Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (196)Книжкові видання та компакт-диски (539)Журнали та продовжувані видання (351)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.266$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 42
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Павх С.П. 
Національне виховання учнів гімназії в процесі трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.П. Павх ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації досліджена проблема національного виховання учнів Української гімназії на уроках обслуговуючої праці. Автором проаналізовано специфіку національного виховання, виходячи з можливостей цих уроків в умовах Української гімназії як загальноосвітнього закладу нового типу. Запропоновано зміст та методику уроків обслуговуючої праці, в основу яких покладено традиційно жіночі види декаративно-прикладного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266

Рубрики:

      
2.

Шпак Л.М. 
Розвиток творчих здібностей учнів основної загальноосвітньої школи з конструювання та моделювання одягу на уроках трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Шпак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене визначенню умов формування творчих здібностей учнів 5-9 класів на уроках трудового навчання в умовах організації спеціальної навчально-трудової діяльності засобами конструювання та моделювання одягу. В дисертації розроблено структуру організації спеціальної діяльності, дано опис всіх її структурних компонентів. Визначено критерії та рівні сформованості творчих здібностей учнів, створено комплекс навчально-творчих завдань різного рівня складності відповідно індивідуальним можливостям, нахилам, ступеню підготовки учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266

Рубрики:

      
3.

Осипов О.В. 
Формування в учнів 8-9 класів інтересу до технічних професій у процесі трудової підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Осипов ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування в учнів інтересу до технічніх професій у процесі трудової підготовки. У ході роботи виділені основні компоненти інтересу, які включають і підсвідомий рівень емоційного сприйняття об'єкта, і усвідомлений, обгрунтований аспект вибору тієї чи іншої технічної професії випускником неповної середньої школи на основі сформоаваного інтересу. Запропоновані рівні сформованості інтересу до технічних професій, критерії їх визначення. Враховуючи багатокомпонентну природу інтересу, розроблені етапи його формування, що являють собою структурно-сукупний опис змін окремих критеріїв, що сприймаються як ціле, тобто інтерес до технічних професій: етап уваги, зацікавленості, вибору, дії. Обгрунтовано та апробовано сутність педагогічних засобів підвищення ефективності профорієнтаційної роботи щодо формування інтересу до технічних професій, запропонована методика реалізації даних педагогічних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266.23

Рубрики:

      
4.

Дем'янчук С.П. 
Трудова підготовка учнів загальноосвітніх шкіл України (1945 - 1999 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.П. Дем'янчук ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2000. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням розвитку системи трудової підготовки учнів у загальноосвітніх школах України другої половини XX ст. Проаналізовано політичні, соціально-економічні передумови освітніх реформ, переваги і недоліки трудової підготовки учнів. Проведено порівняльний аналіз вітчизняного і зарубіжного досвіду. Визначено особливості трудової підготовки учнів за часів переходу до ринкових відносин. Запропоновано заходи для поліпшення професійної підготовки вчителів трудового навчання, конкретні рекомендації для вдосконалення науково-методичного забезпечення навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)6 + Ч421.266
Шифр НБУВ: РА309728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Малихін А.О. 
Виховання моральної свідомості учнів 5 - 7 класів на уроках трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.О. Малихін ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання виховання моральної свідомості учнів 5 - 7 класів на уроках трудового навчання. Визначено загальні психолого-педагогічні умови впливу праці на моральний розвиток учнів. Розроблено методику виховання моральної свідомості, яка передбачає формування моральних знань і виховання моральних ставлень до оточуючих під час навчально-трудової діяльності на уроках трудового навчання та застосування активних методів, спеціальних засобів навчально-виховної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.266
Шифр НБУВ: РА310837 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Терещук А.І. 
Позакласна робота в загальноосвітніх школах як засіб виховання національної самосвідомості учнів 5 - 8 класів (на прикладі трудового навчання): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.І. Терещук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 25 с. — укp.

Досліджено науково-методичні основи залучення учнів загальноосвітніх шкіл до національних трудових традицій у процесі позаурочних занять народними ремеслами, зокрема - ремеслом плетіння виробів із болотних рослин. Встановлено, що заняття традиційним видом народного ремесла підвищують навчально-виховні можливості трудового навчання, пізнавальну та діяльнісну активність школярів, сприяють їх моральному, національному та культурному розвитку. Визначено методичні підходи до прискореного та якісного формування понять і вмінь під час засвоєння учнями технології плетіння, досліджено зміст їх культурно-естетичної підготовки, визначено критерії, за якими оцінюються результати цієї підготовки. Розроблено й експериментально перевірено методику формування в учнів національної самосвідомості у процесі ознайомлення з традиційними ремеслами на позакласних заняттях з трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.266
Шифр НБУВ: РА313408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Ващук О.В. 
Активізація пізнавальної діяльності учнів 5 - 7 класів у процесі самостійної роботи на уроках трудового навчання засобами нових інформаційних технологій: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Ващук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості активізації пізнавальної діяльності учнів 5 - 7 класів загальноосвітньої школи на уроках трудового навчання за допомогою засобів нових інформаційних технологій (НІТ). Визначено й експериментально апробовано педагогічні умови розробки комп'ютерної навчальної програми, етапи її складання, шляхом організації діяльності учнів зазначеного віку у процесі самостійної роботи на уроках трудового навчання з використанням засобів НІТ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253.1 + Ч421.266.0 + Ч4521.267
Шифр НБУВ: РА319945 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Слюсаренко Н.В. 
Розвиток творчих здібностей учнів 5 - 9 класів на уроках обслуговуючої праці засобами ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Слюсаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено питання розвитку творчих здібностей на уроках обслуговуючої праці засобами ігрової діяльності. Проаналізовано сучасні підходи до проблеми розвитку творчих здібностей, дидактичні можливості використання ігрової діяльності та запропоновано комплекс ігор. Визначено показники розвитку творчих здібностей учнів за умов використання ігрової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266
Шифр НБУВ: РА313091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Єрмак С.М. 
Формування електротехнічних понять та вмінь у процесі трудового навчання в учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх шкіл: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.М. Єрмак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Визначено дидактичні умови підвищення ефективності підготовки учнів до елекротехнічних робіт, які дають змогу якісно сформувати в них необхідні електротехнічні знання та вміння: їх структурування та систематизацію за рівнем їх складності та відповідність до загальноосвітніх завдань трудового навчання з урахуванням життєвого досвіду учнів про електротехнічні явища та активізацією розумової діяльності у процесі засвоєння навчального матеріалу. Запропоновано засоби ефективного формування зазначених понять, умінь та навичок учнів V - IX класів загальноосвітніх шкіл: реалізацію міжпредметних зв'язків між науково-природничими загальноосвітніми предметами та трудовим навчанням, використання проблемності у навчанні, системи електротехнічних завдань та демонстраційних дослідів, які повною мірою відповідають навчально-пізнавальній мотивації учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА327671

Рубрики:

      
10.

Сойчук Р.Л. 
Реформування змісту трудового навчання в об'єднаній школі Великої Британії в 70 - 90-ті роки XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Р.Л. Сойчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Виявлено спільні тенденції розвитку національних систем трудового навчання у провідних країнах світу за умов освітніх реформ 8О - 9О-х роківХХ ст. Досліджено сучасний стан розвитку системи трудового навчання учнів у об'єднаній школі Великої Британії, розкрито зміст та основні напрями державного реформування. Проаналізовано теоретико-методичні принципи побудови навчальних планів і програм у системі педагогічної освіти, зміст, організаційні форми й методику викладання трудового навчання за курсом "Дизайн і технологія". Обгрунтовано ефективність змісту трудового навчання у взаємозв'язку з засадами наук та профорієнтаційною роботою. Визначено сукупність педагогічних засобів формування готовності британських випускників об'єднаних шкіл до професійного самовизначення та трудового майбутнього. Розглянуто професійно-педагогічну підготовку британського вчителя трудового навчання відповідно до запитів оновленого суспільства та вимог Європейської Спільноти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч33(4ВЕЛ) +
Шифр НБУВ: РА324393

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Мельник Г.М. 
Формування базових професійних якостей в учнів профільних класів на заняттях з народних художніх ремесел: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.М. Мельник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Розкрито теоретичні засади залучення школярів до художньо-трудової діяльності та шляхи їх використання у практиці роботи навчальних закладів різного типу. Синтезовано підходи щодо побудови змісту навчальних програм для профільного навчання старшокласників. Розкрито зміст і операційний склад методики діагностування базових професійних якостей вишивальниць. Визначено принципи удосконалення процесу управління формуванням базових професійних якостей старшокласників. Обгрунтовано необхідність навчання учнів за профілями народних художніх ремесел як чинника виховання та розвитку творчого потенціалу особистості. Запропоновано систему завдань і вправ, спрямованих на розвиток і корекцію базових професійних якостей учнів, які навчаються за спеціальністю вишивальниці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Щ12р(4УКР)21-34 +
Шифр НБУВ: РА329982

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Ящук С.М. 
Організація проектно-технологічної діяльності учнів основної школи на уроках трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.М. Ящук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Розроблено структурно-функціональну модель і визначено зміст, структуру й етапи проектно-технологічної діяльності учнів V - IX класів у процесі вивчення технічних видів праці. Запропоновано методику організації навчально-трудової діяльності учнів, що грунтується на виконанні особистісно значущих об'єктів проектування з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей школярів. Визначено педагогічні умови ефективного застосування моделі проектно-технологічної діяльності з метою розвитку творчої активності учнів V - IX класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА334407

Рубрики:

      
13.

Мазуренко С.Г. 
Трудова спрямованість навчання в загальноосвітніх школах України (1920 - 1937 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Г. Мазуренко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Проведено цілісний історико-педагогічний аналіз трудової спрямованості навчання, зважаючи на розвиток загальноосвітньої школи України за період з 1920 до 1939 рр. Розглянуто стан сучасної педагогічної науки та історіографію з даної проблеми. Висвітлено історичні, соціально-педагогічні умови, що вплинули на становлення та розвиток системи трудової підготовки в школах України. Охарактеризовано погляди на трудове навчання до 1920-х рр. у зарубіжній педагогіці. Розкрито вплив реформаторської педагогіки на формування української системи освіти першого радянського періоду. Виявлено структурні та змістові особливості розвитку трудової спрямованості навчання у загальноосвітніх закладах УСРР. Проаналізовано зміст, напрями, форми та методи трудового навчання та політехнічної освіти у контексті діяльності трудової школи. З'ясовано значення здобутків трудового навчання 1920 - 1930 рр. для сучасних реформаційних процесів. До наукового обігу введено нові історико-педагогічні документи, що дають більш повну та системну оцінку основним етапам розвитку а організаційним формам трудової підготовки учнів у загальноосвітніх закладах України в 1920 - 1930 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА329950

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Іванчук А.В. 
Підготовка майбутніх учителів трудового навчання до керівництва технічною творчістю школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Іванчук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки майбутніх учителів трудового навчання (ТН) до керівництва технічною творчістю школярів шляхом вивчення алгоритмічно-евристичної процедури розв'язання винахідницьких завдань (ВЗ) за умов використання проблемного навчання. Наведено наукові підходи до вивчення творчої технічної діяльності, розкрито зміст і функції творчих технічних завдань. Розроблено й обгрунтовано критерії готовності майбутніх учителів ТН до керівництва розв'язання ВЗ школярами, зокрема, ціннісно-мотиваційний, антрибутивний, функціональний і компонент гнучкості мислення. Запропоновано еволюційну систему проблемних ситуацій (ПС), яка забезпечує засвоєння основних ознак винахідницької діяльності (пропедивний етап) і процесуальну систему ПС, яка забезпечує здобуття вмінь алгоритмічного розв'язання ВЗ (основний етап) шляхом навчального відкриття. Проаналізовано та теоретично обгрунтовано зміст освіти в галузі винахідницької діяльності учнів і студентів, наведено критерії оцінювання готовності студентів до розв'язання ВЗ, які включають когнітивні, процесуальні, евристичні вміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 р30 + Ч421.266 р30 + Ч421.266 р30
Шифр НБУВ: РА336180

Рубрики:

      
15.

Карелін М.В. 
Трудове навчання у загальноосвітніх закладах Харківської губернії у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Карелін ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історію розвитку ідеї впровадження трудового навчання та виховання у загальноосвітніх школах у зарубіжній і вітчизняній педагогічній теорії. Вперше виявлено динаміку становлення трудового навчання як учбової дисципліни у загальноосвітніх школах Харківської губернії у другій половині XIX - на початку XX ст. Досліджено зміст, форми та методи трудового навчання, проаналізовано наукове-методичне забезпечення учбової дисципліни. В науковий обіг введено нові архівні матеріали про особливості становлення трудового навчання як шкільного предмету в другій половині XIX - на початку XX ст. Вивчено процес підготовки вчителів Харківської губернії до викладання трудоваго навчання у загальноосвітніх школах й обгрунтовано можливості використання історичного досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч33(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА335228

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Бербец В.В. 
Методика діагностування навчальних досягнень учнів V - IX класів на уроках трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Бербец ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Уточнено зміст і структуру понять "діагностування", "контроль", "перевірка", "оцінювання", "облік". Обгрунтовано основні принципи, функції та методи діагностування під час виконання творчих проектів. Визначено критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у процесі проектно-технологічної діяльності, які включають критерії оцінювання процесу виконання творчого проекту та критерії оцінювання його захисту з метою підвищення об'єктивності оцінки навчально-трудової діяльності учнів. Вперше розроблено методику контролю та оцінювання навчальних досягнень школярів, яка базується на поєднанні оптимальних форм і методів контролю. Розроблено ефективні способи формування навичок самоконтролю та самооцінки у школярів V - IX класів на уроках трудового навчання. Теоретичні положення наукового дослідження експериментально перевірено у процесі навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА336204

Рубрики:

      
17.

Цвілик С.Д. 
Наступність у змісті природничо-математичної та спеціальної підготовки вчителя трудового навчання у вищих педагогічних закладах освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.Д. Цвілик ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 21 с. — укp.

Визначено педагогічні умови, методичні основи реалізації наступності в змісті природничо-математичної та спеціальної підготовки вчителя трудового навчання (ТН). Проаналізовано питання наступності у змісті навчальних програм спеціальних дисциплін з підготовки вчителя ТН. Розроблено теоретичні засади наступності в процесі проектування, моделювання навчально-виховного процесу підготовки вчителя ТН та виборі технології його здійснення. Основні положення дослідження впроваджено в навчальний процес підготовки вчителя ТН системи вищої педагогічної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.266 р30 +
Шифр НБУВ: РА339308

Рубрики:

      
18.

Авраменко О.Б. 
Формування культури праці в учнів 5 - 9 класів на уроках трудового навчання: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Б. Авраменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

З'ясовано сутність поняття "культура праці учнів основної школи" та її головних елементів. Розкрито зміст та особливості формування культури праці у школярів відповідно до нової навчальної програми, побудованої на засадах проектно-технологічного підходу. Визначено параметри, критерії та рівні сформованості даного особистісного утворення. Виявлено організаційно-методичні умови, що забезпечують формування культури праці під час проектно-технологічної діяльності, зокрема, систематичне акцентування уваги учнів на основних елементах культури праці, стимулюванні до самостійного набуття знань, залучення до систематичного планування, організації та контролю проектної діяльності, що складають основу саморегуляції, високої культури праці та професійно важливих якостей особистості. Запропоновано поетапну модель формування культури праці у процесі проектно-технологічної діяльності на уроках трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА343562

Рубрики:

      
19.

Борисова С.В. 
Реалізація особистісно-орієнтованого підходу в процесі профільного трудового навчання старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.В. Борисова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття особистісно-орієнтованого навчання. Установлено наявність взаємозв'язку диференціації у навчальному процесі та профільного навчання у старшій школі. Висвітлено підходи до формування змісту навчальних програм. Визначено зміст програм трудового навчання за профілем "Бісерування" для учнів X - XII класів загальноосвітньої школи, її структуру, логічну схему побудови, функції, які забезпечують реалізацію змісту програми, напрямки діяльності за цією програмою. Визначено чинники, які впливають на психофізіологічний стан учнів старшої школи. Обговорено психофізіологічні якості, необхідні для опанування учнями процесу виконання виробів з бісеру. Розроблено методику стосовно визначення їх розвитку. Представлено методику формування у старшокласників знань, умінь і навичок за профілем "Бісерування", з'ясовано вплив даного навчання на формування в учнів знань, умінь і навичок створення виробів з бісеру, розвиток відповідних якостей особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + М48 р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА348399

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Бурдун В.В. 
Формування у старшокласників морально-ціннісного ставлення до продуктивної праці: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Бурдун ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Наведено методику формування морально-ціннісного ставлення до продуктивної праці у старшокласників. Розроблено методичні рекомендації вчителям щодо вдосконалення цього процесу. Обгрунтовано й експериментально впроваджено до практики навчально-виховної роботи шкіл систему трудового виховання школярів, складовими якої є придбання учнями теоретичних знань, дослідницька діяльність, що стосується проектних робіт, а також практична діяльність щодо проектування та виготовлення об'єктів проектування. Розроблено й упроваджено до практичної роботи шкіл програму "Основи технічного проектування". Доведено, що виділені умови впливають на сформованість у старшокласників морально-ціннісного ставлення до продуктивної праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА345086

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського