Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (101)Тематичний інтернет-навігатор (227)Наукова електронна бібліотека (237)Реферативна база даних (11963)Книжкові видання та компакт-диски (3532)Журнали та продовжувані видання (327)
Пошуковий запит: (<.>K=СТОМАТОЛОГІЧНА$<.>+<.>K=ОСВІТА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 371
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Боковець О. І. 
Cоціально-психологічні умови розвитку інноваційного потенціалу студентів закладу вищої технічної освіти / О. І. Боковець. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування та практичне вирішення завдань щодо розвитку інноваційного потенціалу студентів закладу вищої технічної освіти, що виявляється у визначенні психологічного змісту та структури інноваційного потенціалу, виявленні особливостей сформованості його компонентів, встановленні взаємозв'язків між ними, здійсненні факторної конфігурації внутрішніх ресурсів, обґрунтуванні та експериментальній перевірці соціально-психологічних умов ефективності застосування тренінгової програми у процесі професійної підготовки майбутніх інженерів.Основні результати дослідження викладено в трьох розділах дисертації. У розділі 1 «Науково-теоретичні підходи до проблеми дослідження розвитку інноваційного потенціалу особистості» здійснено теоретичний аналіз підходів до вивчення феномену інноваційного потенціалу особистості, зокрема: антропологічного (нададаптивна природа, що включає соціально-психологічні якості та потенції); соціологічного (функціювання соціальних механізмів, що регулюють інноваційну діяльність); соціально-психологічного (динамічна поліфункціональна складна система, сукупність особистісних характеристик, ресурсів або потенційних можливостей, що зумовлюють здатність до здійснення інноваційної діяльності). Операціоналізовано концепт «інноваційний потенціал особистості» крізь призму розкриття основних характеристик таких понять як «інновація» та «потенціал». В основу даного дослідження покладено поєднання цих двох феноменів, яке уможливило розгляд і розуміння інноваційного потенціалу як інтегративної сукупності внутрішніх ресурсів особистості та зовнішніх умов їх реалізації, що визначають її здатність до створення, освоєння та впровадження нового, унікального на користь суспільства.Виокремлено індивідуально-психологічні особливості як передумови розвитку інноваційного потенціалу особистості. Встановлено, що ступінь значущості індивідуально-психологічних особливостей особистості залежить від конкретного інноваційного циклу (створення – освоєння – впровадження).Проаналізовано організаційні практики розвитку інноваційного потенціалу студентів у закладах вищої технічної освіти. Зокрема, провідна роль у розвитку інноваційного потенціалу студентів належить підприємницьким університетам, які функціюють згідно «трикутнику знань» (освіта – наукові дослідження – інновації). Обґрунтовано зміст і структуру інноваційного потенціалу особистості, що, як цілісне утворення і своєрідна організація психічних ресурсів, репрезентує собою цілісну багатокомпонентну структуру, в яку входять мотиваційний (мотивація досягнення, ситуативна самоактуалізація), когнітивний (провідна когнітивна модальність, інтелект), креативний (творчий потенціал та уява), емоційно-вольовий (локалізація контролю, емоційна стійкість), регулятивний (індивідуальний стиль саморегуляції, самооцінка) компоненти.У розділі 2 «Емпіричне дослідження компонентів інноваційного потенціалу студентів інженерних спеціальностей» описано організацію констатувального експерименту та методи дослідження. Вибірку, що становила 438 студентів інженерних спеціальностей 1–5 курсів навчання КПІ ім. Ігоря Сікорського, поділено на три групи: 1) «інноватори»; 2) «потенційні інноватори»; 3) «консерватори».Виявлено особливості сформованості компонентів інноваційного потенціалу студентів інженерних спеціальностей.У розділі 3 «Умови розвитку інноваційного потенціалу студентів закладу вищої технічної освіти» обґрунтовано необхідні та сприятливі соціальні та психологічні умови, що впливають на розвиток інноваційного потенціалу студентів закладу вищої технічної освіти. Необхідні соціально-психологічні умови призводять до розвитку інноваційного потенціалу особистості, а сприятливі – посилюють його.Розроблено та апробовано програму розвитку інноваційного потенціалу студентів технічного університету, що включає п'ять етапів: 1) гіпотезування; 2) генерування; 3) концептуалізація; 4) оптимізація; 5) реалізація. Обґрунтовано завдання і зміст програми розвитку цього компоненту, що включає такі розділи: «Інноваційно-творча спрямованість особистості»; «Технології індивідуального генерування інноваційних ідей»; «Концептуалізація інноваційних ідей»; «Формування базису прийняття інноваційних рішень»; «Комерціалізація результатів творчості». Здійснено експериментальну перевірку соціально-психологічних умов розвитку інноваційного потенціалу студентів інженерних спеціальностей. Проведений кількісний та якісний порівняльний аналіз результатів формувального експерименту, дозволяє стверджувати, що розроблена програма є ефективним засобом розвитку креативного компонента інноваційного потенціалу студентів закладу вищої технічної освіти.Ключові слова: інноваційний потенціал, ресурси, психологічні умови, соціальні умови, особистість, студенти, заклад вищої технічної освіти.^UIn the dissertation are conducted the theoretical substantiation and the practical decision of problems concerning the development of the innovative potential of students of the institution of higher technical education which is shown in the definition of psychological maintenance and structure of innovative potential of a personality, identifying the peculiarities of the formation of its components, establishing relationships between them, implementation of the factor configuration of internal resources, substantiation and experimental verification of sociopsychological conditions for the effectiveness of the training program in the process of professional training of future engineers.The main results of the research are presented in three sections of the dissertation. In section 1 "Scientific and theoretical approaches to the problem of studying the development of innovative potential of a personality" provides a theoretical analysis of approaches to the study of the phenomenon of innovative potential of a personality, in particular: anthropological; sociological; sociopsychological.The concept of "innovative potential of a personality" is operationalized through the prism of revealing the basic characteristics of such concepts as "innovation" and "potential". This research is based on a combination of these two phenomena, which allowed consideration and under-standing of innovation potential as an integrative set of internal resources of a personality and external conditions of their implementation, which determine its ability to create, develop and implement new, unique for society.There are highlighted individual psychological features as prerequisites for the development of the innovative potential of a personality. The degree of significance of individual psychological characteristics of a personality depends on the specific innovation cycle (creation – development – implementation). There are analyzed organizational practices of the development of the innovative potential of students of the institution of higher technical education. In particular, the leading role in the development of the innovation potential of students belongs to entrepreneurial universities, which operate according to the "knowledge triangle" (education – research – innovation). There are substantiated the content and structure of the innovative potential of a personality, which, as a holistic formation and a kind of organization of mental resources, represents a holistic multicomponent structure, which includes motivational (achievement motivation, situational self-actualization), cognitive (leading cognitive modality intelligence), creative (creative potential and imagination), emotional-volitional (localization of control, emotional stability), regulatory (individual style of self-regulation, self-esteem) components.In section 2 "Empirical research of the components of the innovative potential of engineering students" are described the organization of the ascertaining experiment and research methods. The sample, which consisted of 438 students of engineering specialties 1–5 courses of Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, are divided into three groups: 1)"innovators"; 2) "potential innovators"; 3) "conservatives". There are revealed the peculiarities of the formation of the components of the innovative potential of engineering students.In section 3 "Conditions for the development of the innovative potential of students of an institution of higher technical education" are substantiated the necessary and favorable social and psychological conditions that affect the development of the innovative potential of students of an institution of higher technical education. There are developed and tested program of development of the innovative potential of students of the technical university, which includes five stages: 1) hypothesis; 2) generation; 3) conceptualization; 4) optimization; 5) implementation. The tasks and content of the program of development of this component are substantiated, which includes the following sections: "Innovative and creative orientation of personality"; "Technologies of an individual generation of innovative ideas"; "Conceptualization of innovative ideas"; "Formation of the basis for making innovative decisions"; "Commercialization of creative results". There are carried out an experimental test of the sociopsychological conditions for the development of the innovative potential of engineering students. Comparative analysis of the results in the experimental and control groups of the formative experiment showed that the developed program for the development of the creative component of innovation potential is effective.Keywords: innovative potential, personality, resources, psychological conditions, social conditions, students, the institution of higher technical education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Басараб Н. Я. 
«Розвиток післядипломної освіти вчителів початкової школи в західних областях України (1945-1991 рр.)».: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Н. Я. Басараб. — Б.м., 2023 — укp.

Об’єкт дослідження – післядипломна освіта в західних областях України. Мета дослідження – на основі історико-педагогічного аналізу простежити генезу післядипломної освіти вчителів початкової школи в західних областях України (1945–1991 рр.) та виявити перспективи творчого використання продуктивного досвіду за умов модернізації системи післядипломної освіти в сучасній Україні. Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає в тому, що вперше здійснено комплексне історико-педагогічне дослідження розвитку післядипломної освіти вчителів початкової школи в західних областях України (1945–1991 рр.); визначено чинники, що впливали на розвиток післядипломної педагогічної освіти в західних областях України досліджуваного періоду, зокрема: політико-правові, соціально-економічні, культурно-освітні, соціально-психологічні; розроблено періодизацію розвитку післядипломної освіти вчителів початкової школи в західних областях України (1945–1991 рр.): І етап (1945–1959 рр.) – відновлення та активізація діяльності інститутів удосконалення вчителів; ІІ етап (1959–1974 рр.) – реформування освітньої системи, активізація перекваліфікації учителів в інститутах удосконалення кваліфікації; ІІІ етап (1974–1991 рр.) – домінування спрямованості інститутів удосконалення кваліфікації вчителів на підвищення теоретичного рівня професійної готовності педагогів; ІV етап (1991 р.) – розвиток післядипломної освіти як структурної ланки системи освіти; схарактеризовано особливості змісту та еволюціонування кваліфікаційної підготовки педагогічних працівників у системі післядипломної освіти, яка передбачає безперервне фахове вдосконалення, забезпечує поглиблення, розширення та оновлення професійних знань, умiнь i навичок учителів початкових класів на основі здобутої ранiше освiтньо-професiйної пiдготовки та набутого практичного досвіду; окреслено шляхи покращення доступу до професійного зростання вчителів початкової школи в розбудові сучасної неперервної педагогічної освіти через позиції відповідей на запитання про узгодження суперечностей між реальним змістом педагогічної освіти, вимогами школи та викликами держави (на прикладі Івано-Франківської територіальної громади). Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що його матеріали можуть бути використані в науково-дослідницькій, навчальній, патріотично-просвітницькій роботі. Зібраний та узагальнений науково-теоретичний, фактологічний матеріал може слугувати підґрунтям для подальшого вивчення історії розвитку післядипломної освіти (кваліфікаційного вдосконалення) українського вчительства.^UThe object of the research is postgraduate Education for Primary School Teachers in Western Regions of Ukraine. The research aims to trace the genesis of postgraduate education for primary school teachers in the western regions of Ukraine (1945–1991) through historical and pedagogical analysis and identify perspectives for creative utilization of productive experience amid the modernization of the postgraduate education system in contemporary Ukraine. The scientific novelty of the dissertation lies in the first-ever comprehensive historical and pedagogical study of the development of postgraduate education for primary school teachers in the western regions of Ukraine (1945–1991). The research identifies factors influencing the development of postgraduate pedagogical education in the studied period, including political-legal, socio-economic, cultural-educational, and socio-psychological factors. The dissertation introduces a periodization of the development of postgraduate education for primary school teachers in the western regions of Ukraine (1945–1991): Stage I (1945–1959) – restoration and activation of improvement institutions for teachers; Stage II (1959–1974) – reforming the educational system, activating teachers' retraining in improvement institutions; Stage III (1974–1991) – dominance of the orientation of improvement institutions towards enhancing the theoretical level of teachers' professional readiness; Stage IV (1991) – development of postgraduate education as a structural component of the education system. The dissertation characterizes the content and evolution of qualification training for pedagogical staff in postgraduate education, emphasizing continuous professional improvement, deepening, expanding, and updating professional knowledge, skills, and abilities based on previously acquired educational-professional training and practical experience. The research outlines ways to improve access to the professional growth of primary school teachers in the development of modern continuous pedagogical education through addressing contradictions between the actual content of pedagogical education, school requirements, and state challenges (using the example of the Ivano-Frankivsk territorial community). The practical significance of the research lies in its potential use in scientific research, educational preparation, and patriotic-educational activities. The collected material can serve as a foundation for further studies on the history of postgraduate education (qualification improvement) for Ukrainian teachers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бєлобров Б.Д. 
Ідеологія сталого людського розвитку в Україні в період соціальних трансформацій: проблема становлення: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.03 / Б.Д. Бєлобров ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розкрито суть поняття сталого людського розвитку як категорії, що враховує індекс якості життєдіяльності суспільства та людини, інтегрує його головні показники, засвідчує рівень ефективності реалізації соціальної політики держави та дозволяє здійснити порівняння якості життєвих процесів у різних країнах незалежно від типу соціальної системи та форми власності, на якій вона базується. Наголошено, що головними вимірними пріоритетами ідеології сталого людського розвитку є збалансованість економічного життя суспільства, зайнятість населення та соціальний захист, екологічна ситуація, демографічна характеристика суспільного розвитку, харчування й охорона здоров'я населення, охорона довкілля, освіта й інформатизаційні процеси, організація влади й управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф055.24 + С4(4УКР) + С5*32 +
Шифр НБУВ: РА338327

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Колесова О. А. 
Інноваційна освіта в парадигмі інформаційних технологій: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / О. А. Колесова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 18 с. — укp.

Висвітлено проблему віртуалізованих освітніх технологій "мережевого суспільства" в просторі гіперреальності й інфотехномислення, завдяки чому збільшується кількість нових освітніх спільнот. Доведено, що інформаційно-комунікативна парадигма сучасної освіти вказує на необхідність трансформації інституціоналізованої освіти в контексті "суспільства знань", в якому освіта залучається у всі сфери життя соціуму та перетворюється на перманентний процес. Уточнено сприймання того, що в сучасних сферах науки та техніки рушіями стають не новації, а інновації, які демонструють орієнтацію освіти на запити інформаційної епохи, відповіді на які досягаються через креативний тип мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056 + Ч311,01 + Ч311.253
Шифр НБУВ: РА380784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Чжао Х. .. 
Інноваційна система управління персоналом у китайських закладах професійної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Х. .. Чжао. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні та науково-практичні аспекти щодо інноваційної системи управління персоналом у китайських закладах професійної освіти.Постійний розвиток економіки Китаю, промислова модернізація та економічна реструктуризація прискорюють попит на технічний та кваліфікований персонал у всіх сферах життя тим самим позиціонуючи помітну роль професійно-технічної освіти. Зіткнувшись з новою економічною ситуацією та попитом на ринку людських ресурсів, професійно-технічна освіта потребує постійного впровадження реформ та інновацій для посилення високоякісного розвитку. У 2022 році загальний ВВП Китаю досяг 18100 мільярдів доларів США, що становить приблизно 18% світової економіки та продовжує утримувати своє друге місце у світі тому значна роль професійно-технічної освіти в сприянні економічному розвитку країни є очевидною.Серед поширених проблем у системі кадрового управління професійно-технічної освіти в Китаї, які потрібно вирішити це змінити форму організації професійно-технічних навчальних закладів яка є повністю однотипною, запроваджується урядом, та впливає на автономію у питаннях працевлаштування. Кадрове управління відповідає філософії менеджменту «ставити речі на перше місце», піддається зовнішньому впливу та має низьку прозорість. Склад кадрового потенціалу більшості професійно-технічних навчальних закладів не є повністю раціональним, відбувається нестача викладацького та науково-дослідницького персоналу, тоді як великий штат створюють допоміжні працівники, що до певної міри гальмує розвиток навчально-дослідної роботи закладів і загалом ускладнює їх фундаментальний розвиток. В теоретичній частині дисертаційної роботи систематизовано теоретичні основи, поглиблено поняття та сформовано методологічний підхід забезпечення управління персоналом професійно-технічних навчальних закладів Китаю через вирішення загальних проблем відносно єдиної форми організації закладів, що сприятиме кращому розвитку китайської професійної освіти в ринкових умовах та зростанню соціальної економіки через впровадження інноваційної системи функціонування закладів. В ході дослідження запропоновано систему індексів та здійснено вибір індикаторів оцінювання (оптимізацію структури викладачів, систему оцінювання викладачів, дуальну модель викладачів, професійну конструкцію та реформування викладання), проектування системи показників оцінювання, визначення функціонального зв’язку між кожним показником і предметом оцінювання для здійснення якісного та кількісного аналізу об’єктивної оцінки комплексної якості викладачів, формування викладацького складу в професійних коледжах з різних точок зору, починаючи з різноманітних потреб зацікавлених сторін через інтерв’ю з роботодавцями, закладами професійної освіти, здобувачами та викладачами.^UThe dissertation examines the theoretical, methodological, and practical aspects of the innovative personnel management system in Chinese vocational education institutions. The continuous economic development of China, industrial modernization, and economic restructuring have increased the demand for technical and skilled personnel across all sectors, highlighting the significant role of vocational education. Faced with the new economic situation and the demand in the labor market, vocational education requires constant reforms and innovations to enhance high-quality development. In 2022, China's GDP reached 18,100 billion US dollars, accounting for approximately 18% of the global economy and maintaining its position as the world's second-largest economy. Therefore, the significant role of vocational education in supporting the country's economic development is evident.One of the common problems in the personnel management system of vocational and technical education in China that needs to be addressed is the uniformity of organizational form of vocational and technical institutions, which are government-organized, affecting autonomy in employment matters. Personnel management follows the management philosophy of "putting things first," but is subject to external influences and lacks transparency. The composition of the personnel potential in most vocational and technical institutions is not fully rational, resulting in a shortage of teaching and research staff, while a large staff is comprised of auxiliary workers, which to some extent hinders the development of educational and research work in these institutions and overall complicates their fundamental development. The theoretical part of the dissertation work systematizes the theoretical foundations, deepens the concepts, and forms a methodological approach to ensuring the management of personnel in vocational-technical educational institutions in China by addressing common problems regarding a unified organizational form of institutions. This will contribute to the better development of Chinese vocational education in market conditions and the growth of the social economy through the implementation of an innovative functioning system for institutions. In the future, this will enable vocational education institutions to enhance the integration of production and education based on changes in market conditions through continuous targeted reforms to meet the needs of the market. This will gradually create a professional-qualification and standard system that is results-oriented, meets market demand, corresponds to academic qualifications, reflects the attributes of technical and skilled talents, and has high social recognition and economic adaptability, including a multi-level and multi-dimensional development model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Панасенко О. В. 
Інституційні засади релігійної освіти в Україні (на прикладі православ'я): автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / О. В. Панасенко ; НАПН України, Ін-т вищої освіти. — К., 2011. — 17 с. — укp.

Доведено тезу про те, що як філософсько-світоглядні засади дослідження релігійної освіти має виступати філософія освіти. Розкрито інституційні засади релігійної освіти як специфічного різновиду освіти, який спирається не лише на авторитет науки, але й церкви, хоча за змістом переважна більшість інституційних засад релігійної освіти збігається з відповідними засадами інших різновидів освіти - державно-політичні, економічні, моральні, правові тощо. Визначено перспективи інституційного забезпечення релігійної освіти за сучасних умов модернізації освіти в Україні, як залежні передусім від потенціалу розвитку наявних духовних ВНЗ (більшість яких функціонує в структурі православної церкви), а також від розвитку релігійної освіти в межах світських ВНЗ. Зазначено, що релігійна освіта має тенденцію стати обов'язковою складовою в усіх ВНЗ системи вищої освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в:Ю2 + Э372.09(4УКР)-36-021.733
Шифр НБУВ: РА385189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Хабюк А. Я. 
Інтеграція інформаційно-комунікаційних і традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителя предмету «Захист Вітчизни» / А. Я. Хабюк. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження – система підвищення кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни». Мета дослідження – теоретичне обґрунтування моделі інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителя предмету «Захист Вітчизни» та дослідно-експериментальній перевірці її ефективності. Методи дослідження: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, моделювання, інтеграція, педагогічний експеримент, анкетування, інтерв'ю, бесіди, методи математичної статистики, оцінювання результатів дослідження.Вперше обґрунтовано та побудовано модель інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни» та експериментального перевірено її ефективність на практиці; обґрунтовано методологічні підходи до інтеграції інформаційно-комунікаційних і традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителя предмету «Захист Вітчизни» (інтегративний, диференційований та інформаційний), виявлено сутність професійної діяльності та особливості підвищення кваліфікації вчителів предмета «Захист Вітчизни»; виявлено специфічні проблеми підготовки вчителів предмету «Захист Вітчизни» (різна базова освіта учителів, викладання предмету вчителями інших дисциплін тощо) та можливості професійного розвитку вчителя у підвищенні кваліфікації; обґрунтовано доцільність використання інтегративного підходу до інформаційно-комунікативних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни»; визначено концептуальні засади інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у сучасній у підвищенні кваліфікації; розроблено шляхи впровадження моделі та визначено умови її реалізації на практиці.Уточнено методичні аспекти викладання предмета «Захист Вітчизни» та вимоги до його викладання.Розроблено етапну методику інтеграції інформаційно-комунікаційних та традиційних технологій у підвищенні кваліфікації вчителів предмету «Захист Вітчизни».Набули подальшого розвитку положення щодо професійного розвитку вчителів предмету «Захист Вітчизни», методичні основи інтеграції технологій навчання.^UHomeland Defence teachers advanced training system is the research object. The theoretical substantiation of the model of integration of informational, communicative and traditional technologies in Homeland Defence teacher advanced training and the experimental verification of its effectiveness is the research aim. The research methods: analysis, synthesis, comparison, generalization, modeling, integration, pedagogical experiment, questionnaires, interviews, conversations, methods of mathematical statistics, evaluation of research results.For the first time the model of informational, communicative and traditional technologies integration in Homeland Defence teachers advanced training is substantiated and its effectiveness is experimentally verified in practice; the methodological approaches to the integration of informational, communicative and traditional technologies in Homeland Defence teachers advanced training (integrational, differentiated and informational) are argued, the essence of professional activity and the peculiarities of advanced training of Homeland Defence teachers are revealed; specific problems of Homeland Defence teachers training are identified (different basic education of teachers, teaching of the subject by teachers of other disciplines and others) as well as the opportunities for professional development of teachers in advanced training; the expediency of using the integrative approach to informational, communicative and traditional technologies in Homeland Defence teachers advanced training is substantiated; the conceptual fundamentals of informational, communicative and traditional technologies integration in Homeland Defence teachers advanced training are determined; ways of implementation of the model are developed and the conditions for its implementation in practice are determined.The research specifies the methodic aspects of Homeland Defence course teaching and the course teaching requirements. The author has developed the stage methodology of informational, communicative and traditional technologies integration in Homeland Defence teachers advanced training. The fundamentals of professional development of Homeland Defence teachers, as well as the methodic base of learning technologies integration have been further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Лупій Т.Г. 
Інтеграція західноєвропейських художніх течій в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст.: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / Т.Г. Лупій ; Львів. акад. мистецтв. — Л., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено інтеграційні процеси в образотворчому мистецтві Львова першої третини ХХ ст. На основі комплексного аналізу стану образотворчого мистецтва виявлено, що основними чинниками, які впливали на його розвиток були художня критика, літературно-мистецькі видання та мистецька освіта, яку львівські художники здобували в західноєвропейських мистецьких центрах. Досліджено характер формування та діяльність численних мистецьких товариств, гуртків, спілок, які діяли у Львові протягом першої третини ХХ ст. Встановлено, що найвиразніше процеси інтеграції з західноєвропейськими художніми течіями виявилися у творчості художників, які входили до складу групи львівських формістів, угруповання "Артес" та Асоціації незалежних українських митців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр-2Лво)61-2 + Щ103(0)61-2
Шифр НБУВ: РА318826 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Рудніцька О. В. 
Інформаційна технологія побудови адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій. / О. В. Рудніцька. — Б.м., 2020 — укp.

Робота присвячена вирішенню актуальної науково-прикладної задачі, що пов'язана з удосконаленням системи підготовки фахівців для потреб смарт індустрій за рахунок створення інформаційної технології побудови адаптивної системи неперервної освіти. Особливо гостро постає потреба неперервного навчання співробітників для підприємств смарт індустрій. На таких підприємствах значне місце відводиться кіберфізичним системам, робототехніці та іншим комплексним напрямкам та технологіям. Спроби впровадження таких рішень, виявили гостру нестачу фахівців, які можуть працювати на стику декількох спеціальностей. Стає зрозумілим, що поняття професії – застаріло. На перший план виходить набір компетенцій, як соціальних, так і професійних, що часто є симбіозом компетентностей декількох професій.Для досягнення мети удосконалення системи підготовки фахівців для потреб смарт індустрій за рахунок створення інформаційної технології побудови адаптивної системи неперервної освіти було вирішено наступні задачі:Вперше:• розроблено концептуальну модель адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій;• створено інформаційну технологію побудови адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій; • розроблено науково-методологічний підхід до оцінки та підвищення ефективності адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій. В межах розробки даного підходу запропоновано модель процесу оцінки ефективності адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій, яка разом з методами Теорії обмежень формалізує процес оцінки та підвищення ефективності адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій.Удосконалено: • модель процесу неперервної освіти. Дана модель, на відміну від раніше відомих, дозволяє визначити функції основних стейкхолдерів неперервної освіти на кожному етапі процесу неперервної освіти та створити адаптивну послідовність дій для навчання за комплексними напрямками;• метод побудови індивідуальних адаптивних навчальних траєкторій за комплексними напрямками. На відміну від існуючих, запропонований підхід, дозволяє здійснювати: управління навчальним процесом з боку здобувача освіти; побудову навчального процесу з урахуванням існуючих компетенцій, рівня освіти, термінів навчання та інших критеріїв; оцінку результативності запланованих заходів; реалізацію плану заходів по модернізації/оновленню освітніх продуктів з боку провайдерів освітніх послуг;Отримав подальший розвиток:• метод управління компетентнісним профілем. Даний метод на відміну від відомих раніше робить можливим моделювання та управління як компетентнісним профілем посад так і компетентнісним профілем особи\здобувача освіти.Запропонована інформаційна технологія побудована на моделях, методах та науково-методологічному підході, що запропоновані та розроблені в дисертаційній роботі, які орієнтуються перш за все на потреби ринку смарт індустрій, але можуть бути корисними і для будь-якої іншої галузі, де є необхідність у постійній актуалізації наявних компетенцій співробітників, а також їх навчанні та перенавчанні за комплексними напрямками.Так, концептуальна модель адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій дозволить формалізувати розподіл функцій між сферами системи неперервної освіти; формалізувати вплив сфер системи неперервної освіти на кожен етап процесу неперервної освіти. Модель процесу неперервної освіти дозволить формалізувати послідовність етапів неперервної освіти, визначити функції сфер неперервної освіти на кожному етапі процесу неперервної освіти та створити адаптивну послідовність для навчання за комплексними напрямками. Метод управління компетентнісним профілем дозволяє моделювання та управління компетентнісним профілем посад та компетентнісним профілем особи\здобувача освіти відповідно до тієї діяльності, яка відбувається в компанії. Запропонований в роботі метод побудови індивідуальної адаптивної траєкторії навчання за комплексними напрямками дозволить ефективно організовувати та адаптувати процес навчання до потреб здобувача освіти та ринку смарт індустрій. Розроблений науково-методологічний підхід до оцінки та підвищення ефективності адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій уможливлює оцінку та покращення задоволення потреб основних стейкхолдерів системи неперервної освіти та перманентне підвищення ефективності адаптивної системи неперервної освіти для смарт індустрій. Ключові слова: компетенція, компетентність, смарт індустрія, неперервна освіта, освіта дорослих, оцінка ефективності, компетентнісний профіль, адаптивна система неперервної освіти, індивідуальна адаптивна траєкторія навчання.^UThe work is devoted to solving the current scientific and applied problem, which is connected with improving the system of training specialists for smart industries needs by creating information technology for the development of the continuity education adaptive system.The need for continuous training of employees for smart industries is especially acute. At such enterprises, a significant place is given to cyber-physical systems, robotics, and other complex areas and technologies. Attempts to implement this solutions have revealed an acute shortage of professionals who can work at the intersection of several specialties. It becomes clear that the concept of profession is outdated. A set of competencies, both social and professional, comes to the fore, which is often a symbiosis of competencies of several professions.To achieve the goal of improving the education system for the smart industries needs by creating information technology for the development of the continuing education adaptive system, the following tasks were solved:For the first time:• a conceptual model of the continuing education adaptive system for smart industries has been developed;• the information technology for the development of the continuing education adaptive system for smart industries has been designed;• a scientific-methodological approach to evaluating and increasing the efficiency of the continuing education adaptive system for smart industries has been developed. As part of the development of this approach, a model of the process of evaluating the effectiveness of the continuing education adaptive system for smart industries is proposed, which together with the methods of the Theory of Constraints formalizes the process of evaluating and increasing the effectiveness of the continuing education adaptive system for smart industries.Improved:• the model of the continuing education process. The improved model, in contrast to the previously known ones, allows to determine the functions of the main stakeholders of the continuing education at each stage of the continuing education process and to create an adaptive sequence of actions for learning in complex areas;• the method of constructing the Personalized Adaptive Learning Pathway in complex areas. In contrast to the existing ones, the proposed approach allows to carry out: management of the educational process by the student; construction of the educational process taking into account the existing competencies, level of education, terms of training and other criteria; evaluation of the planned activities effectiveness; implementation of an action plan for educational products modernization/renewal by educational services providers;Further developed:the method of competence profile management. This method, in contrast to the previously known, makes it possible to model and manage both the competency profile of positions and the competency profile of the person/applicant.The proposed information technology is based on models, methods and scientific-methodological approach proposed and developed in the dissertation, which focus primarily on the needs of the smart industry market, but can be useful for any other industry where there is a need for constant updating the existing competencies of employees, as well as their training and retraining in complex areas.Thus, the conceptual model of an adaptive system of continuing education for smart industries will formalize the distribution of functions between base stakeholders of the continuing education system; formalize the impact of the continuing education system stakeholders at each stage of the continuing education process. The continuing education process model will formalize the continuing education sequence of stages, determine the continuing education stakeholders' functions at each stage of the continuing education process and create an adaptive sequence for learning in complex areas. The method of competence profile management allows the modeling and management of the competence profile of positions and the competence profile of a person/student in accordance with the activities that take place in the company. The Personalized Adaptive Learning Pathway method in complex areas offered in work will allow effectively organize and adapt the training process to the education applicant and the smart industries market needs. The developed scientific-methodological approach to evaluating and increasing the effectiveness of the continuing education adaptive system for smart industries allows us to appreciate and answer the key stakeholders' needs in the continuing education system and constantly increasing the effectiveness of the continuing education adaptive system for smart industries.Keywords: competence, competency, smart industry, continuing education, adult education, efficiency assessment, competence profile, continuing education adaptive system, personalized adaptive learning pathway.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Гриценчук О. О. 
Інформаційно-освітнє середовище як засіб розвитку громадянської компетентності вчителів у Нідерландах / О. О. Гриценчук. — Б.м., 2021 — укp.

Гриценчук О.О. Інформаційно-освітнє середовище як засіб розвитку громадянської компетентності вчителів у Нідерландах. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.10 – інформаційно-комунікаційні технології в освіті. – Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київ, 2020.У дисертації здійснено комплексне дослідження проблеми використання інформаційно-освітнього середовища (ІОС) як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів у Нідерландах. Уточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження та надано характеристику ІОС для розвитку громадянської компетентності вчителів на основі досвіду Нідерландів.Розроблено та науково обґрунтовано модель ІОС як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів; розроблено основні компоненти методики використання інструментарію ІОС як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів, та експериментально перевірено її ефективність. Розроблено критерії, рівні й дескриптори оцінювання громадянської компетентності вчителів у ІОС. Удосконалено систему підвищення кваліфікації вчителів громадянської освіти у системі післядипломної педагогічної освіти, що полягає у розробленні методичних рекомендацій щодо розвитку громадянської та інформаційно-комунікаційної компетентностей вчителів в умовах ІОС. Надано рекомендації щодо використання моделі ІОС як засобу розвитку громадянської компетентності вчителів для системи вітчизняної післядипломної педагогічної освіти на основі досвіду Нідерландів.Ключові слова: вчитель, громадянська освіта, інформаційно-освітнє середовище, післядипломна педагогічна освіта, громадянська компетентність, інформаційно-комунікаційна компетентність, ІКТ, методика, модель, Нідерланди.^UHrytsenchuk O.O. Information and educational learning environment as a tool of developing teachers' civic competence in the Netherlands. – Manuscript. Thesis for a Candidate Degree in Pedagogical Sciences, specialty 13.00.10 – Information and Communication Technologies in Education. – Institute of Information Technologies and Learning tools of NAES of Ukraine, Kyiv, 2020.The complex research of a problem of use of the information and educational environment as means of development of civic competence of teachers in the Netherlands is carried out in the dissertation.The conceptual and categorical apparatus of the research is specified and the characteristic of the information and educational environment for the development of civic competence of teachers is given on the basis of the experience of Netherlands. The characteristics and features of the information and educational environment in the Netherlands and Ukraine in the context of European integration processes are revealed.The stages of formation and development of information and educational environment as a means of developing civic competence of teachers in Ukraine and the Netherlands are highlighted: Stage I - late 90's - early 2000's - non-standardized formation and implementation of information and educational environment basics in the system of postgraduate pedagogical education; Stage II - early 2000s - 2010 - increasing the number and diversification of ICTs in the system of postgraduate pedagogical education; Stage III - 2010 - to date - the stage of standardization and improvement of information and educational environment. The characteristics of information and educational environment for the development of civic competence of teachers based on the experience of the Netherlands are: accessibility, dynamism, openness, innovation, flexibility and adaptability, communication, democracy, feedback, cross-cutting issues of civic education, project orientation.A model of information and educational environment as a means of development of civic competence of teachers is developed and scientifically substantiated. The information and educational environment model for the development of civic competence of teachers consists of the following main blocks: aim (purpose, tasks, social demand; subjects of the system of postgraduate pedagogical education scientific approaches, principles, framework approaches), methodical recommendations, forms and methods of using ICT, content lines and components of civic competence of a teacher, resource hub on civic education, technological (ICT tools and digital technologies), diagnostic-effective (criteria - cognitive, value-motivational, activity-reflexive) , levels of development of civic competence of teachers in information and educational environment (high, medium, low), and tools for diagnosis).The main components of the methodology of using the tools of information and educational environment as a means of developing civic competence of teachers were developed, and its effectiveness was experimentally tested. Criteria, levels and descriptors for assessing the civic competence of teachers in the information and educational environment have been developed. The criteria are the following: cognitive (knowledge, awareness), value-motivational (encouragement, assistance, motivation), activity-reflexive (transparent communications, dissemination, use); the levels are: high, medium, low; and descriptors of assessment of civic competence of teachers in IOS have been developed. All indicators are developed in accordance with the approaches outlined in the international strategic documents, including the Council of Europe (Framework Competence for Democratic Culture (2016), UNESCO (UNESCO ICT Competency Framework for Teachers, 2011, 2018), EU (Digital Competence Framework, 2.0, 2.1. (2017), Digital Competence Framework for Educators (2018), DigCompEdu (2018), etc.The system of professional development of civic education teachers in the system of postgraduate pedagogical education has been improved, which consists in the development of methodological recommendations for the development of civic and information and communication competencies of teachers in the information and educational environment.Recommendations on the use of the model of information and educational environment as a means of developing civic competence of teachers for the system of Ukrainian postgraduate pedagogical education based on the experience of the Netherlands are done.Keywords: teacher, civic education, information and educational learning environment, postgraduate pedagogical education, civic competence, information and communication competence, ICT, methodology, model, Netherlands.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Гарапко Л. І. 
Іншомовна освіта у зарубіжних країнах: головні вектори української педагогічної історіографії (кінець ХХ – початок ХХІ століття) / Л. І. Гарапко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена проблемі дослідження головних векторівукраїнської педагогічної історіографії розвитку іншомовної освіти у зарубіжнихкраїнах кінця ХХ – початку ХХІ ст. Реалізація окреслених педагогічних умов відбувалася під час вивченнядисциплін «Історія зарубіжної літератури», «Історія мови», «Основи теоріїмовної комунікації». Розроблено робочу програму спецкурсу за вибором«Українська педагогічна історіографія розвитку іншомовної освіти в зарубіжнихкраїнах». Програма була апробована під час проведення онлайн-лекцій на теми:«Джерельна база студій про зарубіжну іншомовну освіту», «Моделі іншомовноїосвіти в зарубіжжі», «Науково-теоретичні параметри досліджень про зарубіжнуіншомовну освіту», які становлять як теоретичну так і практичну значущість дляпідготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 014.02 Середня освітаАнглійська мова і література «Магістр». Важливим компонентом педагогічноїісторіографії розвитку зарубіжної іншомовної освіти в окремих країнах ірегіонах стала проблема творчого використання її досвіду в освітньому процесіУкраїни: у порівняльно-компаративістських студіях вона становить основнийпредмет дослідження, в інших – одне з дослідницьких завдань, досвідіншомовної освіти в зарубіжних країнах вивчається з позицій його можливоговикористання в освітньому процесі України. Осмислення цієї проблемизосереджено на висвітленні нормативно-правової бази національних систем іншомовної освіти та науково-теоретичних засад, змісту, технологій, методик,інших компонентів і аспектів її розвитку. Виявлено відмінності в підходах ірозумінні можливостей інтеріоризації цього досвіду в український освітнійпростір.^UDissertation is devoted to the problem of research of the main vectors of theUkrainian pedagogical historiography development of foreign language education inforeign countries end of the XX - beginning of the XXI century. An important component of pedagogical historiography of the development offoreign language education in some countries and regions was the problem of creativeuse of its experience in the educational process of Ukraine. In comparative studies itis the main subject of research, in others - one of the research tasks, the experience offoreign language education in foreign countries is studied from the standpoint of itspossible use in the educational process of Ukraine. Understanding of this problem isfocused on the coverage of the regulatory framework of national systems of foreign language education and scientific and theoretical principles, content, technologies,methods, other components and aspects of its development. Differences inapproaches and understanding of possibilities of internalization of this experience inthe Ukrainian educational space are revealed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Погребна О. О. 
Історична освіта в університетах УРСР (1943 - 1964 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. О. Погребна ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше досліджено процес відновлення та розвитку історичної освіти в університетах УРСР 1943 - 1964 рр. З'ясовано загальний стан університетів після звільнення території України. Висвітлено житлово-побутові умови студентів і професорсько-викладацького складу. Розглянуто участь студентів у науковому та громадсько-політичному житті університетів. Проаналізовано особливості вирішення кадрової проблеми історичних факультетів. Узагальнено досвід наукової, навчальної та виховної роботи на історичних факультетах, які плідно працювали, незважаючи на слабку матеріально-технічну базу, брак кадрового та фінансового забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА380335 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
14.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
15.

Сітарчук Р.А. 
Адвентисти сьомого дня в українських землях у складі Російської імперії: історико-політичний аспект (друга половина XIX ст. - 1917 р.): автореф. дис... д-ра іст. наук: 09.00.11 / Р.А. Сітарчук ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2009. — 32 с. — укp.

Досліджено передумови, причини та час виникнення громад адвентистів сьомого дня на українських землях. Розглянуто створення їх церковної структури, трансформації в кількісному складі й історія зародження регіональних осередків. Виокремлено й охарактеризовано головні аспекти внутрішньоконфесійної діяльності адвентистів, зокрема, богословська освіта, місіонерська робота, видавнича справа, фінансова практика. Проаналізовано еволюцію взаємовідносин досліджуваної церкви з владою, зокрема, комплекс аспектів політики самодержавства щодо адвентистів кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э376.222-3 +
Шифр НБУВ: РА368343

Рубрики:

      
16.

Буренко В.М. 
Андрагогічний підхід до професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Буренко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с.: табл. — укp.

Проаналізовано стан проблеми професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю в системі післядипломної педагогічної освіти в її історичному розвитку. Розкрито суть понять "післядипломна освіта", "освіта дорослих", "неперервна професійна освіта", "перепідготовка", "андрагогічний підхід". Установлено особливості організації навчального процесу на факультетах післядипломної освіти, проаналізовано процес формування мотиваційної готовності вчителя гуманітраного профілю до професійної перепідготовки. Обгрунтовано методику вдосконалення навчального процесу на факультетах післядипломної освіти, визначено пріоритетні напрями співпраці та взаємодії викладачів і студентів. Досліджено й експериментально перевірено вплив найефективніших методів і форм роботи у розвитку професійних умінь даних учителів. Розроблено та науково обгрунтовано методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів щодо удосконалення організаційних форм навчання вчителів даного профілю у процесі професійної перепідготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335988

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Матяш І.Б. 
Архівна наука і освіта в Україні 1917-го - 1930-х років: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.06 / І.Б. Матяш ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 33 с. — укp.

На підставі вивчення архівних джерел визначено тенденції та напрями наукових досліджень у галузі архівної справи, висвітлено форму та зміст підготовки кадрів для архівних установ, особливості науково-методичного забезпечення архівної освіти. Проаналізовано науково-організаційну діяльність державних органів управління архівною справою, проекти архівної реформи в Україні, роботу Київського й Одеського археологічних інститутів, Археографічної комісії та Кабінету архівознавства - першої науково-дослідної установи у галузі архівної справи в Україні. З'ясовано функції архівної аспірантури, руху архівних кореспондентів. Розглянуто персональний внесок видатних українських істориків у розвиток архівістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч813(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА315034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Релігія   
18.

Дорохіна Л.О. 
Богослужебний спів в музичній культурі Чернігівщини на початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Л.О. Дорохіна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Класифіковано напрямки розвитку богослужебного співу (БС) в музичній культурі Чернігівщини: концертна діяльність, музична освіта, Братський хоровий рух та музично-просвітницька діяльність. Встановлено зв'язки між сприйняттям та усвідомленням БС представниками різних суспільних верств. Визначено місце і роль співу в загальнокультурному процесі. Охарактеризовано Братський хоровий рух Чернігівщини. Введено імена видатних регентів-організаторів та керівників провідних храмових хорів Чернігова й губернії: М.Ступницького, Г.Іванцова, П.Зеленецького, Л.Тополя та інш.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-503.11 + Щ313(4УКР)3-44 + Щ314.1-03(4УКР-2ЧЕР)6-68 +
Шифр НБУВ: РА321270

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
19.

Лантух К. О. 
Бюджетне фінансування соціальних функцій держави в Україні / К. О. Лантух. — Б.м., 2022 — укp.

У межах дослідження теоретичних засад бюджетного фінансування соціальних функцій держави розглянуто ґенезу концепції соціальної держави як основи формування поняття «соціальна функція держави», обґрунтовано сутність поняття «бюджетне фінансування соціальних функцій держави», встановлено форми та методи бюджетного фінансування соціальних функцій держави, проведено порівняльну характеристику моделей фінансування соціальних функцій держави. Виокремлено хронологію теоретичних підходів до розкриття змісту та сутності соціальної держави. Проаналізовано підходи вітчизняних та іноземних науковців до трактування сутності даної категорії, у результаті чого надано авторське трактування поняття «соціальна держава». Обґрунтовано сутність поняття «бюджетне фінансування соціальних функцій держави», встановлено форми бюджетного фінансування соціального захисту та соціального забезпечення, освіти, охорони здоров'я, духовного та фізичного розвитку, а також запропоновано ознаки їх класифікації, визначено методи бюджетного фінансування соціальних функцій держави та на основі досвіду ЄС виявлено метод, який доцільно використовувати в Україні. Проведено порівняльну характеристику нордичної, англосаксонської, континентальної та південноєвропейської моделей фінансування соціальних функцій держави на основі дослідження специфіки країн, які в них входять, а саме: за рівнем ВВП на душу населення, рівнем податкових надходжень у розрахунку на одну особу, кількістю населення, особливістю фінансування соціального захисту та соціального забезпечення, охорони здоров'я, освіти, духовного та фізичного розвитку, а також заходами подолання соціальних дисбалансів в умовах пандемії коронавірусу. Удосконалено переваги та недоліки нордичної, англосаксонської, континентальної та південноєвропейської моделей фінансування соціальних функцій держави у контексті використання в Україні. Ключові слова: безумовний базовий дохід, бюджетне фінансування, соціальні функції держави, видатки державного бюджету, фінансове забезпечення, освіта, охорона здоров'я, соціальний захист і соціальне забезпечення, духовний та фізичний розвиток.^UThe dissertation deepens the theoretical and methodological principles and develops scientific and practical recommendations for improving the mechanism of budget financing of social functions of the state.Within the research of theoretical bases of budgetary financing of social functions of the state state the genesis of the welfare state concept as base of «state social function» concept formation is investigated, the essence of the «budget financing of social functions of the state» is substantiated, the forms and methods of budget financing of social functions of the state are established, the comparative characteristic of state social functions financing models of the is carried out. The chronology of theoretical approaches to the disclosure of the content and essence of the welfare state is highlighted. The approaches of domestic and foreign scholars to the interpretation of the essence of the category are analyzed, as a result of which the author's interpretation of the concept of «welfare state» is given. The essence of the budget financing of social functions of the state concept is substantiated, the forms of budget financing of social protection and social security, education, health care, spiritual and physical development are established, classification features for them are offered, budget financing methods of state social functions are defined and on the basis of the EU experience the method which is expedient to use in Ukraine is revealed. A comparative description of the Nordic, Anglo-Saxon, continental and Southern European models of financing the social functions of the state based on a study of the specifics of their member states is carried out, namely: GDP per capita, tax revenue per capita, population, features of financing social protection and social security, health care, education, spiritual and physical development, as well as measures to overcome social imbalances in the context of the coronavirus pandemic. The advantages and disadvantages of Nordic, Anglo-Saxon, Continental and Southern European models of financing the social functions of the state in the context of use in Ukraine have been improved.Key words: the universal basic income, budget financing, state social functions, government budget expenditures, financial support, education, health care, social protection and social security, spiritual and physical development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Безчотнікова А. О. 
Відеоігри в системі соціальних комунікацій / А. О. Безчотнікова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – відеоігри як канал масової комунікації. Мета наукового дослідження – визначити специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Методи дослідження. Для систематизації теоретико-методологічних засад аналізу відеоігор та визначення дефініцій використовувалися описовий, порівняльний, історико-типологічний методи, метод контент-аналізу та семантичної кореляції. Для характеристики технологічної специфіки й особливостей сучасного функціонування відеоігор як каналу масової комунікації, опису структурних одиниць та жанрової типології відеоігор, визначення основних жанрів та жанрової домінанти – методи аналогії, екстраполяції аналізу та синтезу, застосовані на основі підходів структуралізму, що дозволяє розглядати комунікацію як систему операцій зі знаками, які забезпечують соціальну взаємодію для «конструювання соціальної реальності» (К. Леві-Стросс). Серед теорій аналізу масовокомунікаційних явищ використано семіотичну теорію, згідно з якою комунікаційні одиниці розглядаються через метод інтерпретації. Для аналізу ролі біхевіористських теорій та нейронауки у моделюванні впливу відеогри на аудиторію серед теорій масової комунікації обрано теорію використання та задоволення. SWOT-аналіз використано для визначення переваг та проблем, пов'язаних із застосуванням рекламної техніки – едвергеймінг. Аналіз етичної складової рекламних та PR-практик здійснено на основі авторської методики Ю-Кай Чоу «Окталайзис». Світові тенденції розвитку індустрії відеоігор розглянуто шляхом аналізу показника – кількість завантажень відеоігор з онлайн-сервісу цифрового поширення комп'ютерних ігор та програм «Steam». Для отримання та систематизації даних було використано REST API (Steam Web API 7) – веб-інтерфейс, який дає можливість одержати доступ до бази даних для збору інформації про профілі користувачів та завантажені ігри. За допомогою цього методу було одержано інформацію про 108,7 млн облікових записів «Steam» та 15606 ігор з інформацією про вікові обмеження, кількість користувачів кожної з ігор, середній час, проведений у грі, та жанр.Незважаючи на стрімкий розвиток світової індустрії відеоігор та зростання їх затребуваності в різних сферах людської діяльності (освіта, туризм, оборона, медіа, реклама, масова культура) у вітчизняній науці знайдемо тільки поодинокі праці на цю тему, на відміну від зарубіжних досліджень (США, Корея, Велика Британія, Німеччина, Швейцарія). Теоретичне значення даної дисертації полягає у створенні системи, яка б унаочнювала специфіку, типологію та способи застосування відеоігор у галузі соціальних комунікацій. Отримані наукові результати є новими; такими, що розширюють знання про нові медіа, нові інформаційно-комунікаційні технології, сприяють збагаченню традиційних форм, методів та підходів до вивчення соціальних комунікацій, роботи з масовою свідомістю в цифровому просторі. Інтеграція знань про відеоігри у сферу соціальнокомунікаційних досліджень має не тільки теоретичне, а й практичне значення. Використання потенціалу відеоігор як рекламного майданчика, дослідження ефективності гейміфікації для формування когнітивних, емоційних та соціальних мотиваторів у внутрішньокорпоративних комунікаціях, впливу на поведінку людини в цілому, дозволять результативно застосовувати комунікаційний потенціал відеоігор у рекламних та PR-практиках. Внесок автора полягає у комплексному й системному дослідженні відеоігор в системі соціальних комунікацій, розробці типології реклами у відеоіграх, визначенні жанрової домінанти відеоігор, а також винаході експрес-методу прорахунку індексу високої споживчої лояльності мультимедійним інформаційним продуктом, який належить до методів діагностики ставлення клієнтів до продуктів компанії.Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що теоретичні положення та висновки дисертації можуть бути використані у науково-дослідній сфері для подальшого наукового дослідження комунікаційного та технологічного потенціалу відеоігор в галузі соціальних комунікацій; створення ефективних гейміфікаційних стратегій при вирішенні комунікаційних завдань у різних сферах людської діяльності; у навчальному процесі для підготовки фахівців у галузі реклами та зв'язків із громадськістю. Наукові результати дослідження можуть бути застосовані під час викладання теоретичних та практичних дисциплін для студентів спеціальностей «Журналістика», «Реклама та зв'язки із громадськістю». Новітність нововпроваджуваного зумовлена утворенням системного підходу, що унаочнює специфіку, типологію та способи ефективного застосування відеоігор для вирішення комерційних та суспільноважливих проблем в різних сферах людської діяльності на сучасному етапі.^UThe object of the research is video games as a channel of mass communication. The goal of the research is to determine the specifics, typology and ways of using videogames in the field of social communications.Theoretical relevance of the thesis research is that it created a system that characterizes the specifics, typology and methods of video games usage in the field of social communications. The received scientific results are new; such as expanding knowledge about new media, new information and communication technologies, contribute to the enrichment of traditional forms, methods and approaches to the study of social communications, work with mass consciousness in digital spaceThis theoretical and practical results can be used in research area for further scientific developing, also the use of communication and technological potential of video games in the field of social communications to create effective gameplay strategies in solving communication problems in various spheres of human activities, as well as in the educational process of training specialists in the field of advertising and public relations. The scientific results of the research can be applied during lectures, laboratory and practical classes on the disciplines "Modern communication technologies in advertising and public relations", "Practice of advertising and PR-activities", in the special course "Theory of video games".


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського