Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (566)Книжкові видання та компакт-диски (94)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>K=СПІВПРАЦЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 50
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гаврилюк Т. Д. 
Адміністративно-правові засади співпраці міліції (поліції) з населенням: європейський досвід: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Т. Д. Гаврилюк ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-правовий аналіз понять досліджуваної проблеми, зокрема таких, як "взаємодія", "співробітництво", "співпраця", "партнерство", "громадська думка", "імідж", "паблік рилейшнз" та "довіра". Досліджено аспекти становлення співпраці міліції (поліції) з населенням в історичному контексті та сучасні тенденції їх розвитку. Визначено характерні особливості процесу взаємодії поліції європеських країн з населенням. Проаналізовано сучасний стан функціонування системи МВС України у сфері взаємодії з населенням та обгрунтовано можливі шляхи удосконалення в цьому напрямі з урахуванням позитивних напрацювань поліції європейських країн.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.028 + Х819(4)112.011.028
Шифр НБУВ: РА380770 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Московець В.І. 
Взаємодія населення з міліцією: стан та шляхи удосконалення: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.03 / В.І. Московець ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Вивчено процес взаємодії між населенням і міліцією у зв'язку зі соціальними змінами, які відбуваються в Україні. Розглянуто існуючі теоретичні підходи до визначення змісту соціальної взаємодії, можливості їх застосування під час конструювання програм щодо взаємозв'язків і співпраці між населенням і міліцією. Визначено поняття "взаємодія між міліцією і населенням". Розглянуто найважливіші взаємозв'язки між населенням і міліцією на різних рівнях. Узагальнено основні форми співпраці між населенням і міліцією (ДНД, пунктів охорони громадського порядку, робітничих і студентських загонів щодо сприяння діяльності міліції, консультативних пунктів тощо), обгрунтовано необхідність створення відповідної нормативно-правової бази для співпраці, удосконалення матеріально-технічних умов, інформаційного забезпечення, системи морального та матеріального стимулювання тощо. Запропоновано та впроваджено оригінальну програму "Взаємопорозуміння та співпраця між населенням і міліцією по охороні громадської безпеки" у с. Солоніцевці Дергачівського району на Харківщині.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.2 + С5*667.211
Шифр НБУВ: РА314305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Задорожна М.І. 
Гуманізація суспільної свідомості (державно-управлінський аспект): автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / М.І. Задорожна ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Л., 2008. — 23 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення завдань гуманізації суспільної свідомості через діяльність органів влади та державного управління. Виявлено, що гуманізованою є лише зріла свідомість, важливим чинником розвитку якої є співпраця і взаємодія у межах громадянського суспільства, накопичення соціального капіталу. Доведено, що стиль управління суттєво впливає на гуманізацію суспільної свідомості як фактор сприяння або перешкоди її зрілості та самореалізації підлеглих. Запропоновано принципи та методи гуманізації суспільної свідомості, які можуть використовувати владні інституції й органи державного управління. Визначено систему інституцій, які могли б взяти на себе відповідальність за вирішення проблеми гуманізації суспільної свідомості. Розкрито роль гуманітарних предметів у підготовці майбутніх політиків і державних службовців. Обгрунтовано значення національної ідеї та компромісного вирішення конфліктів для втілення гуманістичних ідеалів суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011-9 + Ю702.22 + Ю703.11 +
Шифр НБУВ: РА356623

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Поколодна О.В. 
Механізм вдосконалення взаємодії органів податкової служби з громадськістю: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / О.В. Поколодна ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Проведено дослідження взаємодії між органами податкової служби та громадськістю у сучасній Україні. На підставі аналізу феноменів громадськості та громадської думки, узагальнення існуючих підходів до здійснення зв'язків з громадськістю визначено особливості та принципи PR-діяльності в органах державного управління у цілому та в органах податкової служби зокрема. На підставі емпіричного аналізу нинішнього стану відносин між податківцями та громадськістю виявлено вкрай низький рівень поінформованості більшості громадян про цілі, завдання та функції органів податкової служби, відсутність дієвих механізмів громадського контролю за діяльністю податківців, негативний імідж багатьох працівників органів податкової служби. Встановлено, що нормативно-правова база, яка регулює діяльність органів податкової служби є вкрай недосконалою. Доведено, що реформування діяльності органів податкової служби є можливим за умов використання комплексу функцій системи управління: розробки нової стратегії податкової політики, застосування нових методів управління внутрішнім середовищем, а також раціоналізації управління зовнішнім середовищем. З метою підвищення ефективності взаємодії органів податкової служби з населенням розроблено механізм зв'язків з громадськістю, який містить такі складові: створення в регіональних податкових адміністраціях спеціальних окремих центрів із зв'язків з громадськістю, здатних функціонувати у межах двосторонньої симетричної моделі взаємодії з громадськістю, з урахуванням переходу до нових форм і методів податкового адміністрування; налагодження постійної безпосередньої взаємодії з громадськістю; активне використання засобів непрямої взаємодії з громадськістю, таких як співпраця із ЗМІ, електронний PR і соціальна реклама; розробку на підставі інформації, одержаної через канали зворотного зв'язку, пропозицій щодо удосконалення взаємодії з населенням та діяльності територіальних податкових органів у цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)201.08 +
Шифр НБУВ: РА349687

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Аль Тавалбех Серхан Ахмед 
Міжнародна співпраця бібліотек на базі комп'ютерних технологій: сучасний стан та перспективи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / Аль Тавалбех Серхан Ахмед ; Харківська держ. академія культури. — Х., 2002. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(0)ж + Ч730.58 + Ч734(0)8
Шифр НБУВ: РА320395

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Дікова-Фаворська О.М. 
Особливості формування особистості майбутнього спеціаліста в умовах інституціоналізації приватної освіти: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / О.М. Дікова-Фаворська ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

У дисертації розглядаються актуальні проблеми формування особистості в умовах інституціоналізації вітчизняної приватної вищої школи. Доводиться, що виховний потенціал приватних вузів України має великі ресурсні можливості щодо підготовки висококваліфікованих спеціалістів, орієнтованих на ринкові зміни. Аналізуються основні фактори становлення майбутніх фахівців, зокрема, педагогіка партнерства, співпраця головних суб'єктів навчально-виховного процесу у приватних вузах, їх спрямованість на діалогічну взаємодію. Здійснюється порівняльний аналіз внутрішньоособистісних характеристик студентів приватних та державних вузів, їх орієнтації на якості, необхідні спеціалісту за сучасних умов. Дається розгорнута характеристика основних завдань, напрямів та форм виховної роботи в приватних вузах, їх концептуальних засад, зокрема, положень полікультурного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91*18:ч30 + Ч481.203 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Волошин В.А. 
Природа, характер та динаміка співробітництва України з інститутами ОБСЄ: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / В.А. Волошин ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено місце та роль співробітництва України з інститутами ОБСЄ у контексті реалізації політики європейської інтеграції України. Розглянуто основні концептуальні підходи. Обгрунтовано методологічні засади для вивчення феномену інтеграції на європейському континенті та ролі ОБСЄ у цьому процесі. Доведено, що інститути ОБСЄ є найбільш дієвими інституціями на єпропейському континенті, що довели на практиці спроможність реально сприяти державам у проведенні реформ, адаптації законодавства й інших заходів, необхідних для побудови демократичної держави європейського типу. Для досягнення України в ЄС запропоновано більш активно та широко використовувати наявний інструментарій ОБСЄ. Доведено, що діяльність інститутів ОБСЄ економічного та "людського" вимірів Організації відбувається в одному руслі з положенням і принципами, на яких базується критерії набуття членства в ЄС. Запропоновано розглядати діяльність досліджуваних інститутів ОБСЄ як дієвий практичний інструмент реалізації євроінтеграційних прагнень зацікавленими державами-учасниками ОБСЄ. Установлено, що співпраця України з інститутами ОБСЄ, а також у рамках Організації з її учасниками сприяє налагодженню дружніх, взаємовигідних стосунків з Російською Федерацією, США, державами-членами ЄС, сусідніми країнами. Сформульовано практичні пропозиції щодо активізації співробітництва з інститутами ОБСЄ та реалізації політики європейської інтеграції України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4УКР)64-(0) + Ф4(4УКР)64-(0) + Ф4(4УКР)64-(0)
Шифр НБУВ: РА346761

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Тюшка А. В. 
Режим німецько-французької співпраці у європейській політиці безпеки та оборони: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04 / А. В. Тюшка ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено суть, форму, спосіб і ступінь впливу німецько-французької співпраці на процес формування та розвиток Європейської політики безпеки й оборони. Встановлено, що за суттю німецько-французькі відносини є конструктивною рушійною силою процесу європейської безпекової й оборонної інтеграції, а за формою виступають білатеральним міжнародним режимом, заснованим на спільних принципах, дійсним у межах спільних норм і правил та урегульованим низкою процедур, серед яких і спільні процедури ухвалення рішень. Розкрито, що за способом впливу німецько-французька співпраця становить своєрідний "представницький компроміс" дивергентних політичних позицій у межах ЄС, що є основою загальносоюзного консенсусу. Визначено, за ступенем впливу режим німецько-французької співпраці виступає необхідною та здебільшого достатньою умовою становлення та розвитку Європейської політики безпеки й оборони.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(НІМ)64-(4ФРА) + Ф4(0)64
Шифр НБУВ: РА376419 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Ларіна Т.О. 
Соціально-психологічні передумови аутоагресивної поведінки молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Т.О. Ларіна ; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено проблеми аутоагресивної поведінки молоді груп соціального ризику. Визначено індивідуально-типологічні особливості юнаків, належність до групи соціального ризику, а також соціально-психологічні передумови формування аутоагресивної поведінки молоді, якими є: стан дезадаптації, зумовлений деформацією смисложиттєвих орієнтацій та дисгармонійною міжособистісною взаємодією, що є наслідком несформованості такої стратегії спілкування, як співпраця. Виявлено, що схильність до ризикових вчинків та порушення механізму соціально-психологічної адаптації особистості обмежують можливості самореалізації і є однією з передумов формування несуїцидальних форм аутоагресивної поведінки молоді. Визначено, що схильність до аутоагресії корелює з такими особистісними характеристиками, як самозакоханість, незалежність, егоцентричність, підвищений рівень домагань та покірність, надмірна конформність і чуйність. Встановлено, що міжособистісна взаємодія молоді груп соціального ризику ускладнюється такими психологічними рисами особистості, як підвищена образливість, дратівливість, імпульсивна ворожість у разі виникнення протидії та критики власних дій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1 + Ю937-953.6 +
Шифр НБУВ: РА330024

Рубрики:

      
10.

Данилевич М.В. 
Співпраця сім'ї та школи у фізичному вихованні учнів середнього шкільного віку: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / М.В. Данилевич ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 17 с. — укp.

Експериментально вивчено вплив авторської програми співпраці сім'ї та школи на ефективність фізичного виховання учнів середнього шкільного віку. Збільшилась рухова активність школярів, що спричинило підвищення рівня розвитку рухових якостей, абсолютної та відносної працездатності дітей. Зафіксовано позитивні зміни у показниках функціонального стану серцево-судинної системи та розумової працездатності. Виявлено покращання стану здоров'я учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354

Рубрики:

      
11.

Клименко І.В. 
Співпраця України з міжнародними фінансово-кредитними установами в умовах ринкової трансформації економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / І.В. Клименко ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Проаналізовано міжнародні аспекти розвитку національної економіки на перехідній стадії ринкової трансформації. Розглянуто проблему співпраці України з міжнародними фінансово-кредитними установами за умов ринкової трансформації економіки. Запропоновано й обгрунтовано концептуальні підходи щодо формування ефективної бюджетної політики, а також оптимізації боргової стратегії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)826
Шифр НБУВ: РА308172 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Мельничук Г.Л. 
Становлення та еволюція зовнішньої політики Республіки Молдова (1991 - 2005 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Г.Л. Мельничук ; Черні. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості становлення та еволюції зовнішньої політики Республіки Молдова у 1991 - 2005 рр. Визначено внутрішньо- та зовнішньополітичні фактори, що вплинули на формування самостійної зовнішньої політики держави, розглянуто процес її міжнародного визнання. Доведено, що придністровський та гагаузький конфлікти негативно вплинули на міжнародний імідж Молдови. На підставі вивчення численних історичних джерел та документальних матеріалів розкрито сутність основних напрямків зовнішньої політики РМ та механізми її реалізації. Досліджено участь та діяльність республіки у міжнародних та регіональних організаціях, зокрема, проаналізовано еволюцію відносин Молдови з ЄС та співробітництво з НАТО, розглянуто розвиток двосторонніх відносин з країнами-сусідами - Україною та Румунією, а також з головним економічним і стратегічним партнером - Російською Федерацією. Зроблено висновок, що процес становлення та розвитку зовнішньої політики Республіки Молдова відбувався під впливом внутрішньополітичної ситуації та зовнішніх факторів. З'ясовано, що на сучасному етапі головна стратегічна мета зовнішньої політики держави - вступ до ЄС і конструктивна співпраця з країнами СНД, а основні напрямки її розвитку - західно- та східноєвропейський. Виділено три етапи становлення та розвитку зовнішньої політики Республіки Молдова, на базі яких розкрито механізми формування, прийняття та реалізації зовнішньополітичних рішень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4МОЛ)64-6 + Ф4(4МОЛ)64 +
Шифр НБУВ: РА351957

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Знахоренко О.М. 
Стратегічне партнерство в українсько-польських відносинах: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / О.М. Знахоренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання стратегічного партнерства українсько-польських відносин у державно-політичній, військовій, економічній та гуманітарній сферах. Проаналізовано зародження та розвиток ідеї українсько-польського стратегічного партнерства, основні чинники, які впливали на встановлення та динаміку стратегічного партнерства між Україною та Польщею, а також важливість партнерських стосунків для реалізації національних інтересів держав. Зроблено висновок, що розвиток українсько-польських відносин постійно знаходився під впливом західних держав, США та Росії, а також внутрішньополітичної ситуації в державах. Відзначено, що на сучасному етапі українсько-польські стосунки відповідають більшості критеріїв стратегічного партнерства, проте суттєвого вдосконалення потребують економічна, гуманітарна співпраця та міжпарламентські й міжвідомчі стосунки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4УКР)64-(4ПОЛ) + Ф4(4ПОЛ)64-(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336747

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Жолонко Т. В. 
Українсько-іспанське міждержавне співробітництво у контексті європейської політики України: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04 / Т. В. Жолонко ; Чорномор. держ. ун-т ім. П. Могили. — Миколаїв, 2011. — 16 с. — укp.

Розглянуто міждержавне співробітництво між Україною й Іспанією у політичній, економічній та культурно-гуманітарній сферах. Проаналізовано місце Іспанії у зовнішньополітичній стратегії України та навпаки, досліджено умови формування та зміст договірно-правових засад співробітництва, запропоновано періодизацію міждержавного діалогу, виявлено основні фактори, що впливають на українсько-іспанські взаємодії. Зроблено висновок, що реальний рівень співробітництва не відповідає потенційному через обставини, до яких належать: відсутність в Іспанії стратегічного інтересу до регіону, "російський фактор", несприятливий інвестиційний клімат в Україні. У той же час, успішна співпраця України та Королівства Іспанії сприятиме забезпеченню національних інтересів обох держав.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4УКР),9(4ІСП)
Шифр НБУВ: РА381662 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Химинець В.В. 
Українсько-німецькі відносини: політична, економічна та культурна співпраця (1998 - 2005 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / В.В. Химинець ; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". — К., 2007. — 20 с. — укp.

В узагальнювальному контексті досліджено історію українсько-німецьких відносин у 1998 - 2005 рр. Розглянуто політичні, економічні та культурні аспекти українсько-німецького співробітництва за умов національних і глобальних трансформаційних процесів. Комплексно досліджено важливі напрямки та форми міждержавної взаємодії, що дозволило розкрити характер, зміст і зробити основні підсумки двостороннього співробітництва. Проаналізовано міждержавні політичні відносини, які формують загальні тенденції двосторонньої співпраці. Показано значення контактів між українським і німецьким громадянськими суспільствами у контексті стимулів до демократичних перетворень і європейського вибору України. Розкрито зміст двосторонніх торговельних зв'язків. Визначено позитивну роль німецької консультативної допомоги у процесі ринкових реформ в Україні. Досліджено галузеву структуру основних німецьких інвестиційних проектів в Україні. З'ясовано особливості взаємодії у сфері культури, рівень розвитку наукових і освітянських зв'язків України з ФРН на підставі імперативів сучасного інформаційного суспільства. Узагальнено чинники, які впливають на імідж України у ФРН у контексті європейської перспективи нашої держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-64(4ГЕР) +
Шифр НБУВ: РА354090

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Попок А.А. 
Формування та реалізація державної політики щодо закордонного українства: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / А.А. Попок ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2010. — 368 с. — укp.

Розглянуто феномен закордонного українства як наукову проблему державної політики. Висвітлено шляхи й етапи формування української закордонної громади в історичному та політико-правовому вимірі. Проаналізовано основні механізми формування та здійснення державної політики історичної батьківщини щодо співвітчизників за кордоном на прикладі країн Центральної та Східної Європи, а також колишнього СРСР. Встановлено, що сучасну закордонну українську громаду умовно можна розділити на три складові: східна українська діаспора, західна українська діаспора та громадяни України, які постійно або тривало проживають поза межами України. Зазначено, що факт відриву від історичної батьківщини не за власним бажанням, а внаслідок перегляду та зміни державних кордонів позначився на самоусвідомленні та дещо відмінній психології діаспорного буття цієї категорії осіб. Співпраця з ними, сприяння реалізації їх освітніх, культурних та інформаційних прав має стати одним з пріоритетів державної етнополітики України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф51(4/8=УКР) + Х809(4УКР)34 + Т3(9=УКР)6
Шифр НБУВ: РА373092 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Горболіс Л.М. 
Художня парадигма моралі в прозі українських письменників кінця ХІХ - початку ХХ ст. (народнорелігійний аспект): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / Л.М. Горболіс ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 36 с. — укp.

На підставі дослідження історичних джерел і маловідомих архівних матеріалів висвітлено погляди українських письменників кінця XIX - початку XX ст. на релігію, церкву, витоки, сутність та особливості релігійної моралі народу. Проаналізовано маловідомі факти літературного процесу, зокрема ставлення письменників до україномовної Біблії та проповіді, а також їх співпраця з духовними особами у сфері культурного та просвітнцького життя. Досліджено особливості художнього відображення ідеалу людини віруючої, моральні норми народу та рівні усвідомлення Істини, явленої в образі християнського Бога. Доведено пріоритетність релігійної моралі у художніх моделях взаємин героя з громадою. Проаналізовано роль відображення культури поведінки та мислення, способу життя літературного персонажа у відтворенні релігійних моральних норм народу. З'ясовано значення етнічного сакрального у формуванні концепції героя. Встановлено вплив релігійної моралі на художнє відображення гедоністичного світосприймання літературних персонажів. Виявлено роль релігійної моралі народу у художньому освоєнні проблем збереження довкілля, пошанування тваринного світу та рослинності. Доведено органічний зв'язок народних релігійних поглядів з первісними віруваннями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-334 +
Шифр НБУВ: РА335416

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Остапенко Л. В. 
Правове виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ століття). / Л. В. Остапенко. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації на основі вивчення наукової літератури, архівних джерел, аналізу теорії та практики здійснено комплексне дослідження правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору в Україні (кінець XX – початок XXІ століття).Oб'єкт дoслiдження: правове виховання учнівської молоді.Предмет дoслiдження: генеза правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору (кінець XX − початок XXІ століття).Мета дoслiдження: на основі системно-ретроспективного вивчення педагогічної теорії і практики розкрити ґенезу правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору України (кінець XX − початок XXІ століття) та окреслити перспективи творчого використання прогресивних ідей у сучасній освітній галузі.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше: досліджено проблему правового виховання учнівської молоді в умовах родинно-шкільного простору (кінець ХХ – початок ХХІ століття); обґрунтовано періодизацію правового виховання в родинно-шкільному просторі з 1984 року до 2017 року, визначено провідні тенденції кожного періоду: І період – 1984–1990 рр. – консервативно-ідеологічний (ідейно-комуністична спрямованість освітнього процесу, активізація батьківських комітетів та педагогічного всеобучу, запровадження дисциплін суспільствознавчого спрямування); ІІ період – 1991–2002 рр. – пошуково-контроверсійний (криза моральних цінностей у суспільстві, запровадження інваріантних та варіативних дисциплін правового змісту, якісне і кількісне збільшення взаємозв'язків між соціальними інститутами (школа, сім'я, держава); ІІІ період – 2003–2017 рр. – компетентнісно-демократичний (І субперіод – 2003–2008 рр.; ІІ субперіод – 2009–2017 рр.) (актуалізація патріотизму та демократичних цінностей у суспільстві; формування громадянської компетентності; пошук нових ефективних форм роботи з батьками задля забезпечення виховання правосвідомого громадянина держави; розширення змісту, форм та методів правовиховної роботи з учнівською молоддю); виявлено чинники, що впливали на генезу змісту, форм і методів правового виховання в умовах родинно-шкільного простору в досліджуваний період: суспільно-економічні (домінування провідних ідеологій та суспільних цінностей; економічний розвиток країни), культурно-освітні (зміна парадигми правового виховання; реформування освітньої галузі), змістово-правові (нормативно-правова база, структура та організація правового виховання у суспільстві; зміст суспільствознавчих дисциплін); окреслено прогресивні ідеї правового виховання учнівської молоді в родинно-шкільному просторі сучасної країни: інтеграція сім'ї та школи щодо забезпечення єдності виховних ідеалів, підходів і принципів у вихованні правосвідомого громадянина держави; спільна участь усіх учасників освітнього процесу в правовиховних громадських проєктах і програмах; розробка ціннісно-формувального та практико-зорієнтованого змісту шкільної правової освіти; наскрізна правопросвітницька робота в освітньому процесі; розвиток учнівського самоврядування; співпраця учнівської молоді з органами влади; створення патронажних центрів; та визначено перспективи творчої реалізації прогресивного досвіду. Уточнено сутність понять «родинно-шкільний простір», «правове виховання в умовах родинно-шкільного простору». Подальшого розвитку набули положення, що розкривають особливості правового виховання в умовах родинно-шкільного простору; висвітлення джерельної бази дослідження з правововиховної роботи.Практичне значення дослідження полягає в тому, що його результати відображені в спецкурсі «Організація правового виховання в умовах родинно-шкільного простору» та методичних рекомендаціях «Зміст, форми і методи організації правового виховання в умовах родинно-шкільного простору: історико-педагогічна ретроспектива». Розроблені матеріали можуть бути використані в процесі викладання дисциплін історико-педагогічного циклу, підготовки курсових та дипломних робіт у закладах педагогічної освіти.^UIn the dissertation, based on the study of scientific literature, archival sources, analysis of theory and practice, a comprehensive study of the legal education of students in the family-school space in Ukraine (the end of the XX - the beginning of the XXI century) is carried out. Object of the study: the legal education of students.Subject of the study: the genesis of the legal education of students in the family-school space (the end of the XX - the beginning of the XXI century).Purpose of the study: based on a systematic retrospective study of pedagogical theory and practice, revealing the genesis of the legal education of students in the family-school space of Ukraine (the end of the XX - the beginning of the XXI century) and outline the prospects for the creative use of progressive ideas in the modern educational field.The scientific novelty of the study lies in the fact that for the first time: the problem of the legal education of students in the family-school space (the end of the XX - the beginning of the XXI century) is investigated the periodization of legal education in the family-school space from 1984 to 2017 is justified, the main trends of each period are determined: I period - 1984-1990 – conservative and ideological (the ideological and communist orientation of the educational process, the activation of parent committees and pedagogical education, the introduction of social sciences); II period - 1991-2002 - search and controversial (a crisis of moral values in society, an introduction of invariant and variable disciplines of legal content, a qualitative and quantitative increase in the relationship between social institutions (school, family, state); III period - 2003-2017 – competent and democratic (I subperiod - 2003-2008; II subperiod - 2009-2017) (actualization of patriotism and democratic values in society, formation of civic competence; the search for new effective forms of work with parents to ensure the upbringing of a state-conscious citizen of the state; expansion of the content, forms and methods of legal education work with students); identified factors that influenced the genesis of the content, forms and methods of legal education in the family-school space in the study period: social and economic (dominance of leading ideologies and social values; economic development of the country), cultural and educational (changing the paradigm of legal education, reforming education), substantive (legal framework, structure and organization of legal education in society, content of social sciences) progressive ideas of legal education of students in the family-school space of a modern country are identified: the integration of the family and the school to ensure unity in educational ideals, approaches and principles in the education of a state-conscious citizen of the state; joint participation of all participants in the educational process in law-raising public projects and programs; development of value-forming and practice-oriented content of school legal education; cross-cutting advocacy in the educational process; the development of student self-government; cooperation of students with the authorities; creation of foster care centers; and determining the prospects for the creative realization of progressive experience. The essence of the concepts “family-school space”, “legal education in the conditions of family-school space” is clarified. The provisions that reveal the features of legal education in the conditions of family-school space have been further developed; coverage of the source base of research on legal education work.The practical significance of the study lies in the fact that its results are reflected in the special course “Organization of legal education in the conditions of family-school space” and methodological recommendations “Content, forms and methods of organizing legal education in the conditions of family-school space: historical and pedagogical retrospective”. The developed materials can be used in the process of teaching the disciplines of the historical and pedagogical cycle, the preparation of term papers and dissertations in teacher training institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бучинська Т. В. 
Формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзивного розвитку світового господарства / Т. В. Бучинська. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – процес формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзії світового господарства. Мета - поглибити теоретичні положення інклюзивного розвитку світового господарства як середовища для формування універсальних компетентностей людини в умовах поведінкової та технологічних революцій і виробити на цій основі пріоритетні напрями імплементації європейської моделі інклюзивного розвитку в освітній простір України. Методи – наукового узагальнення, історико-логічний, економічного аналізу і структурного синтезу, діалектичний метод пізнання, метод порівнянь, статистичний та економіко-математичний, графічний, табличний. Результати – розроблено науково-прикладні положення щодо формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзивного розвитку світового господарства. Новизна – теоретично обґрунтовано та емпірично підтверджено положення щодо тісного взаємозв'язку процесів формування універсальних компетентностей людини як ключових якостей людського капіталу, що домінують в епоху поведінкової й технологічної революцій з інклюзивним економічним зростанням, що збільшує функцію соціальних можливостей, забезпечуючи рівний доступ широких верств населення до якісної освіти впродовж життя і праці, а також до соціальних благ; удосконалено поняття «універсальні компетентності людини», що, на відміну від позицій інших вчених, наголошує на розумінні їх не лише як сукупності неспеціалізованих, надпрофесійних навичок, а й знань і умінь, що дають змогу сформувати індивідуальний вимір людини як ключового агента світового економічного розвитку в умовах кардинальних технологічних змін, щодо яких вибудовуються освітні пріоритети незалежно від фаху; класифікацію універсальних компетентностей людини, що, на відміну від існуючих, передбачає внесення двох класифікаційних ознак: за рівнем взаємодії (людина, людина-людина, людина-соціум-довкілля) та сферою застосування; теоретичну модель інституційного забезпечення процесу формування компетентностей людини, що, на відміну від існуючих, охоплює інституції, що забезпечують постійний взаємозв'язок ринку праці й освітньої сфери шляхом залучення бізнесу для формування необхідних компетентностей (дуальна освіта), запровадження державних та міжнародних програм підтримки освіти впродовж життя і використання можливостей віртуального навчального середовища; набули подальшого розвитку: наукові підходи до виокремлення основних тенденцій формування універсальних компетентностей людини в системі вищої освіти країн-членів ЄС у контексті технологічних змін у глобальній економіці. До них належать: перехід від концепцій «Університет викладання» та «Університет дослідження» до «Університету навчання»; створення нових технологічних платформ для комерціалізації інновацій (університет-уряд-бізнес); широке застосування цифрових технологій в освітніх процесах; розширення і зміна формату інституцій, що надають послуги щодо оволодіння універсальними компетентностями; широке впровадження компетентнісного підходу в освітній сфері; еволюційна трансформація сприйняття університетами власних студентів не стільки інтелектуальним ресурсом, скільки інтелектуальним капіталом; кардинальна зміна університетської діяльності через активне залучення студентів до процесів управління якістю навчання, участі у дослідженнях та проектах не тільки під час навчання; розвиток міжнародного співробітництва щодо формування змістового наповнення універсальних компетентностей, необхідних на ринку праці Революції 4.0; концептуально-теоретичні підходи до формування універсальних компетентностей людини в системі вищої освіти через зміну цільових орієнтирів і визначення напрямів розвитку за окремими сферами їхнього досягнення (фінансова, організаційна, кадрова, науково-дослідна, міжнародна співпраця); теоретико-організаційні підходи до імплементації європейської моделі інклюзивного розвитку як середовища для формування універсальних компетентностей людини в освітній простір України за допомогою усунення когнітивних і функціональних розривів між університетами та ринком праці; підвищення ефективності підприємницької діяльності університетів; формування вітчизняної бази знань; розвиток інклюзії в освіті та сфері зайнятості через доступ і рівність людей у процесі набуття професійних та універсальних компетентностей. Впроваджено у діяльність: фірми «UWT Gmbh» Німеччина, ТОВ «ГК ФПЛІСЕНС», ПраТ «ТерА» а також в навчальний процес Тернопільського національного економічного університету. Сфера використання – діяльність Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики та Міністерства освіти і науки України^UThe object - is the process of formation of universal competences of a person under the conditions of inclusiveness of the world economy. The goal - is to deepen the theoretical positions of the inclusive development of the world economy as an environment for the formation of universal human competences in the context of behavioral and technological revolutions and to develop on this basis the priority directions of the implementation of the European model of inclusive development in the educational space of Ukraine. The methods – scientific generalization, historical-logical, economic analysis and structural synthesis, dialectical method of cognition, method of comparisons, statistical and economic-mathematical, graphical, tabular. The results –scientific and applied provisions concerning the formation of universal human competences under the conditions of inclusive development of the world economy have been developed. The novelty - theoretically substantiated and empirically confirmed position on close relationship between the processes of formation of universal competences of a person as the key qualities of human capital, dominant in the era of behavioral and technological revolutions with inclusive economic growth, which increases the function of social opportunities, ensuring equal access of general population to qualitative education throughout life and work, as well as social benefits; the concept of universal competence of a person has been improved, which, unlike the positions of other scholars, emphasizes their understanding not only as a set of non-specialized, superprofessional skills, but also knowledge and skills that enable to form individual dimension of a person as the key agent of the world economic development in the conditions of radical technological changes, on which educational priorities are built independently of the specialty; the classification of universal competences of a person, which, in contrast to the existing, involves the introduction of two classification features: the level of interaction and the field of application; theoretical model of institutional provision of the process of forming the competences of a person that, unlike the existing ones, encompasses institutions that provide a permanent link between the labor market and the educational sphere by engaging the business to form necessary competences, the introduction of state and international programs for support of education throughout life and use of opportunities for the virtual learning environment; further developed: scientific approaches to the identification of the main tendencies of the formation of universal competences in the higher education system of the EU member states in the context of technological changes in the global economy. These include: the transition from the concepts of "University of Teaching" and "University of Research" to "University of Learning"; creation of new technological platforms for the commercialization of innovations (university-government-business); widespread use of digital technologies in educational processes; expansion and change in the format of institutions that provide services for mastering universal competences; wide introduction of a competent approach in educational sphere; evolutionary transformation of the perception of own students not only as intellectual resource but as intellectual capital; a fundamental change in university activity through the active involvement of students in qualitative management training processes, participation in research and projects not only during training; development of international cooperation on the formation of the content of the universal competences required in the labor market of Revolution 4.0; conceptual and theoretical approaches to the formation of universal competences of a person in the system of higher education through the change of target orientations and definition of the directions of development in certain spheres of their achievement (financial, organizational, personnel, research, international cooperation); theoretical-organizational approaches to the implementation of the European model of inclusive development as a medium for the formation of universal competences in educational space of Ukraine by eliminating cognitive and functional gaps between universities and labor market; increasing the efficiency of business activities of universities; formation of the national knowledge base; the development of inclusiveness in education and employment through access and equality of people in the process of acquiring professional and universal competences. Implemented in the activities of: UWT Gmbh Germany, LTD "GC APPLISENS", PrAT "TerA" as well as in the educational process of Ternopil National Economic University. The scope of use is the activity of the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Economic Policy and Ministry of Education and Science of Ukraine


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Кобрин Н. З. 
Розвиток професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) / Н. З. Кобрин. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – система вищої освіти Канади. Мета дослідження – виявити особливості розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у канадській системі вищої освіти, а також розробити науково-методичні рекомендації щодо використання конструктивних ідей досвіду Канади в умовах українського освітнього середовища. Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, узагальнення, порівняння та зіставлення, логічний, історико-генетичний, описовий метод, бесіда, анкетування, інтерв'ювання.Вперше виявлено особливості розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (вплив зовнішніх чинників – централізованої державної політики щодо інформатизації системи охорони здоров'я, прогресу інформаційно-комунікаційних технологій, людського фактору тощо на кількісну та якісну динаміку розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики; гнучкість змісту освітніх програм, що зумовлена академічною автономією й орієнтованістю закладів вищої освіти на актуальні соціально-економічні потреби; співпраця закладів вищої освіти з роботодавцями, громадськими і професійними організаціями; участь професійних асоціацій у формуванні стратегій розвитку освіти з медичної інформатики); обґрунтовано професійну освіту фахівців з медичної інформатики як науково-педагогічну проблему, в основу якої покладено теорії та концепції медицини, інформатики, менеджменту; виконано ретроспективний аналіз розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді (виокремлено зовнішні та внутрішні передумови становлення освіти з медичної інформатики і запропоновано періодизацію розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики у Канаді); визначено особливості реалізації професійної освіти фахівців з медичної інформатики у канадській системі вищої освіти на початку ХХІ ст. (неперервність професійної освіти фахівців з медичної інформатики, практична спрямованість їхньої професійної підготовки, застосування діяльнісного та компетентнісного підходів до оволодіння фаховими компетентностями, партнерство і взаємодія сектору вищої освіти з суб'єктами економічної діяльності); розроблено науково-методичні рекомендації щодо використання конструктивних ідей досвіду Канади в умовах університетської освіти України. Уточнено зміст понять «професійна освіта», «медична інформатика як навчальна дисципліна», «медична інформатика як спеціальність», «фахівець з медичної інформатики». Подальшого розвитку набули положення про розвиток вищої освіти на засадах неперервності, компетентнісного підходу до оволодіння професійними уміннями та навичками, співпраці закладів вищої освіти та потенційних роботодавців. У науковий обіг введено нові факти, ідеї, підходи, джерельна база розвитку професійної освіти фахівців з медичної інформатики.^UThe system of higher education in Canada is the research object. The research aim is to identify characteristic features of the health informatics professional education development in Canadian higher education system and to offer scientific and methodological recommendations on applying constructive ideas of Canada's experience into the Ukrainian educational environment.The research methods: analysis and synthesis, induction and deduction, generalization, comparison and juxtaposition, logical, historical-genetic, descriptive method, conversation, questionnaire, interview.For the first time the characteristic features of the health informatics professional education development in Canada have been identified (the influence of extrinsic factors – the centralized state policy on the healthcare informatization, the progress of information and communication technologies, human factor, etc. – on the quantity and quality dynamics of the health informatics professional education development; flexibility of health informatics educational programs' content conditioned by postsecondary institutions' academic autonomy and their orientation on actual social and economic needs; collaboration of postsecondary institutions with employers, non-government and professional organizations; professional associations' participation in providing visions of developing the health informatics education); health informatics professional education as an educational research problem based on the theory and concepts of medicine, informatics and management has been introduced; the retrospective analysis of the health informatics professional education development in Canada has been performed (the extrinsic and intrinsic preconditions of the health informatics education rise have been determined, and the periodization of the health informatics professional education development in Canada has been proposed); the specifics of the health informatics professional education implementation in Canada at the beginning of the 21st century has been outlined (life-long professional development of specialists in health informatics, practice-orientation of their professional training, activity- and competency-based approaches to acquire core health informatics professional competencies, partnership and cooperation of the education sector with economic entities); and the scientific and methodological recommendations on applying constructive ideas of Canada's experience into the Ukrainian university education have been offered. The meaning of the notions ‘professional education', ‘health informatics as an academic discipline', ‘health informatics as a specialty', ‘a health informatics professional' have been clarified. The ideas of higher education development on the principles of life-long professional development, competency-based approach to acquiring core professional skills, and cooperation of the higher education sector with potential employers have gained further development. New facts, ideas and approaches, scientific literature on health informatics professional education have been introduced to scientific circulation. The ideas concerning the formation of professional and pedagogical competences of professional subject's teachers involved in the professional training of specialists in Information, Library and Archival Studies gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського