Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (11)Тематичний інтернет-навігатор (3)Наукова електронна бібліотека (195)Реферативна база даних (1158)Книжкові видання та компакт-диски (598)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>K=НОТН$<.>+<.>K=ГРАМОТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 121
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ломоносова Н.О. 
Ранні сонати А.Гайдна та проблеми їх редакційної інтерпретації: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Ломоносова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 24 с. — укp.

Дослідження присвячено вивченню невідомих сторінок клавірної творчості Й. Гайдна - ранніх сонат, написаних до 1766 року. У роботі зроблено аналіз ранніх сонат Гайдна з точки зору їх стилістико-художньої самостійності, а також запропоновано наукове обгрунтування їх виконавської редакції. Редакторські доповнення та уточнення стосуються динаміки, агогіки, фразування, артикуляції, розшифровки мелізматики. Музикознавчий аналіз сонат спрямовано на виконавську практику, вирішення специфічно виконавських творчих завдань. Окрім характеристик тематизму, засобів його розвитку, аналізу форми, спостережень, що стосуються архітектоніки циклу, особлива увага спрямована на виконавські ремарки та з'ясування їх сутності. Вперше подається підкріплена нотними прикладами систематизація орнаментики композитора та здійснюється докладний аналіз ранніх сонат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4АВС)4-81 Гайдн

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гуменюк О.Є. 
Модульно-розвивальна система як об'єкт соціально-психологічного аналізу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Є. Гуменюк ; Київ. держ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена висвітленню соціально-психологічних закономірностей розвивальної взаємодії вчителя і учнів в системі модульно-розвивального навчання як соціокультурній організації. Проаналізовані ідеї, принципи, категорії і поняття нової експериментальної системи, описані соціальні параметри моделі психологічного розвитку особистості (полімотивація, соціальна роль, психолого-педагогічний зміст, паритетна освітня діяльність тощо) й обгрунтовані технологічні інваріанти їх взаємозалежного втілення у досвіді педагогічних колективів середніх шкіл. Порівняння наукових підходів до соціального проектування розвивальних систем навчання дало змогу описати структуру соціально-психологічного простору розвивальних взаємин у класі, що організується у формі модульного заняття (міні-модуля). Охарактеризовані компоненти інноваційного програмово-методичного забезпечення повного освітнього циклу (знання - уміння - норми - цінності), описана методологія дослідження ефективності модульно-розвивального процесу. Подані результати системного експертно-діагностичного вивчення основних параметрів і показників психосоціального розвитку вчителів і учнів за нових експериментальних умов свідчать про якісно вищий розвитковий вплив міні-модуля на зростання культурного потенціалу особистості порівняно з традиційним уроком, а також про важливі соціально-психологічні чинники реалізації розвивальної ефективності модульних занять з боку вчителя і учнів. Доведена доцільність нової системи щодо поліпшення психологічної і методичної грамотності педагогів, зростання інтелектуального та особистісного розвитку школярів, підвищення їхньої здатності до неперервної розвивальної взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.2-990 + Ч421.251

Рубрики:

      
3.

Марун М.Є. 
Формування умінь і навичок ділового мовлення в учнів 5 - 9 класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.Є. Марун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Подано науково обгрунтовану та експериментальну перевірену методичну систему роботи над формуванням умінь і навичок ділового мовлення в учнів 5 - 9 класів. Логічно і грамотно висвітлено найважливіші вимоги на сучасному етапі стосовно українського ділового мовлення в світлі Закону про мови. Запропонована методика сприяє підвищенню якості навчання ділового мовлення школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.37
Шифр НБУВ: РА307997 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Ніколенко Л.Т. 
Теоретичні засади навчання і виховання молодших школярів у педагогічній спадщині Я.Ф.Чепіги: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Т. Ніколенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 15 с. — укp.

Досліджено педагогічні погляди відомого українського вченого-педагога Я.Ф.Чепіги, висвітлено його внесок до розвитку національної педагогічної думки початку XX ст. З'ясовано, що теоретичні положення та методичні рекомендації науковця відіграли важливу роль у становленні національної початкової школи, окреслили перспективу її розвитку. Відзначено, що педагогічні праці вченого, підручники та методичні рекомендації є взірцем прогресивних поглядів на виховання та навчання молодших школярів, які є актуальними і зараз. Я.Чепіга був автором концепції нової української початкової школи, у якій чільне місце посідала ідея національного, трудового та морального виховання. Запропонована ним методична система увібрала надбання передової вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, традиції національної культури. Сучасна початкова школа використовує творчі напрацювання Я.Чепіги, зокрема, принцип паралельного навчання читання і письма в букварний період, що передбачає виконання дітьми орфографічних завдань у загальній системі роботи вчителя з розвитку усної та писемної мови. Відзначено, що заслуговують впровадження до сучасної методики письма і розвитку мови вказівки Я.Чепіги стосовно того, що необхідно вчити писати твори одразу, після оволодіння дітьми грамотою. Правильному орфографічному і стилістичному письму педагог радив навчати паралельно з виконанням творчих робіт, адже орфографія - не самоціль, а засіб вираження думки у письмовій формі. Творчого використання сучасною методикою заслуговують поради Я.Чепіги стосовно диференційованого вибору тем для написання учнівських творів з урахуванням індивідуальних нахилів кожного учня. Визначено, що досить цінною є рекомендація вченого щодо використання вправ на списування як засобу підвищення грамотності учнів початкових класів. Зроблено висновок: аналіз наукових, педагогічних поглядів Я.Чепіги з огляду на особливості культурного розвитку в Україні кінця XIX - початку XX ст., дозволяє стверджувати, що вони виражали передові демократичні думки, ідеї гуманізму та демократизму, визначали шлях розвитку національної початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Чепіга Я.Ф.
Шифр НБУВ: РА315187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Орап 
Комплексний підхід до розвитку мовлення першокласників у період навчання грамоти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Марина Олегівна Орап ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-911.33
Шифр НБУВ: РА310786

      
6.

Мирошниченко В.І. 
Підготовка вчителів до естетичного виховання школярів у сучасному інформаційному просторі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.І. Мирошниченко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано й експериментально перевірено модель підготовки вчителів гуманітарного профілю до естетичного виховання школярів у сучасному інформаційному просторі. Визначено умови ефективної підготовки вчителів до естетичного виховання, зокрема: оволодіння інформаційною грамотністю, усвідомлення творчого характеру інформаційної продукції та суб'єктивного підходу до оцінювання її естетичних якостей; формування вмінь реалізувати дієвий естетико-педагогічний вплив завуальованого характеру (педагогічні технології формування естетично грамотної особистості: "виховання сумнівів", "пошук множинних розв'язань проблеми", "розкриття комерційної природи шоу-бізнесу"). Розроблено авторський курс "Естетично грамотна особистість у сучасному інформаційному просторі".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 687
Шифр НБУВ: РА312868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Овчарук О.В. 
Розвиток музично-педагогічної думки в Україні на початку ХХ століття (1905 - 1925 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Овчарук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Вперше висвітлено питання становлення музично-педагогічної думки в Україні на початку XX ст. На підставі аналізу рукописних документів, архівних джерел, наукових праць і періодичних видань,методичних розробок, репертуарних збірок для дітей розкрито сутність головних ідей та педагогічних концепцій, розроблених діячами музичної освіти України досліджуваного періоду. Проаналізовано умови становлення української видавничої справи, зокрема, видавництва нотної продукції як впливового фактора у формуванні національних основ музичної освіти в Україні. Запропоновано шляхи впровадження відродженої музично-педагогічної спадщини початку XX ст. в сучасну практику музичної освіти молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР) + Щ313(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА313010 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
8.

Тригуб О.П. 
Історія Херсонської єпархії (1775 - 1918 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.П. Тригуб ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 16 с. — укp.

Досліджено організацію та діяльність Херсонської єпархії у 1775 - 1918 рр. Розглянуто соціально-економічні та політичні передумови її створення, зміни у чисельності православного населення на Півдні України в останній третині ХVІІІ ст., що призвели до заснування 9 вересня 1775 р. Слов'янської та Херсонської єпархій, простежено її розвиток з кінця ХVІІІ до початку ХХ ст. Проаналізовано діяльність єпархіального духовенства в боротьбі з сектантством і розколом, утвердженні православ'я в регіоні, поширенні початкової освіти серед населення через церковно-приходські школи та школи грамотності. Висвітлено господарську діяльність монастирів і роль вищого керівництва єпархії - архієпископів у справі визначення майбутнього церкви краю та її розвитку. Акцентовано увагу на кризових явищах в православній церкві, які особливо проявились під час російської революції 1905 - 1907 рр. та української національно-демократичної революції 1917 - 1918 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.270.91(891) + Т3(4УКР7)4/5-55
Шифр НБУВ: РА312150 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Коляденко В.А. 
Інфокомунікаційні технології як чинник політичної модернізації: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.А. Коляденко ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2002. — 16 с. — укp.

Визначено, що сучасні інфокомунікаційні технології (ІТ) відкривають можливості в практиці організаційного, партійного будівництва, самоорганізації громадянського суспільства. Обгрунтовано розвиток Інтернету відповідно до демократичної спрямованості громадянського розвитку. Наголошено, що людину з пасивного об'єкта за допомогою мас-медіа перетворено в активного, самостійного суб'єкта добору плюралізованої маси інформації. Визначено, що за умов переходу до нових ІТ видозмінюються функції влади в суспільстві. Досліджено особливості інформаційного суспільства в контексті політичних процесів. Виявлено, що ІТ розширюють права громадян шляхом надання доступу до різноманітної інформації, збільшують ступінь їх політичної участі та контролю за діяльністю державної влади, дають можливість активно виробляти інформацію. Доведено, що метою включення в політичне життя технологій є створення відкритої для діалогу з громадянами прозорої вертикалі влади. Аргументовано, що за умов входження України в Глобальну інформаційну систему досягнуто підвищення правової грамотності населення, посилення процесів демократизації держави, розширення можливостей реалізації прав на свободу слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф018 + Ф024 +
Шифр НБУВ: РА321260

Рубрики:

      
10.

Заболотна Н.Г. 
Художні структури в духовних кантатах Й.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.Г. Заболотна ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2002. — 16 с. — укp.

Досліджено проблему музикознавчо-виконавської інтерпретації духовних кантат Йогана Себастьяна Баха в єдності ритуально-гімнічної та концертно-драматичної ліній смислового наповнення. Виконання-інтерпертація бахівських духовних творів, народжених релігійно-культовою традицією та складених антинонімічною єдністю наведених якостей, породжує множинність виконавських прочитань. Вперше запроваджено оригінальний музикознавчо-виконавський метод аналізу духовних творів Й.С.Баха в аспекті реактивності виконавської інтонації на драматичне (адраматичне), пасіонне та хорально-кантове в інтонаційно-драматургічних засновках композиторського тексту та поєднаних з ними індивідуально-стильових позиціях виконавців. Аналіз нотного тексту поєднується з "слуховим" аналізом творів. Наведено твердження про метафоричну місткість образів духовних кантат, що єднають сполучення-накладання показників лірико-епічного гімнічного співу та концертно-світської ліній виконання. Драматургічні властивості духовних творів Й.С.Баха за їх параметрами "хоральності-кантовості" та "пансіонності" створюють результативні щодо виконавського пошуку настанови на концепційність побудови цілого в єдиному виразному "ключі" історично виправданої художньої позиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах Й.С. + Щ314.043 +
Шифр НБУВ: РА322933

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Тарчинська Ю.Г. 
Формування у студентів-інструменталістів навичок виразного виконання в процесі вивчення курсу "Загальне фортепіано": Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.Г. Тарчинська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано для оптимізації виховання інтерпретатора-піаніста першочергову важливість процесу раціонального формування його звукотворчої культури. Виявлено критерії оцінки сформованості та досліджено стан оволодіння навичками виразного виконання як міри осмислення та використання студентами інших спеціальностей тих засад, що забезпечують виразність музичної інтерпретації нотного тексту. Доведено, що ефективність навчання в класі загального фортепіано зростає завдяки цілеспрямованому формуванню в майбутніх фахівців базового виконавського досвіду та музично-художнього осмислення, а саме: системи ігрових прийомів, що сприятимуть стилістично виправданому звукотворенню в інтерпретації фортепіанної музики різних мистецьких напрямів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-713 + Щ315.42-7р(4Укр)3-3
Шифр НБУВ: РА318290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Васенко В.В. 
Дидактичні основи навчання графічної грамоти учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Васенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні закономірності вивчення елементів графічної грамоти молодшими школярами на уроках трудового навчання, математики та образотворчого мистецтва. Визначено показники та рівні засвоєння цього виду навчального матеріалу означеною віковою групою учнів. Запропоновано різні види завдань до даних предметів, які сприяють розвитку абстрактного мислення, уяви та здатності до самостійного вирішення навчальних завдань. Розроблено показники рівнів засвоєння графічної грамоти учнями початкової школи, що дозволяє діагностично працювати з ними вчителям для забезпечення наступності у навчанні з основною школою. Теоретично обгрунтовано та визначено поняття "графічна грамота", яке визначає діяльність молодших школярів, а також проаналізовано розвиваючі можливості навчання графічної грамоти молодших учнів. За результатами дослідження створено робочий зошит з елементів графічної грамоти для молодших школярів, який дозволяє вчителю забезпечити диференційований підхід щодо організації їх графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ж11р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА320891 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Охріменко Г.В. 
Неоліт Волині: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.04 / Г.В. Охріменко ; НАН України. Ін-т археології. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Встановлено, що в період неоліту на території Волинської височини проживало населення, яке було носієм культури лінійно-стрічкової кераміки (КЛСК). З'ясовано особливості її даної діяльності господарства. Зокрема, заняття землеробством, скотарством, мисливством, грунтуючись на дослідженні зображень на археологічних зразках кераміки та знарядь праці. Зазначено, що населення користувалося пластинчатою технікою розщеплення кременю, викорситовувалось знаряддя праці, виготовлені з рогу та кістки. Розглянуто регіональні особливості житлового будівництва, господарства. Пам'ятки (близько 50) даної культури відповідають періодам: ранньому "донотному" - Рівне, середньому "нотному" - Голишів II, Баїв та ін., пізньому - Гнідава, Клевань. З'ясовано період існування: II половина V тисячоліття до н. е. - I чверть IV тисячоліття до н. е. Волинське Полісся в період неоліту заселяли носії волинської неолітичної культури, що займалися мисливством, рибальством, збиральництвом. Колекції крем'яних знарядь вказують на значний розвиток мисливства. Поселення належать до трьох періодів: раннього (Розничі, Осниця), середнього (Новосілки, Оболонь та ін.), пізнього (Вітковичі Мірабелі та ін.). Початок переходу до рільництва встановлено за відбитками на кераміці з поселень Розничі, Новосілки, Оболонь, Коник, Крушники зернівок пшениці, ячменю, гороху, вики. Неолітичні пам'ятки названої території виділено з дніпро-донецької етнокультурної спільноти до окремої волинської неолітичної культури, охарактеризовано її специфіку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(237Укр3-4Вол)24
Шифр НБУВ: РА320680 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
14.

Степаненко Г.В. 
Освітня діяльність православного духовенства в Україні (ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Г.В. Степаненко ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Подано загальну характеристику церковних початкових шкіл для народу та спеціальних духовних навчальних закладів (училищ і семінарій), запропоновано періодизацію їх діяльності та оцінено їх роль у справі освіти населення. Розглянуто взаємодію духовного відомства та світських установ, зокрема, земств, в організації народної освіти, а також місце шкіл грамоти та недільних шкіл в освітній діяльності духовенства. Проаналізовано діяльність духовенства щодо підвищення рівня своїх освітніх установ, відповідно до вимог часу. Досліджено основні проблеми розвитку церковних шкіл та духовних навчальних закладів, а також питання стосовно історії жіночих духовних училищ. Розглянуто участь представників духовних семінарій в українській культурі, наведено факти, які свідчать про певні прояви національної свідомості в середовищі рядового парафіяльного духовенства, що мали місце всупереч русіфікаторській політиці офіційної православної церкви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-35-021.733 + Э372.27-35-021.733
Шифр НБУВ: РА320909 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Коміссаров В.О. 
Формування соціально-культурного простору середнього навчально-виховного закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.О. Коміссаров ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Здійснено науково-парадигмальне та методологічне обгрунтування перспектив розвитку соціально-культурних аспектів у сфері національної освіти. Запропоновано програму дослідно-експериментальної роботи "Школа здібностей", охарактеризовано змістові компоненти та відповідні новаційні методичні засоби експериментальної школи. Проаналізовано динаміку зростання загальної культури та психолого-педагогічної грамотності учителів-дослідників, а також розумового та особистісного розвитку учнів. Зазначено, що керування соціально-культурним простором загальноосвітнього навчального закладу полягає у науковому обгрунтуванні, структурованому виділенні та досвідному моделюванні низки системних інноваційних умов, яких поетапно, упродовж шести років наукового пошуку, введено відповідно цілям і завданням програми дослідно-експериментальної роботи. Наведено програмово-методичні засоби (граф-схеми навчальних курсів, культурно-змістові матриці, наукові проекти навчальних модулів, освітні сценарії, міні-підручники, освітні програми самореалізації), які сприяють налагодженню розвивальної взаємодії вчителя та учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.9 +
Шифр НБУВ: РА328268

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Марченко О.А. 
Роль національного характеру у формуванні української музичної культури XIX століття: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.12 / О.А. Марченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено роль національного характеру у формуванні української музичної культури та виявлено типологічні ознаки її матеріальних форм для удосконалення контролю за переміщенням культурних цінностей через митний кордон України. Доведено, що типологічно подібна до феномена перехідності, культура українського романтизму утілює специфіку національного художнього образу світу та функціонує невід'ємно від національного характеру. Зазначено, що риси даного характеру обумовлюють специфічно "музичний" засіб світосприйняття українців. Встановлено, що музика як архетипна форма мислення обумовлює культурну самобутність, формує психоінформаційний простір етносу, утворюючи послідовність звук - інтонація - знак - символ - мова - сенсова спільність. Виявлено, що романтизм як універсальна художня система відповідає українській етнічній ментальності. Досліджено, що романтичний світогляд, гармонійно засвоєний та перетворений національною музичною школою, властивий кращим зразкам декорованих нотних видань ХІХ ст. Показано, що особливості українського національного характеру мають матеріальне втілення на рівні національного народного інструментарію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5-224 + Ю812.282.24 +
Шифр НБУВ: РА324285

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Філіппенко Р.І. 
Життя, громадська діяльність і науково-історична спадщина професора Харківського університету Є.К.Рєдіна (1863 -1908 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Р.І. Філіппенко ; Укр. НДІ архів. справи та документознавства. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Висвітлено громадську та науково-історичну діяльність професора Харківського університету Є.К.Рєдіна. Визначено його внесок у дослідження історичних пам'яток візантійської та давньоруської культури та вивчення української церковної старовини. Запропоновано періодизацію життя історика та його науково-організаційної роботи. Проаналізовано коло наукових інтересів історика. Розглянуто маловідомі аспекти його діяльності як секретаря Харківського історико-філологічного товариства та секретаря Харківського підготовчого комітету Археологічних з'їздів, завідувача Музею витончених мистецтв та старожитностей Харківського університету, а також громадська робота у Харківському товаристві поширення в народі грамотності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)5-8 Рєдін Є.К. + Т3(4УКР-4ХАР)5-8 Рєдін Є.К. +
Шифр НБУВ: РА331566

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Вдовцова С.А. 
Співвідношення загальноосвітніх і професійних компонентів у мовній освіті студентів індустріального коледжу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.А. Вдовцова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Виявлено недоліки у мовній підготовці майбутніх фахівців вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації, встановлено їх причини. Уточнено зміст навчальних програм з курсів "Українська мова" та "Українська мова (за професійним спрямуванням)", розроблено та експериментально перевірено методику їх опрацювання. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови забезпечення взаємозв'язку між загальноосвітнім та професійним аспектами вивчення даних курсів, встановлено їх вплив на мовленнєву професійну підготовку майбутніх фахівців зазначеного профілю (підвищення загальної мовної грамотності та культури усного та писемного професійного мовлення, оволодіння галузевою термінологією).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913-2
Шифр НБУВ: РА330811

      
19.

Грама Н.Г. 
Теоретико-методичні засади фахової підготовки педагога-вихователя дошкільного закладу до економічного виховання дітей: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Н.Г. Грама ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 45 с. — укp.

Розкрито соціально-економічну й науково-педагогічну суть економічного виховання. Розроблено концептуальну модель підготовки фахівця вищого педагогічного навчального закладу, спрямовану на забезпечення економічної компетентності педагога-вихователя дошкільної освіти. Визначено шляхи його підготовки до економічного виховання дітей; організацію економічної підготовки як науково-педагогічного процесу набуття студентом економічних знань, умінь, ціннісних орієнтацій; забезпечення економічної готовності як результат засвоєння науково-методичних засад; актуалізацію системи ціннісно-мотиваційної орієнтації майбутніх спеціалістів дошкільної освіти до роботи з сім'єю дошкільника. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано ефективність економічної інформації у формуванні економічної грамоти та визначено вплив її обсягу на формування економічної компетентності майбутнього спеціаліста дошкільної освіти. На основі аналізу соціально-культурного становлення особистості обгрунтовано поняття економічних уявлень, економічної грамоти, навчальної й побутової економічної діяльності. Удосконалено навчальний курс "Організація та керівництво дошкільним вихованням в Україні" з метою актуалізації економічної підготовки педагога-вихователя дошкільного закладу. Розроблено експериментальні навчальні програми спецкурсу і спецпрактикуму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.519.1 + Ч411.387 +
Шифр НБУВ: РА329388

Рубрики:

      
20.

Рогова П.І. 
Педагогічні бібліотеки України (ІІ пол. XIX - 20-ті рр. XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / П.І. Рогова ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено історію розвитку педагогічних бібліотек України у II половині XIX - 1920-х рр. Визначено основі етапи їх становлення та динаміки, охарактеризовано соціальне призначення, простежено еволюцію формування соціальних функцій і типологічних ознак. Уточнено зміст поняття "педагогічна бібліотека" у типово-видовій класифікації бібліотек, виокремлено педагогічні книгозбірні як вид спеціальних. Виявлено фактори впливу, що зумовили формування різних видів бібліотек у зазначених хронологічних межах. Особливу увагу приділено маловідомим фактам щодо започаткування вчительських і педагогічних бібліотек на українських етнічних землях у II половині XIX - 1920-х рр. у структурі навчальних закладів, Харківського та Київського товариств грамотності, при губернських земських управах, а також на Західній Україні - самостійної Львівської педагогічно-наукової бібліотеки (1914 р.), висвітлено вагомий внесок відомих громадських діячів України у справу їх становлення та розвитку. Проаналізовано соціально-педагогічні умови створення державної системи педагогічних бібліотек у період Української революції. Досліджено діяльність спеціальної бібліотеки Педагогічного музею Києва, довідково-педагогічної бібліотеки при Наркомосі України (1919 р.). Висвітлено вплив існуючої державної влади у 1920-ті рр. на формування завдання, функцій і типів педагогічних бібліотек. Проаналізовано розвиток різних видів книгозбірень у період українізації, зокрема профспілкових бібліотек Будинків працівників освіти як складової системи політпросвіти УРСР і Всеукраїнської науково-педагогічної книгозбірні, з'ясовано їх призначення та специфіку діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)758.9:Ч30 г +
Шифр НБУВ: РА332963

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського