Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (37)Тематичний інтернет-навігатор (5)Наукова електронна бібліотека (146)Реферативна база даних (9682)Книжкові видання та компакт-диски (1035)Журнали та продовжувані видання (396)
Пошуковий запит: (<.>K=РЕАБІЛІТАЦІЙНА$<.>+<.>K=ПЕДАГОГІКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 56
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Околох О. Г. 
Відновлення репродуктивного здоров'я у жінок з внутрішньоматковою патологією / О. Г. Околох. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена покращенню репродуктивного здоров'я та зменшенню частоти невиношування у жінок з патологією ендометрію шляхом впровадження науково-обгрунтованого комплексу лікувально-реабілітаційних заходів та оптимізації прегравідарної підготовки. Обстежено 90 пацієнток з патологією ендометрію: 24 жінки з хронічним ендометритом – І група, 32 пацієнтки з внутрішньоматковими синехіями – ІІ група та 34 пацієнтки з гіперпластичними процесами ендометрію – ІІІ група. 30 жінок з нормальним ритмом менструального циклу склали контрольну групу. Встановлено фактори ризику розвитку патології ендометрію та репродуктивних невдач у даної категорії пацієнток: вік, висока кратність інструментальних втручань, тривалий запальний процес органів малого тазу, первинна форма безпліддя, метаболічні порушення та ендокринопатії, поєднання патології ендометрію з міомою матки, ендометріозом та синдромом полікістозних яєчників. Відмітили високу частку синдрому тазового болю, розладів менструального циклу, порушення секреторної функції, ановуляції, альгодисменореї, гіпоменструального та передменструального синдрому. Проведено оцінку перебігу вагітності та пологів та виділено провідні критерії формування груп ризику щодо репродуктивних невдач. Встановлено, що вагітність у жінок з патологією ендометрію супроводжується більшим відсотком ранніх репродуктивних втрат, невиношування та передчасних пологів, прееклампсії, плацентарної дисфункції та дистресу плода і народження маловагових дітей. Встановлено порушення метаболічного гомеостазу: гіперпролактинемію, гіперестрогенемію, гіпопрогестеронемію, зниження рівня секс-стероїд-зв'язуючого глобуліну, дефіцит вітаміну D, відхилення параметрів ліпідограми та маркери інсулінорезистентності. Представлено оцінку структурно-функціональних змін ендометрію та яєчників, що дозволило вказати на вагому частку дисхронозу, зростання частки сонографічних ознак хронічного ендометриту, хронічного венозного кровонаповнення і венозного стазу та збільшення об'єму яєчникової тканини зі зниженням оваріального резерву. Доведено дисбаланс факторів неоангіогенезу на преконцепційному етапі та впродовж першого триместру вагітності, констатовано зростання концентрації антиангіогенних факторів росту sFlt-1, зниження рівня проангіогенного судинно-ендотеліального фактору росту, найбільш виражене у пацієнток з хронічним ендометритом, дефіцит проангіогенних маркерів у динаміці розвитку вагітності. Підтверджено підвищення рівня експресії маркера плазматичних клітин CD 138+ та CD 56+ - у 73,3 % випадків за даними імуногістохімічного дослідження. Наявність адекватного кровотоку встановлено у половині спостережень у випадку гіперплазії ендометрію, у пацієнток з хронічним ендометритом та синехіями – у третині випадків. Оцінку ефективності запропонованих лікувально-реабілітаційних заходів проведено у двох групах – основній групі та групі порівняння. У пацієнток групи порівняння відмічено відсутність повного відновлення ехоструктури ендометрію – у половині випадків, рецидив патології ендометрію - у третині спостережень, зростання частки ретенційних утворів яєчників та їх тривалу верифікацію, а також збереження симптомів хронічного тазового болю і розладів менструального циклу - у двох третинах спостережень. Встановлено високу частку доброякісних пухлин та ретенційних утворів додатків у 24,4 % у пацієнток ІІІ групи. Розроблено та запропоновано реабілітаційну програму та персоніфікований комплекс терапевтичних опцій преконцепційної підготовки, при наявності поодиноких поліпів ендоцервіксу та ендометрію, мікрополіпозу, а також внутрішньоматкових синехій І-ІІ типу хірургічну корекцію запропоновано мініінвазивні техніки та використання лазерної енергії. Реабілітаційну програму доповнили протизапальною, імуномодулюючою, ферментотерапією, препаратами, що покращують мікроциркуляцію, а також гормональною корекцією, як необхідним компонентом реабілітаційної програми. Оцінено її ефективність щодо пролонгації вагітності, зменшення частки гестаційних ускладнень та репродуктивних втрат. Використання запропонованої програми преконцепційної підготовки та гормональної підтримки супроводжувалося відновленням репродуктивної функції, зниженням частки невиношування у 1,8 раза, передчасних пологів - у 1,9 раза, завмирання вагітності – у 2,6 раза, а також пролонгування вагітності та народження здорових дітей – у 1,5 раза. Ключові слова: гіперплазія ендометрію, внітрішньоматкові синехії, хронічний ендометрит, безпліддя, реабілітаційна терапія, преконцепційна підготовка. Галузь – медицина.^UThe dissertation is devoted to improving reproductive health and reducing the incidence of miscarriages in women with endometrial pathology through the introduction of a scientifically sound range of treatment and rehabilitation measures and optimization of preconception period. 90 patients with endometrial pathology were examined: 24 women with chronic endometritis – group 1, 32 patients with intrauterine synechiae – group 2, and 34 patients with endometrial hyperplasia – group 3. The control group included 30 women with a normal menstrual cycle. Risk factors for endometrial pathology and reproductive failures in this category of patients were identified; they included age, high frequency of instrumental interventions, prolonged pelvic inflammatory disease, primary infertility, metabolic disorders and endocrinopathy, combination of endometrial pathology with uterine fibroids, endometriosis and polycystic ovary syndrome. There was a high proportion of pelvic pain syndrome, menstrual disorders, secretory dysfunction, anovulation, algodysmenorrhea, hypomenstrual and premenstrual syndrome. The course of pregnancy and childbirth was assessed and the leading criteria for the formation of risk groups for reproductive failure were identified. It was established that pregnancy in women with endometrial pathology was accompanied by a higher percentage of early reproductive losses, miscarriage and premature birth, preeclampsia, placental dysfunction, fetal distress and low birth weight in newborns. The following metabolic homeostasis disorders were noted: hyperprolactinemia, hyperestrogenemia, hypoprogesteroneemia, decreased sex steroid-binding globulin levels, vitamin D deficiency, abnormal lipid profile and markers of insulin resistance. The assessment of structural and functional changes of the endometrium and ovaries was presented, which allowed to indicate a significant proportion of dyschronosis, an increase in the proportion of sonographic signs of chronic endometritis, chronic venous blood filling and venous stasis, and an increase in ovarian tissue volume with decrease in ovarian reserve. The imbalance of neoangiogenesis at the preconception stage and during the first trimester of pregnancy was proved, the concentration of antiangiogenic growth factors sFlt-1 was increased, and the level of proangiogenic vascular-endothelial growth factor was decreased, especially in patients with chronic endometritis and deficiency of proangiogenic markers in the dynamics of pregnancy. An increase in the expression level of the plasma cell marker CD 138+ and CD 56+ was confirmed in 73.3% of cases according to the immunohistochemical study. The presence of adequate blood flow was found in a half of women with endometrial hyperplasia, and in a third of cases – in patients with chronic endometritis and synechiae. The evaluation of the effectiveness of the proposed treatment and rehabilitation measures was carried out in two groups – the main group and the comparison group. Patients in the comparison group showed incomplete recovery of endometrial echotexture (50% of cases), recurrence of endometrial pathology (in one third of observations), increase in the proportion of ovarian retention and their long-term verification, as well as preservation of symptoms of chronic pelvic pain and menstrual disorders (in two-thirds of observations). A high proportion of benign tumours and retention ovarian cysts in 24.4% of patients of group 3 was revealed. A rehabilitation program and personalized therapeutic options for preconception period were developed and proposed, in cases of single polyps of the endocervix and endometrium, micropolyposis, as well as intrauterine synechiae of type I-II; surgical correction, minimally invasive techniques and use of laser were recommended. The rehabilitation program was supplemented with anti-inflammatory, immunomodulatory, enzyme therapy, drugs that improve microcirculation, as well as hormonal correction, as a necessary component of the rehabilitation program. Its effectiveness in prolonging pregnancy, reducing the proportion of gestational complications and reproductive losses was evaluated. The use of the proposed program during the preconception petiod and hormonal support was accompanied by restoration of reproductive function, reducing the proportion of miscarriage by 1.8 times, premature birth – by 1.9 times, missed miscarriage – by 2.6 times, as well as prolongation of pregnancy and birth of healthy children – by 1.5 times. Key words: endometrial hyperplasia, intrauterine synechiae, chronic endometritis, infertility, rehabilitation therapy, preconception care. Branch – medicine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бартків О.С. 
Дидактичні засади відбору змісту курсу "Педагогіка" у педагогічних училищах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.С. Бартків ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано особливості становлення та розвитку професійно-педагогічної підготовки вчителів початкових класів. На підставі аналізу існуючих підходів до визначення змісту педагогічної підготовки запропоновано новий погляд на його суть. Розглянуто особливості відбору та структурування змісту навчального матеріалу з педагогіки. Запропоновано модель освітньо-кваліфікаційної характеристики молодшого спеціаліста, яка базується на уміннях фахівця, врахування вимог якої у відборі змісту педагогічної підготовки є однією з дидактичних засад відбору навчального матеріалу з педагогіки. Розроблено програму з педагогіки розділу "Теорія виховання", під час апробації якої доведено, що її реалізація є ефективною умовою вдосконалення змісту педагогічної підготовки студентів за умов вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.203
Шифр НБУВ: РА326945

Рубрики:

      
4.

Захарян Е.Г. 
Етіотропна, патогенетична та реабілітаційна терапія хворих на постгонорейні ураження сечостатевого тракту та інші урогенітальні інфекції, ускладнені вторинним безпліддям: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.20 / Е.Г. Захарян ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності лікування хворих з постгонорейними ураженнями сечостатевого тракту та іншими урогенітальними інфекціями в сполученні з вторинним безпліддям. Проаналізовано клініко-анамнестичні особливості, етіологічні фактори запального процесу, особливості спермограми, адреналової системи, вегетативного, ендокринного та імунного статусу у інфертильних чоловіків, які хворіли на гонорею, зокрема з ускладненими інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ), хронічними запальними захворюваннями сечостатевих органів без ІПСШ. Висвітлено роль хронічної інфекції як тригерного фактора у виникненні взаємозалежних гіпоталамо-гіпофізо-гонадних змін, що формують патоспермію. Розроблено алгоритми комплексної етіопатогенетичної терапії хворих, з застосуванням антигомотоксичних препаратів "Траумель-С", "Ехінацея-композитум".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р592.969-52 + Р698.024-52 +
Шифр НБУВ: РА342258

Рубрики:

      
5.

Баласинович Н. О. 
Забезпечення гендерної рівності в системі органів державної влади: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / Н. О. Баласинович. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вирішено актуальне наукове завдання, що полягає в теоретичному обґрунтуванні й аналізі особливостей забезпечення гендерної рівності в системі органів державної влади України та розробленні практичних рекомендацій щодо їх використання.Визначено, що система органів державної влади в Україні істотно трансформувалась в умовах історичного розвитку країни у напрямі представницької, учасницької та гендерної (паритетної) демократії, що спрямовує її діяльність на формування гуманістичної свідомості суспільства.Охарактеризовано базові індикатори гендерної рівності відповідно до світового досвіду та шляхи їх забезпечення в Україні з огляду на потреби подальшого демократичного розвитку держави і гендерної політики, зокрема, такі як подолання гендерних стереотипів, вдосконалення чинного законодавства, розвиток освіти, культури, науки, інформаційного простору.У першому розділі дисертації «Теоретичний аналіз проблем гендерної рівності в системі органів державної влади» охарактеризовано сутність системи органів державної влада, що включає законодавчі, виконавчі, судові інституції,які є взаємозалежними і наділеними повноваженнями щодо забезпечення гендерної рівності (паритетності); визначено ступінь розроблення наукової проблеми в політології та споріднених гуманітарних галузях знань – публічне управління, філософія, психологія, педагогіка та ін.; уточнено понятійне поле дослідження, яке сприяло розмежуванню понять «гендер» і «стать» тауточненню поняття «забезпечення гендерної рівності в системі органів державної влади».^UThis dissertation has the most current scientific knowledge, which lies in a theoretically grounded analysis of the features of ensuring gender equality in the system of government bodies and detailed practical recommendations regarding their use.It is indicated that the system of bodies of state power in Ukraine was completely transformed in the minds of the historical development of the region by directly representative, participatory and gender (parity) democracy, which has a direct effect on the formation humanistic evidence of marriage.The basic indicators of gender equality are characterized in line with the world's knowledge and security in Ukraine, looking at the needs of the further democratic development of the state and gender policy, including gender stereotypes, in thoroughness of orderly legislation, developments in education, culture, science, and information space.The first section of the dissertation, “Theoretical analysis of the problems of gender equality in the system of government bodies,” describes the essence of the system of government bodies, which includes legislators, bishops, and judicial institutions, which are mutually dependent and endowed with important fac tors to ensure gender equality (parity); the stage of decomposition of the scientific problem in political science and controversial humanities of knowledge is determined ­ public administration, philosophy, psychology, pedagogy, etc.; The conceptual field of investigation has been clarified, as it has created a distinction between understanding “gender” and “becoming” and clarification of the concept of “ensuring gender equality in the system of government bodies.”


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Лотиш Н.Г. 
Застосування фізичних факторів в ранній реабілітації новонароджених за гіпоксично-ішемічних уражень центральної нервової системи: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.33 / Н.Г. Лотиш ; Укр. НДІ мед. реабілітації та курортології. — О., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено обгрунтуванню диференційованого застосування ультразвукових інгаляцій препарату ЛІПІН та точкового масажу в ранній реабілітації новонароджених з гіпоксично-ішемічним ураженням центральної нервової системи (ГІУ ЦНС). За допомогою комплексу сучасних методів діагностики отримано нові відомості щодо ролі процесів перекисного окислення ліпідів, порушень шляхів енергоутворення, змін метаболічних розладів та імунної дисфункції в патогенезі ГІУ ЦНС. Виявлено, що розробленій системі ранньої реабілітації новонароджених з ГІУ ЦНС притаманні виражені антигіпоксичний та антиоксидантний ефекти, а також мембраностабілізуюча та імуномодулююча дія. Внаслідок цього реабілітаційна програма з використанням фізичних чинників (ультразвукові інгаляції препарату ЛІПІН і точковий масаж) сприяє позитивному психомоторному та мовному розвитку дітей, поліпшенню загального стану здоров'я, знижує інфекційну захворюваність та відсоток ускладнень у дітей першого року життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627-54

Рубрики:

      
7.

Костіков Р.Р. 
Клініко-гормональні особливості та основи медичної допомоги хворим генітальним ендометріозом: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / Р.Р. Костіков ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено нейроендокринний гомеостаз, роль психоемоційного фактора у патогенезі генітального ендометріозу, місце МРТ у діагностичному процесі для створення науково обгрунтованої системи організації спеціалізованої допомоги, що включає діагностичну програму, визначену лікувальну тактику з наступною реабілітацією даного контингенту хворих. Для вирішення поставленої мети обстежено 150 жінок, з них 130 жінок із різними формами ендометріозу та 20 практично здорових жінок із збереженою менструальною і репродуктивною функцією. Діагноз генітальний ендометріоз ставився на основі клінічних даних, вивчення ендокринного гомеостазу, параметрів МРТ-дослідження та стану психоемоційного статусу, що визначає "внутрішню картину хвороби". Визначено значимість магнітно-резонансно-топографічних критеріїв генітального ендометріозу, доведено доцільність гормонального моніторингу для оцінки ефективності консервативної тактики ведення хворих, що у подальшому визначило місце гормонотерапії до і після оперативного лікування. Розроблено клініко-гормонально-функціональні критерії генітального ендометріозу, що сприяло поліпшенню діагностики і дозволило визначити етапність лікувальної тактики та своєчасний перегляд показань до оперативного лікування комплексу проведеної консервативної терапії. Сучасна патогенетично обгрунтована лікувально-реабілітаційна програма у хворих з генітальним ендометріозом сприяла відновленню репродуктивної функції у 40 % хворих, підвищенню їх працездатності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р715.410.111-3
Шифр НБУВ: РА309964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Гагун А. А. 
Матеріальне забезпечення і соціальні послуги за загальнообов'яковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві. / А. А. Гагун. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячується розгляду питання матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві. Аналізуються поняття, ознаки, принципи, функції та суб'єкти загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві, а також сучасний стан його нормативно-правового регулювання Визначено причини виробничого травматизму і встановлено, що вони мають складний комплексний характер – економічний, технічний, організаційний і правовий. Досліджено правову конструкцію «нещасний випадок на виробництві», запропоновано його розглядати як певну подію, що сталася з підстав, незалежаних від волі людини або ж безпосередньо внаслідок умисних чи необережних дій. Нещасний випадок на виробництві чинить негативний вплив на працівника, виявляється у формі настання фізичної, психічної або моральної шкоди його здоров'ю працівника при виконанні ним своїх трудових або пов'язаних з ними обов'язків як безпосередньо на території підприємства, установи чи організації, так і за її межами, якщо працівник знаходився в такому місці за розпорядженням роботодавця або ж мав там бути за договором або за інших підстав, установлених роботодавцем. 2 Аргументовано, що нещасний випадок на виробництві може настати не лише в разі, коли потерпілому завдано фізичну травму, а й у випадках настання травми психічної. Поглиблено досліджується історія становлення соціального страхування в Україні, що розпочалася ще з часів Київської Русі. Зазначається, що сучасний період цього процесу характеризується реформуванням чинного трудового законодавства, необхідністю імплементації й гармонізації національного законодавства міжнародним і законодавством країн ЄС. Загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві розглядається як установлена й регламентована державою система гарантій, що передбачають матеріальне забезпечення потерпілого, страхові виплати й надання соціальних послуг застрахованому працівникові або особам, які за законом мають на це право, в разі настання нещасного випадку, пов'язаного безпосередньо з виробництвом. Принципи загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві – це керівні ідеї й засади, що визначають сутність і спрямованість цього виду соціального страхування. Наголошується, що законодавчий підхід до поширення єдиних принципів соціального страхування (в тому числі й на страхування від нещасного випадку на виробництві) не є правильним, оскільки таке страхування має свої особливості. Наголошується, що нагального вирішення потребує зараз питання залучення до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування членів особистих селянських господарств, адже такі особи сьогодні є соціально не захищеною частиною трудового населення України. Виокремлено такі функції загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві, як охоронна, компенсаційна, соціально-реабілітаційна, економічна і превентивна. Зазначається, що нормативно-правовий механізм регулювання загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві станом на сьогодні характеризується застарілою базою 3 чинного законодавства, явним браком належної систематизації законодавства в цій сфері й давно оновлюваними поглядами на систему соціального страхування. У роботі відзначаються законодавча невідповідність і неузгодженість у використанні таких понять, як «матеріальне забезпечення» і «страхові виплати», а також наводиться перелік видів матеріального забезпечення і страхових виплат у контексті загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві. Автор вважає за необхідне усунути відповідні законодавчі прогалини й використовувати категорію «матеріальне забезпечення» замість «страхові виплати», що є більш виправданим. Обґрунтовуються доцільність і навіть потреба повернути в чинне законодавство положення, що моральна шкода є одним видів страхових виплат, яка повинна відшкодовуватися за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. Пропонується внести зміни в п. 1 ч. 2 ст. 41 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме усунути положення, що дітям, годувальник яких помер від нещасного випадку на виробництві і які після 16 років працевлаштувалися, страхові виплати припиняються, оскільки така норма прямо суперечить ст. 180 Сімейного кодексу, а також принципам і функціям загальнообов'язкового державного соціального страхування.^UThe dissertation is devoted to consideration of the issue of material support and provision of social services in the form of a compulsory state social insurance against accident at work. Concepts, features, principles, functions and subjects are analyzed, as well as the current state of legal regulation of compulsory state social insurance against accident at work. The causes of occupational injuries are determined and they are determined to be complex: economic, technical, organizational and legal. The term "accident at work" was investigated and it was proposed to consider it as a certain event that occurred on grounds that do not dependent on the will of the person or directly as a result of certain intentional or careless actions, has a negative impact on the employee and is manifested in the form of physical, mental or moral harm to an employee resulting from the employee's performance of his employment or labor-related duties, both directly on the territory of the enterprise, institution, organization, and in other places if the worker was in such a place by order of the employer or on the basis of an agreement between the worker and the employer or for other reasons specified by the employer. The author argues that an accident at work may occur not only in the event that the injured person suffered physical injury, but also in cases of mental injury. The paper also explores the history of the formation of social insurance in Ukraine, which dates back to the time of Kievan Rus. It is noted that the present period is characterized by the reform of the current legislation, the need for 6 implementation and harmonization of national legislation with international and EU legislation. The compulsory state social insurance against accident at work is considered by the author as a system of guarantees established and regulated by the state providing for material security, insurance payments and the provision of social services to the insured person or persons who are legally entitled to this right in the event of an accident in production. Principles of compulsory state social insurance against accidents at work are defined as guiding ideas and principles that determine the nature and direction of this type of social insurance. It is noted that the legislative approach to the extension of the uniform principles of social insurance, including insurance against industrial accidents, is incorrect because the social insurance against accidents at work has its own peculiarities. The author stresses out that to the question of involving in the system of compulsory state social insurance members of the personal agricultural economy needs urgent solution, since today such persons are socially unprotected part of the labor force of the population of Ukraine. Regarding the functions of compulsory state social insurance against accidents at work, the following are allocated: 1) security; 2) compensation; 3) social rehabilitation; 4) economic; 5) preventive. It is noted that the legal mechanism of regulation of compulsory state social insurance against an accident at work in the present situation is characterized by an insufficiently updated base of the current legislation, the lack of proper systematization of legislation in this area and outdated views on the social insurance system. The paper notes legislative inconsistency and inconsistency in the use of such concepts as "material security" and "insurance payments", as well as a list of types of material security and insurance payments in the context of compulsory state social insurance against accidents at work.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Брич В. В. 
Медико-соціальне обґрунтування системи реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м'язової системи на регіональному рівні / В. В. Брич. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної науково-практичної проблеми – організації системи реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи – шляхом медико-соціального обґрунтування та розробки моделі, спрямованої на вирішення проблеми на регіональному рівні з урахуванням процесів реформування національної системи охорони здоров’я.У роботі проаналізовано світовий і національний досвід з питань організації реабілітаційної допомоги та доведено поступове зміцнення реабілітаційного компоненту системи охорони здоров’я України в нормативній, освітній, організаційній сферах при збереженні обмежених можливостей забезпечення якісною реабілітаційною допомогою дорослого населення з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи на регіональному рівні. Комплексним дослідженням у Закарпатській області встановлено регіональні передумови до розробки моделі системи реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи: стабільно високі третє та четверте місця вказаних нозологій серед причин отримання інвалідності; повільне перелаштування мережі та кадрового забезпечення на нові засади організації реабілітаційної допомоги; предиктори прихильності пацієнтів з травмами опорно-рухового апарату до реабілітаційної допомоги; високий рівень готовності фахівців з реабілітації до використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в процесі реабілітації пацієнтів з травмами; недостатню роль первинної медичної допомоги у забезпеченні реабілітаційною допомогою.На основі результатів комплексного дослідження науково обґрунтовано і розроблено модель системи реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи на регіональному рівні. Серед інноваційних елементів слід виділити інтеграцію реабілітації в первинну медичну допомогу шляхом створення на базі центрів первинної медико-санітарної допомоги реабілітаційних кабінетів, укомплектованих фахівцями з реабілітації; створення окремих реабілітаційних центрів, кабінетів з фахівцями з реабілітації з залученням фахівців громадського здоров’я для надання реабілітаційної допомоги в умовах територіальних громад; регіональну інформаційно-комунікаційну мережу реабілітаційної допомоги та віртуальні професійні спільноти фахівців з реабілітації, які сполучають в єдиному інформаційному просторі діяльність закладів охорони здоров’я первинної і спеціалізованої медичної допомоги та фахівців регіону, дотичних до надання реабілітаційної допомоги цільовим групам населення. Запропонована модель стала підставою для розробки функціонально-організаційних моделей надання реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи в умовах первинної медичної допомоги та на рівні об’єднаних територіальних громад, онлайн-інструменту регіональної інформаційно-комунікаційної мережі реабілітаційної допомоги, створення регіонального координаційного навчального кабінету реабілітаційної допомоги при ураженнях опорно-рухового апарату, формування віртуальної професійної спільноти фахівців з реабілітації, методичних рекомендацій та удосконалення освітнього процесу здобувачів вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» з питань надання реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи. Запропонована модель системи реабілітаційної допомоги дорослому населенню з наслідками травм і хворобами кістково-м’язової системи на регіональному рівні отримала високу оцінку висококваліфікованих незалежних експертів – від 4,65 ± 0,59 до 4,95 ± 0,22 балів за окремими характеристиками – за п’ятибальною шкалою, що підтвердило її дієздатність та дозволяє рекомендувати для впровадження в інших регіонах України.Ключові слова: реабілітація; фізична та реабілітаційна медицина; фізична терапія; травматизм; хвороби кістково-м’язової системи; опорно-руховий апарат; інформаційно-комунікаційне забезпечення; система охорони здоров’я.^UThe thesis is devoted to the solution of topical scientific and practical problem – the organization of a system of rehabilitation care for the adult population with the consequences of injuries and disorders of the musculoskeletal system – through medical and social reasoning and the development of a model aimed at solving the problem at the regional level, taking into account the processes of reforming the national health care system.The work analyses global and national experience in the organization of rehabilitation care and proves the gradual strengthening of the rehabilitation component of health care system of Ukraine in the regulatory, educational, and organizational spheres while maintaining limited opportunities to provide high-quality rehabilitation care for the adult population with the consequences of injuries and disorders of the musculoskeletal system at the regional level. A comprehensive study in Transcarpathian region established the regional prerequisites for the development of a model of the rehabilitation care system for the adult population with the consequences of injuries and disorders of the musculoskeletal system: the indicated nosologies hold consistently high the third and fourth places among the causes of disability, the network and staffing were slowly being rearranged to the new principles of the organization of rehabilitation care, predictors of adherence of patients with injuries of the musculoskeletal system to rehabilitation care, a high level of rehabilitation specialists' readiness to use modern information and communication technologies in the process of rehabilitation of patients with injuries, insufficient role of primary medical care in providing rehabilitation care. Based on the results of a comprehensive study, a model of the system of rehabilitation care for the adult population with the consequences of injuries and disorders of the musculoskeletal system at the regional level was scientifically substantiated and developed. The following innovative elements were introduced: integration of rehabilitation into primary medical care by creating rehabilitation offices staffed by rehabilitation specialists on the basis of primary medical care centers; creation of separate rehabilitation centers and offices with rehabilitation specialists and involvement of public health specialists to provide rehabilitation care in territorial communities; regional information and communication network of rehabilitation care and virtual professional communities of rehabilitation specialists connecting into a single information space the activities of primary and specialized medical care health care facilities and specialists of the region related to the provision of rehabilitation care to target groups of the population. The proposed model became the basis for the development of functional and organizational models of providing rehabilitation care to the adult population with the consequences of injuries and diseases of the musculoskeletal system in the conditions of primary medical care and at the level of united territorial communities. It also influenced the development of the online tool of the regional information and communication network of rehabilitation care, the creation of a regional coordination study room for rehabilitation assistance for musculoskeletal injuries, the formation of a virtual professional community of rehabilitation specialists, methodical recommendations and improvement of the educational process of higher education graduates of the field of knowledge 22 "Health care" on issues, related to providing rehabilitation assistance to the adult population with consequences of injuries and diseases of the musculoskeletal system.The proposed model of the system of rehabilitation care for the adult population with the consequences of injuries and disorders of the musculoskeletal system at the regional level received appreciation of highly qualified independent experts – from 4.65 ± 0.59 to 4.95 ± 0.22 points for individual characteristics – according to a five-point scale, which confirmed its effectiveness and allows it to be recommended for implementation in other regions of Ukraine.Key words: rehabilitation; physical and rehabilitation medicine; physical therapy; injuries; diseases of the musculoskeletal system; musculoskeletal system; information and communication support; health care system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Юкіш Г. Я. 
Медико-соціальне обґрунтування удосконалення організації реабілітації після травм опорно-рухового апарату: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Г. Я. Юкіш. — Б.м., 2024 — укp.

Уперше обґрунтовано та розроблено функціонально-організаційну модель удосконалення реабілітації після травм опорно-рухового апарату. Системно представлені проблемні питання організації реабілітації осіб після травм опорно-рухового апарату на сучасному етапі соціально-економічного розвитку, політичної ситуації та трансформації системи реабілітаційної допомоги в Україні. З’ясовані регіональні і загальноукраїнські особливості десятирічної динаміки показників травматизму, смертності, інвалідності внаслідок травм опорно-рухового апарату. Виявлено комплекс чинників ризику та предикторів незадовільної якості життя осіб з інвалідністю після травм опорно-рухового апарату. Удосконалено методику контролю виконання індивідуального реабілітаційного плану, а також науково-методичний підхід до прогнозування успішності та тривалості реабілітаційного процесу після травм опорно-рухового апарату. Набув подальшого розвитку інтегральний підхід до організації реабілітації осіб після травм опорно-рухового апарату на рівні громади. Практичне значення одержаних результатів. Отримані результати слугували підґрунтям для розробки та впровадження комплексу організаційних заходів удосконалення процесу реабілітації осіб після травм опорно-рухового апарату, створення пам’ятки для лікаря фізичної та реабілітаційної медицини щодо чинників ризику і предикторів незадовільної якості життя осіб після травм опорно-рухового апарату, розробки карти виконання індивідуального реабілітаційного плану на етапах післягострої та довготривалої реабілітації та рекомендацій удосконалення освітніх програм підготовки лікарів на до- та післядипломному рівні. Ключові слова: система охорони здоров'я, пацієнт, травма, опорно-руховий апарат, реабілітаційні послуги, реабілітаційна програма, реабілітаційні етапи, мультидисциплінарний підхід, відновне лікування, фізична терапія, психологічна реабілітація, якість життя, ефективність, МКФ, інвалідність. Галузь-Медицина.^UFor the first time, functional and organizational model for improving rehabilitation after musculoskeletal system injuries was substantiated and developed.For the first time, problematic issues of the rehabilitation organization of people after musculoskeletal injuries at the current stage of socio-economic development, political situation and transformation of the rehabilitation system in Ukraine are systematically represented.For the first time, regional and all-Ukrainian peculiarities of the ten-year dynamics of injury, mortality, and disability rates due to musculoskeletal system injuries have been identified.For the first time, aggregate factors of risk and predictors of unsatisfactory quality of life of individuals with disabilities after musculoskeletal injuries have been identified.The following has been improved:-?monitoring control procedure for the individual rehabilitation plan implementation;-?scientific and methodological approach to predicting the success and duration of the rehabilitation process after musculoskeletal injuries.An integrated approach to rehabilitation organization for people with musculoskeletal injuries at the community level has been further developed. The practical significance of the results obtained lies in serving as a basis for the development and implementation of a package of organizational measures to improve the rehabilitation process of people after musculoskeletal injuries, creation of a guide for physical and rehabilitation medicine doctors for risk factors and predictors of unsatisfactory quality of life for individuals with musculoskeletal injuries, development of a fulfilment map of an individual rehabilitation plan during post-acute and long-term rehabilitation stages, recommendations for improving educational training programs for doctors at the pre- and postgraduate level.Key words: healthcare system, patient, injury, musculoskeletal system, rehabilitation services, rehabilitation program, rehabilitation stages, multidisciplinary approach, restorative care, physical therapy, psycological rehabilitation, quality of life, effectiveness, ICF, disability. Branch-Medicine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Делія О. В. 
Механізм впливу складників середовища на вироблення державної політики: автореферат дис. ... д. держ. упр. : 25.00.02 / О. В. Делія. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена розробленню системної концепції середовища державної політики, обґрунтуванню механізму впливу складників середовища на вироблення державної політики та перспективних підходів і напрямів врахування цього впливу в практиці державного управління в Україні.Виокремлено історичні етапи розвитку концептуальних уявлень про середовище як детермінанту людської життєдіяльності, що знайшли відображення у концепціях географічного детермінізму (XVIII – перша пол. ХІХ ст.), просторового середовища (друга пол. ХІХ ст.), природного та історичного ареалу (20-30-ті рр. ХХ ст.), антропо¬космізму (кін. ХІХ – 30-40-і рр. ХХ ст.), міського середовища (20-40-і рр. ХХ ст.), дифузіоністській (20-40-і рр. ХХ ст.), цивілізаційній (40-60-ті рр. ХХ ст.), середовищного реалізму (70-ті рр. ХХ ст.), інструмен¬талізму (80-ті рр. ХХ ст), інвайронмен¬талізму (70-80-ті рр. ХХ ст.).Узагальнено теоретичні уявлення про середовище у різних сферах сучасного наукового знання, згідно з якими воно розуміється як: усе оточення об’єкта дослідження (філософія); фізичний простір (фізика); сукупність природних умов (географія); сукупність суспільних умов, впливів, людського оточення та міжособистісних взаємодій (соціологія); матеріальні та духовні умови життєдіяльності людини (теорія комунікацій); предметно-просторове оточення, що є визначальним чинником людської поведінки (психологія); штучно спроектоване предметно-просторове життєве оточення (архітектура, дизайн); сукупність умов формування та розвитку особистості (педагогіка); віртуально-інформаційна реальність (комп’ютерні науки); простір взаємодії між виробником і споживачем (маркетинг, PR).Удосконалено понятійний апарат аналізу державної політики у аспекті розуміння її середовища, зокрема, визначено наступні базові поняття: - "середовище державної політики" – цілісна сукупність об’єктивних та змінних умов, чинників, елементів реальності, у якій розгортається державна політика, яка здійснює взаємовплив із державною політикою та у сучасних реаліях включає два рівні – державний (макросередовище) та глобальний (мегасередовище); - "макросередовище державної політики" – суспільний простір у межах території відповідної держави, що характеризується особливостями організації влади, сукупністю інститутів, видів діяльності та комунікацій, природно-географічним та штучно створеним матеріальним оточенням, історико-культурними та духовно-ціннісними умовами; - "мегасередовище державної політики" – глобальний простір, що включає організаційні структури, природні, штучно створені та суспільні явища, процеси і умови планетарного масштабу.На основі наведених базових понять розроблено системну концепцію середовища державної політики, що поділяє його на макросередовище (державний рівень), компонентами якого є фізичне, політичне, державно-управлінське, економічне, соціальне, гуманітарне та інформаційне середовище, а також мегасередовище (глобальне оточення держави), поділене на глобальне економічне, політичне та соціогуманітарне середовище. Запропонована концепція є системним відображенням середовища державної політики, що охоплює всі сфери суспільства та чітко виділяє державний (макросередовище) та глобальний (мегасередовище) рівні зазначеного середовища. При цьому, на відміну від інших досліджень, в макросередовищі розмежовані політичне та державно-управлінське середовище, а також виокремлені гуманітарне та інформаційне середовище, а мегасередовище структуроване та деталізоване за складниками. Виходячи з описаної концепції, побудовано загальну матрицю характеристик середовища державної політики, що відображає його повну структуру у вигляді низки груп характеристик макро- та мегасередовища.Ключові слова: вироблення державної політики, середовище державної політики, макросередовище державної політики, глобальне середовище державної політики, взаємодія органів державної влади з суспільним середовищем, механізми впливу середовища на державну політику, ризик-менеджмент, прогнозні та стратегічні документи щодо державної політики.^UThe thesis is devoted to the development of a systemic conception of state policy environment, substantiation of the mechanism of influence of environmental components on the оf state policymaking and promising approaches and directions for consideration this influence in practice of state governance in Ukraine.The historical stages of evolution of the conceptual representation about environment as the determinant of human vital activity are outlined in the form of following conceptions: geographic determinism (XVIII – first half XIX century); spatial environment (second half XIX century); natural and historical areal (20-30th XX century); anthropic cosmism (end of XIX – 30-40th XX century); urban environment (20-40th XX century); diffusional (20-40th XX century); civilizational (40-60th XX century); environmental realism (70th XX century); instrumentalism (80th XX century); environmentalism (70-80th XX century).The theoretical representations about environment in different spheres of the modern scientific knowledge are generalized. According to these representations the environment is thought as follows: all of surrounding object of research (philosophy); physical space (physics); set of natural conditions (geography); set of social conditions, influences, humanitarian surrounding and interpersonal interactions (sociology); material and spiritual conditions of human vital activity (communication theory); body-space environment as determinant of human behavior (psychology); artificially designed body-space lifetime environment (architecture, design); set of conditions for formation and development of individual (pedagogic science); virtual information reality (computer science); interaction space between manufacturer and consumer (marketing, PR).The conceptual apparatus for state policy analysis is improved in the aspect of understanding the environment. In particular, the following basic notions are defined:- "environment of state policy" – the a complete set of objective and variable conditions, factors, elements of reality, in which state policy unfolds, which interacts with state policy and in modern realities includes two levels – the state (macro environment) and global (mega environment);- "macro environment of state policy" – the space of society limited by territory of appropriate state which characterized by peculiarities of authority organization, system of institutions, kinds of activity and communications, natural-geographic and artificially designed surrounding, historical, cultural, spiritual and valuable conditions;- "mega environment of state policy" – the global space including organizational structures, natural, artificially designed and social phenomena, processes and conditions of world scale.Proceeding from these basic notions the systemic conception of environment of state policy is worked out. The conception divides this environment into macro environment (state level) consisting of physical, political, governance, economic, social, humanitarian, informational environment, and mega environment (global surrounding of state) divided into global economic, political, socio-humanitarian environment. Proposed conception is the systemic representation of environment of state policy covering all spheres of society and dividing clearly the state level (macro environment) and the global level (mega environment) in specified environment. In contrast to other researches, the conception separates political and governance macro environment, distinguish humanitarian and informational macro environment, and also it make detailed structure of the components of mega environment. Proceeding from described conception the general matrix of characteristics of state policy environment is designed. The matrix represents full structure of this environment as groups set of characteristics of macro and mega environment.The approaches to understanding main components of the macro environment of state policy are proposed. These approaches represent systemically political, economic and physical environment, separate clearly two main components of physical environment (natural-geographic and societal), divide social and humanitarian environment, represent social environment as dynamic two-level structure (general and involved environment), distinguish humanitarian environment (which include valuably-behavioral and institutional component), governance environment (represented by formal and unformal institutions), informational environment (set of appropriate subjects, technical systems, resources and technologies).Key words: state policymaking, environment of state policy, macro environment of state policy, global environment of state policy, interaction between state authorities and society environment, mechanisms of environmental influence on state policy, risk management, prospective and strategic documents of state policy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Жмуд Н.В. 
Народна педагогіка як етноформуючий чинник: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / Н.В. Жмуд ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Рильського. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Систематизовано й узагальнено народно-педагогічний досвід українців як важливого компонента етнокультури. Це дало змогу з використанням методологічних засад сучасної етнологічної науки дослідити еволюцію етнопедагогіки та її роль у процесах етно- та культуротворення. Розкрито механізм творення національного виховання ідеалу на підставі аналізу основних ментальних структур, розроблених у процесі взаємодії родини та громадських соціальних інститутів. До наукового обігу вперше залучено різноманітну джерельну інформацію: матеріали Рукописного архіву Інституту мистецтвознавства, фольклористики й етнології ім. М. Рильського НАН України, Рукописного фонду Народознавчого центру Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського та матеріали, одержані внаслідок проведених польових досліджень, які забезпечують всебічне вивчення ролі народної педагогіки (сім'ї, громади та інших соціальних інститутів як об'єктів і суб'єктів звичаєвого права, компонентів народної педагогіки) в етноформувальних і етноконсолідувальних процесах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т595.221 + Ч313 +
Шифр НБУВ: РА340520

Рубрики:

      
13.

Кошечко Н.В. 
Науково-педагогічна діяльність С.А.Ананьїна (1873 - 1942): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Кошечко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано науково-педагогічну діяльність С.Ананьїна - вчителя, директора школи, вченого, професора, декана, активного громадського діяча. Охарактеризовано розвиток його особистості у суспільно-історичному та культурно-освітньому контексті періоду кінець XIX - перша третина XX ст., розкрито основні чиники її формування. Установлено періоди та напрямки його науково-педагогічної діяльності. Обгрунтовано освітній ідеал, мету, завдання, зміст освіти середньої школи за С.Ананьїним. Розкрито суть поняття "педагогіка інтересу" у наукових дослідженнях вченого. Проаналізовано узагальнені ним теоретичні підходи до організації естетичного та трудового виховання. Розкрито зміст актуальних педологічних ідей ученого. До наукового обігу введено нові історико-педагогічні документи, що характеризують С.Ананьїна як видатного педагога, психолога, педолога, філософа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА355648

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Прокоф'єв Є. Г. 
Організаційно-педагогічні засади загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Є. Г. Прокоф'єв ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше розроблено модель загальнопедагогічної підготовки майбутніх вчителів за умов дистанційного навчання, яка включає мету, принципи, методологічні підходи, умови ефективного використання дистанційного навчання, етапи підготовки, педагогічні програмні засоби, рівні готовності студентів до діяльності й електронні навчальні курси "Педагогіка" й "Історія педагогіки". Удосконалено технологію введення системи дистанційного навчання в навчальний процес, що спрямовано на формування педагогічної компетентності як важливого складника професіоналізму майбутніх спеціалістів у процесі загальнопедагогічної підготовки. Уточнено зміст понять "дистанційне навчання", "дистанційна освіта", "педагогічні технології", "технології дистанційного навчання", "інформатизація", "інформаційно-освітнє середовище" тощо. Набули подальшого розвитку питання теорії та практики використання системи дистанційного навчання, заснованої на принципі індивідуалізації та реалізованої на засадах модульної дидактичної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.290 + Ч311 р30
Шифр НБУВ: РА382841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Тарабан Ю. В. 
Організаційно-педагогічні основи теологічної освіти в університетах Федеративної Республіки Німеччини / Ю. В. Тарабан. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з'ясовано теоретичні, нормативні, організаційні, змістові та методичні основи теологічної освіти в університетах Федеративної Республіки Німеччини та визначено можливості творчого використання прогресивного німецького досвіду теологічної освіти в Україні. Схарактеризовано стан розробленості проблеми теологічної освіти у вітчизняному та зарубіжному науковому просторі. Констатовано формування в досліджуваній сфері міждисциплінарного дискурсу, що об'єднує науковців ‒ представників широкої сукупності галузей знань у їх прагненні втілити позитивні здобутки досліджуваної теорії на практиці. Застосування історико-педагогічного підходу дозволило окреслити етапи розвитку теологічної освіти у доуніверситетський та університетський періоди розвитку європейської вищої освіти, схарактеризувати ґенезу нормативних основ, організаційних підходів, змісту, форм та методів навчання теології від найдавніших часів виникнення християнського віровчення у монастирських школах, у середньовічних університетах та в університетах Нового часу. Висвітлено концептуальні основи теологічної освіти в університетах Німеччини. Висвітлено низку авторських концепцій теології освіти, що здійснюють суттєвий вплив на розбудову та трансформацію теологічної освіти в університетах Німеччини та у світі в цілому в умовах активізації впливів глобалізації. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше у педагогічній науці цілісно з'ясовано теоретичні, нормативні, організаційні та методичні основи теологічної освіти в університетах Федеративної Республіки Німеччини. Отримані результати можуть бути використані у практичній діяльності для модернізації освітнього процесу (або окремих його елементів) на теологічних факультетах вітчизняних закладів вищої освіти, для вивчення у межах навчальних курсів вищої школи (порівняльна педагогіка, педагогіка вищої школи, методика виховної роботи, інновації в освіті, спецкурсів з проблем розвитку освітніх систем у зарубіжжі) у державних закладах вищої освіти України для підготовки студентів педагогічних ЗВО, педагогів у закладах післядипломної педагогічної освіти, фахівців з організації навчальної роботи у закладах освіти, а також у конфесійних закладах освіти. Результати дослідження та рекомендації можуть бути взяті до уваги при формуванні концептуальних засад національної політики у сфері релігії та освіти.^UThe dissertation is a comprehensive study, within the framework of which the theoretical, normative, organizational, substantive and methodological foundations of theological education at universities of the Federal Republic of Germany were clarified, and the possibilities of creative use of the progressive German experience of theological education in Ukraine were determined. The state of the development of the problem of theological education in the national and foreign scientific. A tendency towards the formation of an interdisciplinary discourse in the field under study was defined. It could unite scientists from various branches of knowledge in their desire to translate the positive achievements of the theory under study into practice. In the framework of the conceptual and terminological study apparatus, its author's classification had been proposed, three groups of concepts were distinguished and characterized interaction aimed at the formation of the competencies of specialists in theology. Further development and refinement were given by the characteristic of pedagogical, legal, theological, and international terminology in the field of theological education.There were introduced into scientific circulation lesser-known for the local scientific community German-speaking and English-language sources in the field of the problem under study. The practical significance of the results of the study. The results of the study and recommendations can be taken into account when forming the conceptual foundations of national policies in the field of religion and education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Дікова-Фаворська О.М. 
Особливості формування особистості майбутнього спеціаліста в умовах інституціоналізації приватної освіти: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / О.М. Дікова-Фаворська ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

У дисертації розглядаються актуальні проблеми формування особистості в умовах інституціоналізації вітчизняної приватної вищої школи. Доводиться, що виховний потенціал приватних вузів України має великі ресурсні можливості щодо підготовки висококваліфікованих спеціалістів, орієнтованих на ринкові зміни. Аналізуються основні фактори становлення майбутніх фахівців, зокрема, педагогіка партнерства, співпраця головних суб'єктів навчально-виховного процесу у приватних вузах, їх спрямованість на діалогічну взаємодію. Здійснюється порівняльний аналіз внутрішньоособистісних характеристик студентів приватних та державних вузів, їх орієнтації на якості, необхідні спеціалісту за сучасних умов. Дається розгорнута характеристика основних завдань, напрямів та форм виховної роботи в приватних вузах, їх концептуальних засад, зокрема, положень полікультурного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91*18:ч30 + Ч481.203 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Драшко О. М. 
Підготовка вчителів обслуговуючої праці до використання художніх ремесел у навчально-виховному процесі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Драшко ; "Крим. гуманіт. ун-т", республік. вищ. навч. закл. (м. Ялта). — Ялта, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено підготовку вчителів обслуговуючої праці, виявлено та систематизовано освітньо-виховні функції художніх ремесел: ткацтво, вишивка, виготовлення національного одягу. Розглянуто критерії, показники та рівні підготовки вчителів обслуговуючої праці до використання художніх ремесел у навчально-виховному процесі. Розроблено та перевірено модель впровадження системи педагогічних умов підготовки вчителів обслуговуючої праці до використання художніх ремесел у навчально-виховному процесі, спецкурс "Педагогіка і психологія художніх ремесел", методичні рекомендації "Організація системної роботи з підготовки майбутніх учителів обслуговуючої праці до використання художніх ремесел у професійній діяльності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА373620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Курило О. Ю. 
Підготовка майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / О. Ю. Курило. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаціївперше: теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено дієвість структурно-функціональної моделі підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності, яка складається з цільового, методологічного, змістово-процесуального та оцінно-результативного блоків; забезпечує результат, яким є сформована готовність майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності; передбачає поетапне запровадження оновленого змісту, форм організації освітнього процесу, методів і засобів навчання; реалізується завдяки створенню психолого-педагогічних умов (посилення креативного наповнення практико-орієнтованого змісту навчання майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі; використання елементів творчої діяльності у формах організації освітнього процесу, методах і засобах навчання майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі; психолого-педагогічний супровід індивідуально-креативного професійного становлення майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі); уточнено поняття «підготовка майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності» і «готовність майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності», тлумачення яких орієнтоване на предмет дослідження;удосконалено зміст професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі завдяки впровадженню системи складних спеціалізованих задач і практичних проблем професійної (професійно-технічної) освіти та харчової галузі з елементами творчої діяльності;подальшого розвитку набули наукові ідеї щодо професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі на основі концептуальних (системного, синергетичного і компетентнісного) і специфічних (творчого і задачного) підходів. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що створено й упроваджено в процес професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів харчової галузі спеціальності 015 Професійна освіта (Харчові технології) систему складних спеціалізованих задач і практичних проблем професійної (професійно-технічної) освіти та харчової галузі з елементами творчої діяльності (на прикладі змісту дисциплін циклу професійної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 015 Професійна освіта (Харчові технології): «Психологія», «Професійна педагогіка» (1-й рік навчання), «Загальні технології харчових виробництв» (2-й, 3-й роки навчання), «Методика професійного навчання» (4-й рік навчання)). Спеціалізовані задачі та практичні проблеми професійної (професійно-технічної) освіти та харчової галузі розподіляються за цілепокладанням та очікуваними результатами згідно з компонентами та рівнями складності, зміст яких відображає певні види професійної діяльності (педагогічної, організаційно-методичної та самоосвітньої) з елементами творчості. Доведено дієвість організаційних форм та активних методів і засобів навчання в підготовці майбутніх інженерів педагогів харчової галузі до творчої професійної діяльності, зокрема: неімітаційних методів (дискусії, мозкові штурми), спрямованих на мотивацію пізнавальної діяльності, повідомлення навчальної інформації, формування й удосконалення професійних умінь та навичок, освоєння передового досвіду та контроль результатів навчання; імітаційних неігрових методів (імітаційні вправи, аналіз конкретних ситуацій і групові тренінги), спрямованих на імітацію професійної діяльності.^UIn the thesisfor the first time: theoretically substantiated, developed and experimentally tested the effectiveness of the structural-functional model of training future engineers-teachers of the food industry for creative professional activity, which consists of target, methodological, content-procedural and evaluation-resultative blocks; ensures the result, which is the preparedness of future engineers-teachers of the food industry for creative professional activity; provides for the gradual introduction of updated content, forms of organization of the educational process, methods and means of education; is implemented due to the creation of psychological and pedagogical conditions (strengthening the creative content of practice-oriented content of training of future engineers-teachers of the food industry; the use of elements of creative activity in the forms of organization of the educational process, methods and means of training future engineers-teachers of the food industry; psychological and pedagogical support of individual and creative professional development of future engineers-teachers of the food industry);the concepts «preparation of future engineers-teachers of the food industry for creative professional activity» and «readiness of future engineers-teachers of the food industry for creative professional activity», the interpretation of which is oriented to the subject of research have been clarified;the content of the professional training of future engineers-teachers of the food industry has been improved due to the introduction of a system of complex specialized tasks and practical problems of professional (vocational and technical) education and the food industry with elements of creative activity;scientific ideas regarding the professional training of future engineers-pedagogues of the food industry on the basis of conceptual (systemic, synergistic and competence-based) and specific (creative and problem-based) approaches gained further development.The practical significance of the research results is that a system of complex specialized tasks and practical problems of professional (vocational) education and the food industry with elements of creative activity (on the example of the content of the disciplines of the cycle of professional and practical training of higher education applicants in the specialty 015 Vocational Education (Food Technologies) has been created and implemented in the process of professional training of future food industry engineers-teachers in the specialty 015 Vocational Education (Food Technologies): «Psychology», «Professional Pedagogy» (1st year of study), «General Technologies of Food Production» (2nd, 3rd years of study), «Methods of Professional Training» (4th year of study)). Specialized tasks and practical problems of professional (vocational) education and the food industry are distributed according to the objectives and expected results in accordance with the components and levels of complexity, the content of which reflects certain types of professional activities (pedagogical, organizational, methodological and self-educational) with elements of creativity.The effectiveness of organizational forms and active methods and means of education in preparing future engineers-teachers of the food industry for creative professional activity has been proven, in particular: non-imitation methods (discussions, brainstorming) aimed at motivating cognitive activity, communicating educational information, forming and improving professional skills and abilities , development of best practices and control of training results; simulation non-game methods (simulation exercises, analysis of specific situations and group trainings) aimed at simulating professional activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Мужель Д. С. 
Підготовка майбутніх перекладачів у закладах вищої освіти Франції із використанням особистісно орієнтованих технологій навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Д. С. Мужель. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі підготовки майбутніх перекладачів у закладах вищої освіти Франції із використанням особистісно орієнтованих технологій навчання. Це компаративне дослідження пов’язане з переосмисленням зарубіжного досвіду організації особистісно орієнтованого навчання у вищих школах і університетах Франції та пошуком механізмів його адаптації до вітчизняних реалій сьогодення.Мета дослідження передбачає виявлення змістових й технологічних особливостей особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх перекладачів Франції, обґрунтування моделі і науково-методичних рекомендацій упровадження прогресивних ідей французького досвіду у вітчизняну систему вищої освіти.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому:? вперше визначено ідеї особистісно орієнтованих технологій навчання на основі психологічно орієнтованих методичних моделей; розроблено прогностичну модель професійної підготовки майбутніх перекладачів у закладах вищої освіти України із використанням французького досвіду особистісно орієнтованого навчання, у якій визначені спільні і відмінні риси професійної підготовки майбутніх перекладачів у Франції й Україні; –?уточнено сутність понять «професійна підготовка майбутніх перекладачів»; «перекладацька діяльність», «професійна компетентність перекладача»; конкретизовано компетентності, якими повинен оволодіти майбутній перекладач; розширено положення щодо світових тенденцій професійної підготовки перекладачів та їх діяльності на ринку праці;–?подальшого розвитку набули наукові підходи до процесу підготовки майбутніх перекладачів; різні підходи до функціонування перекладацької діяльності; організація вищої освіти у Франції; методичне і технологічне забезпечення професійної підготовки майбутніх перекладачів у Франції й Україні. Практичне значення дослідження полягає у розробці й реалізації змістовно-технологічного забезпечення професійної підготовки майбутніх перекладачів із використанням особистісно орієнтованих технологій навчання; науково-методичних рекомендацій щодо підготовки фахівців у сфері перекладу в організаційному (на державному та університетському рівнях) та технологічному планах (на викладацькому й особистісному рівнях); у написанні розділу монографії «Вища освіта різних країн світу» («Особливості вищої освіти Франції»), словника («Педагогічна інноватика: термінологічний словник»); у застосуванні теоретичного та практичного матеріалу, джерельної бази дисертації у змісті таких навчальних дисциплін як «Інноваційні технології навчання», «Педагогіка вищої школи», «Порівняльна педагогіка», «Розвиток університетської освіти». Результати дослідження можуть бути використані при розробленні освітніх програм, підручників і посібників, робочих навчальних програм із педагогічних дисциплін. У дисертації визначено і охарактеризовано сучасні тенденції професійної підготовки перекладачів і їх діяльності на ринку праці як напрямів сучасного розвитку означеної галузі: глобалізація, інтернаціоналізація, інформатизація, локалізація, централізація і послідовне управління лінгвістичними активами, спеціалізація на певній тематиці, особистісна орієнтація освіти. Уточнено сутність базових понять дослідження «професійна підготовка майбутніх перекладачів»; «перекладацька діяльність», «професійна компетентність перекладача»; розглянуто різні підходи до функціонування перекладацької діяльності (структурно-семантичний, функціональний, комунікативно-функціональний, міжкультурний, лінгвістичний, когнітивний, інтегрований, ергономічний); визначено методологічні підходи дослідження (особистісно орієнтований, компетентнісний, міжкультурний, когнітивно-комунікативний); на основі аналізу стандартів, які регламентують перекладацькі послуги, виокремлено основні компетентності у структурі професійної компетентності майбутнього перекладача (особистісна, фахова, інформаційно-технічна, міжкультурна).Розглянуто аспекти застосування особистісно орієнтованих технологій як навчання, центром якого є особистість людини, її самобутність, самоцінність, суб’єктний досвід: принципи, практичні завдання, класифікація, ознаки, головні ідеї, моделі, методичні поради щодо впровадження.Висвітлено основні напрями сучасної освітньої політики Франції у сфері вищої освіти.^UThe dissertation is devoted to the actual problem of training of future translators in higher education institutions in France with the use of personality –oriented learning technologies. This comparative study is related to the rethinking of foreign experience in the organization of personality-oriented education in higher schools and universities of France and the search for mechanisms for its adaptation to the domestic realities of today.The purpose of the study is to identify the content and technological features of personality-oriented professional training of future translators of France, substantiate the model and scientific and methodological recommendations for the introduction of progressive ideas of the French experience in the domestic higher education system.The scientific novelty of the study is that:–?for the first time the ideas of personality-oriented learning technologies are identified based on psychologically oriented methodological models; a prognostic model of professional training of future translators in higher education institutions of Ukraine using the French experience of personality-oriented education has been developed, and it identifies common and distinctive features of professional training of future translators in France and Ukraine;–? the essence of the concepts «professional training of future translators» has been specified; «translation activity», «professional competence of a translator»; the competencies that the future translator have to master have been specified; the provisions of global trends in the training of translators and their activities in the labor market have been specified;–? scientific approaches have got further development to the process of future translators training; different approaches to the functioning of translation activities; organization of higher education in France; methodical and technological support of professional training of future translators in France and Ukraine.The practical significance of the research lies in the development and implementation of content-technological support for the professional training of future translators using personality-oriented learning technologies; scientific and methodological recommendations for the training of specialists in the field of translation in the organizational (at the state and university levels) and technological plans (at the teaching and personal levels); in writing a section of the monograph «Higher education of different countries» («Features of higher education of France»), a dictionary («Pedagogical innovation: a terminological dictionary»); in the application of theoretical and practical material, the source base of the dissertation in the content of such disciplines as «Innovative learning technologies», «Higher school pedagogy», «Comparative pedagogy», «Development of university education». The results of the study can be used in the development of educational programs, textbooks and manuals and working curricula in pedagogical disciplines.The dissertation identifies and characterizes the current trends of the translators training and their activities on the labor market as areas of modern development of this industry: globalization, internationalization, informatization, localization, centralization and consistent management of linguistic assets, specialization in certain topics, personal orientation of education. The essence of the basic concepts of the «professional training of future translators» research has been specified; «Translation activity», «professional competence of a translator»; different approaches to the functioning of translation activities (structural-semantic, functional, communicative-functional, intercultural, linguistic, cognitive, integrated, ergonomic) have been considered; methodological approaches of research have been defined (personality-oriented, competence, intercultural, cognitive-communicative); based on the analysis of standards governing translation services, the main competencies in the structure of professional competence of the future translator (personal, professional, information and technical, intercultural) have been identified.Aspects of application have been considered of such personality-oriented technologies as training, the center of which is a person's personality, identity, self-worth, subjective experience: principles, practical tasks, classification, features, main ideas, models, methodological advice on implementation.The main directions of modern French educational policy in the field of higher education have been highlighted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Баранова О.А. 
Підготовка майбутніх учителів початкових класів до попереджувально-корекційної роботи з учнями: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.А. Баранова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 22 с. — укp.

Розглянуто проблему підготовки майбутніх учителів початкових класів до попереджувально-корекційної роботи з учнями. З'ясовано основні параметри педагогічної технології, яка забезпечує стійку результативність підготовки у вищому навчальному закладі майбутнього вчителя початкових класів в зазначеному напрямку. У ході експерименту застосовано модель формування готовності студентів до самореалізації у визначеній галузі, виявлено наявність взаємодії та взаємозалежності мотиваційного, змістового та процесуального компонентів. Розроблено й опробовано спецкурс для студентів за спеціальністю "Педагогіка і методика початкового навчання."

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3
Шифр НБУВ: РА315242 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського