Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (12)Реферативна база даних (1190)Книжкові видання та компакт-диски (154)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=ДОБРОБУТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 143
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єгоркіна Т.О. 
Мотиваційний механізм управління витратами підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Т.О. Єгоркіна ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 17 с. — укp.

Розкрито сутність економічної категорії "витрати" підприємства як сукупності необхідних ресурсів для виробництва, обігу й кінцевої реалізації продукту, що відтворюються в процесі його реалізації. Розроблено узагальнену класифікацію витрат за цілями управління ними: з визначення собівартості та фінансових результатів діяльності підприємства; проведення аналізу та планування витрат; мотивації робітників; контролю за витратами. З'ясовано, що основними функціями управління витратами є планування, організація, мотивація, контроль, комунікація, прийняття управлінського рішення. Особливу увагу приділено вивченню функції мотивації, яка стимулює результативність діяльності, досягнення цілей і подальший розвиток підприємства. Наведено визначення категорії "мотивація" як комплексу матеріальних і моральних стимулів, спрямованих на підвищення зацікавленості окремого індивідуума та колективу в цілому в кінцевих результатах праці за умов обмеженості ресурсів. Розкрито сутність мотиваційного механізму як системи динамічних економічних і соціальних відносини між адміністрацією та робітниками, який передбачає єднання процесів оптимізації витрат підприємства та підвищення добробуту й морального задоволення робітників на базі використання відповідних форм, методів, інструментів і важелів. На підставі модифікації логістичної функції побудовано прогностичні моделі залежності прибутку підприємства від підвищення витрат на оплату праці з урахуванням мотиваційного механізму. Запропоновано методику формування мотиваційного механізму на торговельних підприємствах як інструменту інтеграції економічних інтересів підприємства та робітників у межах стандартів якості ISO 9004.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-862-21 +
Шифр НБУВ: РА356059

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іванов А. В. 
Міжнародні злиття та поглинання у вимірах ефектів від концентрації ринкової влади / А. В. Іванов. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено розвитку теоретико-методологічних засад дослідження проблеми розвитку процесів міжнародних злиттів та поглинань (M&A) та їх впливу на концентрацію ринкової влади, та, як наслідок, на інтереси інших учасників ринку, зокрема споживачів продукції, партнерів та конкурентів, а також розробці науково-практичних рекомендацій щодо захисту конкуренції на ринках, що піддаються впливу домінуючої ринкової сили. Удосконалено концепт дослідження впливу міжнародних злиттів та поглинань на концентрацію ринкової влади. Систематизовано наявні підходи до визначення видів та типів злиття і поглинань. Узагальнено основні мотиви та ефекти застосування стратегії злиття та поглинання. Уточнено теоретико-методологічні засади дослідження ефектів концентрації ринкової влади. Запропонований та емпірично апробований авторський алгоритм дослідження ефектів концентрації ринкової влади, які виникають внаслідок злиттів та поглинань. Удосконалено кількісний інструментарій оцінки впливу процесу злиттів та поглинань на ефективність бізнесу та добробут суспільства, який розроблено автором із використанням методів системно-динамічного моделювання. Дістав подальшого розвитку генезис теорій дослідження процесів міжнародних злиттів та поглинань. Запропоновано систему детермінант процесу міжнародних злиттів та поглинань. Удосконалено категоріальний апарат дослідження процесів злиття та поглинань, а саме уточнено поняття «злиття» та «поглинання». Розроблено механізм підвищення ефективної імплементації антимонопольної політики держави.^UThe dissertation is devoted to the development of theoretical and methodological research principles on the development of international mergers and acquisitions (M&A) processes and their impact on the concentration of market power, and, consequently, on the interests of other market participants, including consumers, partners and competitors. The paper is also dedicated to the development of scientific and practical recommendations for the protection of competition in markets affected by dominant market power. The concept of studying the impact of international mergers and acquisitions on the concentration of market power has been improved. The available approaches to the definition of types of mergers and acquisitions are systematized. The main motives and effects of the merger and acquisition strategy are summarized. The theoretical and methodological bases of research of effects of concentration of the market power are specified. An author's algorithm for studying the effects of market power concentration, which arise as a result of mergers and acquisitions, is proposed and empirically tested. The quantitative tools for assessing the impact of the process of mergers and acquisitions on business efficiency and welfare of society, developed by the author using the methods of system-dynamic modeling, have been improved. The genesis of theories of research into the processes of international mergers and acquisitions was further developed. A system of determinants of the process of international mergers and acquisitions is proposed. The categorical apparatus of research of mergers and acquisitions has been improved, namely the notion of «mergers» and «acquisitions» has been clarified. A mechanism for increasing the effective implementation of the state antitrust policy has been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Ігнатюк А. О. 
Фінансове посередництво як чинник суспільного добробуту: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.01 / А. О. Ігнатюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено фінансове посередництво та його вплив на суспільний добробут. Визначено теоретичні засади та розроблено практичні рекомендації щодо підвищення соціально-економічної ефективності функціонування фінансових посередників у національній економіці за умов глобалізації. Проаналізовано еволюцію наукових поглядів на сутність фінансового посередництва, основні напрями, механізм і суперечливі наслідки впливу фінансових посередників на суспільний добробут. Визначено відмінності між ринково- та банківсько-орієнтованою фінансовими системами, а також особливості їх впливу на економічний добробут у розвинених країнах. Виявлено сучасні тенденції та суперечності розвитку фінансового посередництва у трансформаційних економіках за умов глобалізації. Досліджено сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку фінансових посередників в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.325.6 + У9(4УКР)261.1
Шифр НБУВ: РА385656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Абдулла Н. А. 
Удосконалення контрактного фермерства для управління сімейними фермами в контексті сталого розвитку сільського господарства Республіки Мальдіви: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Н. А. Абдулла. — Б.м., 2024 — укp.

Метою дисертації є теоретико-методичне обґрунтування і практичні рекомендації для покращення менеджменту, який може бути застосованим у контрактному сімейному фермерстві в Мальдівах на їх шляху до сталого сільського господарства. На етапі обґрунтування фундаментальних основ сімейного фермерства Мальдів, включаючи розмір домогосподарства, дохід, головну мету діяльності, ресурсні обмеження, порівняно з іншими світовими економіками, результатом дослідження стало уточнення поняття “стале сімейне фермерство”, яке передбачає застосування екологічно чистих ресурсозберігаючих технологій, які приносять фермерам суттєві економічні переваги та є соціально привабливими для фермерської спільноти. Передбачалося, що модель централізованого контрактного фермерства, започаткована Агро Національною Корпорацією в Мальдівах, буде мати позитивний вплив на дієвість та ефективність сільського господарства Мальдів. Впроваджені контрактні угоди забезпечать постачання засобів виробництва, поширення новітніх аграрних технологій, гарантування кредитів і позик, моніторинг якості вирощуваних культур та організацію продажу врожаїв, зібраних законтрактованими сімейними фермерами. Проте, статистика показує, що одержані результати часто гірші за очікувані. У результатах дослідження стосовно найбільш перспективних та дієвих напрямів поліпшення менеджменту сімейних фермерів, які працюють за контрактною моделлю, пропонується об’єднати управлінський консалтинг та сільськогосподарські дорадчі послуги задля стійкості сільських громад через ретельно сплановані стратегії фермерської діяльності, підтримані індивідуальними рекомендаціями, передовими технологіями, поширенням сучасних аграрних знань і навичок, які мають розширити можливості малих сімейних ферм, підвищити рівень їх доходів, сприяти добробуту та вплинути на вирішення проблеми продовольчої безпеки в Мальдівах.На етапі аналітичної оцінки стану продовольчої безпеки і визначення показників розвитку сільського господарства Мальдів результатом дослідження стала концепція удосконаленого процесу управління. Вона включає в себе раціональне використання обмежених природних ресурсів, покращення консультацій щодо вирощування, збирання та збуту врожаю, а також залучення та утримання фермерів в контрактній моделі, причому особливий акцент робиться на заохоченні жінок та молоді до сталого фермерства. Для досягнення цієї мети запропоновано удосконалити класифікацію основних факторів макросередовища Мальдів, які докорінно впливають на продуктивність сільського господарства та прийняття рішень в управлінні фермами, викликають істотні ризики, а також допомагають встановити та використати корисні можливості для сімейних ферм. Для вдосконалення організаційно-методичного підходу під час переходу від застарілого традиційного землеробства до моделі сталого розвитку, запропоновано використовувати інструменти міжрегіонального аналізу, офіційні опитування, групові дискусії, особисті інтерв’ю та подальшу оцінку сімейних фермерів за віком, статтю, наявність ресурсів, кліматичною вразливістю і доступом до ринку.На етапі отримання наукових результатів щодо покращення управління сімейними фермами для сталого розвитку сільського господарства Мальдів, по-перше, запропоновано модель оптимізації виробництва. Вона дозволяє оптимізувати використання обмежених земельних і трудових ресурсів та вирощувати найбільш затребувані та ресурсоощадні місцеві фрукти та овочі, що збільшить їх виробництво, підвищить добробут малих фермерів та посилить продовольчу безпеку Мальдів, що відповідає головній меті контрактного фермерства. По-друге, обґрунтовано організаційно-методичні підходи до вдосконалення сільськогосподарського консультування шляхом усунення пасивного ставлення і прогалин у знаннях консультантів щодо гендерної рівності, зменшення бідності, стимулювання лідерства та підприємництва. Запропоновано розвиток навичок, які відповідають оптимальним виробничим планам для конкретного регіону, щоб забезпечити супровід та контроль сімейних фермерів від моменту вирощування до етапу потрапляння зібраного урожаю на потенційні ринки збуту. По-третє, в результаті дослідження ми прийшли до висновку, що для розвитку сімейних ферм потрібно впроваджувати сучасні інформаційні технології, інтегровані в мобільні пристрої та онлайн-додатки. Фахівцям дорадникам рекомендовано користуватися такими технологіями, а також при наданні особистих консультацій оптимізувати транспортні маршрути для заощадження часу і коштів на відвідування віддалених островів, чиї громади беруть участь у контрактному фермерстві. Зазначений організаційний підхід спрямований на поширення новітніх технологій і передових навичок насамперед серед жінок і молодих фермерів, щоб гарантувати наступність поколінь і життєздатність сімейних фермерських спільнот та реалізувати їхній потенціал у забезпеченні продовольчої безпеки і розвитку сталого сільського господарства.^UThe purpose of the dissertation is the theoretical and methodical substantiation as well as practical recommendations for elaborating improvements of management applicable to contract family farming in the Maldives on the way to sustainable agriculture. On the stage of substantiating fundamental bases of the Maldivian family farms including a household size, income, a prime activity purpose, and resource limitations compared to those in other world economies, the research resulted in clarifying a definition of the category “sustainable family farming”. It implies accomplishing eco-friendly resource-saving farming methods which bring farmers tangible economic advantages and are socially attractive for farming communities. The centralized contract farming model, launched by Agro National Corporation in the Maldives, should have a positive impact on effectiveness and efficiency of Maldivian agriculture where the implemented contractual agreement stipulates supplying inputs, transmitting advanced farming practices, ensuring credits and loans, monitoring crop quality, and arranging sales of harvests produced by the contract family farmers. However, statistics showed that demonstrated outputs tend to be worse than expected. The study outcomes, stemmed from exploring the most promising and workable directions to bolster management of family farmers operating under this contract farming model, proposed to combine management consulting and agricultural extension services to maintain continuity and viability of rural communities through well-planned strategies of farming activities supported by customized recommendations, cutting-edge technologies, shared contemporary agricultural knowledge and skills meant to empower small family farmers when earning their living and addressing food insecurity in the Maldives.On the stage of analytical evaluation of the Maldivian nutrition security status and statistical comparison of agricultural development dynamics in the Maldives the research findings allowed to set a concept of an improved farm management. It comprises a rational use of restricted natural resources, enhancing consulting on growing, harvesting and trading crops, and also recruiting and retaining farmers while a special emphasis is placed on fostering women and young people to get involved in sustainable farming activities. For this to happen, the study offered a systematic classification of core factors observed in the Maldivian macro-environment that profoundly impact agricultural performance and decision-making in farm management, cause essential risks as well as help identify and seize beneficial opportunities arising in family farming. To narrow down and prioritize these challenges when moving away from outdated conventional farming, the research offers a complex organizational and methodical approach embracing cross-regional analysis, formal surveys, group discussions, personal interviews and further mathematical assessment of family farmers by age, gender, resource availability, climatic vulnerability, and market access.On the stage of generating scientific results on improving family farm management for sustainable development of Maldivian agriculture, firstly, the study presented a production optimization model. It calculates how to distribute scarce land and available labor and grow the most demanded and resource-efficient local fruits and vegetables in order to increase their harvests, raise welfare of the regional small family farmers, and amplify Maldivian food security that is consistent with the key goal of contract farming. Secondly, the research proved the methodical and organizational ways to improve agricultural consulting thorough eliminating passive attitude and covering a knowledge gap on promoting gender equity, reducing poverty, incentivizing leadership and entrepreneurship that were observed among extension officers involved in assisting contract farming. The study suggested training skills that are compatible with optimal region-specific production plans in order to ensure that family farmers are guided and supported from the point of cultivation to the stage of outreaching potential markets. Thirdly, the research inferred that developing labor force should envelop farmers’ assistance via ICT integrated measures, mobile devices and online apps, and also consultations in person provided by agricultural extension officers who must utilize recommended optimal transport routes saving time and cost when visiting dispersed islands participating in contract farming. The revealed organizational approach revolves around transmitting advanced technologies and cutting-edge skills to female and young farmers to guarantee continuity and viability of family farming communities and fulfill their potential in providing food security and developing sustainable agriculture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Акулова Г. В. 
Моделювання поведінки економічних агентів в умовах податкової конкуренції / Г. В. Акулова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню нового важливого для економіки України наукового завдання розробки мультиагентного підходу до моделювання поведінки економічних агентів. Уперше розроблено концепцію мультиагентного моделювання поведінки економічних агентів в умовах податкової конкуренції, яка пов'язує поведінку економічних агентів із процесом конкуренції юрисдикцій за мобільні фактори виробництва засобами податкової політики, що дозволяє прогнозувати її наслідки і сприяє підвищенню конкурентних переваг країни (юрисдикції) з точки зору оподаткування. Уперше розроблено мультиагентну модель поведінки економічних агентів в умовах податкової конкуренції, яка відображає взаємопов'язані процеси сплати податків, ухилення від оподаткування, податкового контролю і міграції агентів, що дозволяє оцінювати вплив параметрів податкової політики, структури фінансування суспільних благ та поведінкових факторів на показники добробуту економічних агентів та обирати найбільш ефективні засоби державної політики щодо податкової конкуренції за мобільні виробничі ресурси. Удосконалено методичне забезпечення моделювання міграції економічних агентів в умовах податкової конкуренції. Набув подальшого розвитку мультиагентний підхід до моделювання імовірнісного механізму податкового контролю економічних агентів. Набув подальшого розвитку підхід до моделювання впливу ухилення економічних агентів від оподаткування на доходи.^UThe thesis deals with solving of a new important scientific task for the Ukraine's economy of the modelling of multiagent approach of behaviour of economic agents. For the first time, the concept of multiagent modeling of the behavior of economic agents in the context of tax competition, which relates the behaviour of economic agents with the process of competition of jurisdictions for mobile factors of production by means of tax policy. It allows to predict its consequences and contributes to increasing the competitive advantages of the country (jurisdiction) from the point of view of taxation was developed. For the first time a multiagent model of behaviour of economic agents and jurisdictions that takes into account the mechanism of tax competition and allows studying the influence of tax policy parameters, behavioural factors and structure of public goods on welfare indicators of jurisdictions is developed. The model takes into account the interrelation of tax payment processes, tax evasion and tax evasion control and agents migration. The possibility of choosing the most effective means of the state policy concerning competition in the tax sphere for mobile manufacturing resources is substantiated. The methodological support of simulation of migration of economic agents in the conditions of tax competition was improved. The multiagent approach to modeling the probabilistic mechanism of tax control of economic agents was been further developed. The approach of modelling the impact of evading economic agents from taxation on income was further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Алейнікова О.В. 
Економічна політика інноваційного розвитку держави в ринкових умовах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.В. Алейнікова ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2004. — 20 с. — укp.

Визначено зміст економічної політики держави, поглиблено понятійно-сутнісні аспекти інновацій за умов розвитку ринкових відносин. Досліджено особливості споживчої вартості, вартості й ціни інновації як товару, а також її взаємозв'язку з капіталом і різними формами економічного добробуту. Визначено об'єктивну необхідність формування ринку інновацій. Уточнено його зміст та проаналізовано сучасний стан. Обгрунтовано необхідність регулювання ринку інновацій. Визначено головні умови та розроблено основні напрями розвитку даного ринку в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55-18
Шифр НБУВ: РА330772

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Аль-Газалі А. С. 
Організаційно-економічний механізм регулювання фундаментальних наукових досліджень / А. С. Аль-Газалі. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертаційному дослідженні наводиться теоретичне узагальнення, а також вирішуються прикладні питання щодо поглиблення методичних положень та розроблення практичних рекомендацій з приводу формування, використання та удосконалення організаційно-економічного механізму (ОЕМ) багаторівневого регулювання фундаментальних наукових досліджень (ФНД) у процесі функціонування економіки знань.У роботі наводиться визначення ФНД як первинних експериментальних або теоретичних розвідок у сфері отримання нових знань про основоположні властивості явищ та спостережуваних фактів, що здійснюються без конкретної мети прикладного застосування і розцінюються як чисте суспільне благо. ОЕМ регулювання ФНД визначено у якості структурованої системи засобів розпорядно-індикативного впливу на суб'єктів управління, діяльність яких зосереджено на евристичних аспектах когнітивної мобільності з метою сприяння процесам системної об'єктивації базових структур природи, суспільства та мислення, вербалізації концептуальних компонентів, циклічного оновлення предметного контенту галузевих підсистем знань, сприяння процесу творення об'єктивних уявлень про дійсність, формування абстрактних образів реальності за дотримання динамічно поновлюваних ціннісних критеріїв раціональності результатів дослідницьких програм. Висловлено та доведено гіпотезу, що зміст регулювання ФНД має бути підпорядковано меті підвищення рівня та якості задоволення життєвих потреб соціуму у процесі надання і споживання суспільних благ засобами адекватного відображення об'єктивної картини універсуму, організування на цій основі практико-перетворювальної діяльності з формування максимально можливого рівня добробуту, нарощування соціального і наукового капіталу інноваційно орієнтованих екосистем постіндустріальної економіки.Досліджено та конкретизовано зміст основних форм регулювання ФНД. Доведено, що національні моделі регулювання ФНД детермінуються особливостями науково-технічної політики держави, рамками прийнятих моделей формування наукового та соціального капіталу соціоцентричних професійних соціальних мереж публічної сфери національної економіки. Доводиться теза, що ефективне сприяння комплексу змістовних дій щодо реалізації пошукових досліджень може бути забезпечено за рахунок використання специфічного інструментарію засадничих принципів регулювання ФНД на егоцентричному (персональному), груповому та публічному рівнях секторального менеджменту. Очікуваним наслідком результативного багаторівневого регулювання процесу є продукування невичерпних позакон'юнктурних суспільних благ у вигляді концептуальних результатів ФНД, що відповідає класифікаційним ознакам найвищого ступеня наукової новизни.Формулюється мета реалізації ОЕМР ФНД на індивідуальному рівні, яка полягає у активізації та ефективному використанні засобів внутрішнього самоорганізування суб'єктів дослідницької діяльності та мобілізації інтуїтивних ресурсів абдуктивної діяльності, інших пов'язаних дослідницьких компетенцій агентів когнітивної активності, що спрямовані на примноження сукупності фонових знань. Використання ОЕМР ФНД на інтерперсональному рівні має сприяти колективу дослідників формально/неформально взаємодіяти між собою з метою досягнення загальних цілей когнітивної діяльності та усвідомлювати свою приналежність до даної сукупності. Метою використання ОЕМР ФНД на публічному рівні є використання владних компетенцій щодо формування базових компетентностей суб'єктів ФНД у сфері продукування фундаментальних наукових знань (ФНЗ), а також створення умов для самостійного обрання суб'єктами регулювання напрямів та варіантів здійснення ФНД, які формуються у процесі динамічного оновлення її ціннісної концепції, досягнення нових порогових значень та відновлення рівноважного стану.Доводиться, що менеджмент групової діяльності як елемент ОЕМР ФНД здійснюється з метою всебічного сприяння процесам підвищення рівня системності науково-дослідницьких програм. Ключовою проблемою розвитку сучасних ФНД визнано потребу принципового визначення науковців щодо оцінювання перспектив подальшого розвитку науки за магістральними напрямами засобами публічного вимірювання рівня раціональності фундаментальних наукових теорій. Комплексний вплив ФНД на розвиток постіндустріальної економіки описано із залученням моделі функціонування національної інноваційної системи, яка охоплює інституціональних агентів сфери науки, освіти, реального сектору економіки, органів державного управління. Основними засобами фінансового забезпечення ФНД визнано програмне та контрактове фінансування, гранти, бюджетне фінансування (повне утримання наукових організацій).^UThe dissertation study provides theoretical generalization, as well as addressed applied issues regarding the deepening of methodological provisions and the development of practical recommendations on the formation, use and improvement of the organizational and economic mechanism (OEM) of multilevel regulation of fundamental scientific research (FSR) in the process of functioning of the knowledge economy.The paper provides the definition of the FSR as primary experimental or theoretical intelligence in the field of obtaining new knowledge about the fundamental properties of phenomena and observed facts carried out without a specific purpose of applied application and regarded as pure public good. The OEM of regulation FSR is defined as a structured system of means of management and indicative influence on management entities whose activities focus on heuristic aspects of cognitive mobility in order to promote the processes of systemic objectification of basic structures of nature, society and thinking, verbalization of conceptual components, cyclical renewal of subject content of sectoral subsystems of knowledge, promoting the process of creating objectives reality, formation of abstract images of reality for observance of dynamically renewable value criteria of rationality of research program results. The hypothesis has been expressed and proved that the content of the FSR regulation should be subordinated to the goal of improving the level and quality of satisfaction of the life needs of society in the process of providing and consuming public goods by means of adequate displaying of an objective picture of the university, organizing on this basis the practice-transformative activity on the formation of the maximum possible level of well-being, increasing social and scientific capital of innovatively oriented ecosystems of the post-industrial economy.The content of the main forms of FSR regulation has been studied and classified. It is proved that the national models of regulation of the FSR are determined by the peculiarities of scientific and technical policy of the state, the framework of adopted models of formation of scientific and social capital of sociocentric professional social networks of the public sphere of the national economy. The thesis is that effective promotion of a set of meaningful actions for the implementation of search studies can be ensured through the use of specific tools for the basic principles of FSR regulation at the egocentric (personal), group and public levels of sectoral management. The expected consequence of effective multilevel regulation of the process is the production of inexhaustible non-legal social benefits in the form of conceptual results of the FSR, which corresponds to the classification features of the highest degree of scientific novelty.The purpose of implementation of the OEM of regulation FSR is formulated at the individual level, which consists in the activation and effective use of means of internal self-organization of research entities and mobilization of intuitive resources of abstract activities, other related research competencies of agents of cognitive activity, which are aimed at increasing the set of background knowledge. The use of the OEMR FSR at the interpersonal level should contribute to a team of researchers formally/informally interacting with each other in order to achieve common goals of cognitive activity and to realize their belonging to this set. The purpose of using the OEMR FSR at the public level is to use the power competencies to form the basic competencies of the FSR entities in the field of production of fundamental scientific knowledge (FSK), as well as to create conditions for the independent election by the subjects of regulation of directions and options for the implementation of the FSR, which are formed in the process of dynamic renewal of its value concept, achievement of new threshold values and restoration of equilibrium state.It is necessary that the management of group activity as an element of the OEM of regulation FSR is carried out in order to fully promote the processes of increasing the level of systemicity of research programs. The key problem of the development of modern FSR recognized the need for a fundamental definition of scientists to assess the prospects for further development of science in the main directions by means of public measurement of the level of rationality of fundamental scientific theories. The complex impact of the FSR on the development of the post-industrial economy is described with the involvement of the model of functioning of the national innovation system, which comprehensively covers institutional agents in the field of science, education, the real sector of the economy, public administration bodies. The main means of financial support of the FSR recognized software and contract financing, grants, budget financing (full maintenance of scientific organizations).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Аровіна М.П. 
Структурування державної соціальної політики в регіоні як основа її ефективності: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / М.П. Аровіна ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2005. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність та проведено структурування регіональної державної соціальної політики. Досліджено особливості її реалізації, виявлено основні проблеми, взаємопов'язані зі специфікою промислового регіону. Визначено пріоритети, орієнтовані на співробітництво держави та бізнес-структур з метою підвищення добробуту населення. Проаналізовано стан ринку праці як якісного індикатора соціальної політики. Обгрунтовано економіко-демографічний підхід до вибору якісних індикаторів ефективності цієї політики. Запропоновано напрямки соціально-економічного розвитку регіону у трьох варіантах залежно від типології розвитку промислового комплексу, проведено їх оцінку у соціальному аспекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-97 + Ф025 +
Шифр НБУВ: РА341186

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Асоян Е. Ш. 
Формування державної економічної політики в умовах глобалізації: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Е. Ш. Асоян. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації наведено вирішення важливого наукового завдання, що полягає в розвитку теоретико-методологічних засад, методичних і науково-практичних рекомендацій щодо формування державної економічної політики в умовах глобалізації. Розроблено підходи до осмислення глобалізаційних та деглобалізаційних ефектів на формування стратегій державної економічної політики, що містять наступні складові, а саме: передумови, структуру, фази розвитку, тренди розвитку. Розвинуто підходи до визначення тенденцій трансформації державної економічної політики та державних стратегій на глобальному рівні на тлі еволюції глобального фінансового капіталу, а саме: до виникнення процесу глобалізації виявлено циклічність «лібералізм – протекціонізм»; після еволюціонування глобалізації виявлено зміну концепції державної економічної політики у циклі «ліберальна-дирижистська». Визначено сутність економічної політики як комплексу дій держави, що реалізується на міжнародному, макроекономічному, галузевому та регіональному рівнях і спрямований на вибір та забезпечення оптимальної інституційної моделі національної економіки та досягнення максимально ефективного функціонування національної економіки у світовій системі поділу праці в інтересах досягнення та підтримки високого рівня добробуту та якості життя населення в довгостроковій перспективі. Удосконалено класифікацію завдань державної економічної політики, що на відміну від існуючого переліку розмежовує завдання і принципи, відповідно до сучасних викликів розвитку національної економіки. Ґрунтуючись на структурно-функціональних особливостях процесу глобалізації виділено властивості фінансового капіталу, ризики глобалізації та відповідні заходи держави в економічній політиці (макропруденційний підхід та макропруденційні інструменти, інституційні зміни регулюючих органів, законодавче регулювання учасників ринку, заходи щодо деофшоризації економіки, дії держави щодо проблеми розмивання бази оподаткування та виведення прибутку з під оподаткування, національна податкова політика). Розвинуто підходи до виділення взаємозв'язків за рівнями державної економічної політики, що передбачають: розвиток та впровадження інструментарію формування та управління горизонтальними зв'язками в національній економіці та стимулювання розвитку таких зв'язків; інституційну орієнтацію регіонів, що дозволяє класифікувати їх з погляду цілей та моделей участі у світовій системі поділу та кооперації праці. Сформовано підходи до реалізації державної економічної політики на засадах платформенної моделі, що предбачає технологічну і організаційну складові, які відрізняються від раніше існуючих цілями створення умов для ефективного використання державних і приватних ресурсів шляхом їх гнучкого оптимального комбінування та інструментами платформенної інфраструктури для взаємодії стейкхолдерів державної економічної політики. Розроблено комплекс функцій цифрової платформи державної економічної політики за сервісною та регулюючою компонентами, а саме: нормативно-правовий супровід діяльності; сприяння у підборі оптимального контрагента; надання інструментарію для вибудовування взаємодії між контрагентами; надання інструментарію для узгодження інтересів; підготовка рекомендацій щодо формування економічної політики. Удосконалено систему обліку трансформації світової економіки у державній економічній політиці за напрямами, а саме: технологічна трансформація; організаційна трансформація; вжиття заходів щодо адаптації національної економіки до організаційної трансформації; ціннісна трансформація. Ключові слова: глобалізація, деглобалізаційні ефекти, державна економічна політика, державні стратегії, державно-приватне партнерство, когнітивні інструменти, платформенна модель, трансформація.^UThe dissertation has the culmination of an important scientific task, which is used to develop theoretical and methodological ambushes, methodical and scientific and practical recommendations on how to form state economic policy in the minds of globalization. It has been disassembled to understand the globalization and deglobalization effects on the formation of the strategic state economic policy in order to avenge the advancing warehouses, and itself: change your mind, structure, development phase, development trends. Resolutely approach the trend of transformation of the state economic policy and state strategies on a global level on the revolution of global financial capital, and itself: before the end of the process of globalization, the cyclical nature of "liberalization" was revealed. m - protectionism "; After the evolution of globalization, a change in the concept of state economic policy was revealed in the “liberal-conductor” cycle. The significance of the economic policy as a complex of the state power, which is implemented on the international, macroeconomic, Galuze and regional levels and directs for the selection of the optimal institutional model of the national economy and achievement of the most efficient functioning of the national economy in the light system under the law in the interests of reaching that support of the high level dobrobutu and the quality of life of the population in the pre-stroke perspective. The classification of the head of the state economic policy has been improved, which is on the basis of the main change of the border task and principles, leading to the current development of the national economy. Based on the structural and functional features of the process of globalization, it was seen the power of financial capital, the risks of globalization and the emergence of powers in the economic policy (macroprudence and macroprudence tools) , institutional changes of regulatory bodies, legislator regulation of participants in the market, go to deoffshorization of the economy, to the powers that be taxation and withdrawal of income from the payment of taxation, national taxation policy). Resolutely come to see the mutual relations with the equals of the state economic policy, which convey: the development and promotion of tools for the formation and management of horizontal links in the national economy and stimulation of the development of such links kiv; the institutional orientation of the regions, which allows classifying them at a glance, the goals and models of participation in the light system under and cooperation of practice. Formed approach to the implementation of the state economic policy on the ambush of the platform model, which provides for technological and organizational warehouses, which are conceived in the past due to the existing goals for the efficient selection of state and private their resources in the way of their flexible optimal combination and platform infrastructure tools for the interaction of stakeholders of the state economic policy. The complex of functions of the digital platform of the state economic policy for the service and regulatory components has been disassembled, as well as: regulatory and legal support of activity; matching with the selection of the optimal counterparty; providing tools for vibudovuvannya vzaєmodії between contractors; providing tools to satisfy interests; preparation of recommendations on how to shape the economic policy. Improved the system for the appearance of the transformation of the world economy in the state economic policy for direct, and itself: technological transformation; organizational transformation; living in the way of adaptation of the national economy to organizational transformation; valuable transformation.Key words: globalization, deglobalization effects, state economic policy, state strategies, state-private partnership, cognitive tools, platform model, transformation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Білик О.П. 
Суперечності економіки перехідного періоду та шляхи їх розв'язання: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.П. Білик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено суперечності трансформаційної економіки та запропоновано шляхи їх розв'язання. Визначено природу економічних суперечностей як системи, з'ясовано їх сутність та основні причини виникнення за умов переходу до ринкового типу господарювання. Обгрунтовано класифікаційну модель економічних суперечностей. Доведено необхідність зміни функцій держави та поведінки суб'єктів господарської діяльності шляхом формування адекватного законодавства та впровадження розроблених нормативних документів і системи суспільних пріоритетів у господарський механізм для розв'язання економічних суперечностей. Обгрунтовано тезу про можливості вирішення суперечностей трансформаційної економіки шляхом впровадження інноваційного типу економічного розвитку, який передбачає високий рівень інвестицій у людський капітал та галузі, функціонування яких сприяє формуванню структурно-технологічної модернізації народного господарства та зростанню добробуту населення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010 +
Шифр НБУВ: РА334095

Рубрики:

      
11.

Биченко С. М. 
Внесок сільськогосподарської кооперації у зміцнення добробуту селянства України (1921 - 1929 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / С. М. Биченко ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

З'ясовано характер, сутність і форми діяльності сільськогосподарської кооперації України з інтенсифікації сільського господарства та підвищення прибутковості селянських господарств шляхом прискореного розвитку широкої мережі підприємств з переробки всіх видів сільськогосподарської продукції. Розкрито органічну еволюцію спрямованості системи спеціальної сільськогосподарської кооперації в напрямку від нарощення обсягів виробництва сільськогосподарської сировини до організації її максимально ефективного використання. Висвітлено роль кооперативної громадськості, її економічний внесок і вплив на розвиток найбільш ефективних видів кооперативного підприємництва. Охарактеризовано особливості господарсько-економічної діяльності з переробки продуктів сільського господарства. Показано соціально-економічний ефект діяльності кооперативних переробок підприємств. З'ясовано, що активна діяльність мережі кооперативних переробок підприємств суттєво сприяла налагодженню фінансово-грошовому обігу в аграрному секторі національної економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)613-205 + Т3(4УКР)614-205
Шифр НБУВ: РА369532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Болотнік В.Ю. 
Євроінтеграційний вимір в політиці соціал-демократії (на прикладі Німеччини, Франції та Великобританії): автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.04 / В.Ю. Болотнік ; НАН України, Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено характер, напрями еволюції та перспективи розвитку політики європейських соціал-демократичних партій за умов європейської інтеграції. На прикладі партій соціал-демократичного спрямування Німеччини, Франції та Великобританії проаналізовано ставлення соціал-демократів до процесів поглиблення та розширення європейської інтеграції. Основну увагу приділено концепціям і процесам періоду постбіполярності (з 1991 р.). Розкрито специфіку підходів соціал-демократичних урядів до питання реформування та розширення Європейського Союзу (ЄС), яка полягає у досягненні балансу між основними політичними стратегіями сучасної Європи. Розглянуто процес модернізації соціал-демократичної моделі держави добробуту у напрямку подолання крайнощів неолібералізму та постмодернізму. Проведено порівняльний аналіз позицій європейських соціал-демократів щодо інтеграції у межах ЄС, які варіюються у широкому діапазоні між моделями федералізму, більш поміркованими конфедеративними проектами та концепцією вільного союзу національних держав. Визначено умови та причини зменшення впливу соціал-демократів у країнах ЄС, пов'язані з іделологічними трансформаціями та з конкуренцією між лівими та правими і правоцентристськими політичними течіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф06 + Ф69(4)2 +
Шифр НБУВ: РА367026

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Борщ О. О. 
Вплив глобальних змін клімату на окремі елементи технології виробництва молока / О. О. Борщ. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційну роботу спрямовано на обґрунтування основних елементів й удосконалення ресурсозберігаючих технологій виробництва молока в умовах глобальних кліматичних змін шляхом дослідження впливу зміни клімату на продуктивність, якість і безпечність продукції, здоров’я тварин, енергоресурсовитратність й екологічність виробництва молока за різних технологій утримання корів.Вперше на основі аналізу й урахування широкого комплексу екологічних факторів науково обґрунтовано і розроблено енергоресурсоощадні технічні та технологічні рішення з підвищення ефективності виробництва молока і побічної продукції за утримання худоби у легкозбірних та капітальних будівлях і спорудах з урахуванням впливу на довкілля. Проведені дослідження доповнюють концепцію впливу погодних факторів на добробут та продуктивність молочної худоби.Здобувачем вперше доведено ступінь впливу кліматичних коливань в Лісостеповій зоні України за умови використання комплексних технологій молочного скотарства та їх окремих елементів на рівень продуктивності, відтворення та якості продукції, добробуту тварин, сукупних витрат ресурсів, стану екологічної безпеки. На основі аналітичних та експериментальних даних обґрунтовано оптимальні технологічні рішення ведення скотарства з урахуванням отриманого ефекту.Виявлено, що спільний спосіб видалення, зберігання та переробки гною з відпрацьованими від миття і дезінфекції доїльно-молочного обладнання відходами у біореакторі-ферментері та у лагунах відкритого типупідвищують рівень концентрації хлоридів, сульфатів та фосфатів (Р≥0,999) у питній воді водозбірного басейну ферми, порівняно з технологією глибокої довгонезмінюваної підстилки, за якої вода і відходи утилізуються окремо.^UThe dissertation aimed at substantiating the basic elements and improving resource-saving technologies of milk production in global climate change by studying the impact of climate change on productivity, quality and safety of products, animal health, energy consumption and environmental friendliness of milk production by different technologies.The first time on the basis of analysis and consideration of a wide range of environmental factors scientifically substantiated and developed energy-saving technical and technological solutions to improve milk production and by-products for livestock in prefabricated and capital buildings and structures. The conducted research complements the concept of the influence of weather factors on the welfare and productivity of dairy cattle.For the first time, the applicant proved the degree of influence of climatic fluctuations in the Forest-Steppe Zone of Ukraine under the condition of using complex technologies of dairy farming and their individual elements on the level of productivity, reproduction and quality of products, animal welfare, aggregate consumption of resources, and the state of environmental safety. On the basis of analytical and experimental data, the optimal technological solutions for cattle breeding are substantiated, taking into account the obtained effect.It was found that the joint method of removal, storage and processing of manure with waste from washing and disinfection of milking equipment in a bioreactor-fermenter and in open lagoons increases the concentration of chlorides, sulfates and phosphates (Р≥0.999) in the drinking water of the farm catchment basin, compared to the technology of deep, long-term unchanged bedding, in which water and waste are disposed of separately.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Борщенко Т. І. 
Забезпечення суспільного добробуту в трансформаційній економіці / Т. І. Борщенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 051 «Економіка» (05 – Соціальні та поведінкові науки). – – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2020. Дисертація присвячена комплексному системному дослідженню сутності суспільного добробуту, теоретичному обґрунтуванню основи забезпечення суспільного добробуту у трансформаційній економіці та розроблення практичних рекомендацій щодо забезпечення зростання добробуту в Україні в умовах посилення економічної турбулентності. На основі систематизації та критичного переосмислення напрацювань зарубіжних та вітчизняних економістів розкрито еволюцію трактування сутності добробуту в рамках різних напрямів економічної теорії: (1) у рамках класичної школи політичної економії добробут розглядається з точки зору його економічної складової та практично ототожнюється з багатством; (2) у межах історичного та соціального напрямів економічної теорії формується розуміння, що вплив на суспільний добробут, окрім економічних факторів, здійснюють соціальні, інституційні, екологічні та інші; (3) представниками неокласичної школи розмежовується розгляд добробуту з точки зору окремого індивіда та суспільства у цілому, додається експліцитна характеристика «суспільний»; (4) при досліджені добробуту кейнсіанцями та представниками шведської школи визначається роль держави у забезпеченні суспільного добробуту, зокрема, що стосується справедливості розподілу суспільного продукту;(5) німецькими неолібералами та представниками інституціоналізму визначається вагома роль ефективних інституцій у забезпеченні суспільного добробуту; (6) представниками економічних концепцій соціал-демократії формуються теорії «держави загального добробуту», «соціальної держави».^UThe thesis for attaining the Doctor of Philosophy Degree in a specialty 051 «Economics» (05 – Social and behavioral sciences). – Taras Shevchenko National University of Kyiv. – Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, 2020.The dissertation is devoted to a comprehensive systematic study of the essence of social welfare, theoretical substantiation of the basis of social welfare in a transformational economy and development of practical recommendations for ensuring the growth of welfare in Ukraine in conditions of increasing economic turbulence.Based on systematization and critical rethinking of the achievements of foreign and domestic economists the evolution of the interpretation of the essence of welfare was revealed in various areas of economic theory: (1) within the classical school of political economy, welfare is considered in terms of its economic component and is practically identified with wealth; (2) within the historical and social directions of economic theory, an understanding is formed that the impact on public welfare, in addition to economic factors, is exercised by social, institutional, environmental, etc.; (3) representatives of the neoclassical school differentiate the consideration of welfare from the point of view of the individual and society as a whole, add an explicit description of «social»; (4) when studying the welfare by Keynesians and representatives of the Swedish school, the role of the state in ensuring public welfare is determined, in particular, with regard to the fair distribution of the social product; (5) german neoliberals and representatives of institutionalism determine the important role of effective institutions in ensuring public welfare; (6) representatives of the economic concepts of social democracy form the theories of «welfare state», «social state».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Бульбенюк С.С. 
Неоліберальні моделі модернізації у суспільствах перехідного типу: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.03 / С.С. Бульбенюк ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано еволюцію неолібералізму та особливості втілення у життя неоліберальних проектів реформ у суспільствах перехідного типу. Неолібералізм розглянуто як еклектичну доктринальну систему. Проаналізовано основні етапи розвитку даної ідеології на прикладі реформ "Нового курсу" Ф.Д.Рузвельта та генези "держави загального добробуту". Визначено перспективи трансформації неолібералізму в цілому та "держави загального добробуту" зокрема за умов становлення постмодерної цивілізації. На підставі аналізу модернізаційних процесів, які здійснювалися протягом останнього десятиріччя в Україні та Росії, виокремлено основні проблеми системних перетворень. Доведено, що одним з найбільш оптимальних шляхів подолання кризової ситуації у пострадянських країнах є медіативний напрямок розвитку з залученням досвіду неоліберальних перетворень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф055.251 + Ф024 +
Шифр НБУВ: РА331182

Рубрики:

      
16.

Василишен М.М. 
Реформування міжбюджетних відносин в умовах ринкової трансформації економіки України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / М.М. Василишен ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Досліджено теоретичні та прикладні проблеми, становлення та розвиток, а також напрями реформування міжбюджетних відносин як фактора бюджетної та фінансової стабільності держави. Проаналізовано економічну природу та суть міжбюджетних взаємовідносин, принципи та моделі організації, економічно-правове забезпечення. Подано економічне обгрунтування розмежування доходів за ланками бюджетної системи. Досліджено вплив міжбюджетних відносин на рівень добробуту населення. Проаналізовано сучасний зарубіжний досвід організації даних відносин, рівня розмежування бюджетних повноважень у розвинених країнах світу та визначено ступінь фінансового забезпечення місцевих органів державної влади й органів місцевого самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 +
Шифр НБУВ: РА326308

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Вороненко І. В. 
Державне регулювання інформаційного простору України / І. В. Вороненко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методологічних засад та розробленню практичних механізмів та інструментів державного регулювання інформаційного простору задля забезпечення зростаннясуспільного добробуту. У роботі доповнено теоретичне обґрунтування особливостей регуляторної політики природних монополій, визначено багатофункціональну структуру державного регулювання інформаційного простору України. Обґрунтовано теоретичні положення щодо впливу інформації на суспільний добробут. Визначено концептуальні засади державного регулювання інформаційного простору України. Удосконалено концептуальний підхід щодо оцінки стану цифровізації економіки через використання коефіцієнта Джині. Встановлено теоретичні положення щодо обґрунтування засадничих принципів медіабізнесу. Побудовано систему економетричних моделей оцінки залежностей тарифів на соціально значущі послуги у сфері інформаційного простору України за рівнем світових цін. Узагальненоособливості тарифоутворення на послуги, що підлягають державному регулюванню у сфері інформаційного простору України. Розроблено метод визначення тарифів у сфері інформаційного простору. Запропоновано концептуальний підхід щодо оцінки впливу послуг у сфері інформаційнокомунікаційних технологій на суспільний добробут. Розроблено концептуальну модель моніторингу інформаційного простору в умовах цифровізації економіки на базі запропонованого інтегрального показника.^UThe dissertation is devoted to reasoning theoretical and methodological foundations and development practical mechanisms and instruments of state regulation of the information space in order to ensure the growth of public welfare. In the work theoretical substantiation of the peculiarities of the regulatory policy of natural monopolies has been supplemented, the multifunctional structure of state regulation of the information space of Ukraine has been defined. Theoretical provisions on the impact of information on public welfare are substantiated. Conceptual bases of state regulation of information space of Ukraine are defined. The conceptual approach to assessing the state of digitization of the economy through the use of the Gini coefficient has been improved. Theoretical provisions for substantiation of the basic principles of media business have been established. A system of econometric models for estimating tariff dependencies for socially significant services in the sphere of information space of Ukraine at the level of world prices has been constructed. The features of tariff formation for services that are subject to state regulation in the sphere of information space in Ukraine are generalized. The method of determining tariffs in the sphere of information space has been developed. A conceptual approach to assessing the impact of information and communication technology services on public well-being is proposed. The conceptual model of monitoring information space in the conditions of digitalization of economy on the basis of the proposed integral indicator has been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Герцег В. А. 
Інфраструктурний розвиток сільських територій на державному та регіональному рівнях: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / В. А. Герцег. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено теоретико-методичні й науково- прикладні основи дослідження інфраструктурного розвитку сільських територій в умовах сучасних викликів і трансформаційних змін. Проведено аналіз підходів до процесу забезпечення інфраструктурного розвитку територій сільської місцевості на державному та регіональному рівнях, а також обґрунтовано сутнісне розуміння досліджуваних понять. З урахуванням зазначеного, сформовано власне бачення стосовно інфраструктурного забезпечення розвитку сільських територій з окресленням заходів державного і регіонального рівнів.На основі аналізу теоретичних підходів до сутнісного розуміння інфраструктурного розвитку сільських територій як на державному, так і регіональному рівнях обґрунтовано його змістову наповнюваність, що зумовлюється системним підходом до забезпечення розвитку сільської місцевості з урахуванням його багатогранних складових, як економічної, так екологічної й соціальної, у взаємодоповнюваності з наявним природно-ресурсним, людським потенціалом, розбудовою інфраструктурної сфери з метою формування комфортного життєвого середовища села.Узагальнено теоретико-методичні підходи до дослідження інфраструктурного розвитку сільських територій, у межах якого активізуються взаємовідносини у сфері виробництва, розподілу і споживання вироблених товарів, продукції й надаваних послуг, реалізуються інтереси зацікавлених осіб, передусім суб’єктів аграрного господарювання, підприємців, бізнесменів, інвесторів, започатковуються процеси відродження сільської місцевості, що супроводжується підвищенням рівня життя населення, його добробуту і благополуччя. Дослідженням підтверджено, що інфраструктурний розвиток сільської місцевості повинен відбуватися випереджальними темпами, оскільки зворотність процесів призведе до гальмування реалізації програм відродження села.^UThe dissertation summarizes the theoretical-methodical and scientific-applied foundations of the research infrastructural development of rural territories in the conditions of modern challenges and transformational changes. The analysis of approaches to the process of ensuring the infrastructural development of rural areas at the state and regional levels was carried out, and the essential understanding of the studied concepts was substantiated. Taking into account the above, our own vision was formed regarding infrastructural support for the development of rural territories with an outline of measures at the state and regional levels.Based on the analysis of theoretical approaches to the essential understanding of the infrastructural development of rural territories at both the state and regional levels, its content is substantiated, which is determined by a systematic approach to ensuring the development of rural areas, taking into account its multifaceted components, both economic, ecological and social, in complementarity with the available natural resources, human potential, development of the infrastructural sphere with the aim of forming a comfortable living environment of the village.The theoretical and methodological approaches to the study of the infrastructural development of rural areas are summarized, within which relations in the field of production, distribution and consumption of manufactured goods, products and services are intensified, the interests of interested persons, primarily subjects of agricultural management, entrepreneurs, businessmen, investors, are realized. The processes of the revitalization of rural areas are being initiated, which is accompanied by an increase in the population’s standard of living of the population, and its well-being and prosperity. Research has confirmed that the infrastructural development of rural territories should take place at an anticipatory pace since the reversibility of processes will lead to inhibition of the implementation of rural revitalization programs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Головніна О. Г. 
Державне регулювання розвитку людського капіталу в умовах економічних викликів / О. Г. Головніна. — Б.м., 2022 — укp.

Людський капітал – це соціально-економічна категорія, що відображує поперше, самозростаючу вартість, притаманну людині від народження, що розвивається протягом життя в єдності взаємозав'язків структури, нагромаджується при використанні, зменшується при невикористанні; по-друге, визначений запас здоров'я, знань, навичок, здібностей, мотивацій, сформований інвестиціями в майбутнєпокоління, у нарощення запасу для цілеспрямованого розвитку підприємницького, інтелектуального, корпоративного, соціального потенціалу; особистості, цільових груп, домогосподарства, компанії, регіону, держави; по-третє, з специфікою видової структури за рівнем розвитку, за видами благ, за характером змін у часі, за рівнем формування (мікро, мезо, макро), в-четверте, це обмежений ресурс і форма капіталу, що здатна приносити дохід з синергетичним ефектом, сильним впливом на політичний, економічний і соціальний розвиток; в-п'яте, це водночас індивідуальне, колективне, суспільне благо, що визначає національне багатство країни; в-шосте, це величина сукупних ресурсів, призначених для його формування і розвитку, які визначають добробут за рахунок сумісної діяльності суб'єктів – домогосподарства, компанії, регіону, держави у визначений час. Досліджено генезис теорії людського капіталу, концептуальні підходи до його визначення, структури, сформульовано теоретико-методологічні засади управління. Проведено етапізацію концепцій людського капіталу та встановлено, що концептуальність та визначення кількісної оцінки людського капіталу вимагає поєднання економічних, соціальних засад, класичної, неокласичної теорій, маржиналізму, інституціоналізму, неоінституціоналізму, еволюційної економіки.Розвиток людського капіталу максимізується в умовах держави суспільного добробуту, що підтверджено аналізом міжнародних індексів. Методологія управління, формування та розвитку людського капіталу, яка обгрунтована закономірностями загального розвитку, окупності системи та формах їх прояву, дозволила сформулювати поняття «формування», «розвиток» людського капіталу, сформувати моделі його державного регулювання і добробуту. Сформульовано класифікатор змін, що визначає тип змін на основі міжнародної оцінки відповідності країни світовому рівню розвитку та національній оцінці формування людського капіталу, що є основою для визначення сфер і спрямування заходів державного регулювання для підвищення рівня життя. Враховуючи, що діагностика стану людського капіталу та оцінка відповідності України світовому розвитку за формуванням людського капіталу визначено як недостатнє, дериваційне, державне регулювання його розвитком повинно орієнтуватися, в першу чергу, на інституційні зміни при розв'язанні економічних викликів, що виникли при неспівпаданні інтересів суб'єктів різних рівнів управління. Стратегія людськогокапіталу обгрунтувала сфери, пропозиції, заходи, механізм пропозиції, заходи, регулювання добробуту. Прогнозування розвитку людського капіталу в Україні враховує оцінки розвитку КМУ, МВФ, Всесвітнього банку та засновано на реалізації пропозицій інституціонального соціально-економічного спрямування. Для удосконалення формування та розвитку людського капіталу, врегулювання економічних викликів запропоновано: в соціальній сфері змінити базовий вектор орієнтації з доходів на сукупні витрати для забезпечення умов відтворення людського капіталу і підвищити розмір прожиткового мінімуму до перевищення величини сукупних витрат; на цій основі встановити постійну соціальну підтримку для соціально незахищених верств населення; відповідно, змінити базу для нарахування субсидій з доходів - на сукупні витрати і встановити часову базу розрахунку субсидій при визначенні статусу субсидіанта на момент нарахування та порядку їх надання; забезпечити щоквартальне інфляційне корегування бази, меж соціальних стандартів; в житловій сфері перемістити витратний вектор на суспільні вимоги утримання і розвитку, а саме, на основі інституціалізації житлового комплексу, націоналізації приватизованих інфраструктурних об'єктів, що розташовані в ньому, і передання їх кондомініуму;впровадження моделі зоналізації населених пунктів з встановленням історикокультурних зональних коефіцієнтів утримання житлового комплексу, історикокультурологічного місцевого податку на прибуток від нового будівництва, реконструкції на території громади та цільового фінансування пам'яток історії, культури; в інфраструктурній сфері обслуговування нат засадах державно-приваногопартнерства – інституціалізація й розвиток придорожньої інфраструктури та в освітній сфері – запровадження системи «Навчання–праця–гідне життя» на засадах фіскальнопільгового фінансування, а в соціально-екологічній - формування витрат на охорону довкілля, екологічних інновацій як складової соціальних витрат компаній, регіону, держави. Запропоновано створити Національний фонд сприяння розвитку людського капіталу для поєднання інтересів, спроможності та перспектив контрагентів цільового фінансування розвитку людського капіталу.^UA human capital is a socio-economic category that represents firstly, quality ofselfgrowing cost, inherent to the man of age, that develops during life, has a tendency to piling up, grows at the use; secondly, the certain stocked a health, knowledge, skills, capabilities, motivations, formed by investments in a future generation, in the increase of supply for purposeful development an enterprise, intellectual, corporate, social potential; personality, target groups, household, company, region, state in obedience to an aim; thirdly, it is a limit resource and form of capital, that is able to bring income with a sinergistical effect, by strong influence on political, economic and social development; fourth, it at the same timeindividual, collective public blessing, that determines national riches of country. The theoretical base of necessity of state interference is in-process complemented and developed with a recreation and development of human capital. The model of government control of forming of human capital is improved on the basis of hisstructure. In his composition such components as payment in future generations, physiology, enterprise, intellectual, social capital, transactional effects, effects of the corporate and public blessing enter after a memberwise analysis. On a classification sign after the types of blessing a human capital is formed by the private, collective and public blessing. By the nature of timehistories elements in a human capital structure are distinguish conditionally-permanent and conditionally-variable to composition. Forecasting the development of human capital in Ukraine is based on the principles of implementation of proposals with appropriate institutional, legislative and regulatory justification. In order to improve the formation / development of human capital and overcome the settlement of economic challenges, it is proposed to: in a social sphere on the basis of establishment of permanent social help for the socially unprotected layers of population in the size of exceeding above the combined average monthly charges on one person: establishment of living wage in the size of exceeding above the combined average monthly charges, to change a base for the extra charge of subsidies from acuestss - on the combined average monthly charges; to set the sentinel base of calculation of subsidies at determination of status of person that gets subsidies, in the moment of extra charge unlike present - for 6 last months), of order of their grant; to provide every quarter inflationary amendment bases, limits of social standards; in a housing sphere on the basis of institutionalization of housing complex, nationalizations of privatized him infrastructural objects; an input of model of laying out is on the zones of settlements with establishment of historically-cultural community charge on a profit from new building, reconstructions with expansion on territory of society; single-sourcing of sights of history, culture; in an infrastructural sphere - institutionalization of wayside infrastructure; in an educational sphere is an input of the system "learning-work-decent life" on principles of state-private partnership, fiscal-favourable financing taking into account interests of all levels of management, interests of the Ukrainian union of industrialists, businessmen, growth of human capital fund; forming of charges on the guard of environment as a constituent of social charges of companies, region, state, ecological innovations at creation of wayside infrastructure, developed of sphere of housing complexes; for stimulation of financing of forming of ЛК to create the National fund of assistance to development of human capital.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Гордей О.Д. 
Фінансове забезпечення суспільного добробуту: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / О.Д. Гордей ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Визначено концептуальні засади, а також досліджено фінансові методи забезпечення добробуту населення, визначальними в яких є державні. Розглянуто структуру фінансових ресурсів та бюджетний механізм у реалізації цілей суспільного добробуту. Висвітлено поняття та складові елементи бюджету добробуту та соціального бюджету. Теоретично обгрунтовано важливість функціонування фінансових інститутів, за допомогою яких здійснюється перерозподіл доходів населення, забезпечується ефективний шлях до економічного зростання та досягнення зростання суспільного добробуту. Розроблено графічну та економіко-математичну моделі оперативного регулювання суспільного добробуту та напрями удосконалення фінансового забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-94 +
Шифр НБУВ: РА326163

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського