Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (406)Книжкові видання та компакт-диски (425)Журнали та продовжувані видання (93)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.351$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 68
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Рибалка В.В. 
Особистісний підхід у профільному навчанні старшокласників: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / В.В. Рибалка ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. — К., 1998. — 40 с. — Бібліогр.: с. 32-40. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ю941.19-734

Рубрики:

      
2.

Даник А.А. 
Формування у юнаків та дівчат готовності до сімейно- побутової праці у процесі родинного виховання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.А. Даник ; Кіровоградський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.351 + Ч421.351 + Ч30.01

Рубрики:

      
3.

Огнистий А.В. 
Підготовка старшокласників і відбір до навчання на факультеті фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.В. Огнистий ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі підготовки і відбору молоді до навчання на факультеті фізичного виховання. В ній розроблено програму довузівської підготовки та систему вступних випробувань для відбору абітурієнтів факультету фізичного виховання. Висновки підтверджено даними тестових випробувань, анкетування та результатами впровадження в практику підготовки і відбору молоді до навчання на факультеті фізичного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.64

Рубрики:

      
4.

Кравченко І.Ф. 
Професійне самовизначення старших підлітків у сфері обслуговування засобами професіографії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.Ф. Кравченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням використання засобів професіографії при професійному самовизначенні старших підлітків на діяльність у сфері обслуговування. На основі системного вивчення проблеми обгрунтована та експериментально перевірена структурно-функціональна модель професіографічної діяльності старших підлітків, яка базується на самостійному дослідженні професій. Встановлено, що набуття підлітками професіографічного досвіду із самостійного дослідження професій сфери обслуговування сприяє підвищенню ефективності їх професійного самовизначення на працю в даній сфері. Розроблено методичне забезпечення професіографічної діяльності підлітків при вивченні професій сфери обслуговування, ефективність якого підтверджена практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

      
5.

Красовська О.О. 
Виховання громадянської самосвідомості страшокласників засобами символіки народного мистецтва України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Красовська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України. Актуальність її дослідження зумовлена необхідністю створення нової системи громадянського виховання учнівської молоді, заснованої на ідеї розвитку самосвідомості особистості у незалежній державі. Визначено основні етапи розвитку ідеї громадянського виховання в Україні; обгрунтовано структуру громадянської самосвідомості старшокласників та особливості педагогічного впливу національних та загальнолюдських цінностей, відображених в символіці українського народного мистецтва, на її становлення. Запропоновано науково обгрунтовані та експериментально перевірені основні ланки нової технології виховання громадянської самосвідомості старшокласників засобами символіки народного мистецтва України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.13 + Ю984.54 + Щ103(4УКР)0

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Пащенко О.Ю. 
Підготовка старшокласників до вибору майбутньої професії працівника міліції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Ю. Пащенко ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. — Т., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено процес професійного самовизначення учнівської молоді. На основі теоретичного та дослідно-експериментального вивчення проблеми висвітлено сутність і структуру професійного вибору, фактори впливу на вибір старшокласниками професії працівника міліції, розкрито особливості професійного самовизначення учнів старшого шкільного віку у сфері правоохоронної діяльності. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови підготовки учнів до вибору майбутньої професії працівника міліції. Обгрунтовано шляхи залучення старшокласників до освоєння цієї професії в системі позашкільної роботи, а також у процесі самовиховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011п + Ю941.19-734 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА312266 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Кавецький В.Є. 
Підготовка учнів загальноосвітніх шкіл до професійного самовизначення в сучасних умовах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.Є. Кавецький ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі допомоги школярам у свідомому самостійному виборі фаху і трудовому становленні. Розглянуто аспекти, які сприяють підвищенню рівня профорієнтаційної роботи в школах: досвід вітчизняних і зарубіжних дослідників, соціально-економічні передумови вибору фаху учнями, професійні орієнтації оптантів, реальний стан профорієнтаційної роботи в школах. Запропоновано програму підготовки учнів до професійного самовизначення, апробація якої підтвердила її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА310400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Биковська О.В. 
Трудове виховання в позашкільних закладах у сучасних економічних умовах (на прикладі гуртків науково-технічного профілю): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Биковська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Висвітлено шляхи вирішення проблеми трудового виховання в гуртках позашкільних закладів науково-технічного профілю за сучасних економічних умов. Розроблено зміст освіти та методику виховної роботи, орієнтовану на систематичне залучення гуртківців до виробничих ситуацій. Запропоновано й експериментально підтверджено заходи, які сприяли підвищенню рівня трудової вихованості гуртківців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351 + Ч421.382
Шифр НБУВ: РА312147 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Побірченко Н.А. 
Формування особистісної готовності учнів загальноосвітньої школи до підприємницької діяльності: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Побірченко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 39 с. — укp.

Досліджено перспективні напрями розвитку індивідуальності особистості школярів різного віку в умовах середньої загальноосвітньої школи. Експериментально обгрунтовано структуру особистісної готовності як необхідної психологічної передумови адаптації учнів щодо динаміки змін у близькому соціальному середовищі. Визначено організаційні процеси, які складають орієнтаційну основу формування особистісної готовності учнів до підприємництва. Обгрунтовано зміст критеріїв сформованості готовності учнів до оволодіння підприємницькою діяльністю, які виражено способами самопізнання, міжособовою діловою комунікацією, культурою партнерської поведінки, економічним мисленням. Розглянуто концептуальні напрями формування особистісної готовності, серед яких визначено вихідні позиції та провідні моделі адаптивно-динамічного навчання. Здійснено проектування програм та експериментально перевірено інтегрований зміст навчально-методичного матеріалу з економічної психології. Розроблено психодіагностичну документацію щодо відстежування наступності розвитку в учнів особистісної готовності. Вперше висвітлено вікову динаміку особистісної готовності школярів до життя та діяльності в умовах швидкозмінного соціального середовища. Експериментально доведено, що успішність учнів у навчанні детермінована сформованістю результативної мотивації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.102.9 + Ч421.351.6 + Ч421.357
Шифр НБУВ: РА307750 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Тодорів Л.Д. 
Психологічні умови формування життєвих перспектив у ранній юності (когнітивний аспект): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л.Д. Тодорів ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні основи дослідження, розглянуто поняття життєвого шляху особистості, його структурні характеристики та рушійні сили. Висвітлено проблему становлення життєвих перспектив у ранній юності як сензитивний період життєвого та особистісного самовизначення. Особливу увагу приділено когнітивним особливостям розвитку особистості, які значною мірою впливають на формування життєвих перспектив у ранній юності. Встановлено критерії психологічної готовності молодої людини до життєвого самовизначення. Психологічну готовність до життєвих виборів визначають рефлексивні складові самосвідомості (особистісна рефлексія як процес самопізнання, зміст уявлень про Я як наслідок процесу самопізнання, механізми диференціації та інтеграції індивідуального досвіду як необхідні чинники процесу самопізнання) та індивідуальна система ціннісних орієнтацій. Виявлено вікові та гендерні відмінності життєздійснення юнацтва. З'ясовано, що формування готовності молодої людини до життєво важливих виборів є ефективним за умов розвитку здатностей до поглибленого самопізнання, самоаналізу, самоусвідомлення внутрішніх сторін власного Я. Експериментально апробовано систему конкретних методик для діагностики готовності молодої людини до життєвого самовизначення в роботі практичного психолога школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА310051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Клочко А.М. 
Педагогічні умови формування професійних здібностей вихованців ліцеїв юридичного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.М. Клочко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2001. — 20 с. — укp.

Систематизовано сучасні наукові підходи до проблеми здібностей. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови формування професійних здібностей у вихованців ліцеїв юридичного профілю - організація навчання та виховання здібної молоді у сфері юриспруденції за профільно-рівневою освітньою моделлю. Проведено конкурсний відбір серед абітурієнтів. Висвітлено формування професійних здібностей у контексті особистісно орієнтованої парадигми на принципах діяльнісного підходу, педагогічної взаємодії, співпраці та співтворчості. Забезпечено наступність у роботі юридичних ліцеїв і вищих юридичних навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х8р(4УКР)2-3 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА314345 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Добровольська Л.П. 
Фаховий відбір абітурієнтів педагогічного вузу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Добровольська ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — Запоріжжя, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено можливість організації професійного відбору абітурієнтів до педагогічного вищого навчального закладу (ВНЗ) на філологічний факультет (українська мова та література). Проведено системно-рівневий та психолого-педагогічний аналіз діяльності вчителя. Виділено професійно важливі якості вчителя української мови та літератури. Визначено критерії професійного відбору, для чого було розроблено маршрутний листок абітурієнта та карту професійного відбору. Апробовано наявні та оригінальні методики дослідження спрямованості особистості абітурієнта, його загальнопедагогічних і спеціальних здібностей. Виявлено, що у студентів, рекомендованих для зарахування до ВНЗ, у порівнянні з нерекомендованими, значно вищою є самооцінка педагогічних і спеціальних здібностей, краще сформовані педагогічні вміння, вища академічна успішність; для них є характерним високий рівень ставлення до процесу навчання у ВНЗ, професійна спрямованість, емоційна стійкість. Доведено, що загальнопедагогічні та спеціальні здібності пов'язані між собою професійною спрямованістю та особистісними компонентами спеціальних здібностей, що забезпечує ефективність діяльності вчителя української мови та літератури на різних етапах його професійного становлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.351.64
Шифр НБУВ: РА313369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Мачуський В.В. 
Формування готовності старшокласників до професійного самовизначення у сфері технічної діяльності в позашкільних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Мачуський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Досліджено зміст і педагогічні засоби формування готовності старшокласників до професійного самовизначення на сферу технічної діяльності у позашкільних навчальних закладах освіти. Виявлено психолого-педагогічні фактори забезпечення профорієнтаційної спрямованості змісту навчально-трудової діяльності старшокласників, грунтуючись на діагностичній, інформаційній, виховній, розвиваючій та консультативній функціях профорієнтації. Обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність змісту і структури профорієнтаційної роботи та визначено сукупність педагогічних засобів формування готовності старшокласників до професійного самовизначення на сферу технічної діяльності у позашкільних навчальних закладах освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.385.1
Шифр НБУВ: РА315929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Кривопишина О.А. 
Психологічний аналіз впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.А. Кривопишина ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

З'ясовано, що процес формування здібностей до літературної творчості обумовлений структурою взаємозв'язаних етноекологічних чинників, які можна розкласьти на компоненти - часо-просторові характеристики навколишнього середовища; наявністю етноекологічного фуркаційного чинника (інваріант імпринтингу/імпресингу), що впливає на мобільність когнітивних та емоційних структур творчої особистості. Розроблено програму тренінгу для формування емпатії та творчого вербального мислення як структурних компонентів літературних здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю945.411 + Ч421.351.69
Шифр НБУВ: РА315821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Опачко М.В. 
Професійна орієнтація учнів в процесі розв'язування задач фізико-технічного змісту: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.В. Опачко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливості використання навчальних фізико-технічних задач з метою професійної орієнтації учнів. Запропоновано методику профорієнтації учнів в процесі розв'язування фізичних задач. Визначено умови ефективності реалізації методики у практиці навчально-пізнавальної діяльності учнів під час вивчення фізики, зокрема, в процесі розв'язування задач. Наведено критерії оцінки ефективності реалізації методики, що виступають критеріями оцінки сформованості складових професійного самовизначення (профспрямованості, профсвідомості, профосвідченості, профнамірів). За виділеними критеріями розглянуто чотири рівні сформованості професійного самовизначення (високий, достатній, середній, низький). За результатами формуючого експерименту підтверджено ефективність використання методики профорієнтації учнів за всіма критеріями, крім профнамірів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-3 + Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА315958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Становська Т.В. 
Формування професійної спрямованості старшокласників на професії сфери управлінської діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.В. Становська ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Уточнено сутність поняття спрямованості особистості старшокласників щодо професій сфери управлінської діяльності, та визначено її структуру, показники та критерії. Виявлено психолого-педагогічні фактори забезпечення профорієнтаційної спрямованості змісту навчально-трудової діяльності старшокласників на основі диференціації навчання та грунтуючись на діагностичній, інформаційній, виховній, розвиваючій та консультативній функціях профорієнтації. Висвітлено зміст і структуру профорієнтаційної роботи, наведено педагогічні засоби формування спрямованості школярів щодо професій сфери управлінської діяльності. Охарактеризовано психолого-педагогічні фактори забезпечення профорієнтаційної спрямованості змісту навчально-трудової діяльності старшокласників на основі диференціації навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА315984 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Пазюченко Т.М. 
Індивідуалізація профорієнтаційної роботи зі старшокласниками: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.М. Пазюченко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Розглянуто проблему індивідуалізації профорієнтаційної роботи зі старшокласниками. Проаналізовано її сучасний стан, подано базові поняття дослідження, побудовано та теоретично обгрунтовано психолого-педагогічну особистісно-діяльнісну модель індивідуалізації даної роботи. Розроблено методику консультативного тренінгу для розвитку індивідуально-психологічних якостей учнів з метою орієнтації їх на педагогічну працю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА313461 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Вітковська О.І. 
Психологічні умови професійного самовизначення випускників середніх шкіл у процесі профконсультації: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.І. Вітковська ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Проведено теоретичний аналіз підходів до вивчення та визначення змісту поняття "самовизначення особистості" у його аспектах, з'ясовано психологічний зміст професійного самовизначення в контексті цілісного самовизначення особистості в раньому юнацькому віці. Запропоновано концептуальну модель професійного самовизначення особистості як її життєвої проблеми. В структурі проблеми професійного самовизначення особистості виділено головні компоненти: проблему самореалізації особистості, вибору та адаптації. Розроблено методику індивідуальної клієнто-орієтованої профконсультаційної бесіди, спрямованої на допомогу старшокласникам у розв'язанні психологічних проблем, що ускладнюють процес його професійного самовизначення. Виявлено, що клієнто-орієнтована профконсультаційна бесіда є суттєвим чинником професійного самовизначення через сприяння позитивним змінам у суб'єктивному сприйнятті клієнтами проблемної профорієнтаційної ситуації. Виявлено інтегративні ціннісно-мотиваційні чинники, які обумовлюють успішне професійне самовизначення особистості у клієнто-орієнтованій профконсультації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19-734 с + Ч421.351.6 +
Шифр НБУВ: РА321689

Рубрики:

      
19.

Піддячий М.І. 
Організаційно-педагогічні умови підготовки старшокласників до професійного самовизначення у міжшкільних навчально-виробничих комбінатах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.І. Піддячий ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито суть поняття "готовність старшокласників до професійного самовизначення" у контексті особливостей детермінації цього особистісного новоутворення. Визначено структуру, критерії, показники та рівні його сформованості. Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови підготовки старшокласників до професійного самовизначення за умов міжшкільних навчально-виробничих комбінатів на базі диференціації та індивідуалізації профорієнтаційної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА320239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Романчук В.П. 
Організаційно-педагогічні умови підготовки старшокласників до вибору майбутньої професії у навчально-трудовій діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.П. Романчук ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002 — укp.

На підставі результатів аналізу психолого-педагогічної літератури розкрито суть поняття "готовність старшокласника до вибору майбутньої професії", визначено структуру, показники компонентів, рівні та критерії оцінювання цієї готовності. Теоретично обгрунтовано зміст підготовки, орієнтований на сучасні соціально-економічні відносини, що знайшло відображення у відповідній структурі регіонального плану профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю в межах міста. Виявлено механізм реалізації заходів загальноміського профорієнтаційного плану в навчально-трудовій діяльності школярів. Експериментально встановлено наявний рівень готовності старшокласників до вибору майбутньої професії та перевірено вплив запропонованої методики на ефективність цього процесу. Доведено доцільність запровадження системи організаційно-педагогічних умов удосконалення профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6
Шифр НБУВ: РА319573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського