Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (170)Книжкові видання та компакт-диски (126)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>K=РУСОВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Барліт О.О. 
Аксіологічні засади ставлення школярів до природи у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Барліт ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено педагогічну проблему вдосконалення сучасної системи екологічної освіти школярів на основі інтеграції прогресивних здобутків вітчизняної педагогічної теорії та практики кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховний процес. На підставі ретроспективного аналізу педагогічних концепцій вітчизняних науковців розвинуто педагогічну модель формування аксіології природи (О. Герд, М. Сумцов), грунтуючись на етнокультурній варіативності й інвайронментальних чинниках (С. Русова, І. Стешенко), етико-естетичних і психологічних механізмах єднання людини з природою (Б. Грінченко, М. Грот). Доведено необхідність застосування аксіологічного підходу як продукту синтезу наукового філософського, педагогічного, психологічного, культурологічного знання, що передбачає взаємодію всіх суб'єктів освіти та їх ставлення до світу за етичними принципами, доповнює простір навчання та виховання ціннісними настановами та відкриває можливості для етноантропологічного спрямування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.27 +
Шифр НБУВ: РА362803

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Мордас І.В. 
Внесок учених Київського національного економічного університету у розвиток економічної науки в Україні (перша третина ХХ ст.): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.01 / І.В. Мордас ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана". — К., 2008. — 19 с. — укp.

Вперше системно досліджено науковий доробок учених Київського національного економічного університету першої третини XX ст. Проаналізовано наукові праці С.Є.Слуцького, М.В.Довнар-Запольського, К.Г.Воблого, Р.М.Орженцького, О.О.Русова, Л.М.Яснопольського, М.В.Птухи, П.Л.Кованька, О.П.Оглоблина, С.І.Гольдельмана, висвітлено їх внесок у розвиток економічної науки в Україні. Зроблено висновок, що наукові дослідження університетських учених-економістів суттєво вплинули та визначили особливості подальшого розвитку економічної науки в Україні, а в окремих випадках - у всьому світі. Розглянуто тенденції розвитку економічної науки й освіти в Україні у першій третині XX ст., охарактеризовано соціально-економічні передумови заснування Київського національного економічного університету. Розкрито роль наукових розробок університетських учених у становленні наукових шкіл і формуванні основних напрямків економічних досліджень в Україні у першій третині XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У02(4УКР)5/6 +
Шифр НБУВ: РА357675

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Гонюкова Л.В. 
Громадсько-політична та культурно-просвітницька діяльність Софії Русової (1870-ті - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Гонюкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено життя, громадсько-політичну та культурно-просвітницьку діяльність С.Ф.Русової. На підставі аналізу широкої джерельної бази визначено комплекс чинників, що справили вирішальний вплив на формування її світогляду, відігравали важливу роль у становленні її громадянської позиції. Детально розглянуто діяльність С.Русової в українських громадах та революційних гуртках, партії соціалістів-федералістів. Розкрито політичні погляди С.Русової, проаналізовано процес їх трансформації. Доведено прогресивне значення її праці у демократичних виданнях ("Світло", "ЛНВ", "Рада") з метою вирішення українського питання. Відтворено основні віхи роботи С.Русової щодо створення системи національної освіти. Показано її внесок в інтеграцію українського громадського руху у світовий, розкрито значення наукової діяльності. Досліджено розроблені С.Русовою концептуальні засади побудови Української Національної Жіночої Ради і Всеукраїнської Учительської Спілки, Педагогічного інституту (Прага), напрями та зміст їх роботи. Подано оцінку внеску С.Русової у розвиток суспільно-політичного життя України кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11(4УКР)5Д Русова С. + Т3(4УКР)52-7 + Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)5-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА310250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Кліщ Л.І. 
Коломийський журнал "Жіноча доля" (1925 - 1939) в літературному процесі Галичини початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.І. Кліщ ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2006. — 16 с. — укp.

Вперше проведено монографічне дослідження історії виникнення та діяльності коломийського журналу "Жіноча Доля", з'ясовано його суспільно-політичну спрямованість, визначено комунікативні функції та концептуалістику літературно-критичних і публіцистичних виступів. Показано роль періодичного видання у літературно-мистецьких процесах 1925 - 1939 рр. Вперше проаналізовано художньо-публіцистичні виступи Н.Кобринської, О.Кобилянської, О.Дучимінської, У.Кравченко, О.Теліги, О.Кисілевської, Х.Алчевської, М.Божук, С.Русової та "жіночого" бомонду доби, що представляв українське красне письменство у Чехії, Польщі, Німеччині, Англії, Канаді, Америці, Автрії, Бельгії, Австралії. Виявлено й узагальнено найбільш істотні риси національно-суспільних і літературно-художніх явищ саме у зв'язку з діяльністю журналу "Жіноча Доля". Висвітлено суттєве значення періодичного видання у розвитку національної журналістики, літератури, мови, а також у формуванні самосвідомості жіноцтва та консолідації українських сил і груп, включаючи діаспору, з метою вирішення національно-державницьких проблем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-319 + Ш5(4УКР)5-379 + Ч612.3(4УКР)-52 +
Шифр НБУВ: РА342679

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Фролова О.Є. 
Концепція особи в освітньому вченні С. Русової: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.12 / О.Є. Фролова ; НДІ українознав. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз концепції особи в українознавчо-освітніх дослідженнях С. Русової. Доведено, що її твори є важливим джерелом української освітньої думки, яке містить ідеї та підходи, що відповідають потребам сучасної трансформації системи освіти в Україні. Встановлено, що як предмет українознавчо-філософського аналізу освіти погляди С. Русової недостатньо досліджені. Відзначено щодо наявності спроб, зроблених з метою визначення особливостей світоглядно-філософського підгрунтя творів С. Русової та тлумачення в них особи. Зазначено про методологічну значущість для освіти та виховання особи ідей С. Русової, яка визначається їх пиродовідповідним, державницьким, правовим і гуманістичним змістом відповідно до єдності концентрів: Україна - етнос; Україна - природа; Україна - мова; Україна - нація та держава; Україна у міжнародних відносинах; Україна - ментальність, доля; Україна - історична місія. Обгрунтовано, що людина постає в освітній системі С. Русової як мікрокосм і розглядається у аспекті її суті, саморозвитку. Відзначено, що С. Русова ототожнює тип нової людини з сильною національно-орієнтованою особистістю, яка занурена в глибини національного світобачення, а також широко відкрита до досягнень європейської духовної культури. Визнаючи людський організм фізіологічним носієм, суть особи С. Русової вбачала у соціокультурній діяльності, яка спрямовує здібності організму до реалізації у певному національно-культурному середовищі. Розкрито вирішальну роль освіти як основного способу включення людини в соціокультурний простір та способу засвоєння загальнолюдських і національних моральних цінностей і норм у становленні особи. Згідно з вченням С. Русової, саме школа є одним з могутніх факторів виховання особи, формування її життєвих компетентностей і орієнтирів, духовності, моральності, національної гідності та патріотизму. Враховуючи залежність освіти від держави, вирішення проблеми соціокультурного спрямування освіти С. Русова знаходила в її гуманітаризації. Показано теоретичну та практичну значущість одержаних результатів і можливості їх використання для подальшого дослідження освітніх процесів в Україні.

  Скачати повний текст


Шифр НБУВ: РА363247

      
6.

Бородіна Г.Г. 
Мережа бібліотек Півдня України: формування та тенденції розвитку (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Г.Г. Бородіна ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2003. — 21 с. — укp.

На базі архівних джерел зроблено спробу виявити основні тенденції та напрями розвитку бібліотечної справи регіону України в територіально-адміністративних межах сучасних Миколаївської, Одеської та Херсонської областей протягом XIX - початку XX ст. Встановлено наявність мережі бібліотек того часу, розподілених за типами: публічні (міські, губернські, громадські), народні (як різновид публічних бібліотек), спеціальні (навчальних закладів - вищих, середніх і галузевих), а також власні книжкові зібрання. Показано активність процесу формування мережі публічних бібліотек на півдні України. Документально доведено, що ці процеси значною мірою впливали на формування мережі бібліотек у Російській імперії. Виявлено, що саме в цьому регіоні відбувалося становлення бібліотек морського та технічного профілю (спеціальних морських бібліотек): бібліотеки штурманського училища, бібліотеки при гідрографічному депо, Севастопольської морської офіцерської бібліотеки; вищих навчальних закладів. Охарактеризовано внесок українських учених, громадських і політичних діячів (М. Аркаса, Г. Ге, С. Русової, М. Пирогова, С. Сільванського, А. Скальковського), бібліотечних фахівців (М. Беккера, М. Попруженка, В. Шенфінкель), а також книговидавців (М. Клочкова, К. Тотті, В. Картамишева) у розвиток бібліотечної мережі регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч733(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА324435

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Горбатюк Н.М. 
Народність як принцип виховання у педагогічній науці другої половини XIX - XX століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Горбатюк ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історико-педагогічну літературу з проблеми виховання на підставі принципу народності. Висвітлено передумови становлення ідеї народності у вихованні в дихотомії часу-простору. Проаналізовано розвиток принципу народності у вихованні в період становлення модерної педагогічної думки, у період 1905 - 1920 рр. та у сучасній педагогічній теорії. Запропоновано дефініцію принципу народності. Відзначено, що у вітчизняній педагогічній науці накопичено великий досвід з проблеми дослідження. У працях О. Духновича, К. Ушинського, Б. Грінченка, С. Русової, І. Огієнка, Я. Чепіги, М. Грушевського, В. Сухомлинського розкрито народність як принцип виховання, обгрунтовано її роль і значення у вихованні молодого покоління. Зауважено, що ця проблема актуальна на сучасному етапі відродження національної ідеї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА363829

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Рахно О.Я. 
Олександр Русов у науковому і громадсько-політичному житті України (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Я. Рахно ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Визначено комплекс чинників, які вплинули на формування світогляду О.О.Русова та становлення його громадянської позиції. Досліджено наукову та громадсько-політичну діяльність. Проаналізовано внесок ученого в земську статистику, етнографію, філологію, історію, детально розглянуто його роботу в Південно-Західному відділі Російського географічного, у Харківському історико-філологічному та Вільному економічному товариствах та розкрито значення наукової діяльності. Проаналізовано участь О.Русова у земському конституційному, просвітницькому та національно-визвольному русі. Оцінено його внесок до наукового та суспільно-політичного життя України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-8 Русов, О. + Ш2 г (4УКР)5д Русов, О.О.
Шифр НБУВ: РА326624

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Донченко Л.І. 
Підготовка соціально-педагогічних кадрів у вітчизняній теорії та практиці (20 - 30-ті рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.І. Донченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 21 с. — укp.

Проаналізовано процес формування системи підготовки соціально-педагогічних кадрів в Україні у 1920 - 1930-х рр., визначено передумови її становлення, виділено й охарактеризовано основні періоди розвитку (1919 - 1924 рр. - започаткування, 1925 - 1928 рр. - удосконалення, 1929 - 1932 рр. - уніфікації). Висвітлено внесок провідних вітчизняних педагогів та освітян досліджуваного періоду (Г.Гринька, О.Залужного, А.Макаренка, Я.Мамонтова, О.Попова, С.Русової, Я.Раппо, І.Соколянського) у розвиток системи підготовки соціально-педагогічних кадрів. Проаналізовано зміст, форми, методи та особливості практичної соціально-педагогічної підготовки майбутніх фахівців. Розглянуто можливості творчого використання прогресивного досвіду минулих років у сучасній системі підготовки соціально-педагогічних кадрів, визначено прогностичні тенденції її подальшого розвитку та удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р(4УКР) + Ч33(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА351237

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Барнич О. В. 
Проблема розвитку творчих здібностей молодших школярів у художній спадщині українських педагогів (др. пол. XIX - XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Барнич ; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано особливості впливу креативного потенціалу художньої спадщини українських педагогів (друга половина ХІХ - ХХ ст.) (Олена Пчілка, С. Русова, Б. Грінченко, М. Коцюбинський, Леся Українка, К. Малицька, Марійка Підгірянка, І. Блажкевич) на процес розвитку творчих здібностей особистості молодшого школяра. Розкрито погляди педагогів на проблему розвитку творчих здібностей, формування творчої особистості учня молодшого шкільного віку. Визначено напрями застосування художньої спадщини педагогів з метою реалізації творчого потенціалу молодших школярів у процесі роботи з текстовим матеріалом, який містить креативний та морально-етичний компоненти. Визначено першочергову значущість взаємодії понять "творчі здібності" та "мораль" для оптимізації процесу розвитку творчих здібностей особистості учня молодшого шкільного віку та креативний потенціал художньої спадщини українських педагогів (друга половина ХІХ - ХХ ст.) щодо реалізації даної взаємодії. Проаналізовано авторський дидактичний посібник та результати роботи з ним учнів молодшого шкільного віку в різних регіонах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч421.359
Шифр НБУВ: РА382608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

Географічні рубрики:
  

      
11.

Новгородський Р.Г. 
Проблема соціалізації особистості в педагогічній теорії і практиці України в 20-ті роки ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Р.Г. Новгородський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність соціалізації як педагогічного феномену. Виявлено витоки становлення та розвиток ідей соціалізації учнівської молоді. Систематизовано погляди українських вчених, зокрема, С. Анальїна, С. Арнаутова, Г. Ващенка, Б. Грінченка, М. Грушевського, О. Залужного, Г. Лубенця, О. Музиченка, І. Огієнка, С. Русової, Я. Ряппо, М. Скрипника, І. Соколянського, І. Стешенка, Я. Чепіги щодо проблеми соціалізації учнівської молоді. Виділено провідні ідеї, завдання та зміст соціалізації, проаналізовано форми та методи соціалізації в закладах соціального виховання. Актуалізовано основні соціально-педагогічні ідеї 1920-х рр. за сучасних умов реформування освітньої галузі. Представлено значну кількість невідомих і маловідомих документів та архівних джерел з проблеми соціалізації особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч312(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА366268

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Таран О.М. 
Проблеми дидактики в педагогічній спадщині С.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Таран ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Висвітлено динаміку становлення та розвитку дидактичних поглядів видатного українського педагога С.Русової (1856 - 1940 рр.), виділено й охарактеризовано в цьому процесі основні періоди: 1871 р. - кінець XIX ст. - виникнення інтересу до педагогічної праці та формування педагогічного покликання; початок XX ст. - 1917 р. - вивчення розвитку вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, глибоке осмислення новітніх підходів реформаторської педагогіки; 1917 - 1920 рр. - активна праця в уряді УНР, у реформуванні системи освіти в Україні; роки міграції - плідна праця у вищих школах, написання грунтовних монографічних досліджень з проблем дидактики. Виокремлено внесок С.Русової у розробку теоретичних і практичних питань теорії навчання, розкрито погляди на предмет та основні категорії дидактики, суть процесу навчання, мету та завдання навчання, зміст, принципи, форми й методи навчання, вимоги до вчителя. Виявлено прогресивні дидактичні ідеї С.Русової, які можуть бути використані для розробки концептуальних засад системи освіти та виховання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211 +
Шифр НБУВ: РА326253

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Пшеврацька О.В. 
Психолого-педагогічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях С.Ф.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / О.В. Пшеврацька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Досліджено психологічні та педагогічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях С.Ф.Русової. Наведено аналіз психолого-педагогічних підходів до його організації за кордоном. Здійснено порівняльний аналіз теоретико-методичних підходів у системах дошкільного виховання С.Ф.Русової та М.Монтессорі. Розкрито психологічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях вченої, проаналізовано умови його організації, визначено актуальність та можливість використання у системі сучасної дошкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА317895 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Груць Г.М. 
С.Русова і просвітительський рух в Україні: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Груць ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виникнення і розвитку просвітительського руху в Україні та діяльність С.Русової у контексті цього руху. Теоретично обгрунтовано, що не дивлячись на важкі соціально-економічні, політичні та культурні умови, український просвітницький рух став важливою складовою національно-визвольного руху, а просвітницька діяльність і творчість С. Русової - феноменом у розвитку просвітительської думки в Україні кінця ХІХ - початку ХХ століття. Прогресивні педагогічні ідеї С. Русової можуть бути використані для розробки концептуальних основ системи освіти та виховання в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Русова С. + Ч710.3(4УКР)5-8 Русова, С.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Русова В.В. 
Самоактуалізація особистості як умова профільного навчання старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Русова ; Ін-т пед. освіти і освіти доросл. АПН України. — К., 2007. — 22 с.: рис. — укp.

Розкрито суть поняття "самоактулізація особистості". Розроблено особистісно-самоактуалізувальний підхід до вивчення та розвитку здатності старшокласнків до самоактуалізації як умови профільного навчання. Запропоновано психологічну карту потенціалів самоактуалізованої особистості та структурно-функціональну модель формування в учнів здатності до самоактуалізації як умови профільного навчання. Розроблено й експериментально перевірено консультативно-розвивальну програму психологічного супроводу процесу самоактуалізації старшокласників як умови інноваційного профільного навчання стосовно виконання учнями науково-дослідних робіт з психології у МАН України. Запропоновано напрямки вдосконалення традиційних форм профільної підготовки учнів на базі розвитку в них особистісної здатності до самоактуалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.204 +
Шифр НБУВ: РА350694

Рубрики:

      
16.

Джус О.В. 
Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції (1922 - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Джус ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості діяльності Софії Русової як педагога і громадського діяча за межами України та наведено її біографію. Визначено основні напрями роботи науковця. Проаналізовано зміст науково-педагогічної діяльності С.Русової, зокрема, організаторсько-практичної щодо розбудови українського шкільництва і наукових установ у Чехословаччині, теоретичної як викладача українських шкіл, автора монографій, курсів лекцій, наукових розвідок, рецензій. Виявлено та охарактеризовано провідні положення наукового доробку Софії Русової стосовно теоретичних засад педагогіки, мети, завдань, змісту діяльності української національної школи, національного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА315740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Пантюк Т.І. 
Теорія і практика фізичного виховання дітей дошкільного віку в Україні (1918 - 1939 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.І. Пантюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено процес становлення та розвитку системи фізичного виховання дошкільників в Україні у міжвоєнну добу. Розглянуто вплив педагогічних теорій вітчизняних (С.Русової, Я.Чепіги, П.Франка, А.Животка та ін.) і зарубіжних (Ф.Фребеля, М.Монтессорі, сестер Агацці, Г.Горна та ін.) теоретиків дошкільного виховання на процес становлення та розвитку фізичного виховання дітей дошкільного віку. На підставі систематизованих архівних документів, посібників, інструкцій, порадників, матеріалів періодичної преси досліджено теоретичні засади фізичного виховання дошкільників, зміст та особливості організаційних форм і засобів фізичного виховання дітей дошкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч413(4УКР)6 + Ч413(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА313618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Пеньковець О.М. 
Філософсько-освітні погляди С.Русової (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О.М. Пеньковець ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто соціально-філософські засади вчення українського філософа та педагога С.Русової. Проаналізовано особливості творів науковця, ступінь дослідження її соціально-філософських поглядів у науковій літературі з позицій розуміння соціальної філософії як інтегративного знання про суспільство, що включає в себе власну історію та є аспектом існування суспільства, як самотвірної освітньої системи. Вивчено соціально-філософські погляди науковця щодо суспільства, освіти, ролі національного в осмисленні освіти й особи, питання конституювання національної школи та національної освіти, взаємодії освіти й держави, а також виховання вільної особистості - мету освіти. Систематизовано соціальні цінності освітнього процесу на основі соціально-філософського аналізу творів С.Русової.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч430 + Ю252:Ч30 + Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА314426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Васильєва О.В. 
Формування морально-естетичної культури учнівської молоді засобами хорового мистецтва на Слобожанщині (кінець ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Васильєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 22 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження проблеми формування морально-естетичної культури учнівської молоді засобами хорового мистецтва на Слобожанщині в історичному аспекті. Проаналізовано внесок вітчизняних філософів та педагогів досліджуваного періоду А.Гілярова, Н.Грота, Б.Грінченка, А.Козлова, С.Миропольського, С.Русової, К.Ушинського, А.Чалпанова, Я.Чепіги, П.Юркевича щодо розробки проблеми розвитку морально-естетичної культури молоді. Узагальнено досвід формування морально-естетичної культури учнівської молоді: розглянуто зміст діяльності учнівських хорів, визначено напрями та форми роботи музично-просвітницьких товариств, з'ясовано специфіку підготовки керівників хорів і вчителів співу. Досліджено діяльність музичних, просвітницьких організацій та хорових товариств Слобожанщини, зокрема Харківського товариства любителів хорового співу, Харківського музичного гуртка, Харківського церковно-співочого товариства та Харківського товариства поширення в народі грамотності. Розкрито роль відомих харківських диригентів та діячів мистецтв М.Ведринського, П.Кравцова, О.Літинського, М.Новикова, Н.Сумцової, І.Туровєрова, А.Юр'яна у формуванні морально-естетичної культури слобідського регіону. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи та історичні факти, пов'язані з досліджуваною проблемою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.23 + Ч33(4УКР5)52 + Щ314.1-03(4УКР)5 + Щ314.1-7 р(4УКР)21-3 +
Шифр НБУВ: РА343797

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Євдокименко І. М. 
Національно-патріотична домінанта у публіцистиці Софії Русової / І. М. Євдокименко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі проаналізовано в хронологічній послідовності основні періоди публіцистичної діяльності відомої української громадської та культурно-освітньої діячки через становлення і розвиток головної ― національно-патріотичної домінанти в її публікаціях. У процесі аналізу публіцистичної спадщини С. Русової всі публікації систематизовано за певним жанрово-тематичним принципом та розподілено на: літературно-критичні огляди, рецензії, замітки; мистецтвознавчі статті, проблемні та аналітичні статті, звіти на педагогічну тематику; біографічні, історичні та подорожні нариси; праці, написані для жінок і про жінок (статті, характеристики-силуети, замальовки, есе), а також охарактеризовано їх за основним призначенням і виховним спрямуванням (родинне виховання, суспільне призначення жінки, громадянське виховання). За матеріалами, акумульованими у процесі опрацювання джерельної бази наукового дослідження, укладено бібліографічний покажчик публіцистичної спадщини С. Русової за періодичними виданнями, які подано в алфавітному порядку. У дослідженні також здійснено кількісний аналіз публікацій, що дало змогу сформувати цілісне уявлення щодо публікаційної діяльності авторки, а також визначено їх частотність у періодичних виданнях кінця ХІХ − початку ХХ ст.^UThe dissertation is focused on determining the national and patriotic dominant in the publicistic works of S. Rusova – a prominent Ukrainian teacher, writer, theorist of literature, public figure, cultural and educational activist and foundress of the Ukrainian women's movement in Ukraine in the late XIX – early XX centuries.The national and patriotic dominant should be understood as the extrapolation of ideological and theoretical views of S. Rusova on the author's publicistic works. The ideology of the views consists in forming the national identity of Ukrainians, educational activities of intellectuals, development of education, science, national literature and language, promotion of publishing, improving the welfare of the people, development of civil rights and freedoms of Ukrainians, and joined efforts of different segments of Ukrainians for implementing sociopolitical and cultural projects, financial support for activities aimed at forming a nation-state.The main periods of publicistic activity of S. Rusova were analyzed and specified chronologically in the thesis in accordance with the topic and the object of the scientific research, with the focus on the formation and development of the national and patriotic dominant in her publications. It was proposed to study the publicistic heritage of S. Rusova according to four periods: 1888−1905, 1906−1916, 1917−1921, 1922−1938. The chronological limits of each period are justified by certain life facts and sociopolitical conditions, which were taking place in the country at that time.Publicistic works of S. Rusova were systematized according to the genre and thematically: literary critical reviews, critiques, notes; art history articles, problematic and analytical articles, reports on pedagogical topics; biographical, historical and travel essays, works written for women and about women (articles, characteristics-silhouettes, sketches, essays).Based on the materials accumulated in the process of working with the source base of the scientific research, a bibliographic index of S. Rusova's publicistic heritage was compiled according to periodicals, presented in the alphabetical order, chronological limits being from 1888, i.e. from the appearance of the first article to 1938, when the last publication in S. Rusova's lifetime was published.A quantitative analysis of publications was also carried out; it allowed forming a holistic view of the author's publications. S. Rusova published 85 works as separate brochures, 380 publications were printed in 65 different periodicals. The most popular of them were pedagogical and women's magazines "Light" ("Kyiv"), "Russian School" (St. Petersburg), "Women's Fate" (Kolomyia), "Free Ukrainian School" (Kyiv), "New Ukraine" (Prague), etc.The choice of periodicals often depended on several main factors: the author's location at certain periods of her life, the focus of the publication itself and the socio-political events that took place in the country. Graphs representing the author's publishing activity and the frequency of her publications in periodicals of the late XIX – early XX centuries can be found in the appendices to the research.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського