Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (62)Реферативна база даних (1305)Книжкові видання та компакт-диски (251)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=СТАТИК$<.>+<.>K=ГОРІННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 216
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Абдулін М. З. 
Розроблення теплофізичних засад технологій спалювання палив із застосуванням струменево-нішових систем / М. З. Абдулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розвитку нових прогресивних технологій спалювання палива на основі струменево-нішових систем. Для розробки теплофізичних основ даних технологій проведено комплекс експериментальних досліджень всіх аспектів робочого процесу як струменево нішової модуля, так і системи таких модулів в ізотермічних умовах і за горінням (розподіл пального, сумішоутворення, підпал, вигорання та формування необхідних полів швидкості, температур та концентрацій). Показано, шо струменево-нішовий модуль забезпечує ефективність всіх стадій робочого процесу ПП. Ідентичність характеристик процесів горіння за окремими модульними системами є основою для реалізації модульного принципу конструювання ПП зі струменево-нішовими системами. На основі CFD моделювання для розроблення ПП виконаний комплекс досліджень теплообміну та аеродинаміки у спеціальних системах їх «самоохолодження» паливом. За результатами виконаних досліджень розроблені технічні рішення і ефективні конструкції ПП. Сертифіковано більше 100 типів і моделей розроблених ПП в ДП «Сертифікаційний дослідницький центр». Отримано право встановлення розроблених ПП на котлах Монастирищенського, Бійського, Дорогобужського та інших котельних заводів. ПП на основі СНТ забезпечує: розпал вогнетехнічного об'єкта щодо тиску газу 1-2 мм вод. ст., високий рівень ККД у всьому робочому діапазоні, коеф. робочого регулювання Кр>10, гідравлічний опір за трактом окиснювача у 2-3 рази менший ніж у традиційних ПП, широкий діапазон стійкої роботи за надлишком повітря α=0,7-100. Результати роботи впроваджені більш ніж на 1000 ВО, печах, сушарках, підігрівачах, та ін.) в Україні, Білорусі, Росії, Польщі, Казахстані. Широкомасштабний досвід експлуатації ВО з пальниками СНТ показав, що модернізація строк окупності, модернізації за рахунок економії газу та електроенергії становить 0,5-1,5 року.^UThe dissertation is devoted to the development of new advanced technologies of fuel combustion on the basis of jet - niche systems. For the development of thermophysical bases of these technologies, a complex of experimental studies of all aspects of the workflow of both the niche jet module and the system of such modules in isothermal conditions and during combustion (distribution of fuel, mixture formation, arson, combustion and formation of necessary fields of speed, temperatures and concentrations) was carried out. It is shown that the jet-niche module ensures the efficiency of all stages of the workflow of the burner device. The identity of the characteristics of combustion processes for individual modular systems is the basis for the implementation of the modular principle of designing burner devices with jet-niche systems. On the basis of CFD modeling for the development of burners, a complex of studies of heat exchange and aerodynamics in special systems of their «self-cooling» by fuel was performed. According to the results of the performed researches, technical solutions and effective designs of the PP have been developed. More than 100 types and models of PP developed in SE «Certification Research Center» have been certified. The right to install the developed burners on the boilers of Monastyryshchensky, Biysky, Dorohobuzhsky and other boiler plants has been obtained. Jet-niche-technology based burners provides: the ignition of a fire-fighting object at a gas pressure of 1-2 mm of water. Art., high efficiency in the entire working range, coefficient working regulationKp> 10, the engraved resistance along the oxidant path is 2-3 times less than in traditional burnes, a wide range of steady work on excess air α = 0.7-100. The results of the work have been implemented at more than 1000 refractory objects: boilers, furnaces, dryers, heaters, etc.) in Ukraine, Belarus, Russia, Poland, Kazakhstan. The wide-ranging experience of operatingfire engineering facilities with jet-niche burners has shown that the payback periods of modernization, by saving gas and electricity is 0.5-1.5 years.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Авраменко О.О. 
Розв'язання двовимірних задач статики ортотропних конічних оболонок в уточненій постановці на основі сплайн-апроксимації: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук : 01.02.04 / О.О. Авраменко ; НАН України; Ін-т механіки ім. С.П.Тимошенка. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розроблено ефективний підхід до розв'язання класу задач про напружений стан ортотропних нетонких замкнених і відкритих конічних оболонок під дією нерівномірно розподіленого навантаження, під час різних умов закріплення країв, що описуються системою диференціальних рівнянь в частинних похідних, який базується на сумісному використанні методу сплайн-колокації та стійкого чисельного методу дискретної ортогоналізації. На основі розробленого підходу проведено розрахунки нових задач про напружений стан конічних ортотропних оболонок за певних умов на краях оболонки в залежності від кута розхилу конуса, виду прикладеного навантаження, параметрів ортотропії матеріалу та змінної в одному чи двох координатних напрямкках товщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.640.1-01,022 +
Шифр НБУВ: РА366806

Рубрики:

      
3.

Агій Я.Ю. 
Трансформація територіальної організації господарства Закарпатської області: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.05 / Я.Ю. Агій ; Ужгород. нац. ун-т. — Ужгород, 2010. — 21 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади дослідження трансформації територіальної організації господарства регіону та її удосконалення. Уточнено понятійний апарат дослідження, зокрема, запропоновано визначення поняття "трансформація територіальної організації господарства регіону". Обгрунтовано необхідність концентрації уваги у процесі дослідження територіальної організації господарства регіону на переважно кількісних ознаках трансформаційних процесів, відображенням яких є статика та динаміка, та їх якісних ознаках, які найбільш яскраво виявляються в семіотиці та синергетиці. Розроблено й апробовано спеціальну методику, що передбачає впровадження заходів, спрямованих на покращення територіальної організації регіону. Виявлено циклічні особливості трансформації територіальної організації господарства регіону взагалі та її окремих підсистем зокрема. Досліджено вплив інноваційної діяльності на територіальну організацію господарства Закарпатської області. Обгрунтовано стратегічні цілі удосконалення територіальної організації економіки регіону з урахуванням особливостей її структурної, організаційної, управлінської, просторової трансформацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ЗАК)0-151
Шифр НБУВ: РА371871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Агакарян Р. С. 
Адміністративна відповідальність за проступки на транспорті: теоретико-правова характеристика: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Р. С. Агакарян. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим у адміністративній науці монографічним дослідженням адміністративної відповідальності за проступки на транспорті в частині визначення її теорії, нормативно-правового регулювання та практики. У науковому дослідженні здійснено комплексний аналіз стану наукової думки щодо визначення адміністративної відповідальності за проступки на транспорті, визначено її сутність та ознаки. Встановлено, що методологія наукового пізнання притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті базуються на наявних доктринальних напрацюваннях щодо: 1) адміністративної відповідальності; 2) впорядкування суспільних відносин на транспорті; 3) притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті;Уперше виокремлено спеціальні ознаки, що характеризують адміністративну відповідальність за проступки на транспорті: можливість настання виключно за проступки, що вчиняються в межах правовідносин на транспорті; можливість здійснення специфікації підстав притягнення до адміністративної відповідальності; наявність особливостей кваліфікації адміністративних проступків на транспорті; спільність для цих проступків родового об’єкта та можливість їх групування за видовою ознакою транспорту; переважна більшість спеціального суб’єкта – водія транспортного засобу або пасажира; специфікація окремих елементів провадження у справах про притягнення до адміністративної відповідальності з акцентуванням уваги на: суб’єктах, що уповноважені розслідувати справи про вчинення адміністративних проступків та приймати рішення по цих справах; доказах, що можуть бути використані; строках проведення адміністративного розслідування; можливість застосування стягнення у вигляді позбавлення права керувати транспортним засобом; можливість урахування певного типу обтяжуючих та пом’якшуючих обставин при накладенні адміністративних стягнень за адміністративні проступки на транспорті. Обґрунтовано тезу щодо слушності використання терміну «проступки на транспорті», замість терміну «правопорушення на транспорті». Нормативно-правове регулювання адміністративної відповідальності за проступки на транспорті визначено як сукупність створених уповноваженими суб’єктами нормативно-правових актів, що мають загальнообов’язкове значення при забезпеченні дотримання правових норм, що регулюють експлуатацію та функціонування транспорту засобами адміністративно-деліктного права.Сформульовано визначення понять: «адміністративна відповідальність за проступки на транспорті» як відображення статики та динаміки соціально-правового явища, що відображає негативну реакцію держави на порушення норм права, якими врегульовано правовідносини на транспорті, що формально має вираження у можливості застосування заходів адміністративно-деліктного характеру; «кваліфікація адміністративних проступків на транспорті» як встановлення і процесуальне закріплення точної відповідності ознак, вчинених особою протиправних дій або бездіяльності до ознак складу проступків, на транспорті, яких передбачено нормами адміністративно-деліктного законодавства; «підвідомчість справ про адміністративні проступки на транспорті» як встановлення суб’єктів, у яких компетенція нормативно охоплює повноваження щодо фіксації вчинення адміністративних проступків на транспорті, застосування заходів забезпечення провадження у цій категорій справ, а також розгляду справи по суті із прийняттям рішень про притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті.Розвинуто наукові уявлення щодо виокремлення підстав притягнення до адміністративної відповідальності за проступки на транспорті, де: нормативною підставою буде законодавство, що регулює експлуатацію транспорту, фактичною підставою – вчинення адміністративного проступку, передбаченого положеннями Глави 10 КУпАП, а процесуальною – акт спеціально уповноважених суб’єктів, що розглядають справи про адміністративні проступки на транспорті.^UThe dissertation is the first in administrative science monographic research of administrative responsibility for misdemeanors in transport in terms of defining its theory, regulatory and legal regulation and practice.In the scientific study, a comprehensive analysis of the state of scientific opinion regarding the definition of administrative responsibility for misdemeanors in transport was carried out, its essence and signs were determined. It has been established that the methodology of scientific knowledge of administrative liability for misdemeanors in transport is based on existing doctrinal developments regarding: 1) administrative liability; 2) regulation of social relations in transport; 3) bringing to administrative responsibility for misdemeanors in transport;For the first time, special features characterizing administrative responsibility for misdemeanors in transport have been singled out: the possibility of prosecution exclusively for misdemeanors committed within the framework of legal relations in transport; the possibility of specifying the grounds for administrative liability; the presence of peculiarities of the qualification of administrative offenses in transport; the commonality of these misdemeanors of the generic object and the possibility of their grouping by type of transport; the vast majority of the special subject is the driver of the vehicle or the passenger; specification of individual elements of proceedings in cases of bringing to administrative responsibility with an emphasis on: entities authorized to investigate cases of administrative offenses and make decisions on these cases; evidence that can be used; during the administrative investigation period; possibility of penalty in the form of deprivation of the right to drive a vehicle; the possibility of taking into account certain types of aggravating and mitigating circumstances when imposing administrative fines for administrative offenses in transport.The thesis regarding the correctness of using the term "misdemeanors in transport" instead of the term "offences in transport" is substantiated. The legal regulation of administrative responsibility for misdemeanors in transport is defined as a set of legal acts created by authorized subjects, which are of general obligation in ensuring compliance with legal norms regulating the operation and functioning of transport by means of administrative and tort law.The definition of the concepts: "administrative responsibility for misdemeanors in transport" is formulated as a reflection of the statics and dynamics of a socio-legal phenomenon, which reflects the negative reaction of the state to the violation of legal norms that regulate legal relations in transport, which is formally expressed in the possibility of applying measures of an administrative-delict nature ; "qualification of administrative misdemeanors in transport" as the establishment and procedural confirmation of the exact correspondence of the signs of illegal actions or inaction committed by a person to the signs of misdemeanors in transport, which are provided for by the norms of administrative-delict legislation; "sub-department of cases on administrative offenses in transport" as the establishment of entities whose competence normatively includes the authority to record the commission of administrative offenses in transport, the application of measures to ensure proceedings in this category of cases, as well as consideration of the case on its merits with the adoption of decisions on bringing to administrative responsibility for misdemeanors in transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Аксьонов О. С. 
Розробка ефективної системи охолодження камери рідинного ракетного детонаційного двигуна: автореферат дис. ... д.філософ : 134 / О. С. Аксьонов. — Б.м., 2023 — укp.

Один із перспективних напрямків розвитку ракетно-космічного двигунобудування – розробка детонаційних двигунів. Теоретичні розрахунки показують, що вони мають більшу ефективність порівняно з традиційними рідинними ракетними двигунами. Додатковою перевагою детонаційних двигунів є можливість використання простіших конструктивних схемних рішень при проектуванні. На ряду з цим конструкція камери детонаційного двигуна під час роботи піддається значно вищому тепловому навантаженню.Для забезпечення надійної роботи ракетного двигуна на етапі проектування необхідно вирішити низку складних технічних завдань. Однією з пріоритетних задач є розробка системи надійного охолодження камери двигуна.У першому розділі проведено аналіз публікацій за проблематикою дисертації та визначено внесок досліджень інших авторів у розвиток цієї теми. Процес горіння у камері двигуна являється основним механізмом, що визначає її роботоздатність. Розрізняють два основні типи процесу горіння: дефлаграційне (дозвукове) та детонаційне (надзвукове). У більшості сучасних ракетних та авіаційних двигунів, які працюють за циклом Брайтона, згоряння палива відбувається саме у дефлаграційному режимі. Детонаційний двигун – тип двигуна, в якому горіння паливної суміші відбувається у детонаційному режимі.Перед початком розробки системи охолодження необхідно визначити та оцінити рівень теплового навантаження на камеру детонаційного двигуна. У фаховій літературі існує не так багато робіт присвячених дослідженню цієї теми. Тому кожне нове дослідження вносить свій вагомий вклад у розвиток цього питання.Проведено аналіз існуючих способів охолодження камери детонаційного двигуна, серед яких: внутрішнє та зовнішнє повітряне охолодження, внутрішнє завісне охолодження та зовнішнє проточне охолодження. Результати аналізу показали, що для детонаційних двигунів необхідно розробляти та застосовувати нові перспективні способи охолодження. Пошук ефективної системи охолодження камери ракетного детонаційного двигуна – це складна задача, яка потребує комплексного підходу з урахуванням багатьох факторів, які впливають на роботоздатність камери.Другий розділ присвячений дослідженню процесів, що протікають у камері імпульсного детонаційного двигуна. Експериментальне дослідження детонації – це складний процес, який потребує складного високоточного обладнання для отримання достовірних результатів. Тому найкращім способом дослідження детонаційних двигунів є метод математичного моделювання з використанням сучасних пакетів прикладних проблемно-орієнтованих програм. Це спрощує процес дослідження та розробки детонаційних двигунів. Використання інструментів математичного моделювання може допомогти виявити та усунути ряд недоліків перед проведенням фізичного експерименту.Для проведення обчислювального експерименту обраний програмний комплекс Ansys Fluent. Розглядалось застосування k-ε та k-ω моделей турбулентності з їх модифікаціями і finite-rate та eddy-dissipation concept моделей горіння. Використання k-ω моделі турбулентності з SST модифікацією та методу eddy-dissipation concept для процесу горіння дозволяють отримати найближчий до відомих експериментальних даних результат. Інші комбінації моделей не дозволяють отримати результати, що відповідають фізичній картині детонації. Використання запропонованого поєднання розрахункових моделей дозволяє проводити обчислювальні експерименти для подальшого дослідження характеристик процесів, що протікають у камері імпульсного детонаційного двигуна.У ході чисельного дослідження виявлено особливості детонаційної течії, які впливають на процеси теплообміну у камері імпульсного детонаційного двигуна. За фронтом детонації утворюються поперечні хвилі, які сприяють значній турбулізації пристінкового шару. Турбулізація призводить до інтенсифікації теплообміну між продуктами детонації та стінками каналу.Аналізуючи результати моделювання визначено, що процес спорожнення камери починається у той час, коли зворотна хвиля розрідження прямує до тягової стінки. У цей момент починається поступове збільшення швидкості газового потоку у зоні сталих параметрів. Після відбиття хвилі розрідження від тягової стінки відбувається прискорення продукті детонації до рівня місцевої швидкості звуку.У третьому розділі проведено чисельний повний факторний експеримент для дослідження впливу конструктивних параметрів та режимних факторів на роботу камери детонаційного двигуна. Режимним параметром впливу виступав початковий тиск у детонаційній камері. Розглядались такі конструктивні фактори, як відносна довжина камери, відношення площі поперечного перерізу камери до мінімальної площі поперечного перерізу сопла та геометрична ступінь розширення сопла. За р^UDevelopment of detonation engines is one of the promising areas of development of rocket and space propulsion. Theoretical calculations show that they have greater efficiency compared to traditional liquid rocket engines. An additional advantage of detonation engines is the possibility of using simpler constructive schematic solutions in the design. Along with this, the design of the chamber of the detonation engine during operation is exposed to a much higher thermal load.To ensure the reliable operation of the rocket engine at the design stage, it is necessary to solve a number of complex technical tasks. One of the priority tasks is the development of a reliable engine chamber cooling system.In the first chapter, an analysis of publications on the issues of the dissertation was carried out and the contribution of research by other authors to the development of this topic was determined. The combustion process in the engine chamber is the main mechanism that determines its efficiency. There are two main types of combustion process: deflagration (subsonic) and detonation (supersonic). In most modern rocket and aircraft engines, which operate according to the Brayton cycle, fuel combustion occurs precisely in the deflagration mode. A detonation engine is a type of engine in which the combustion of the fuel mixture takes place in the detonation mode.Before starting the development of the cooling system, it is necessary to determine and evaluate the level of thermal load on the detonation engine chamber. In the professional literature, there are not so many works dedicated to the study of this topic. Therefore, each new study makes a significant contribution to the development of this issue.The existing methods of cooling the detonation engine chamber were analyzed, including: internal and external air cooling, internal curtain cooling and external flow cooling. The results of the analysis showed that it is necessary to develop and apply new promising methods of cooling for detonation engines. Finding an effective cooling system for the chamber of a rocket detonation engine is a complex task that requires an integrated approach, taking into account many factors that affect the performance of the chamber.The second chapter is devoted to the study of processes taking place in the chamber of a pulse detonation engine. Experimental detonation research is a complex process that requires sophisticated, high-precision equipment to obtain reliable results. Therefore, the best way to study detonation engines is the method of mathematical modeling using modern packages of applied problem-oriented programs. This simplifies the process of research and development of detonation engines. The use of mathematical modeling tools can help identify and eliminate a number of shortcomings before conducting a physical experiment.The Ansys Fluent software package was chosen for the computational experiment. The use of k-ε and k-ω turbulence models with their modifications and finite-rate and eddy-dissipation concepts of combustion models were considered. The use of the k-ω turbulence model with SST modification and the eddy-dissipation concept method for the combustion process allow obtaining the closest result to the known experimental data. Other combinations of models do not allow obtaining results corresponding to the physical picture of detonation. The use of the proposed combination of computational models allows conducting computational experiments for further investigation of the characteristics of the processes taking place in the chamber of the impulse detonation engine.During the numerical study, the features of the detonation flow were revealed, which affect the heat exchange processes in the chamber of the pulse detonation engine. Transverse waves are formed behind the detonation front, which contribute to significant turbulence of the wall layer. Turbulization leads to intensification of heat exchange between detonation products and channel walls.Analyzing the simulation results, it was determined that the process of emptying the chamber begins at the time when the return rarefaction wave goes to the traction wall. At this moment, a gradual increase in the gas flow rate begins in the zone of constant parameters. After the rarefaction wave is reflected from the traction wall, the detonation product is accelerated to the level of the local speed of sound.In the third chapter, a numerical full factorial experiment was conducted to study the influence of design parameters and mode factors on the operation of the detonation engine chamber. The initial pressure in the detonation chamber was the mode parameter of influence. Such design fact


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Андріанов О.А. 
Оптимізація процесу стабілізації зварювання корозійностійких сталей змінним струмом: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.03.07 / О.А. Андріанов ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політех. ін-т". — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено процес імпульсної стабілізації дуги у разі зварювання корозійностійких сталей змінним струмом. Виявлено властивості зварювальної дуги в колах змінного струму, зовнішні характеристики джерела живлення та їх вплив на стійкість горіння дуги, взаємозв'язки параметрів електромагнітних елементів джерела живлення за умов горіння зварювальної дуги. Розв'язано задачу оптимізації процесу й устаткування. Запропоновано новий підхід, що дозволяє визначити зовнішні характеристики джерела живлення зварювальної дуги змінним струмом з урахуванням кута відкриття електронних ключів і проаналізувати вплив зовнішньої характеристики на стійкість її горіння. Досліджено методики математичного моделювання електричних кіл змінного струму з дугою, які дозволяють не тільки вивчати динаміку цих кіл та їх стійкість, а й досліджувати вплив стабілізувальних імпульсів на процес зварювання. Проведено оптимізацію режимів імпульсної стабілізації зварювальної дуги змінного струму, що дозволяє значно знизити напругу холостого ходу зварювального трансформатора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К641.51,27
Шифр НБУВ: РА375393 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Андриц М. Р. 
Принципи права в рішеннях Конституційного Суду України / М. Р. Андриц. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є комплексним науковим дослідженням принципів права крізь призму практики Конституційного Суду України. В процесі такого дослідження виявлено їх природу як вихідних правових ідей, що забезпечують виконання правом основного призначення – слугувати людині і суспільству, а також відповідні інструментальні можливості для реалізації вказаної аксіологічної (ціннісної) складової права. З огляду на такі можливості обгрунтовано авторське розмежування «праворозвиваючих» принципів (які забезпечують динаміку права) та «правостабілізуючих» принципів (які забезпечують статику права).До першої групи принципів, які дозволяють праву прогресувати, запропоновано віднести принципи гуманізму, свободи, справедливості, рівності та деякі інші, як-от, принцип «загальної дозволеності», принцип розумності. Встановлено, що у рішеннях Конституційного Суду України характеристика цих принципів набуває свого додаткового змістовного розгортання. Зокрема, простежено, що основними проявами принципу гуманізму є визнання та утвердження Конституційним Судом України гідності людини, а також обґрунтування ним відшкодування моральної шкоди, відміни смертної кари (а відтак – і декларування змісту та обсягу права на життя), відповідальності держави за долю сиріт, соціального партнерства благодійників і держави у забезпеченні гідних умов життєдіяльності та особистого розвитку кожного.Виявлено різні аспекти розуміння Конституційним Судом України принципу свободи, серед яких: аксіологічний (випливає з природи свободи як фундаментальної цінності дієвої конституційної демократії); антропологічний (пов'язаний з функціональним потенціалом свободи для розвитку особи та її соціалізації); гносеологічний (обумовлюється методологічним потенціалом «свободи», а саме її здатністю: а) опосередковувати права людини і громадянина (наприклад, право на приватність, право на інформацію, право на працю, право на власність), б) визначати співвідношення інтересів особи, суспільства, держави, а відтак – і поняття «публічного інтересу», «охоронюваного законом інтересу», «цензури», що дозволяє окреслювати межі прав людини); онтологічний (формується внаслідок зовнішнього закріплення принципу свободи у формі самостійного права на свободу, а також проявляється в процесі забезпечення так званих негативних прав – свобод особи, як-от, «свободи і особистої недоторканності», «свободи об'єднань» тощо).Встановлено, що філософсько-правовий зміст принципу справедливості наповнюється Конституційним Судом України через зв'язки з: а) концепцією соціальної держави, б) принципом пропорційності, в) правом на справедливий суд.Філософсько-правова характеристика принципу рівності доповнена з огляду на: а) додаткові складові його структури, пов'язані зі специфікою суб'єктів та об'єктів; б) фактори, що обумовлюють «буття» цього принципу, з-поміж яких: сфера суспільного життя, тобто ділянка суспільного простору, яка стала «дискримінаційно вразливою», особливості (характер) юридичних прав, які знаходяться «в зоні дискримінаційного ризику», взаємозв'язок різних прав людини і громадянина, критерії диференціації правового регулювання, а саме, «доцільність», «виправданість у демократичному суспільстві» та «обґрунтованість», різновиди гарантій забезпечення досліджуваного принципу, співвідношення принципу рівності з іншими принципами права, зокрема з принципами справедливості, свободи, презумпції невинуватості та неприпустимості притягнення особи до відповідальності за відмову давати проти себе показання.^UThe thesis is a comprehensive scientific research of the principles of law in the light of the practice of the Constitutional Court of Ukraine. In the course of such research, their nature is revealed in its function as initial legal ideas that ensure that the law fulfills its main purpose – to serve people and society, as well as the appropriate tools for the implementation of this axiological (value) component of law. Taking into account such possibilities, the author's distinction between «law-developing» principles (which ensure the dynamics of law) and «law-stabilizing» principles (which ensure the statics of law) is substantiated.It is proposed that the first group of principles that allow the law to progress includes the principles of humanism, freedom, justice, equality and some others, such as the principle of «universal permissiveness», the principle of reasonableness. It is established that in the decisions of the Constitutional Court of Ukraine the characterization of these principles takes on an additional meaningful development. In particular, it is revealed that the main manifestations of the principle of humanism are the recognition and approval by the Constitutional Court of Ukraine of human dignity, as well as justification for compensation for moral damage, the abolition of the death penalty (and thus declaring the content and scope of the right to life), the responsibility of the state for the fate of orphans, social partnership of philanthropists and the state in providing decent living conditions and personal development for everyone.Various aspects of understanding by the Constitutional Court of Ukraine of the principle of freedom are revealed, including: axiological (follows from the nature of freedom as a fundamental value of an effective constitutional democracy); anthropological (related to the functional potential of freedom for personal development and socialization); gnoseological (determined by the methodological potential of «freedom», namely its ability to: a) mediate human and civil rights (for example, the right to privacy, the right to information, the right to work, the right to property), b) determine the balance of interests of an individual, society, the state, and therefore the concept of «public interest», «legally protected interest», «censorship», which provides fort outlining the boundaries of human rights); ontological (formed as a result of the external consolidation of the principle of freedom in the form of an independent right to freedom, and also manifests itself in the process of ensuring the so – called negative rights - individual freedoms, for example, "freedom and personal inviolability", «freedom of association», etc.).It is established that the philosophical and legal content of the principle of justice is filled by the Constitutional Court of Ukraine through links with: a) the concept of the welfare state, b) the principle of proportionality, c) the right to a fair trial.The philosophical and legal characteristics of the principle of equality are supplemented taking into account: a) additional components of its structure related to the specifics of subjects and objects; b) factors that determine the «existence» of this principle, among which: the sphere of public life, that is, a section of public space that has become «discriminatory vulnerable», features (nature) of legal rights that are «in the zone of discriminatory risk», the interrelation between different human and civil rights, the criteria for differentiating legal regulation, namely, «expediency», «justification in a democratic society» and «reasonableness», varieties of guarantees for ensuring the principle under study, the correlation of the principle of equality with other principles of law, in particular with the principles of Justice, freedom, the presumption of innocence and the inadmissibility of bringing a person to justice for refusing to give evidence against himself.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Артем'єв С.Р. 
Підвищення ефективності процесів і обладнання у виробництві перекисних сполук натрію: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.08 / С.Р. Артем'єв ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено високоефективний екологічно безпечний процес технічного горіння рідинного металевого натрію та прямого окиснення продуктів горіння, що забезпечує можливість удосконалення конструкцій реакторів і сприяє одержанню конкурентоздатних перекисних сполук натрію з заданими властивостями. Досліджено тонку структуру факелу розпилу рідинного металевого натрію, здобутого з використанням різноманітних пристроїв розпилу й оптичних методів. Встановлено, що початковий розмір краплі є основним фактором, який визначає час горіння та кількість металу, що згорає. На підставі результатів термодинамічного аналізу й експериментальних даних розроблено механізм утворення перекисних сполук натрію, в якому враховано основну взаємодію між рідинним натрієм і киснем у парогазовій фазі. Розроблено математичну модель процесу горіння рідинного натрію, який диспергується у вигляді крапель розміром від 10 до 600 мкм. Проведено дослідження процесу горіння розпилу рідинного натрію на демонстраційній установці, визначено еспериментальні залежності зміни основних параметрів теплової моделі. На підставі проведених досліджень і математичної моделі процесу запропоновано перспективну конструкцію полум'яного реактора, яку апробовано за дослідно-промислових умов. Розроблено реакторну схему процесу прямого окиснення перекису натрію у надперекис. Одержано дослідно-промислові партії надперекису натрію. Доведено, що ступінь перетворення перекису натрію у надперекис складає не менше ніж 97 %, у відомих процесах даний показник не перевищує 91,5 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л288.12 +
Шифр НБУВ: РА363199

Рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
9.

Бєліков А.С. 
Зниження горючості і підвищення вогнестійкості будівельних дерев'яних конструкцій за рахунок застосування вогнезахисних покриттів (на прикладі підприємств вугільної промисловості): Автореф. дис... д-ра техн. наук: 21.06.02 / А.С. Бєліков ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва і архіт. — Х., 2001. — 36 с. — укp.

Розвинуто питання підвищення вогнестійкості, зниження горючості будівельних дерев'яних конструкцій на базі розробки нових підходів і критеріїв. Вперше теоретично досліджено процес стадійного тепломасообміну в системі негорюче покриття, що здимається - основа (деревина, метал) до здимання та після здимання за умов стандартного розвитку пожежі. Запропоновані вогнезахисні композиції підвищують працездатність дерев'яних будівельних конструкцій в осередку пожежі за рахунок гальмування процесів горіння та обвуглювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н55-021.1 + М130.374
Шифр НБУВ: РА313295 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Бєлан Є.П. 
Метод інваріантних многовидів в теорії параболічних і функціонально-диференціальних рівнянь та його застосування: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.01.02 / Є.П. Бєлан ; НАН України. Ін-т математики. — К., 2007. — 32 с. — укp.

Розвинуто метод інваріантних багатовидів та досліджено питання його застосування для якісного та біфуркаційного аналізу деяких класів параболічних, параболічних функціонально-диференціальних та диференціально-різницевих рівнянь. Розвинуто метод для дослідження динаміки дисипативних структур та явища буферності у параболічних задачах з малою дифузією. Розглянуто застосування в нелінійній оптиці та теорії спінового горіння. Результати В.І.Арнольда, А.М.Самойленка та Є.Мозера про квазіперіодичі розв'язки систем диференціальних рівнянь на торі застосовано для системи диференційно-різницевих рівнянь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.62,0 + В161.922.3,0 +
Шифр НБУВ: РА349832

Рубрики:

      
11.

Бєлова Ю. Д. 
Цивільні правовідносини щодо персональних даних / Ю. Д. Бєлова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене аналізу особливостей цивільних правовідносин щодо персональних даних та вирішення комплексу теоретичних і практичних проблем, пов'язаних із цивільно-правовими аспектами статики та динаміки персональних даних; розроблення конкретних пропозицій та рекомендацій щодо удосконалення правового регулювання цивільних відносин, пов'язаних із персональними даними. У першому розділі зазначено, що персональні дані є нематеріальними благами, оскільки не належать до предметів матеріального світу, не мають матеріальної (фізичної) субстанції, не мають геометричних форм, розмірів, кольору тощо. Попри нематеріальну природу персональні дані можуть бути збережені на матеріальних носіях (у формі картотек персональних даних) або відображені в електронному вигляді (база персональних даних в електронній формі). При цьому персональні дані, будучи інформацією, водночас виступають об'єктом особистих немайнових прав (особистим немайновим благом). Персональні дані як особисте немайнове благо характеризується немайновою природою, хоча, в силу сучасного рівня розвитку матеріальної та духовної культури, соціально-економічних відносин та інформаційного простору, об'єктивно можуть набувати майнової цінності. При цьому відомості про фізичну особу самі по собі залишаються немайновими благами, оскільки не створюються в процесі виробництва та не мають грошової оцінки. Майнова же цінність персональних даних може бути обумовлена особистістю індивіда (наприклад, загальновідомої особи) або створюватись в процесі їх обробки.У другому розділі наголошено, що право на персональні дані належить до основоположних прав людини, прояв якого в цивільних правовідносинах обґрунтований теорією горизонтальної дії прав людини. Законодавство повинно забезпечувати пропорційність між правом на персональні дані та правом на свободу висловлювання думок та інформації, у тому числі, щодо обробки персональних даних для журналістських цілей та академічної, художньої та літературної свободи.У третьому розділі зазначено, що згода суб'єкта персональних даних є проявом можливості вільно визначати свою поведінку в сфері особистого життя, яка спрямована уповноважити володільця персональних даних на їх подальшу обробку та забезпечує контроль суб'єкта персональних даних за їх обробкою.^UThesis for a Philosophy Doctor Degree in specialty 081 Law. Leonid Yuzkov Khmelnytskyi University of Management and Law of Khmelnytskyi Regional Rada, Khmelnytskyi, 2021. The thesis is dedicated to analysis of peculiarities of Civil and Law Relationships on Personal Data, and to resolving of complex of theoretical and practical issues that are related to Civil and Law aspects of statics and dynamics of Personal Data. Development of specific suggests and recommendations on improvement of Law regulation of Civil and Law Relationships in the field of Personal Data are included into the subject of the thesis too.There is emphasized in introduction, that acceleration of informatization processes acquires extraordinary features in current Postmodern Civilization. Digital innovation changes a quality of society life and, moreover, impacts on the following stage of human evolution. Formation of new feature of «digital» human personality is caused by radical changes; and it only deepens various aspects of the protection of her freedom, inviolability and dignity. Significance of safety and protection of information flows and data bases that are formed by them is growing. The first section states that Personal Data are intangible assets as they are not a part of tangible world, do not have material (physical) substance, and do not have geometric shapes, sizes, colors, etc. Simultaneously with intangible nature, Personal Data can be saved on tangible media (as a Personal Data files) or displayed electronically (Personal Data Digital Base). At the same time, Personal Data are an object of Personal Intangible Rights (Personal Intangible Assets) as they are information. Personal Data as Personal Intangible Assets has intangible nature; however, they can objectively acquire property value according to current level of development of tangible and intangible culture, social and economic relationships and informational space. Herewith, information about an individual in itself remains an intangible asset as they are not created in the process of production and do not have money value. Tangible value can be caused by personality of a person (for instant, well-known person) or can be created at the processing of Personal Data. Despite the inseparability of Personal Data as Personal Intangible Assets, they are characterized as isolated with the help of Data Object (information about a specific individual), quantitative and qualitative Data Content (composition of Personal Data which are in processing), and external form (electronic form and / or files). Personal Data are included into objective Intangible Assets that are expressed as an objective form accessible to the human senses. Objectivity shows an external – as for subject – character of Personal Data. In turn, the objectified form of Personal Data creates opportunity of its using separated from a person-holder (Personal Data Subject). The mentioned above indicates the separation of such data.Personal Data as Personal Intangible Assets has such features: 1) separation; 2) objectivity; 3) separation of Personal Data Rights; 4) economic value; 5) have features of goods; 6) ability to be involved into economic turnover. There is concluding that concept of «Personal Data» meets European standards declared in international legislation, in general. Herewith, concept of «Personal Data» in national legislation is involved from Directive 95/46 /EU. The composition of the concept of «Personal Data» consists of four signs. They are: 1) information or a set of information (including any information about a person); 2) Personal Data are related directly or indirectly to individual («about individual»); 3) a subject of Personal Data is a person regardless of his / her citizenship, permanent residence or other legal relationship with the state; an individual is identified (in a group of persons he / she is «distinguished» from other members of the group or can be specifically identified based on the circumstances of each case); 5) personal information acquires the legal regime of Personal Data with the beginning of Personal Data Processing. Personal Data Processing is any action or set of actions, such as collection, registration, accumulation, storage, adaptation, change, renewal, use and distribution (distribution, sale, transfer), depersonalization, destruction of Personal Data, including with the use of information (automated) systems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Бєляєва Н.Є. 
Управління організаційними змінами підприємства: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Н.Є. Бєляєва ; Харк. нац. екон. ун-т. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено класифікацію організаційних змін підприємства за рахунок додатково запропонованих і обгрунтованих класифікаційних ознак в контексті необхідності управління ними. Удосконалено технологію дослідження процесів управління організаційними змінами за рахунок поетапного аналізу їх статики та динаміки. Зазначено, що набула подальшого розвитку концепція управління організаційними змінами, яку розширено на основі розробленого комплексу стратегічних заходів і аналітичного інструментарію відповідно до об'єктів організаційних змін, засобів їх реалізації - рефреймінгу, реструктуризації, ревіталізації, оновлення та доведення необхідності та доцільності виокремлення - оцінювання стану готовності до організаційних змін. Запропоновано методичний підхід до оцінки готовності машинобудівного підприємства до реалізації організаційних змін, що базується на виділенні її суб'єктної складової - ступеня готовності до змін персоналу управління. Визначено аналітичний інструментарій для управління організаційними змінами підприємства, що відповідає засобам стратегічного управління - рефреймінгу, рееструктуризації, ревіталізації та оновленню.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-21 +
Шифр НБУВ: РА367441

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Білоус Т.М. 
Роль ідеалізації в сучасній формальній епістемології: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.01 / Т.М. Білоус ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Розглянуто існуючі підходи щодо моделювання статики та динаміки переконань у сучасних формально орієнтованих напрямах аналітичної епістемології. Проаналізовано роль процедури ідеалізації у процесі утворення когнітивних структур раціонального агента пізнання. Доведено її значення як необхідної умови побудови формальних моделей, в яких на нормативному рівні визначено оптимальну поведінку раціональних агентів. Зазначено, що дані ідеалізовані моделі є предметом дослідження формальної епістемології. Встановлено відносну самостійність і науковий характер нової галузі та її тісний зв'язок з комп'ютерними дослідженнями. Доведено перспективність використання формальної епістемології у сфері комп'ютерного моделювання та теорії штучного інтелекту, які є методами її емпіричної перевірки як наукової дисципліни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю22 в017:Ю4 + Ю212.25 + З810.4 +
Шифр НБУВ: РА334872

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Білоусов Є.В. 
Підвищення економічності суднових енергетичних установок шляхом використання твердих палив у двигунах внутрішнього згоряння: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.05 / Є.В. Білоусов ; Укр. держ. мор. техн. ун-т ім. Макарова. — Миколаїв, 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено напрямки підвищення економічності суднових енергетичних установок (СЕУ) за рахунок використання твердих палив у двигунах внутрішнього згоряння. Аргументовано, що зростання цін на нафту та продукти її переробки за фактично незмінних цін на тверде паливо вимагає переходу на дешеве паливо, що дозволить скоротити вартість однієї тонно-милі. Розглянуто шаровий метод спалювання з циклічним примусовим продуванням шару як найбільш перспективний метод використання твердих палив, за якого паливо заздалегідь розігрівається для активації процесів горіння. Наведено докладний опис шляхів реалізації шарового методу спалювання, розглянуто особливості протікання термодинамічних процесів і процесів вигоряння палива в шарі. Висвітлено результати аналітичного й експериментального дослідження процесу стиснення, аналітичного дослідження процесів вигоряння шару, експериментального процесу підведення теплоти в термодинамічному циклі. Підтверджено можливість і ефективність шарового спалювання палива у двигуні внутрішнього згоряння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42--82-325.2 + О455-014.1
Шифр НБУВ: РА319143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія:    
15.

Бірюкова Т.В. 
Розробка сильнострумного катода для потужних плазмотронів та дослідження його характеристик: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.10 / Т.В. Бірюкова ; Запоріз. держ. техн. ун-т. — Запоріжжя, 2001. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з851.2-041.1
Шифр НБУВ: РА315646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
16.

Байтала М. Р. 
Підвищення ефективності локалізації пожеж нафтопродуктів на залізничному транспорті: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 21.06.02 / М. Р. Байтала ; Нац. ун-т цивіл. захисту України. — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Запропоновано й обгрунтовано підхід щодо прийняття управлінських рішень за локалізації пожежі нафтопродукту на залізничному транспорті. Побудовано математичну модель нагріву цистерни з нафтопродуктом під тепловим впливом пожежі, яка враховує нерівномірність її нагріву. Модель дозволяє одержати розподіл температур на поверхні цистерни в довільний момент часу. Показано, що використання традиційного підходу, який базується на припущенній про рівномірний нагрів поверхні цистерни, призводить до похибки близько 50 % за умов оцінювання температури цистерни. Побудовано модель теплової дії на цистерну потоків нагрітого повітря та продуктів горіння, що підіймаються над осередком горіння. Експериментальна перевірка моделі засвідчила середню похибку за умов оцінювання температури близько 13 %. Побудовано імітаційну модель пожежі на залізничному транспорті, яка дозволяє визначити найнебезпечніші варіанти розвитку пожежі за різних умов: для цистерни на відкритій місцевості, яка рухається або не рухається; для цистерни в депо. Розроблено програмний комплекс, який реалізує побудовані моделі та призначений для проведення штабних навчань, побудови оперативних планів пожежогасіння, розробки плану локалізації та ліквідації пожежі в бойовій обстановці. На підставі порівняння методів прогнозування розвитку пожежі та розробки рекомендацій щодо її локалізації, які базуються на використанні програмного комплексу та застосуванні експертного методу, показано, що використання програмного комплексу дозволяє підвищити ефективність локалізації пожежі на 28 %, скоротившти кількість сил і засобів на 38 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284.84 н68
Шифр НБУВ: РА380560 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Батальцев Є. В. 
Моделювання техногенного впливу на навколишнє природне середовище об'єктами теплоенергетики / Є. В. Батальцев. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуального науково-практичного питання моделювання впливу теплоенергетичних об'єктів на навколишнє природне середовище та розроблення природоохоронних заходів, що підвищують рівень екологічної безпеки в районах їх розміщення. У результаті проведених досліджень були розроблені математична модель процесу горіння в котлах із циркулюючим киплячим шаром та модель перенесення забруднювальних речовин за профілем ґрунту в зоні розміщення ТЕЦ. Враховуючи зміни напору та водонасиченості, що залежать від кількості опадів, клімату в цілому, спрогнозували стан підземних вод у зоні аерації досліджуваного об'єкта теплоенергетики, а також під час фільтрації води із золошлаконакопичувача. Алгоритми чисельного розв'язання задач профільної фільтрації, масоперенесення забруднювальних речовин були розроблені на базі методу скінченних елементів. Проведено дослідження утилізації відхідних газів під час деструкції палива на об'єктах теплоенергетики. Сформований механізм зв'язування азотних та сірчистих сполук у зоні деструкції палива. Запропонований режим роботи пристроїв об'єктів теплоенергетики з повною утилізацією техногенних газів. З метою оцінювання впливу на стан навколишнього природного середовища ТЕЦ, які працюють на вугіллі, та для виявлення шляхів міграції забруднювальних речовин проведені дослідження ґрунтів, рослинності, а також снігового покриву на вміст важких металів у районі розміщення ТЕЦ. Результати досліджень підтвердили, що підприємство негативно впливає на прилеглі території. Водночас найвищий рівень небезпеки для водних об'єктів має золошлаконакопичувач. Запропоноване влаштування захисного екрану в золошлаконакопичувачі, що зменшить техногенне навантаження місць складування золошлакових відходів на об'єкти гідросфери. Проведені дослідження підтвердили, що місцеві глинисті сорбенти можна ефективно використовувати як сорбенти. Перспективним напрямом також є перероблення золошлаків. Обстеження золошлакових відходів ТЕЦ підтвердило можливість їх використання у сфері будівництва.^UThe thesis is devoted to the solution of the urgent scientific and practical issue of modeling the technogenic impact of thermal power facilities on the atmosphere and hydrosphere and the development of measures to increase the level of environmental safety in the areas of their location. As a result of the research, a mathematical model of the combustion process in boilers with a circulating fluidized bed and a model of the transfer of pollutants along the soil profile in the area of thermal power plants were developed. Taking into account the changes in the pressure and water saturation, that are depended on the amount of precipitation and the climate as a whole, the forecast of the state of groundwater in the aeration zone of the investigated heat-power facility, as well as in the filtration of water from the ash-and-slag dump, was carried out. Algorithms for the numerical solution of the problems of profile filtration and pollutants' mass transfer were developed based on of the finite element method. A study of the utilization of waste gases during the destruction of fuel at thermal power facilities was carried out. A mechanism for binding nitrogen and sulfur compounds in the zone of fuel destruction has been formed. The operation mode of devices of thermal power facilities with full utilization of technogenic gases is proposed. In order to assess the impact on the environment of coal-fired thermal power facilities and to identify migration paths of pollutants, soil, vegetation, and snow cover were studied for the content of heavy metals in the area of the CHPP. The research results confirmed that the enterprise has a negative impact on the nearby territories. At the same time, the highest level of danger for water bodies is posed by an ash-and-slag dump. A protective screen in the ash-and-slag dump is proposed, it will reduce the technogenic load of the ash-and-slag waste storage sites on the hydrosphere. Studies have confirmed that local clay sorbents can be effectively used as sorbents. Ash-and-slag waste processing is also a perspective area. Inspection of that wastes on CHPP confirmed the possibility of their use in the construction industry.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
18.

Батура А.С. 
Розробка методів аналізу гармонійних коливань просторових трубопроводів з урахуванням реальної податливості згину труби: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / А.С. Батура ; Ін-т пробл. міцності ім. Г.С.Писаренка НАН України. — К., 2007. — 23 с. — укp.

Розроблено нові методи аналізу гармонійних коливань трубопровідних систем. Модифіковано метод динамічних жорсткостей, який дозволяє використовувати єдиний варіант розрахункової схеми та модель, побудовану на основі методу початкових параметрів, з метою здійснення статичних і динамічних розрахунків трубопроводів, що забезпечує неперервність розрахунків у граничному переході від динаміки до статики та їх високу точність у разі квазістатичної поведінки трубопроводу. Запропоновано методи моделювання розгалужень і криволінійних елементів, які дозволяють моделювати трубопроводи довільної конфігурації. Розроблено метод "розмикання за переміщеннями" для пошуку власних частот і форм коливань, особливістю якого є те, що дослідник наперед задає напрямок пошуку власних мод коливань і має можливість одночасно знаходити власні форми та частоти коливань. За допомогою методів теорії оболонок досліджено коливальну поведінку згину труби. Вперше в світі одержано вираз для динамічного коефіцієнта збільшення податливості згину, який дозволяє з великим ступенем точності враховувати овалізацію даного елемента трубопроводу у разі гармонійних коливань, що надає можливість використовувати стержневі, а не складні оболонкові моделі для повноцінного моделювання трубопроводів. На підставі розроблених розрахункових методів створено комп'ютерну програму, що дозволяє проводити аналіз гармонійних коливань складних трубопровідних систем. Визначено можливості використання розробленого методу та програми для обробки даних вібродіагностики. Досліджено підходи, в яких використано заміри вібраційних переміщень і швидкостей. Показано високу ефективність методу для цих задач завдяки можливості навантажувати систему кінематично, тобто амплітудами переміщень. З використанням розроблених методів досліджено коливальну поведінку нафтопроводу під час аварії, наведено рекомендації щодо протидії руйнувань подібних об'єктів. Досліджено вібраційні властивості ділянки трубопроводу АЕС, визначено місця з максимальними вібраційними швидкостями, на яких доцільно розміщувати вібродатчики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О71-022.84 +
Шифр НБУВ: РА354206

Рубрики:

      
19.

Безуглий О.М. 
Підвищення ефективності спучуючих вогнезахисних складів на основі епоксиполімерів: автореф. дис... канд. техн. наук: 21.06.02 / О.М. Безуглий ; Ун-т цив. захисту України. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено вогнезахисні речовини, що спучуються, на основі епоксиполімерів, до складу яких введено різні дисперсні мінеральні домішки. Встановлено, що для зниження горючості епоксиполімерів і підвищення коксовиділення під час горіння найбільш ефективним є введення до їх складу амофосу та різних графітів. Встановлено, що зі збільшенням вмісту в складі амофосу істотно зростають кисневий індекс і коефіцієнт спучування, але міцність спученого шару залишається низькою. Виявлено, що введення до складу інтеркалованих графітів сприяє істотному збільшенню міцності пінококсу й обумовлює зменшення коефіцієнта спучування. Удосконалено метод оцінювання теплофізичних характеристик спучуючих вогнезахисних складів, заснований на вирішенні зворотних задач теплопровідності. Встановлено, що коефіцієнт теплопровідності й об'ємної теплоємності, визначені за даним методом, можуть бути порівняні з такими показниками сертифікованих вогнезахисних складів. Розроблено технологічну інструкцію та технічні умови на його виготовлення та застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л719.96:Н + К799.08 +
Шифр НБУВ: РА362742

Рубрики:

      
20.

Берешко І.М. 
Метод рекурентних співвідношень у статиці та динаміці комбінованих циліндричних оболонок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / І.М. Берешко ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Реалізовано метод рекурентних співвідношень (МРС) для розрахунків задач статики та динаміки комбінованих циліндричних оболонок. Представлено огляд існуючих методів розв'язання та математичних моделей. Одержано лінійні рівняня статичного напружено-деформованого стану (НДС) конструкції та лінеаризовано рівняння в збуреннях на засадах моментної теорії оболонок. Уточнено деякі коефіцієнти системи диференціальних рівнянь. Розглянуто математичний апарат МРС, що дозволяє одержати точний розв'язок на одному дискретному елементі (ДЕ) (циліндрична оболонка постійної товщини з довільними граничними умовами). Проведено ряд алгоритмічних узагальнень, що дозволяють будувати розв'язання для будь-якої комбінації ДЕ. Проведено тестові розрахунки та розглянуто задачі, розв'язання яких можна одержати тільки наближеними методами та за допомогою МСЕ. Ряд результатів є унікальними та можуть бути одержані лише за допомогою МСЕ з великими похибками та значними витратами часу та ресурсів. Показано, що МРС за умов використання для розв'язання задач статики та динаміки складених циліндричних конструкцій забезпечує найбільші можливості та найбільш якісні результати розрахунку зі значно меншими витратами у порівнянні з існуючими методами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.649.1,022 + В251.64-01,022
Шифр НБУВ: РА321440

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського