Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (1762)Книжкові видання та компакт-диски (1844)Журнали та продовжувані видання (1003)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч43$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 160
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грицюк В.І. 
Активізація корекційно-виховної роботи в допоміжній школі засобами рухливих ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.І. Грицюк ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив рухливих ігор на розвиток дитячого організму розумово відсталих школярів. Доведено, що на відміну від нормально розвинутих, аномальні діти потребують серйозного вдосконалення мотиваційної, інтелектуальної, зокрема, рухової сфер у зв'язку з наявними у їх статусі незворотними хворобливими процесами, що призводить до зниження навчально-корекційних потенцій розвитку. Особливо сприятливими для таких кумулятивних педагогічних впливів є молодший шкільний вік. На підставі результатів даних досліджень розроблено модель уроків фізичного виховання, загальноосвітнього циклу, позакласних та позашкільних заходів з активним використанням ігрової діяльності розумово відсталих школярів як засобу розвитку та соціалізації за умов сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Шифр НБУВ: РА309310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Шевченко В.М. 
Виникнення і розвиток в Україні спеціальних шкіл для глухонімих у другій половині ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.М. Шевченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз виникнення та розвитку в Україні спеціальних шкіл для глухонімих дітей у другій половині XIX - початку XX ст. Виявлено, проаналізовано та розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови, що вплинули на становлення і розвиток вітчизняної сурдопедагогіки. Проведено науково-теоретичний і порівняльний аналіз та з'ясовано, що спеціальне навчання й виховання дітей з порушеннями слуху в Україні має тривалу, цікаву та повчальну історію. Даний процес виник більше двохсот років тому у вигляді примітивних філантропічно-опікунських установ, у яких знаходили притулок лише поодинокі глухонімі діти. Впродовж XIX - початку XX ст. в Україні відкривалися нові заклади, зміст освіти таких дітей удосконалювався, розширювалася загальноосвітня підготовка, підвищувався рівень роботи школи, здійснювалася підготовка учнів до практичної діяльності. Проте мережа шкільних закладів і надалі не задовольняла наявних потреб, а велика кількість дітей перебувала поза системою спеціальної освіти. На підставі зібраних і опрацьованих джерел, документів, підручників, матеріалів періодичної преси досліджено теоретичні засади діяльності й організації навчально-виховної роботи у спеціальних закладах для глухонімих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА346400

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Рейда К.В. 
Виховання готовності учнів допоміжної школи до праці в системі професійно-трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / К.В. Рейда ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с.: табл. — укp.

Подано визначення поняття "готовність", її складові, критерії та рівні сформованості за різних умов навчання учнів (констатуючий та формуючий експеримент). Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що готовність учнів до майбутньої праці зумовлюється особливостями психічного розвитку та організацією їх професійно-трудового навчання. Зазначено, що розширення дидактичних функцій праці (навчальних, виховних, розвиваючих), інтеграція позакласної та позашкільної роботи трудової спрямованості у систему професійно-трудового навчання, наближення навчальної праці до умов реального виробничого процесу, включення до трудового процесу учнів ділових, ігрових, проблемних і виробничих ситуацій забезпечує більш високий рівень сформованості їх професійної та особистісної готовності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА326466

Рубрики:

      
4.

Хорошайло О.С. 
Виховання духовно-моральних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.С. Хорошайло ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2008. — 20 с. — укp.

Визначено суть поняття "духовно-моральні цінності". Розроблено структурно-функціональну модель виховання даних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями. Систематизовано критерії та рівні їх вихованості. Визначено й обгрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного виховання духовно-моральних цінностей у студентів з особливими потребами. Розроблено систему методів, прийомів, вправ і завдань, які забезпечують результативність виховної діяльності. Розкрито можливості поетапної реалізації основних завдань стосовно виховання духовно-моральних цінностей. На підставі результатів експериментальної роботи доведено ефективність розробленої у процесі дослідження структурно-функціональної моделі виховання даних цінностей у студентів з обмеженими фізичними можливостями за умов Центру духовно-інтелектуального розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352 + Ю937.231 + Ч430.94 +
Шифр НБУВ: РА335229

Рубрики:

      
5.

Ерніязова В.В. 
Виховання молодших школярів з нейротичними ускладненнями: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.В. Ерніязова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми виховання дітей з нейротичними ускладненнями. Вивчено психолого-педагогічні умови забезпечення корекційно-виховного впливу на учнів початкових класів загальноосвітньої школи у процесі позакласної виховної роботи. З'ясовано суть нейротизму як ускладнення розвитку дитини. Визначено та вивчено структурні компоненти чинників його виникнення у дитини (біологічний та мікросоціальний - сімейний і шкільний), а також зумовлені ними прояви нейротизму. Розроблено систему корекційно-виховної роботи з молодшими школярами, спрямовану на усунення у них нейротичних проявів та становлення соціально значущих якостей. Доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч435.3 + Р733.645.093.3-57
Шифр НБУВ: РА326808

Рубрики:

      
6.

Бессарабова О. В. 
Гра як засіб розвитку пізнавальної діяльності у слабозорих дітей: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. В. Бессарабова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку пізнавальної діяльності слабозорих дітей засобами ігор, обгрунтовано й експериментально апробовано його педагогічні умови. Виявлено вплив порушення зору на розвиток пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку. Охарактеризовано рівні розвитку їх пізнавальної діяльності, психомоторних функцій, рухових здібностей. Розроблено експериментальну модель і методику реалізації педагогічних умов розвитку пізнавальної діяльності слабозорих дітей засобами ігор, систему корекційних рухливих ігор і методичні рекомендації до їх застосування. Запропоновано методику діагностування психічних процесів слабозорих дітей за умов ігрової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6
Шифр НБУВ: РА384742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Блеч 
Дидактичні умови забезпечення якості знань з природознавства у розумово відсталих учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Ганна Олександрівна Блеч ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.6
Шифр НБУВ: РА351843

Рубрики:

      
8.

Єракова Л.А. 
Диференційоване фізичне виховання сліпих і слабкозорих школярів в умовах спеціалізованого інтернату: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Л.А. Єракова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Запропоновано метод соціалізації слабкозорих школярів на основі їх залучення до керування навчальним процесом тотально сліпих однокласників на уроках фізичного виховання за умов спеціалізованої школи-інтернату. Адаптовано сучасну технологію фітнесу оздоровчої спрямованості для сліпих і слабкозорих учнів, що підвищує їх мотивацію до занять фізичними вправами. Обгрунтовано технологію початкового етапу навчання руховим діям сліпих і слабкозорих дітей з урахуванням ступеня втрати зору. Відповідно до вимог теорії тестів адаптовано систему оцінки фізичної підготовленості сліпих і слабкозорих школярів. Розроблено практичні рекомендації щодо впровадження диференційованого фізичного виховання сліпих і слабкозорих школярів за умов спеціалізованого інтернату. На підставі аналізу та систематизації сучасних емпіричних досліджень доповнено дані щодо стану здоров'я сліпих і слабкозорих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 +
Шифр НБУВ: РА339488

Рубрики:

      
9.

Шебанова В.І. 
Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / В.І. Шебанова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проаналізовано психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Розглянуто особливості дітей з порушеннями психічного розвитку на підставі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Теоретично обгрунтовано діагностичний інструментарій для виявлення особливостей агресивної поведінки в молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Запропоновано та апробовано методики: "Тест ситуацій" і "Опитувальник форм агресивного реагування". Проаналізовано дані констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії за реактивним типом у паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов'язано з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Р733.64-5 + Ю948.25 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: ДС320700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Манько Н.В. 
Діагностика та корекція мовленнєвого розвитку дітей раннього віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Н.В. Манько ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Запропоновано методику логопедичного обстеження дітей перших років життя. Сформульовано принципи організації логопедичної роботи з даними дітьми. Наведено теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методику корекційно-розвивального навчання дітей раннього віку, складовими якого є тематичне планування та система вправ, виконання яких дозволяє здійснювати корекцію та розвивати мовлення дітей за умов дошкільного освітнього закладу. Застосування розробленої методики підвищує якісний рівень комунікативно-мовленнєвих умінь дітей у процесі розвитку їх імпресивного й експресивного мовлення за умов здійснення адекватної віку та індивідуальним особливостям психофізичного розвитку діагностики рівня сформованості мовленнєвої функції малюків перших років життя та подальшої організації цілеспрямованої корекційно-розвивальної роботи з зазначеними дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА348820

Рубрики:

      
11.

Гарнюк 
Застосування програмно-технічного комплексу "Видима мова" в корекційній роботі з глухими дітьми: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Лариса Григорівна Гарнюк ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.270
Шифр НБУВ: РА350024

      
12.

Демчук С.П. 
Зміст фізичного виховання в соціальній інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років із церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту / С.П. Демчук ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2003. — 22 с. — укp.

Розроблено комплексну (психолого-педагогічної, фізичної та фізіотерапевтичної дії) програму соціальної інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років з церебральним паралічем засобами фізичного виховання. Обгрунтовано можливість ефективного використання засобів фізичного виховання в системі комплексного застосування реабілітаційних заходів для оздоровлення даних школярів і здійснення соціально-педагогічного впливу на них. Виявлено ефективні методи та тести, які дають змогу визначити ступінь впливу розробленої програми на фізичний та психічний стан даних школярів, а також з'ясувати її оздоровчий, реабілітаційний та інтеграційний ефект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ю948.28
Шифр НБУВ: РА325787

Рубрики:

      
13.

Ільченко А.М. 
Ідеї раннього розвитку і вільного виховання дітей з обмеженими розумовими можливостями у педагогічній спадщині М.Монтессорі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.М. Ільченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано становлення особистості М.Монтессорі як педагога-гуманіста освіти дітей з порушенням інтеллекту, визначено основні етапи її науково-педагогічної діяльності. Розглянуто проблему раннього розвитку та вільного виховання дітей, досліджену М.Монтессорі, виявлено психолого-педагогічні умови розв'язання даної проблеми. Розкрито суть і зміст педагогічної діяльності італійського науковця, визначено її внесок в організацію допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку. Описано та теоретично обгрунтовано перспективні шляхи творчого використання педагогічного досвіду М.Монтессорі у практиці сучасної спеціальної школи. На підставі аналізу наукової спадщини М.Монтессорі зазначено, що його педагогічні погляди не втратили своєї актуальності за теперішнього часу. Педагогічна система М.Монтессорі є перспективною для організації інтегрованої (інклюзивної) освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ІТА)-8 Монтессорі, М. + Ч435.2/3 +
Шифр НБУВ: РА348692

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Хмельницька І.В. 
Комп'ютерні системи контролю моторики школярів 7 - 10 років з вадами слуху в програмуванні фізкультурних занять: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання та спорту: 24.00.02 / І.В. Хмельницька ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Вперше на підставі диференційованого та індивідуального підходів обгрунтовано можливості використання комп'ютерного моніторингу моторики під час програмування фізкультурних занять молодших школярів з вадами слуху. Розроблено прикладне програмне забезпечення технології даного моніторингу за допомою автоматизованих систем "БіоВідео" та "Індивід". Визначено взаємозв'язки окремих координаційних здібностей, зокрема, відчуття ритму, орієнтації у просторі, здібностей щодо збереження стійкості пози, із такими психомоторними характеристиками як сенсомоторні реакції, швидкість переключення уваги, зорова пам'ять, стійкість до стомлення, урівноваженість нервових процесів, реакція на об'єкт, що рухається у молодших школярів зі слуховою депривацією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6с51 +
Шифр НБУВ: РА344049

      
15.

Хворова Г.М. 
Комплексна психолого-педагогічна технологія корекції розвитку активності дитини з аутизмом: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Г.М. Хворова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Розроблено складові комплексної технології, зокрема, корекція активності дітей з аутизмом з опорою на рівні побудови рухів М.О. Бернштейна, корекція ігрової активності, корекція активності засобами мистецтва та творчий розвиток, корекція активності засобами музики й інтегративний літній табір. Представлено психолого-педагогічну діагностику, що слугує створенню індивідуальної корекційної програми. Висвітлено шляхи оптимізації взаємодії батьків і дітей з аутизмом. Доведено, що комплексна психолого-педагогічна технологія корекції розвитку комунікативної активності дитини з аутизмом сприяє підвищенню рівня комунікативної активності за мотиваційним, емоційним і діяльнісним критеріями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 + Ю948.29
Шифр НБУВ: РА371699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Дегтяренко Т.М. 
Комплексна система корекційно-реабілітаційної роботи в дошкільному закладі для дітей з порушеннями зору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Т.М. Дегтяренко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

На підставі використання системно-структурного підходу розроблено модель комплексної системи корекційно-реабілітаційної допомоги дітям з порушеннями зору на базі об'єднання зусиль медичних і психолого-педагогічних фахівців з використанням удосконалених та інноваційних технологій підготовки учнів до школи. В результаті тривалої експериментальної апробації розробленої моделі виявлено якісне зростання фізичної, психологічної, пізнавальної та соціальної підготовки дітей до навчання у різних типах загальноосвітніх закладів. Визначено основні умови та принципи реалізації комплексної системи корекційно-реабілітаційної роботи на різних рівнях організації та показано вплив зовнішніх і внутрішніх чинників на її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91 +
Шифр НБУВ: РА339378

Рубрики:

      
17.

Ардобацька 
Корекційна спрямованість дидактичних ігор у формуванні кількісних уявлень в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Катерина Володимирівна Ардобацька ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221
Шифр НБУВ: РА310808

Рубрики:

      
18.

Гвоздецька С.В. 
Корекційна спрямованість занять з фізичного виховання старших дошкільників із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / С.В. Гвоздецька ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Розширено уявлення про особливості фізичного розвитку та сформованість психічних функцій і фізичну підготовленість дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку у порівнянні з нормально розвинутими однолітками. Обгрунтовано методику проведення корекційних занять з фізичного виховання для дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку на базі використання спеціально розроблених методичних прийомів і комплексів коригуючих та ігрових вправ, окремих блоків ігор та естафет, спрямованих на розвиток психічних процесів і фізичних якостей. Експериментально доведено ефективність запропонованої методики корекційних занять з фізичного виховання, яку рекомендовано використовувати у процесі виховної діяльності загальноосвітніх і спеціалізованих дошкільних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.91 +
Шифр НБУВ: РА334858

Рубрики:

      
19.

Куненко 
Корекційна спрямованість музично- естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Олександрівна Куненко ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82
Шифр НБУВ: РА311610

Рубрики:

      
20.

Дмитрієва І.В. 
Корекційні функції естетичного виховання та механізм їх реалізації в старших класах допоміжної школи: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 46 с. — укp.

Досліджено проблему реалізації корекційних функцій естетичного виховання у допоміжній школі. Визначено теоретико-методичні засади естетичного виховання дітей, які потребують корекції розумового розвитку. Наведено результати вивчення й аналізу реального досвіду роботи з такого виховання у навчально-виховному процесі 53-х допоміжних шкіл різних регіонів України. Визначено показники, критерії та рівні особистісно-естетичного розвитку учнів молодших, середніх і старших класів допоміжної школи, показано його вікову динаміку та потенційні можливості. Розроблено й обгрунтовано механізм реалізації корекційних функцій естетичного виховання як спеціально спрямованої системи педагогічного керівництва особистісно-естетичним розвитком учнів і експериментально перевірено його ефективність у старших класах допоміжної школи. Опрацьовано програмно-методичне забезпечення корекційно-спрямованого процесу естетичного виховання учнів VI - IX класів на уроках факультативного курсу "Світ мистецтва".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355 +
Шифр НБУВ: РА366589

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського