Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (24)Наукова електронна бібліотека (142)Реферативна база даних (4183)Книжкові видання та компакт-диски (796)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>K=СПІЛКУВАННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 508
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Коломінова О.О. 
Методика формування соціокультурної компетенції учнів молодшого шкільного віку в процесі навчання усного англомовного спілкування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Коломінова ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням формування соціокультурної компетенції (СКК) молодших школярів під час навчання усного англомовного спілкування. У роботі теоретично обгрунтовується доцільність раннього формування СКК і досліджуються концепти даного процесу. Розробляється методична програма мінімізації соціокультурного матеріалу і технологія роботи з ним. Експериментально визначається ефективність запропонованої методики та її інноваційний особистісно-розвиваючий характер. Даються практичні рекомендації щодо впровадження даної методики в навчальний процес у початковій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-911

Рубрики:

      
2.

Савенкова Л.О. 
Теоретико-методичні основи підготовки майбутніх педагогів до професійного спілкування: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Л.О. Савенкова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1998. — 32 с. — укp.

У дисертації обгрунтована й розроблена теоретична модель підготовки майбутніх педагогів до професійного спілкування в закладах вищої освіти, яка включає: структуру, механізми функціонування,стадії розвитку педагогічного спілкування; систему комунікативних умінь педагога; зміст, психолого-педагогічні та методичні засади підготовки до цього спілкування. Викладені результати системного узагальнення процесів становлення і розвитку педагогічного контакту в професійному спілкуванні педагога. Експериментально перевірена ефективність запропонованої моделі. Основні результати дослідження впроваджені в практику діяльності закладів вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

      
3.

Студенікін А.А. 
Вплив когнітивного стилю особистості на процес спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / А.А. Студенікін ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена дослідженню природи когнітивного стилю та його впливу на поведінку індивіда у сфері спілкування. Проведене теоретичне та експериментальне дослідження показало, що механізм когнітивного стилю виявляється в характеристиках образу інших людей та самого себе, що дозволило виділити два протилежних особистісних типи, з особливостями їх проявів поведінки у сфері спілкування. Відмінності між ними полягають в різних стратегіях спілкування, а саме в об'ємі, мотивах спілкування, в позитивності оцінки партнерів по спілкуванню. Отримані результати дозволяють підійти до типологізації суб'єктів спілкування і дають змогу в майбутньому будувати прогноз на основі вимірювання когнітивного стилю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.1

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
4.

Недавня О.В. 
Греко-католицизм в контексті духовного самовизначення українців між християнським Сходом і Заходом: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / О.В. Недавня ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

В праці здійснено історіософське релігієзнавче дослідження духовної самоідентифікації українців в культурно-цивілізаційному оточенні - між спільнотами східно- та західнохристиянських традицій - на основі аналізу передумов виникнення й тенденцій розвитку українського греко-католицизму. Доведено, що феномен українського греко-католицизму був породжений проблемою непослідовного, з огляду на природні духовні зв'язки та пріоритети культурного спілкування, самовизначення українських християн між християнським Сходом і Заходом. З'ясовано: пошуки власної ідентичності в греко-католицькому середовищі, які характеризуються наступом "західників" та демаршами "восточників", є авангардним проявом аналогічних процесів в рамках всієї України. Виявлено, що українським стратегічним націодержавним інтересам відповідає не посередництво між самоцінними світами, християнським Сходом і Заходом, уособленими для українців насамперед сусідніми народами - російським та європейськими, а скріплення суверенного поступу України - члена європейської спільноти адекватною духовною самоідентифікацією українців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э377.109(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Ісаєв Е.Ш. 
Тенденції розвитку вимови старшокласників Німеччини: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Е.Ш. Ісаєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню проблем мовної варіативності в умовах функціонування мови в живому природному мовленні. Проведено дослідження фоностилістичної варіативності вимови старшокласників Німеччини, тобто піддано аналізу характер взаємозв'язків варіантів мовленнєвої структури (варіантів реалізацій сегментного складу німецької мови) з елементами соціальної структури (соціальної групи німецьких старшокласників). Варіативність у мовленні старшокласників зафіксовано як на рівні голосних, так і на рівні приголосних. Під час аналізу практичного матеріалу були визначені середні індекси реалізації кожної фонологічної змінної та її варіантів для трьох умов спілкування, що дало можливість встановити перемінні правила реалізацій фонологічних змінних та їх варіантів у соціолекті старшокласників, які ми вважаємо нормою вимови у даному соціолекті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-1 + Ш143.24-677

Рубрики:

      
6.

Лисиця Н.М. 
Реклама як соціальний інститут: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.03 / Н.М. Лисиця ; Ун-т внутр. справ. — Х., 1999. — 35 с. — укp.

Дисертацію присвячено розгляду реклами як соціального інституту сучасного українського суспільства. Пропонується комплексний і багаторівневий аналіз соціального інституту реклами, проаналізовані його явні і латентні функції, аналізуються дисфункції реклами. Розглядаються можливості впливу реклами на соціальні інститути суспільства, які сформувалися раніше, та на узагальненого споживача. Розроблено соціологічну модель прогнозування реклами і визначення її ефективності на основі дослідження рекламної акупунктури: цінностей, потреб, мотивів. Емоційний потенціал реклами розглядається як стимул до спілкування з узагальненим споживачем у процесі формування нових та підтримки старих потреб. Соціолінгвістика реклами використовується для вивчення соціології реклами. Вивчаються особливості інституціональної рефлексивності української реклами і визначаються напрямки її розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*665.42-803.81

Рубрики:

      
7.

Мазуріна В.О. 
Гуманізація взаємин учителів і старшокласників у позаурочній роботі загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.О. Мазуріна ; Ін-т пробл. виховання. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Гуманізація взаємин учителів і старшокласників досліджувалась з позицій особистісно орієнтованого виховання. Технологія особистісно орієнтованого виховання розкрита через модель суб'єкт-суб'єктної взаємодії педагога і вихованця, співпраці, діалогового спілкування. Досліджені педагогічні умови гуманізації взаємин педагогів і старшокласників. Доведено продуктивність клубної організації життєдіяльності суб'єктів виховного процесу стосовно гуманізації їх взаємин. Ключовою умовою гуманізації взаємин учителів і старшокласників є демократизація шкільного життя шляхом розвитку учнівського самоврядування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430

Рубрики:

      
8.

Товканець Г.В. 
Корекція відхилень у поведінці важковиховуваних учнів молодшого шкільного віку засобами професійно-педагогічного спілкування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.В. Товканець ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Розглядаються історико-педагогічні, теоретико-методологічні та науково-методичні аспекти корекційної роботи з важковиховуваними учнями молодшого шкільного віку, в процесі професійно-педагогічного спілкування. Розкрито зміст понять "норма" і "відхилення" у формуванні особистості молодшого школяра та його поведінці і обгрунтовані у відповідності з цим теоретичні підходи до визначення суті "важковиховуваності" дітей. Досліджені корекційно-реабілітаційні можливості професійно-педагогічного спілкування, особливості стратегії, тактики і техніки спілкування з важковиховуваними дітьми. Теоретично обгрунтовані та експериментально апробовані організаційно-методичні умови оптимізації процесу педагогічного спілкування з метою забезпечення корекції відхилень у формуванні особистості і поведінці важковиховуваних учнів молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.334

Рубрики:

      
9.

Колотілова Н.А. 
Діалог: логіко-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філол. наук: 09.00.06 / Н.А. Колотілова ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація є логіко-філософським дослідженням такого типу спілкування, як діалог. Виявляються та класифікуються види діалогу в історії філософії та логіки; визначається вплив основних мотивів Постмодерну на сучасні філософські та логічні дослідження діалогу; уточнюється, що для логічного аналізу діалогу універсальним є логіко-когнітивний підхід; розкриваються основні напрями розвитку сучасної інтеррогативної логіки; з'ясовуються схеми запитань як прямих та непрямих мовленнєвих актів; виявляються можливості та перспективи логіко-когнітивного моделювання діалогу за схемою запитання/відповідь (на прикладі твору Платона эГоргійю).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0в60 + Ю414

Рубрики:

      
10.

Аболіна Т.Г. 
Моральнісна культура в контексті соціокультурної динаміки (філософсько-етичний аналіз): Автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.07 / Т.Г. Аболіна ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 36 с. — укp.

Розроблено філософсько-етичну концепцію моральнісної культури, яка значно розширює проблематику етики, виводить її за межі ціннісно-раціонального обгрунтування моральних норм. Аналіз безпосередніх життєвих проявів людини, об'єктивної ціннісної основи творчої самореалізації особистості дозволив виділити такі компоненти моральної культури, як природна моральність, висока моральність, належна моральність, що існували у синкретичній цілісності на раннісних етапах культури. Подальше їх виокремлення пов'язано із зростаючою соціокультурною динамікою. Відносно самостійними ці складові моральнісної культури стають в епоху модерну. Дослідження таких феноменів, як моральнісні норми, моральний ідеал, етичний дискурс, дозволило обгрунтувати їх органічний зв'язок із специфічними культурними умовами, спрямованість на освоєння буттєвих цінностей людського існування. Специфіка моральнісної культури пов'язується із творенням спілкування - єднання як самоствердженням особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю7г(0) + Ю711.54
Шифр НБУВ: РА306904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:
  

      
11.

Тоба М.В. 
Психологічні детермінанти діалогового педагогічного спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / М.В. Тоба ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено вивченню психологічних детермінант діалогового спілкування у педагогічній діяльності, теоретично обгрунтовано і експериментально виявлено психологічні чинники, що детермінують стильові особливості педагогічного спілкування. Показано взаємозв'язок між стильовими особливостями педагогічного спілкування і особливостями системи ціннісних орієнтацій вчителя, розвитком у нього емпатії та рівнем ригідності пізнавальних процесів. Розроблено і апробовано методику формування у майбутніх вчителів підготовленості до діалогічності спілкування з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

      
12.

Киричук Л.М. 
Прагмасемантичні особливості категорії оцінки в рекламному тексті (на матеріалі реклами журналу "Time"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Л.М. Киричук ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена аналізу прагматичних та семантичних особливостей оцінки в рекламному тексті (РТ), який розглядається з трьох точок зору - його жанрових, мовленнєвоактових і дискурсних характеристик. Визначено домінантну позицію оцінки в концептуально-мовленнєвій структурі рекламного жанру. Виявлено особливості її мовного вираження відповідно до екстралінгвістичних факторів рекламного контексту, а саме, специфіки ситуації спілкування, комунікативної мети та фактору адресата. Виділено семантичні типи оцінної інформації - денотативний, конотативний і підтекстовий. Побудовано схему прагматичної рекламної інформації на основі комунікативних одиниць тексту (блоків), що містять певний тип оцінної інформації. Визначено функціональне призначення блоків оцінної інформації та їх роль у генезисі директивної ілокуції РТ як мовленнєвого акту спонукання. Побудовано варіантні моделі оцінної інформації відповідно до способу розвитку теми рекламного дискурсу - лінійного, ступінчастого, пунктирного та паралельного. Виявлено взаємовідповідність між чергуванням типів оцінної інформації і тематичною організацією рекламного дискурсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-716

Рубрики:

      
13.

Римар Л.В. 
Формування професійної самосвідомості майбутніх учителів у процесі вивчення педагогічних дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Римар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Представлений теоретичний та експериментальний аналіз наслідків дослідження професійної самосвідомості майбутніх учителів. Розкрито основні компоненти, розроблено критерії та визначено рівні сформованості професійної самосвідомості майбутнього педагога. Виявлено основні умови (стимулювання пізнавальної активності студентів, спрямованої на вдосконалення себе як суб'єкта діяльності, залучення до активної педагогічної практики з подальшим самоаналізом на основі розвитку рефлексивної схильності, підвищення професійної компетентності в сфері спілкування тощо) та шляхи її формування. Розроблено й апробовано на практиці методи формування професійної самосвідомості в процесі вивчення педагогічних дисциплін, важливе місце серед яких займають активні методи навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

      
14.

Волобуєва О.Ф. 
Формування професійно-комунікативної спрямованості у слухачів мовної спеціальності військових вузів (психолого-лінгвістичний аспект): Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / О.Ф. Волобуєва ; Акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена психолого-педагогічним аспектам формування комунікативної спрямованості у слухачів, які вивчають англійську мову за програмою спеціалістів контрольно-пропускних пунктів; містить результати експериментального дослідження комунікативних настанов особистості, а також аналізу комунікативної семантики мови, які стосуються особливостей переробки мовленнєвої інформації у дискурсі, полілозі, структури спілкування, індивідуальних характеристик комунікантів. Визначено провідні напрямки реалізації комунікативного підходу при навчанні іноземних мов майбутніх офіцерів кордону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,6(4УКР)397-31

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Яремчук С.В. 
Формування професійно-психологічної спрямованості особистості майбутнього вчителя: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.В. Яремчук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування професійно-психологічної спрямованості (ППС) особистості майбутнього вчителя шляхом активізації самопізнання на початковому етапі навчання в вищому навчальному закладі (ВНЗ). Обгрунтовується поняття, зміст та структура ППС, особливості її сформованості у студентів педвузу, визначаються критерії діагностування (мотиви вибору та здобуття професії вчителя; загальна спрямованість навчально-професійної діяльності; інтерес до психолого-педагогічних знань; особливості професійного самовизначення; мотиваційні характеристики організаторської та комунікативної діяльності майбутнього вчителя; схильність до певного стилю спілкування при розв'язанні педагогічних ситуацій) та рівні її сформованості у студентів-педагогів (високий, середній, низький). Виявлено недостатній рівень сформованості ППС особистості майбутнього вчителя в навчально-виховному процесі у ВНЗ, розкриті мета та шляхи її формування. Розроблено й апробовано спецсемінар з самопізнання з метою підвищення рівня її сформованості та активізації в студентів інтересу до психологічних знань, дається кількісно-якісне обгрунтування доцільності його впровадження у навчальну програму з курсів психології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0

Рубрики:

      
16.

Дунець Л.М. 
Психологічні умови формування професійної мотивації слухачів вищого військового навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 20.02.02 / Л.М. Дунець ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2000. — 18 с. — укp.

Доведено, що успішне формування професійної мотивації слухачів вищих військових навчальних закладів можливе внаслідок застосування таких психологічних умов: сформованості у слухачів даного закладу позитивного ставлення до професії; формування у них в процесі активного соціально-психологічного навчання уміння враховувати індивідуально-психологічні особливості особистості, володіти навичками професійного спілкування, саморегуляції та релаксації, розподіляти соціальні ролі, розвивати військово-професійну інтуїцію та цілеспрямованість; надання психологічної допомоги у подоланні професійних та життєвих ускладнень. Встановлено, що використання індивідуально-психологічних та групових заходів сприяє формуванню професійної мотивації майбутніх офіцерів Прикордонних військ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю942-3 + Ц4,8(4УКР)301 + Ц4,8(4УКР)39-3
Шифр НБУВ: РА314438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Шебанова 
Профілактика та корекція агресивної поведінки студентів засобами тренінгу спілкування: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Світлана Георгіївна Шебанова ; Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю937-953.6 + Ч481.43
Шифр НБУВ: РА310918

Рубрики:

      
18.

Бурман Л.В. 
Дидактичні умови формування діалогічних умінь у студентів вищих навчальних педагогічних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Бурман ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2000. — 21 с. — укp.

Розглянуто процес формування діалогічних умінь засобами спеціальних дисциплін. Розкрито сутність понять "діалогічне навчання", "діалогічне спілкування", "діалогічні уміння". Розроблено класифікацію діалогічних умінь, критерії та методи діагностики рівня їх сформованості у майбутніх педагогів. Обгрунтовано поетапний характер відпрацювання та закріплення в студентів діалогічних умінь. Визначено й експериментально перевірено дидактичні умови, які забезпечили результативність даного процесу. Програму "Формування діалогічних умінь студентів у процесі вивчення географічних дисциплін" застосовано в навчальному процесі вищої педагогічної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.22
Шифр НБУВ: РА312134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Богданова М.К. 
Педагогічні засади формування особистісного зорієнтованого спілкування майбутніх учителів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.К. Богданова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему підготовки майбутніх учителів до особистісно зорієнтованого спілкування. Виявлено умови, що впливають на даний процес, розроблено структуру готовності студентів до особистісно зорієнтованого спілкування. Сформульовано критерії та ознаки рівнів сформованості спілкування, а також теоретично обгрунтовано та практично апробовано засоби формування особистісно зорієнтованого спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю959.0-994
Шифр НБУВ: РА311467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Друзь Ю.М. 
Педагогічні умови використання ділової гри в підготовці студентів до іншомовного спілкування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.М. Друзь ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Розглянуто педагогічні умови, які забезпечують результативність використання ділових ігор у підготовці майбутніх спеціалістів до іншомовного спілкування у професійній діяльності. На основі теоретичного та дослідно-експериментального вивчення проблеми визначено сутність іншомовної комунікації та можливості ділової гри для формування у майбутніх спеціалістів культури спілкування іноземною мовою в професійних ситуаціях, розкрито специфічні особливості процесу навчання, в якому реалізується імітаційно-ігровий підхід; визначено структуру, основні етапи підготовки ділової гри, розкрито багатофункціональний характер, особливості та умови підвищення її результативності, вплив навчальної ділової гри на мотивацію вивчення іноземної мови як засобу професійного спілкування, ситуацію успіху в навчанні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.46 + Ш12-913.33
Шифр НБУВ: РА310970 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського