Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (343)Книжкові видання та компакт-диски (337)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4Укр)52$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 75
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Корж Л.В. 
Освітня діяльність земств Харківської губернії (В кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Корж ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

У дослідженні зроблена спроба здійснити цілісний аналіз освітньої діяльності земств Харківської губернії в кінці XIX- на початку XX століття. У роботі обгрунтовано етапи зародження, становлення та розвитку земської концепції освіти; встановлено важелі впливу органів самоврядування на підвищення ефективності навчально-виховного процесу в народній школі; розкрито організацію, зміст, напрями та форми освітньої діяльності земських установ досліджуваного регіону; показано значення інтелектуального потенціалу земських діячів у духовній емансипації народу; визначено роль громадської ініціативи в еволюції шкільництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Чуйко С.Р. 
Організація навчального процесу в ліцеях України (ХІХ - перша половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Р. Чуйко ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертація присвячена історико-педагогічному аналізу процесу розвитку ліцеїв в Україні протягом ХІХ - першої половини ХХ століть у контексті особливостей організації навчального процесу. У роботі відтворено цілісну картину формування ліцейної освіти на українських землях, досліджено генезис змісту освіти, визначено тенденції та пріоритети організації навчання в ліцеях України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Бабіна О.І. 
Становлення та розвиток гімназійної освіти в Україні (в кінці XIX - на початку XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Бабіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено історико-педагогічному аналізу розвитку гімназії як середнього загальноосвітнього закладу в Україні, яка перебувала у складі Російської імперії. Проаналізовано соціальні, політичні, педагогічні умови, за яких відбувався цей процес, їх вплив на його еволюцію. Виявлено і науково обгрунтовано етапи розвитку гімназійної освіти, його тенденції та особливості. На підставі аналізу навчальних планів і програм визначено особливості змісту гімназійної освіти, молодіжного та вчительського рухів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА308198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Дмитренко С.М. 
Громадсько-просвітницька діяльність української інтелігенції в Лівобережній Україні другої половини ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Дмитренко ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 17 с. — укp.

Висвітлено суспільно-просвітницькі джерела та орієнтири виникнення громадсько-освітнього руху в Україні. Розглянуто освітню діяльність і науково-педагогічну спадщину учасників національного громадсько-просвітницького руху ХІХ ст., їх педагогічний досвід, теоретичні узагальнення, надбання в царині виховання, демократизації та націоналізації освіти, ролі української мови у розвитку дитини, які збагатили українську педагогічну думку, сприяли піднесенню її до рівня європейської. Обгрунтовано висновок, що основу педагогічних поглядів української інтелігенції склала ідея народності у вихованні. На основі зібраних і систематизованих архівних матеріалів, документів, посібників, довідників та епістолярної спадщини розкрито форми та способи поширення освіти серед широких верств населення. Визначено роль і місце найвизначніших представників громадсько-просвітницького руху (В.Білозерського, О.Кониського, М.Костомарова, П.Куліша, І.Нечуя-Левицького, О.Потебні,П.Чубинського та ін.) у формуванні національної самосвідомості українського народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч710.3(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА311659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Аніщенко О.В. 
Розвиток професійної освіти жінок в Україні (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Аніщенко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Відтворено історію розвитку професійної освіти жінок в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст.; охарактеризовано стан дослідженості обраної теми у педагогічній теорії; проаналізовано особливості функціонування мережі жіночих професійних навчальних закладів з підготовки фахівців різних кваліфікаційних рівнів і спеціальностей. Виявлено тенденції розвитку жіночої професійної освіти у зарубіжному контексті та особливості змісту і форм організації фахового навчання жінок в Україні; обгрунтовано підходи до класифікації закладів жіночої професійної освіти; здійснено класифікацію навчальних закладів сільськогосподарського та рукодільного профілю; розкрито особливості законодавчого забезпечення фахової освіти та професійної діяльності жінок. Визначено основні напрями використання позитивних ідей функціонування жіночих професійних навчальних закладів за нових умов соціально-економічного розвитку України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч34(4УКР)42
Шифр НБУВ: РА310959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
7.

Герман Н.В. 
Безпека життєдіяльності людини в педагогічній спадщині українських просвітителів (кінця ХІХ - початку ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Герман ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу літературно-педагогічної спадщини П.А.Грабовського, М.М.Коцюбинського, Лесі Українки та І.Я.Франка розкрито соціальну та історико-педагогічну сутність проблем безпеки життєдіяльності людини. Охарактеризовано негативні явища в соціально-політичній та економічній сферах суспільного розвитку, що є загрозою для життя та здоров'я людини, особливо для підростаючого покоління, які мали місце на межі ХІХ та ХХ ст. та проявилися в сучасному суспільстві. Висвітлено основні форми та методи навчально-виховної роботи у навчальних закладах освіти, використання яких за певних педагогічних умов сприятиме поглибленій обізнаності майбутніх вчителів з поглядами українських просвітителів, осмисленості ними соціальної та історико-педагогічної сутності проблем безпеки життєдіяльності людини та формуванню у них умінь і навичок урізноманітнювати відповідну навчально-виховну роботу з школярами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + А734
Шифр НБУВ: РА311818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Пеньковець О.М. 
Філософсько-освітні погляди С.Русової (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О.М. Пеньковець ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто соціально-філософські засади вчення українського філософа та педагога С.Русової. Проаналізовано особливості творів науковця, ступінь дослідження її соціально-філософських поглядів у науковій літературі з позицій розуміння соціальної філософії як інтегративного знання про суспільство, що включає в себе власну історію та є аспектом існування суспільства, як самотвірної освітньої системи. Вивчено соціально-філософські погляди науковця щодо суспільства, освіти, ролі національного в осмисленні освіти й особи, питання конституювання національної школи та національної освіти, взаємодії освіти й держави, а також виховання вільної особистості - мету освіти. Систематизовано соціальні цінності освітнього процесу на основі соціально-філософського аналізу творів С.Русової.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*18:Ч430 + Ю252:Ч30 + Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА314426 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Окопний А.М. 
Фізичне виховання в спадщині українських педагогів (друга пол. ХІХ - перша пол. ХХ століття): Автореф. дис... канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / А.М. Окопний ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2001. — 19 с. — укp.

Показано, що фізичне виховання набуває пріоритетів у педагогічній науці саме в середині XIX - середині XX ст. Проаналізовано регіональні особливості педагогічних підходів до фізичного виховання українськими вченими. Висвітлено погляди українських педагогів (О.Духновича, К.Ушинського, Г.Ващенка, М.Демкова, А.Макаренка, В.Сухомлинського, П.Юркевича та ін.) на фізичне виховання. Доведено, що їх теоретичні розробки стали підгрунтям для формування та розвитку української системи фізвиховання. Вивчено напрями ровитку фізичого виховання на українських землях, які були в складі різних держав. Проаналізовано внесок видатних українських педагогів у становлення, а також розвиток системи фізвиховання. Узагальнено роль і значення діяльності теоретиків даного періоду в формуванні національної системи фізвиховання. На підставі аналізу спадщини українських педагогів викладено сутність фізичного виховання, розглянуто його форми, принципи, засоби та методи, які використовувалися в зазначений період. Підтверджено зв'язок між популяризацією фізичного виховання, різних видів спорту та реалізацією національної ідеї на українських землях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч513(4Укр) + Ч33(4Укр)52
Шифр НБУВ: РА315892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Черкасова С.О. 
Просвітницько-педагогічна діяльність студентських громадських організацій університетів України (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Черкасова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів проаналізовано соціально-політичні, освітні та культурні умови виникнення студентських громадських організацій, встановлено динаміку їх розвитку. Визначено й обгрунтовано етапи та розкрито зміст просвітницько-педагогічної діяльності студентських громадських організацій університетів України другої половини XIX - початку XX ст., охарактеризовано її напрями, узагальнено форми, досвід роботи, показано шляхи творчого його використання в сучасній національній вищій школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Вихрущ В.О. 
Розвиток теоретико-концептуальних основ вітчизняної дидактики (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.О. Вихрущ ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 38 с. — укp.

Досліджено особливості формування вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Розглянуто маловідомі персоналії з загальнодидактичних питань, створені вітчизняними педагогами у досліджуваний період. Висвітлено стан, місце та роль теорії організації процесу навчання у становленні та розвитку вітчизняної дидактичної думки другої половини XIX - початку XX ст. Виявлено вплив основних чинників на формування концептуальних засад різних напрямків у вітчизняній дидактиці дослідженого періоду. Проаналізовано сутність основних складових домінанти навчання та систему наукових дидактичних понять у їх взаємозв'язку з урахуванням загального рівня розвитку теорії навчання та специфіки кожного концептуального напрямку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.2
Шифр НБУВ: РА315754 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Побірченко Н.С. 
Педагогічна й науково-просвітницька діяльність Громад у контексті суспільного руху Наддніпрянської України (друга половина XIX - початок XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.С. Побірченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 39 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз основних напрямів, змісту і форм педагогічної та науково-просвітницької діяльності Громад у контексті суспільного руху Наддніпрянської України другої половини ХІХ - початку ХХ ст. Визначено й охарактеризовано основні етапи розвитку педагогічної та науково-просвітницької діяльності українських Громад (1860-ті рр. - становлення педагогічно-просвітницької діяльності; 1870-ті рр. - піднесення науково-просвітницької діяльності; 80-ті рр. - об'єднання науково-просвітницьких сил навколо громадівського журналу "Киевская старина"; 1890-ті рр. - консолідація громадівських сил у Всеукраїнську Організацію Громад; 1900 - 1907 рр. - боротьба членів українських Громад за національну школу). Висвітлено соціально-педагогічні та ідеологічні умови створення Громад Наддніпрянської України. Науково обгрунтовано та визначено реальний доробок етнографічно-педагогічних досліджень членів українських Громад. Проведено педагогічний аналіз образу дитинства в художній спадщині письменників-громадівців. Систематизовано, узагальнено та визначено пріоритетні напрями педагогічних публікацій членів українських Громад на сторінках національно спрямованих часописів і газет. Розкрито зміст і спрямованість підручників, створених громадівцями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч34(4УКР)33л5
Шифр НБУВ: РА313175 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Джус О.В. 
Творча спадщина Софії Русової періоду еміграції (1922 - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Джус ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто особливості діяльності Софії Русової як педагога і громадського діяча за межами України та наведено її біографію. Визначено основні напрями роботи науковця. Проаналізовано зміст науково-педагогічної діяльності С.Русової, зокрема, організаторсько-практичної щодо розбудови українського шкільництва і наукових установ у Чехословаччині, теоретичної як викладача українських шкіл, автора монографій, курсів лекцій, наукових розвідок, рецензій. Виявлено та охарактеризовано провідні положення наукового доробку Софії Русової стосовно теоретичних засад педагогіки, мети, завдань, змісту діяльності української національної школи, національного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА315740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Терських Л.О. 
Культурологічні основи розвитку системи освіти та педагогічної думки на Донеччині в кінці ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.О. Терських ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено культурологічні витоки розвитку системи освіти, педагогічних ідей, просвітницької, наукової та педагогічної діяльності на Донеччині. Розкрито специфіку етнокультурної ситуації в регіоні та прогностичні тенденції розвитку освіти регіону. Обгрунтовано ідею полікультурної освіти, зважаючи на етнокультурні особливості регіону, осмислено освіту як культурологічне особистісно-орієнтоване явище. Здійснено цілісний культурологічний та історико-педагогічний аналіз розвитку різних типів шкіл, навчальних закладів, розкрито основні тенденції еволюційних процесів освіти визначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА314462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Сухенко Т.В. 
Жіноча середня освіта в Україні (XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Сухенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено систему жіночої освіти в Україні та ставлення російського уряду до цієї проблеми у XIX - початку XX ст., який одним з перших у Європі усвідомив доцільність жіночої середньої освіти та визначив головні засади її організації. Створення мережі дівочих закладів в Україні: пансіонів, інститутів, єпархіальних училищ, жіночих гімназій та прогімназій, фахових училищ - наслідок діяльності місцевої громадськості та приватних осіб. Визначено головні характерні риси навчально-виховного процесу в середніх жіночих закладах - практична спрямованість навчання та пріоритет виховних завдань перед навчальними. Запропоновано популяризувати історію благодійної діяльності приватних осіб та установ на користь жіночої освіти з метою виховання в сучасному суспільстві культури меценатства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42 + Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА313223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Пшеврацька О.В. 
Психолого-педагогічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях С.Ф.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / О.В. Пшеврацька ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 23 с. — укp.

Досліджено психологічні та педагогічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях С.Ф.Русової. Наведено аналіз психолого-педагогічних підходів до його організації за кордоном. Здійснено порівняльний аналіз теоретико-методичних підходів у системах дошкільного виховання С.Ф.Русової та М.Монтессорі. Розкрито психологічні засади організації суспільного дошкільного виховання в працях вченої, проаналізовано умови його організації, визначено актуальність та можливість використання у системі сучасної дошкільної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211
Шифр НБУВ: РА317895 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Кірдан О.Л. 
Виховні функції класного керівника в навчальних закладах України (середина ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Л. Кірдан ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 17 с.: рис. — укp.

Вивчено і узагальнено теоретичні надбання та практичний досвід формування основ класного наставництва в навчальних закладах України в середині ХІХ - на початку ХХ ст. Проаналізовано суспільно-політичні та культурно-освітні передумови становлення системи КН в Україні.Досліджено внесок відомих педагогів та громадських діячів у розробку теоретичних засад системи наставництва. Розкрито та узагальнено зміст, форми та методи роботи класних наглядачок і наставників, груповодів, класних керівників в українській школі даного періоду. Наведено зміст та форми роботи класних наставників (груповодів, класних керівників) з точки зору застосування позитивного досвіду минулого за сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.423
Шифр НБУВ: РА321155

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Драч О.О. 
Розвиток початкової освіти в Україні (1861 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.О. Драч ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Проаналізовано процес створення початкових шкіл в Україні в 1861 - 1917 рр., розкрито основні досягнення та перешкоди в цій справі. На фактичному матеріалі підтверджено динаміку зростання кількості початкових навчальних закладів і чисельності учнів, висвітлено суспільний статус народних учителів, розкрито діяльність громадськості щодо зміцнення початкових шкільних мереж. Досліджено навчальні плани та програми народних училищ та шляхи їх реалізації в українських початкових школах. Доведено, що фундамент початкової школи в Україні зазначеного періоду створено зусиллями громадської ініціативи за дієвої участі самого народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА318432 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Довженко Т.О. 
Словесні методи навчання у діяльності початкових шкіл України другої половини ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.О. Довженко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Цілісно розглянуто внесок вітчизняних педагогів за період другої половини XIX ст. до розробки теорії словесних методів, узагальнено досвід використання даних методів у шкільній практиці на Україні зазначеної доби. Визначено генезу словесних методів у зарубіжній і вітчизняній історії педагогіки. Систематизовано ретроспективні матеріали щодо умов успішного використання усного викладу, різновиди розповіді, катехізичної, евристичної бесід, вивчення напам'ять, повторення. Установлено, що доцільним за умов сучасної школи є відновлення використання окремих прийомів пояснювального читання, елементів катехізичної бесіди, повчальної розповіді, літературної евристичної бесіди, різновидів повторення, а також удосконалення змісту програм курсів загальної педагогіки, методик викладання дисциплін, урізноманітнення видів та форм самостійної творчої роботи студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА320202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Таран О.М. 
Проблеми дидактики в педагогічній спадщині С.Русової: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Таран ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Висвітлено динаміку становлення та розвитку дидактичних поглядів видатного українського педагога С.Русової (1856 - 1940 рр.), виділено й охарактеризовано в цьому процесі основні періоди: 1871 р. - кінець XIX ст. - виникнення інтересу до педагогічної праці та формування педагогічного покликання; початок XX ст. - 1917 р. - вивчення розвитку вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, глибоке осмислення новітніх підходів реформаторської педагогіки; 1917 - 1920 рр. - активна праця в уряді УНР, у реформуванні системи освіти в Україні; роки міграції - плідна праця у вищих школах, написання грунтовних монографічних досліджень з проблем дидактики. Виокремлено внесок С.Русової у розробку теоретичних і практичних питань теорії навчання, розкрито погляди на предмет та основні категорії дидактики, суть процесу навчання, мету та завдання навчання, зміст, принципи, форми й методи навчання, вимоги до вчителя. Виявлено прогресивні дидактичні ідеї С.Русової, які можуть бути використані для розробки концептуальних засад системи освіти та виховання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-211 +
Шифр НБУВ: РА326253

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського