Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (488)Книжкові видання та компакт-диски (260)Журнали та продовжувані видання (92)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.22$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Собаєва О.В. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів в умовах дистанційного навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Собаєва ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено організацію активної пізнавальної діяльності студентів у дистанційному навчанні, запезпечену комп'ютерними засобами. Розкрито поняття дистанційного навчання, виявлено його позитивні можливості та проблеми впровадження. Обгрунтовано дидактичні особливості використання комп'ютерних засобів. Розроблено та впроваджено у навчальний процес педагогічну технологію дистанційного навчання, спрямовану на активізацію пізнавальної діяльності студентів, що забезпечує активне співробітництво студентів і викладачів у віртуальному навчальному просторі. Розроблено й апробовано діагностичний комплекс критеріїв оцінювання рівня пізнавальної активності студентів за умов дистанційного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ч481.290
Шифр НБУВ: РА316585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Семеріков С.О. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів при вивченні чисельних методів у об'єктно-орієнтованій технології програмування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.О. Семеріков ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано можливість активізації пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення числових методів із застосуванням об'єктно-орієнтованих бібліотек математичних, алгоритмічних і проблемних класів. Розроблено методику вивчення курсу "Числові методи" на фізико-математичних факультетах педагогічних і програмуючих спеціальностях технічних вузів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.022.02 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА314104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Олексюк О.Є. 
Активізація пізнавальної діяльності студентів у процесі загальнопедагогічної підготовки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Є. Олексюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Уперше обгрунтовано та розроблено концептуальні засади інтеграції знань з матеріалознавства у професійній підготовці майбутніх фахівців швейного виробництва з урахуванням сучасних тенденцій у науці, освіті й виробництві, дидактичну модель навчального предмета "Матеріалознавство швейного виробництва", що визначає структуру та компонентний склад навчального матеріалу, модель інтеграції знань з матеріалознавства з урахуванням професійних вимог до фахівців сучасного швейного виробництва, структурно-навчального процесу. Уточнено рівні реалізації дидактичної інтеграції матеріалозавства та навчальних предметів природничо-наукового циклу, що характеризують ступінь змін інтеграційного змісту та обумовлюються інтеграцією змістового й процесуального компонентів навчання. Розвинуто методи та форми організації навчання учнів ПТНЗ швейного профілю на інтеграційній основі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 р30 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА339924

Рубрики:

      
4.

Шуган Т.Б. 
Вплив різних типів погоди на розумову працездатність студентів залежно від їх рухової активності: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Т.Б. Шуган ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 16 с. — укp.

Розглянуто питання змін рівня розумової працездатності у фізично тренованих і нетренованих практично здорових молодих осіб за різних типів погоди. З'ясовано, що несприятливий тип погоди, якому властивий різкий стрибкоподібний хід метеоелементів, зумовлює суттєві негативні зрушення в процесах сприйняття, уваги, пам'яті, мислення та впливу на психоемоційний стан людини. Значну увагу приділено індивідуальним рисам особи, які акумулюються у понятті "нейротизм". Встановлено, що розумова працездатність емоційно нестійких людей за несприятливих погодних умов зазнає найзначніших коливань. Така ж ситуація простежується в осіб з низьким рівнем успішності в навчанні. Регулярні тренування в спортивних секціях мають позитивний вплив на покращання розумової працездатності за несприятливих метеорологічних ситуацій. Особливо ефективними були заняття, спрямовані на розвиток витривалості. Позитивно позначаються на розумовій працездатності за несприятливих погодних умов ріст спортивного стажу й оптимальна тривалість спортивних занять у тижневому циклі, яка за отриманими даними коливається в межах 6 - 10 годин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА312015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Кириченко Р.В. 
Вплив смислової структури тексту на його розуміння студентами: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р.В. Кириченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: табл. — укp.

Виявлено провідні чинники, що зумовлюють розуміння текстового повідомлення. Встановлено характер зв'язку між смисловою структурою навчального тексту та його розумінням студентами. На підставі структурно-смислового аналізу навчальних текстів визначено їх семантичні параметри, що зумовлюють повне та глибоке розуміння повідомлення. Виявлено критерії, за якими визначається повнота та глибина розуміння навчального тексту. Запропоновано комплекс психолого-педагогічних умов, що забезпечують формування у студентів прийомів розуміння тексту. Розроблено та апробовано програму їх формування з урахуванням структурно-смислових особливостей повідомлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.1-232 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА330363

Рубрики:

      
6.

Соломко Л.Р. 
Дидактичні умови забезпечення успішності навчання студентів молодших курсів технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Р. Соломко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему забезпечення дидактичних умов, що сприяють успішності навчання студентів молодших курсів упродовж вивчення технічної дисципліни. Розкрито поняття "просування у навчанні" та отримано показники успішного просування студентів у навчанні, а саме, покрокового досягнення успіхів. Визначено дидактичні умови, які обумовлюють успішне навчання студентів. За матеріалами досліджень зроблено теоретико-педагогічне обгрунтування подальшого вдосконалення навчального процесу в закладі вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22
Шифр НБУВ: РА307375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Цехмістрова Г.С. 
Діагностика ефективності навчального процесу у вищих навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.С. Цехмістрова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено методику комплексного дослідження діагностики ефективності навчання за двома складовими: діагностики учіння та діагностики викладання. Розвинуто теоретичне обгрунтування їх взаємозв'язку за умов реалізації концепції особистісно-діяльнісного підходу. Доведено ефективність застосування педагогічних інноваційних технологій. Розроблено критерії та методику діагностики якості викладання та організаційно-методичні рекомендації впровадження внутрішньовузівської діагностики навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22
Шифр НБУВ: РА319091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Смалько Л.Є. 
Індивідуалізоване навчання в системі підготовки майбутнього педагога у США: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.Є. Смалько ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Наведено і систематизовано концептуальні основи індивідуалізації навчання у вищій школі США, охарактеризовано прикладні моделі їх реалізації в процесі підготовки майбутнього учителя і визначено цілісну систему умов, необхідних для ефективного застосування даних моделей в українській системі вищої освіти. Розкрито структуру та зміст індивідуалізованої системи навчання на основі вивчення теоретичних моделей куррікулуму, який в американській вищій школі являє собою єдність особистісно орієнтованих цілей навчання; змісту навчання, відібраного відповідно до цілей; педагогічних стратегій засвоєння змісту і досягнення цілей навчання та критеріїв оцінки. Обгрунтовано першочергові задвання, які слід вирішити дляб забезпечення ефективного функціонування американських моделей в українських педагогічних вузах і визначено напрями подальших досліджень у сфері індивідуалізації навчального процесу як оптимального шляху вирішення головної вимоги сучасності - підготовки творчої особистості фахівця, здатного до самореалізації та самовдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(7СОЕ) + Ч481.223.7
Шифр НБУВ: РА310288 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Напрасна О.Б. 
Індивідуально-психологічні особливості когнітивно-стильових характеристик навчальної діяльності студентів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.Б. Напрасна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Удосконалено уявлення про когнітивні стилі та їх місце у пізнавальній діяльності особистості як фактора, що зумовлює специфіку впливу на успішність навчальної діяльності студентів. Вперше розглянуто поєднання їх індивідуально-психологічних особливостей і когнітивно-стильових характеристик. Визначено вплив даного зв'язку на успішнішність навчальної діяльності студентів. Виділено когнітивно-типові профілі особистості, охарактеризовано їх структуру та складові (когнітивно-типологічний і ціннісно-орієнтаційний комплекси). Доведено, що когнітивно-стильова організація особистості тісно пов'язана з індивідуально-психологічними характеристиками і зумовлює кінцевий результат навчальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю937.2 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА334136

Рубрики:

      
10.

Онишко О.Г. 
Методична система розвитку творчих здібностей студентів вищих технічних закладів у процесі навчання інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Онишко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено та проаналізовано стан розробки проблеми формування творчих здібностей студентів ВТНЗ у процесі навчання інформатики. Розроблено компоненти медичної системи розвитку професійно орієнтованих творчих здібностей студентів під час вивчення інформатики за рівнями навчально-пізнавальної діяльності студентів (репродуктивному, творчо-пошуковому). З'ясовано ефективність формування даних здібностей студентів і засвоєння ними теоретичного матеріалу у процесі навчання інформатики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970р3 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА364837

Рубрики:

      
11.

Рудик Я.М. 
Організаційні форми надання вищими навчальними закладами додаткових освітніх послуг обдарованим студентам: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Я.М. Рудик ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми навчання обдарованих студентів у вищих навчальних закладах України за сучасних умов, зокрема надання їм додаткових освітніх послуг з метою підвищення їх навчальних досягнень та якості фахової підготовки. Проаналізовано існуючі організаційні форми надання додаткових освітніх послуг, здійснено їх класифікацію. Розроблено організаційну модель надання вищим навчальним закладам додаткових освітніх послуг обдарованим студентам, основним елементом якої є ідентифікаційно-консультаційний центр. Експериментально встановлено ефективність й обгрунтовано умови впровадження запропонованої моделі у навчально-виховний процес ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА345717

Рубрики:

      
12.

Чухно Л.А. 
Організація навчання обдарованих студентів у вищих технічних навчальних закладах Німеччини: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.А. Чухно ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано умови впровадження у вітчизняну систему вищої технічної освіти організаційної моделі навчання обдарованих студентів у ВТНЗ Німеччини. Проаналізовано нормативно-правову базу навчання студентів у ВНЗ країни. Узагальнено німецькі культурно-освітні традиції диференціації навчального процесу. Висвітлено досвід навчання технічно обдарованих студентів за збагачено-прискореною стратегією навчання. Досліджено вплив освітніх реформ на організацію навчання у ВНЗ Німеччини й України. Обгрунтовано умови ефективного впровадження німецької позитивної практики навчання технічно обдарованих студентів у системі вищої технічної освіти України. Запропоновано використовувати у навчально-виховному процесі ВТНЗ України певних елементів організації навчання обдарованих студентів ВТНЗ Німеччини, зокрема, таких, як вибір предметів для вивчення у межах освітньої програми, робота над науково-дослідними проектами, посилена увага до практичного компонента фахової підготовки, самостійний розподіл вільного часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.220 + Ж.р(4НІМ)3 +
Шифр НБУВ: РА356007

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Заскалєта С.Г. 
Організація самостійної пізнавальної діяльності студентів сільськогосподарського інституту (за матеріалами вивчення іноземних мов): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.Г. Заскалєта ; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено теоретичні основи проблеми, а також обгрунтовано сутність, структуру та рівні готовності студента до організації самостійної пізнавальної діяльності. Проаналізовано інструктивно-методичні матеріали процесу організації самостійної пізнавальної діяльності майбутнього спеціаліста під час вивчення іноземної мови. Визначено системоутворюючі фактори організації самостійної пізнавальної діяльності студентів на практичних заняттях з іноземної мови, а також критерії-показники та рівні ефективності організації самостійної пізнавальної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.0 + Ч481.22
Шифр НБУВ: РА308308 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Островська Н.Д. 
Особистісно-орієнтований підхід у навчанні дисциплін гуманітарного циклу студентів агротехнічного інституту: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Д. Островська ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено й експериментально перевірено педагогічні умови (створення особистісно-орієнтованого середовища, забезпечення внутрішньої професійно-значущої мотивації вивчення дисциплін гуманітарного циклу, урізноманітнення форм навчальних занять, створення ситуацій успіху, врахування індивідуальних особливостей студента) та модель організації особистісно-орієнтованого навчання в контексті гуманізації навчання в агротехнічних інститутах на базі факторів, а саме: теоретичної й організаційно-технологічної підготовки, педагогічних умов, навчально-пізнавальної діяльності студентів. Досліджено рівні самоорганізації студентів (високий, середній, низький). Визначено особливості підготовки студентів агротехнічного інституту з циклу гуманітарних дисциплін (підготовка до роботи за специфічних умов, зумовлених різноманітними формами власності та рівнем знань нормативної та законодавчої бази в аграрній сфері, спрямованість мети навчання на формування у студентів прикладних компетенцій, взаємопов'язаних з майбутньою професійною діяльністю, використання потенційних можливостей дисциплін з історії України та політології для формування світогляду працівника аграрного сектора як свідомого громадянина України).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)3 + Ч481.223.7 +
Шифр НБУВ: РА353489

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Гузалова О.В. 
Педагогічні умови організації творчої діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О.В. Гузалова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблеми організації творчої діяльності студентів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ) у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін. Розкрито сутність понять "творчість", "творча діяльність", "організація творчої діяльності студентів ВТНЗ". Визначено критерії (генерувальний, моделювальний, аналітичний, діяльнісний), показники та рівні успішності творчої діяльності студентів ВТНЗ (креативний, продуктивний, комбінаційний, репродуктивний). Розроблено модель організації творчої діяльності, яка складається з трьох етапів (когнітивно-ознайомлювального, репродуктивно-коригувального та креативно-діяльнісного) та методику діагностики рівнів успішності творчої діяльності студентів ВТНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б. р(4УКР)7-3,022 + Ю945.1-513.1 + Ч481.220
Шифр НБУВ: РА370232 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Резван О.О. 
Педагогічні умови розвитку пізнавальних потреб іноземних студентів у процесі навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.О. Резван ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2008. — 17 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано педагогічні умови розвитку пізнавальних потреб іноземних студентів, якими є забезпечення комфортності навчання, використання адаптованих прийомів педагогічної техніки, формування умінь самостійної роботи. Уточнено сутність пізнавальних потреб та адаптованих прийомів педагогічної техніки стосовно іноземних студентів. Розроблено комплекс завдань (комунікативні вправи, проблемні та диференційовані завдання), спрямованих на розвиток пізнавальних потреб іноземних студентів у процесі навчання. Уточнено показники та рівні сформованості даної якості. Удосконалено засоби та прийоми розвитку пізнавальних потреб іноземних студентів у процесі навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)48 + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА356302

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Пиндик О.Г. 
Педагогічні умови розвитку пізнавальної активності студентів вищих навчальних закладів економічного профілю (на матеріалі вивчення іноземної мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.Г. Пиндик ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Висвітлено проблеми підвищення пізнавальної активності студентів. Розглянуто та проаналізовано теоретичне та практичне значення розмежування понять пізнавальної активності та пізнавальної діяльності. Розкрито роль самостійної роботи у розвитку пізнавальної активності студентів. Запропоновано методику мимовільного запам'ятовування та показано ефективність мінімаксного методу викладання англійської мови. Проаналізовано значення мовної підготовки у розвитку пізнавальної активності студентів у контексті структурної лінгвістики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ш12-913-2
Шифр НБУВ: РА327030

Рубрики:

      
18.

Фурдуй С.Б. 
Педагогічні умови соціалізації обдарованих студентів у вищому навчальному закладі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / С.Б. Фурдуй ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано актуальну проблему соціалізації обдарованих студентів у ВНЗ. Висвітлено напрямки та підходи щодо дослідження обдарованості, охарактеризовано її види, компоненти та сфери прояву, розглянуто концепції, моделі та фактори формування. Запропоновано визначення поняття обдарованості, описано структуру обдарованої особистості. Наведено загальну характеристику складових і джерел соціалізації обдарованої молоді. Розкрито сутність феномену соціалізованості обдарованих студентів, визначено її рівні, критерії та показники сформованості. Розроблено модель і педагогічні умови успішної соціалізації обдарованих студентів, якими є розвиток соціальної активності, творчо спрямована професійна підготовка, стимулювання особистісного розвитку та саморозвитку обдарованих студентів, цілеспрямована педагогічна підтримка та супровід процесу їх соціалізації та створення сприятливого соціально-педагогічного середовища. Розглянуто етапи, функції та принципи соціалізаційної роботи, описано стадії соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч481.220 + С5*148:430 +
Шифр НБУВ: РА368895

Рубрики:

      
19.

Аврамчук Л.А. 
Проблемність навчання як засіб формування продуктивної пізнавальної діяльності студентів аграрного навчального закладу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.А. Аврамчук ; Нац. аграр. ун-т. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Розглянуто питання формування продуктивної пізнавальної діяльності студентів в процесі проблемного навчання. Теоретично обгрунтовано концептуальні підходи до проведення проблемних занять з використанням фундаментального пов'язуючого поняття. Досліджено вплив проблемних занять на формування продуктивної пізнавальної діяльності студентів. Розроблено методику проведення проблемних занять з використанням фундаментального пов'язуючого поняття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.222

Рубрики:

      
20.

Занюк С.С. 
Психологічні закономірності керування мотивацією учіння студентської молоді: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.С. Занюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально доведено, що формування мотивації учіння у студентів - це системний процес, зумовлений розвитком стійких мотиваційних утворень (мотивів). Встановлено, що на розвиток мотивації учіння впливають такі фактори: посилення почуття компетентності; формування у студентської молоді здатності до самокерування власною мотивацією; наявність схильності до визначення мети та самореалізації. Проаналізовано психологічні механізми розвитку мотивації учіння: мотиваційне зміщення, наслідування, сенсоутворення, динаміку когнітивного компонента мотивації. Під час проведення психотренінгу встановлено статистично значуще зростання у студентів показників за такими мотивами: саморозвитку, пізнання, соціального престижу, досягнення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-723 + Ю949.2с + Ч481.22 +
Шифр НБУВ: РА329967

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського