Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (220)Книжкові видання та компакт-диски (70)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ПОТЯГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрьоміна М.О. 
Забезпечення конкурентноспроможності залізничних пасажирських перевезень за рахунок швидкісного руху: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04 / М.О. Єрьоміна ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Доведено необхідність й актуальність методичного підходу визначення доцільності й етапів організації швидкісного та високошвидкісного пасажирського руху, що сприяли прийняттю управлінських рішень щодо виявлення напрямків руху й умов експлуатації рухомого складу за організації швидкісного пасажирського руху, що є головною передумовою підвищення конкурентоспроможності залізничних перевезень. Доведено необхідність удосконалення методу розрахунку експлуатаційних витрат щодо пасажирських перевезень з урахуванням витрат палива й електроенергії на тягу поїздів за збільшених швидкостей руху та зміненої ваги рухомого складу, за яких традиційна оцінка економічного ефекту доповнюється розрахунком економічної ефективності визначення найбільш оптимальних пропозицій потягу та кількості вагонів у його складі, що дозволяє максимізувати ефективність впровадження швидкісного пасажирського руху та підвищити конкурентоспроможність пасажирських перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-814 +
Шифр НБУВ: РА369668 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Івахно В. В. 
Нереверсивні дволанкові перетворювачі постійної напруги з розділеною комутацією / В. В. Івахно. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної задачі, яка полягає у розвитку методу та принципів побудови дволанкових обернених неревер-сивних перетворювачів постійної напруги з трансформаторною гальванічною розв'язкою. В роботі здійснюється дослідження та розвиток концепції побудови та-ких перетворювачів на базі нової концепції – концепції розділеної комутації. Перетворювачі з розділеною комутацією (ПРК) будуються на базі неоднорідних інверторно-випрямних ланок: одна з ланок побудована на базі топології інвертора напруги (ІН), а інша – інвертора струму (ІС); ланки з'єднуються за допомогою узгоджуючого трансформатора. Спеціальний алгоритм синхронного керування ключами обох ланок – алгоритм розділеної комутації (АРК) – забезпечує сприятливі умови комутації ключів обох ланок: для ключів ланки ІН здійснюється природне (в нулях напруги, zero voltage switching, ZVS) вмикання та примусове снаберне ємнісне вимикання, для ключів ланки ІС – природне (в нулях струму, zero current switching, ZCS) вимикання та примусове снаберне індуктивне вмикання. Нереверсивність перетворювача з ланкою ІС при збереженні вДано обґрунтування переваги використання у ланці з більшою величиною пос-тійної напруги ІС з ZCS вимиканням ключів і ІН з ZVS вмиканням ключів для іншої ланки; введено поняття «критичної» частоти перетворення у ПРК з IGBT – такої ча-стоти, вище якої сумарні статичні втрати та втрати вимикання IGBT у ланці ІН будуть вищими за сумарні статичні втрати у IGBT та послідовному діоді ключа ІС при тій ж величинах струму та напруги, що комутуютДля ПРК з IGBT у ланці ІС проаналізовано використання, наряду з мостовоюсхемою з 4-хквадрантними ключами, ряду схем з 4-хквадрантними ключамиься.ластивості оборотності забезпечується присутністю у комутаторі ланки ІС 4-квадрантного ключа (ключів). досліджується ПРК з асиметричною топологією ланки ІС, в якому струм вторинної обмотки протікає не через 4, а через 3 ввімкнених ключа Запропоновано обмеження величини індуктивності розсіяння як снабера вми-кання на рівні, який забезпечує відносну сумарну тривалість комутаційних інтервалів на періоді біля 10%. Визначена величина питомої ємності снаберних конденсаторів (на 1 А струму IGBТ, що комутується) для забезпечення приблизно двократного зменшення енергії снаберного вимикання IGBT відносно безснаберної комутації: від 0,5 нФ/А до 3 нФ/А для приладів різних класів та технологій. Розглянута доцільність використання ПРК як складової частини батарейних си-стем накопичення енергії для підсилюючого пункту системи тягового електрожив-лення залізниці постійного струму (напруга контактної мережі 2 - 4 кВ). Для ланки ІС з 4-квадрантним ключем симетричної топології, номінальний вихідний струм ПРК 200 А, ключі ІС класу 6,5 кВ, напруга ланки ІН 600 В, ключі цієї ланки класу 1200 В, частота 1000 Гц, для ключів ланки ІН комутаційні втрати біля 7% від статичних. Оцінка маси трансформатора – біля 1,3 т, акумуляторної батареї – від 7,5 до 22,5 т, що дозволяє розташувати їх на борту потяга.^UThe dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and applied prob-lem, which consists in the development of the theory and principles of construction of non-reversible bi-directional DC converters with transformer galvanic isolation, which are a type of two - stage DC/DC converters. In work carried out development and research of the such converters based on a relatively new and little researched concept - the concept of separated commutation. Converters with separated commutation (CSC) are built on the ba-sis of inhomogeneous inverter-rectifier units: the topology of the one stage is based on voltage-source-inverter (VSI, or voltage-fed, VF) topology, and the topology of the other stage is based on current-source-inverter (CSI, or current-fed, CF) topology; the stages are connected by a transformer. A special algorithm for synchronous control of the both stages switches - algorithm of separated commutation (ASC) - provides favorable conditions for switching: for the VF stage switches the turning-on is natural (zero voltage switching, ZVS) and the turning-off is forced with the help of capacitive snubbers; for the switches of CF stage the turning-off is natural (zero current switching, ZCS) and the turning-on is forced with the help of inductive snubber (its role can be played by the transformer's leakage inductance). Limiting switching losses allows to increase the conversion frequency. The non-reversibility of the converter with the CF stage while maintaining the property of bi-directionality is ensured by the presence in the CF stage the four-quadrant switch (switches). For CSC with a bridge circuit with 4-quadrant switches based on MOSFET in the CF stage, the advantages and disadvantages of synchronous and independent control of the composite switches are identified. For CSC with IGBTs in CF stage, the use of a number of schemes with 4-quadrant switches was analyzed, with along with the bridge scheme with 4-quadrant switches, A CSC with an asymmetric topology of the CF stage is proposed and investigated, in which the current of the secondary winding flows not through 4, but through 3 switches. . It is proposed to limit its value to a level that provides the relative total duration of switching intervals for a period of about 10%, which is equivalent to the relative value of the short-circuit voltage xs* of the transformer within 16%. For CSC transformers of rod design, a expression for xs* was found. the value of the specific capacitance of snubber capacitors (per 1 A of IGBT switching current) was determined to provide approximately twofold reduction of the IGBT's turning-off energy with snubber relative to turning-off energy without snubber. The expediency of using the proposed principles of construction of PRC as a compo-nent of battery energy storage systems for the amplifying point of the traction power supply system of the DC railway (catenary voltage 2 - 4 kV) was considered. A symmetrical topology with a 4-quadrant key is selected for the CF lstage, the nominal output current of the converter is 200 A, the CF switches have the class of 6.5 kV, frequency is 1000 Hz, the voltage of the VF stage is 600 V, the switches of this stage have class 1200 V, the switching losses for the switches of this stage are about 7% of static. Estimation of the mass of the transformer - about 1.3 tons, the battery - from 7.15 to 21.5 tons, which allows you to place them on board the train.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
3.

Баленко О.І. 
Оптимізація системи керування електропередачею дизель-потягу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / О.І. Баленко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 18 с. — укp.

Запропоновано перспективний підхід для визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу методу аналітичного конструювання регуляторів за критерієм узагальненої роботи (АКУР), базуючись на теорії рівноважних моделей, що дозволило одержати спектр можливих рішень й обгрунтувати необхідність застосування евристичних методів пошуку структур і параметрів системи керування з використанням даного методу. Наведено моделі каналів САР генератора, тягових асинхронних двигунів (ТАД), електромеханічної системи дизель-потягу, що дозволило уточнити структури та визначити конструктивні параметри компонентів автоматизованих систем керування технологічними процесами (АСК ТП) в електропередачі дизель-потягу. Розроблено алгоритми синтезу керувань у функції фазових координат, що дало змогу здійснити розробку АСК ТП електропередачі, що забезпечує вдосконалювання технологічного процесу перевезення вантажів і пасажирів й оптимізацію енергетичних показників дизель-потягу. Створено методику оцінки якості системи керування за використання перехідної характеристики й питомої витрати електроенергії на одиницю пройденого шляху, що дозволило у процесі досліджень автоматизувати процес відбору "кращих" варіантів синтезованої САК. Запропоновано структуру регулятора на основі паралельно працюючого основного регулятора та допоміжного, на базі тришарової нейронної мережі, що дозволило поліпшити якісні показники технологічного процесу САК електропередачі дизель-потягу. Розвинуто метод АКУР у змісті визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу на основі методу Лагранжа та критерію Сильвестра, що дозволило усунути недолік, зумовлений методикою знаходження коефіцієнтів синтезованої системи керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.4-042 +
Шифр НБУВ: РА346167

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
4.

Березовий М.І. 
Підвищення ефективності роботи залізничних станцій шляхом удосконалення спеціалізації сортувальних колій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / М.І. Березовий ; Дніпропетр. нац. ун-т залізнич. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему зменшення експлуатаційних витрат, пов'язаних з формуванням поїздів на сортувальних станціях за рахунок більш ефективного використання технічних засобів сортувальних парків. Розроблено методику моделювання потоку поїздів і проведено перевірку їх адекватності. Досліджено технічне забезпечення та колійний розвиток сортувальних парків станцій України. Розроблено модель скочування окремого відчепа, модель розформування потягу та модель роботи сортувального парку в цілому. З'ясовано залежності техніко-експлуатаційних показників роботи станцій від характеристик вагонопотоків у розформування та параметрів сортувальних колій, на яких вони нагромаджуються. Розроблено методи техніко-економічного оцінювання спеціалізації колій. Визначено оптимальний розподіл сортувальних колій між призначеннями вагонопотоків, який здійснюється за допомогою методу гілок і меж.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025
Шифр НБУВ: РА373802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Боделан І.В. 
Методичні основи управління транспортуванням і складуванням вантажів у логістичних системах (на прикладі Українського Причорномор'я): Автореф. дис... канд. техн. наук.: 05.22.01 / І.В. Боделан ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше зроблено комплексний аналіз тенденцій розвитку існуючих логістичних систем та їх застосування щодо розподілу вантажопотоків (на прикладі країн Західної Європи). Розроблено логістичну концепцію керування діяльністю порту. Запропоновано нову логістичну інтерпретацію двоехтапної транспортної задачі лінійного програмування з неоднорідним вантажем та узагальнено її на стохастичний випадок. На основі цього розроблено нову, більш точну математичну модель логістичного розподільного центру (ЛРЦ). Досліджено аналітичними засобами за допомогою теорії марковських процесів зі знесенням вплив ступеня регулярності руху транспорту на рівень запасу вантажу у різних транспортних логістичних системах (ТЛС). Знайдено узагальнення класичної залежності місткості складу у перевантажувальному пункті від його вантажообміну на випадок непуассонівських потоків навантаженого та порожнього транспорту. Наведено динамічну модель стохастичної оптимізації розподілу вантажопотоків між ЛРЦ і пунктами призначення, яка враховує завоз вантажів на ЛРЦ маршрутними потягами. Зазначено, що подальший розвиток одержали науково-методичні принципи побудови концепції регіональної ТЛС (на прикладі Українського Причорномор'я) на основі принципів логістики та інтермодалізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О484.03 +
Шифр НБУВ: РА324498

Рубрики:

      
6.

Бондар С. С. 
Індивідуально-психологічні особливості чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері / С. С. Бондар. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному аналізу й узагальненню підходів до розуміння і вивчення індивідуально-психологічних особливостей чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері. Наукова новизна полягає у тому, що вперше: визначено взаємозв'язки індивідуально-психологічних особливостей з характеристиками психоемоційної сфери, особистісним реагуванням, специфікою сексуальної комунікації, взаєминами у родині, здатністю вирішувати конфлікти, а також встановлено їх сукупний вплив на життєдіяльність родини при адюльтері. Виокремлено два типи поєднання акцентуацій, які мають руйнівний вплив на життєдіяльність родини: дистимічну із застрягаючою та тривожну з емотивною. Виявлено особливості особистісного реагування в ґенезі розвитку порушень життєдіяльності сім'ї: боротьба з особистісними слабкостями, недоліками, помилками; острах аналізувати себе та власні вчинки, «ховаючи» та «відкладаючи» їх вирішення; завищена самооцінка, самообман, існування у «надуманому світі», низька комунікація. Уточнено специфіку сексуальної комунікації, де виявлено провідні руйнуючі родину психологічні особливості сексуальності, а саме: сприйняття сексуальних стосунків суто як задоволення та відсутність стурбованості щодо дошлюбних та позашлюбних зв'язків; нереалізованість та розчарування із звинуваченням партнера; конфлікт між внутрішніми переконаннями й потягами; пошук лише чуттєвого задоволення; нервозність у присутності осіб протилежної статі; захоплення фізичною стороною сексу без її духовної складової; ворожість і агресивність без згоди партнера.Розширено характеристику взаємин у родині з визначенням ступеня їх негармонійності: «абсолютно неблагополучні», «неблагополучні», «скоріше неблагополучні». У подружній взаємодії за компонентами тріади кохання відокремлено: порушення інтенсивності та рівноваги у парі; невідповідність власних сподівань й задоволень та потреб партнера у парі; емоційна напруга та розчарування у стосунках; брак «контексту стосунків» в уявлені «ідеального кохання»; сприйняття факту адюльтеру як «очікуваного» із «свідомою налаштованістю» у парах з більшим тривалим стажем сімейного життя.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці та впроваджені КС-СКА. Обґрунтовано методологічні засади, зміст, принципи проведення КС-СКА у складі якої запропоновано психосоціальний портрет чоловіка/жінки у кризовій родині.Розроблено «Схему сприйняття парою сімейного консультування» де понятійним апаратом виступають: «рівень порушення життєдіяльності родини», «ступінь сприйняття сімейного консультування», «відновний потенціал родини». У програмі застосовуються «Алгоритм втрати відновного потенціалу родини» та «Алгоритм подолання патологічних реакцій та дій родини» при сімейному консультуванні.Зміст КС-СКА викладено у «Модульній програмі опорних тематичних занять при сімейному консультуванні (психокорекції)».Результати дослідження можуть бути використані: а) при організації сімейного консультування; б) у розробці індивідуальних програм психологічного консультування; в) у навчальних дисциплінах «Психологія сім'ї», «Психологія сексуальності», «Кризове психологічне консультування та перша психологічна допомога», «Групова психотерапія і супервізія» тощо.Ключові слова: адаптація, адиктивна (залежна) поведінка, адюльтер (зрада), акцентуація, дезадаптація, дитячо-батьківські стосунки, психоемоційне вигорання, життєві зміни, задоволеність шлюбом, консультування та корекція, криза та конфлікт, мораль, обмеження можливостей, подружня пара, порушення життєдіяльності, здоров'я сім'ї (родини), психологічні особливості, психотерапія, сексуальність, сімейна взаємодія, стрес, суспільна трансформація, тривога, функціонування родини, Я-концепції особистості.^UThe dissertation is devoted to the theoretical analysis and generalization of approaches to understanding and studying the individual psychological characteristics of men and women in violation of family life in adultery.The scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time the relationship of individual psychological characteristics with the characteristics of the psychoemotional sphere, personal response, the specifics of sexual communication, family relationships, and the ability to resolve conflicts have been determined. Also, their cumulative effect on the life of the family has been established. Two types of combination of accentuations have been identified that have a destructive effect on the life of the family: dysthymic with stuck and anxious with emotive.In the genesis of the development of disorders in the life of the family, the features of personal response were revealed: the fight against personal weaknesses, shortcomings, mistakes; fear of analyzing oneself and one's own actions, “hiding” and “postponing” their decisions; overestimated self-esteem, self-deception, existence in a “far-fetched world”, low communication.Specificity of sexual communication has been clarified. The leading psychological characteristics of sexuality, destroying the family, were revealed, namely: sexual relations are perceived only as satisfaction, and there is no concern about premarital and extramarital affairs; there are partner accusations due to non-fulfillment and disappointment; there is a conflict between inner convictions and drives; there is a search for exclusively sensual pleasure; nervousness manifests itself in the presence of persons of the opposite sex; there is a passion for the physical side of sex without its spiritual component; manifest hostility and aggressiveness in sex without the consent of the partner.The characterization of relations in the family is expanded by defining the degree of their disharmony: “completely unfavorable”, “unfavorable”, “rather unfavorable”. According to the components of the triad of love, conjugal interactions are divided as follows: violation of tension and balance in a couple; inconsistency of one's own hopes with the needs of a partner; emotional stress and frustration in relationships; lack of "context of relationships" in the representation of "ideal love"; in couples who have lived as a family for a long time, the fact of adultery is perceived as "expected" with a "conscious attitude."The understanding of the factors that reduce the ability to resolve conflicts and a crisis situation has been deepened, namely: dissatisfaction with the emotional need for communication (loss of a feeling of love, emotional closeness, support and understanding); “demonstration by an adulterer” of a family crisis (inconsistency of verbal and non-verbal communication, manipulation of a partner, blocking and distortion of the transmission of feelings); couples with a longer experience of living together revealed a decrease in non-constructive forms of behavior in conflict ("rivalry", "avoidance"), an increase in "adaptation", an increase in "cooperation" and "compromise".The practical significance of the results obtained lies in the development and implementation of CFCSA. The methodological foundations, content, principles of CFCSA, including the psychosocial portrait of a man / woman in a crisis family, have been substantiated.The "Scheme of family counseling by a couple" has been developed, in which the conceptual apparatus are: "the level of disability in the life of the family", "the degree of perception of family counseling", "the restorative potential of the family." The program uses the Algorithm for the loss of the restorative potential of the family and the Algorithm for overcoming pathological reactions and actions of the family in family counseling.The content of CFCSA is set out in the "Modular program of supporting thematic classes in family counseling (psychocorrection)".The research results can be used: a) when organizing family counseling; b) in the development of personal psychological counseling programs; c) in the disciplines "Family psychology", "Psychology of sexuality", "Crisis psychological counseling and first psychological aid", "Group psychotherapy and supervision", etc.Key words: adaptation, addictive behavior, adultery, accentuation, maladaptation, child-parent relationship, emotional burnout, life changes, marital satisfaction, counseling and correction, crisis and conflict, morality, limitations of opportunities, married couple, disruption of life, family health, psychological features, psychotherapy, sexuality, family interaction, stress, social transformation, anxiety, family functioning, I-concept of personality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бурназова В. В. 
Методичні засади розвитку виконавської самостійності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі інструментальної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. В. Бурназова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто розвиток виконавської самостійності майбутніх вчителів музики як не вродженої, а набутої інтегральної властивості особистості, яка сприяє високій результативності відтворення необхідної інформації на підставі творчого втілення у процес інструментальної діяльності, сформованої без допомоги ззовні оригінальної інтерпретаційної моделі музичних творів. Запропоновано методичні засади її розвитку. Перша фаза характеризується спрямуванням зусиль студентів на встановлення внутрішньої організації мотивів і потягів волі до усвідомлення спонукальних дій на одержання об'єктивної інформації щодо реального оцінювання сценічно-інтерпретаційної складності музичних творів у ході ознайомлення із загальними ознаками їх текстових і виконавських компонентів. Друга фаза передбачає активізацію прагнень студентів до надання пріоритетного значення процесуальній мотивації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-7 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА376904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Вельдбрехт О.О. 
Соціально-психологічна адаптованість творчої особистості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Вельдбрехт ; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше визначено й експериментально доведено існування прямої залежності між рівнем креативності та соціальною фрустрованістю особистості. Проаналізовано окремі характеристики виконання тестів творчих здібностей як маркери адаптаційного потенціалу особистості, виділено критерії креативності, що сприяють успішній адаптації індивіда (наслідування товстій лінії, розробленість малюнків у фігурних тестах). Створено модель оптимуму креативності, яка дозволяє узгодити протилежні наукові тенденції у тлумаченні зв'язку творчості з психічним благополуччям і соціально-психологічною адаптованістю людини. Зафіксовано та досліджено специфічні нелінійні зв'язки між креативністю та досліджуваними змінними (соціально-психологічна адаптованість, емоційний комфорт, самоприйняття). Уточнено уявлення про риси особистісної організації креативних осіб: потяг до домінування, несхильність до уникання проблем, схильність до виникнення емоційно негативних станів, перевага зовнішнього контролю над внутрішнім, неприйняття інших людей і низький рівень прийняття себе. Уточнено тлумачення феномену соціальної бажаності як особистісної характеристики, доведено існування зв'язку між рівнем творчих здібностей і несхильністю давати соціально бажані відповіді. Розкрито значення креативності як фактора соціально-психологічної адаптації індивіда, висвітлено культурний і соціально-історичний аспекти проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА362525

Рубрики:

      
9.

Владленова І.В. 
Соціокультурний статус астрології: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / І.В. Владленова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 18 с. — укp.

Вперше метод функціонального аналізу застосовано у процесі дослідження астрології, що дозволило визначити її сутність як інтелектуальної традиції. Показано, що роль і місце астрології у культурі визначається її подвійним характером, яка з одного боку концептуально ускладнена й формалізована на зразок науки, а з іншого - безпосередньо звернена до ірраціональних очікувань індивіда. Виявлено явні функції астрології: засоби розрахунку гороскопу, прийняття як факту зв'язку між констеляціями небесних тіл і долею людини, та латентні, неусвідомлювані й ненавмисні, що проявляються в закріпленні спонукальних мотивів і знятті психологічної напруги. Обгрунтовано поліфункціональність астрології, її зв'язок з різними аспектами духовного життя людини. Визначено потреби, мотиваційні та цільові причини, які спонукають людину займатися астрологічною практикою (прагнення довідатися про майбутнє, потяг до надприродного й незвичайного, бажання змінити долю й знайти своєї місце і призначення у просторі культури, наслідування традицій, розчарування в науці, проблема вибору). Встановлено адаптаційний ефект астрології, яка позитивно впливає на упорядкування й системну організацію життєдіяльності (кореляцію поведінки, підтримку внутрішнього порядку, орієнтацію на успіх).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю225.60 + Э422 +
Шифр НБУВ: РА345694

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Войтенко В.П. 
Забезпечення безаварійного руху високошвидкісного потяга на основі безперервного моніторингу стану рейкового шляху: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.П. Войтенко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Уперше обгрунтовано використання акустичних ефектів взаємодії хвиль Релея з перешкодами для безперервного контролю стану рейкового шляху щодо наявності перешкод руху високошвидкісного потяга. З використанням математичної моделі процесу поширення акустичних хвиль у рейці за наявності на поверхні зазначених перешкод з різними фізичними властивостями установлено можливість виявлення й ідентифікації типу перешкоди за ступенем небезпеки для руху високошвидкісного потяга. З'ясовано, що опади не погіршують вимірюваних характеристик акустичних пристроїв для моніторингу стану рейкового шляху завдяки ефекту поліпшення акустичного контакту між рейкою та перешкодою, що підвищує ймовірність виявлення перешкод руху потяга за цих умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.203 +
Шифр НБУВ: РА344734

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Зіненко О. Л. 
Підвищення ефективності використання локомотивного парку шляхом вдосконалення управління експуатаційною роботою: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. Л. Зіненко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. академіка В. Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано вибір актуальних задач оптимізації оперативного управління експлуатацією локомотивів (ОУЕЛ). Досліджено дані показники реалізації технології підготовки локомотивів щодо роботи у вантажних поїздах з позицій статистичного підходу. Розроблено математичні моделі оптимізації процесу ОУЕЛ з урахуванням невизначеності динаміки технологічних процесів вантажних перевезень, відому модель "задачі про призначення" доповнено показником статистичного ризику втрат від несинхронності готовності локомотива та складу потяга. Запропоновано алгоритм оптимізації прив'язки готових поїздів до ниток графіка за критерієм мінімуму ризику простоїв. Розроблено й обгрунтовано метод ефективної інформаційної підтримки рішень оперативно-диспетчерського персоналу з оперативного та поточного планування експлуатації локомотивів. Одержані результати впроваджені у виробництво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.032
Шифр НБУВ: РА371339 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Калимбет М. В. 
Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту.: автореферат дис. ... д.філософ : 275 / М. В. Калимбет. — Б.м., 2023 — укp.

Калимбет М. В. Пошук нових ресурсозберігаючих та екологічно чистих технологій експлуатації залізничного транспорту. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 275 – транспортні технології (за видами) (Галузь знань 27 – Транспорт). – Український державний університет науки і технологій, Дніпро, 2023.Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності роботи суб’єктів перевезення небезпечних вантажів та безпеки експлуатації залізничного транспорту шляхом вдосконалення системи запобігання аварійним ситуаціям та ліквідації їх наслідків.Наукова новизна одержаних результатів полягає у вирішенні науково-прикладного завдання підвищення безпеки експлуатації залізничного транспорту та ефективності взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів шляхом удосконалення процедури реагування на аварійні ситуації та мінімізації їх негативних наслідків.У дисертаційному дослідженні вперше:?на базі методів порівняльної типології, експертних оцінок та системного аналізу для конкретного маршруту визначено показники ризику комплексної дії негативних факторів аварійних ситуацій під час транспортування небезпечних вантажів та характеристика їх просторового розподілу, що дозволяє моделювати розвиток аварійних сценаріїв та спрощує процедуру ідентифікації найбільш впливових чинників;?здобуто кінетичні залежності процесу сорбції рідких фракцій НВ за допомогою розробленого універсального сорбційного полотна («USS») на базі карбонізату, який вирізняється високими показниками сорбції (до 92 %) та економічністю (за рахунок повторного використання), що дозволяє мінімізувати втрати вантажу та визначати оптимальні дози сорбенту для ліквідації наслідків аварійних емісій.Удосконалено:?метод виготовлення універсального сорбційного полотна на базі карбонізату для ліквідації аварійних емісій небезпечних вантажів, що вирізняється енергоефективністю за рахунок оптимізації температурного режиму карбонізації та ресурсозбереженням завдяки використанню як сировини відходів рослинного походження Здобула подальший розвиток:?функціональна модель управління ліквідацією наслідків аварійної ситуації на залізничному транспорті, що містить алгоритм залучення допоміжних ліквідаційних формувань, забезпечує оперативне реагування на позаштатні ситуації, спрощує процедуру прийняття управлінських рішень та мінімізує негативні наслідки аварійних емісій.Практичне значення здобутих результатів полягає в розробці рекомендацій щодо удосконалення взаємодії суб’єктів перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом з метою запобігання ризикам аварій та розробці технології виготовлення й використання сорбційних матеріалів «USS» для локалізації та ліквідації аварійних розливів, що дозволить спростити процедуру, скоротити час, забезпечить економічність, ресурсозбереження та мінімізацію екологічних наслідків, а саме: ?з використанням системного підходу сформовано та проаналізовано модель життєвого циклу небезпечного вантажу на різних стадіях його транспортування, що дозволило визначити пріоритетні напрямки удосконалення процедури прийняття управлінських рішень;?запропоновано використання універсального сорбційного полотна «USS» для стадії локалізації та ліквідації аварійних розливів на залізничному транспорті та розроблено технології його виготовлення й застосування;?на базі аналітичних та графічних залежностей показників динамічної завантаженості комбінованих вагонів-хоперів доведено можливість перевезення сорбційних матеріалів («USS») у складі вантажного потяга як вагонів-прикриттів та отримано їхні оптимальні кількісні параметри. Робота присвячена дослідженню процесу транспортування небезпечного вантажу (НВ) з урахуванням ризиків виникнення аварійних ситуацій, що несуть загрозу життю людей та шкоду довкіллю. Ключові слова: транспортні системи та технології, підвищення безпеки експлуатації, експертна оцінка, системний аналіз, показник ризику, система «відправник – перевізник – одержувач», відновлення пропускної спроможності поїздів, екологічні технології, небезпечні вантажі, локалізація аварій, ліквідація аварій, карбонізація, універсальне сорбційне полотно, динамічні характеристики вагона-хопера.^UKalymbet M. V. The search for new resource-saving and environmentally friendly technologies for the operation of railway transport. – Qualifying scientific work as a manuscript.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 275 – Transport technologies (by types). State University of Science and Technology of Ukraine, Dnipro, 2023.The dissertation work is devoted to increasing the efficiency of the subjects of the transportation of dangerous goods (DG) and the safety of the operation of railway transport in case of emergency situations during their transportation, as well as the localization and liquidation of their emergency spills.The efficiency of the work of all subjects of the transportation of dangerous goods is characterized by the coordinated work of all participants in the "sender-carrier-recipient" system. Strict compliance with the transportation procedure (Requirements, rules, regulations and maintenance of the DG), which is regulated by the Ministry of Infrastructure, will prevent the occurrence of an emergency situation during the transportation of dangerous goods by rail transport. Professional maintenance and support of DG by full-time employees for all participants of the "sender-carrier-recipient" system, which has the appropriate certificates, allows not only to prevent the occurrence of an emergency situation, but also to immediately start localization and liquidation measures to eliminate the consequences of an emergency spill of a hazardous cargo emission.To date, there are several problems regarding the training of certified specialists with the cooperation of Special Training Centers and joint stock company "Ukrzaliznytsia":- lack of motivation in successful training among infrastructure workers;- a complex schedule of working hours and a tight schedule of special training;- low staffing, associated with a difficult economic situation;- insufficient level of education by profession;- non-compliance of the student with age requirements (training of workers of pre-retirement and retirement age);- lack of provision of special training places with the appropriate number of regulatory documents and manuals, in particular in the case of special training on lines;- imperfect personnel due to low wages;- an imperfect procedure for selecting employees for special training.Another problem is the morally outdated equipment for carrying out emergency reconstruction, localization and liquidation works. From available sources it is known that the main production assets of joint stock company "Ukrzaliznytsia" are worn out by more than 90%, in particular, this applies to emergency and repair and fire trains and parts that work on them. In fact, you have to work on outdated equipment. Therefore, the question arises of developing means and methods of localization and liquidation of the consequences of accidental spills of hazardous substances (HS) using innovative materials and logistical solutions The following objects of research are considered in the work: the process of transportation of dangerous goods (DG) taking into account the risks of emergency situations that pose a threat to human life and the environment.Keywords: risk assessment, analysis of causes and consequences, ecological technologies, dangerous goods, localization of accidents, liquidation of accidents, carbonization, universal sorption fabric, dynamic characteristics of a hopper car.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Карпова О. В. 
Експериментальна оцінка дезінтоксикаційної та гепатопротекторної дії метадоксина при його профілактичному введенні / О. В. Карпова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена теоретичному та експериментальному обґрунтуванню доцільності застосування метадоксину як дезінтоксикаційного та гепатопротекторного засобу для попередження розвитку гострої алкогольної інтоксикації та уражень печінки алкогольної й неалкогольної етіології. Метадоксин, введений попередньо тваринам на тлі дії чинника гострої алкогольної інтоксикації, прискорює відновлення зниженої спонтанної рухової активності, знижує частоту розвитку міорелаксації, потягу до блювання, попереджує порушення розумової працездатності, а також прискорює ренальне виведення етанолу. Метадоксин при профілактичному введенні на тлі дії чинника ураження печінки алкогольного або неалкогольного ґенезу повністю не запобігає метаболічному ураженню печінки, але значно зменшує вираженість біохімічних порушень у печінці. За даними оцінки можливих іонізованих/неіонізованих форм компонентів метадоксину та визначення кінетики розчинення in vitro твердих дозованих пероральних лікарських форм метадоксину негайного вивільнення системної дії у фізіологічному діапазоні рН, доцільним є введення таблеток метадоксину за 30–60 хв до введення чинників гострої алкогольної інтоксикації та токсичних уражень печінки.^UThe thesis is devoted to the theoretical and experimental substantiation of the feasibility of the use of metadoxine as a detoxicative and hepatoprotective agent to prevent the development of acute alcohol intoxication and liver injury of alcoholic and non-alcoholic etiology. Metadoxine prophylactic administration to animals on the background of the action of the acute alcohol intoxication factor accelerates the recovery of reduced spontaneous locomotor activity, reduces the frequency of muscle relaxation, the urge for vomiting, prevents the impairing of cognitive performance and accelerates the renal elimination of ethanol. Metadoxine prophylactic administration on the background of the action of alcoholic or non-alcoholic liver damage factor doesn't completely prevent the metabolic liver damage, but significantly reduces the severity of the liver biochemical abnormalities. According to the assessment of the possible ionized/non-ionized forms of metadoxine components and in vitro dissolution kinetics of immediate release solid oral dosage forms of metadoxine with systemic action in the physiological pH range, it is appropriate to administer metadoxine tablets 30–60 min prior to administration of acute alcohol intoxication and toxic liver damage factors.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Кобець Ю.М. 
Розробка складу та технології комбінованої мазі антисептичної дії для лікування ранового процесу: автореф. дис... канд. фармац. наук: 15.00.01 / Ю.М. Кобець ; Нац. фармац. ун-т. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та розроблено оптимальний склад, а також раціональну технологію виготовлення комбінованої мазі гексафен, що містить антисептики гексаметиленетрамін, фенілсаліцилат і репарант тіотриазолін, та використовується для лікування ран у другій та третій фазах ранового процесу внаслідок реалізації антисептичних властивостей цих речовин залежно від pH рани. Розроблено методики ідентифікації та кількісного визначення діючих речовин у препараті. Установлено оптимальні умови зберігання та підібрано раціональну упаковку мазі, що забезпечує стабільність препарату потягом двох років. На підставі результатів експериментальних досліджень доведено високу специфічну фармакологічну та мікробіологічну активність мазі для лікування ран у другій і третій фазах ранового процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.812/813 + Л663.21 +
Шифр НБУВ: РА360949

Рубрики:

      
15.

Козлова О.С. 
Гендерні чинники сприйняття друкованої сексуально забарвленої реклами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Козлова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Встановлено, що структура сприйняття даної реклами чоловіками та жінками складається з загальних і гендерно специфічних компонентів. Визначено, що сексуальність і маскулінність у рекламному образі є більш важливими для чоловіків, а естетична оригінальність - для жінок. Зазначено, що чоловіки більш толерантні до вульгарної агресивності в рекламі, сприйняття сексуальності реклами жінками тісніше пов'язане з силою та маскулінністю. Обгрунтовано, що сприйняття сексуальної реклами чоловіками визначається маскулінністю, прийняттям чоловічих ролей, силою статевого потягу та сексуальною задоволеністю, тоді як сприйняття сексуальної реклами жінками обумовлюється фемінінністю, прийняттям гендерно специфічних ролей і силою статевого потягу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + С5*423.2*344 + Ч620.164 +
Шифр НБУВ: РА369204

Рубрики:

      
16.

Корошніченко Д.М. 
Диференціальна діагностика та фармакотерапія залежності від метадону та від героїну: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.17 / Д.М. Корошніченко ; Ін-т неврології, психіатрії та наркології АМН України. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Встановлено, що інтенсивність патологічного потягу до опіоїдів і загальна тяжкість психопатологічних симптомів протягом детоксикації у хворих, залежних від метадону, є достовірно вищими, ніж у залежних від героїну. Виявлено ознаки когнітивного дефіциту у хворих, залежних від метадону, який унеможливлює для них адекватну оцінку якості власного життя. Наведено диференціально-діагностичні таблиці, які забезпечують безпомилке визначення стану залежності від метадону в 96,72 % випадків і стану залежності від героїну в 95,24 % випадків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.021.1 +
Шифр НБУВ: РА368725

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Косар А.М. 
Розробка метода і технічних засобів забезпечення безпеки людей при пожежах у метрополітені: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / А.М. Косар ; Макіїв. НДІ з безпеки робіт в гірн. пром-сті. — Макіївка, 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито механізм формування перехідних процесів під час пожежі у метрополітені за рахунок примусової та вільної конвекції з урахуванням теплового опору та депресії інерційних сил, який полягає у зміні величини та спрямованості вентиляційних потоків. Доведено, що період стабілізації повітряного потоку під час пожежі становить не менше 600 с, що співрозмірно з тривалістю виведення пасажирів із зони ураження пожежею (ЗУП). Встановлено наявність сплеску вмісту токсичних компонентів у початковий період стабілізації повітряного потоку через те, що у вогнище пожежі повертаються продукти горіння. Розкрито умови переносу теплоти та токсичних компонентів у газоповітряному середовищі у разі горіння рухомого складу у тунелі метрополітену, які полягають у формуванні ЗУП за температурним і токсичним фактором. Проаналізовано залежність параметрів ЗУП від теплової потужності пожежі, місця розташування палаючого потягу, теплофізичних параметрів тунелю й аеродинамічних параметрів вентиляційної мережі. Встановлено, що після припинення пожежі виникає високотемпературна теплова хвиля. Експериментально доведено можливість порушення вентиляційного режиму, застосованого у разі пожежі у метрополітені, внаслідок дестабілізувальної дії вільної тяги, теплової депресії пожежі, вітрового напору, конвективних потоків тощо. Визначено, що забезпечити стійке провітрювання перегінних тунелів метрополітену внаслідок пожежі можливо, якщо в аварійному режимі швидкість руху повітря у тунелі становитиме 1,5 - 2,0 м/с і більше. Розглянуто умови низької ефективності діючих аварійних вентиляційних режимів, що полягають у непогодженості роботи вентиляційних установок. Обгрунтовано принцип забезпечення безпеки людей у разі гасіння пожеж у метрополітені, що базується на комплексному використанні параметрів ЗУП, аварійних вентиляційних режимів, технічних засобів регулювання вентиляційної системи, засобів захисту органів дихання, а також технічних рішень, спрямованих на зменшення зони ураження пожежею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О81н68
Шифр НБУВ: РА320504 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
18.

Кошик Ю.Й. 
Розробка технології боротьби з пилом при перевезенні гірничої маси залізничним транспортом: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / Ю.Й. Кошик ; Криворіз. техн. ун-т. — Кривий Ріг, 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено та обгрунтовано метод визначення кількості просипів гірничої маси через нещільності в залізничних піввагонах під час її перевезення, що дає змогу оцінювати питомі та валові викиди пилу на промислових майданчиках гірничих підприємств. Запропоновано метод визначення дальності віднесення пилу під час переміщення просипів гірничої маси під впливом повітряного потоку, що дає змогу визначати концентрацію та дальність віднесення пилу під час руху залізничих піввагонів і думпкарів. Наведено метод розрахунку швидкості випару водних розчинів солей з вологої гірничої маси, що дозволяє прогнозувати запиленість повітря біля доріг на різних етапах руху транспортних засобів. Установлено закономірності здування пилу за даних умов з метою визначення критичних швидкостей вітру, за яких відбувається відрив і перенос пилинок різного діаметра та густини. Розроблено метод визначення кількості пилу, який здувається з поверхні гірничої маси, змоченої водним розчином природного бішофіту під час її транспортування в залізничних піввагонах і думпкарах, що враховує швидкість руху потягу й фізико-механічні властивості гірничих порід.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И168.2 н6 +
Шифр НБУВ: РА327360

Рубрики:

      
19.

Кузьміна О.В. 
Диференційоване навчання в умовах групової форми навчальної діяльності учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Кузьміна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й екпериментального перевірено умови ефективності диференційованого навчання в груповій навчальній діяльності учнів молодших класів. Розроблено механізм організації групової діяльності, яка забезпечує впровадження диференціації навчання в початковій школі. Розроблено підхід до розробки диференційованих завдань для учнів, визначено вплив групової діяльності на психічний стан учнів на уроці, а також на міжособистісні відносини в класі. Доведено, що поєднання трирівневої диференціації навчальних програм початкової школи, добору навчальних груп з 4 учнів і відповідної організації їх роботи на уроках математики забезпечує збільшення обсягів засвоєння навчального матеріалу шляхом інтенсифікації та оптимізації навчальної роботи на уроці, підвищення глибини розуміння та рівня усвідомленості навчального матеріалу за рахунок кращого володіння навчальними уміннями та навичками, створення більш сприятливого емоційнго фону на уроках внаслідок емоційної розрядки в процесі внутрішньогрупового спілкування, поліпшення міжособистісних відносин і психологічного клімату в класі за рахунок підвищення рівня соціалізації й комунікативних спроможностей учнів. Встановлено, що одним з важливих механізмів дії розробленої методики є підвищення ролі соціальних мотивів навчальної діяльності в груповому навчанні: уникання глузування, підлеглого стану в групі, схвалення однолітків, потягу зайняти більш високий статус серед них, бажання допомагати іншим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.221
Шифр НБУВ: РА317821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
20.

Кулєшов В.П. 
Наукове обгрунтування продовження строку служби рам візків тягового рухомого складу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.П. Кулєшов ; Дніпропетр. держ. техн. ун-т залізн. трансп. — Д., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

Проаналізовано стан парку тягового рухомого складу України. На прикладі електровозу ЧС-4 доведено можливість та доцільність подовження строків його експлуатації. Розроблено концепцію подовження строку служби несучих конструкцій потягу. Проаналізовано математичні моделі опору втомі несучих конструкцій та визначено модель, придатну для використання як базову у процесі розробки вітчизняної нормативної бази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О232-082.1/9
Шифр НБУВ: РА319766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського