Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (61)Наукова електронна бібліотека (381)Реферативна база даних (5068)Книжкові видання та компакт-диски (1514)Журнали та продовжувані видання (97)
Пошуковий запит: (<.>K=СТАТЕВІ$<.>+<.>K=ВІДНОСИНИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 920
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євтушевська О. В. 
Розвиток корпоративних відносин в ринковій економіці: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.01 / О. В. Євтушевська ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми розвитку корпоративних відносин у ринковій економіці. Проаналізовано найбільш суттєві аспекти формування та становлення корпоративних зв'язків. Висвітлено основні підходи до теоретичного обгрунтування розвитку корпоративних відносин. Розкрито сутність поняття "корпоративні відносини", запропоновано підхід до їх структуризації. Визначено основні складові системи корпоративних відносин і здійснено більш глибокий аналіз її елементів. Встановлено основні можливості щодо впровадження зарубіжного досвіду за вітчизняних умов. Висвітлено вплив інституційних чинників на розвиток корпоративних відносин в Україні, проаналізовано результати та ступінь їх впливу. Розкрито основні передумови та причини, які б сприяли формуванню збалансованої системи зовнішньо- та внутрішньокорпоративних відносин, проаналізовано можливості вдосконалення вітчизняного корпоративного сектора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.211 + У9(4УКР)291.6
Шифр НБУВ: РА376816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Євтушенко В.А. 
Еколого-економічні відносини в системі суспільного вибору: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / В.А. Євтушенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано суть сучасних еколого-економічних відносин та розроблено рекомендації щодо використання механізму суспільного вибору у формуванні ефективної еколого-економічної політики держави. Визначено систему еколого-економічних відносин як найважливішу підсистему соціально-економічних. Наведено їх об'єктно-суб'єктну характеристику відповідно до рівнів формування та реалізації. Доведено необхідність застосування механізму суспільного вибору як оптимальної теоретико-економічної основи формування системи сучасних еколого-економічних відносин. Проведено класифікацію екстернальних еколого-економічних ефектів за різними критеріями та вдосконалено методичні рекомендації щодо їх оцінки у разі негативних і позитивних. Розкрито суть сучасної еколого-економічної політики держави та розроблено напрямки її реалізації в трансформаційній економіці України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)28 +
Шифр НБУВ: РА325359

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Євтушенко О.Н. 
Політологічні аспекти державного регулювання общинних відносин на півдні України в другій половині ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.Н. Євтушенко ; Миколаїв. держ. гуманіт. ун-т ім. П.Могили. — Миколаїв, 2006. — 19 с. — укp.

Розглянуто політологічні аспекти державного регулювання общинних відносин на півдні України у другій половині XIX ст. Проаналізовано сучасний стан вивчення даної проблеми та визначено подальші напрямки її дослідження. На підставі аналізу значної кількості історичних джерел визначено особливості формування політики держави відносно селянської громади. Наведено характеристику селянської громади як станового інституту політичної системи феодального суспільства. Показано, що селянська громада використовувалась самодержавством для регулювання усіх сторін селянського життя. Проаналізовано особливості державної політики регулювання господарських відносин у селянській громаді південного регіону України. Висвітлено політичні аспекти специфічних форм взаємодії держави та селянської громади на півдні України у другій половині XIX ст. Показано суттєву роль православної церкви в нормалізації державно-общинних відносин. Розглянуто специфічні форми державно-правового регулювання сімейних відносин у селянських громадах, такі як державне втручання у сімейно-правові, господарські, внутрішньосімейні відносини, контроль через громаду за моральним станом селянського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф085 + Т3(4УКР7)52-5 +
Шифр НБУВ: РА346502

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Єгоркіна Т.О. 
Мотиваційний механізм управління витратами підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Т.О. Єгоркіна ; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2008. — 17 с. — укp.

Розкрито сутність економічної категорії "витрати" підприємства як сукупності необхідних ресурсів для виробництва, обігу й кінцевої реалізації продукту, що відтворюються в процесі його реалізації. Розроблено узагальнену класифікацію витрат за цілями управління ними: з визначення собівартості та фінансових результатів діяльності підприємства; проведення аналізу та планування витрат; мотивації робітників; контролю за витратами. З'ясовано, що основними функціями управління витратами є планування, організація, мотивація, контроль, комунікація, прийняття управлінського рішення. Особливу увагу приділено вивченню функції мотивації, яка стимулює результативність діяльності, досягнення цілей і подальший розвиток підприємства. Наведено визначення категорії "мотивація" як комплексу матеріальних і моральних стимулів, спрямованих на підвищення зацікавленості окремого індивідуума та колективу в цілому в кінцевих результатах праці за умов обмеженості ресурсів. Розкрито сутність мотиваційного механізму як системи динамічних економічних і соціальних відносини між адміністрацією та робітниками, який передбачає єднання процесів оптимізації витрат підприємства та підвищення добробуту й морального задоволення робітників на базі використання відповідних форм, методів, інструментів і важелів. На підставі модифікації логістичної функції побудовано прогностичні моделі залежності прибутку підприємства від підвищення витрат на оплату праці з урахуванням мотиваційного механізму. Запропоновано методику формування мотиваційного механізму на торговельних підприємствах як інструменту інтеграції економічних інтересів підприємства та робітників у межах стандартів якості ISO 9004.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-862-21 +
Шифр НБУВ: РА356059

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Єригіна Г.П. 
Правовий режим власних надходжень бюджетних наукових установ: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / Г.П. Єригіна ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено правовий режим власних надходжень бюджетних наукових установ на прикладі таких установ, що перебувають у відомстві Національної академії наук України, зокрема, правове забезпечення інноваційної діяльності, вирішення загальнодержавого завдання формування інноваційної моделі розвитку. Показано необхідність удосконалення правового режиму даних надходжень і більш ефективного його використання. Обгрунтовано, що відносини, які виникають з приводу формування та витрат власних надходжень бюджетних установ, немає підстав визначати як регульовані бюджетним (або фінансовим) законодавством. Вони мають розглядатися як регульовані господарським законодавством, нормами, що визначають правовий режим майна суб'єктів господарювання, наділених правами юридичної особи. Запропоновано основні напрямки вдосконалення певних положень підзаконних регуляторних актів Державного казначейства України, їх узгодження з нормами господарського, податкового та трудового законодавства. Обгрунтовано висновки щодо недоцільності включень власних надходжень до доходу державного бюджету, акумулювання їх на єдиному казначейському рахунку, що призводить до юридичних колізій і негативно впливає на формування інноваційної моделі розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.5 + Х839(4УКР)211.8 +
Шифр НБУВ: РА351680

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Єрохіна О.І. 
Клініко-патогенетичні аспекти йододефіцитних захворювань у дітей шкільного віку в умовах легкої йодної ендемії: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / О.І. Єрохіна ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення клініко-патогенетичних особливостей ураження органів і систем організму дітей за умов йодної ендемії на різних етапах формування патологічних станів обгрунтовано новий підхід до вирішення актуальної задачі сучасної педіатрії - підвищення ефективності лікувально-профілактичних заходів у дітей з йододефіцитними захворюваннями. Одержано дані про стан йодної ендемії на Луганщині за критеріями ВООЗ і вивчено структуру йододефіцитних захворювань (ЙДЗ) у дітей. Визначено легкий ступінь тяжкості йодного дефіциту за рівнем йодурії та високий рівень частоти цих захворювань у дітей різних вікових груп, що зумовлено впливом інших зобогенних факторів на формування ендемічного процесу в регіоні. Доведено наявність функціональних змін гіпофізарно-тиреоїдної системи в дітей з різним ступенем структурних змін щитовидної залози (ЩЗ) за умов йододефіциту, визначено їх вікові та статеві особливості. Виявлено взаємозв'язок між розвитком ендемічного зобу та функціональним станом серцево-судинної та вегетативної нервової системи. Установлено, що відсутність компенсації йодного дефіциту в молодшому шкільному віці зумовлює прогресування патології ЩЗ у підлітковому з розвитком субклінічного гіпотиреозу та маніфестацією структурних змін у залозі на фоні підвищення рівня стресового стану та психоемоційних розладів, зростання кількості випадків серцево-судинної патології. Доведено, що тривала наявність йодного дефіциту у харчуванні дітей регіону призводить до порушень інтелектуального розвитку в дітей з ендемічним зобом і в їх однолітків без видимих проявів йододефіцитних захворювань. Одержано та систематизовано прогностично значущі медико-соціальні індикатори розвитку зобу та його ускладнень у дітей за умов легкої йодної ендемії та маркери вузлової патології ЩЗ. На підставі виявлених критеріїв розроблено алгоритм індивідуального прогнозування ймовірності виникнення та прогресування патології ЩЗ у дітей. Розроблено науково обгрунтовану, адаптовану до умов регіону, автоматизовану програму "Система підтримки прийняття лікарських рішень для діагностики, лікування та медико-соціального моніторингу дітей і підлітків з йододефіцитними захворюваннями".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.8 + Р733.415.12-3 + Р120.121.2 +
Шифр НБУВ: РА357295

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Єршова С.І. 
Правове регулювання господарських зв'язків (відносин) атомних електростанцій України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / С.І. Єршова ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2000. — 19 с. — укp.

Визначено місце та роль господарських відносин у загальному контексті організаційних і майнових (економічних) відносин. Виявлено сутність та особливості господарської правосуб'єктності та господарських зв'язків (відносин) атомних електростанцій, аргументовано чинність господарської правосуб'єктності АЕС у даних відносинах, а також розглянуто передумови зазначеної правосуб'єктності. Проаналізовано у комплексі правові норми, що регулюють відносини, пов'язані з забезпеченням атомних станцій ядерним паливом і його безпечним використанням, переробкою та збереженням радіоактивних відходів, забезпеченням ядерної та радіаційної безпеки, постачанням споживачам електроенергії. Охарактеризовано систему органів, що здійснюють нормотворчу та управлінську діяльність у сфері використання ядерної енергії, а також забезпечення радіаційної безпеки. Запропоновано конкретні зміни та доповнення до чинного законодавства України з метою його удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)012.1 + Х859(4УКР)012.1
Шифр НБУВ: РА311477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Єфімов О.М. 
Правовідносини в сфері обігу векселів в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.М. Єфімов ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено вексельне право та вексельні зобов'язання, наведено загальну характеристику правовідносин з приводу обігу векселів. Визначено сутність вексельного права як комплексного утворення в законодавстві у складі правового інституту цінних паперів, до сфери регулювання якого належать цивільні, фінансові, адміністративні, процесуальні та інші відносини з приводу векселя у площині приватного та публічного права. Доведено відсутність у публічних векселів ознак і функцій векселя як цінного паперу. Встановлено, що підставою виникнення вексельних правовідносин є складання (оформлення) та видання векселя як одностороннього правочину. З'ясовано, що для вексельних правовідносин характерна єдність етапів, в процесі розвитку яких відбувається поетапна зміна їх структурних елементів. Доведено неможливість застосування механізмів визнання векселя та вексельного зобов'язання недійсними як таких, що суперечать сутності вексельних правовідносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)212.2 + Х839(4УКР)212.2
Шифр НБУВ: РА340590

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Єфремова І. І. 
Правове регулювання планування та виконання місцевих бюджетів : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / І. І. Єфремова ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади правового регулювання планування та виконання місцевих бюджетів. Розглянуто зарубіжний досвід правового регулювання планування місцевих бюджетів і визначено його принципи. З'ясовано питання фінансової децентралізації місцевого самоврядування. Виявлено суперечності в бюджетному законодавстві та надано характеристику правових норм, які регулюють бюджетні відносини у сфері планування та виконання місцевих бюджетів. Проаналізовано фінансові інтереси держави й органів місцевого самоврядування з метою розмежування бюджетних повноважень органів місцевої та державної влади. Досліджено інститут відповідальності за бюджетні правопорушення як складової частини процесу виконання місцевих бюджетів. Вдосконалено шляхи правового забезпечення відповідальності за порушення бюджетного законодавства у процесі виконання місцевих бюджетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)1
Шифр НБУВ: РА369971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Єшпанов В.С. 
Відносини між Радянською Росією і Українською Народною Республікою (жовтень 1917 р. - березень 1918 р.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / В.С. Єшпанов ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 16 с. — укp.

У дисертації досліджується початковий етап відносин між радянською Росією та Українською Народною Республікою. Визначено сутність та причини конфлікту між радянською та українською владами, розглянуто політичне протистояння Раднаркому і Центральної Ради (жовтень - грудень 1917 р.) та збройний конфлікт між ними (середина грудня 1917 р.- березень 1918 р.). Проаналізовано політику обох держав стосовно одна одної, роль ЦК РСДРП(б) та Раднаркому Росії у встановленні радянської влади на Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)611

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Іванісова М. А. 
Механізми публічного управління у сфері екологічної безпеки: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / М. А. Іванісова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення й запропоновано вирішення актуального для науки публічного управління та адміністрування науково-прикладного завдання, яке полягає в обґрунтуванні теоретичних засад і виробленні практичних рекомендацій з удосконалення механізмів публічного управління у сфері екологічної безпеки. З’ясовано сутність екологічної безпеки як об’єкта публічного управління; здійснено огляд механізмів публічного управління у сфері екологічної безпеки. Обґрунтовано, що еколого-економічний механізм публічного управління у сфері екологічної безпеки – це комплекс заходів прямого та непрямого державного впливу на економічні відносини щодо реабілітації постраждалих регіонів. Наголошено, що розробка організаційно-правового механізму публічного управління у сфері екологічної безпеки обумовлена необхідністю правового забезпечення системи заходів з реабілітації забруднених територій, який регламентує правові норми діяльності юридичних і фізичних осіб у зонах екологічного лиха. Показано, що мотиваційний механізм публічного управління у сфері екологічної безпеки впроваджується переважно через соціальне підприємництво. Підкреслено, що прибуток є головним «орієнтиром» для впровадження мотиваційних механізмів підтримки «зеленого» бізнесу. Охарактеризовано систему публічного управління екологічною безпекою. Проаналізовано закордонний досвід публічного управління у сфері екологічної безпеки. Визначено, що ключову роль у розвитку європейської екологічної політики відіграє прагнення обмежити спотворення конкуренції всередині європейського ринку, що, у свою чергу, могло б створити різні екологічні норми на національному рівні. Охарактеризовано специфіку державної політики у сфері екологічної безпеки в Україні, а також виокремлено проблеми та перспективи публічного управління у даній сфері.Обґрунтовано стратегічні орієнтири розвитку публічного управління у сфері екологічної безпеки в Україні. Аргументовано, що виокремлення стратегічних орієнтирів розвитку публічного управління у сфері екологічної безпеки в Україні може бути здійснено за допомогою багаторівневої системи прийняття політичних, економічних, управлінських і суто технічних рішень з урахуванням таких принципів: публічного регулювання ризиків екологічної небезпеки, дотримання соціально-екологічних пріоритетів, відповідальності та контролю. Запропоновано напрями розвитку механізмів публічного управління у сфері екологічної безпеки в Україні та визначено очікувану результативність трансформації публічного управління у даній сфері.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and proposes a solution to a scientific and applied problem that is relevant to the science of public administration and management. The problem is to substantiate the theoretical foundations and develop practical recommendations for improving the mechanisms of public administration in the field of environmental safety.The essence of environmental safety as an object of public administration has been clarified; an overview of public management mechanisms in the field of environmental safety was carried out. It is substantiated that the ecological and economic mechanism of public administration in the field of environmental security is a set of measures of direct and indirect state influence on economic relations regarding the rehabilitation of affected regions. It is emphasized that the development of the organizational and legal mechanism of public administration in the field of environmental safety is due to the need for legal support of the system of measures for the rehabilitation of contaminated territories, which regulates the legal norms of the activities of legal entities and individuals in areas of environmental disaster. It is shown that the motivational mechanism of public administration in the field of environmental safety is implemented mainly through social entrepreneurship. It is emphasized that profit is the main "reference point" for the implementation of motivational mechanisms to support "green" business. The system of public administration of environmental safety is characterized.The foreign experience of public administration in the field of environmental safety is analyzed. It was determined that a key role in the development of European environmental policy is played by the desire to limit the distortion of competition within the European market, which, in turn, could create different environmental norms at the national level. The specifics of state policy in the field of environmental security in Ukraine are characterized, as well as the problems and prospects of public administration in this field are highlighted.The strategic guidelines for the development of public administration in the field of environmental safety in Ukraine are substantiated. It is argued that the identification of strategic guidelines for the development of public administration in the field of environmental safety in Ukraine can be carried out with the help of a multi-level system of political, economic, managerial and purely technical decision-making taking into account the following principles: public regulation of environmental risks, compliance with social and ecological priorities, responsibility and control. Directions for the development of public administration mechanisms in the field of environmental safety in Ukraine are proposed and the expected effectiveness of the transformation of public administration in this area is determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Іванов Д.І. 
Психологічний аналіз системи дитячо-батьківських стосунків у парадигмі глибинної психології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.І. Іванов ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше проаналізовано проблеми взаємодії батьків і дітей у контексті впливу на формування їх стосунків специфічного характеру конфліктів батьківської психіки. Запропоновано класифікацію причин виникнення зазначених психічних протиріч залежно від характеру нереалізованих і витиснутих у несвідоме потреб одного з батьків і їх свідомих установок стосовно дитини. Уточнено уявлення про системний характер процесу дитячо-батьківських стосунків, що формуються під впливом свідомого та несвідомого інтенцій батьківської психіки. Розроблено класифікацію психічних конфліктів батьків, що впливають на відносини з дитиною. Виділено протиріччя, пов'язані з дезорганізацією у сфері подружньої взаємодії та нереалізованими аспектами особистого життя одного з батьків. Уточнено уявлення про характер і зміст міжпоколінних сімейних трансмісій як визначного чинника якості розвитку дитячої психіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-06-734-953.6 + Ч491.0 +
Шифр НБУВ: РА335201

Рубрики:

      
13.

Іванов Ю.Ф. 
Боротьба із злочинними посяганнями на власність, предметом яких є автотранспортні засоби (кримінально-правові і кримінологічні аспекти): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / Ю.Ф. Іванов ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням вдосконалення кримінально-правової боротьби із злочинними посяганнями на власність, предметом яких є автотранспортні засоби, а також профілактиці цих діянь. Обгрунтовується думка відносно того, що безпосередніми об'єктами при угоні є суспільні відносини права власності та суспільні відносини, які забезпечують громадську безпеку у сфері експлуатації та використання автотранспорту. Дається кількісна і якісна характеристика злочинцям за віковими ознаками, освітнім рівнем, соціальним станом, а також таким, які вчиняли злочини неодноразово, у нетверезому стані, у складі групи тощо. Аналізуються методи загальної та індивідуальної профілактики, які застосовуються органами внутрішніх справ відносно злочинів, що розглядаються і вносяться пропозиції по підвищенню їх ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)122

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Іванов Ф. О. 
Адміністративно-деліктні відносини у сфері використання та охорони природних ресурсів / Ф. О. Іванов. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації сформульовано авторське визначення поняття "адміністративно-деліктні відносини у сфері використання та охорониприродних ресурсів": урегульовані нормами адміністративного права суспільні відносини, з вчинення адміністративного делікту, його виявлення, розслідування, притягнення винної особи до адміністративної відповідальності та перегляд рішення, які виникають, змінюються або припиняються під час посягання на встановлений порядок охорони та використання всіх наявних вичерпних, невичерпних, відновлюваних, невідновлювальних та відносно відновлюваних компонентів навколишнього середовища, основне призначення яких з матеріального погляду є забезпечення необхідними благами суспільства через безпосередню розумову та фізичну діяльність конкретних людей, задіяних в їх використанні. Сформульовані за наслідками наукового дослідження положення наукової новизни та всі результати роботи отримані на підставі особистого вивчення та аналізу теоретичних і законодавчих положень, практикиправозастосування. Окремі висновки містять конкретні пропозиції з оптимізації чинного адміністративно-деліктного законодавства, а саме: необхідності прийняття "Адміністративно-деліктного кодексу України" з закріпленням таких ключових дефініцій: “адміністративний проступок”, "адміністративна відповідальність", "принципи адміністративно-деліктних відносин", "суб'єкт адміністративно-деліктних відносин"; класифікація, організаційно-правові засади діяльності суб'єктів адміністративно-деліктних відносин, тощо; прийняття державної та регіональних програм попередження адміністративної деліктності у сфері використання та охорони природних ресурсів ззазначенням заходів політичного, економічного та соціального характеру попередження адміністративних деліктів у сфері використання та охорони природних ресурсів.^UThe dissertation formulates the author 's definition of "administrative-tort relations in the field of use and protection of natural resources" as regulated by the rules of administrative law public relations, the commission of administrative tort, its detection, investigation, prosecution and review of decisions that arise, change or cease during the encroachment on the established order of protection and use of all existing exhaustive,inexhaustible, renewable, non-renewable and relatively renewable components of the environment, the main purpose of which from a material point of view is to provide the necessary benefits to society through direct mental and physical activity in their use. Emphasis is placed on the need to reformat this model for prevention. Prevention of administrative delinquency in the use and protection of natural resources is definedas organizational and legal activities of social direction of public authorities, public organizations and individuals through the use of a range of educational, economic, social and other measures aimed at identifying causes and conditions of violations of use and protection natural resources, elimination of factors conducive to the formation of anti-social attitude of the person, administrative tort as a social phenomenon,respecting the rights and freedoms of citizens during such activities. The provisions of scientific novelty are formulated as a result of scientific research and all the results of the work are obtained on the basis of personal study and analysis of theoretical and legislative provisions, law enforcement practice. Some conclusions contain specific proposals for optimizing the current administrative-tort legislation, namely: the need toadopt the "Administrative-delict code of Ukraine" taking into account the following key concepts: "administrative misconduct", "administrative liability", "principles of administrative-delict relations", "subject of administrative-delict relations"; classification, organizational and legal bases of activity of subjects of administrativedelict relations, etc.; - adoption of state and regional programs to prevent administrative offenses in the field of use and protection of natural resources, indicating the measures of political, economic and social nature to prevent administrative offenses in the field of use and protection of natural resources.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Іванський А.Й. 
Правове регулювання фінансових і розрахункових відносин у зовнішньоекономічній діяльності: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.Й. Іванський ; Одес. держ. юрид. акад. — О., 2000. — 18 с. — укp.

Проаналізовано фінансові та розрахункові відносини як комплексні, що регулюються нормами національного та міжнародного права, нормами різних галузей національного права та інститутів, які належать до галузі фінансового права. Визначено прогалини у праві, що завдають значної шкоди економіці України за окремими напрямками зовнішньоекономічної діяльності, а також їх причини: неналежне використання іноземних інвестицій та пільговий режим оподаткування суб'єктів, які їх отримали, неврегульованість норм права щодо порядку надання урядових гарантій за резидентів - українських юридичних осіб, які отримують кредити у міжнародних фондах і банках та їх відповідальність за несвоєчасне погашення зовнішнього боргу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.03 + Х829(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА308687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Іванюк Б. А. 
Правове регулювання заохочень працівників Національної поліції України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Б. А. Іванюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове розв’язання наукового завдання, яке полягає у тому, щоб спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм чинного законодавства, з’ясувати сутність та особливості правового регулювання заохочень працівників Національної поліції України, на основі чого розробити низку пропозицій та рекомендацій, спрямованих на вдосконалення норм загального та спеціального трудового законодавства у відповідній сфері.Встановлено, що заохочення працівників поліції по відношенню до службової дисципліни – це складова частина останньої, елемент позитивного стимулювання працівника з метою забезпечення дотримання ним всіх передбачених законодавством та внутрішнім трудовим розпорядком правил та норм, а також покладених на нього службових обов’язків.Аргументовано, що заохочення найбільш раціонально та правильно сприймати як інструмент забезпечення трудової або службової дисципліни, тобто як активний метод, засіб чи спосіб провадження позитивного стимулюючого впливу на працівника з боку роботодавця.Доведено, що заохочення працівників Національної поліції України слід тлумачити як сукупність інструментів (методів, засобів та способів), за допомогою яких здійснюється позитивний стимулюючий вплив на працівників поліції, та використання яких забезпечує усталення та підтримку службової дисципліни в органах та підрозділах НПУ, що в результаті підвищує якість виконання поліцейськими покладених на них службово-трудових обов’язків.Відмічено, що занесення на дошку пошани, як заохочення, відрізняється від дострокового зняття дисциплінарного стягнення тим, що воно не впливає на трудоправовий статус працівника Національної поліції України. Це заохочення виражає в собі позитивну оцінку керівництва органу чи підрозділу поліції трудової діяльності поліцейського, проте, жодним чином не покращує його юридичне становище. Іншими словами, заохочення має виключно психологічне значення. З’ясовано, що на сьогоднішній день законодавство України встановлює великий перелік заохочень, які можуть застосовуватись до працівників поліції з різних підстав в контексті їх службової діяльності. Аналіз кожного різновиду показав, що всі заохочення відрізняються між собою, у першу чергу, за наслідками, які вони несуть в собі для поліцейського та його службово-трудового статусу. Так, одні заохочення мають суто морально-психологічне значення, а інші покращують його матеріальне становище. Доведено, що принципи застосування заохочень до працівників Національної поліції – це відправні начала, вихідні ідеї, які відображають закономірності формування та подальшого розвитку відповідних суспільних відносин. вони володіють вищою імперативністю та їх дотримання має обов’язковий характер для всіх суб’єктів. Саме принципи правового регулювання направляють та узгоджують весь механізм заохочення працівників поліції, служать своєрідним критерієм законності та правомірності їх застосування. Здійснено класифікацію відповідних принципів, на основі чого поділено їх на: 1) загальноправові; 2) спеціальні; та 3) особливі.Правове регулювання застосування заохочень до працівників Національної поліції України запропоновано розуміти здійснюваний за допомогою норм права правовий вплив на суспільні відносини, що складаються в процесі службово-трудової діяльності працівників поліції, з метою їх мотивування, підвищення рівня правосвідомості та покращення якості та ефективності виконання службових обов’язків. Тож, значення правового регулювання застосування заохочень до працівників поліції обумовлене тим, що працівники поліції мають усвідомлювати, що при сумлінній та ефективній службово-трудовій діяльності вони можуть розраховувати на заохочення, що є неабияким стимулом для позитивної практичної поведінки поліцейських під час виконання службових обов’язків.Доведено, що специфіка диференціації правового регулювання застосування заохочень до працівників Національної поліції характеризується тим, що: по-перше, заохочення, які застосовуються до поліцейських, мають особливий характер; по-друге, заохочувальні заходи носять виключно індивідуальний характер, вони не можуть бути застосовані, наприклад, до колективу органу чи підрозділу Національної поліції України; по-третє, диференціація правового регулювання застосування заохочень до працівників поліції спрямована на розширення прав та гарантій службово-трудової діяльності працівників поліції.Відмічено, що працівником є фізична особа, яка здійснює трудову діяльність на основі укладеного із роботодавцем трудового договору на постійній основі та за відповідну винагород. Однак, постійність роботи сама по собі не є підставою для застосування до працівника заходів заохочення, адже ключовим фактором є те, наскільки він якісно та ефективно її виконує.^UThesis presents a theoretical generalization and a new solution to the scientific task, which is to, based on the analysis of scientific views of scholars and the norms of the current legislation, to find out the essence and features of the legal regulation of incentives for employees of the National Police of Ukraine, on the basis of which to develop a number of proposals and recommendations, aimed at improving the norms of general and special labor legislation in the relevant field.It is established that the encouragement of police officers in relation to official discipline is an integral part of the latter, an element of positive stimulation of the employee in order to ensure his compliance with all the rules and regulations stipulated by the law and internal labor regulations, as well as the official duties assigned to him.It is argued that encouragement is most rationally and correctly perceived as a tool for ensuring labor or service discipline, that is, as an active method, means or way of carrying out a positive stimulating effect on the employee on the part of the employer.It is proved that the encouragement of the employees of the National Police of Ukraine should be interpreted as a set of tools (methods, means and ways) with the help of which a positive stimulating influence is carried out on the employees of the police, and the use of which ensures the establishment and maintenance of official discipline in the bodies and units of the National Police, which as a result improves the quality of performance by police officers of their official duties.It is noted that putting on the Board of Honor, as an incentive, differs from the early removal of a disciplinary sanction in that it does not affect the labor status of an employee of the National Police of Ukraine. This encouragement expresses a positive assessment by the management of the police body or unit of the police officer's work, however, it does not improve his legal position in any way. In other words, encouragement has an exclusively psychological meaning. It is found that today the legislation of Ukraine establishes a large list of incentives that can be applied to police officers for various reasons in the context of their official activities. The analysis of each variety showed that all incentives differ among themselves, first of all, in terms of the consequences they carry for the police officer and his official and labor status. Thus, some incentives have a purely moral and psychological meaning, while others improve his financial status.It is proven that the principles of applying incentives to the employees of the National Police are starting points, original ideas that reflect the patterns of formation and further development of relevant social relations. They have the highest imperative and their observance is mandatory for all subjects. It is the principles of legal regulation that guide and harmonize the entire mechanism of encouraging police officers, and serve as a kind of criterion for the legality and legitimacy of their application. Classification of relevant principles is carried out, on the basis of which they are divided into: 1) general legal; 2) special; and 3) specific. The legal regulation of the application of incentives to the employees of the National Police of Ukraine is proposed to be understood as a legal influence on social relations, which are formed in the process of official and labor activities of police employees, carried out with the help of legal norms, with the aim of motivating them, increasing the level of legal awareness and improving the quality and efficiency of the performance of official duties. Therefore, the importance of the legal regulation of the application of incentives to police officers is determined by the fact that police officers must be aware that with conscientious and effective official work, they can count on incentives, which is a great stimulus for positive practical behavior of police officers during the performance of official duties.It is proved that the specificity of the differentiation of the legal regulation of the application of incentives to the employees of the National Police is characterized by the fact that: firstly, the incentives applied to police officers are of a special nature; secondly, the incentive measures are of an exclusively individual nature, they cannot be applied, for example, to the staff of a body or unit of the National Police of Ukraine; thirdly, the differentiation of the legal regulation of the application of incentives to police officers is aimed at expanding the rights and guarantees of police officers official labor activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Іващенко Д. Є. 
Міжнародно-правове регулювання трансферу технологій / Д. Є. Іващенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 293 «Міжнародне право» (29 – Міжнародні відносини). – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2021. Дисертація присвячена комплексному вивченню й аналізу особливостей міжгалузевої проблематики міжнародно-правового регулювання трансферу технологій. Науково-технічний прогрес та розвиток людства, особливо в умовах пандемій, спричинених вірусами грипу (H1N1, H3N2, H2N2) та високопатогенними штамами пташиного грипу (H5N1, H7N3), коронавірусом SARS-CoV-2 тощо, наявними викликами міжнародній безпеці зумовлює необхідність підвищення ефективності міжнародного співробітництва держав у сфері трансферу технологій. У дослідженні систематизовано та проаналізовано: положення з питань забезпечення трансферу технологій, засвідчені в міжнародних договорах, правотворчих рішеннях міжнародних організацій і органів, у рішеннях міжнародних судових установ, у практиці міжнародних неурядових організацій, у дослідженнях науковців, а також у нормативно-правових актах України та практиці їх застосування; механізми й принципи міжнародно-правового регулювання трансферу технологій; розроблено модель системи міжнародних інституцій, що забезпечать функціонування галузі техногенного трансферу в сучасному міжнародному праві.^UThesis for scientific degree of the PhD in Law, specialty 293 «International law» (29 – International relations). – Institute of International Relations of Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, 2021.The thesis is devoted to a complex study and the analysis of features of interbranch problems of the international legal regulation of technology transfer.Scientific and technological progress and human development, its survival in pandemics caused by influenza viruses (H1N1, H3N2, H2N2) and highly pathogenic avian influenza strains (H5N1, H7N3), coronavirus SARS-CoV-2, etc., the existing challenges to international security. the need to increase the effectiveness of international cooperation between states in the field of technology transfer.The study systematizes and analyzes the provisions on technology transfer contained in international treaties, law-making decisions of international organizations and bodies, decisions of international judicial institutions, the practice of international non-governmental organizations, research of scientists, as well as in regulations of Ukraine, their practice application. Mechanisms and principles of international legal regulation of technology transfer are systematized and a model of the system of international institutions is developed, which will ensure the functioning of the technogenic transfer industry in modern international law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Ігнатьєв П.М. 
Співробітництво України з державами Співдружності Націй: проблеми становлення та розвитку: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.04 / П.М. Ігнатьєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу стратегічних інтересів України щодо країн Співдружності встановлено пріоритетні сфери відносин і перспективні напрямки співпраці з ними України. Критично проаналізовано проблемні питання, що характеризують відносини України з державами Співдружності Націй у політичній, економічній, культурній сферах. Запропоновано практичні заходи їх вдосконалення. Шляхом ретроспективного порівняльного аналізу досліджено історичні підстави сучасного співробітництва України з країнами Співдружності, висловлено пропозиції щодо доцільності врахування досвіду співпраці з ними, набутого УРСР, у процесі розбудови стосунків з зазначеними країнами. На підставі проведеного дослідження сформульовано практичні рекомендації щодо розвитку стосунків з цими державами, зокрема, стосовно важливості врахування специфічних особливостей бізнес-культури та законодавства країн Співдружності, єдиної мови спілкування, сприятливого географічного положення, використання інституцій Співдружності Націй на користь українського бізнесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-6 + Ф4(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА321995

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
19.

Ігонін Р.В. 
Організаційно-правові засади діяльності суб'єктів виконавчого провадження: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Р.В. Ігонін ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні та процесуально-процедурні засади діяльності суб'єктів виконавчого провадження, досліджено системні взаємозв'язки між ними. Визначено місце виконавчого провадження в системі юридичного процесу та його складової в реалізації правоохоронної функції держави, обгрунтовано основні принципи діяльності суб'єктів виконавчого провадження, встановлено їх статус і досліджено системні та структурно-функціональні зв'язки, що існують між ними. Розглянуто адміністративно-правові відносини, які виникають між органами та посадовими особами Державної виконавчої служби й іншими суб'єктами виконавчого провадження з приводу примусової реалізації виконавчих документів. Охарактеризовано виконавчу структуру органів, що реалізують виконавче провадження. Встановлено повноваження органів Державної виконавчої служби України щодо застосування адміністративно-примусових заходів у сфері виконавчого провадження, а також адміністративний і судовий порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності державних виконавців учасниками виконавчого провадження з метою захисту порушених прав у процесі здійснення виконавчого провадження та можливості ефективно впливати на стан роботи державних виконавців щодо виконання рішень судів та інших органів. Наведено рекомендації щодо удосконалення організаційно-правових засад діяльності суб'єктів виконавчого провадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х892.19(4УКР)177 + Х892.19(4УКР)177 + Х892.19(4УКР)177
Шифр НБУВ: РА351621

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Ізуїта П.О. 
Правове регулювання охорони праці в умовах ринкової економіки: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / П.О. Ізуїта ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Проаналізовано актуальні проблеми правового регулювання охорони праці в Україні. Зроблено теоретичний аналіз категорій "праця", "охорона праці", "безпечні та здорові умови праці", "контроль за додержанням законодавства про охорону праці", "нагляд за додержанням законодавства про охорону праці". Розкрито сутність права на охорону праці. Визначено місце та роль інституту охорони праці в системі трудового права України. Зроблено висновок, що охорона праці як інститут трудового права представлений сукупністю правових норм, що регулюють відносини у сфері забезпечення безпечних і здорових умов праці, а також спеціальних умов праці для жінок, неповнолітніх, інвалідів та осіб, які працюють на шкідливих, важких і небезпечних виробництвах. Проаналізовано сучасний стан правового регулювання охорони праці в Україні. Розглянуто основні положення законодавства Європейського Союзу з охорони праці. Розроблено пропозиції щодо удосконалення правового регулювання відносин у сфері охорони праці за умов становлення ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)24 +
Шифр НБУВ: РА356739

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського