Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (246)Книжкові видання та компакт-диски (320)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>U=Б1 р(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
1.

Соболєва С. М. 
Екологічна підготовка майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю засобами проектних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. М. Соболєва ; Київ. ун-т ім. Б.Грінченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено поняття та зміст екологічної підготовки як соціально-педагогічної проблеми. Проведено аналіз сутності та змісту екологічної підготовки студентів засобами проектних технологій. Висвітлено поняття "проектні технології", їх засоби та дидактичні можливості в процесі екологічної підготовки майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю. Обгрунтовано основні особливості екологічної підготовки, розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель екологічної підготовки майбутніх фахівців даного профілю засобами проектних технологій. Встановлено, що позитивних зрушень зазнають усі показники екологічної підготовки: екологічні знання, уміння та навички, екологічна свідомість й екологічна культура.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)3-3,022
Шифр НБУВ: РА373362 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Горбулінська С. М. 
Методика формування екологічних знань старшокласників профільної школи у процесі навчання біології: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. М. Горбулінська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан даної проблеми в психолого-педагогічній, методичній літературі та практиці шкільної біологічної освіти. Здійснено історико-педагогічний огляд проблеми дослідження. Визначено місце та роль екологічних знань у забезпеченні умов ефективної підготовки старшокласників профільної школи щодо життя у майбутньому на принципах екологічної доцільності. Розроблено концептуальний підхід щодо формування екологічних знань старшокласників профільної школи у процесі навчання біології. Розкрито зміст і методику формування екологічних знань старшокласників профільної школи у процесі навчання біології. Розроблено, експериментально перевірено та впроваджено в практику профільної школи курси за вибором з екології: "Сучасні тератогени та їх вплив на людину" та "Моніторинг довкілля".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*80 р(4УКР)2 + Б1 р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА371450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Тимчук І. М. 
Педагогічні умови гуманізації навчання майбутніх екологів у процесі фахової підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. М. Тимчук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови гуманізації навчання майбутніх екологів у процесі фахової підготовки: сформованість особистості викладача вищої школи, забезпечення гуманістичної орієнтованості змісту навчання студентів, дотримання викладачами педагогічно доцільних гуманістичних принципів та застосування "екологічно спрямованих" методів навчання, гуманізація взаємовідносин між викладачами та майбутніми екологами. Введено до обігу поняття: "гуманізація вищої екологічної освіти", "гуманістично спрямована особистість майбутнього еколога". Визначено структуру гуманістично спрямованої особистості фахівця-еколога. Вдосконалено наукові положення та висновки щодо гуманізації вищої екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)3-3,022
Шифр НБУВ: РА369969 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Вербицький В.В. 
Розвиток позашкільної еколого-натуралістичної освіти в Україні (1925 - 2000 рр.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.В. Вербицький ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 48 с. — укp.

Виявлено закономірності та організаційно-дидактичні особливості розвитку позашкільної еколого-натуралістичної освіти, тенденції формування її змісту в різні історичні періоди у контексті суспільно-політичних та соціокультурних умов. Запропоновано визначення понять "еколого-натуралістична освіта" та "позашкільна еколого-натуралістична освіта", досліджено її теоретичні засади та історико-культурні джерела. Встановлено особливості та узагальнено процес розвитку організаційно-дидактичних форм і змісту позашкільної еколого-натуралістичної освіти у різні історичні періоди. Обгрунтовано шляхи творчого використання прогресивних ідей національного досвіду діяльності позашкільних установ, що сприятимуть розвитку еколого-натуралістичної освіти за сучасних умов реформування української освітньої системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Ч33(4УКР)6 + Б1 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА331264

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Величко Н.О. 
Систематизація екологічних знань учнів професійно-технічних училищ автотранспортного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.О. Величко ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

Вперше розроблено модель систематизації екологічних знань учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) автотранспортного профілю. Показано можливість її використання у ПТНЗ інших профільних напрямів і навчальних закладах інших рівнів акредитації після внесення певних коректив. Запропоновано методику систематизації знань з екології учнів ПТНЗ автотранспортного профілю. Встановлено критерії та рівні сформованості умінь систематизувати знання з екології. Удсконалено форми та методи екологічної освіти учнів ПТНЗ, а також методику оцінки їх навчальних досягнень. Виявлено взаємозв'язок між рівнем екологічних знань та використаними формами й методами їх систематизації. Обгрунтовано доцільність формування поетапної систематизації екологічних знань учнів ПТНЗ на засадах неперервності, системності та систематичності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)17-3,022 +
Шифр НБУВ: РА352726

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Білик Л.І. 
Теоретико-методичні основи формування екологічної відповідальності студентів у системі виховної роботи вищого технічного навчального закладу: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л.І. Білик ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Черкаси, 2005. — 51 с. — укp.

Уперше розроблено концептуально-технологічну модель виховного процесу у вищому технічному навчальному закладі. Здійснено науково-теоретичне обгрунтування системи формування екологічної відповідальності студентів. Створено модель цієї системи, запропоновано критерії експертної оцінки. Розкрито суть поняття екологічної відповідальністі, показано її взаємозв'язок з іншими якостями особистості та розроблено критерії сформованості. Досліджено шляхи, форми та засоби формування якості у студентів технічного універстету. Наведено методику дігностування екологічної відповідальності студентів та визначено основні шляхи реалізації. Експериментально з'ясовано функціонування та результативність системи її формування у цілісній системі виховної роботи технічного ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.27 + Б1 р(4УКР)3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА337527

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Рідей Н. М. 
Теорія і практика ступеневої підготовки майбутніх екологів: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Н. М. Рідей ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2011. — 58 с.: рис., табл. — укp.

Вперше визначено та теоретично обгрунтовано зміст і структуру ступеневої підготовки екологів. Виявлено характеристики та класифікаційні ознаки інноваційних технологій екологічного навчання, визначено та сформульовано сутність поняття "ступенева підготовка". Розкрито особливості підготовки екологів у передових країнах світу, з'ясовано вимоги впровадження міжнародних стандартів у сфері якості освіти та управління навколишнім середовищем. Обгрунтовано педагогічні умови, критерії та рівні забезпечення наступності у змісті ступеневої професійної підготовки майбутніх екологів. Проведено аналіз індикаторів сталого розвитку в глобальному та національному контексті за показниками якості та безпеки життя людей, а також індексу розвитку людського потенціалу в Україні з метою застосування їх як орієнтирів у професійній підготовці майбутніх екологів. Доведено ефективність моделі ступеневої підготовки спеціалістів, удосконалено її зміст, фоорми та методи, уточнено роль екологічної освіти як індикатора сталого розвитку суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)3-3,022 + Б1 р(0)3-3,022
Шифр НБУВ: РА381797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Чорноштан Т.М. 
Філософсько-етичні засади екологічної освіти: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Т.М. Чорноштан ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено роль етичної складової у екологічній освіті. Надання етичній проблематиці пріоритетності у викладі екологічних дисциплін зумовлює посилення їх виховного потенціалу та мотиваційну значущість стосовно студентів, які одержують гуманітарну та природничу освіту. Як філософсько-етичне підгрунтя екологічної освіти розглянуто екологічну етику, що є філософською дисципліною, яка має науковий і освітній виміри. Екологічна етика існує як поширений екологічний соціальний рух і має наукове обгрунтування як напрям сучасної етики. Гармонійне поєднання цих двох проявів екологічної етики досягається в екологічній освіті. Формування екологічно спрямованого світогляду, виховання належних екологічних цінностей та дотримання еколого-етичних принципів поведінки у студентів є основними критеріями достатнього філософського обгрунтування екологічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Б1 + Ю751.1 + Б1 в5,022 + Б1 р(4УКР)3,022 +
Шифр НБУВ: РА360691

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
9.

Рибніков С. Р. 
Формування готовності майбутніх екологів до професійно орієнтованої управлінської діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. Р. Рибніков ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". — Луганськ, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Проаналізовано філософські та психолого-педагогічні аспекти феномену готовності майбутніх екологів до професійної діяльності, розкрито його зміст і структуру. Сформульовано соціально-історичні та науково-педагогічні детермінанти розвитку різних підходів до підготовки формування цього виду готовності. Побудовано кількісну модель професійно орієнтованої управлінської діяльності фахівця-еколога. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності майбутніх екологів до професійно орієнтованої управлінської діяльності. Удосконалено навчальні програми дисциплін еколого-управлінського блоку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)3-3,022
Шифр НБУВ: РА382555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Сяська І. О. 
Формування екологічної свідомості старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / І. О. Сяська ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто сутність екологічної свідомості особистості та визначено її компонентну структуру. Проаналізовано історичний розвиток екологічної свідомості у процесі соціогенезу суспільства. Визначено й обгрунтовано критерії й рівні сформованості компонентів екологічної свідомості. Розроблено та доведено ефективність функціональної моделі формування екологічної свідомості старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено й експериментально перевірено педагогічні умови, які сприяють ефективності формування екоцентричної екологічної свідомості старшокласників: відповідність процесу формування екологічної свідомості віковим психологічним особливостям розвитку особистості; стимулювання розвитку суб'єктивного ставлення старшокласників до природи через актуалізацію ціннісного змісту екологічних знань і ціннісних орієнтацій у пізнавальній та дослідницькій діяльності та природоохоронній роботі учнів старших класів у довкіллі; створення екологічно розвивального середовища у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Б1 р(4УКР)2-3
Шифр НБУВ: РА372265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Саунова Ю.О. 
Формування екологічної свідомості студентів природничих факультетів у процесі навчально-виробничої практики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.О. Саунова ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2007. — 20 с. — укp.

Проведено психолого-педагогічний аналіз засад формування екологічної свідомості у студентів природничих факультетів у процесі навчально-виробничої практики. Розкрито суть поняття "екологічна свідомість", розглянуто її структуру, специфіку, зміст і ознаки. Визначено суть і зміст формування екологічної свідомості майбутніх педагогів. Визначено теоретично-методологічні підходи й обгрунтовано модель комплексу педагогічних умов формування екологічної свідомості, визначено основні координати цієї моделі та функціональний склад. Розроблено педагогічну технологію формування екологічної свідомості. Визначено критерії та показники оцінки ефективності процесу її формування засобами навчально-виробничої практики. Виділено рівні сформованості даної свідомості у студентів природничих факультетів. Розв'язання завдання обгрунтування моделі комплексу педагогічних умов даного формування та їх реалізація у процесі навчально-виробничої практики дозволили максимізувати педагогічний вплив на формування кожної складової структури екологічної свідомості і, таким чином, суттєво вплинути на характер екологічної та професійної діяльності майбутніх учителів біології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)31-3,022 +
Шифр НБУВ: РА353487

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Мазурок В.Г. 
Формування системи понять еколого-економічного змісту в процесі професійної підготовки студентів технічного коледжу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Г. Мазурок ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено модель та поетапну методику формування системи понять еколого-економічного змісту в процесі вивчення курсів природничих та економічних дисциплін. Визначено умови успішного формування еколого-економічних понять у студенів технічного коледжу. Експериментально перевірено ефективність запропонованої поетапної методики формування понять еколого-економічного змісту в навчальних дисциплінах природничого та економічного циклів професійної підготовки. Удосконалено зміст і структуру спецкурсу "Раціональне природокористування" на базі принципів системності, науковості, логічності, доступності й педагогічної доцільності навчального матеріалу. Запропоновано методичні прийоми та підходи щодо організації навчальних занять. Наведено рекомендації щодо впровадження у навчально-виховний процес ВНЗ I - II рівнів акредитації сучасних форм і методів еколого-економічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)3-3,022 + У9(4УКР)28 р +
Шифр НБУВ: РА349057

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського