Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (697)Книжкові видання та компакт-диски (675)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)5$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 115
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Чернишенко І.А. 
Педагогічна діяльність та спадщина М.Р.Завадського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.А. Чернишенко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 15 с. — укp.

Дисертація присвячена опису раніш недослідженого матеріалу про педагогічну діяльність М.Р.Завадського. Подана повна біографія педагога, розкриті філософські, естетичні, релігійні основи його світогляду. У дисертації проаналізовано погляди М.Р.Завадського на загальні й окремі питання теорії навчання і виховання, описуються положення концепції педагога про розвиток початкової та середньої освіти. Показана роль М.Р.Завадського як просвітителя, оригінального мислителя, популяризатора педагогічних ідей і реформатора системи освіти. У роботі проаналізовано статті, підручники, циркуляри і законопроекти, написані педагогом, а також подана бібліографія його праць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Завадський М.Р.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Корж Л.В. 
Освітня діяльність земств Харківської губернії (В кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Корж ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

У дослідженні зроблена спроба здійснити цілісний аналіз освітньої діяльності земств Харківської губернії в кінці XIX- на початку XX століття. У роботі обгрунтовано етапи зародження, становлення та розвитку земської концепції освіти; встановлено важелі впливу органів самоврядування на підвищення ефективності навчально-виховного процесу в народній школі; розкрито організацію, зміст, напрями та форми освітньої діяльності земських установ досліджуваного регіону; показано значення інтелектуального потенціалу земських діячів у духовній емансипації народу; визначено роль громадської ініціативи в еволюції шкільництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Чуйко С.Р. 
Організація навчального процесу в ліцеях України (ХІХ - перша половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Р. Чуйко ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена історико-педагогічному аналізу процесу розвитку ліцеїв в Україні протягом ХІХ - першої половини ХХ століть у контексті особливостей організації навчального процесу. У роботі відтворено цілісну картину формування ліцейної освіти на українських землях, досліджено генезис змісту освіти, визначено тенденції та пріоритети організації навчання в ліцеях України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Груць Г.М. 
С.Русова і просвітительський рух в Україні: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.М. Груць ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виникнення і розвитку просвітительського руху в Україні та діяльність С.Русової у контексті цього руху. Теоретично обгрунтовано, що не дивлячись на важкі соціально-економічні, політичні та культурні умови, український просвітницький рух став важливою складовою національно-визвольного руху, а просвітницька діяльність і творчість С. Русової - феноменом у розвитку просвітительської думки в Україні кінця ХІХ - початку ХХ століття. Прогресивні педагогічні ідеї С. Русової можуть бути використані для розробки концептуальних основ системи освіти та виховання в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Русова С. + Ч710.3(4УКР)5-8 Русова, С.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Герман Н.В. 
Безпека життєдіяльності людини в педагогічній спадщині українських просвітителів (кінця ХІХ - початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Герман ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу літературно-педагогічної спадщини П.А.Грабовського, М.М.Коцюбинського, Лесі Українки та І.Я.Франка розкрито соціальну та історико-педагогічну сутність проблем безпеки життєдіяльності людини. Охарактеризовано негативні явища в соціально-політичній та економічній сферах суспільного розвитку, що є загрозою для життя та здоров'я людини, особливо для підростаючого покоління, які мали місце на межі ХІХ та ХХ ст. та проявилися в сучасному суспільстві. Висвітлено основні форми та методи навчально-виховної роботи у навчальних закладах освіти, використання яких за певних педагогічних умов сприятиме поглибленій обізнаності майбутніх вчителів з поглядами українських просвітителів, осмисленості ними соціальної та історико-педагогічної сутності проблем безпеки життєдіяльності людини та формуванню у них умінь і навичок урізноманітнювати відповідну навчально-виховну роботу з школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + А734
Шифр НБУВ: РА311818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Бабіна О.І. 
Становлення та розвиток гімназійної освіти в Україні (в кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Бабіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено історико-педагогічному аналізу розвитку гімназії як середнього загальноосвітнього закладу в Україні, яка перебувала у складі Російської імперії. Проаналізовано соціальні, політичні, педагогічні умови, за яких відбувався цей процес, їх вплив на його еволюцію. Виявлено і науково обгрунтовано етапи розвитку гімназійної освіти, його тенденції та особливості. На підставі аналізу навчальних планів і програм визначено особливості змісту гімназійної освіти, молодіжного та вчительського рухів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА308198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Дмитренко С.М. 
Громадсько-просвітницька діяльність української інтелігенції в Лівобережній Україні другої половини ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Дмитренко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 17 с. — укp.

Висвітлено суспільно-просвітницькі джерела та орієнтири виникнення громадсько-освітнього руху в Україні. Розглянуто освітню діяльність і науково-педагогічну спадщину учасників національного громадсько-просвітницького руху ХІХ ст., їх педагогічний досвід, теоретичні узагальнення, надбання в царині виховання, демократизації та націоналізації освіти, ролі української мови у розвитку дитини, які збагатили українську педагогічну думку, сприяли піднесенню її до рівня європейської. Обгрунтовано висновок, що основу педагогічних поглядів української інтелігенції склала ідея народності у вихованні. На основі зібраних і систематизованих архівних матеріалів, документів, посібників, довідників та епістолярної спадщини розкрито форми та способи поширення освіти серед широких верств населення. Визначено роль і місце найвизначніших представників громадсько-просвітницького руху (В.Білозерського, О.Кониського, М.Костомарова, П.Куліша, І.Нечуя-Левицького, О.Потебні,П.Чубинського та ін.) у формуванні національної самосвідомості українського народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч710.3(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА311659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Гонюкова Л.В. 
Громадсько-політична та культурно-просвітницька діяльність Софії Русової (1870-ті - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Гонюкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено життя, громадсько-політичну та культурно-просвітницьку діяльність С.Ф.Русової. На підставі аналізу широкої джерельної бази визначено комплекс чинників, що справили вирішальний вплив на формування її світогляду, відігравали важливу роль у становленні її громадянської позиції. Детально розглянуто діяльність С.Русової в українських громадах та революційних гуртках, партії соціалістів-федералістів. Розкрито політичні погляди С.Русової, проаналізовано процес їх трансформації. Доведено прогресивне значення її праці у демократичних виданнях ("Світло", "ЛНВ", "Рада") з метою вирішення українського питання. Відтворено основні віхи роботи С.Русової щодо створення системи національної освіти. Показано її внесок в інтеграцію українського громадського руху у світовий, розкрито значення наукової діяльності. Досліджено розроблені С.Русовою концептуальні засади побудови Української Національної Жіночої Ради і Всеукраїнської Учительської Спілки, Педагогічного інституту (Прага), напрями та зміст їх роботи. Подано оцінку внеску С.Русової у розвиток суспільно-політичного життя України кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11(4УКР)5Д Русова С. + Т3(4УКР)52-7 + Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)5-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА310250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Аніщенко О.В. 
Розвиток професійної освіти жінок в Україні (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Аніщенко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Відтворено історію розвитку професійної освіти жінок в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст.; охарактеризовано стан дослідженості обраної теми у педагогічній теорії; проаналізовано особливості функціонування мережі жіночих професійних навчальних закладів з підготовки фахівців різних кваліфікаційних рівнів і спеціальностей. Виявлено тенденції розвитку жіночої професійної освіти у зарубіжному контексті та особливості змісту і форм організації фахового навчання жінок в Україні; обгрунтовано підходи до класифікації закладів жіночої професійної освіти; здійснено класифікацію навчальних закладів сільськогосподарського та рукодільного профілю; розкрито особливості законодавчого забезпечення фахової освіти та професійної діяльності жінок. Визначено основні напрями використання позитивних ідей функціонування жіночих професійних навчальних закладів за нових умов соціально-економічного розвитку України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч34(4УКР)42
Шифр НБУВ: РА310959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Голубнича Л.О. 
Принципи навчання і виховання в педагогічній спадщині С.І.Миропольського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.О. Голубнича ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Виявлено витоки педагогічних поглядів С.І.Миропольського. Встановлено та розкрито загальнопедагогічні принципи, покладені в основу педагогічної концепції педагога (демократизм, гуманізм, природовідповідність, народність). У науковий обіг введено нові історико-педагогічні документи, які характеризують особистість С.І.Миропольського: наведено дані, які доповнюють та уточнюють біографічні відомості про педагога. Висвітлено ідеї С.І.Миропольського про загальну освіту народу, його моральне, економічне та правове виховання. Підкреслено, що С.І.Миропольський перший у вітчизняній педагогіці всебічно вивчив педагогічну спадщину Я.А.Коменського та активно використовував її.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Миропольський С.І.
Шифр НБУВ: РА311616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
12.

Кузьміна С.Л. 
Філософсько-педагогічна концепція П.Д.Юркевича: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / С.Л. Кузьміна ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Наведено результати історико-філософських досліджень з проблем співвідношення філософії та педагогіки, а також охарактеризовано два типи їх зв'язку: нормативно-проектний і взаємодоповнюваний. Визначено специфічні ознаки філософсько-педагогічної концепції як цілісної теоретичної структури, що містить у собі світоглядне, методологічне та антропологічне підгрунтя, на основі якого осмислено мету та умови розвитку "наявного" стану дитини до "належного" стану дорослої людини, згідно з відкритим у педагогічній дійсності "сущим". Філософські та педагогічні погляди П.Юркевича вперше розглянуто як єдину систему у контексті конкретних історичних обставин та біографії мислителя. З'ясовано, що єдність даної концепції зумовлена розумінням спільності завдань філософії та педагогіки, зміст яких полягає у синтезі віри й знання у "цілісній картині" буття взагалі й людського буття зокрема, важливим виміром якого є виховання та освіта. Встановлено, що специфіка методу вирішення П.Юркевичем даних завдань полягала у використанні розробленого на засадах християнської догматики "припущення сутності" людини як ключа до інтеграції сукупності фактів дослідних наук. Розкрито зміст базової складової частини філософсько-педагогічної концепції мислителя - його антропологічного вчення, що містить обгрунтування здатності людини до вільного саморозвитку й самообмеження як суто людського призначення. Проаналізовано виховні та освітні теорії філософа, змістовна єдність яких полягає у визначенні умов та окресленні простору реалізації свободи творчого становлення особистості шляхом подолання суперечностей "наявного" й "належного", "індивідуального" та "загального". Здійснено спробу актуалізації філософсько-педагогічної концепції П.Юркевича за допомогою співвіднесення її положень із сучасними проблемами реформування системи освіти, а саме - гармонійного поєднання загальнолюдських та національних цінностей у принципах осмислення мети, змісту, а також форм педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6 + Ч33(4УКР)5-2
Шифр НБУВ: РА310348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Терських Л.О. 
Культурологічні основи розвитку системи освіти та педагогічної думки на Донеччині в кінці ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.О. Терських ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено культурологічні витоки розвитку системи освіти, педагогічних ідей, просвітницької, наукової та педагогічної діяльності на Донеччині. Розкрито специфіку етнокультурної ситуації в регіоні та прогностичні тенденції розвитку освіти регіону. Обгрунтовано ідею полікультурної освіти, зважаючи на етнокультурні особливості регіону, осмислено освіту як культурологічне особистісно-орієнтоване явище. Здійснено цілісний культурологічний та історико-педагогічний аналіз розвитку різних типів шкіл, навчальних закладів, розкрито основні тенденції еволюційних процесів освіти визначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА314462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Вихрущ В.О. 
Розвиток теоретико-концептуальних основ вітчизняної дидактики (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.О. Вихрущ ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 38 с. — укp.

Досліджено особливості формування вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Розглянуто маловідомі персоналії з загальнодидактичних питань, створені вітчизняними педагогами у досліджуваний період. Висвітлено стан, місце та роль теорії організації процесу навчання у становленні та розвитку вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Виявлено вплив основних чинників на формування концептуальних засад різних напрямків у вітчизняній дидактиці дослідженого періоду. Проаналізовано сутність основних складових домінанти навчання та систему наукових дидактичних понять у їх взаємозв'язку з урахуванням загального рівня розвитку теорії навчання та специфіки кожного концептуального напрямку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.2
Шифр НБУВ: РА315754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Кін О.М. 
Проблеми навчання і виховання в педагогічній спадщині М.Сумцова: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Кін ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Проаналізовано педагогічну спадщину М.Сумцова. Показано етапи розвитку та становлення педагогічних поглядів ученого. Розкрито сутність концепції науковця щодо національної української школи. Виявлено особливості підходу М.Сумцова до розгляду мети, завдань, змісту, шляхів і засобів навчання та виховання. Встановлено своєрідність поглядів педагога на естетичне та фізичне виховання. Запропоновано шляхи творчого використання педагогічних ідей М.Сумцова за сучасних умов реформування національної школи України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Сумцов М.
Шифр НБУВ: РА315729 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Побірченко Н.С. 
Педагогічна й науково-просвітницька діяльність Громад у контексті суспільного руху Наддніпрянської України (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.С. Побірченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 39 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз основних напрямів, змісту і форм педагогічної та науково-просвітницької діяльності Громад у контексті суспільного руху Наддніпрянської України другої половини ХІХ - початку ХХ ст. Визначено й охарактеризовано основні етапи розвитку педагогічної та науково-просвітницької діяльності українських Громад (1860-ті рр. - становлення педагогічно-просвітницької діяльності; 1870-ті рр. - піднесення науково-просвітницької діяльності; 80-ті рр. - об'єднання науково-просвітницьких сил навколо громадівського журналу "Киевская старина"; 1890-ті рр. - консолідація громадівських сил у Всеукраїнську Організацію Громад; 1900 - 1907 рр. - боротьба членів українських Громад за національну школу). Висвітлено соціально-педагогічні та ідеологічні умови створення Громад Наддніпрянської України. Науково обгрунтовано та визначено реальний доробок етнографічно-педагогічних досліджень членів українських Громад. Проведено педагогічний аналіз образу дитинства в художній спадщині письменників-громадівців. Систематизовано, узагальнено та визначено пріоритетні напрями педагогічних публікацій членів українських Громад на сторінках національно спрямованих часописів і газет. Розкрито зміст і спрямованість підручників, створених громадівцями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч34(4УКР)33л5
Шифр НБУВ: РА313175 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Дубровська Л.О. 
Розвиток принципу індивідуального підходу у вітчизняній педагогічній думці другої половини XIX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.О. Дубровська ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 22 с. — укp.

На підставі узагальнення теоретико-практичної спадщини відомих представників вітчизняної педагогічної думки, історико-педагогічної літератури, матеріалів законодавчого характеру та педагогічної періодики встановлено витоки, динаміку розвитку теорії та практики індивідуального підходу в історії вітчизняної педагогіки. Висвітлено внесок вітчизняних і зарубіжних педагогів в обгрунтування принципу індивідуального підходу. Визначено напрями творчого використання здобутків прогресивної педагогіки для реального проникнення особистісно-орієнтованої педагогіки у шкільну практику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч421.223.7
Шифр НБУВ: РА315737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Черкасова С.О. 
Просвітницько-педагогічна діяльність студентських громадських організацій університетів України (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Черкасова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів проаналізовано соціально-політичні, освітні та культурні умови виникнення студентських громадських організацій, встановлено динаміку їх розвитку. Визначено й обгрунтовано етапи та розкрито зміст просвітницько-педагогічної діяльності студентських громадських організацій університетів України другої половини XIX - початку XX ст., охарактеризовано її напрями, узагальнено форми, досвід роботи, показано шляхи творчого його використання в сучасній національній вищій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Окопний А.М. 
Фізичне виховання в спадщині українських педагогів (друга пол. ХІХ - перша пол. ХХ століття): Автореф. дис... канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / А.М. Окопний ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2001. — 19 с. — укp.

Показано, що фізичне виховання набуває пріоритетів у педагогічній науці саме в середині XIX - середині XX ст. Проаналізовано регіональні особливості педагогічних підходів до фізичного виховання українськими вченими. Висвітлено погляди українських педагогів (О.Духновича, К.Ушинського, Г.Ващенка, М.Демкова, А.Макаренка, В.Сухомлинського, П.Юркевича та ін.) на фізичне виховання. Доведено, що їх теоретичні розробки стали підгрунтям для формування та розвитку української системи фізвиховання. Вивчено напрями ровитку фізичого виховання на українських землях, які були в складі різних держав. Проаналізовано внесок видатних українських педагогів у становлення, а також розвиток системи фізвиховання. Узагальнено роль і значення діяльності теоретиків даного періоду в формуванні національної системи фізвиховання. На підставі аналізу спадщини українських педагогів викладено сутність фізичного виховання, розглянуто його форми, принципи, засоби та методи, які використовувалися в зазначений період. Підтверджено зв'язок між популяризацією фізичного виховання, різних видів спорту та реалізацією національної ідеї на українських землях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч513(4Укр) + Ч33(4Укр)52
Шифр НБУВ: РА315892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Джус О.В. 
Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції (1922 - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Джус ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості діяльності Софії Русової як педагога і громадського діяча за межами України та наведено її біографію. Визначено основні напрями роботи науковця. Проаналізовано зміст науково-педагогічної діяльності С.Русової, зокрема, організаторсько-практичної щодо розбудови українського шкільництва і наукових установ у Чехословаччині, теоретичної як викладача українських шкіл, автора монографій, курсів лекцій, наукових розвідок, рецензій. Виявлено та охарактеризовано провідні положення наукового доробку Софії Русової стосовно теоретичних засад педагогіки, мети, завдань, змісту діяльності української національної школи, національного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА315740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського