Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (343)Книжкові видання та компакт-диски (425)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч483$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Барибіна О.В. 
Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти в Україні (кінець XIX - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Барибіна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Цілісно висвітлено внесок учених, педагогів, методистів і викладачів-практиків кінця XIX - початку XX ст. у формування інтелектуальних умінь у студентів. Визначено генезу навчально-інтелектуальних умінь у студентів у зарубіжній і вітчизняній історико-педагогічній думці. Виявлено ефективні форми, методи та засоби формування зазначених умінь, які використовувались у практиці вищої школи досліженого періоду. Визначено й охарактеризовано умови, за яких відбувалось дане формування у студентів вищих закладів освіти наприкінці XIX - початку XX ст. Систематизовано історико-педагогічний досвід формування у студентів умінь аналізувати, синтезувати, узагальнювати, порівнювати, зіставляти, обгрунтовувати, виділяти головне, раціонально запам'ятовувати, робити висновки. Досліджено подальший розвиток ідеї формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів у вітчизняній педагогічній літературі та визначено шляхи творчого використання прогресивного досвіду минулого за сучасних умов вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА350460

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Благий 
Студентство Львівського університету в 1900-1914 роках: історико- соціологічний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Б. Благий ; Львів. нац.ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Наведено характеристику студентства Львівського університету, зокрема, відтворено атмосферу, в якій воно виховувалося, місце в структурі вищої школи та історії Галичини в один з визначальних періодів його діяльності. Проаналізовано динаміку чисельності, структуру, національний, соціальний, віросповідний та етносоціальний склад студенства і фактори, що впливали на їх зміну, умови вступу і навчання, навчальні плани та програми, процедуру складання і результати державних екзаменів, стипендіальне забезпечення, матеріально-побутові умови. Охарактеризовано типи, структуру й основні напрями діяльності студентських товариств, студентську пресу, роль студентів у справі українського університету у Львові, суспільно-політичному та громадсько-культурному житті краю і відповідних національних середовищ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР3)52 + Ч481.43 + Т3(4УКР-4ЛВО)5-298 +
Шифр НБУВ: РА326538

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Васильчук Т.В. 
Відновлення та розвиток системи вищої освіти в Україні (1943 - 1950 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Васильчук ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Комплексно висвітлено проблему відновлення та розвитку системи вищої освіти України післявоєнного періоду. Здійснено критичний аналіз історіографії дослідженої проблеми. До наукового обігу введено нові неопубліковані архівні джерела. Розглянуто характерні проблеми післявоєнного відновлення системи вищої освіти республіки. Узагальнено досвід з відродження та нормалізації навчального процесу. З'ясовано внесок науковців вищих навчальних закладів (ВНЗ) до розвитку наукового потенціалу країни. Відтворено характерні риси поступового розвитку зазначеної системи. Вивчено специфіку та засоби суспільно-політичного й ідеологічного виховання студентської молоді у контексті соціально-політичної ситуації в країні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА352237

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Войно-Данчишина О.Л. 
Правове регулювання вищої юридичної освіти та науки в Росії в ХІХ ст. (на матеріалах українських губерній): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.Л. Войно-Данчишина ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено процес правового регулювання вищої юридичної освіти та підготовки наукових кадрів в університетах і ліцеях українських губерній Росії протягом XIX ст. Узагальнено та систематизовано нормативно-правову базу вищої юридичної освіти, охарактеризовано основні етапи її розвитку, пов'язані насамперед зі статутами університетів і ліцеїв. Проаналізовано правове регулювання підготовки та комплектування науково-педагогічних кадрів на юридичних факультетах університетів українських губерній. Виявлено специфіку присудження наукових ступенів з юридичних спеціальностей. Охарактеризовано правове становище Рішельєвського та Ніжинського ліцеїв та визначено специфічні риси навчально-освітнього процесу у даних закладах. Обгрунтовано теоретичні та практичні рекомендації щодо модернізації системи освіти та підготовки наукових кадрів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4РОС)5-621.13 + Х8(4УКР)132.1-1 + Ч483(4РОС)5 + Ч483(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА346533

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Генега Р.Я. 
Студентство міста Львова в Українському національному русі (1944 - 1953): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.Я. Генега ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

На базі матеріалів Архіву Управління служби безпеки України та Львівської області, Державного архіву Львівщини, спогадів і матеріалів преси дослідженого періоду проаналізовано характер соціальних і культурних змін у Львові у 1940-х рр., розвиток вищої освіти у місті, причини опору студентів радянській владі. Висвітлено форми та методи підпільної діяльності українських студентів як частини національного руху. Участь українських студентів у підпільному русі у Львові у повоєнні роки відображено як амбівалентне явище - студентство протистояло радянізаційним процесам і водночас зазнавало їх впливу. На підставі результатів дослідження виявлено підгрунтя та мотиви участі студентів у національному русі, визначено його регіональну специфіку, показано значущість студентського руху опору у контексті загальнонаціональної визвольної боротьби, яка розгорнулася на заході України у другій половині 1940 - 1950-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВ-2Л)6-45 + Ф513(4УКР-4ЛЬВ) + Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА350836

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Довгань К.Г. 
Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.Г. Довгань ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проведено всебічний аналіз широкого кола джерел з історії Київського державного університету (КДУ), документів і матеріалів його діячів (1933 - 1941 рр.). Відзначено, що процес відновлення та становлення КДУ у 1933 - 1941 рр. відбувався за умов оформлення радянських засад системи вищої освіти, згідно з якими університет розглядався не як автономний центр розвитку науки та культури, а як своєрідна "кузня кадрів" і "ділянка ідеологічного фронту". У кінці 1930-х рр. Київський університет перетворився на звичайний радянський вищий учбовий заклад з уніфікованою системою викладання, слухняною професурою та вірним справі побудови соціалістичного суспільства студентством. Науково-педагогічна та громадсько-політична діяльність представників професорсько-викладацького та науково-допоміжного складу, співробітників, студентів і аспірантів Київського університету у 1933 - 9141 рр. відбувалась у контексті наступу влади на інтелігенцію, розгортання репресій щодо неї. Установлення тотального контролю над вищою школою супроводжувалося винищенням її найкращих представників. Політичні репресії проти діячів КДУ у досліджений період були складовою частиною централізаторської політики Кремля, метою якого було створення химерного суспільства "будівничих соціалізму" та побудова уніфікованої тоталітарної держави. Політичні репресії негативно вплинули на розвиток провідного вищого закладу УРСР, внаслідок чого було втрачено ціле покоління талановитих педагогів і науковців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711.9 + Т3(4УКР-2К)61-5 +
Шифр НБУВ: РА356691

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Додонова Г.В. 
Соціокультурна характеристика науково-педагогічних працівників університетів Наддніпрянської України другої половини ХІХ - початку ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Г.В. Додонова ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 20 с. — укp.

Комплексно досліджено соціокультурні особливості (специфічні риси) науково-педагогічних працівників університетів Наддніпрянської України другої половини XIX - початку XX ст. Висвітлено практичні здобутки представників професорсько-викладацьких колективів у суспільному розвитку Наддніпрянської України. Розглянуто зміни у кількісному та якісному складі професорсько-викладацьких колективів університетів Наддніпрянщини. Проаналізовано соціально-економічні умови життя та діяльності наукової інтелігенції. Встановлено соціальний статус науково-педагогічних працівників у суспільстві досліджуваного періоду. Виявлено джерела поповнення наукових кадрів. Визначено освітньо-кваліфікаційний рівень представників науково-педагогічних колективів. Проаналізовано результати науково-педагогічної, навчально-методичної, науково-дослідної роботи професорсько-викладацького складу університетів Наддніпрянщини. Розкрито участь науково-педагогічних працівників Київського, Харківського та Новоросійського університетів у модернізаційних процесах, що відбувалися у різних сферах суспільного життя у пореформену добу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч484(4УКР)п + Т3(4УКР)52-7 +
Шифр НБУВ: РА357169

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Завальнюк О. М. 
Утворення і діяльність державних українських університетів (1917 - 1921 рр.): автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 07.00.01 / О. М. Завальнюк ; НАН України ; Ін-т історії України. — К., 2011. — 32 с. — укp.

Розкрито складові процесу творення та діяльності державних українських університетів. Висвітлено перші спроби українізувати російськомовні упіверситети в Україні, заснування та діяльності Київського народного українського університету, процесу формування та відкриття державних українських університетів, нормативно-правової бази національної університетської освіти, з'ясуванню кадрового потенціалу та студентського контингенту, матеріально-технічної й інформаційної бази нових вишів, освітньої та наукової діяльності українських університетів, проблеми соціального захисту науково-педагогічних, навчально-допоміжних і технічних працівників і студентів, а також місця нових університетів у державотворенні й освітньо-культурному відродженні країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612-7 + Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА384947 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Зеленська Л.Д. 
Проблема формування професійно-педагогічної компетентності вчених вищих навчальних закладів Слобожанщини (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Д. Зеленська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 22 с. — укp.

Досліджено формування професійно-педагогічної компетенції вчених вищих навчальних закладів Слобожанщини кінця XIX - початку XX ст. На основі аналізу історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів визначено соціально-педагогічні фактори, що впливали на формування знань і вмінь педагогів-науковців. Розкрито сутність терміна "компетентність" у педагогічній теорії даного періоду. Охарактеризовано особистісний компонент компетенції викладачів Харківського університету як провідного наукового та навчального центру Слобожанщини. Узагальнено досвід формування та напрями реалізації професійно-педагогічних знань у науково-дослідній, навчально-методичній та просвітницькій діяльності. Накреслено перспективи впровадження прогресивних ідей учених Слобожанщини щодо підвищення професіоналізму викладацьких кадрів за умов практичної роботи сучасних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР5) +
Шифр НБУВ: РА342999

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Зубко О.Є. 
Створення та діяльність українського вищого педагогічного інституту ім. М. Драгоманова у Празі (1923 - 1933 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 09.00.12 / О.Є. Зубко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Досліджено суспільно-політичні, соціально-економічні та соціально-культурні проблеми, що супроводжували процес створення та розгортання діяльності Українського вищого педагогічного інституту (УВПІ) ім. М. Драгоманова в Празі. Розглянуто історичні передумови та причини його виникнення, основні напрями, форми та методи організації навчально-виховного процесу, громадсько-політичну працю викладачів і студентів. Визначено результати роботи УВПІ, проаналізовано причини згортання його діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4ЧЕХ=УК)61 + Ч710.3(4ЧЕХ=УКР)61 + ТЗ(4ЧЕХ=9УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА375121 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Каліна К.Є. 
Моральне виховання студентської молоді на Слобожанщині (кінець XIX - початок XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / К.Є. Каліна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 17 с. — укp.

На підставі аналізу науково-педагогічної літератури, нормативних документів, вивчення теоретичних праць системно досліджено й узагальнено питання морального виховання студентської молоді на Слобожанщині в історичному аспекті. Грунтуючись на аналізі науково-педагогічної, історичної літератури й архівних документів виявлено й обгрунтовано етапи становлення та розвитку питань морального виховання студентської молоді: кінець 1870-х - перша половина 1880-х рр. - етап прогресивного розвитку питань морального виховання студентів; друга половина 1880-х - перша половина 1890-х рр. - етап жорсткого контролю з боку держави за здійсненням питань морального виховання студентів; друга половина 1890-х - початок XX ст. - етап удосконалення питань морального виховання студентства. Узагальнено досвід даного виховання молоді. Проаналізовано вплив науково-дослідницької роботи студентів на формування правильних моральних переконань, принципів та ідеалів. Охарактеризовано моральні вимоги до викладачів ВНЗ та проаналізовано їх вплив на формування особистості з високими моральними якостями. Окреслено перспективи творчого використання досвіду морального виховання за сучасних умов вищої школи. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи, офіційні матеріали, що стосуються дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352 + Ч483(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА358802

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Карасьова О.В. 
Організація самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах Слобожанщини другої половини XIX - початку XX ст.: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.В. Карасьова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Проаналізовано питання організації самостійної роботи студентів у вітчизняній педагогічній думці даного періоду. Розкрито роль самостійної роботи як засобу навчання студентів. Висвітлено внесок провідних педагогів і вчених другої половини ХІХ - початку ХХ ст. у визначення необхідності організації самостійної роботи студентів. Визначено етапи в динаміці ступеня організації самостійної роботи студентів ВНЗ Слобожанщини. Узагальнено форми, методи, засоби, прийоми активізації самостійної роботи студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР5)52 + Ч481.69
Шифр НБУВ: РА372839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Кобченко К.А. 
Київські вищі жіночі курси в контексті боротьби за освіту жінок в Україні (1878 - 1920): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / К.А. Кобченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено історію створення та діяльності Київських вищих жіночих курсів як одного з провідних навчальних закладів університетського типу для жінок в Україні у контексті жіночого руху за право на освіту. Проведено критичний аналіз численних джерел, узагальнено досвід історіографічних розробок з досліджуваної проблеми. Розглянуто процес боротьби за відкриття курсів, організацію їх роботи та її основні складові (діяльність викладацького складу, становлення навчального процесу та викладання). Охарактеризовано склад слухачок, висвітлено процес еволюції прав Київських вищих жіночих курсів, досліджено обсяг та характер викладання українознавчих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)716 + Т3(4УКР-2К)0-297
Шифр НБУВ: РА330966

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Коваленко Л.М. 
Просвітницько-педагогічна діяльність вчених Педагогічного відділу Харківського університету кінця XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Коваленко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 18 с. — укp.

Систематизовано теоретичні надбання та практичний досвід просвітницько-педагогічної діяльності вчених Педагогічного відділу Харківського університету другої половини XIX - початку XX ст. Висвітлено соціокультурні та суспільно-громадські передумови його виникнення, обгрунтовано мету, зміст та особливості просвітницько-педагогічної діяльності вчених університету, досліджено конкретні досягнення та їх безпосередній внесок до розвитку вітчизняної педагогічної науки та практики завдяки науковій, освітній та просвітницько-видавничій діяльності. Виявлено напрями творчого осмислення та використання у практиці сучасної школи просвітницько-педагогічних здобутків учених Педагогічного відділу Харківського університету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР5)52 +
Шифр НБУВ: РА327418

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Коротенко Н. М. 
Університетська освіта в радянській Україні (1933 - 1941 рр): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Н. М. Коротенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Вперше комплексно висвітлено, як самостійну наукову проблему особливості розвитку університетської освіти в УССР у 1933 - 1941 рр. і розкрито невідомі факти з історії відновлення та діяльності університетів. Досліджено маловідомі аспекти відновлення університетів в УСРР, становлення структури університетів, формування професорсько-викладацького складу та студентського контингенту. Розглянуто та проаналізовано особливості навчально-методичної роботи в університетах, визначено основні завдання та методи виховної роботи в університетах. Вперше цілісно розглянуто, проаналізовано та вивчено навчальну, наукову та виховну роботу, що проводилася університетами УРСР у 1933 - 1941 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч483(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА377266 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Котова А.В. 
Організація самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А.В. Котова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних документів, науково-педагогічної літератури, нормативних документів уперше цілісно в широких хронологічних межах досліджено організацію самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX ст. Розкрито сутність, дидактичні цілі, основні функції, принципи, особливості класифікації видів самостійної роботи студентів вітчизняних університетів даного періоду, науково обгрунтовано етапи розвитку ідеї її організації. Узагальнено досвід організації самостійної роботи студентів вітчизняних університетів другої половини XX ст, зокрема, охарактеризовано форми й умови її ефективної організації, особливості діяльності викладача як її керівника. Визначено шляхи реалізації накопиченого досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.286 + Ч483(4УКР)63/64 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА371568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Кряжев П.В. 
Тенденції реформування вищої освіти в країнах Західної Європи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / П.В. Кряжев ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено особливості еволюції, структури вищої освіти країн Західної Європи, чинники впливу на модернізаційні процеси у вищій школі. Виявлено, що тенденції реформування даної освіти у західноєвропейських країнах пов'язувались зі зміною скерованості та стилем законів, на підставі яких вносились зміни у вищу освіту; структурою вищої освіти; підвищенням рівня внутрішнього самоуправління та самоконтролю; децентралізацією управління вищою освітою; зміною процедур фінансування ВНЗ; запровадженням процедур забезпечення якості вищої освіти; оновленням процедур доступу до навчання і зниженням показників відсіву студентів; змінами у галузі фінансової підтримки студентів; модернізацією навчальних курсів; стимулюванням процесів інтернаціоналізації у вищій освіті країн Західної Європи. Здійснено порівняльний аналіз моделей реформування вищої освіти у країнах Західної Європи та в Україні. Запропоновано рекомендації щодо використання позитивного західноєвропейського досвіду щодо реалізації реформ у вищій освіті з урахуванням особливостей і традицій вищої школи України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + Ч483(4)63/64 +
Шифр НБУВ: РА356762

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Куцаєва Т.О. 
Розвиток вищої освіти в УРСР (1965 - 1985 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.О. Куцаєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку, стан і функціонування вищої освіти в УРСР впродовж 1965 - 1985 рр. Базуючись на значному обсязі фактичного матеріалу, досліджено суспільно-політичні, духовні, економічні та соціальні фактори, що вплинули на розвиток вищої освіти як певної суспільної інституції, важливої частини його духовного життя. Виокремлено найбільш суттєві аспекти оформлення матеріально-технічної бази вузів й організації навчально-методичного процесу, зумовлені потребами суспільства та держави щодо рівня підготовки, змісту знань, професійної спрямованості та конкурентоспроможності фахівців вищої кваліфікації. На підставі аналізу й узагальнень наукового доробку провідних навчально-методичних і наукових осередків, якими, завдяки великому людському (науковому) потенціалу, була та є значна частина українських ВУЗів. Установлено тенденції підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації наукових і науково-педагогічних кадрів ВУЗів. Досліджено питання щодо розвитку вузівської науки (науки гуманітарного та прикладного циклів). Висвітлено внесок вищої школи до формування інтелектуального та наукового потенціалу суспільства. Здійснено оцінки ефективності функціонування вищої освіти, її конкурентоспроможності та внеску до сфери української освіти, культури, науки у 1965 - 1985 рр. Розроблено рекомендації щодо перспективних шляхів розвитку сучасної вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА349215

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Майборода В. С. 
Розвиток університетської освіти та науки в Польщі (кінець XX - початок XXI століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. С. Майборода ; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Вперше встановлено, що процес інтеграції вищої освіти та науки як соціальний феномен включає два умовно визначених та обгрунтованих взаємопов'язаних періоди розвитку університетської освіти та науки Польщі в кінці XX та на початку XXI ст. Кожен період визначається об'єктивними соціально-економічними умовами, особливостями розвитку вищої школи як важливого соціального інституту, суб'єктами реалізації мети та завдань розвитку вищої університетської освіти та науки. Розширено джерелознавче поле проблематики: у науковий обіг уведено документи, категорії та терміни, історичні факти, що дозволило поглибити та конкретизувати відомості про тенденції та закономірності розвитку вищої освіти та науки Польщі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4ПОЛ)6
Шифр НБУВ: РА385990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського