Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (154)Книжкові видання та компакт-диски (503)Журнали та продовжувані видання (131)
Пошуковий запит: (<.>K=ЧАЙКОВСЬК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 228
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ланцута Л.В. 
Українська фортепіанна соната: теорія, історія, сучасні тенденції: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Л.В. Ланцута ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню української фортепіанної сонати, її історії та сучасного стану. У роботі здійснено спробу поглиблення теорії жанру фортепіанної сонати, що розглядається як складноорганізоване, системне явище. У кореляції з провідними художньо-естетичними вимогами часу подано періодизацію розвитку української фортепіанної сонати до 1970-х років, прослідковано шляхи формування національного різновиду жанру, завершеного у творах Л.Ревуцького, Б.Лятошинського. Період розвитку української фортепіанної сонати з 1970-х до початку 1990-х років розглядається як новий етап еволюції жанру, пов'язаний з якісним стрибком і оновленням його структури, здійснених у неоромантичному, неокласичному та неоконструктивістському типах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-041-03(4Укр)

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Коваль Г.О. 
Ліст і Данте: до проблеми синтезу мистецтв: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Г.О. Коваль ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена "темі Данте" в творчості Ліста та проблемі синтезу мистецтв. Вперше розроблена концепція "Данте-теми" в її романтичній модифікації, як одного з фундаментів творчості та світогляду Ф.Ліста. Розкривається ідея про виключно важливе значення "Божественної Комедії" для Ліста. Твори, присвячені їй, - Фантазія-соната "Після читання Данте" і "Данте-симфонія" - аналізуються цілісно, в ракурсі проблеми синтезу мистецтв, головним чином - музики і поезії. Специфіка лістівського відображення "Данте-теми" досліджується на перехресті музикознавства і дантології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.41

Рубрики:

      
3.

Ле Ван Тоан 
Жанр Куанхо: традиції та сучасність: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ле Ван Тоан ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 27 с. — укp.

Робота присвячена проблемам генезису та сучасного буття жанру Куанхо - ліричної пісні В'єтнаму. Класична епоха - ХI - ХIV ст. - "змагальних пісень" співців - композиторів - поетів, які володіють виключним мелодичним багатством та трифазовою процесуальністю форми (Бі-Тхан-До), співвідносною з i:m:t Б.Асаф'єва. Сучасні корективи жанру Куанхо засвідчують про живу перспективу його перетворення та буття у новій якості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043.4-03(5В'єт)4

Рубрики:

      
4.

Ломоносова Н.О. 
Ранні сонати А.Гайдна та проблеми їх редакційної інтерпретації: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Ломоносова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 24 с. — укp.

Дослідження присвячено вивченню невідомих сторінок клавірної творчості Й. Гайдна - ранніх сонат, написаних до 1766 року. У роботі зроблено аналіз ранніх сонат Гайдна з точки зору їх стилістико-художньої самостійності, а також запропоновано наукове обгрунтування їх виконавської редакції. Редакторські доповнення та уточнення стосуються динаміки, агогіки, фразування, артикуляції, розшифровки мелізматики. Музикознавчий аналіз сонат спрямовано на виконавську практику, вирішення специфічно виконавських творчих завдань. Окрім характеристик тематизму, засобів його розвитку, аналізу форми, спостережень, що стосуються архітектоніки циклу, особлива увага спрямована на виконавські ремарки та з'ясування їх сутності. Вперше подається підкріплена нотними прикладами систематизація орнаментики композитора та здійснюється докладний аналіз ранніх сонат.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4АВС)4-81 Гайдн

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Цурканенко 
Принципи фактурно- поліфонічної організації в сучасній українській фортепіанній музиці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ірина Володимирівна Цурканенко ; Національна музична академія України ім. П.І.Чайковського. — К., 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4УКР)6-713 + Щ310.55
Шифр НБУВ: РА301908

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Бородавкін С.О. 
Принципи оркестрового мислення Й.С.Баха: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.О. Бородавкін ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — О., 1998. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена досліженню оркестрового стилю Й.С.Баха. В її основу покладений аналіз оркестрових та вокально-інструментальних творів композитора. Розроблена загальна універсальна класифікація типів музикування і відповідно видів оркестрових фактур у музиці. Вивчено основоположний принцип оркестрового мислення Й.С.Баха: обумовленість оркестрового стилю композитора жанром твору. Вперше в музикознавстві при аналізі оркестрового стилю Баха розглядаються партитури усіх жанрів оркестрової спадщини Баха, у тому числі творів, де приймає участь оркестр. Оркестровий стиль Й.С.Баха розглядається у єдності з жанром, формою та фактурою творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Чайковський О.А. 
Виробництво виливків з ЧКГ методом модифікування у формі за моделями, що газифікуються: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.04 / О.А. Чайковський ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню процесу сфероїдизуючого модифікування чавуну у ливарній формі при литті по моделям, що газифікуються. Проведено дослідження кінетики взаємодії сфероїдизуючого модифікатора з рідким чавуном у реакційній камері ливарної форми. Розкрито механізм цієї взаємодії, визначено основні напрямки руху металу та просування фронту ефективної взаємодії в залежності від конструкції ливникової системи, температури заливання чавуну, масової швидкості заливання та фракційного складу модифікатора. Досліджено кінетику та встановлено закономірності розчинення сфероїдизуючого модифікатора в потоці рідкого чавуну. Вивчено вплив та визначено оптимальні параметри технологічних факторів, які забезпечують максимально можливу та рівномірну сфероїдизацію графіту в чавуні під час заливання форми. На основі даних досліджень розроблено технологію сфероїдизуючого модифікування в ливарній формі при литті по моделям, що газифікуються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К61,23

Рубрики:

      
8.

Д'ячкова О.А. 
Метафора як фактор художньої активності музичного твору: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.А. Д'ячкова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням визначення поняття метафори у музикознавстві та дослідження цього тропу як фактора художньої активності музичного твору. У роботі систематизовано існуючі теорії метафори у ракурсі їх потенціалу стосовно музикознавства; дано дефініції поняттям "художня метафора", "мовна метафора", виявлено системний характер художньої метафори у музичному творі. Усі аналітичні спостереження спираються на твердження, що важливою ознакою художньої метафори в музиці є можливість її розпізнавання на слух. Потенціал художньої активності метафори пов'язано із семантично контрастним до контексту цитуванням історичних, національних або індивідуальних стилів, жанрів або тем інших музичних творів. Головні положення дисертації проілюстровано прикладами метафор фортепіанного циклу С.Прокоф'єва "Миттєвості", вокального циклу Б.Лятошинського "Місячні тіні" та опери П.Чайковського "Пікова дама".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17

Рубрики:

      
9.

Шиманський П.Й. 
Музичне життя Волині 20 - 30-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / П.Й. Шиманський ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Висвітлено музичне життя Волині 20 - 30-х років XX століття як частки спільноукраїнського музично-історичного процесу. Зроблено порівняння його покажчиків у різних музичних сферах, естетичних та технологічних тенденціях з відповідними покажчиками регіональної музичної культури. Охарактеризовано музичну та публіцистичну спадщину волинських композиторів М.Тележинського (1886 - 1939 рр.) та А.Річинського (1892 - 1956 рр.). Визначено чинники професіоналізації регіонального музичного середовища, а також взаємозв'язок ренесансних тенденцій у мистецтві з національним піднесенням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Укр36)6-6
Шифр НБУВ: РА308606 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Сулім Р.А. 
М.Лисенко і Ф.Шопен у контексті українсько-польських культурних зв'язків: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Р.А. Сулім ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

В усьому розмаїтті аспектів дослідження творчої діяльності фундатора української композиторської школи М.В.Лисенка проблеми його контактів з польською культурою не знайшли належного висвітлення. Дисертація розширює уявлення про значення творчості Ф.Шопена у формуванні естетичних поглядів М.Лисенка, у становлені його як композитора, піаніста і педагога. В огляді навчального, концертного і педагогічного репертуару Лисенка висвітлюється значне місце фортепіанних творів польського композитора. На підставі численних документальних свідоцтв (періодичних видань, архівних матеріалів, спогадів сучасників, листів М.Лисенка) розкриваються деякі особливості його сприйняття та інтерпретації шопенівських творів. Простежується динаміка функціонування музики Ф.Шопена в українській культурі долисенківського періоду. На матеріалі аналізу фортепіанних творів М.Лисенка виявляються спадкоємні зв'язки його композиторського стилю з традиціями шопенівського романтизму. Зазначені питання розглядаються як в аспекті розвитку основних тенденцій музичного мистецтва того часу, так і в широкому соціально-політичному та історико-культурному контексті міжнаціональних стосунків, що склались між Україною і Польщею у ХІХ столітті. В огляді українсько-польських взаємозв'язків більш детально висвітлюються проблеми польських контактів М.В.Лисенка, а також українських ремінісценцій у творчості Ф.Шопена. Процеси взаємодії двох національних культур вивчаються автором даного дослідження з позицій новітніх чи раніше не опублікованих праць істориків, культурологів, літературознавців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)5-8

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Клименко В.Б. 
Ігрові структури в музиці: естетика, типологія, художня практика: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.Б. Клименко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці теоретичних положень ігрових структур в музиці на основі екстраполяції загальних ігрових принципів в галузі музичної творчості. Досліджено етапи формування європейських концепцій гри. На основі положень філософсько-естетичних ігрових теорій визначено сучасне розуміння гри як універсалії. Розкрито за множинністю зовнішніх ігрових модифікацій наявність спільних ігрових принципів. На основі іманентних ігрових закономірностей вичленовано можливі варіанти структури гри. Теоретично розроблено і введено поняття "ігрової структури в музиці"; запропоновано типологізацію ігрових структур за принципами взаємодії їх складових елементів: ігрова структура "змагання" (принцип змагання), ігрова структура "мозаїки" (принцип комбінаторики), ігрова структура "містифікації" (принцип амбівалентності). Розроблену методику аналізу за допомогою ігрових структур апробовано на матеріалі фортепіанного циклу "П'ять пальців" та "Гімну" з "Серенади in A" І.Стравинського; Сонати для скрипки і фортепіано G-dur, Концерту для фортепіано з оркестром G-dur М.Равеля; Концерту N2 для скрипки з оркестром М.Скорика.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.71 + Ю812.453.1

Рубрики:

      
12.

Тарасова О.І. 
Картина світу музичного театру М.В.Лисенка: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.І. Тарасова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням музично-сценічної творчості М.В.Лисенка, яка розглядається у повному обсязі. Розроблено новий теоретичний напрямок, який грунтується на категорії "картина світу". Встановлено, що "Наталка-Полтавка" - твір культури усного типу в межах авторської творчості, інваріант жанру співогр, який є національним жанром професійної музично-театральної культури України. Твір "Сапфо" вперше розглядається як нова художня концепція "відкритої картини світу". Аналізується клавір "Тараса Бульби" як самодостатній твір М.Лисенка. Пропонується загальна періодизація творчості композитора, вказується на її залежність від процесу національної самоідентифікації ХІХ ст. та історико-культурної ситуації ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.413(4УКР)5-81 Лисенко + Щ313(4УКР)5-81 Лисенко

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Шевчук О.Ю. 
Київський наспів у контексті церковно-монодичного співу України та Білорусії XVII-XVIII ст. (джерела, жанри, риси стилістики): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Ю. Шевчук ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена розгляду піснеспівів із назвою "київського наспіву" (КН) у контексті церковно-монодичного співу XVII-XVIII ст. в Україні й Білорусії. Вперше в музичному музикознавстві КН постає в багатоманітності його зв'язків, встановлених на різних рівнях існування співочого мистецтва - у контексті ірмолою, у жанровій системі піснеспівів та в умовах багатонаспівності. Досліджена структура ірмолою під кутом зору розміщення у ньому місцевих наспівів, встановлена хронологія надання назви КН різним співам протягом XVI-XVII ст. Суттєво оновлена методика жанрового аналізу співів, систематизовано критерії церковно-співочого жанру, а також визначені жанри всіх КН. Уперше розроблена типологія видів багатонаспівності; розкрито риси стилістики КН через зіставлення його з іншими наспівами. Дослідження підтверджує формування КН (Обиход) у XVI ст. після прийняття на Русі Єрусалимського Уставу й надання назви КН у XVII-XVIII ст. лише традиційним вітчизняним співам православної генези з метою їхнього відмежування від піснеспівів іншого походження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)3-44 + Щ318.9

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Семеняк Н.М. 
Теоретичні основи системно-функціональної організації процесу звукоутворення на скрипці: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.М. Семеняк ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Досліджено та теоретично обгрунтовано доцільність формування та умови функціонування виконавського апарату інструменталістів, зокрема, звуковидобуваючої та звуковідтворюючої системи виконавського апарату скрипаля. Простежено історичний шлях розвитку даної проблеми, проаналізовано стан практичного виконавства на сучасному етапі його розвитку, психологічні передумови формування ігрових рухів правої руки скрипаля та особливості звуковидобування на скрипці. Виконавський апарат скрипаля визначено як біомеханічну систему. Створено електронно-механічний прилад, що забезпечило отримання об'єктивних ігрових характеристик скрипкового смичка та струн. За допомогою комп'ютерних технологій досліджено процеси звуковидобування та звуковідтворення на скрипці за різних ігрових умов, внаслідок чого отримано досі невідомі якісні характеристики скрипкових струн та смичка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.54-7
Шифр НБУВ: РА308545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Побережна Г.І. 
П.І.Чайковський: діалектика особистості і стилю: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.03 / Г.І. Побережна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 32 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням детермінуючого впливу особистості П.І.Чайковського на його творчий стиль. Розвинуто новий напрямок в аналізі творчої спадщини композитора, який базується на виявленні структурної відповідності між психологічними рисами індивідуальності автора та грунтовними властивостями його стилю. Розкрито діалектичний взаємозв'язок між еволюціями особистості та стилю П.Чайковського. Визначено передумови історичної місії композитора, що проявилось в яскраво вираженій інтегративній ролі його мистецтва в європейському музичному процесі. Висвітлено риси особистості й обставини життя П.І.Чайковського, що зумовили визрівання в його художній свідомості стрижневої для неї ідеї невідворотності долі. Послідовно простежено зміни у взаємовідношенні симфонічної та оперно-балетної творчості П.Чайковського на різних етапах його творчого шляху, виділено основні складові музично-стильового синтезу, здійсненого у роботі. Запропоновано розглядати український елемент стилю П.І.Чайковського як один з головних факторів, що зумовив унікальність його творчої індивідуальності. Показано типологію творчої свідомості композитора як геніального митця, акцентовано увагу на його діалектичній суперечливості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4РОС)5-81 Чайковський

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Оленіна О.Ю. 
Реклама як явище художньої культури: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.Ю. Оленіна ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню феномена реклами у контексті загальнолюдської культури в цілому та художньої культури зокрема. Розкрито зв'язок реклами з різними галузями гуманітарних знань, мистецтвом, народною творчістю. Визначено сучасні тенденції розвитку реклами як особливого виду мистецтва, що відображає повсякденне буття людини, має естетичний вплив на різні сфери її життя та суспільства в цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ127.45 + Ю815,0

Рубрики:

      
17.

Степанська О.С. 
Слов'янська міфологія як фактор стилеутворення в українській і російській опері другої половини ХІХ сторіччя. "Різдвяна ніч" Лисенка та "Ночь перед Рождеством" Римського-Корсакова: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.С. Степанська ; Нац. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Розглядається підхід Лисенка і Римського-Корсакова до слов'янської міфології та її вплив на процес національного та індивідуального стилеутворення. Підкреслюється значення російської міфологічної школи і українських досліджень з міфології в процесі звернення обох композиторів до світу давнього слов'янства. Простежується вплив і вияв міфу як світоглядної моделі в "Різдвяній ночі" та "Ночи перед Рождеством". Для цього застосовано неусталений метод пошуку міфологічного архетипу і віддзеркалення його в музичній драматургії обох опер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.410.4

Рубрики:

      
18.

Фан Дінь Тан 
Східно-західні художні взаємини та в'єтнамська музична культура: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.01 / Фан Дінь Тан ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 49 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням культурних взаємин між східними та західними регіонами світу. Висвітлено обумовленість міжкультурної взаємодії світоглядними та художніми традиціями цих регіонів, простежено психологічні фактори формування специфічних художніх картин світу. Охарактеризовано такі визначники далекосхідного культурогенезу, як принцип меритократії та автомотивації, продемонстровано специфічні театроцентризм та артистизм культурогенезу цього регіону, виявлено стратагеми та архетипи далекосхідної культури. Сформульовано тезу про три шляхи східно-західних взаємин - "місіонерський", "джазовий" та "євразійський". Розглянуто особливості асиміляції західних традицій в умовах Далекого Сходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4)-183(5В'ЄТ)

Рубрики:
  

Географічні рубрики:

      
19.

Гайдабура В.М. 
Сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941-1944 рр.): Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.01 / В.М. Гайдабура ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 35 с. — укp.

Реконструйовано театральну топографію України 1941-1944 рр., репертуар та творчий склад театральних колективів, визначено роль театру в соціокультурному середовищі того часу. За умов фашистського нищення української культури, сцена, скориставшись відстрочкою свого маргінального фіналу, компенсує втрачувану силу стагнуючих видів мистецтва, посилює психокорегувальні функції, виявляє себе як фактор націотворення. З'ясовано спонукальні причини легітимності, наданої фашистською диктатурою інститутові театру в Україні, розглянуто проблему колабораціонізму, принципи театрального будівництва за тих умов, вплив на нього альтернативних чинників - жорстокого фашистського протекторату і національно-патріотичних настроїв митців та глядачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ333(4УКР)622 + Т3(4УКР)622.9-7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Катрич О.Т. 
Індивідуальний стиль музиканта-виконавця (теоретичні та естетичні аспекти): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Т. Катрич ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2000. — 17 с. — укp.

На основі осмислення діалектичних, онтологічних, естетичних та музично-функціональних аспектів індивідуального стилю музиканта-виконавця систематизовано поняттєво-категорійний апарат музично-виконавського стилетворення. Розроблено методику дослідження індивідуального стилю музиканта-виконавця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Ю812.453.1
Шифр НБУВ: РА310324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського