Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (215)Книжкові видання та компакт-диски (65)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ПОТЯГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Полтавцева О.М. 
Антропологія музичної тілесності: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Полтавцева ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Показано доцільність застосування до музики сучасної феноменологічної інтерпретації тіла як не протипокладеного душі/духу, що полягає у можливості легітимізації тілесної компоненти у філософії музичної культури. Запропоновано тезу про античну предуготовленість людського тіла до мистецтва, яка є необхідною передумовою існування мистецтва взагалі та музики зокрема. Виявлено, що "потяг" до "замовчування" тіла в музиці зумовлений онтологічною розбіжністю між раціональним і чуттєвим, духовним і тілесним, іманентною всій європейській метафізичній традиції, і позначився на концептуальному баченні музики. Проаналізовано філософські тексти про музику Шеллінга та піфагорійців, Гегеля та Шопенгауера, Аристотеля, Платона та Канта та показано наявність стійких опозицій "душа/дух - тіло", "раціональне - чуттєве", "розумне задоволення - фізична насолода", де слабкий термін піддавався систематичному витісненню. Розкрито тенденції позитивної інтерпретації тілесного аспекту музичної реальності в текстах С.К'єркегора, Ф.Ніцше, Т.Адорно, що вказує на деструкцію опозиційних структур і дозволяє розглядати філософські передумови "музичної тілесності". Висвітлено генеалогічний зв'язок між тілесним досвідом освоєння світу й "антропоморфними" властивостями музичної мови. Запропоновано положення про темпоральну естетизацію слухацької тілесності у процесі музичного сприйняття, а також ідею про те, що в музичному творі містяться метазвукові перцептивно-афективні структури, які означують "позамузичні" смисли музичного дискурсу (наведено "робоче" визначення музичного перцепту й афекту), - в чому набули розвитку ідея Р.Інгардена про іманентність "емоційних якостей" музичного твору, а також ідеї Ж.Дельоза і Ф.Гватарі про "перцепт і афект" як "Форми думки" мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.26 + Ю812.453.1 +
Шифр НБУВ: РА337934

Рубрики:

      
2.

Козлова О.С. 
Гендерні чинники сприйняття друкованої сексуально забарвленої реклами: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.С. Козлова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Встановлено, що структура сприйняття даної реклами чоловіками та жінками складається з загальних і гендерно специфічних компонентів. Визначено, що сексуальність і маскулінність у рекламному образі є більш важливими для чоловіків, а естетична оригінальність - для жінок. Зазначено, що чоловіки більш толерантні до вульгарної агресивності в рекламі, сприйняття сексуальності реклами жінками тісніше пов'язане з силою та маскулінністю. Обгрунтовано, що сприйняття сексуальної реклами чоловіками визначається маскулінністю, прийняттям чоловічих ролей, силою статевого потягу та сексуальною задоволеністю, тоді як сприйняття сексуальної реклами жінками обумовлюється фемінінністю, прийняттям гендерно специфічних ролей і силою статевого потягу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.91-997 + С5*423.2*344 + Ч620.164 +
Шифр НБУВ: РА369204

Рубрики:

      
3.

Мелоян А.Е. 
Глибиннопсихологічні витоки агресивності особистості (на матеріалах активного соціально-психологічного навчання): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Е. Мелоян ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Розглянуто глибиннопсихологічні аспекти дослідження витоків агресивності особистості. За допомогою такого методу групової психокорекції як активне соціально-психологічне навчання (АСПН) визначено глибиннопсихологічні передумови виникнення агресії суб'єкта, основою яких є взаємодія внутрішніх тенденцій психіки на межі свідомого та несвідомого рівнів. Виявлено зв'язок першопричин агресії з неусвідомлюваними суперечностями психіки, об'єктними відношеннями індивіда, енергією лібідо та мортідо, дуалізмом потягів "до життя" та "до смерті". Встановлено інфантильні витоки проявів агресії, їх зв'язок з об'єктними відношеннями. Запропоновано визначення поняття агресії, розкрито його глибиннопсихологічний зміст та виявлено можливості упередження агресивних проявів особистості завдяки психокорекції за методом АСПН.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю949.2 с +
Шифр НБУВ: РА331259

Рубрики:

      
4.

Корошніченко Д.М. 
Диференціальна діагностика та фармакотерапія залежності від метадону та від героїну: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.17 / Д.М. Корошніченко ; Ін-т неврології, психіатрії та наркології АМН України. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Встановлено, що інтенсивність патологічного потягу до опіоїдів і загальна тяжкість психопатологічних симптомів протягом детоксикації у хворих, залежних від метадону, є достовірно вищими, ніж у залежних від героїну. Виявлено ознаки когнітивного дефіциту у хворих, залежних від метадону, який унеможливлює для них адекватну оцінку якості власного життя. Наведено диференціально-діагностичні таблиці, які забезпечують безпомилке визначення стану залежності від метадону в 96,72 % випадків і стану залежності від героїну в 95,24 % випадків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.021.1 +
Шифр НБУВ: РА368725

Рубрики:

      
5.

Кузьміна О.В. 
Диференційоване навчання в умовах групової форми навчальної діяльності учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Кузьміна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й екпериментального перевірено умови ефективності диференційованого навчання в груповій навчальній діяльності учнів молодших класів. Розроблено механізм організації групової діяльності, яка забезпечує впровадження диференціації навчання в початковій школі. Розроблено підхід до розробки диференційованих завдань для учнів, визначено вплив групової діяльності на психічний стан учнів на уроці, а також на міжособистісні відносини в класі. Доведено, що поєднання трирівневої диференціації навчальних програм початкової школи, добору навчальних груп з 4 учнів і відповідної організації їх роботи на уроках математики забезпечує збільшення обсягів засвоєння навчального матеріалу шляхом інтенсифікації та оптимізації навчальної роботи на уроці, підвищення глибини розуміння та рівня усвідомленості навчального матеріалу за рахунок кращого володіння навчальними уміннями та навичками, створення більш сприятливого емоційнго фону на уроках внаслідок емоційної розрядки в процесі внутрішньогрупового спілкування, поліпшення міжособистісних відносин і психологічного клімату в класі за рахунок підвищення рівня соціалізації й комунікативних спроможностей учнів. Встановлено, що одним з важливих механізмів дії розробленої методики є підвищення ролі соціальних мотивів навчальної діяльності в груповому навчанні: уникання глузування, підлеглого стану в групі, схвалення однолітків, потягу зайняти більш високий статус серед них, бажання допомагати іншим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.221
Шифр НБУВ: РА317821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Препотенська М.П. 
Екзистенційні виміри риторики: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / М.П. Препотенська ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проаналізовано феномен екзистенційної багатовимірності риторики як одного з культуротвірних факторів життєдіяльності людини. Відзначено щодо проблемності самоідентифікації сучасної людини в атмосфері інфляції слова та вербальних маніпуляцій і потреби у відродженні гуманного ставлення до сили слова. Знайдено причини суперечливих поглядів на риторику в ігноруванні її багатовимірної екзистенційної природи, зведенні її інтегральності до окремого прояву технології ораторства, софістики, стилістики, порожньої пишномовності. Виявлено, що аналіз екзистенційних вимірів риторики розміщує риторику у філософському контексті, репрезентуючи її як одну з універсалій людского буття у світопознанні та світостворенні. Надано визначення риторики як "екзистенційної вербалізації буття". Розкрито кореляцію між екзистенціалами людського буття та їх втілення у риториці. Фундаментальними екзистенційними вимірами риторики визначено "риторику пізнання", "риторику влади", "риторику порозуміння". "Риторика пізнання" детермінована екзистенціалом "воля до істини", пов'язана з глибинними проблемами людського буття у світі: самопізнанням та пізнанням світу, творчістю, потягом до свободи, любові, відповідальності, діалогізму. За надлишку владних амбіцій промовця, який виявляє волю до влади у монополізації істини, риторика перетворюється у "вербальну зброю", здатна породжувати фанатизм і соціально-небезпечну ідеологію. Антропологічний баланс як гармонійна єдність людських потенцій зумовлює розгортання риторичного ідеалу як гуманнотворчого мистецтва красномовця, що затверджує вищі цінності буття. Екзистенціал "воля до порозуміння" детермінує "риторику порозуміння", що стає засобом конструктивного обговорення та вирішення проблем буття у ситуації глобальних криз і конфліктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю224.21 + Ю216.21 + Ш700.0 +
Шифр НБУВ: РА345277

Рубрики:

      
7.

Пригорницька А.А. 
Естетосфера сучасного дизайну: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / А.А. Пригорницька ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Проаналізовано естетичний аспект функціонування сучасного дизайну. Відзначено, що сучасні актуальні естетико-філософські теоретичні дослідження українських та російських учених грунтуються на визнанні онтологічної закоріненості дизайну у людському бутті. Обгрунтовано тезу, що основою дизайн-активності є одвічний потяг людини до гармонізації її стосунків з навколишнім світом. Досліджено теоретичні засади сучасних технологій проектування шляхом аналізу типу притаманного їм формотворення - результату певних етапів самоідентифікації людини. Здійснено типологію дизайн-діяльності на базі визначення двох її принципових параметрів - багаторівневості та поліморфічності. На підставі вивчення джерел історичних процесів формотворення доведено, що інституалізація дизайну в епоху становлення масового виробництва підтверджує його статус як чинника культури. На базі вивчення сучасних тенденцій реалізації дизайну (напрямків деконструктивізму, хай-теку, мінімалізму, рекреаційного, органічного, почуттєвого, екологічного, етно- та рециклінг-дизайну) розглянуто особливості естетичного дискурсу XX - XXI ст., що відзначається дематеріалізацією предметності, маргіналізацією речовості, театралізацією повсякденості, акцентуванням тілесності. На підставі аналізу інноваційних технологій дизайн-культури доведено, що основою нової мови сучасного формотворення є реконструкція мови тіла, його тактильних і моторних можливостей. З урахуванням зазначених тенденцій визначено структуру та характер естетосфери сучасного дизайну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю814 +
Шифр НБУВ: РА336228

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Войтенко В.П. 
Забезпечення безаварійного руху високошвидкісного потяга на основі безперервного моніторингу стану рейкового шляху: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.П. Войтенко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Уперше обгрунтовано використання акустичних ефектів взаємодії хвиль Релея з перешкодами для безперервного контролю стану рейкового шляху щодо наявності перешкод руху високошвидкісного потяга. З використанням математичної моделі процесу поширення акустичних хвиль у рейці за наявності на поверхні зазначених перешкод з різними фізичними властивостями установлено можливість виявлення й ідентифікації типу перешкоди за ступенем небезпеки для руху високошвидкісного потяга. З'ясовано, що опади не погіршують вимірюваних характеристик акустичних пристроїв для моніторингу стану рейкового шляху завдяки ефекту поліпшення акустичного контакту між рейкою та перешкодою, що підвищує ймовірність виявлення перешкод руху потяга за цих умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.203 +
Шифр НБУВ: РА344734

Рубрики:

      
9.

Єрьоміна М.О. 
Забезпечення конкурентноспроможності залізничних пасажирських перевезень за рахунок швидкісного руху: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04 / М.О. Єрьоміна ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2009. — 21 с. — укp.

Доведено необхідність й актуальність методичного підходу визначення доцільності й етапів організації швидкісного та високошвидкісного пасажирського руху, що сприяли прийняттю управлінських рішень щодо виявлення напрямків руху й умов експлуатації рухомого складу за організації швидкісного пасажирського руху, що є головною передумовою підвищення конкурентоспроможності залізничних перевезень. Доведено необхідність удосконалення методу розрахунку експлуатаційних витрат щодо пасажирських перевезень з урахуванням витрат палива й електроенергії на тягу поїздів за збільшених швидкостей руху та зміненої ваги рухомого складу, за яких традиційна оцінка економічного ефекту доповнюється розрахунком економічної ефективності визначення найбільш оптимальних пропозицій потягу та кількості вагонів у його складі, що дозволяє максимізувати ефективність впровадження швидкісного пасажирського руху та підвищити конкурентоспроможність пасажирських перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-814 +
Шифр НБУВ: РА369668 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Бурназова В. В. 
Методичні засади розвитку виконавської самостійності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі інструментальної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. В. Бурназова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто розвиток виконавської самостійності майбутніх вчителів музики як не вродженої, а набутої інтегральної властивості особистості, яка сприяє високій результативності відтворення необхідної інформації на підставі творчого втілення у процес інструментальної діяльності, сформованої без допомоги ззовні оригінальної інтерпретаційної моделі музичних творів. Запропоновано методичні засади її розвитку. Перша фаза характеризується спрямуванням зусиль студентів на встановлення внутрішньої організації мотивів і потягів волі до усвідомлення спонукальних дій на одержання об'єктивної інформації щодо реального оцінювання сценічно-інтерпретаційної складності музичних творів у ході ознайомлення із загальними ознаками їх текстових і виконавських компонентів. Друга фаза передбачає активізацію прагнень студентів до надання пріоритетного значення процесуальній мотивації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-7 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА376904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
11.

Боделан І.В. 
Методичні основи управління транспортуванням і складуванням вантажів у логістичних системах (на прикладі Українського Причорномор'я): Автореф. дис... канд. техн. наук.: 05.22.01 / І.В. Боделан ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше зроблено комплексний аналіз тенденцій розвитку існуючих логістичних систем та їх застосування щодо розподілу вантажопотоків (на прикладі країн Західної Європи). Розроблено логістичну концепцію керування діяльністю порту. Запропоновано нову логістичну інтерпретацію двоехтапної транспортної задачі лінійного програмування з неоднорідним вантажем та узагальнено її на стохастичний випадок. На основі цього розроблено нову, більш точну математичну модель логістичного розподільного центру (ЛРЦ). Досліджено аналітичними засобами за допомогою теорії марковських процесів зі знесенням вплив ступеня регулярності руху транспорту на рівень запасу вантажу у різних транспортних логістичних системах (ТЛС). Знайдено узагальнення класичної залежності місткості складу у перевантажувальному пункті від його вантажообміну на випадок непуассонівських потоків навантаженого та порожнього транспорту. Наведено динамічну модель стохастичної оптимізації розподілу вантажопотоків між ЛРЦ і пунктами призначення, яка враховує завоз вантажів на ЛРЦ маршрутними потягами. Зазначено, що подальший розвиток одержали науково-методичні принципи побудови концепції регіональної ТЛС (на прикладі Українського Причорномор'я) на основі принципів логістики та інтермодалізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О484.03 +
Шифр НБУВ: РА324498

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
12.

Кулєшов В.П. 
Наукове обгрунтування продовження строку служби рам візків тягового рухомого складу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.П. Кулєшов ; Дніпропетр. держ. техн. ун-т залізн. трансп. — Д., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

Проаналізовано стан парку тягового рухомого складу України. На прикладі електровозу ЧС-4 доведено можливість та доцільність подовження строків його експлуатації. Розроблено концепцію подовження строку служби несучих конструкцій потягу. Проаналізовано математичні моделі опору втомі несучих конструкцій та визначено модель, придатну для використання як базову у процесі розробки вітчизняної нормативної бази.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О232-082.1/9
Шифр НБУВ: РА319766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
13.

Проців В. В. 
Наукове об|рунтування нових технічних рішень з удосконалення гальмівної системи шахтного шарнірно-зчленованого локомотива: автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.05.06 / В. В. Проців ; ДВНЗ "Нац. гірн. ун-т". — Д., 2011. — 36 с. — укp.

Вирішено питання підвищення ефективності гальмівних систем шахтних локомотивів і, перш за все, важких шарнірно-зчленованих. Запропоновано нове вирішення актуальної наукової проблеми встановлення закономірностей динамічних параметрів гальмування шахтних потягів залежно від величин реальних викривлень і нерівностей шахтної рейкової колії, що шляхом розробки та запровадження нових технічних вдосконалень зумовлює зменшення гальмівного шляху шахтного потяга, його безпечну зупинку та стоянку на поздовжніх ухилах колії величиною до 50 %. Складено уточнені розрахункові схеми гальмування шахтного шарнірно-зчленованого локомотива із складом вагонеток, що враховують одночасне та почергове гальмування за допомогою колісно-колодкових, осьових і трансмісійних дискових гальм, шляхом динамічного гальмування двигуном, а також із застосуванням магніторейкових і гравітаційних гальм. Розроблено й апробовано динамічну модель гальмування шахтного шарнірно-зчленованого локомотива із складом вагонеток за допомогою пристроїв з обмеженим фрикційним моментом і рейкових гальм на реальній рейковій колії, яка має систематичні та локальні, а також довгі та короткі нерівності. Визначено систему тестів для перевірки адекватності динамічної моделі гальмування шахтного потяга положенням класичної механіки. Вивчено вплив недосконалості реальної шахтної колії на максимально можливий гальмівний момент і довжину гальмівного шляху за гальмування шахтного шарнірно-зчленованого локомотива із складом вагонеток за допомогою пристроїв, що реалізують гальмівну силу в точці контакту колеса та рейки, а також рейкових гальм. Встановлено й апробовано алгоритм роботи пристрою для автоматичного контролю юза шахтного локомотива.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И164.2-53
Шифр НБУВ: РА384057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Баленко О.І. 
Оптимізація системи керування електропередачею дизель-потягу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / О.І. Баленко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 18 с. — укp.

Запропоновано перспективний підхід для визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу методу аналітичного конструювання регуляторів за критерієм узагальненої роботи (АКУР), базуючись на теорії рівноважних моделей, що дозволило одержати спектр можливих рішень й обгрунтувати необхідність застосування евристичних методів пошуку структур і параметрів системи керування з використанням даного методу. Наведено моделі каналів САР генератора, тягових асинхронних двигунів (ТАД), електромеханічної системи дизель-потягу, що дозволило уточнити структури та визначити конструктивні параметри компонентів автоматизованих систем керування технологічними процесами (АСК ТП) в електропередачі дизель-потягу. Розроблено алгоритми синтезу керувань у функції фазових координат, що дало змогу здійснити розробку АСК ТП електропередачі, що забезпечує вдосконалювання технологічного процесу перевезення вантажів і пасажирів й оптимізацію енергетичних показників дизель-потягу. Створено методику оцінки якості системи керування за використання перехідної характеристики й питомої витрати електроенергії на одиницю пройденого шляху, що дозволило у процесі досліджень автоматизувати процес відбору "кращих" варіантів синтезованої САК. Запропоновано структуру регулятора на основі паралельно працюючого основного регулятора та допоміжного, на базі тришарової нейронної мережі, що дозволило поліпшити якісні показники технологічного процесу САК електропередачі дизель-потягу. Розвинуто метод АКУР у змісті визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу на основі методу Лагранжа та критерію Сильвестра, що дозволило усунути недолік, зумовлений методикою знаходження коефіцієнтів синтезованої системи керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.4-042 +
Шифр НБУВ: РА346167

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Зіненко О. Л. 
Підвищення ефективності використання локомотивного парку шляхом вдосконалення управління експуатаційною роботою: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / О. Л. Зіненко ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. академіка В. Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано вибір актуальних задач оптимізації оперативного управління експлуатацією локомотивів (ОУЕЛ). Досліджено дані показники реалізації технології підготовки локомотивів щодо роботи у вантажних поїздах з позицій статистичного підходу. Розроблено математичні моделі оптимізації процесу ОУЕЛ з урахуванням невизначеності динаміки технологічних процесів вантажних перевезень, відому модель "задачі про призначення" доповнено показником статистичного ризику втрат від несинхронності готовності локомотива та складу потяга. Запропоновано алгоритм оптимізації прив'язки готових поїздів до ниток графіка за критерієм мінімуму ризику простоїв. Розроблено й обгрунтовано метод ефективної інформаційної підтримки рішень оперативно-диспетчерського персоналу з оперативного та поточного планування експлуатації локомотивів. Одержані результати впроваджені у виробництво.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.032
Шифр НБУВ: РА371339 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Березовий М.І. 
Підвищення ефективності роботи залізничних станцій шляхом удосконалення спеціалізації сортувальних колій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / М.І. Березовий ; Дніпропетр. нац. ун-т залізнич. трансп. ім. В.Лазаряна. — Д., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему зменшення експлуатаційних витрат, пов'язаних з формуванням поїздів на сортувальних станціях за рахунок більш ефективного використання технічних засобів сортувальних парків. Розроблено методику моделювання потоку поїздів і проведено перевірку їх адекватності. Досліджено технічне забезпечення та колійний розвиток сортувальних парків станцій України. Розроблено модель скочування окремого відчепа, модель розформування потягу та модель роботи сортувального парку в цілому. З'ясовано залежності техніко-експлуатаційних показників роботи станцій від характеристик вагонопотоків у розформування та параметрів сортувальних колій, на яких вони нагромаджуються. Розроблено методи техніко-економічного оцінювання спеціалізації колій. Визначено оптимальний розподіл сортувальних колій між призначеннями вагонопотоків, який здійснюється за допомогою методу гілок і меж.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.025
Шифр НБУВ: РА373802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Щербакова І.О. 
Принципи організації та методи синтезу інтегрованих комп'ютерних систем комерційного управління електричними об'єктами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.13 / І.О. Щербакова ; НАН України. Ін-т пробл. моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Розроблено та досліджено нові методи та програмно-апаратні засоби організації функціонально-орієнтованих інтегрованих комп'ютерних систем і технологій обробки інформації комерційного керування електроспоживанням, базуючись на тарифах, диференційованих за зонами доби. Сформульовано принципи організації та методологію синтезу інтегрованих комп'ютерних систем і на цій базі розроблено конкретні архітектурні реалізації. Запропоновано способи організації та керування базою даних і наведено вирази для оцінки рівня захищеності комерційної інформації. Розглянуто методи організації швидкодіючих контролерів, що відповідають сучасним інтегральним технологіям. Здійснено дослідження щодо питань мінімізації комерційної вартості спожитої електроенергії, розроблено математичні моделі задач призначення руху потягів, запропоновано математичну модель, застосування якої дозволяє мінімізувати комерційну вартість спожитої електроенергії з урахуванням величини матеріальних витрат, необхідних для зміни існуючого графіка руху. Проведено комп'ютерне моделювання графіків і наведено способи та програмні засоби формування звітно-комерційної інформації про спожиту електроенергію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З280.71 +
Шифр НБУВ: РА337571

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
18.

Потягайло А.Л. 
Протонна рухливість у модельних білково-нуклеїнових і нуклеїново-нуклеїнових комплексах та її можливе біологічне значення: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.03 / А.Л. Потягайло ; НАН України. Ін-т молекуляр. біології і генетики. — К., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Теоретично та експериментально вивчено фізико-хімічні властивості модельних білково-нуклеїнових і нуклеїново-нуклеїнових комплексів, що залежать від протонної рухливості, проаналізовано їх можливу біологічну значущість. Висвітлено елементарні молекулярні механізми управління таутомерним статусом нуклеотидних основ через протонування та специфічну взаємодію з карбоксилат-іоном. Одержано повне сімейство точкових контактів електронейтральної та депротонованої карбоксильної групи амінокислот з низкою канонічних і модифікованих нуклеотидних основ. Показано, що електронейтральна карбоксильна група, на відміну від карбоксилат-іону, не провокує у вакуумі перехід основ у рідкісну таутомерну чи протоновану форму. Встановлено природу структурних переходів полі(C) і полі(dC), спричинених протонуванням. Зафіксовано неканонічні внутрішньомолекулярні H-зв'язки у 6azaCyd та в одноланцюгових полі(A), полі(C) і полі(dC). Досліджено кислотно-лужні властивості низки модифікованих нуклеотидних основ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*725.112 в + Е0*725.111 в +
Шифр НБУВ: РА322325

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
19.

Косар А.М. 
Розробка метода і технічних засобів забезпечення безпеки людей при пожежах у метрополітені: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.26.01 / А.М. Косар ; Макіїв. НДІ з безпеки робіт в гірн. пром-сті. — Макіївка, 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито механізм формування перехідних процесів під час пожежі у метрополітені за рахунок примусової та вільної конвекції з урахуванням теплового опору та депресії інерційних сил, який полягає у зміні величини та спрямованості вентиляційних потоків. Доведено, що період стабілізації повітряного потоку під час пожежі становить не менше 600 с, що співрозмірно з тривалістю виведення пасажирів із зони ураження пожежею (ЗУП). Встановлено наявність сплеску вмісту токсичних компонентів у початковий період стабілізації повітряного потоку через те, що у вогнище пожежі повертаються продукти горіння. Розкрито умови переносу теплоти та токсичних компонентів у газоповітряному середовищі у разі горіння рухомого складу у тунелі метрополітену, які полягають у формуванні ЗУП за температурним і токсичним фактором. Проаналізовано залежність параметрів ЗУП від теплової потужності пожежі, місця розташування палаючого потягу, теплофізичних параметрів тунелю й аеродинамічних параметрів вентиляційної мережі. Встановлено, що після припинення пожежі виникає високотемпературна теплова хвиля. Експериментально доведено можливість порушення вентиляційного режиму, застосованого у разі пожежі у метрополітені, внаслідок дестабілізувальної дії вільної тяги, теплової депресії пожежі, вітрового напору, конвективних потоків тощо. Визначено, що забезпечити стійке провітрювання перегінних тунелів метрополітену внаслідок пожежі можливо, якщо в аварійному режимі швидкість руху повітря у тунелі становитиме 1,5 - 2,0 м/с і більше. Розглянуто умови низької ефективності діючих аварійних вентиляційних режимів, що полягають у непогодженості роботи вентиляційних установок. Обгрунтовано принцип забезпечення безпеки людей у разі гасіння пожеж у метрополітені, що базується на комплексному використанні параметрів ЗУП, аварійних вентиляційних режимів, технічних засобів регулювання вентиляційної системи, засобів захисту органів дихання, а також технічних рішень, спрямованих на зменшення зони ураження пожежею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О81н68
Шифр НБУВ: РА320504 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
20.

Чеклов В.Ф. 
Розробка нових технічних засобів автоматизованого регулювання швидкості відчепів на сортувальних гірках: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.Ф. Чеклов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

Запропоновано нові технічні засоби автоматизованого регулювання швидкості відчепів на сортувальних гірках шляхом підвищення їх переробної спроможності та внаслідок скорочення часу розформування потягів. Розроблено експериментальні моделі закріплення потягів та автоматизованого регулювання швидкості відчепів, що відтворюють реальні умови роботи стопорних механізмів у парках станцій та гіркового локомотиву на сортувальній гірці. Удосконалено технологію насуву потягів за допомогою автоматизації процесу їх закріплення. Запропоновано методи регулювання швидкості відчепів на автоматизованих сортувальних гірках шляхом інтеграції нових функціональних задач щодо мінімізації експлуатаційних витрат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.254.32 +
Шифр НБУВ: РА333717

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського