "Лижний спорт" з урахуванням антропометричних, функціональних показників і розвитку фізичних якостей студентів різних спортивних спеціалізацій. Визначено рівень розвитку рухових якостей, фізичної підготовленості, антропометричних і функціональних показників стану студентів. Встановлено, що результати досліджень сприяють формуванню навчальних груп з високими показниками: швидкісно-силових якостей, витривалості та координації, що індивідуалізує навчальний процес з лижного спорту. Експериментально доведено ефективність методики навчання студентів загального курсу ВНЗ спортивного профілю з урахуванням спортивних спеціалізацій студентів і рівня розвитку рухових здібностей, яке сприяє більш якісному засвоєнню техніки пересування на лижах щодо кредитно-модульної системи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.195
Шифр НБУВ: РА377006 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Василенко І.В. 
Виховання громадянськості студентів засобами самоврядування у вищих навчальних закладах Канади: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Василенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено місце та роль студентського самоврядування у ВНЗ Канади. Відзначено, що основна мета виховання громадянських якостей засобами самоврядування полягає у формуванні та розвитку громадянськості як соціальної цінності, інтегративної якості особистості, переконаної у непорушності конституційних прав і свобод. Проведено ретроспективний аналіз генезису поняття "громадянськість", здійснено систематизацію теорій щодо виховної потенціальності студентського самоврядування як невід'ємної складової демократизації вищої школи Канади. Висвітлено історичний аспект феномену громадянськості у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. Досліджено генезу виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади. Виявлено особливості сучасного стану даного виховання засобами самоврядування за умов глобалізації та мультикультуралізму. Розкрито основні етапи становлення системи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади зазначеними засобами. У порівняльному аспекті проаналізовано зміст, форми те методи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади й України засобами самоврядування. Узагальнено позитивні здобутки канадського науково-практичного досвіду та можливості їх творчого застосування в системі ВНЗ України з виховання громадянськості студентів даними засобами. Доведено, що така система у ВНЗ Канади є оригінальним утворенням з притаманними їй змістом, формами та методами. Вона базується на певних цінностях, якими є права людини, власна гідність, базові людські свободи, демократична законність, мирне співіснування, ненасильницькі способи вирішення конфліктів, неупереджений, національний світогляд, рівність шансів, індивідуальна відповідальність, бережливе ставлення до природи. За результатами проведеного дослідження доведено доцільність впровадження канадського досвіду у виховну практику ВНЗ України з метою посилення ефективності громадянського виховання студентів засобами самоврядування з одночасним урахуванням національних і світових здобутків у цій галузі педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7КАН) + Ч481.352.13 + Ч481.431 +
Шифр НБУВ: РА366567

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Свиренко Ж.С. 
Виховання гуманізму в студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Ж.С. Свиренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу праць вітчизняних і зарубіжних дослідників визначено провідні тенденції реформування вищої технічної школи. Проаналізовано методологічні засади процесу гуманізації вищої технічної освіти та його сутнісну характеристику. Розкрито суть гуманізму як відображення морально-етичного закону людського буття, як специфічної властивості гуманістичного образу особистості. Проаналізовано загальнокультурні, ціннісні, змістові, світоглядні можливості предметів гуманітарного циклу щодо виховання гуманізму у студентів технічних ВНЗ (ВТНЗ). Визначено критерії та рівні його сформованості у даних студентів. Проаналізовано результати проведеного констатувального експерименту. Запропоновано педагогічні технології виховання гуманізму у студентів ВТНЗ у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу та результати впровадження в практику розроблених педагогічних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.16 + Ж.р.(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА366775

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського