Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (24)Наукова електронна бібліотека (94)Реферативна база даних (1515)Книжкові видання та компакт-диски (354)Журнали та продовжувані видання (29)
Пошуковий запит: (<.>K=МОВЛЕННЄВА$<.>+<.>K=КОМУНІКАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 156
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єгоркіна Т.О. 
Мотиваційний механізм управління витратами підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Т.О. Єгоркіна ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 17 с. — укp.

Розкрито сутність економічної категорії "витрати" підприємства як сукупності необхідних ресурсів для виробництва, обігу й кінцевої реалізації продукту, що відтворюються в процесі його реалізації. Розроблено узагальнену класифікацію витрат за цілями управління ними: з визначення собівартості та фінансових результатів діяльності підприємства; проведення аналізу та планування витрат; мотивації робітників; контролю за витратами. З'ясовано, що основними функціями управління витратами є планування, організація, мотивація, контроль, комунікація, прийняття управлінського рішення. Особливу увагу приділено вивченню функції мотивації, яка стимулює результативність діяльності, досягнення цілей і подальший розвиток підприємства. Наведено визначення категорії "мотивація" як комплексу матеріальних і моральних стимулів, спрямованих на підвищення зацікавленості окремого індивідуума та колективу в цілому в кінцевих результатах праці за умов обмеженості ресурсів. Розкрито сутність мотиваційного механізму як системи динамічних економічних і соціальних відносини між адміністрацією та робітниками, який передбачає єднання процесів оптимізації витрат підприємства та підвищення добробуту й морального задоволення робітників на базі використання відповідних форм, методів, інструментів і важелів. На підставі модифікації логістичної функції побудовано прогностичні моделі залежності прибутку підприємства від підвищення витрат на оплату праці з урахуванням мотиваційного механізму. Запропоновано методику формування мотиваційного механізму на торговельних підприємствах як інструменту інтеграції економічних інтересів підприємства та робітників у межах стандартів якості ISO 9004.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-862-21 +
Шифр НБУВ: РА356059

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іваненко В.М. 
Психологічні умови запобігання травматизму та загибелі військовослужбовців Державної прикордонної служби України: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / В.М. Іваненко ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано тенденції, умови та причини загибелі, травмування і поранень військовослужбовців Державної прикордонної служби (ДПС) України, основні психологічні детермінанти службового травматизму та смертності, з урахуванням яких розроблено систему психологічних заходів, спрямованих на зниження травматизму особового складу за умов оперативної службової діяльності підрозділів ДПС України. Визначено типові травмонебезпечні ситуації військовослужбовців, розроблено тренінг комунікація - стрес - гармонія та систему менеджменту критичного інциденту, метою яких є запобігання та усунення психологічних, соціальних і професійних причин загибелі та травматизму прикордонників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-69 + Ц68,8(4УКР)1-5 +
Шифр НБУВ: РА339157

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Іванова С.А. 
Жанрова своєрідність і комунікативні властивості прози Наталі Саррот: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / С.А. Іванова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Проаналізовано жанрову своєрідність та комунікативні властивості прози письменниці. Зазначено, що Н.Саррот пропонує нову специфічну форму роману, за якої читач, звільняючись від традиційних оповідальних схем і читацьких стереотипів, повинен вступити в комунікацію з творцем-романістом за допомогою його твору, в протилежному випадку, твір не буде зрозумілим й осмисленим. Комунікація за Н.Саррот має складну, багаторівневу характеристику, письменниця запропонувала якісно новий підхід щодо використання лексики та мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ФРА)-4 Саррот Н.534
Шифр НБУВ: РА315889 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Іванова-Биканова В. Є. 
Політичний перфоманс як чинник антикризової трансформації сучасної політичної комунікації: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / В. Є. Іванова-Биканова. — Б.м., 2024 — укp.

В умовах політичних криз особливого значення набувають ефективні способи впливу на громадську думку та формування об’єктивної картини світу. Діяльність політичних акторів та учасників процесів політичного управління і представництва в умовах антикризової менеджерської діяльності вимагає нестандартних підходів та задіяння високоефективних засобів роботи з політичною аудиторією. Політичний перфоманс поєднує в собі мистецькі та креативні задуми із засобами політичної доцільності та досягнення необхідних антикризових результатів що необхідно сучасній Україні в умовах російської агресії.Ключові слова: антикризова політична комунікація, антикризова політична стратегія, політичний перфоманс, політичні трансформації, політичний ризик, політичні технології, політична криза, політичний менеджмент, політичні актори, політичний акціонізм^UIn the conditions of political crises, effective methods of influencing public opinion and forming an objective picture of the world become especially important. The activity of political actors and participants in the processes of political management and representation in the conditions of anti-crisis managerial activity requires non-standard approaches and the use of highly effective means of working with a political audience. Political performance combines artistic and creative ideas with the means of political expediency and achieving the necessary anti-crisis results that modern Ukraine needs in the conditions of Russian aggression.Keywords: anti-crisis political communication, anti-crisis political strategy, political performance, political transformations, political risk, political technologies, political crisis, political management, political actors, political actionism


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Алексєєва-Вовк М.І. 
Педагогічні умови соціалізації студентів засобами культури мовлення: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / М.І. Алексєєва-Вовк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Вперше розроблено модель науково-методичного забезпечення соціалізації студентів засобами культури мовлення. Обгрунтовано педагогічні умови реалізації даного процесу з використанням засобів культури мовлення й експериментально перевірено їх ефективність. Встановлено критерії (ціннісно-орієнтаційний, когнітивний, дієво-творчий) та рівні соціалізованості студентів засобами культури мовлення. Розкрито зміст базових понять дослідження, таких як "соціалізація", "культура мовлення", "мовленнєва діяльність", "культура мовленнєвого спілкування". Визначено роль, функції та комунікативні якості культури мовлення у процесі соціалізації особистості. Удосконалено системний підхід щодо організації соціально-педагогічної роботи зі студентами ВНЗ. Обгрунтовано зміст, форми та методи соціалізації студентської молоді засобами культури мовлення з метою пристосування до реальних умов діяльності та досягнення позитивного вирішення особистісно й соціально значущих завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + С5*5*333.91 + С5*148:Ч30 + Ш141.4-913.37 +
Шифр НБУВ: РА358830

Рубрики:

      
6.

Амро Т. А. 
ВПЛИВ КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: автореферат дис. ... к. держ.упр. : 25.00.05 / Т. А. Амро. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню впливу комунікативних технологій на ефективність публічного управління України в умовах гібридної російсько-української війни (з 2014 р.) та воєнного стану (з 2022 р.). У дисертаційному дослідженні вперше обґрунтовано визначення можливостей та перешкод з метою удосконалення комунікаційного процесу і прийняття рішень у кризових ситуаціях, установлення партнерських відносин між органами державної влади та громадянським суспільством. Розвиток комунікативних технологій надає нові можливості для публічного управління в умовах воєнного стану, забезпечуючи зручний та швидкий обмін інформацією між владою та громадськістю.У дослідженні на засадах структурного, логічного, інформаційного та діалектичного підходів наукового пізнання, з використанням загальнонаукових, спеціальних наукових і конкретно-проблемних методів, висвітлено комунікативні технології та шляхи вдосконалення комунікаційної безпеки публічного управління.Стратегічні комунікації у системі публічного управління повинні відігравати роль інструмента, який забезпечує належний рівень інформаційної підтримки, захисту національних інтересів. Вони мають забезпечувати відповідну інформаційну платформу для належної комунікації з внутрішнім та зовнішнім споживачем інформації. Однак важливо розуміти, що національні стратегічні комунікації публічного управління не мають обмежуватися лише позитивною пропагандою. Вони повинні базуватися на об’єктивності та відкритості, також формувати розуміння у громадян реальних викликів. Важливо надавати змогу громадянам критично мислити, аналізувати і самостійно формувати свою думку на основі доступної інформації, приймати рішення тощо.Проведене комплексне дослідження комунікативних технологій та їхньої ролі в публічному управлінні сприяло новому вирішенню наукового завдання – теоретико-методологічного обґрунтування концептуальних засад комунікативної діяльності в публічному адмініструванні в період воєнного стану. Окреслено основні класичні моделі комунікації та показано їх переваги в окремих кейсах публічного адміністрування в Україні під час війни.Країни Європейського Союзу мають розвинену систему комунікаційних технологій, яка застосовується для спілкування з громадянами, завдяки якій відбувається інформування про політичні рішення та послуги уряду, а також забезпечення прозорості у взаємодії між владою та громадянами. У контексті цього у дисертаційній роботі охарактеризовано досвід комунікаційної політики у сфері публічного адміністрування країн Європейського Союзу, зокрема, що стосується кризових ситуацій, та прогнозовано його використання в українських реаліях в умовах воєнного стану.У роботі підкреслено, що період воєнного стану вимагає від державних службовців високого рівня професійної підготовки та надзвичайної відповідальності за надання об’єктивної та достовірної інформації. Антикризова комунікація публічного управління повинна бути зосереджена на кількох ключових напрямах: керування сприйняттям інформації соціумом, наявність кризового зворотного зв’язку влади з населенням, співпраця з громадськими організаціями для надання допомоги тим, хто її найбільше потребує і постраждав унаслідок військових дій ворога.У дослідженні визначені шляхи активізації формату та каналів комунікації публічних управлінців з різними цільовими групами. Такий підхід вимагає поєднання традиційних та інноваційних підходів, а також урахування специфіки ситуації в умовах воєнного стану. Це сприятиме ефективній взаємодії з різними цільовими групами та підвищенню довіри до системи публічного управління, що є важливим зокрема в умовах війни.^UThe dissertation is devoted to substantiation of theoretical and methodological foundations of the influence of communicative technologies on the effectiveness of public administration in Ukraine during the hybrid Russo-Ukrainian war (since 2014) and the state of war (since 2022). This research for the first time substantiates the definition of opportunities and obstacles in order to enhance the communication process and decision-making in crisis situations, while establishing partnership relations between governmental bodies and civil society. The evolution of communicative technologies provides novel possibilities for public administration in times of war, facilitating convenient and swift exchange of information between authorities and the public.The relevance of this research is underscored by the fact that during the period when Ukraine became a subject of external aggression, a meticulous approach to strategic communication is imperative for safeguarding national interests and ensuring national security. Within the context of the modern information space, where the speed of information transmission and dissemination has gained paramount importance, the ability to adequately respond to informational threats and aggression becomes critically vital.Strategic communications in public administration should serve as tools that ensure a suitable level of informational support for national interests. They should provide an appropriate information platform for effective communication with both internal and external information consumers. However, it is important to comprehend that national strategic communications in public administration should not be limited solely to positive propaganda. They must be founded on truthfulness, objectivity, and openness, promoting an understanding of the true state of affairs and actual challenges. It is important to provide citizens with the opportunity to think critically, analyze, and independently form their opinions based on accessible information and make informed decisions.A comprehensive study of communicative technologies and their role in public administration during a state of war has contributed to a novel resolution of the scientific problem – the theoretical and methodological foundation of the conceptual principles of communication activities in public administration during wartime. The main classical communication models have been outlined, demonstrating their advantages for Ukrainian public administration during times of war.The work emphasizes that the period of a state of war requires a high level of professional training and exceptional responsibility from government officials for providing objective and reliable information. Crisis communication in public administration should be directed towards several key areas: managing the perception of information by society, establishing crisis feedback between the government and the population, and collaborating with civil organizations to provide assistance to those who need it most and have been affected the most by the enemy's military actions.The proposed methodology of public administration within the context of the communicative paradigm during a state of war will allow for the use of a wide range of communication methods, techniques, and technologies to improve the modern public administration system. This applies to foreign policy since the dissertation also emphasizes lobbying as a communicative technology influencing the implementation of international policy during wartime. The effectiveness of this lobbying will determine international support for Ukraine in its war against the russian aggressor.The study traces pathways for the intensification of communication formats and channels employed by public administrators with various target groups. This will contribute to effective interactions with diverse target groups and enhance trust in public administration, which is crucial during times of warfare. The research explores avenues for intensifying the format and channels of communication employed by public administrators with various target groups. Such an approach necessitates the amalgamation of traditional and innovative approaches while considering the specifics of the situation in times of war. This will foster effective engagement with diverse target groups and enhance trust in public administration, which is crucial when a country is in a state of warfare.The main methodological principles include, first of all, the analysis of information needs and information risks. This allows you to understand what information is most important and elevant during the period of martial law (about evacuation or aid points, placement of humanitarian aid centers, as well as notices about public events, meetings, the question arises whether it is necessary to inform the general public about them, or from this announcement will not be used by the enemy to launch a missile attack).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Анісімович-Шевчук О. З. 
Політична комунікація як системоутворюючий фактор політичного життя суспільства: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / О. З. Анісімович-Шевчук ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості функціонування політичної комунікації в політичному житті суспільства та визначено суть, структуру, рівні, комунікаційний інструментарій. Проаналізовано комунікаційну взаємодію на мікрорівні та вплив чинників макрорівня на процес політичної комунікації. Обгрунтовано значення політичної комунікаційної еліти. Розкрито взаємодію політичної комунікації та політичної культури, політичних норм, цінностей. Визначено, що політична комунікація забезпечує взаємопроникнення мікро- та макросередовищ. Змодельовано процес функціонування політичної комунікації у політичному житті демократичного суспільства. Висвітлено особливості системи комунікаційних взаємовідносин у політичному житті українського суспільства та подано пропозиції щодо необхідності формування національного інформаційного простору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф043
Шифр НБУВ: РА371349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Андрощук О. Є. 
Фінансова комунікація в управлінні вартістю акціонерного товариства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / О. Є. Андрощук ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито економічну природу фінансової комунікації. Визначено причинно-наслідкові зв'язки між фінансовою комунікацією, корпоративним управлінням і вартісно-орієнтованим фінансовим менеджментом. Обгрунтовано порядок кількісної оцінки фінансової комунікації. Розглянуто механізм впливу фінансової комунікації на ринкову вартість акціонерних товариств як критерій ефективності їх фінансово-господарської діяльності. Виокремлено напрямки вдосконалення фінансової комунікації. Обгрунтовано пропозиції з удосконалення системи розкриття інформації акціонерними товариствами в Україні. Висвітлено шляхи мінімізації впливу інсайдерської інформації щодо фінансових відносин на ринку капіталів і на ринкову капіталізацію акціонерних товариств. Доведено необхідність впровадження й особливості складання звіту про вартість підприємства як засобу фінансової комунікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.6-862-21
Шифр НБУВ: РА369830 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бєлов Д. О. 
Український комікс: бібліотечно-інформаційний вимір. / Д. О. Бєлов. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню українського коміксу в бібліотечно-інформаційному середовищі. Дослідження грунтується на розкритті особливостей розвитку коміксової культури в Україні з позицій книгознавства та бібліотекознавства.Наукова новизна дослідження полягає у виокремленні етапів розвитку українського коміксу на тлі загальної еволюції коміксу як інформаційного продукту; у висвітленні сучасного стану розвитку коміксів в Україні, їх жанрової та видової багатоманітності; в обґрунтованні поняття імерсивного коміксу та перспектив таких інформаційних продуктів в Україні; в узагальненні вітчизняного і зарубіжного досвіду бібліотечного сервісу, організованого навколо коміксів як інформаційних продуктів, і окресленню перспектив напрямів його розвитку в Україні.Виявлено, що специфіка коміксу як інформаційного продукту, смислове наповнення якого виражається за допомогою вербально-іконічного інструментарію – зображення і вербалізованого тексту, – обумовлює його синкретичну природу і пояснює увагу до коміксу як з боку літературознавців і мовознавців, так і мистецтвознавців і культурологів. Крім того, комікс можна віднести як до періодичних видань, так і до книжкової продукції, що робить його предметом дослідження у вимірі журналістики і видавничої справи. Водночас, будучи багатофункціональним і унікальним інформаційним продуктом, комікс досі не став предметом вивчення для книгознавців і бібліотекознавців. Дослідження коміксів з позицій інформаційної, бібліотечної та архівної справи відсутні, що доводить актуальність обраної теми дисертації.З позицій бібліотекознавства і книгознавства обґрунтовано відмінність понять «український комікс» і «комікс в Україні», з урахуванням критеріїв україніки запропоновано поняття українського коміксу як видання коміксової продукції будь-якого жанру і спрямованості, видане на теренах України та/або українською мовою (що не є перекладом іншомовних творів), українського авторства та про Україну. Визначено і охарактеризовано етапи розвитку українського коміксу.Виявлено жанрово-видове урізноманітнення коміксів в Україні, обґрунтовано наявність таких видів коміксів, як: пригодницько-історичний; супергероїка; фентезі, наукова фантастика; комікс для дітей; гумористичний; сучасний роман; кримінальний; освітній.Доведено, що поширення інтернет-технологій і, зокрема, технологій «розширеної реальності» та їх впровадження у виробництво коміксів спричинило трансформацію цього виду інформаційного продукту і появу інноваційних форматів цих видань – веб-коміксів та імерсивних коміксів, специфікою яких є нелінійність і ефект занурення. В імерсивних коміксах поряд із традиційними вербальним і графічним компонентами з'являється додатковий – імерсивна технологія, без якої коректне сприйняття тексту неможливе. Виробництво імерсивних коміксів потребує співпраці письменників, ілюстраторів, авторів і видавців з виробниками програмного контенту, що обумовлює його проєктний формат. Водночас зростання кількості таких проектів і готовність спільноти і провідних компаній – виробників контенту вкладати в них кошти засвідчує перспективність такого виду продукту і його упевнене майбутнє.З'ясовано, що основними компонентами сформованого навколо коміксів комплексного бібліотечного сервісу в установах України є: організація просвітницьких заходів, присвячених коміксам; інформування про надходження коміксів до бібліотеки; організація виставок коміксів; складання рекомендаційних списків і підготовка бібліографічних покажчиків; презентація окремих видань і організація зустрічей з авторами і видавцями коміксів; проведення воркшопів і майстер-класів, організація конкурсів. Доведено, що, будучи предметом діяльності бібліотекарів, комікс також слугує їм ефективним інструментом для вирішення просвітницьких, соціальних і вузькопрофесійних завдань із популяризації бібліотечної професії і бібліотечної справи. Обґрунтовано перспективні напрями вдосконалення сформованого навколо коміксів вітчизняного бібліотечного сервісу, серед яких: створення спеціальних колекцій коміксів; участь у проєктах зі створення коміксів із використанням зображень, що містяться в документах з фондів бібліотек; зважаючи на те, що комікси є частиною історико-культурної спадщини України, формування присвячених коміксам розділів у електронних бібліотеках «Україніка» та «Культура України», що сприяло б вирішенню завдань не лише забезпечення широкого доступу до тих коміксових видань, які зберігаються в бібліотеках, а й популяризації вітчизняної коміксової спадщини за кордоном; створення корпоративної бібліотечної бази даних коміксів та графічних романів.Ключові слова: комікс, графічна історія, інформаційний продукт, імерсивні технології, меді-продукт, візуальна комунікація, бібліотечно-інформаційний вимір, комунікація, адаптація, комікс-культура, український комікс.^UThe dissertation is devoted to the research of Ukrainian comics in the library and information environment. The study is based on the discovery of the peculiarities of the development of comic culture in Ukraine from the standpoint of bibliography and library science.The scientific novelty of the study is to highlight the stages of development of Ukrainian comics against the background of the general evolution of comics as an information product; in highlighting the current state of development of comics in Ukraine, their genre and species diversity; in substantiation of the concept of immersive comics and prospects of such information products in Ukraine; in generalizing the domestic and foreign experience of the library service organized around comics as information products, and outlining the prospects of its development in Ukraine.It was found that the specificity of comics as an information product, the semantic content of which is expressed through verbal-iconic tools - images and verbalized text - determines its syncretic nature and explains the attention to comics by literary critics and linguists, art critics and culturologists. In addition, comics can be attributed to both periodicals and books, which makes it the subject of research in the dimension of journalism and publishing. At the same time, being a multifunctional and unique information product, comics has not yet become a subject of study for bibliologists and librarians. There are no studies of comics from the standpoint of information, library and archival affairs, which proves the relevance of the chosen topic of the dissertation.From the standpoint of library science and bibliography, the difference between the concepts of "Ukrainian comics" and "comics in Ukraine" is substantiated, taking into account the criteria of Ukrainian, the concept of Ukrainian comics is is a translation of foreign works), Ukrainian authorship and about Ukraine.The stages of development of Ukrainian comics are determined and characterized.The genre-types of diversification of comics in Ukraine are revealed, the existence of such types of comics as: adventure-historical is substantiated; superhero; fantasy, science fiction; comics for children; humorous; modern novel; criminal; educational.It is proved that the spread of Internet technologies and, in particular, augmented reality technologies and their introduction into comic production has led to the transformation of this type of information product and the emergence of innovative formats of these publications - web comics and immersive comics, which are nonlinear and immersive. In immersive comics, in addition to the traditional verbal and graphic components, there is an additional - immersive technology, without which the correct perception of the text is impossible. The production of immersive comics requires the cooperation of writers, illustrators, authors and publishers with producers of software content, which determines its design format. At the same time, the growing number of such projects and the willingness of the community and leading content companies to invest in them testifies to the prospects of this type of product and its secure future.It was found that the main components of the complex library service formed around comics in the institutions of Ukraine are: the organization of educational activities dedicated to comics; informing about the arrival of comics in the library; organization of comic book exhibitions; compilation of recommendation lists and preparation of bibliographic indexes; presentation of individual publications and organization of meetings with comic book authors and publishers; conducting workshops and master classes, organizing competitions. It has been proved that, being the subject of librarians' activities, comics also serve them as an effective tool for solving educational, social and narrow professional tasks of popularizing the library profession and library business.Perspective directions of improvement of the domestic library service formed around comics are substantiated, among which: creation of special collections of comics; participation in projects for the creation of comics using images contained in documents from library collections; Considering that comics are a part of the historical and cultural heritage of Ukraine, the formation of chapters on comics in the electronic libraries "Ukraine" and "Culture of Ukraine", which would help solve problems not only providing wide access to comics published in libraries, but also the promotion of domestic comic heritage abroad; creation of a corporate library database of comics and graphic novels.Keywords: comics, graphic history, information product, immersive technologies, media product, visual communication, library and information dimension, communication, adaptation, comic culture, Ukrainian comics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Бєлова О. Б. 
Теоретико-методичні засади формування мовленнєвої готовності дітей старшого дошкільного віку з логопатологією до умов інтегрованого навчання: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.03 / О. Б. Бєлова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації здійснено теоретико-концептуальне обґрунтування та емпірично досліджено мовленнєву готовність дітей старшого дошкільного віку з логопатологією до умов інтегрованого навчання. Виконано комплексний системний теоретико-методологічний аналіз проблеми мовленнєвої готовності. Проаналізовано низку термінів та терміносполук, сформульовано визначення поняття «мовленнєва готовність». Виявлено педагогічну (загальну та спеціальну), психологічну (пізнавальну, інтелектуальну, мовленнєву, комунікативну, емоційно-вольову, мотиваційну, особистісну й соціальну) та фізіологічну готовність до навчання в закладах загальної середньої освіти, де базовою42складовою старшого дошкільника виступає мовленнєва готовність. Шляхом аналізу та узагальнення результатів психолого-педагогічних досліджень з позицій концепцій онтогенезу дитячого мовлення, теорій, які ґрунтуються на вченнях нативізму, діяльнісної мовленнєвої теорії, когнітивного розвитку та нейрофізіологічного підходу, висвітлено питання базових компонентів мовленнєвої готовності. Досліджено теорію психічного дизонтогенезу: розглядались її провідні положення в логопсихології; проаналізована проблематика мовленнєвої готовності дітей з особливими освітніми потребами до умов інтегрованого навчання. Ґрунтуючись на праці дослідників, окреслено психологічний (розглядався крізь призму когнітивної, мотиваційної та емоційної складових), семіотичний та діяльнісний компоненти мовленнєвої готовності дітей старшого дошкільного віку з логопатологією до умов інтегрованого навчання. Експериментальне дослідження виявило низькі показники актуального стану сформованості компонентів мовленнєвої готовності в дітей з логопатологією. Це дало підстави для окреслення логопсихологічного профілю мовленнєвої готовності (мовленнєво-прогресивного, мовленнєво-дезорганізаційного, мовленнєво-пасивного), зумовило обґрунтування комплексної корекційної логопсихологічної системи та сприяло розробці, апробації, впровадженню корекційної навчально-розвивальної програми, спрямованої на формування компонентів мовленнєвої готовності в дітей старшого дошкільного віку з логопатологією. Результати експериментального дослідження свідчили про ефективність комплексної корекційної логопсихологічної системи.^UThe dissertation provides a theoretical and conceptual substantiation and empirical study of the speech readiness of older preschool children with logopathology for integrated learning. A comprehensive systematic theoretical and methodological analysis of the problem of speech readiness is carried out. Several terms and phrases have been analysed, and the definition of "speech readiness" has been formulated. The article reveals pedagogical, psychological and physiological readiness for studying in general secondary education institutions where speech readiness is the basic component of the comprehensive development of older preschool children. By analysing and summarizing the results of psychological and pedagogical research from the standpointof the concepts of the ontogeny of children's speech, theories based on the doctrines of nativism, activity-based speech theory, cognitive development and neurophysiological approach, the issue of the basic components of speech readiness is highlighted. The theory of mental dysontogenesis is studied; its leading provisions in logopsychology are considered; the problems of speech readiness of children with special educational needs for integrated learning are analysed.Language readiness is considered through the functional system of language and speech, and the Concept of the Standard of Special Education for Preschool Children with Speech Development Disorders. Based on the doctrine of researchers, we outline the psychological (which is considered through the cognitive, motivational and emotional components), semiotic and activity basic components of speech readiness of older preschool children with logopathology for integrated learning. The systematisation of theoretical and conceptual foundations lays the basis for the empirical research model, which represents a systematic methodology for studying the actual development of the basic components of speech readiness of older preschool children with logopathology. In the course of organizing the ascertaining experiment, the purpose, tasks, methods, strategy and tactics of the experiment were determined. The following research methods are used for the ascertaining and formative experiments: organizational (comparative method); empirical (observation method, psychodiagnostic methods − conversation, test-task, projective-impressive test); data processing methods (quantitative and qualitative analysis of research materials), statistical (Student's t-criterion and Pearson's X2-criterion). The experimental results of the experimental research indicate that not all categories of children have formed their speech readiness. The highest level was observed in preschoolers with normotypical psychophysical development. Belonging to the middle level reveals their reduced motivation to learn, cognitive and speech activities, and the prevalence of emotional egocentrism, which will affect the social and educational adaptation of children.The experimental study revealed low indicators of actual development of the components of speech readiness in children with logopathology, this gave grounds for delineating the profile of speech readiness (speech-progressive, speech-disorganization, speech-passive). Preschoolers with logopathology belong to different groups. The first group (speech-progressive the profile) consists of children with isolated disorders of the semiotic component (phonetic level) and neuromotor functioning, provided that the components of the activity and psychological components are preserved. Their development corresponds to normotypical indicators. The second group (speech-disorganization the profile) of subjects includes a large percentage of respondents with excessive emotionality, uncontrolled activity, and inattention. Children need stimulating and psychological (motivational and emotional) support from peers and adults. The identified state of psychological, semiotic, and activity components is insufficient for the effective adaptation of these children to primary education. The third group of preschoolers (speech-passive the profile), in addition to specific disorders of the semiotic component, has social (does not interact with peers and adults) and personal (motivational and emotional disorders) problems. The children have impaired neuromotor (hand, oral and articulatory praxis) and intellectual (visual-motor coordination, auditory-verbal memory, verbal-spatialrepresentation, verbal-logical thinking, and verbal attention) functions, which confirms their unreadiness to adapt to the conditions of study in general secondary education. These preschoolers are in the greatest need of educational and developmental activities to form the components of language readiness.Based on conceptual and methodological provisions, a complex corrective speech-psychological system of formation of the basic components of speech readiness of older preschool children with speech logopathology


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Бєлозьорова О.М. 
Дискурсивні властивості мовленнєвого акту натякання (на матеріалі сучасної німецької мови): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.М. Бєлозьорова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено когнітивно-семантичні та прагма-дискурсивні особливості реалізації мовленнєвого акту (МА) натякання в сучасному німецькомовному дискурсі. Виділено натяк як концепт та імпліцитна пропозиція - імплікатура, та натякання як мовленнєвий акт і дискурсивна тактика. Запропоновано дефініцію МА натякання та визначено його лінгвістичний статус. Зазначено, що МА натякання є імпліцитним мовленнєвим актом та визначається як дискурсивно-мовленнєва взаємодія мовця і адресата, у процесі якої конструюється інтендована імпліцитна пропозиція. Описано концепт і когнітивний сценарій натякання. Розроблено підходи до класифікації та аналізу різних аспектів МА натякання і визначено основні типи натякання. Розглянуто провідні дискурсивні стратегії, що реалізуються за допомогою тактики натякання, зокрема, ввічливості, агресії, евфемізації, етична, уникання відповідальності, урахування третьої особи, які взаємодіють у дискурсі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-70 +
Шифр НБУВ: РА353613

Рубрики:

      
12.

Бєляков О.О. 
Комунікація як інструмент екологічної політики (на прикладі порівняльного досвіду України та Німеччини): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / О.О. Бєляков ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 1999. — 20 с. — укp.

На прикладі складових комунікації - преси і паблік рілейшнз, залучення досвіду України та Німеччини проведено порівняльний контент-аналіз провідних газет цих країн. Розглянуто екологічну складову національної політики та безпеки. Вперше в українському журналістикознавстві розроблено новий напрямок - екологічну журналістику та простежено її взаємозв'язок з екологічною політикою. Досліджено вітчизняну екологічну пресу. Обгрунтовано необхідність розвитку паблік рілейшнз для довкілля. Визначено механізми впливу українських та німецьких засобів масової інформації на екологічну діяльність держави. Викладено пропозиції стосовно поліпшення екологічної комунікації, вільного доступу до екологічної інформації та підвищення ролі екологічної політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 в05 + Х859(4) + Б1 е(4) + А73

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Бігунова С.А. 
Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.А. Бігунова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено психологічний потенціал та розроблено ефективні психолого-педагогічні принципи культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови, якими є: залучення учнів до загальнокультуринх цінностей народу, мова якого вивчається; урахування особливостей рідної мови; формування соціокультурної й іншомовної комунікативної компетенцій; активна комунікація; багатовимірність моделі спілкування; розвиток особистісного соціокультурного досвіду. Зроблено висновок, що організація вчителем культурологічно зорієнтованої творчої діяльності стимулює підвищення рівня засвоєння учнями іноземної мови та зростання когнітивної складності особистості школярів і збагачення її ціннісно-смислової сфери. З'ясовано, що психологічними умовами становлення когнітивної складності особистості старшокласника і збагачення її ціннісно-смислової сфери в культурологічно зорієнтованому навчальному просторі є: формування полікультурної компетентності школярів; розвиток потреби у самореалізації та суб'єктивного самовизначення учнів і здатності виявляти толерантність відносно представників інших культур; неупереджене ставлення до різної інформації, виховання ідеологічної нейтральності до засвоєння культурних явищ, властивих народові, мова якого вивчається; уникнення стереотипів у мисленні, усвідомлення себе як суб'єкта культури та здійснення розумових операцій на високому рівні; формування міжкультурної свідомості особистості, відкритої до крос-культурної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.221.7 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА358838

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Бабенко І.О. 
Інформаційно-вимірювальна система контролю безпеки робіт по попередженню аварій: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / І.О. Бабенко ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено нові засоби та методи контролю безпеки робіт та запобігання аварій за допомогою оптоелектронного сканування, попередньої обробки оптичних сигналів та цифрової часово-імпульсної обробки інформації у реальному масштабі часу. Створено оптоелектронні технічні засоби вимірювального комплексу автоматичної скануючої системи зі збираючою апертурою та цифровою часово-імпульсною обробкою даних для запобігання аварій і екстремальних ситуацій на протяжних об'єктах і транспортних комунікаціях. Проведено моделювання роботи комплексу, особливостей побудови оптоелектронних скануючих систем і алгоритмізацію процесів обробки значень даних у таких системах на прикладі оцінки протяжних об'єктів. Запропоновано апаратні засоби підвищення перешкодостійкості даних систем до умов і середовища їх роботи, факторів нестабільності складових її компонентів. Оцінено створену систему, співвідношення дальності та точності. Розроблено методичні рекомендації для розв'язання різноманітних практичних задач контролю безпеки робіт і запобігання аварій. Проаналізовано універсальний характер розробленої системи, описано можливі варіанти її застосування для контролю транспортних комунікацій, за цифрового картографування місцевості, розв'язання задач навігації транспортних засобів з метою запобігання аварій і руйнувань об'єктів і створення безпечних умов праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О.н61 +
Шифр НБУВ: РА354846

Рубрики:

      
15.

Балута Г.А. 
Онтологічні засади мови в комунікативному просторі суспільства: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Г.А. Балута ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Структуру "мова-комунікація" розглянуто як взаємозалежний і взаємоутворювальний зв'язок субстанції мови і комунікативного простору, що вирізняється як просторово-часова організація феномена інтерсуб'єктивності. До основи запропонованої концепції покладено філософські ідеї феномена інтерсуб'єктивності, просторових форм комунікації, субстанційності мови, трансформацій онтологічної категорії мови. Висвітлено фундаментальні проблеми філософії мови і комунікації, розроблено характеристики комунікативного простору в мовнофункціональних вимірах, здійснено описовий аналіз субстанції мови. Розглянуто суттєві характеристики субстації мови і комунікативного простору крізь призму мовно-філософської концепції істини. Дійсність абсолютної істини, що утримується в мові, виступає як можливість соціальної істини (консенсусу).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю224.21 + Ю6*333.4 + Ш100.0
Шифр НБУВ: РА314381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Бандурко З. В. 
Лінгвопрагматичні властивості німецькомовного лірико-поетичного дискурсу «Нової діловитості» / З. В. Бандурко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації визначено лiнгвoпрагматичні характеристики лірико-поетичного дискурсу «Нової діловитості». Виокремлено референтивні й автореферентивні мовленнєві акти та три типи художньої комунікації – естетичну, вертикальну, горизонтальну. На основі лінгвостилістичних засобів реалізуються імплікатури та референтивні мовленнєві акти – асертиви, директиви, експресиви, квеситиви, комісиви та контактиви. На рівні висловлення переважають асертиви, на рівні тексту – асертиви, директиви, експресиви. Лінгвопрагматичні властивості цього дискурсу відображені й в ідіостилі авторів. Ключові слова: автореферентивний мовленнєвий акт, вертикальна художня комунікація, горизонтальна художня комунікація, естетична художня комунікація, ідіостиль, імплікатура, лірико-поетичний дискурс «Нової діловитості», референтивний мовленнєвий акт.^UThis dissertation focuses on the study of the linguistic and pragmatic features of the German-language lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity”, a literary movement at the time of the Weimar Republic (the time period from 1924 to 1933). The literary movement the “New Objectivity” is characterized by the aesthetic features such as the focus on reality, factuality and documentary style. The pragmatic analysis focuses on the artistic discourse, including lyrical-poetical discourse as its subtype. Two types of speech acts (referential and self-referential) are actualized in the lyrical-poetical discourse simultaneously. Referential speech acts correlate nominative units with the real or imaginary world and belong to a certain illocutionary type. Self-referential speech acts are based on self-reference and reflect the aesthetic intention of the author. There are three types of artistic communication in the lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity” – aesthetic, vertical and horizontal. Aesthetic artistic communication is based on the author's self-reference and aesthetic intention and is actualized by the implementation of self-referential speech acts. Vertical artistic communication is the communication between the author and the reader, while horizontal artistic communication is the communication between the characters of the poetic text. Referential speech acts are actualized in both vertical and horizontal artistic communications. Self-referential speech acts are realized only at the background of aesthetic artistic communication. Utterance is the criterion for determining the boundaries of a particular referential speech act. Its boundaries are determined by the illocution. Linguistic and stylistic means of the lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity” reflect the aesthetic characteristics of the movement. These means are the indicators of the author's aesthetic intention and self-referential speech acts and implement aesthetic perlocutionary effect on the reader, despite his/her distance in time and space. Six referential speech acts and their own subtypes – assertives, directives, expressives, quesitives, commissives and contactives are implemented in the lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity”. Each type of speech act (except quesitives) can be realized by various linguistic means both in vertical and horizontal communication and at the level of a separate utterance or at the level of the whole text. Assertives are the vast majority of speech acts at the level of utterance, but contactive speech acts are realized more frequently. Quesitives are fixed only in horizontal artistic communication. Assertives, directives and expressives are the vast majority of speech acts at the text level.Implicatures are common for the lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity” on the utterance level. They are actualized due to linguistic and stylistic triggers. Implicatures are realized mainly in vertical artistic communication. Linguistic and pragmatic features of the lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity” are reflected in the idiostyle of its authors. The idiostyle of M. Kaleko is formed by the philosophical, civil and love lyrics. Speech acts of assertive, directive and contactive types implement most of the poetic texts. Occasionalisms, forenisms, allusions and phraseological units are the most typical triggers of implicatures. The majority of E. Kästner's poetic texts belong to the civil, philosophical, landscape and urban lyrics. His idiostyle is characterized by the use of irony and expressions, philosophy. Assertives, directives and contactives are the most frequent types of speech acts. Irony and metaphor are typical triggers of implicatures in most cases, as well as word ambiguity and simile. Factuality, accuracy, laconism, irony, biographic features, complex rhythmic-compositional structure and pun are typical for the lyrical-poetical discourse of J. Ringelnatz. Assertives, directives and contactivs are the vast majority of speech acts. Forenisms, pun, occasionalisms, irony and contrast are typical triggers of implicatures for his idiostyle. Key words: aesthetic artistic communication, horizontal artistic communication, idiostyle, implicature, lyrical-poetical discourse of the “New Objectivity”, referential speech act, self-referential speech act, vertical artistic communication.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
17.

Барт О.О. 
Удосконалення управління комунікаціями у проектах освоєння морських газових родовищ на основі геоінформаційних технологій: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.О. Барт ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2009. — 20 с. — укp.

Розв'язано актуальну задачу підвищення ефективності управління комунікаціями у проектах морських газових родовищ. Розроблено теоретичні основи створення спеціалізованих геоінформаційних підрозділів, запропоновано для них канали комунікацій з використанням нових морських картографічних засобів. Наведено математичну модель генеральної схеми освоєння родовища з урахуванням географічної інформації. Розроблено концепцію вдосконалення управління комунікаціями у проектах. Удосконалено організаційну структуру проектно-орієнтоваої організації шляхом створення підрозділів геоінформаційного менеджменту. Запропоновано інформаційну модель сектору морської геоінформатики та канали комунікацій на базі нових підводних технологій. Розроблено матрично-топологічну модель генеральної схеми освоєння родовища з географічною прив'язкою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И362.44 в641.8 +
Шифр НБУВ: РА364750

Рубрики:

      
18.

Батракіна Є. Є. 
Легітимаційний потенціал деліберативної демократії в полікультурному суспільстві / Є. Є. Батракіна. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вперше у вітчизняній соціальній філософії проведене комплексне дослідження легітимаційного потенціалу деліберативної моделі демократії в полікультурному суспільстві, можливих перешкод на шляху її імплементації та способів їх подолання. Виділені і охарактеризовані функції деліберативного процесу, які відіграють ключову роль для легітимності демократичного регулювання: когнітивна, інклюзивна, етична функції. Показано, що когнітивна функція деліберативного процесу може порушуватися внаслідок глибоких відмінностей в когнітивних засадах учасників обговорення. Ефективність комунікації залежить від підтримки етичної та інклюзивної функцій деліберативного процесу, який розуміється як кооперативна спільна активність. Встановлено, що процеси соціальної стереотипізації і еволюційні аспекти соціального пізнання можуть викликати приховані форми дискурсивних нерівностей та виявлено, що найбільш ефективний механізм дестереотипізації тісно пов'язаний із основними принципами деліберативної демократії. Обґрунтовано, що Інтернет може частково виконувати функції публічної сфери, але деліберативна функціональність в умовах нових загроз інструменталізації віртуальної комунікації залежить від правильної модерації комунікативних платформ.Ключові слова: деліберативна демократія, легітимність, полікультурне суспільство, комунікація, мультикультуралізм, культура, нормативний ідеал, дискурсивна етика, публічна сфера, громадянське суспільство, соціальна категоризація, Інтернет-комунікації.^UFor the first time in Ukrainian social philosophy this dissertation represents a comprehensive study of the legitimation potential of the deliberative model of democracy in a polycultural society. Based on Weber's types of legitimate domination, the tendencies of transforming the principles of legitimization of the socio-political order in a historical context have been revealed. It has been shown that as a result of substitution of the metaphysical bases of legitimization mechanisms by procedural principles, the formal conditions for legitimization have become the rational procedures for reaching agreement; the normative validity has been rooted in the inter-subjective agreement about such validity. The normative core of democracy is formed on the basis of the connection of the rational legitimization as a procedure with the idea of the civil self-regulation. On the basis of the anti-essentialist approach, it is shown that the criticism of the new legitimization strategy in a polycultural society, multiculturalism, is caused not only by counterproductive consequences in the course of its implementation as a state policy, but also by the defectiveness of the methodological platform of multiculturalism that is the interpretation of culture as a homogeneous integrity and stable inherent property of the ethnic community. It is substantiated that culture is not a hermeneutically sealed entity, but an intra-split complex system consisting of mutually interwoven volatile practices. The methodological platform that opens the ways for the interaction of cultures is the normative model of the deliberative democracy, within which the legitimization procedure takes root in the informal public sphere, thereby preserving the commitment to the ideal of civil self-regulation.On the basis of the analysis of the deliberative democratic theory, three functions of the deliberative process have been singled out: cognitive, inclusive and ethical function. They play a key role in the legitimization of democratic regulation. It has been established that due to the priority of the rational form of communication, the inclusive function of the deliberative process can be violated and therefore, the deliberative model of democracy is to be supplemented by aesthetic-affective forms of articulation, provided that its basic principles are preserved. It has been shown that the cognitive function of the deliberative process can be violated due to profound differences in the cognitive base of the discussion participants. The effectiveness of communication in difficult cases of intercultural interaction depends on the maintenance of the ethical and the inclusive functions of the deliberative process, which is understood as cooperative activity that includes various types of justification. It has been revealed that the processes of social stereotyping and the evolutionary aspects of social cognition can cause hidden forms of discursive inequalities. Cognitive distortions and affective reactions cause an incorrect interpretation of information and provoke an informal exclusion, disrupting the cognitive, inclusive and ethical functions of the deliberation process. The most effective mechanism for de-stereotyping is closely linked to the basic principles of a deliberative democracy and assumes intergroup interaction under the condition of common goals, equal status and institutional support. It has been substantiated that the Internet can partially fulfill the functions of the public sphere and increase the scale of existing social movements, facilitating coordination and mobilization. Virtual platforms for communicative interaction satisfy the requirements of openness and equality, which opens the way for more complete implementation of the cognitive, inclusive and ethical functionality of the deliberative process. But at the same time the virtual space provides new ways for manipulating public opinion, becomes a new field of confrontation. Deliberative functionality in the face of new threats of virtual communication instrumentalisation depends on the correct moderation of communicative platforms.Keywords: deliberative democracy, legitimacy, polycultural society, communication, multiculturalism, culture, normative ideal, discursive ethics, public sphere, civil society, social categorization, Internet communications.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Безчотнікова А. О. 
Відеоігри в системі соціальних комунікацій / А. О. Безчотнікова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – відеоігри як канал масової комунікації. Мета наукового дослідження – визначити специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Методи дослідження. Для систематизації теоретико-методологічних засад аналізу відеоігор та визначення дефініцій використовувалися описовий, порівняльний, історико-типологічний методи, метод контент-аналізу та семантичної кореляції. Для характеристики технологічної специфіки й особливостей сучасного функціонування відеоігор як каналу масової комунікації, опису структурних одиниць та жанрової типології відеоігор, визначення основних жанрів та жанрової домінанти – методи аналогії, екстраполяції аналізу та синтезу, застосовані на основі підходів структуралізму, що дозволяє розглядати комунікацію як систему операцій зі знаками, які забезпечують соціальну взаємодію для «конструювання соціальної реальності» (К. Леві-Стросс). Серед теорій аналізу масовокомунікаційних явищ використано семіотичну теорію, згідно з якою комунікаційні одиниці розглядаються через метод інтерпретації. Для аналізу ролі біхевіористських теорій та нейронауки у моделюванні впливу відеогри на аудиторію серед теорій масової комунікації обрано теорію використання та задоволення. SWOT-аналіз використано для визначення переваг та проблем, пов'язаних із застосуванням рекламної техніки – едвергеймінг. Аналіз етичної складової рекламних та PR-практик здійснено на основі авторської методики Ю-Кай Чоу «Окталайзис». Світові тенденції розвитку індустрії відеоігор розглянуто шляхом аналізу показника – кількість завантажень відеоігор з онлайн-сервісу цифрового поширення комп'ютерних ігор та програм «Steam». Для отримання та систематизації даних було використано REST API (Steam Web API 7) – веб-інтерфейс, який дає можливість одержати доступ до бази даних для збору інформації про профілі користувачів та завантажені ігри. За допомогою цього методу було одержано інформацію про 108,7 млн облікових записів «Steam» та 15606 ігор з інформацією про вікові обмеження, кількість користувачів кожної з ігор, середній час, проведений у грі, та жанр.Незважаючи на стрімкий розвиток світової індустрії відеоігор та зростання їх затребуваності в різних сферах людської діяльності (освіта, туризм, оборона, медіа, реклама, масова культура) у вітчизняній науці знайдемо тільки поодинокі праці на цю тему, на відміну від зарубіжних досліджень (США, Корея, Велика Британія, Німеччина, Швейцарія). Теоретичне значення даної дисертації полягає у створенні системи, яка б унаочнювала специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Отримані наукові результати є новими; такими, що розширюють знання про нові медіа, нові інформаційно-комунікаційні технології, сприяють збагаченню традиційних форм, методів та підходів до вивчення соціальних комунікацій, роботи з масовою свідомістю в цифровому просторі. Інтеграція знань про відеоігри у сферу соціальнокомунікаційних досліджень має не тільки теоретичне, а й практичне значення. Використання потенціалу відеоігор як рекламного майданчика, дослідження ефективності гейміфікації для формування когнітивних, емоційних та соціальних мотиваторів у внутрішньокорпоративних комунікаціях, впливу на поведінку людини в цілому, дозволять результативно застосовувати комунікаційний потенціал відеоігор у рекламних та PR-практиках. Внесок автора полягає у комплексному й системному дослідженні відеоігор в системі соціальних комунікацій, розробці типології реклами у відеоіграх, визначенні жанрової домінанти відеоігор, а також винаході експрес-методу прорахунку індексу високої споживчої лояльності мультимедійним інформаційним продуктом, який належить до методів діагностики ставлення клієнтів до продуктів компанії.Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення та висновки дисертації можуть бути використані у науково-дослідній сфері для подальшого наукового дослідження комунікаційного та технологічного потенціалу відеоігор в галузі соціальних комунікацій; створення ефективних гейміфікаційних стратегій при вирішенні комунікаційних завдань у різних сферах людської діяльності; у навчальному процесі для підготовки фахівців у галузі реклами та зв'язків із громадськістю. Наукові результати дослідження можуть бути застосовані під час викладання теоретичних та практичних дисциплін для студентів спеціальностей «Журналістика», «Реклама та зв'язки із громадськістю». Новітність нововпроваджуваного зумовлена утворенням системного підходу, що унаочнює специфіку, типологію та способи ефективного застосування відеоігор для вирішення комерційних та суспільноважливих проблем в різних сферах людської діяльності на сучасному етапі.^UThe object of the research is video games as a channel of mass communication. The goal of the research is to determine the specifics, typology and ways of using videogames in the field of social communications.Theoretical relevance of the thesis research is that it created a system that characterizes the specifics, typology and methods of video games usage in the field of social communications. The received scientific results are new; such as expanding knowledge about new media, new information and communication technologies, contribute to the enrichment of traditional forms, methods and approaches to the study of social communications, work with mass consciousness in digital spaceThis theoretical and practical results can be used in research area for further scientific developing, also the use of communication and technological potential of video games in the field of social communications to create effective gameplay strategies in solving communication problems in various spheres of human activities, as well as in the educational process of training specialists in the field of advertising and public relations. The scientific results of the research can be applied during lectures, laboratory and practical classes on the disciplines "Modern communication technologies in advertising and public relations", "Practice of advertising and PR-activities", in the special course "Theory of video games".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Бескорса О. С. 
Теорія і практика формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи / О. С. Бескорса. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та наукове розв'язання проблеми формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи. Визначено особливості підготовки фахівців спеціальності 013 Початкова освіта (спеціалізація – Англійська мова) на сучасному етапі цифровізації освіти. Надано тлумачення цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи як сукупності особистісних якостей фахівця, що характеризуються усвідомленням цінностей цифрової епохи та власних потреб в оволодінні знаннями, уміннями, навичками, практичним досвідом використання цифрових технологій для ефективної цифрової комунікації під час реалізації професійної діяльності, у тому числі англійською мовою як засобом розширення сфери професійної взаємодії в сучасному цифровому світі. Визначено зміст та структуру досліджуваного феномена. Змодельовано систему формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи, розроблено навчально-методичне забезпечення означеної системи, до якого ввійшли загально-методичний дистанційний курс «Методика навчання іноземної мови (англ.)», дистанційні курси професійної спрямованості «Країнознавство» та «Англійська мова за професійним спрямуванням», дистанційний курс «Цифрова комунікація в освіті», цифровий портал «Початкова школа: навчання впродовж життя», навчальний посібник «Цифрові освітні ресурси для уроків англійської мови в початковій школі»; визначено педагогічні умови ефективної реалізації спроєктованої системи: оновлення змісту професійно орієнтованих дисциплін підготовки майбутніх учителів англійської мови початкової школи відповідно до тенденцій цифровізації освіти; розвиток мотивації до формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи; створення вебсередовища дистанційного навчання майбутніх фахівців спеціальності 013 Початкова освіта (спеціалізація – Англійська мова), розроблення та підтримка дистанційних курсів професійно орієнтованих дисциплін; надання майбутнім учителям англійської мови початкової школи необхідного комплексу знань, умінь і навичок роботи з цифровими технологіями та цифровим контентом; організація ефективної цифрової комунікації учасників освітнього процесу, розвиток нетикету та цифрової колаборації.^UThe thesis looks into theoretical generalisation and scientific solution of the issue of developing the primary school English teachers' digital culture. The training of professionals in specialty 013 Primary Education (specialisation – the English language) is divided into preliminary (1805–1930), reformation-search (1931–1947), scientific-search (1948–1983), experimental (1984–1990), information-reformational (1991–1999), European integration (2000–2016), and digital (2017 to present) stages. The leading trends of future primary school English teachers' professional training in foreign countries and its features at the current stage are singled out.Future primary school English teachers' digital culture is defined as a combination of a specialist's qualities which are characterised by the awareness of digital era values and of personal needs to acquire knowledge, skills, practical experience of using digital technologies for effective digital communication while doing professional activities, including those conducted in English as a means of expanding the scope of professional interaction in today's digital world. The content and structure of the phenomenon under the study are defined in unity of motivational and axiological (motives, needs, and interests in using digital technologies in professional activities; awareness of values of information, knowledge, and digital communication), cognitive (knowledge about processes, types, and forms of digital content, ways of implementing digital technologies in learning English at primary school, peculiarities of arranging and conducting digital communication), activity-technological (skills to use digital technologies, to create and implement digital content, an ability in digital creativity, skills to digitally communicate, and to follow the netiquette rules), and reflexive (skills to analyse and adequately assess the level of development of digital culture, desire to digital self-development, an ability to arrange the further self-education and self-improvement) components.The system of developing future primary school English teachers' digital culture is designed as a holistic and manageable set of components (conceptual-target, content-based, technological, evaluative-reflexive), which takes into account the needs and requirements of education digitalisation, in particular, the increasing significance of distance learning, conceptual changes, caused by the implementation of New Ukrainian school, aimed at making general didactic, educational-methodical and information-technological support of training of professionals in specialty 013 Primary Education (specialisation – the English language); the model of the system is designed as a graphic depiction of specially organized interaction of scientific and pedagogical workers and students in the digital educational environment of professional training.The pedagogical conditions of effective implementation of the developed system are defined. They are: updating the content of professionally oriented academic disciplines of future primary school English teachers' professional training according to the trends of digitalising education; developing the motivation to enhancing future primary school English teachers' digital culture; designing web-environment of distance learning of future professionals in specialty 013 Primary Education (specialisation – the English language), developing and supporting distance courses of professionally oriented academic disciplines; giving future primary school English teachers the necessary complex of knowledge and skills to work with digital technologies and digital content; arranging effective digital communication of the educational process participants, developing the netiquette and digital collaboration.The result of implementing the system is the positive dynamics in the levels of development of future primary school English teachers' digital culture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського