Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (79)Книжкові видання та компакт-диски (95)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)63$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Красножон Н.Г. 
Загальноосвітня школа України в контексті суспільно-політичного життя (1943-1953 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.Г. Красножон ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Висвітлено становище, наслідки руйнувань та особливості відновлення матеріально-виробничої бази школи за умов повоєнної розрухи та залишкового принципу фінансування освіти. Досліджено вплив етнонаціональної та соціальної політики партійно-державного керівництва на діяльність загальноосвітньої школи. Розкрито вплив голоду 1946 - 1947 рр. на функціонування школи та визначено соціальне становище вчителів та учнів у повоєнні роки. Розглянуто наслідки національної політики партійно-радянського режиму, що зумовили зменшення сфери вживання української мови, русифікацію, денаціоналізацію та уніфікацію шкільної освіти. Визначено напрями адміністративно-партійного контролю за діяльністю працівників народної освіти. Висвітлено прояви репресивно-карального механізму влади щодо вчителів та учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Т3(4УКР)63-7 +
Шифр НБУВ: РА321834

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Брехунець Н.С. 
Навчальні заклади освіти України 50-80-х років ХХ ст.: історіографія: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / Н.С. Брехунець ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено історію виникнення та розвитку наукових знань про загальноосвітні школи, професійно-технічні училища, середні спеціальні та вищі навчальні заклади освіти, що функціонували в Україні у 1950 - 1980 рр. Здійснено періодизацію даного процесу, показано залежність розвитку історіографії від суспільно-політичної ситуації в країні. Виявлено пріоритетні теми кожного періоду та визначено науковий рівень їх висвітлення. Узагальнено досягнення дослідників радянського та пострадянського періодів, а також представників української діаспори та правозахисників. Висвітлено здобутки та вузькі місця в опрацюванні історіографії навчальних закладів освіти. Розроблено рекомендації щодо подальшого поглиблення започаткованих, не досліджених або спотворених тем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)63-7 г + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА342653

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Сорока Т.П. 
Зміст і методика трудового навчання учнів 5-7 класів загальноосвітньої школи в Україні (друга половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.П. Сорока ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості формування змісту та методики трудового навчання учнів 5 - 7 класів з технічних видів праці у другій половині XX ст., показано вплив суспільно-політичного середовища та науково-технічного прогресу на освітні процеси. Визначено й охарактеризовано основні етапи становлення трудового навчання у даний період: 1954 - 1970 рр. - відновлення та формування навчального предмета "Трудове навчання в загальноосвітній школі"; 1971 - 1990 рр. - узагальнення досвіду та побудова цілісної системи трудового навчання; 1991 - 2000 рр. - трудове навчання в незалежній Українській державі за складних умов становлення ринкових відносин. Розглянуто методичні засоби й організаційні підходи, які використовувались на уроках трудового навчання у досліджуваний історичний період, показано можливості їх впровадження у навчальний процес сучасної школи з метою формування в учнів конструкторських здібностей, технічного мислення, політехнічного світогляду та самостійності у виконанні навчальних завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА352719

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Чертова К.М. 
Розвиток ідей соціального виховання школярів у вітчизняній педагогічній теорії та практиці (друга половина ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / К.М. Чертова ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено основні напрямки та тенденції розвитку теорії та практики соціального виховання в Україні у другій половині XX ст. З'ясовано соціально-історичний та педагогічний контекст розвитку соціального виховання. Визначено пріоритетні ідеї соціального виховання у вітчизняній педагогічній теорії дослідженого періоду. Проаналізовано особливості практичного втілення ідей соціального виховання у досліджений період. Розглянуто зміст, форми та методи й тенденції розвитку соціального виховання школярів в інтернатних закладах освіти, питання організації суспільно корисної праці як чинника соціального виховання учнів загальноосвітніх шкіл. Виявлено особливості соціального виховання дітей за місцем мешкання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч33(4УКР)63/64 +
Шифр НБУВ: РА349846

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Щука Г.П. 
Проблеми розвитку сільської школи в українській педагогічній пресі в 50 - 80-ті роки ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.П. Щука ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено основні тенденції та особливості публікацій у 1950 - 1980-ті рр. На базі сучасної методології проаналізовано розвиток сільських шкіл у системі освіти України у даний період у контексті історичних і освітніх реформ. Розглянуто стан наукової розробки проблеми в історико-педагогічній літературі. Наведено характеристику української педагогічної преси цього періоду. Розкрито основні проблеми діяльності сільських шкіл, які висвітлювала педагогічна преса України, а саме: зміст освіти, трудове виховання та профорієнтація учнів, матеріально-технічне та кадрове забезпечення, організація управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч424(4УКР)714.8 + Ч612.3(4УКР)6-5 + Ч612.113/115 +
Шифр НБУВ: РА354560

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Галів М.Д. 
Проблема формування характеру особистості в історії розвитку української педагогічної думки (60-ті роки XIX - 60-ті роки ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Галів ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено характерологічну проблематику у працях українських педагогів 1860 - 1960 рр. Проаналізовано суспільно-історичні передумови виникнення та дослідження проблеми формування характеру у вітчизняній педагогіці. Розглянуто ідеал характеру - характерність, створений українськими ученими-педагогами, сутність якого полягає у розвитку морально-вольових якостей, які визначають спрямованість діяльності особистості та її здатність долати труднощі. Розроблено схему структури характеру, розглянуто її емоційну, інтелектуальну, вольову, ціннісно-орієнтаційну сфери, сконцентровані навколо головної життєвої мети. Визначено основні чинники формування характеру (біологічний, навколишнього середовища та свободи волі), проаналізовано їх вплив на його становлення. Доведено пріоритетне значення факторів навколишнього середовища та особистостої волі людини у формуванні її характеру, які в педагогічних дослідженнях вітчизняних педагогів трактувалися як виховання та самовиховання. Виділено найбільш сприятливі для виховання храктеру особистості засади організації її діяльності: цілеспрямованість, самостійність, активність, відповідність задаткам, здібностям та можливостям, прагнення до змагання, з'язок з діяльністю колективу. Обгрунтовано доцільність використання розроблених українськими педагогами-характерологами ідей у сучасній педагогіці з метою виховання особистості з активною життєвою позицією, здатної успішно діяти за умов громадянського суспільства та ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч33(4УКР)63 + Ю937.26 +
Шифр НБУВ: РА352675

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Бондаренко Т.М. 
Підготовка дітей до школи як педагогічна проблема в теорії і практиці вітчизняної педагогіки (друга половина ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Бондаренко ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Визначено основні етапи становлення та розвитку теорії та практики пропедевтики початкового навчання в системі дошкільної та початкової освіти України другої половини XX ст. Охарактеризовано організаційно-методичне та програмне забезпечення підготовки дітей до навчання у школі у другій половині XX ст. та виявлено динаміку розвитку змісту й організаційних форм пропедевтики початкового навчання. На підставі узагальнення історико-педагогічного досвіду досліджуваного періоду теоретично обгрунтовано педагогічні умови підготовки до школи дітей, які не відвідують дошкільні заклади. Розкрито можливості творчого використання набутого прогресивного історико-педагогічного досвіду з метою модернізації процесу пропедевтики початкового навчання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389 + Ч33(4УКР)63/64 +
Шифр НБУВ: РА356069

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Прокоп І.С. 
Розвиток виховних цілей навчання у дидактиці загальноосвітньої школи (друга половина ХХ - початок ХХІ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.С. Прокоп ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Вперше проведено комплексний історико-педагогічний аналіз розвитку виховних цілей навчання в дидактиці загальноосвітньої школи у другій половині XX - на початку XXI ст. Досліджено генезис і визначено зміст поняття "виховні цілі навчання", розглянуто підходи щодо їх формулювання у дидактиці досліджуваного періоду. Уточнено сутність дидактичних категорій "мета", "ціль навчання". Зроблено об'єктивний аналіз еволюційних змін у розвитку виховних цілей навчання окресленого періоду, розкрито вплив соціокультурних умов на їх формування. Розроблено методичні рекомендації для викладачів педагогічних дисциплін щодо висвітлення проблеми розвитку виховних цілей навчання в дидактиці загальноосвітньої школи, спрямовані на формування в сучасного вчителя системи наукових знань, практичних умінь і навичок цілепокладання, що забезпечує впровадження позитивного історико-педагогічного досвіду в сучасний навчально-виховний процес.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.02 + Ч33(4УКР)63/64 +
Шифр НБУВ: РА357186

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Янц Н.Д. 
Розвиток ідеї проблемного навчання молодших школярів у вітчизняній педагогічній думці другої половини ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.Д. Янц ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 21 с. — укp.

Запропоновано генезу проблемного навчання. Узагальнено науково-педагогічні погляди та внесок провідних учених другої половини XX ст. в розвиток ідеї такого навчання молодших школярів. Обгрунтовано етапи становлення та розвитку ідеї проблемного навчання в Україні у досліджений період, а саме: у 1960-ті рр. (етап наукового обгрунтування теорії даного навчання, розвитку пошукового методу у системі початкової освіти); (1970 - 1980-ті рр. (етап поглиблення теоретичних розробок питань проблемного навчання та науково-методичного забезпечення його впровадження у практику початкової школи); 1990-ті рр. (етап інволюції ідеї проблемного навчання). Досліджено особливості його здійснення в школярів у практиці початкової школи (створення проблемних ситуацій, використання проблемних питань, методів проблемного навчання), а також підготовку вчителя до діяльності за умов дослідженого виду навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч421.221 +
Шифр НБУВ: РА356265

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Вожегова Т.В. 
Проблема індивідуалізації і диференціації початкового навчання у вітчизняній дидактиці 50 - 90-х рр. ХХ ст.: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.В. Вожегова ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено цілісне історико-педагогічне дослідження проблеми індивідуалізації та диференціації початкового навчання у вітчизняній дидактиці другої половини XX ст., визначено специфіку, стан і загальні тенденції її розробки. Розкрито суть понять індивідуалізації та диференціації навчання у процесі їх становлення у дидактиці зазначеного періоду. Обгрунтовано та поетапно розкрито процеси становлення принципів індивідуалізації та диференціації у вітчизняній теорії та практиці початкового навчання (у 1950 - 1970-ті рр.) та розробки проблем на концептуальних засадах (у 1980 - 1990-ті рр.). Узагальнено та систематизовано конкретні підходи вчених до вирішення цієї проблеми у теорії та практиці навчання молодших школярів 1959 - 1990-х рр. Розглянуто її специфіку та розвиток в історії вітчизняної педагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ч421.204 + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА355177

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
11.

Добош О.М. 
Педагогічна просвіта батьків у полікультурному середовищі Закарпаття (остання чверть ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Добош ; Ін-т пед. освіти і освіти дорос. АПН України. — К., 2008. — 23 с. — укp.

Обгрунтовано дидактико-методологічні основи просвіти батьків у полікультурному середовищі Закарпаття, з'ясовано шляхи її реалізації. На підставі вивчення джерел проаналізовано теорію та практику підготовки батьків до виховання дітей в українській народній і російській педагогіках. Охарактеризовано вплив здобутків західноєвропейських педагогічних теорій на батьківську просвіту в регіоні та в Україні. Виявлено соціокультурні чинники визначення мети, змісту, форм і методів батьківської просвіти. Обгрунтовано педагогічний контекст батьківської просвіти у поліетнічному Закарпатті за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч491,01 +
Шифр НБУВ: РА361848

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Єрьоменко О.А. 
Теорія та практика демократизації відносин "учитель - учень" (на матеріалах середніх закладів освіти України другої половини ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Єрьоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Систематизовано теоретичні здобутки видатних представників вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст. з проблеми демократизації взаємостосунків учитель - учень та їх реалізації у тогочасній шкільній практиці. Визначено витоки становлення ідеї демократизації даних відносин у зарубіжній педагогічній думці та тенденції її розвитку. Висвітлено розвиток проблеми демократизації взаємостосунків між учителями та учнями в історії педагогічної думки України. Визначено особливості цих стосунків у зазначений період. Розглянуто досягнення та безпосередній внесок найбільш видатних особистостей. Висвітлено напрями творчого осмислення та використання у практиці сучасної школи педагогічних здобутків з дослідженої проблеми видатних вітчизняних педагогів другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч34(4УКР)01 + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА361626

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Височан Л.М. 
Дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Височан ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991 рр.). Проаналізовано основні аспекти теорії підручника, різноманітні підходи до розробки дидактичних засад його створення. Обгрунтовано доцільність використання структурно-функціонального підходу як основи аналізу дидактичних засад навчальних книг природничо-математичного циклу для початкових шкіл України досліджуваного періоду. Охарактеризовано дидактичні засади побудови підручників з природознавства та математики. Визначено основні функції підручників (інформаційну, розвивальну, мотиваційну та виховну), досліжено їх взаємозв'язок та особливості реалізації у структурі навчальних книг. На підставі структурно-функціонального аналізу підручників з предметів природничо-математичного циклу досліджуваного періоду обгрунтовано можливості використання історичного досвіду в сучасній навчальній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.221.215.1 + Б.р(4УКР)2-38,022 +
Шифр НБУВ: РА360242

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Криштак І.В. 
Організація правового виховання учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів України (друга половина ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Криштак ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито суть правового виховання старшокласників на сучасному етапі. Досліджено аспект формування питань даного виховання у світовій і вітчизняній педагогічній думці. Визначено, обгрунтовано та розглянуто етапи становлення та розвитку правового виховання в Україні у досліджений період, а саме: 1950 - 1985 рр. - становлення правового виховання як педагогічної проблеми; 1986 - 1991 рр. - інтенсивного розвитку його теоретичних засад; 1990-ті рр. - розвитку правового виховання як системи. Досліджено напрями його реалізації. Узагальнено форми організації та методи здійснення правового виховання учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів України у другій половині XX ст. Розглянуто шляхи творчого використання досвіду здійснення правового виховання учнів старших класів загальноосвітніми навчальними закладами України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.26 + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА355129

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Вознюк О.В. 
Синергетичний підхід як метод аналізу розвитку вітчизняної педагогічної думки (друга половина ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Вознюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні засади синергетичної парадигми пізнання світу та її теоретико-методологічні проекції у сфері педагогіки. Наведено результати проведеного компаративного аналізу традиційної класичної та синергетичної парадигм освіти та педагогічної думки другої половини XX ст., які дозволяють стверджувати, що у зазначений період розпочалося впровадження методології синергетики у сферу педагогіки, що позначилося на розробці синергетики підходу до аналізу освітніх реалій, становленні педагогічної синергетики. Обгрунтовано критеріальні ознаки виявлення синергетичних ресурсів педагогічних систем, зміст яких розкриває принципи синергізації, які є теоретико-методологічним ресурсом їх оптимізації та вдосконалення. Розроблено синергетичну модель актуалізації глобальних і локальних тенденцій розвитку освіти та педагогічних теорій. Виявлено синергетичні аспекти у вітчизняній педагогічній думці другої половини XX ст., що зумовили становлення новітніх освітніх концепцій синергетичного спрямування у сфері педагогіки. Доведено, що синергетичний підхід імпліцитно притаманний будь-якій педагогічній теорії та практиці. На підставі аналізу синергетичних рис у вітчизняній педагогічній думці дослідженого періоду, а також вивчення динаміки її розвитку з використанням синергетичного підходу виокремлено провідні тенденції розвитку сучасної освіти. За результатами проведеного дослідження встановлено високий системно-організуючий, узагальнювально-класифікаційний, інноваційний ресурс синергетичного підходу до аналізу освітніх реалій та розвитку вітчизняної педагогічної думки другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63/64 + Ч30 в6 +
Шифр НБУВ: РА362347

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Мадзігон В.В. 
Розвиток організаційно-педагогічних форм шкільного виробництва в Україні (друга половина ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Мадзігон ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічні аспекти організації продуктивної праці учнів ЗНЗ України у другій половині XX ст. Здійснено проблемно-генетичний аналіз організаційно-педагогічних форм шкільного виробництва, розкрито динаміку їх розвитку. Проведено порівняльний аналіз різноманітних організаційних форм продуктивної праці учнів за умов промислового виробництва й агропрому. Визначено періоди розвитку трудової підготовки учнів ЗНЗ України у XX ст., охарактиризовано основні процеси становлення та розвитку організаційно-педагогічних форм шкільного виробництва, розкрито наукові підходи до організаційно-змістового наповнення продуктивної праці школярів. Увагу приділено впливу продуктивної праці на розумовий розвиток, виховання та професійне самовизначення учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.6 + Ч33(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА367391

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Пінський О.О. 
Самостійна робота учнів у процесі вивчення дисциплін природничого циклу в малокомплектних школах Слобожанщини (60 - 90 рр. ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Пінський ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено історію становлення самостійної роботи як педагогічної категорії. Проведено цілісний аналіз змісту та форм самостійної роботи учнів у процесі вивчення природничих дисциплін у сільських малокомплектних школах (СМКШ) Слобожанщини (1960 - 1990 рр.). Виділено три етапи розвитку теорії та практики організації самостійної роботи учнів СМКШ у досліджуваний період (1960 - 1970-ті рр., кінець 1970-х - 1980-ті рр., 1990-ті рр.). Охарактеризовано основні види самостійної роботи учнів, форми їх організації та проведення на уроках і в позаурочній діяльності в СМКШ досліджуваного періоду. Висвітлено перспективи розвитку напрямів майбутніх досліджень, розкрито можливості використання історико-педагогічного досвіду у сучасних сільських навчально-виховних закладах. Розкрито можливості творчого удосконалення процесу вивчення дисциплін природничого циклу, питань теорії та практики організації самостійної роботи учнів СМКШ з урахуванням вітчизняного історико-педагогічного досвіду. До наукового обігу введено маловідомі історичні факти, документи, системно-логічні узагальнення, пов'язані з проблемою дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч34(4УКР)714.8 + Б.р(4УКР)2,022 +
Шифр НБУВ: РА362886

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Олеярник О.В. 
Розвиток ідеї професійної спрямованності навчання старшокласників у вітчизняній педагогічній думці (50 - 80 рр. ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук.: 13.00.01 / О.В. Олеярник ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано процес зародження й еволюцію профорієнтаційної роботи зі школярами, виявлено основні передумови й етапи розвитку ідеї професійної спрямованості навчання старшокласників у вітчизняній педагогічній думці 1950 - 1980 рр. з урахуванням особливостей державної освітньої політики та розвитку педагогічної науки. Визначено педагогічні основи професійної спрямованості навчання в історії вітчизняної педагогіки (педагогічні умови - функціонування педагогічного простору, створення сприятливого середовища у школі, системний підхід у проведенні навчально-виховної роботи, організація конференцій, вечорів, конкурсів, що мають профорієнтаційний характер, забезпечення взаємодії школи з іншими соціальними інститутами, педагогічні фактори - індивідуальний підхід до кожного учня). Розкрито особливості організації та змісту професійної спрямованості учнів старших класів у вітчизняній школі 1950 - 1980-х рр., визначено організаційні форми, систематизовано практичний досвід професійної спрямованості навчання у досліджуваний період (зокрема, проаналізовано педагогічну спадщину В. Сухомлинського й І. Ткаченка щодо організації професійної підготовки учнів). Висвітлено перспективи творчого використання педагогічних ідей і концепцій провідних учених і педагогів другої половини XX ст. у сучасних навчально-виховних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА362619

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Бадьора С.М. 
Проблеми попередження девіантної поведінки вихованців режимних установ для неповнолітніх в історії вітчизняної педагогіки (друга половина ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Бадьора ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність поняття девіантної поведінки особи, висвітлено її генезис і з'ясовано причини виникнення. Проаналізовано чинники, що формують поведінку особистості, яка характеризується різного роду соціальними девіаціями, описано систему профілактичних заходів вітчизняної педагогічної практики. Визначено місце християнської етики та християнського віровчення у педагогічному процесі корекційно-профілактичної роботи з асоціальною молоддю. Проаналізовано систему організації навчально-виховної роботи в пенітенціарних установах, вивчено проблеми ресоціалізації підлітків з девіантною поведінкою. Визначено чинники ефективності впровадження результатів новітніх педагогічних досліджень з проблем девіантної поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.334 + Ю983.620.2-81 + Х884.9(4УКР)024 +
Шифр НБУВ: РА363577

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Грицкова Ю.В. 
Проблема формування педагогічної культури батьків у вітчизняній педагогічній думці другої половини ХХ ст.: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ю.В. Грицкова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування педагогічної культури батьків у вітчизняній педагогічній думці у другій половині XX ст. Проаналізовано передумови створення й особливості функціонування системи педагогічного всеобучу у даний період, розглянуто основні етапи розвитку педагогічної теорії та практики (кінець 1950 - 1960-ті рр. - етап інтенсивної розробки теоретичних питань формування педагогічної культури батьків, 1970 - 1980-ті рр. - теоретичне узагальнення та накопичення практичного досвіду, 1990-ті рр. - його осмислення та переоцінка). Розкрито зміст знань, умінь і навичок, необхідних батькам для реалізації завдань морального, естетичного, розумового, трудового, фізичного виховання дітей у сім'ї. Визначено тенденції формування педагогічної культури батьків у другій половині XX ст. (поступове розширення змісту педагогічної просвіти, удосконалення форм і методів роботи з батьками, широке залучення громадськості до поширення педагогічних знань, урахування прогресивних надбань попередніх років і використання передового досвіду). Розкрито особливості діяльності школи, народних університетів педагогічних знань для батьків, спрямованої на формування педагогічної культури батьків, визначено напрями творчого використання позитивного історичного досвіду за сучасних умов (педагогічна просвіта батьків, їх залучення до виховної роботи з дітьми). Визначено основні напрями формування педагогічної культури батьків у другій половині XX ст. (розробка навчальних посібників, науково-популярної літератури для батьків, підготовка словниково-довідкової літератури, використання засобів масової інформації). До наукового обігу введено нові матеріали (23 одиниці) з психолого-педагогічних проблем сімейного виховання, надруковані на сторінках педагогічної преси досліджуваного періоду. Проаналізовано досвід роботи Педагогічного товариства, шкіл і народних університетів педагогічних знань, метою діяльності яких є формування педагогічної культури батьків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.0 + Ч33(4УКР)63/64 + Ч491.395 +
Шифр НБУВ: РА367993

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського