Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (36)Книжкові видання та компакт-диски (45)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385.44$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Кошолап О.Ф. 
Громадянське виховання старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Ф. Кошолап ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 20 с. — укp.

З'ясовано суть поняття громадянськості як філософської та психолого-педагогічної категорії. Визначено його структуру, показники та рівні сформованості. Проаналізовано зарубіжний і вітчизняний досвід громадянського виховання учнівської молоді та висвітлено роль історико-краєзнавчої роботи в даному процесі. З'ясовано психологічні механізми розвитку мотиваційно-ціннісної сфери особистості, які є основою формування її громадянських якостей. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови виховання громадянськості у старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності. Обгрунтовано зміст і методи роботи шкільного історико-археологічного гуртка та історичного музею щодо громадянського виховання учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА336877

Рубрики:

      
2.

Соловей М.В. 
Краєзнавчо-пошукова робота учнів у загальноосвітніх школах України (1950 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Соловей ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На основі історико-педагогічного аналізу охарактеризовано розгортання основних етапів краєзначої роботи учнів загальноосвітніх шкіл України та визначено її зміст в контексті сучасного освітньо-виховного процесу. Виділено чотири етапи розвитку краєзнавчо-пошукової роботи, які з 1950-х до початку 90-х років характеризувались прогресуючим впливом на її зміст комуністичної ідеології.З 1991 року в загальноосвітніх школах введено курс "Рідний край", організаційною формою позакласної роботи займається Всеукраїнський рух учнівської молоді "Моя земля - земля моїх батьків". Проведене дослідження дає підставу стверджувати, що у сучасній загальноосвітній школі краєзнавство утвердилось як система знань адаптованих до вікових особливостей дітей, як підхід (принцип) до вивчення основ наук та як практична діяльність з питань вивчення рідного краю у позаурочний час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА311176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Качур М.М. 
Патріотичне виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М.М. Качур ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблеми патріотичного виховання учнів початкових класів засобами художнього краєзнавства. Уточнено зміст поняття "патріотизм" і визначено поняття "патріотичне виховання засобами художнього краєзнавства". Розроблено критерії (когнітивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісно-творчий, етно-ідентифікаційний, полікультурний), за допомогою яких визначено рівні сформованості патріотизму у молодших школярів (високий, достатній, середній, початковий). Запропоновано модель патріотичного виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства. Визначено, науково обгрунтовано та дослідно-експериментальним шляхом перевірено педагогічні умови й особистісно орієнтовану інтегративну технологію патріотичного виховання молодших школярів засобами художнього краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.331.1 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА370541 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Долецька С. В. 
Патріотичне виховання молодших школярів у процесі краєзнавчої роботи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. В. Долецька ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше визначено виховний потенціал краєзнавчої роботи як основного засобу патріотичного виховання учнів початкових класів. Розроблено, обгрунтовано та реалізовано модель патріотичного виховання молодших школярів у процесі зазначеної роботи. Удосконалено специфіку краєзнавчого виховання у процесі краєзнавчої роботи у початковій школі, методи та форми цієї роботи як засобу патріотичного виховання, критерії та рівні патріотичної вихованості, класифікацію засобів краєзнавства, що можуть бути використані у патріотичному вихованні молодших школярів. Набули подальшого розвитку підходи до патріотичного виховання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА384873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Костолович М.І. 
Педагогічні умови активізації творчого потенціалу підлітків у процесі краєзнавчої роботи загальноосвітньої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / М.І. Костолович ; Миколаїв. держ. ун-т ім. В.О.Сухомлинського. — Миколаїв, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації творчого потенціалу підлітків (ТПП) у процесі краєзнавчої роботи (КР) загальноосвітньої школи (ЗОШ). Обгрунтовано та розроблено концептуальні підходи, критерії відбору та побудови різнорівневого змісту, форми, методи та педагогічні умови активізації ТПП у процесі КР ЗОШ, визначено їх ефективність. Розкрито змістові характеристики поняттєво-категоріального апарату дослідження, розглянуто його базові поняття як дієвий світоглядно-методологічний засіб пізнання особистістю об'єктів довкілля в процесі КР. Визначено функції та удосконалено класифікацію принципів активізації ТПП у процесі організації та здійснення КР ЗОШ, що забезпечує ефективність розробленого й запровадженого в практику навчального змісту, удосконалених форм і методів формування досліджуваного феномену. Розкрито теоретичні основи особистісно орієнтованих методик активізації ТПП і визначено їх структурні та функціональні компоненти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44 + Ю984.51
Шифр НБУВ: РА372563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Пусепліна Н.М. 
Підготовка майбутнього вчителя до виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах засобами музейно-педагогічної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.М. Пусепліна ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано процес підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності. На основі цілеспрямованого конструювання передового досвіду виявлено й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови забезпечення ефективності процесу: наявність внутрішніх і зовнішніх суб'єкт-суб'єктних відносин; єдність урочноЇ, позакласної та позашкільної, аудиторної та позааудиторної діяльності; створення спеціально організованого музейно-педагогічного середовища; інтеграція складників музейно-педагогічної діяльності виховного змісту загальнопедагогічних і фахових дисциплін. Створено організаційно-функціональну модель підготовки вчителя до виховної роботи засобами музейно-педагогічної діяльності. Розроблено спеціальний елективний навчальний курс "Музейно-педагогічна діяльність як комплекс засобів підготовки майбутнього вчителя до виховної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах", методичні рекомендації щодо використання засобів музейно-педагогічної діяльності у підготовці вчителя до виховної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Ч774(4Укр)76:Ч +
Шифр НБУВ: РА368665

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Іваніків Н.М. 
Принцип краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (20 - 30-ті роки XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Іваніків ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Системно узагальнено суть принципу краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (1920 - 1930-ті рр.). Уточнено дефініцію "принцип краєзнавства" у педагогічній науці. Обгрунтовано тенденції та етапи реалізації краєзнавчого принципу у комплексних навчальних програмах, підручниках і посібниках для початкових шкіл України дослідженого періоду. Розкрито аспект використання даного принципу у позакласній роботі з молодшими школярами зазначеного періоду. Визначено перспективи його застосування у навчальному процесі загальноосвітньої школи I ступеня на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА366899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Войтова Л. В. 
Розвиток шкільного краєзнавства у загальноосвітніх навчальних закладах України (20 - 30-ті рр. XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Войтова ; Ін-т вищ. освіти НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Визначено й обгрунтовано етапи розвитку шкільного краєзнавства, його зміст, форми та методи організації краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів України у 1920 - 1930 рр.: І етап (1920 - 1924 рр.) - становлення шкільного краєзнавства; II етап (1925 - 1929 рр.) - піднесення шкільного краєзнавства; III етап (1930 - 1933 рр.) - згортання розвитку шкільного краєзнавства. Виявлено форми підготовки та перепідготовки вчителів до краєзнавчої роботи у школі. Наведено маловідомі історико-педагогічні матеріали, які розкривають особливості розвитку шкільного краєзнавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА373367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Бугрій В.С. 
Становлення та розвиток системи краєзнавчої роботи в школах Північно-Східної України (20 - 30-ті рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.С. Бугрій ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку системи краєзнавчої роботи у школах Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто соціально-педагогічні умови становлення та розвитку цієї системи. Надано теоретичне та методичне обгрунтування краєзнавчої діяльності учнів. Визначено специфіку та характерні особливості здійснення цього процесу на території досліджуваного регіону. Проаналізовано шкільне краєзнавство в аспекті основних компонент педагогічної системи, а саме: цільового, змістового й організаційно-процесуального. Установлено, що краєзнавча робота шкіл Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. мала певні особливі теоретичні, практичні та соціальні умови, завдяки яким забезпечувалася масовість, творчість і систематичність у вивченні школярами рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА341216

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Бондаренко О.В. 
Формування готовності студентів природничо-географічних факультетів педагогічних університетів до краєзнавчої роботи з учнями: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.В. Бондаренко ; Республ. вищ. навч. закл. "Крим. гуманіт. ун-т" (м. Ялта). — Ялта, 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "готовність до краєзнавчої роботи", конкретизовано зміст, структурні компоненти, показники та рівні сформованості цього складного особистісного утворення як важливої характеристики професіоналізму. Виявлено педагогічні умови й експериментально доведено їх ефективність у формуванні дослідженого феномена. У процесі проведення формувального експерименту апробовано методику, а також теоретично обгрунтовано й впроваджено модель формування готовності студентів природничо-географічних факультетів до краєзнавчої роботи з учнями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч421.385.44 + Д8 р(4УКР)3-25 +
Шифр НБУВ: РА363025

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського