Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (488)Книжкові видання та компакт-диски (261)Журнали та продовжувані видання (92)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.22$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Аврамчук Л.А. 
Проблемність навчання як засіб формування продуктивної пізнавальної діяльності студентів аграрного навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.А. Аврамчук ; Нац. аграр. ун-т. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання формування продуктивної пізнавальної діяльності студентів в процесі проблемного навчання. Теоретично обгрунтовано концептуальні підходи до проведення проблемних занять з використанням фундаментального пов'язуючого поняття. Досліджено вплив проблемних занять на формування продуктивної пізнавальної діяльності студентів. Розроблено методику проведення проблемних занять з використанням фундаментального пов'язуючого поняття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.222

Рубрики:

      
2.

Соломко Л.Р. 
Дидактичні умови забезпечення успішності навчання студентів молодших курсів технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Р. Соломко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему забезпечення дидактичних умов, що сприяють успішності навчання студентів молодших курсів упродовж вивчення технічної дисципліни. Розкрито поняття "просування у навчанні" та отримано показники успішного просування студентів у навчанні, а саме, покрокового досягнення успіхів. Визначено дидактичні умови, які обумовлюють успішне навчання студентів. За матеріалами досліджень зроблено теоретико-педагогічне обгрунтування подальшого вдосконалення навчального процесу в закладі вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22
Шифр НБУВ: РА307375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Москалюк В.М. 
Формування творчої активності студентів у навчально-виховному процесі коледжу культури та мистецтв: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Москалюк ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням управління процесом формування творчої активності майбутніх режисерів. Розроблена структура і зміст управлінської діяльності, спрямованої на створення цілісного комплексу умов, які необхідні для забезпечення процесу формування творчої активності майбутніх режисерів: педагогічних, психологічних та організаційних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ330.75р(4УКР)3 + Ч481.220

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Смалько Л.Є. 
Індивідуалізоване навчання в системі підготовки майбутнього педагога у США: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.Є. Смалько ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Наведено і систематизовано концептуальні основи індивідуалізації навчання у вищій школі США, охарактеризовано прикладні моделі їх реалізації в процесі підготовки майбутнього учителя і визначено цілісну систему умов, необхідних для ефективного застосування даних моделей в українській системі вищої освіти. Розкрито структуру та зміст індивідуалізованої системи навчання на основі вивчення теоретичних моделей куррікулуму, який в американській вищій школі являє собою єдність особистісно орієнтованих цілей навчання; змісту навчання, відібраного відповідно до цілей; педагогічних стратегій засвоєння змісту і досягнення цілей навчання та критеріїв оцінки. Обгрунтовано першочергові задвання, які слід вирішити дляб забезпечення ефективного функціонування американських моделей в українських педагогічних вузах і визначено напрями подальших досліджень у сфері індивідуалізації навчального процесу як оптимального шляху вирішення головної вимоги сучасності - підготовки творчої особистості фахівця, здатного до самореалізації та самовдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(7СОЕ) + Ч481.223.7
Шифр НБУВ: РА310288 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Заскалєта С.Г. 
Організація самостійної пізнавальної діяльності студентів сільськогосподарського інституту (за матеріалами вивчення іноземних мов): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.Г. Заскалєта ; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичні основи проблеми, а також обгрунтовано сутність, структуру та рівні готовності студента до організації самостійної пізнавальної діяльності. Проаналізовано інструктивно-методичні матеріали процесу організації самостійної пізнавальної діяльності майбутнього спеціаліста під час вивчення іноземної мови. Визначено системоутворюючі фактори організації самостійної пізнавальної діяльності студентів на практичних заняттях з іноземної мови, а також критерії-показники та рівні ефективності організації самостійної пізнавальної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.0 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА308308 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Собаєва О.В. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів в умовах дистанційного навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Собаєва ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено організацію активної пізнавальної діяльності студентів у дистанційному навчанні, запезпечену комп'ютерними засобами. Розкрито поняття дистанційного навчання, виявлено його позитивні можливості та проблеми впровадження. Обгрунтовано дидактичні особливості використання комп'ютерних засобів. Розроблено та впроваджено у навчальний процес педагогічну технологію дистанційного навчання, спрямовану на активізацію пізнавальної діяльності студентів, що забезпечує активне співробітництво студентів і викладачів у віртуальному навчальному просторі. Розроблено й апробовано діагностичний комплекс критеріїв оцінювання рівня пізнавальної активності студентів за умов дистанційного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ч481.290
Шифр НБУВ: РА316585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Заярна І.М. 
Формування когнітивних структур особистості як проблема педагогічної психології: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Заярна ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Визначено шляхи формування когнітивних структур особистості на вищому етапі навчання в процесі засвоєння концептуальних знань: упорядкування індивідуальної бази декларативних знань з урахуванням внутрішніх закономірностей репрезентації в семантичній пам'яті ментального досвіду; забезпечення "процедуралізації" декларативних знань з опорою на системну пізнавальну парадигму; стимулювання навчальної діяльності на "перекодування" змісту навчальних задач з метою формування відповідних умінь і розвитку навичок. Критерієм оцінки ефективності сформованості когнітивних структур особистості є ступінь їх відповідності когнітивним структурам носія експертного знання. На конкретних прикладах продемонстровано перспективність і доцільність використання моделі інформаційного тезаруса для упорядкування бази декларативних знань і загальних принципів експериментально-генетичного методу для забезпечення формування когнітивних структур особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю940.32
Шифр НБУВ: РА315643 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Семеріков С.О. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів при вивченні чисельних методів у об'єктно-орієнтованій технології програмування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.О. Семеріков ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливість активізації пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення числових методів із застосуванням об'єктно-орієнтованих бібліотек математичних, алгоритмічних і проблемних класів. Розроблено методику вивчення курсу "Числові методи" на фізико-математичних факультетах педагогічних і програмуючих спеціальностях технічних вузів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.022.02 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА314104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Лялюк І.М. 
Формування індивідуального досвіду роз'вязування мислительних задач у студентів вищого педагогічного закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Лялюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено індивідуальний досвід розв'язування розумових задач студентами вищого педагогічного навчального закладу (ВПНЗ). Визначено зміст і структуру індивідуального досвіду сучасних студентів. Вивчено чинники впливу на його розвиток у процесі розв'язання мисленнєвих задач. Побудовано модель вивчення індивідуального досвіду, з'ясовано особливості його структурних компонентів у представників різних курсів і факультетів ВПНЗ та їх залежність від розвитку пізнавальних процесів, зокрема мислення. Апробовано розроблену програму дослідження та розвитку індивідуального досвіду розв'язування розумових задач студентами на основі використання нестандартних форм організації навчання (семінар-дискусія, семінар-діалог, семінар-наукова доповідь, ілюстративне практичне заняття, діагностичний практикум, практика вікового консультування, вправи), доведено її ефективність та можливості практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ю935.131-231.0 + Ю940.3
Шифр НБУВ: РА319134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Давидюк Н.М. 
Психологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.М. Давидюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено, що для активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів необхідне: формування змістовних мотивів навчально-пізнавальної діяльності та професійного самовизначення; використання сучасних концепцій навчання; надання навчальному матеріалу особистісного смислу, що викликає навчально-пізнавальний інтерес у студентів; створення психологічний умов та використання методів і прийомів навчання, які активізують навчальну та пізнавальну активність. Відзначено, що творча пізнавальна діяльність характеризується єдністю мотиваційних, інтелектуальних, процесуальних, емоційно-вольових процесів і формується в навчальному процесі, який є двостороннім і залежить від суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Визначено психологічні та теоретико-методологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА325768

Рубрики:

      
12.

Цехмістрова Г.С. 
Діагностика ефективності навчального процесу у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.С. Цехмістрова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено методику комплексного дослідження діагностики ефективності навчання за двома складовими: діагностики учіння та діагностики викладання. Розвинуто теоретичне обгрунтування їх взаємозв'язку за умов реалізації концепції особистісно-діяльнісного підходу. Доведено ефективність застосування педагогічних інноваційних технологій. Розроблено критерії та методику діагностики якості викладання та організаційно-методичні рекомендації впровадження внутрішньовузівської діагностики навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22
Шифр НБУВ: РА319091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Костишина Г.І. 
Формування навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.І. Костишина ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2003. — 20 с. — укp.

Розкрито суть і структурні компоненти навчально-пізнавальної діяльності студентів, теоретично обгрунтовано модель формування, визначено критерії та рівні її сформованості, запропоновано й експериментально перевірено комплекс педагогічних умов ефективного її формування. Розроблено методику поетапного формування навчально-пізнавальної діяльності майбутніх фахівців у процесі вивчення фундаментальних дисциплін, яка включає комплекс організаційних форм, методів і прийомів навчання. Запропоновано структуру та зміст побудови лабораторно-практичних робіт з фізики, спрямованих на формування навчально-пізнавальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА327850

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Пиндик О.Г. 
Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності студентів вищих навчальних закладів економічного профілю (на матеріалі вивчення іноземної мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Г. Пиндик ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Висвітлено проблеми підвищення пізнавальної активності студентів. Розглянуто та проаналізовано теоретичне та практичне значення розмежування понять пізнавальної активності та пізнавальної діяльності. Розкрито роль самостійної роботи у розвитку пізнавальної активності студентів. Запропоновано методику мимовільного запам'ятовування та показано ефективність мінімаксного методу викладання англійської мови. Проаналізовано значення мовної підготовки у розвитку пізнавальної активності студентів у контексті структурної лінгвістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ш12-913-2
Шифр НБУВ: РА327030

Рубрики:

      
15.

Євдокімова О.О. 
Психологічні умови формування іншомовної текстової діяльності студентів (на матеріалі навчання іноземців): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Євдокімова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 18 с.: рис. — укp.

Запропоновано структурно-функціональну модель текстової діяльності під час роботи з іншомовним текстом, на підставі якої визначено складові ефективного розвитку та функціонування іншомовної текстової діяльності, яку з використанням методології системного підходу представлено як полідетерміновану цілісну систему прийому, створення та опрацювання іншомовної текстової інформації, яка складається з ряду функціональних блоків. Теоретично обгрунтовано та розкрито зміст поняття іншомовної текстової діяльності. Виявлено параметри та запропоновано відповідні методики визначення рівня сформованості психологічної структури іншомовної текстової діяльності з застосуванням структурно-функціональної моделі, експериментально визначено психологічні умови її ефективного формування. Доведено, що головною з таких умов є збільшення інтенсивності функціонування її мнемічного блоку та його зв'язків з іншими функціональними блоками в межах цілісної системи діяльності. Створено розвиваючу методику з формування іншомовної текстової діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА325466

Рубрики:

      
16.

Занюк С.С. 
Психологічні закономірності керування мотивацією учіння студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.С. Занюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що формування мотивації учіння у студентів - це системний процес, зумовлений розвитком стійких мотиваційних утворень (мотивів). Встановлено, що на розвиток мотивації учіння впливають такі фактори: посилення почуття компетентності; формування у студентської молоді здатності до самокерування власною мотивацією; наявність схильності до визначення мети та самореалізації. Проаналізовано психологічні механізми розвитку мотивації учіння: мотиваційне зміщення, наслідування, сенсоутворення, динаміку когнітивного компонента мотивації. Під час проведення психотренінгу встановлено статистично значуще зростання у студентів показників за такими мотивами: саморозвитку, пізнання, соціального престижу, досягнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-723 + Ю949.2с + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА329967

Рубрики:

      
17.

Кириченко Р.В. 
Вплив смислової структури тексту на його розуміння студентами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Кириченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: табл. — укp.

Виявлено провідні чинники, що зумовлюють розуміння текстового повідомлення. Встановлено характер зв'язку між смисловою структурою навчального тексту та його розумінням студентами. На підставі структурно-смислового аналізу навчальних текстів визначено їх семантичні параметри, що зумовлюють повне та глибоке розуміння повідомлення. Виявлено критерії, за якими визначається повнота та глибина розуміння навчального тексту. Запропоновано комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування у студентів прийомів розуміння тексту. Розроблено та апробовано програму їх формування з урахуванням структурно-смислових особливостей повідомлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-232 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА330363

Рубрики:

      
18.

Напрасна О.Б. 
Індивідуально-психологічні особливості когнітивно-стильових характеристик навчальної діяльності студентів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.Б. Напрасна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Удосконалено уявлення про когнітивні стилі та їх місце у пізнавальній діяльності особистості як фактора, що зумовлює специфіку впливу на успішність навчальної діяльності студентів. Вперше розглянуто поєднання їх індивідуально-психологічних особливостей і когнітивно-стильових характеристик. Визначено вплив даного зв'язку на успішнішність навчальної діяльності студентів. Виділено когнітивно-типові профілі особистості, охарактеризовано їх структуру та складові (когнітивно-типологічний і ціннісно-орієнтаційний комплекси). Доведено, що когнітивно-стильова організація особистості тісно пов'язана з індивідуально-психологічними характеристиками і зумовлює кінцевий результат навчальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю937.2 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА334136

Рубрики:

      
19.

Кручек В.А. 
Формування комунікативних умінь студентів вищих аграрних закладів освіти в процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.А. Кручек ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 19 с.: табл. — укp.

Обгрунтовано доцільність проведення системної роботи з формування комунікативних умінь студентів вищих аграрних закладів освіти. Системно проаналізовано основні психолого-педагогічні фактори та умови, що сприяють розвитку даних умінь студентів, оцінено міру їх впливовості. Базуючись на критеріальному підході до визначення рівня сформованості комунікативних умінь, виявлено особливості їх розвитку у студентів-аграрників. Розвинуто положення щодо етапів формування комунікативних умінь, а також розроблено та обгрунтовано теоретичну модель педагогічної технології цього формування у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін. Розкрито суть понять "спілкування", "комунікативна діяльність", "комунікативні вміння" та їх зв'язок, розширено та поглиблено наукові знання про комплекс комунікативних умінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3 + Ч481.22 + Ю953 +
Шифр НБУВ: РА334895

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Некоз І.В. 
Формування пізнавальних інтересів студентів немовних спеціальностей вищих навчальних закладів (на матеріалі вивчення іноземних мов): Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Некоз ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано положення, що система засобів і способів управління формуванням активного, діяльнісного ставлення студентів до мови як засобу спілкування дає змогу управляти власне процесом формування в них пізнавальних інтересів. Розкрито суть поняття "джерела, умови, засоби формування новоутворень у процесі навчання", зокрема стосовно пізнавальних інтересів. Конкретизовано системні зв'язки між даними компонентами. Визначено педагогічні умови формування пізнавальних інтересів студентів до вивчення іноземних мов. Показано їх місце у структурі системних зв'язків джерел, засобів і умов формування даних інтересів. Розроблено методику діагностики рівня їх розвитку, а також модель управління формуванням пізнавальних інтересів студентів за умов модульного навчання. Наведено методичні рекомендації для викладачів іноземних мов для їх формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА331973

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського