Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (47)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (676)Реферативна база даних (987)Книжкові видання та компакт-диски (705)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>K=ТРОЯНСЬК$<.>+<.>K=ВІЙНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 103
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Парамонов Д. Ю. 
Єгипто-ізраїльське протистояння 50-70-х років ХХ століття в американо-радянських відносинах: автореферат дис. ... к. і. н. : 07.00.02 / Д. Ю. Парамонов. — Б.м., 2024 — укp.

На основі використання різноманітного вихідного матеріалу вдалося порівняти та протиставити позиції сторін, які брали активну участь у близькосхідному протистоянні, виявити особливості та простежити наслідки цього протистояння для регіону зокрема та для світових міжнародних відносин загалом. Незважаючи на те, що конфлікт між Державою Ізраїль та арабськими країнами, зокрема Арабською Республікою Єгипет, широко вивчається українськими істориками, політологами та експертами з міжнародних відносин, автор на основі маловідомої літератури, переважно англійською та французькою мовами, переосмислює причини та особливості єгипетсько-ізраїльського протистояння, а також його наслідки, а також частково спростовує радянські міфи та наративи з досліджуваного питання.Доведено, що під час найгостріших близькосхідних криз обидві наддержави — Радянський Союз і Сполучені Штати Америки — займали досить близькі позиції, щоб не допустити ескалації конфлікту. Особливість американо-радянських відносин через призму близькосхідного протистояння в досліджуваний період полягала в тому, що наддержави навіть в окремі періоди об'єднували свої зовнішньополітичні зусилля, як, наприклад, під час Суецької кризи, змушуючи Францію, Великобританію та Ізраїль виводити свої війська із зони Суецького каналу.У виданні визначено та проаналізовано стратегічні курси США та СРСР на початку 50-х років ХХ ст., розглянуто вектори міжнародних відносин та особливості застосування силових чинників, досліджено ідеологічне обґрунтування зовнішньої політики США та Радянського Союзу. Доведено, що зближення Ізраїлю з СРСР з самого початку було приречене на провал через демократичний характер єврейської держави. Провал радянсько-ізраїльського союзу підштовхнув Тель-Авів до зближення з Вашингтоном. Хоча американо-ізраїльські відносини охололи внаслідок Суецької кризи 1956 року, ситуація не дійшла до розриву відносин між США та Державою Ізраїль, як це сталося у випадку з СРСР. З рубежу 50-60-х років XX століття американо-ізраїльські відносини переростають у стратегічне партнерство. У середині 1960-х років стала очевидною принципова зміна міжнародно-політичної ситуації на Близькому Сході. Низка подій, що відбувалися в регіоні з 1964 року, мала незворотні наслідки, що врешті-решт призвело до Шестиденної війни 1967 року. Останнє кардинально змінило баланс сил у досліджуваному регіоні, а подальша війна Судного дня та єгипетсько-ізраїльські угоди другої половини 1970-х років ще більше змінили ситуацію на Близькому Сході.Протягом досліджуваного періоду Близький Схід був і залишається ключовим регіоном у глобальних міжнародних відносинах, оскільки в цьому регіоні перетинаються стратегічні інтереси багатьох країн, а арабо-ізраїльське протистояння спалахує знову і знову з плачевною регулярністю. У дисертації проаналізовано витоки та причини єгипетсько-ізраїльського протистояння та розглянуто еволюцію американсько-радянських відносин через призму близькосхідного конфлікту, порівняно різні його етапи з метою пошуку дієвих механізмів, які могли б бути корисними для врегулювання конфліктної ситуації в регіоні в майбутньому.Наукова новизна дисертації полягає у порівнянні досвіду збройного протистояння, здобутого Державою Ізраїль у 50–70-х роках ХХ століття та Україною у період 2014–2023 рр. На основі вивчення набутого та успішно апробованого Ізраїлем досвіду військового протистояння та повоєнної відбудови зроблено спробу адаптувати цей досвід до сучасних воєнних реалій України та розроблено конкретні практичні рекомендації.Незважаючи на часову віддаленість від сьогодення історичного періоду, що вивчається в даній публікації, досвід, який сьогодні має у своєму арсеналі Держава Ізраїль, залишається актуальним як для Ізраїлю, так і для України. Постійне співіснування з ворожими сусідами, зміцнення та покращення державної безпеки, відбудова/розбудова інфраструктури, розбудова психологічної та моральної стійкості суспільства перед обличчям війни та ворожої пропаганди є постійними критично важливими складовими для держави, яка перебуває у стані війни чи військової загрози.Зібраний у дисертації аналітичний матеріал, зроблені автором висновки та узагальнення матимуть широке практичне застосування, оскільки можуть бути використані для поглибленого вивчення зовнішньої політики СРСР та США щодо Близького Сходу, а також при підготовці спеціальних курсів для вищих навчальних закладів.Ключові слова: єгипетсько-ізраїльське протистояння, американсько-радянські відносини, Близький Схід, геополітичне суперництво, Ізраїль, США, СРСР, Єгипет, холодна війна, арабо-ізраїльський конфлікт, міжнародні відносини, Суецька криза, Шестиденна війна, арабські країни^UBased on the use of diverse source material, it was possible to compare and contrast the positions of the parties that took an active part in the Middle East confrontation, to identify the features and trace the consequences of this confrontation for the region in particular and for world international relations in general. Despite the fact that the conflict between the State of Israel and Arab countries, in particular the Arab Republic of Egypt, has been widely studied by Ukrainian historians, political scientists and international relations experts, the author, on the basis of little-known literature, mainly in English and French, rethinks the causes and peculiarities of the Egyptian-Israeli confrontation, as well as its consequences, and partially refutes Soviet myths and narratives on the issue under study.It is proved that during the most acute Middle East crises, both superpowers, the Soviet Union and the United States of America, stood in close enough positions to prevent the conflict from escalating. The peculiarity of US-Soviet relations through the prism of the Middle East confrontation in the period under study was that the superpowers, even in certain periods, united their foreign policy efforts, as, for example, during the Suez Crisis, forcing France, the United Kingdom and Israel to withdraw their troops from the Suez Canal zone.The publication defines and analyses the strategic courses of the USA and the USSR in the early 50s of the twentieth century, examines the vectors of international relations and the peculiarities of the use of force factors, and studies the ideological justification of the foreign policy of the United States and the Soviet Union. It is proved that Israel's rapprochement with the USSR was doomed to failure from the very beginning due to the democratic nature of the Jewish state. The failure of the Soviet-Israeli alliance pushed Tel Aviv to rapprochement with Washington. Although US-Israeli relations cooled as a result of the Suez Crisis of 1956, the situation did not reach the point of severing relations between the United States and the State of Israel, as happened in the case of the USSR. Since the turn of the 50s and 60s of the XX century, US-Israeli relations have been developing into a strategic partnership.In the mid-1960s, a fundamental change in the international political situation in the Middle East became apparent. A series of events that had taken place in the region since 1964 had irreversible consequences, which eventually led to the Six-Day War of 1967. The latter dramatically changed the balance of power in the region under study, and the subsequent Yom Kippur War and the Egyptian-Israeli agreements of the second half of the 1970s further altered the situation in the Middle East.During the period under study, the Middle East was, and still is, a key region in global international relations, as the strategic interests of many countries intersect in this region, and the Arab-Israeli confrontation flares up again and again with deplorable regularity. The dissertation analyses the origins and causes of the Egyptian-Israeli confrontation and examines the evolution of US-Soviet relations through the prism of the Middle East conflict, comparing its various stages in order to find effective mechanisms that could be useful in resolving the conflict situation in the region in the future.The scientific novelty of the dissertation is a comparison of the experience of armed confrontation gained by the State of Israel in the 50s and 70s of the XX century and Ukraine in the period 2014–2023. Based on the study of the experience of military confrontation and post-war reconstruction gained and successfully tested by Israel, an attempt is made to adapt this experience to the current military realities of Ukraine, and specific practical recommendations are developed.Despite the time distance from the present of the historical period studied in this publication, the experience that the State of Israel has in its arsenal today remains relevant both for Israel and Ukraine. Permanent coexistence with enemy neighbours, strengthening and improving state security, rebuilding/building infrastructure, and building psychological and moral resilience of society in the face of war and enemy propaganda are constant crucial components for a state in a state of war or military threat.The analytical material collected in the dissertation, the conclusions and generalisations drawn by the author will be of wide practical application as they can be used for in-depth study of the foreign policy of the USSR and the USA towards the Middle East, as well as in the preparation of special courses for higher education institutions.Keywords: Egyptian-Israeli confrontation, US-Soviet relations, Middle East, geopolitical rivalry, Israel, USA, USSR, Egypt, Cold War, Arab-Israeli conflict, international relations, Suez Crisis, Six-Day War, Arab countries


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Грицьких Д. В. 
Імперія Цин у зовнішній політиці Великої Британії, 1830 - 1842 рр.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / Д. В. Грицьких ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено концепцію, відповідно до якої в новому світлі розкрито історію політики Великої Британії щодо імперії Цин у першій третині XIX століття. Зроблено спробу відійти від спрощеного підходу, згідно з яким війна 1839 - 1842 рр. ("Перша опіумна війна"), була розв'язана британськими правлячими колами з метою захистити інтереси британських торговців, промисловців і контрабандистів. Зовнішньополітичне відомство, очолюване Дж. Пальмерстоном, беручи до уваги "опіумний фактор", використовувало його для вирішення більш масштабного завдання - визнання Пекіном Великої Британії як рівноправного партнера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(5КИТ)52-6 + Т3(4ВЕЛ)52-6
Шифр НБУВ: РА376697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Семенчук А. Б. 
Інноваційні засоби об'єктивації концепту тероризм (на матеріалі англійської мови): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / А. Б. Семенчук ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему об'єктивації концепту "тероризм" інноваційними засобами англійської мови, які виникли у її складі на початку XXI ст. Проаналізовано способи формування нових дериваційних засобів, вивчено структурно-семантичні особливості фразеологічних інновацій та досліджено шляхів їх утворення, виявлено механізми семантичної деривації. Побудовано фреймову модель концепту "тероризм", розкрито суть явища білатерального зміщення концептів. Здійснено семантичний аналіз інновацій, який актуалізується у феномені війна мовних знаків, що включає війну форми та змісту мовних знаків. Виявлено особливості впливу об'єктивації концепту "тероризм" на лексико-фразеологічну систему сучасної англійської мови, простежено шляхи асиміляції запозичень до складу мови-реципієнта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-310
Шифр НБУВ: РА374522 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Дудник О. О. 
Інноваційні технології в управлінні портфелем проєктів IT-компаній: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / О. О. Дудник. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено застосуванню інноваційних технологій в процесі управління аутсорсингових IT-компаній в якості інструментально-аналітичного забезпечення ефективного управління IT-проєктами та обґрунтування економічних рішень на основі їх експертної оцінки.?У розділі 1 розглянуто теоретичні засади управління IT-проєктами та їх портфелями. Демонструється важливість економічних показників та метрик успішності проєкту для досягнення успіху у проєктному менеджменті. Акцентується увага на важливості врахування не лише технічних, але й бізнес-аспектів IT-проєкту.?Проведено аналіз основних трендів інформаційної економіки. Встановлено, що світовими трендами є зростання обсягу даних, розвиток технологій штучного інтелекту та інтернету речей. Україна не є винятком і також активно розвивається в галузі IT. Роль інформаційної економіки в Україні є дуже важливою, оскільки ця галузь є джерелом збільшення ВВП та прискорення економічного розвитку. Напруження на глобальній арені, зокрема Російсько-Українська війна та пандемія COVID-19, також мають значний вплив на інформаційну економіку України. Це стало причиною серйозних викликів для бізнесу, зокрема для IT-компаній. ?Визначено основні проблеми та ризики управління проєктами в IT- компаніях. Управління портфелем IT-проєктів вимагає розуміння досить великої кількості факторів, які впливають на ефективність проєктування та розробки програмного забезпечення. Інструментально-аналітичне забезпечення є надзвичайно важливим інструментом управління IT-проєктами. Використання апарату нечіткої логіки дає змогу враховувати нечіткість даних та знань, що має важливе значення в умовах нестабільності процесу управління та значного ступеня невизначеності у взаємодії між учасниками проєкту.У зв'язку з цим у розділі 2 запропонована концептуальна модель обґрунтування й прийняття економічних рішень з управління проєктами в умовах невизначеного середовища і неточної інформації. Розглянуто основні теоретичні засади нечіткої логіки як математичного апарату, призначеного для роботи з нечіткими, неоднозначними, частковими та неповними даними. Розглянуто поняття нечіткої множини, функцій належності та нечіткого оператору. Виділено основні переваги нечітких інтелектуальних систем, реалізованих на основі математичного апарату нечіткої логіки.Прикладна інструментально-аналітична база реалізації моделі обґрунтування й прийняття економічних рішень – нечітка експертна система FuzzyKIDE: авторська програмна оболонка, реалізована на основі нечіткої логіки. В основі архітектури FuzzyKIDE лежить фазифікація даних, що дозволяє представити кожен елемент в базі даних у вигляді функції належності до деякої множини з бази знань. У порівнянні з іншими нечіткими експертними системами FuzzyKIDE використовує оптимізовану модель бази знань. Знання системи відносно об’єкту функціонування, що досліджується, описуються за допомогою нечітких правил виводу, лінгвістичних змінних та функцій належності. Кожна функція описує, наскільки елемент відповідає певній характеристиці, тобто описує ступінь належності до деякої нечіткої множини. Нечіткі правила визначають зв'язки між вхідними та вихідними лінгвістичними змінними. Такий підхід дає змогу легко модифікувати базу знань, додавати нові правила або вносити зміни в існуючі.?Запропоновано модифікацію Agile Stage-Gate фреймворку з використанням нечітких систем, що дозволяє врахувати особливості IT-проєктів в цілому та особливості сучасних ітеративних циклів розробки. Особливістю запропонованої схеми є використання систем нечіткої логіки при переході від брам до наступних етапів.?Працездатність розробленої інструментально-аналітичної бази прийняття рішень продемонстрована в розділі 3 на результатах, отриманих в ході розв’язання типових задач управління ІТ-проєктами в аутсорсингових компаніях: пошук проєктів та формування складу й структури портфоліо; моніторинг поточного статусу проєктів; стратегічної орієнтації ІТ-компанії (професійного спрямування та максимізації прибутку). Проведений порівняльний аналіз наявних історичних даних та даних, отриманих в результаті експлуатації програмної оболонки FuzzyKIDE, реалізованої в контурі модифікованого Agile Stage-Gate фреймворку, довів ефективність запропонованого підходу. Порівняння показало, що використання програмної оболонки значно підвищує ефективність процесу прийняття рішень і призводить до якісного покращення абсолютних та відносних економічних показників діяльності аутсорсингової IT-компанії. Подальша експлуатація розробленого математичного апарату призведе до збагачення баз знань та даних, що сприятиме розвитку інформаційного забезпечення процесів підтримки прийняття обґрунтованих економічних рішень щодо управління ІТ-проєктами/ портфоліо проєктів.^UThe dissertation is devoted to the application of innovative technologies in the process of managing outsourcing IT companies as instrumental and analytical support for effective management of IT projects and justification of economic decisions based on their expert assessment.Chapter 1 deals with the theoretical principles of managing IT projects and their portfolios. The importance of economic indicators and project success metrics for achieving success in project management is demonstrated. Attention is focused on the importance of taking into account not only technical, but also business aspects of the IT project.An analysis of the main trends of the information economy was carried out. It has been established that the global trends are the growth of the volume of data, the development of artificial intelligence technologies and the Internet of Things. Ukraine is no exception and is also actively developing in the field of IT. The role of the information economy in Ukraine is very important, as this industry is a source of increasing GDP and accelerating economic development. Tensions on the global stage, including the Russian-Ukrainian war and the COVID-19 pandemic, also have a significant impact on Ukraine's information economy. The main problems and risks of project management in IT companies have been identified. Managing a portfolio of IT projects requires understanding a fairly large number of factors that affect the effectiveness of software design and development. Instrumental and analytical support is an extremely important tool for managing IT projects. Using the apparatus of fuzzy logic makes it possible to take into account the vagueness of data and knowledge, which is important in conditions of instability of the management process and a significant degree of uncertainty in the interaction between project participants.In this regard, chapter 2 offers a conceptual model of substantiation and making of economic decisions on project management in the conditions of an uncertain environment and inaccurate information. The main theoretical foundations of fuzzy logic as a mathematical apparatus designed for working with vague, ambiguous, partial and incomplete data are considered. The concepts of fuzzy set, membership functions and fuzzy operator are considered. The main advantages of fuzzy intelligent systems implemented on the basis of the mathematical apparatus of fuzzy logic are highlighted.The applied instrumental and analytical basis for the implementation of the economic decision-making model is the FuzzyKIDE fuzzy expert system: the author's software shell, implemented on the basis of fuzzy logic. FuzzyKIDE architecture is based on data fuzzification, which allows representing each element in the database as a function of belonging to some set from the knowledge base. The system's knowledge about the object of functioning under investigation is described by fuzzy inference rules, linguistic variables, and membership functions. Each function describes to what extent an element corresponds to a certain characteristic, that is, it describes the degree of belonging to some fuzzy set. Fuzzy rules define relationships between input and output linguistic variables. This approach makes it possible to easily modify the knowledge base, add new rules or make changes to existing ones.A modification of the Agile Stage-Gate framework using fuzzy systems is proposed, which allows taking into account the features of IT projects as a whole and the features of modern iterative development cycles. A feature of the proposed scheme is the use of fuzzy logic systems when moving from the gates to the next stages.The efficiency of the developed instrumental and analytical decision-making base is demonstrated in chapter 3 on the results obtained during the solution of typical tasks of IT project management in outsourcing companies: project search and formation of the composition and structure of the portfolio; monitoring of the current status of projects; strategic orientation of the IT company (professional orientation and profit maximization). A comparative analysis of available historical data and data obtained as a result of the operation of the FuzzyKIDE software shell, implemented in the outline of the modified Agile Stage-Gate framework, proved the effectiveness of the proposed approach. The comparison showed that the use of the software shell significantly increases the efficiency of the decision-making process and leads to a qualitative improvement of the absolute and relative economic indicators of the activity of the outsourcing IT company.Further exploitation of the developed mathematical apparatus will lead to the enrichment of knowledge and data bases, which will contribute to the development of information support for the processes of supporting the adoption of sound economic decisions regarding the management of IT projects/portfolio.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Москаль Г.Г. 
Інститут тимчасового генерал-губернатора в Україні у кінці ХІХ - на початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Г.Г. Москаль ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено інститут тимчасового генерал-губернатора на українських землях, що входили до складу Російської імперії, соціально-політичні чинники його утворення, організаційно-правові засади функціонування тимчасових генерал-губернаторств, їх практичну діяльність. Проаналізовано специфіку компетенції тимчасового генерал-губернатора, її зміни протягом останніх десятиріч ХІХ - початку ХХ ст. Висвітлено основні етапи існування тимчасових генерал-губернаторств на території України: період політичної кризи наприкінці 1870-х - на початку 1880-х рр.; перша російська революція 1905 - 1907 рр.; Перша світова війна. Розглянуто особливості правового статусу тимчасового генерал-губернатора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4Укр33)51 + Т3(4Укр33)5-53 + Х2(4Укр)51-523.71
Шифр НБУВ: РА319949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Таркін В. П. 
Інформаційні війни у сучасному політичному просторі як феномен ХХ-ХХІ ст.: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / В. П. Таркін. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є одним з перших у вітчизняній політології спеціальним цілісним фундаментальним дослідженням інформаційних війн з позиції інтегрального підходу: феноменальність комплексного розуміння сучасних інформаційних війн полягає у тому, що одне поняття, по суті, акумулює у собі два їх різні види – інформаційно-психологічну та інформаційно-технічну війни. У науковій роботі наведено низку авторських понять, ідей та висновків, які характеризуються науковою новизною.У дослідженні висвітлено змістовні міркування щодо інформаційних війн у політичній площині: теоретичне підґрунтя, хронологічний розвиток та практичне втілення – зокрема, на прикладі агресії РФ. Розглянуто стан наукової розробленості проблеми, який характеризується незавершеністю політичної конструкції інформаційних війн. Триває наукова дискусія щодо того, чи є це поняття синтезом двох базових напрямків – інформаційно-психологічного та інформаційно-технічного, чи до нього доцільно відносити лише один із них; які методи та форми доречно відносити до інформаційних війн і яке їх співвідношення.У сучасній літературі наукова експлікація «інформаційна війна» не має однозначного трактування. Окрім розбіжностей стосовно того, що ж можна вважати «інформаційною війною», так само проблемним є тлумачення окремих її категорій. Популярним є дослідження інформаційних війн у рамках психологічної парадигми. Різні науковці пропонують свої підходи, однак, на нашу думку, найбільш вдалим є комплексне розуміння інформаційних війн. Шляхом застосування поліпарадигмального підходу, запропоновано визначення поняття: «інформаційна війна» під якою розуміється «комбінація людських або технологічних дій, призначених для присвоєння, видалення чи зміни інформації, що призводить до пошкодження або знищення критичної інфраструктури, порушення сталої роботи органів державної влади, економічних збитків у великих розмірах або порушення адекватного ментального сприйняття явищ і подій шляхом нав’язування певного бачення реальності». Попри об’єднувальне поняття, інформаційна війна має суттєву детермінацію, функціональну спрямованість на отримання різних результатів. Вона – політичний феномен, що слугує різним цілям; не одномоментний, а постійний акт насильства. Невід’ємним атрибутом інформаційних війн є інформаційна зброя.Визначено, що інформаційна війна є складовою політичної війни – маючи універсальний характер, вона може вестися у економічній, соціальній, оборонній, духовній сферах. У контексті політичної війни, інформаційну війну можна визначити як зовнішню діяльність держави, яка веде до досягнення конкретних політичних цілей, спрямованих на руйнування чи зміну ідей, поглядів, ціннісних орієнтирів та інформаційних систем противника, при цьому захищаючи свої ресурси від аналогічних дій противника.Акцентовано увагу на тому, що інформаційні війни не бувають поза межами традиційної боротьби – історія більшості конфліктів вказує на нездатність однієї лише військової міці досягнути переваги і перемоги. Зазвичай вони ведуться паралельно із традиційною війною або є складовою «гібридної війни», де слугують для того, щоб зламати головне – волю противника, нанести удар його моральному духу.^UThe dissertation forms one of the first in domestic political science to be a special holistic fundamental study of informational warfare from the standpoint of an integral approach: the phenomenality of a comprehensive understanding of modern information wars is that one concept, in fact, accumulates two different types of them – informational-psychological and informational-technical warfare. The scientific work contains a number of author's concepts, ideas and conclusions, which are characterized by scientific novelty.The research highlights meaningful considerations regarding information wars in the political plane: theoretical background, chronological development, and practical implementation – in particular, using the example of the aggression of the Russian Federation.It was explored the state of scientific development of the problem, which is characterized by the incompleteness of the political construction of informational warfare. There is an ongoing scientific debate as to whether this concept is a synthesis of two basic directions – informational-psychological and informational-technical, or whether it is expedient to refer to it only one of them; what methods and forms should be attributed to information wars and what their ratio is.The scientific explanation of informational warfare does not have an unambiguous interpretation. In addition to disagreements about what can be considered as informational warfare, the interpretation of its individual categories is equally problematic. The study of informational warfare within the framework of the psychological paradigm is popular. Different scholars offer their approaches, however, in our opinion, the most successful is a comprehensive understanding of information wars.By applying a polyparadigmatic approach, the following definition of the concept is proposed: informational warfare is a combination of human or technological actions designed to appropriate, delete or change information, which leads to damage or destruction of critical infrastructure, disruption of the stable work of state authorities, economic losses in large dimensions or violation of adequate mental perception of phenomena and events by imposing a certain vision of reality. Despite the unifying concept, informational warfare has a significant determination, a functional focus on obtaining different results. It is a political phenomenon that serves various purposes which form not a single-time, but a continuous act of violence. An integral attribute of information wars is information weapons.It was determined that the informational warfare is a component of the political war – having a universal character, it can be waged in the economic, social, defense, and spiritual spheres. In the context of political warfare, information warfare can be defined as the external activity of the state, which leads to the achievement of specific political goals aimed at destroying or changing the ideas, views, value orientations and information systems of the enemy, while protecting its resources from similar actions of the enemy.It is indicated that information wars do not occur outside the boundaries of traditional struggle – the history of most conflicts indicates the inability of military power alone to achieve superiority and victory. Usually they are conducted in parallel with traditional war or are a component of «hybrid war», where they serve to break the main thing – the will of the enemy, to strike at his morale.It is noted that the excessive number of forms of implementing informational warfare complicates the already crisis-oriented categorical apparatus of informational warfare from the point of view of the scientific worldview, in this context it is more appropriate to talk about the three most frequently used forms: information attack, information operation, information campaign.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Суханова О. О. 
Інформаційні технології особистісно–орієнтованогопідходу в післядипломній медичній освіті: автореферат дис. ... д.філософ : 091 / О. О. Суханова. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та вирішенняактуального науково–практичного завдання – обґрунтування індивідуалізаціїпіслядипломної медичної освіти шляхом направленого застосування новихінформаційних технологій.Розроблено комплекс нових критеріїв і методів для застосуванняв післядипломній медичній освіті та безперервному професійному розвиткулікарів, що забезпечує протягом усього їхнього трудового життя особистісно–орієнтоване вдосконалення. Системний підхід дозволив оптимізуватипроцеси прийняття рішень про особистісний і виробничий (професійний)розвиток лікарів в умовах збурювальних впливів: стресу, когнітивнихнавантажень, наявності різноманітних провайдерів освітніх послуг,неякісного трансферу знань тощо.Застосований людиноцентрований підхід надав можливістьпредставити лікаря-слухача як біосоціальний об’єкт із індивідуальнимипізнавальними здібностями, вмінням безперервно оновлювати свої знання заумови наступності та безперервності освіти. Такий погляд сприяє не тількирозвитку індивідуальних освітніх траєкторій, але й їх плануванню тасвоєчасному регулюванню, що відповідатиме формуванню цифровоїосвітньої екосистеми в галузі охорони здоров’я країни.Дослідження представлено п’ятьма пов’язаними розділами, кожен ізяких вирішував певне завдання, а також був основою для наступних етапівдослідження та узагальнення отриманих результатів.3На сучасному етапі розвитку держави якість життя населення, йогоосвіта, так само як і конкурентоспроможність економіки, тісно пов’язаніз інформатизацією та впровадженням новітніх технологій. До їхніх переваг,перш за все, відносимо здібність швидкого генерування значних об’ємівінформації та знань. Війна посилила навантаження на освітню систему, щосьогодні потребує цифрових інструментів передавання й оцінювання знань,реєстрації освітніх результатів, урахування здобутого раніше освітньокваліфікаційного рівня, психофізіологічних станів, практичного досвіду.З’ясовано, що особистісно–орієнтований підхід у післядипломніймедичній освіті повинен бути спрямований на індивідуалізацію навчання тапобудову регульованої освітньої траєкторії суб’єкту навчання. Освітнійпроцес, своєю чергою, пов’язаний не тільки з простою реєстрацією процесівотримання нових знань, умінь, компетентностей, а й з показниками наданняслухачем–лікарем медичної допомоги. В даний час ефективним засобомоб’єктивізації та кількісного визначення освітнього та професійногозростання лікаря, а також оцінювання соціальних відносин і компетентностейявляється інструментарій «освітнє Портфоліо».Засвоєння знань та інформації, їх кількісне оцінювання залежить відзначної кількості факторів, серед яких найбільше впливають на валідністьякості навчання його умови та умови контролю знань (наявність стресу,особливості когнітивного навантаження тощо). Оскільки далеко не всіфактори достатньо вивчені та знайшли своє відображення в освітньомуПортфоліо лікаря основна частина нашого дослідження й полягалау детальному аналізі та кількісному визначенні основних чинників трансферута оцінювання знань, а також їхньої перевірки в режимі дослідної експлуатаціїу створеній за нашої участі системі електронної реєстрації, що сталапровісником нової моделі електронного освітнього Портфоліо лікаря.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and solution to an actualscientific and practical task – substantiation of individualization of postgraduatemedical education through targeted application of new information technologies.A set of new criteria and methods has been developed for use in postgraduatemedical education and continuous professional development of doctors, whichensures personal–oriented improvement throughout their working life. Thesystematic approach made it possible to optimize decision–making processes aboutthe personal and professional development of doctors in conditions of disturbinginfluences: stress, cognitive loads, the presence of various providers of educationalservices, low–quality knowledge transfer, etc.The applied human–centered approach made it possible to present the doctor–listener as a biosocial object with individual cognitive abilities, the ability tocontinuously update his knowledge under the condition of continuity and continuityof education. Such a view contributes not only to the development of individualeducational trajectories, but also to their planning and timely regulation, which willcorrespond to the formation of a digital educational ecosystem in the field of healthcare of the country.The research is presented in five related sections, each of which solveda certain task, and was also the basis for the next stages of the research andgeneralization of the obtained results.At the current stage of the state's development, the quality of life of thepopulation, its education, as well as the competitiveness of the economy, are closelyrelated to informatization and the introduction of the latest technologies. Theiradvantages include, first of all, the ability to quickly generate significant volumes7of information and knowledge. The war increased the load on the educationalsystem, which today needs digital tools for transferring and evaluating knowledge,registering educational results, taking into account the previously acquirededucational and qualification level, emotional state, and practical experience.It was found that a person–oriented approach in postgraduate medicaleducation should be aimed at individualizing training and building a regulatededucational trajectory of the subject of training. The educational process, in turn, isconnected not only with the simple registration of the processes of obtaining newknowledge, skills, and competencies, but also with the indicators of providingmedical care by the trainee–doctor. Currently, an effective means of objectifyingand quantifying a doctor's educational and professional growth, as well asevaluating social relations and competencies, is the "educational Portfolio" toolkit.The assimilation of knowledge and information, their quantitative evaluationdepends on a significant number of factors, among which the conditions andconditions of knowledge control (presence of stress, features of cognitive load, etc.)have the greatest influence on the validity of the quality of learning.Processes of formalization, refinement and structuring of information toensure individualization of postgraduate medical education have been streamlined.In the field of health care, it is proposed to distinguish between informationaland professional structuring of information with the provision of a priorityapproach. Based on the results of a survey of 244 trainees for 2020-2021, thefollowing methods were proposed: 1) classification of educational institutionresources in the organization of cycles/courses of postgraduate education andcontinuous professional development based on VEN analysis; 2) grouping theknowledge base of educational content into categories based on ABC analysis.Also analyzed by us the content of the educational content, substantiated thelogical model of entering information in the doctor's educational Portfolio,formulated rule 5 "D", evaluated the semantic approach to the structuring of medicalinformation and formed the metric characteristics of the language structure takinginto account coreference. The result of this part of the research was the development8of an algorithm for making a decision about entering information into a new modelof the electronic educational portfolio of a doctor, the structure of which is presentedas an ontology (polyhierarchical) consisting of 8 procedures.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Сунгурова С. Р. 
Інформаційна війна як засіб політичного насилля.: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / С. Р. Сунгурова. — Б.м., 2023 — укp.

У сучасному інформаційно-цифровому суспільстві проблемаінформаційної війни є однією з найбільш актуальних. Її прояви, інструменти,причини, наслідки тощо потребують детального наукового вивчення в силузагострення протистоянь у інформаційному вимірі, зростання загроз таперманентного удосконалення технологічної складової. Інформаційна війна євикликом для всіх суспільних секторів (приватного, громадського,державного). Мішенню інформаційних атак може стати буть-який актор,організація чи країна. Відповідно, протидія інформаційному насиллю,розробка проактивних заходів є пріоритетом в сучасному інформатизованомусвіті.Для України в контексті виходу за межі гібридної і переходу докінетичної війни з РФ дослідження інформаційної боротьби набуває щебільшої значущості, адже зусилля противника з дезінформації української таміжнародної аудиторій різко зросли і вирізняються небувалою активністю.^UIn today's information and digital society, the problem of information warfareis one of the most pressing. Its manifestations, tools, causes, consequences, etc.require detailed scientific study due to the escalation of confrontations in theinformation dimension, the growth of threats and the permanent improvement of thetechnological component. Information warfare is a challenge for all social sectors(private, civil, public). Any actor, organization or country can be the target ofinformation attacks. Accordingly, combating information violence and developingproactive measures is a priority in today's informatized world.For Ukraine, in the context of going beyond the hybrid and moving to a kineticwar with Russia, the study of information warfare is even more important, as theenemy's efforts to misinform Ukrainian and international audiences have increasedsharply and are unprecedented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Вилко В.М. 
Інформаційно-психологічне забезпечення збройних сил США в локальних війнах і збройних конфліктах 1950 - 2000 рр. (історичний аспект): Автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / В.М. Вилко ; Нац. акад. оборони України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше науково обгрунтовано зміст поняття "інформаційно-психологічне забезпечення збройних сил США" як цілеспрямованої системної діяльності органів психологічних операцій, державного та військового управління та засобів масової інформації щодо встановлення взаємодії з місцевим населенням і громадськими організаціями, спрямовану на формування сприятливого інформаційного середовища та створення спеціальних морально-психологічних умов підготовки та застосування збройних сил США під час війни або збройного конфлікту. Здійснено наукову періодизацію історії виникнення, становлення та розвитку ІПЗ ЗС США. Доведено, що становлення ІПЗ як окремого виду бойового забезпечення відбулося у період війни у Перській затоці під час здійснення операцій БНС "Щит пустелі" та "Буря в пустелі" в 1991 р. Розкрито нові тенденції щодо удосконалення апарату управління, механізмів та змісту ІПЗ ЗС США в локальних війнах і збройних конфліктах другої половини XX ст. Здійснено класифікацію інформаційно-психологічних операцій ЗС США за масштабами проведення, сферою застосування та об'єктами впливу в локальних війнах і збройних конфліктах другої половини XX ст. Розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення організації морально-психологічного забезпечення ЗС України та визначено основні напрями протидії негативному інформаційно-психологічному впливу на їх особовий склад.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц35(0)63(7СПО) ф + Ц1,8(7СПО)14 ф +
Шифр НБУВ: РА336134

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Жарков Я.М. 
Інформаційно-психологічний вплив на війська та населення противника (1939 - 2000 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / Я.М. Жарков ; Нац. акад. оборони України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено аналіз історіографії та наукових джерел стосовно питань інформаційно-психологічного впливу (ІПВ) на війська та населення противника у 1939 - 2000 рр. Визначено його потенційний апарат. Розглянуто досвід ведення такої пропаганди у роки Другої світової війни (1939 - 1945 рр.), організації та проведення психологічних операцій (ПсО) США у війнах і збройних конфліктах у 1946 - 1991 рр. і спецпропаганди СРСР під час бойових дій в Афганістані у 1979 - 1989 рр. Значну увагу приділено хронологічному висвітленню розвитку ІПВ у локальних війнах і збройних конфліктах (1992 - 2000 рр.). Вивчено офіційні документи армії США та визначено зміст і особливості ПсО на сучасному етапі. На підставі наукового аналізу історії становлення та розвитку ІПВ сформульовано практичні рекомендації щодо врахування світового досвіду ІПВ за умов реформування сучасних Збройних сил України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)301 +
Шифр НБУВ: РА353548

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кулініч О.О. 
Історіософський часопростір у творчості Микити Чернявського: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.О. Кулініч ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2006. — 17 с. — укp.

Досліджено творчість М.Чернявського у контектсі новітніх тенденцій літературознавчої науки. Вперше розглянуто історіософські погляди письменника та відображення традиційних рис української ментальності в його творчості за допомогою типових та оригінальних авторських хронотопів у поетичних і прозових творах. До наукового обігу введенно поняття "історіософського хронотопу". На підставі вивчення специфічних хронотопічних структур з'ясовано погляди письменника щодо таких питань, як війна та мир, технічний і духовний прогрес, суспільний розвиток, національна самоідентифікація. Показано, що ключовими для розуміння авторської картини світу є протиставлення війни та любові, хаосу та впорядкованості. На підставі дослідження прозової та поетичної творчості М.Чернявського доведено, що світогляд письменника базується на традиційній українській ментальності. Обгрунтовано можливість вивчення історіософської позиції митця на матеріалі неісторичних творів. Показано перспективність даного напрямку для подальших досліджень та залучення нових творів, на основі яких можна вивчати літературну історіософію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Чернявський, М.А. 3 +
Шифр НБУВ: РА345508

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Балишев М.А. 
Історико-наукове дослідження життя та творчості Отто Людвіговича Струве (1897 - 1963): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.07 / М.А. Балишев ; НАН України, Центр дослідж. наук.-техн. потенціалу та історії науки ім. Г.М.Доброва. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше проведено повне історико-біографічне дослідження життя та наукової спадщини видатного атсронома XX ст. О.Л. Струве, новатора у зоряній спектроскопії та фундатора радіоастрономії. Складено повну бібліографію праць ученого. На підставі вивчення документів з фондів архівних інституцій України, Російської Федерації та США (маловідомих і введених до наукового обігу), висвітлено основні етапи життя та діяльності О.Л. Струве. Зокрема, вперше досліджено біографію ученого українського періоду його життя до від'їзду у США в 1921 р. Документально підтверджено нові біографічні відомості з біографії ученого, які стосуються його участі у Першій світовій та Громадянській війнах періоду Української революції, перебування у Турції, еміграції до США, викладацької роботи в Чікагському та Каліфорнійському університетах і наукової діяльності у Йєркській, Макдоналдській, Лейшнерівській і Національній радіоастрономічній обсерваторіях у США. Проаналізовано творчий доробок і вплив представників астрономічної династії Струве на розвиток астрономічної освіти та науки в Україні у XIX - XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В6 д(0) Струве О.Л.,022 +
Шифр НБУВ: РА363155

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Литвин О.Т. 
Історичні передумови теоретико-методологічні основи сучасної системи фізичного виховання: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.Т. Литвин ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено історію розвитку та сучасний стан вітчизняної системи фізичного виховання різних верств населення, обгрунтовано шляхи її удосконалення. Розкрито особливості становлення системи фізичного виховання у різних європейських країнах, а також у Росії у XIX - на початку XX ст., виявлено основні тенденції її розвитку у перід між першою та другою світовими війнами. Проведено комплексний аналіз системи фізичного виховання в СРСР (1945 - 1991 рр.), детально охарактеризовано її програмно-теоретичні, організаційні, матеріально-технічні та кадрові засади. Досліджено розвиток теорії та методики фізичного виховання. Розглянуто організаційні та програмно-нормативні засади формування системи фізичного виховання в Україні після здобуття державної незалежності (1991 р.), визначено пріоритетні напрями її перебудови, розкрито роль рухової активності в життєдіяльності населення. Виділено основні групи засобів і складових, оптимальний режим спеціально організованої рухової активності для різних категорій осіб, що займаються фізичним вихованням, незалежно від віку, статі, інтересів, умов. Досліджено взаємозв'язок рухової активності зі станом здоров'я людини, її фізичним розвитком та якістю життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч513(4)5/6 + Ч514(4)6 +
Шифр НБУВ: РА358388

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Кмін А. О. 
Історичний досвід функціонування системи підготовки фахівців військово-гуманітарного профілю у Національній академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (1991–2020 рр.).: автореферат дис. ... д.філософ : 032 / А. О. Кмін. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі на основі теоретичного аналізу досліджено підготовку курсантів – майбутніх фахівців з військово-гуманітарного профілю, вказано на основні чинники, які саме впливали на розвиток цієї підготовки. Також досліджено особливості підготовки та дій фахівців військово-гуманітарного профілю зарубіжних країн світу, а саме: Сполучених Штатів Америки, Федеративної Республіки Німеччини, Франції, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Республіки Польща.У роботі вперше відтворена історична хронологія розвитку підготовки військово-гуманітарних фахівців у Національній академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що завдяки дослідженню запропоновано рекомендації щодо використання набутого досвіду у підготовці фахівців з морально-психологічного забезпечення у Збройних Силах України. Матеріали дослідження можуть бути використані в освітньому процесі ВВНЗ – для підвищення якості професійної підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю. У вступній частині обґрунтовано актуальність теми дисертації, визначено мету, об’єкт, предмет дослідження, завдання та методи, подано наукову новизну та практичне значення, а також список публікацій за темою дисертації, структуру та обсяг дослідження.У першому розділі досліджено стан наукової розробки теми, джерельна база дослідження та методи, які були використанні під час дослідження. Джерельна база дисертації охоплює низку офіційних документів, архівних матеріалів, інформації інтернет-ресурсів, публікацій у ЗМІ та інші. Цей різноманітний масив джерел сприяв всебічному аналізу та системній організації фактичного матеріалу, історичних подій та загальних процесів, пов'язаних з підготовкою військово-гуманітарних фахівців. Крім того, ці джерела надали цінну інформацію про досвід іноземних військових навчальних закладів та практичних стратегій, які застосовувались українськими та іноземними військовослужбовцями, які були відповідальні за забезпечення морально-психологічного добробуту особового складу в умовах воєнних дій.У другому розділі досліджено реорганізацію системи підготовки військово-гуманітарних кадрів у Львівському вищому військовому навчальному закладі після набуття Україною державного суверенітету, концептуальні та організаційні засади професійної підготовки військово-гуманітарних кадрів (на прикладі вищого військового навчального закладу у Львові).У третьому розділі досліджена трансформація організації та змісту навчально-виховного процесу під час підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю з урахуванням нових загроз національній безпеці та обороні України, досвід участі фахівців з морально-психологічного забезпечення у бойових діях під час російсько-української війни.У четвертому розділі досліджено систему підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю провідних країн світу, зокрема: Сполучених Штатів Америки, Федеративної Республіки Німеччини, Франції, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Республіки Польща); особливості практичних дій фахівців, які відповідали за підтримання високого рівня морально-психологічного стану особового складу у локальних війнах та збройних конфліктах другої половини ХХ початку ХХІ століття.Актуальність теми дослідження. Дослідження підготовки фахівців з військово-гуманітарного профілю, а саме акцентуючи увагу на фахівців з морально-психологічного забезпечення є надзвичайно актуальним. Ефективне морально-психологічне забезпечення відіграє важливу роль у підтримці добробуту, стійкості та боєздатності військовослужбовців. Вивчаючи та вдосконалюючи підготовку фахівців в цій галузі, відбувається отримання необхідних навичок, методів, які допоможуть ефективно вирішувати психологічні проблеми і задовольняти потреби військовослужбовців. Це, в свою чергу, сприятиме підвищенню загальної військової ефективності, результативності та успішності під час проведення бойових дій. Однак, враховуючи вагомі доробки вчених з огляду сучасного ведення бойових дій, варто зазначити, що з кожним роком постають нові завдання перед фахівцями з військово-гуманітарного профілю, змінюється характер бойових дій, а також відбувається розвиток аспектів педагогіки та психології. Тому, зміст та система підготовки майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення особового складу ЗС України постійно удосконалюється, з урахуванням нових тенденцій у розвитку теорії і практики військової справи, педагогічної та психологічної науки.^UThe theoretical analysis of the training of cadets - future specialists in the military-humanitarian field – is used in this dissertation to identify the main factors that influenced the development of this training. The article also examines the peculiarities of training and actions of military and humanitarian specialists from foreign countries, namely: The United States of America, the Federal Republic of Germany, France, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the Republic of Poland.The paper is the first to reproduce the historical chronology of the development of military humanitarian training at the National Army Academy named after Hetman Petro Sahaidachny. The practical significance of the results obtained is that the study offers suggestions for the use of the experience gained in the training of military and humanitarian specialists in the Armed Forces of Ukraine. The research materials can be used in the educational process of higher military educational institutions to improve the quality of their professional training.The introductory part substantiates the relevance of the dissertation topic, defines the purpose, object, subject of research, tasks and methods, presents the scientific novelty and practical significance, as well as the list of publications on the dissertation topic, structure and scope of the research.The first chapter examines the state of scientific development of the topic, the source base of the study and the methods used in the research. The source base of the dissertation includes a number of official documents, archival materials, information from Internet resources, media publications, and others. This diverse array of sources contributed to a comprehensive analysis and systematic organization of factual material, historical events and general processes related to the training of military and humanitarian specialists. In addition, these sources provided valuable information about the experience of foreign military educational institutions and practical strategies used by Ukrainian and foreign military personnel responsible for ensuring the moral and psychological well-being of personnel in the context of hostilities.The second chapter examines the reorganization of the system of training military and humanitarian personnel at the Lviv Higher Military Educational Institution after Ukraine gained state sovereignty, the organizational, scientific and pedagogical foundations of the system of professional training of future military and humanitarian officers for the Armed Forces of Ukraine, the conceptual foundations of professional training of military and humanitarian personnel (on the example of a higher military educational institution in Lviv).The third section examines the transformation of the organization and content of the educational process in the training of military and humanitarian specialists in view of new threats to the national security and defense of Ukraine, the experience of participation of specialists in moral and psychological support in combat operations during the Russian-Ukrainian war.The fourth section examines the system of training of military and humanitarian specialists in the leading countries of the world, in particular: The United States of America, the Federal Republic of Germany, France, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the Republic of Poland), the peculiarities of practical actions of specialists who were responsible for maintaining a high level of moral and psychological state of personnel in local wars and armed conflicts of the second half of the twentieth and early twenty-first centuries.Relevance of the research topic. The study of the training of specialists in the military-humanitarian field, namely, focusing on specialists in moral and psychological support, is extremely relevant. Еffective moral and psychological support plays an important role in maintaining the well-being, resilience and combat capability of military personnel. By studying and improving the training of specialists in this field, the necessary skills and methods are acquired that will help to effectively solve psychological problems and meet the needs of military personnel. This, in turn, will help to increase overall military efficiency, effectiveness and success during combat operations. However, given the significant achievements of scientists in the field of modern warfare, it is worth noting that every year new challenges arise for military and humanitarian specialists, the nature of combat operations changes, and aspects of pedagogy and psychology develop. Therefore, the content and system of training of future officers for the moral and psychological support of the personnel of the Armed Forces of Ukraine is constantly being improved, taking into account new trends in the development of the theory and practice of military affairs, pedagogical and psychological science.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Лисенко С. М. 
Адаптивна інформаційна технологія діагностування комп'ютерних систем на наявність троянських програм: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / С. М. Лисенко ; Терноп. нац. екон. ун-т. — Т., 2010. — 20 с.: a-рис. — укp.

Розглянуто питання створення адаптивної інформаційної технології для підвищення достовірності й ефективності діагностування комп'ютерних систем на наявність троянських програм. У ході дослідження виявлено недоліки роботи інформаційних технологій і засобів діагностування комп'ютерних систем на наявність троянських програм. Запропоновано поведінкову модель троянських програм, яка формалізує особливості функціонування цих програм у комп'ютерних системах, та модель процесу діагностування комп'ютерних систем на наявність троянських програм, яка дозволяє здійснювати діагностування з високою достовірністю. Розроблено метод побудови захищених послідовностей і генерації детекторів на базі штучних імунних систем, що дозволяє визначити факт заміни файлів троянськими версіями у процесі діагностування комп'ютерних систем у режимі сканера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.025
Шифр НБУВ: РА377687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Троянський О.А. 
Адміністративно-запобіжні заходи в діяльності правоохоронних органів України (організаційно-правовий аспект): автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.А. Троянський ; Держ. НДІ М-ва внутр. справ України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено адміністративно-запобіжні заходи, які застосовуються правоохоронними органами, зокрема, проаналізовано порядок їх застосування з метою безпосереднього виявлення та запобігання правопорушенням і забезпечення громадського порядку та громадської безпеки за надзвичайних обставин, а також досліджено співвідношення адміністративно-запобіжних заходів з іншими заходами адміністративного примусу. Акцентовано увагу на аналізі національного законодавства, яке регламентує застосування адміністративно-запобіжних заходів. Розкрито розвиток правових і процесуальних досліджень адміністративно-запобіжних заходів. Проаналізовано міжнародний досвід правового регулювання адміністративно-запобіжних заходів, що застосовуються правоохоронними органами країн ЄС і СНД. Визначено основні напрями вдосконалення практики застосування адміністративно-запобіжних заходів, а також розроблено рекомендації, щодо вдосконалення законодавства, яке регламентує застосування правоохоронними органами цих заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.031 +
Шифр НБУВ: РА368350

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Гребенюк М. В. 
Англо-американська історіографія війни в Перській затоці 1990 - 1991 років: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 20.02.22 / М. В. Гребенюк ; Нац. ун-т оборони України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше досліджено й узагальнено англо-американську історіографію (ААІ) війни в Перській затоці. Запропоновано періодизацію набуття військово-історичних знань та обгрунтовано три етапи розвитку ААІ, пов'язані з документальною фіксацією та нагромадженням інформації, аналітичним вивченням досвіду війни та його осмисленням у порівнянні з наступними війнами. Встановлено основні наукові центри та їх роль у розвитку ААІ подій війни в Перській затоці. Шляхом аналізу широкої джерельної бази, тематичних груп і напрямків, порівняння різних наукових підходів, шкіл, висновків і тверджень окремих дослідників наведено авторську оцінку повноти ААІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(7СПО)64-68 г + Т3(5ІРК)64-68 г
Шифр НБУВ: РА380118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Данилейко О. В. 
Бінарна концептосфера "Війна" і "Мир" у період гібридної війни: когнітивний і прагматичний аспекти / О. В. Данилейко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню російськомовної бінарної концептосфери «Війна» і «Мир» у період гібридної війни Росії проти України в аспекті історії становлення концептосфери та її сучасного стану. Бінарна концептосфера «Війна і Мир» – складне лінгвоментальне утворення, що характеризується яскраво вираженими понятійними, сенсорно-рецептивними, образно асоціативними ознаками та складає опозитивну пару. Серед підходів, що дозволяють найбільш повно відбити її змістове наповнення та відтворити складну структурну організацію, знаходяться когнітивний (сигніфікативний та фреймовий) та прагматичний із залученням експериментальної верифікації одержаних результатів.Використана методика концептуального аналізу розкриває особливості еволюційної трансформації російськомовної бінарної концептосфери «Війна» і «Мир» у площинах профанної та міфопоетичної мовних картинах світу носіїв російської лінгвокультури, відтворює особливості концептуалізації уявлень про війну та мир носіями російської лінгвокультури та українцями. Залучення діахронно-синхронного підходу увиразнює холістичну модель трансформації уявлень про війну та мир у діапазоні від архаїчних міфопоетичних та профанних до сучасних уявлень про її сутність. Доведено, що сучасна гібридна війна, яку веде Росія проти України, заґрунтована на системі архаїчних міфопоетичних домінант, а зміщення модусу війни з фізичного в інформаційний та віртуальний обумовлюється розвитком вершинного імені гіперконцепту «Війна», що проглядається в історичній перспективі.Настанова представити холістичне уявлення про становлення бінарної концептосфери «Війна» і «Мир» та визначити її проспективну спрямованість визначає напрямок дослідження: від реконструкції первісних значень вершинних імен гіперконцептів «Війна» і «Мир» в етимологічних та історичних словниках та словниках мови міфу, до фактів сучасної мови з урахуванням особливостей розвитку мовної системи періоду гібридної війни.У першому розділі «Дослідження бінарної концептосфери “Війна” і “Мир” під час гібридної війни» проаналізовано сучасні українські та зарубіжні лінгвістичні розвідки, присвячені вивченню мови війни та мови миру, зокрема в аспекті гібридної війни Росії проти України. У другому розділі «Бінарна концептосфера “Війна” і “Мир” в етимологічних, історичних, діалектних лексикографічних описах» схарактеризовано особливості семантичної мотивації вершинних імен гіперконцептів «Війна» і «Мир» через лексикографічне опрацювання вершинних імен концептів в етимологічних, історичних та діалектних словниках. У третьому розділі «Бінарна концептосфера “Війна” і “Мир” у різнотипних лексикографічних описах XХ-XXI ст.» визначено особливості функціонування гіперконцептів «Війна і Мир» у профанній та міфопоетичній (явлених, зокрема, у художньо-літературній та паремійній) мовних картинах світу російського етносу через лексикографічне опрацювання їх вершинних імен у різнотипних тлумачних словниках, словниках синонімів та антонімів, словниках художніх образів, словниках мови міфу та асоціативних словниках. У четвертому розділі «Бінарна концептосфера “Війна” і “Мир” під час гібридної війни» представлено спорадичні спостереження над мовними явищами у період гібридної війни Росії проти України. Окрім того, представлено результати вільного асоціативного експерименту на стимули «Війна», «Гібридна війна», «Війна в Україні» та «Мир в Україні», які зафіксували особливості осмислення цих феноменів українцями та росіянами станом на 2018 рік. У п’ятому розділі «Когнітивна метафора в структурі бінарної концептосфери “Війна” і “Мир”» схарактеризовано актуальні метафоричні моделі (антропоморфну (включно з соціоморфною, сенсорною та артефактною), природоморфну, хронотопічну та сакральну) зі сферою-джерелом «Війна» і «Мир» в українському російськомовному медіадискурсі.^UThe thesis studies the Russian-language binary conceptual sphere of “War” and “Peace” in the context of Russia’s hybrid war against Ukraine and examines its evolution over time. The binary conceptual sphere of “War” and “Peace” is a linguistic and mental entity that is characterized by the distinct conceptual, receptive, and associative qualities. The comprehensive method, which most accurately portrays its content and complex structure, combines cognitive (significative method and frame modelling) and pragmatic approaches along with the experimental validation of the findings.The employed method of conceptual analysis has revealed the peculiarities of the evolution of the Russian-language binary conceptual sphere of “War” and “Peace” within the profane and mythopoeic (along with artistic and proverbial) world images imprinted in the minds of the carriers of Russian linguistic culture. The approach reveals a thorough model of the evolution of beliefs about war and peace, spanning from ancient mythopoeic and the profane views to present-day beliefs about their core. The conceptual sphere is examined from the standpoint of synchrony, diachrony, and their interaction. It has been established that Russia’s modern hybrid warfare against Ukraine is based on a set of mythopoeic dominants. The author states that the development of the current name of the hyperconcept of “War”, historically speaking, was driven by the shift from physical to informational and virtual forms of modern war.The desire to present a holistic view of the evolution of the binary conceptual sphere of “War” and “Peace” in its prospective orientation has determined the direction of the research: from the reconstruction of the original meanings of the hyperconcepts of “War” and “Peace” in etymological and historical dictionaries along with dictionaries of sacred language to the facts of modern language, taking into account the current peculiarities of its development.The first chapter, titled “The Study of the Binary Conceptual Sphere of “War” and “Peace” in the Age of Hybrid Warfare,” examines contemporary Ukrainian and foreign linguistic academic works dedicated to the study of the language of war and the language of peace, particularly in the context of Russia’s hybrid war against Ukraine. The second chapter, titled “Binary Conceptual Sphere of “War” and “Peace” in Etymological, Historical, and Dialectological Lexicographical Descriptions,” characterises the semantic motivation of the names of the hyperconcepts of “War” and “Peace” in etymological, historical, and dialectological lexicographical descriptions. The third chapter, “The Binary Conceptual Sphere of “War” and “Peace” in Various Lexicographical Descriptions of the 20th and 21st Centuries,” determines the peculiarities of the evolution of the hyperconcepts of “War” and “Peace” in the profane and mythopoeic (manifested, in particular, in the artistic and proverbial) world image in Russian linguistic culture. The research focuses on the lexicographic description of the names of the hyperconcepts of “War” and “Peace” in various dictionaries, such as explanatory dictionaries, dictionaries of synonyms and antonyms, artistic dictionaries, sacred language dictionaries, and associative dictionaries. The fourth chapter, “The Binary Conceptual Sphere of “War” and “Peace” in the Age of Hybrid Warfare,” provides occasional observations of linguistic phenomena that emerged during Russia’s hybrid war in Ukraine. The author analyses the results of the free-associative experiment with the stimuli “War,” “Hybrid War,” “War in Ukraine,” and “Peace in Ukraine.” The fifth chapter, “Cognitive Metaphor in the Structure of the Binary Conceptual Sphere of “War” and “Peace,” distinguishes some relevant metaphorical models (anthropomorphic (including sociomorphic, sensory, and artefact), nature-morphic, spatiotemporal, and sacred) in Ukrainian Russian-language media discourse.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Ланько 
Бойове застосування новітніх засобів збройної боротьби в локальних війнах 90-х років XX ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / Олег Миколайович Ланько ; Національний ун-т "Львівська політехніка". — Л., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц35(0)63 + Ц1,8(4/8)
Шифр НБУВ: РА367949

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Ліхацька Н.М. 
Війна та мир як феномени історичного процесу (соціально-філософський аналіз): автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Н.М. Ліхацька ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 16 с. — укp.

Здійснено соціально-філософський аналіз війни та миру як феноменів історичного процесу. Досліджено питання, взаємопов'язані з трансформацією даних феноменів, їх взаємодією та взаємозумовленістю на початку нового тисячоліття та наголошено на необхідності врахування конкретної історичної епохи, а також соціально-політичної та економічної ситуації. Запропоновано нові концептуальні підходи щодо класифікації воєн на підставі узагальнення, переосмислення поглядів зарубіжних і вітчизняних філософів. Досліджено методологічні проблеми щодо джерел виникнення воєн і особливості їх прояву за умов світу, що трансформується. Розглянуто основні зміни у характері війн на сучасному етапі розвитку суспільства. З урахуванням результатів соціально-філософського аналізу основних тенденцій розвитку суспільства в епоху глобалізму доведено необхідність єднання людини та людства у боротьбі за мир. Досліджено феномен миру як пріоритетної цінності сучасного суспільства. Наголошено на необхідності утвердження та вдосконалення принципів мирного співіснування з урахуванням нових загроз і викликів сучасності. Запропоновано принципи, які можуть слугувати теоретичною засадою для розробки загальної культури миру у сучасному суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*666*4*325.811 +
Шифр НБУВ: РА354601

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського