Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (374)Книжкові видання та компакт-диски (377)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч435$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грицюк В.І. 
Активізація корекційно-виховної роботи в допоміжній школі засобами рухливих ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.І. Грицюк ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив рухливих ігор на розвиток дитячого організму розумово відсталих школярів. Доведено, що на відміну від нормально розвинутих, аномальні діти потребують серйозного вдосконалення мотиваційної, інтелектуальної, зокрема, рухової сфер у зв'язку з наявними у їх статусі незворотними хворобливими процесами, що призводить до зниження навчально-корекційних потенцій розвитку. Особливо сприятливими для таких кумулятивних педагогічних впливів є молодший шкільний вік. На підставі результатів даних досліджень розроблено модель уроків фізичного виховання, загальноосвітнього циклу, позакласних та позашкільних заходів з активним використанням ігрової діяльності розумово відсталих школярів як засобу розвитку та соціалізації за умов сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Шифр НБУВ: РА309310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Рейда К.В. 
Виховання готовності учнів допоміжної школи до праці в системі професійно-трудового навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / К.В. Рейда ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с.: табл. — укp.

Подано визначення поняття "готовність", її складові, критерії та рівні сформованості за різних умов навчання учнів (констатуючий та формуючий експеримент). Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що готовність учнів до майбутньої праці зумовлюється особливостями психічного розвитку та організацією їх професійно-трудового навчання. Зазначено, що розширення дидактичних функцій праці (навчальних, виховних, розвиваючих), інтеграція позакласної та позашкільної роботи трудової спрямованості у систему професійно-трудового навчання, наближення навчальної праці до умов реального виробничого процесу, включення до трудового процесу учнів ділових, ігрових, проблемних і виробничих ситуацій забезпечує більш високий рівень сформованості їх професійної та особистісної готовності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА326466

Рубрики:

      
3.

Ерніязова В.В. 
Виховання молодших школярів з нейротичними ускладненнями: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.В. Ерніязова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 19 с.: табл. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми виховання дітей з нейротичними ускладненнями. Вивчено психолого-педагогічні умови забезпечення корекційно-виховного впливу на учнів початкових класів загальноосвітньої школи у процесі позакласної виховної роботи. З'ясовано суть нейротизму як ускладнення розвитку дитини. Визначено та вивчено структурні компоненти чинників його виникнення у дитини (біологічний та мікросоціальний - сімейний і шкільний), а також зумовлені ними прояви нейротизму. Розроблено систему корекційно-виховної роботи з молодшими школярами, спрямовану на усунення у них нейротичних проявів та становлення соціально значущих якостей. Доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч435.3 + Р733.645.093.3-57
Шифр НБУВ: РА326808

Рубрики:

      
4.

Блеч 
Дидактичні умови забезпечення якості знань з природознавства у розумово відсталих учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Ганна Олександрівна Блеч ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.6
Шифр НБУВ: РА351843

Рубрики:

      
5.

Шебанова В.І. 
Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / В.І. Шебанова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проаналізовано психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Розглянуто особливості дітей з порушеннями психічного розвитку на підставі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Теоретично обгрунтовано діагностичний інструментарій для виявлення особливостей агресивної поведінки в молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Запропоновано та апробовано методики: "Тест ситуацій" і "Опитувальник форм агресивного реагування". Проаналізовано дані констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії за реактивним типом у паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов'язано з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Р733.64-5 + Ю948.25 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: ДС320700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Ільченко А.М. 
Ідеї раннього розвитку і вільного виховання дітей з обмеженими розумовими можливостями у педагогічній спадщині М.Монтессорі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.М. Ільченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано становлення особистості М.Монтессорі як педагога-гуманіста освіти дітей з порушенням інтеллекту, визначено основні етапи її науково-педагогічної діяльності. Розглянуто проблему раннього розвитку та вільного виховання дітей, досліджену М.Монтессорі, виявлено психолого-педагогічні умови розв'язання даної проблеми. Розкрито суть і зміст педагогічної діяльності італійського науковця, визначено її внесок в організацію допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку. Описано та теоретично обгрунтовано перспективні шляхи творчого використання педагогічного досвіду М.Монтессорі у практиці сучасної спеціальної школи. На підставі аналізу наукової спадщини М.Монтессорі зазначено, що його педагогічні погляди не втратили своєї актуальності за теперішнього часу. Педагогічна система М.Монтессорі є перспективною для організації інтегрованої (інклюзивної) освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ІТА)-8 Монтессорі, М. + Ч435.2/3 +
Шифр НБУВ: РА348692

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Ардобацька 
Корекційна спрямованість дидактичних ігор у формуванні кількісних уявлень в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Катерина Володимирівна Ардобацька ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221
Шифр НБУВ: РА310808

Рубрики:

      
8.

Гвоздецька С.В. 
Корекційна спрямованість занять з фізичного виховання старших дошкільників із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / С.В. Гвоздецька ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Розширено уявлення про особливості фізичного розвитку та сформованість психічних функцій і фізичну підготовленість дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку у порівнянні з нормально розвинутими однолітками. Обгрунтовано методику проведення корекційних занять з фізичного виховання для дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку на базі використання спеціально розроблених методичних прийомів і комплексів коригуючих та ігрових вправ, окремих блоків ігор та естафет, спрямованих на розвиток психічних процесів і фізичних якостей. Експериментально доведено ефективність запропонованої методики корекційних занять з фізичного виховання, яку рекомендовано використовувати у процесі виховної діяльності загальноосвітніх і спеціалізованих дошкільних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.91 +
Шифр НБУВ: РА334858

Рубрики:

      
9.

Дмитрієва І.В. 
Корекційні функції естетичного виховання та механізм їх реалізації в старших класах допоміжної школи: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 46 с. — укp.

Досліджено проблему реалізації корекційних функцій естетичного виховання у допоміжній школі. Визначено теоретико-методичні засади естетичного виховання дітей, які потребують корекції розумового розвитку. Наведено результати вивчення й аналізу реального досвіду роботи з такого виховання у навчально-виховному процесі 53-х допоміжних шкіл різних регіонів України. Визначено показники, критерії та рівні особистісно-естетичного розвитку учнів молодших, середніх і старших класів допоміжної школи, показано його вікову динаміку та потенційні можливості. Розроблено й обгрунтовано механізм реалізації корекційних функцій естетичного виховання як спеціально спрямованої системи педагогічного керівництва особистісно-естетичним розвитком учнів і експериментально перевірено його ефективність у старших класах допоміжної школи. Опрацьовано програмно-методичне забезпечення корекційно-спрямованого процесу естетичного виховання учнів VI - IX класів на уроках факультативного курсу "Світ мистецтва".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355 +
Шифр НБУВ: РА366589

Рубрики:

      
10.

Нізевич О.В. 
Корекція мислення розумово відсталих учнів молодших класів на уроках української мови: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О.В. Нізевич ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено корекційний вплив системи розвивального навчання Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова на подолання вад і подальший розвиток мислення розумово відсталих учнів молодших уласів. Доведено можливість викладення теоретичних знань способом від абстрактного до конкретного, навчання за принципами провідної ролі теоретичних знань, проходження матеріалу швидким темпом. Обгрунтовано методику впровадження розвивального навчання за системою Д.Б. Ельконіна - В.В. Давидова на уроках української мови за умов допоміжної школи та доведено її ефективну роль у корекції мислення розумово відсталих учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 + Ш141.14-917
Шифр НБУВ: РА374871 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Коштур Я.Є. 
Корекція психофізичного розвитку розумово відсталих підлітків засобами плавання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Я.Є. Коштур ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 22 с. — укp.

Здійснено науковий аналіз проблеми корекції порушень у психофізичному розвитку розумово відсталих підлітків із застосуванням засобів плавання. Розроблено комплекс тестових вправ для з'ясування рівня психофізичного розвитку учнів. Обгрунтовано структуру, зміст та методичне забезпечення корекційних занять із плавання для психофізичного розвитку підлітків з розумовою відсталістю. Методика корекційної роботи з розумово відсталими підлітками включала шість розділів (теоретичний, загальна фізична підготовка, початкове навчання плавання, навчання техніки спортивних способів плавання, ігри і розваги у воді, стрибки у воду) та передбачала застосування музики. Доведено ефективність запропонової методики занять із плавання, що дозволяє підвищити рівень корекційно-розвивальної і навчально-виховної роботи з розумово відсталими підлітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 + Р354.11 +
Шифр НБУВ: РА367639

Рубрики:

      
12.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Товстоган В.С. 
Методичне забезпечення професійного відбору у системі трудової підготовки учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.С. Товстоган ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження з проблеми соціально-трудової адаптації випускників допоміжної школи. Розглянуто професійний відбір у системі трудового навчання розумово відсталих учнів як засіб підвищення ефективності підготовки школярів до опанування робітничих професій. Розроблено організаційні форми та методичне забезпечення здійснення професійного відбору в системі трудової підготовки в допоміжній школі. На підставі проведеного аналізу вимог професіограм робітничих професій, які запроваджено в школах, запропоновано комплекс методик для дослідження стану сформованості професійно важливих якостей в учнів. З метою здійснення прогнозу щодо опанування учнями робітничих професій обчислено індекси успішності професійного навчання. Визначено рівні придатності школярів до опанування трудової діяльності. Висвітлено методичні засоби розвитку професійно важливих якостей в учнів. На підставі результатів дослідження відзначено, що для успішного опанування школярами робітничих професій необхідно здійснювати спеціально організований навчальний процес, спрямований на розвиток професійно важливих якостей. Проведено порівняльний аналіз отриманих результатів пролонгованого професійного відбору учнів експериментальних та контрольних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА319441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Лесько О.М. 
Організаційно-методичні основи використання рухливих ігор у фізичному вихованні молодших школярів із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.М. Лесько ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано організаційні та методичні підходи щодо використання рухливих ігор у фізичному вихованні молодших школярів з затримкою психічного розвитку, встановлено їх ефективність. Вперше вивчено стан симпато-адреналової системи у дітей з затримкою психічного розвитку та розроблено програму використанян рухливих ігор у процесі їх фізичного виховання. Доповнено дані про особливості фізичної підготовленості, морфофункціонального розвитку, фізичної працездатності та психічних функцій молодших школярів з затримкою психічного розвитку Львівської області. Обгрунтовано можливості здійснення фізкультурно-педагогічного та оздоровчого впливу на психофізичний і функціональний розвиток учнів засобами фізичної культури, зокрема рухливими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6 +
Шифр НБУВ: РА334332

Рубрики:

      
15.

Легкий О.М. 
Організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в спеціальній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Легкий ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Розглянуто актуальну проблему комп'ютеризації спеціальної шкільної освіти дітей з особливими потребами, їх розвиток шляхом використання в системі корекційного навчання комп'ютера та нових інформаційних технологій навчання. За результатами констатуючого дослідження визначено загальну тенденцію до розгортання процесу комп'ютеризації у спеціальних школах різних типів. Однак відсутність загальних закономірностей, невизначеність організаційно-педагогічних умов використання комп'ютерної техніки призвели до хаотичності даного процесу. Доведено можливість використання комп'ютера та фрагментів навчальних комп'ютерних програм у процесі вивчення учнями спеціальних шкіл предметів природничого циклу (біології, фізики, географії), їх вплив на підвищення якості знань і психічний розвиток учнів. Науково обгрунтовано й апробовано в корекційному навчанні організаційно-педагогічні умови використання комп'ютера в системі роботи спеціальних шкіл-інтернатів різних типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.253
Шифр НБУВ: РА312536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Малюхова 
Особливості конкретизації уявлень слабозорих розумово відсталих учнів про оточуючий світ (на основі їх предметно- практичної діяльності): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Наталія Іванівна Малюхова ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.25 + Ч435.25
Шифр НБУВ: РА311434

Рубрики:

      
17.

Пріданнікова О.М. 
Особливості педагогічного керівництва самовихованням учнів старших класів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Пріданнікова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено засади формування самовиховання підлітків, його теоретичні та методичні засади. Проведено класифікацію методів самовиховання, визначено особливості застосування у роботі з розумово відсталими підлітками. Науково обгрунтовано концепцію поетапного формування їх здатності до самовиховання. Доведено, що така здатність зумовлена певними властивостями, а саме: глибиною, випуклістю "я-образу", прагненням набути позитивних особистісних рис, знаннями та вміннями використовувати засоби самовиховання, саморегуляцією поведінки. Внаслідок цілеспрямованої педагогічної роботи розроблено й експериментально перевірено педагогічну систему керівництва самовихованням розумово відсталих підлітків. За результатом впровадження методики поетапного формування здатності учнів старших класів допоміжної школи до самовиховання виявлено зростання особистісної зрілості учнів та підвищення рівня їх здатності до самовиховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.328 + Ч435.38 +
Шифр НБУВ: РА345215

Рубрики:

      
18.

Левицький В.Е. 
Особливості статево-рольового виховання учнів молодших класів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.Е. Левицький ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше обгрунтовано структурні компоненти (когнітивний, емоційний, поведінковий) статево-рольової вихованості учнів допоміжної школи з метою реалізації їх педагогічного забезпечення у навчально-виховній роботі допоміжних закладів. Встановлено показники, критерії та рівні сформованості досліджуваної якості в учнів молодших класів з вадами інтелекту. Проведено порівняльне вивчення статево-рольового виховання учнів загальноосвітніх і спеціальних шкіл та одержано нові дані про особливості становлення даного процесу в розумово відсталих дітей. Розроблено систему впливу на статево-рольову вихованість молодших школярів з порушеним інтелектом на підставі визначення сутності, компонентів і складових формування гендерного світогляду з урахуванням специфіки виховного процесу в допоміжній школі, сучасних підходів і напрямків вітчизняної спеціальної та гендерної педагогіки. Експериментально підтверджено ефективність запропонованих засобів педагогічного впливу за умови їх правильного використання та дотримання вимог щодо змісту методичних прийомів і організації проведення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.358 +
Шифр НБУВ: РА334812

Рубрики:

      
19.

Татьянчикова І.В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Татьянчикова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

      
20.

Ужченко І.Ю. 
Особливості формування наочно-образного мислення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами конструкторської діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.Ю. Ужченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено особливості процесу формування наочно-образного мислення у дітей з затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку, розроблено й апробовано методики його корекції засобами конструкторської діяльності. Визначено психологічний зміст наочно-образного мислення, проаналізовано передумови, механізми та динаміку його розвитку. Охарактеризовано етапи становлення наочних видів мислення в онтогенезі. Розкрито корекційну роль навчальних занять з конструювання у становленні пізнавальної діяльності дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Визначено рівні сформованості наочно-образного мислення у молодших школярів з даною патологією, виявлено якісні особливості його недостатнього розвитку. Експериментально підтверджено ефективність спеціальної методики поетапного формування наочно-образного мислення засобами конструкторської діяльності у дітей молодшого шкільного віку з затримкою психічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю983.513.02 + Ч435.2 +
Шифр НБУВ: РА358470

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського