Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (90)Книжкові видання та компакт-диски (66)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.511.220$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Яківчук Г. В. 
Виховання творчої особистості майбутнього вчителя музики в процесі вивчення українського музичного фольклору: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Г. В. Яківчук ; Інститут проблем виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)31-3 + Щ313(4УКР)0 р3-3 + Ч489.511.220 + Ю945.1
Шифр НБУВ: РА369642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Гриненко І.В. 
Педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі фахової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Гриненко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів гуманітарного профілю. Здійснено аналіз дослідженої проблеми. Розкрито суть поняття "креативність майбутнього вчителя гуманітарного профілю". Виявлено особливості та структуру його креативності. Розроблено й обгрунтовано модель розвитку креативності майбутнього вчителя та впроваджено в навчальний процес технологію креативного багаторівневого кодування інформації, яка базується на трьох взаємопов'язаних методах інтелект-карт, АбРеСа (згортання смислу тексту) та консепту (розгортання смислової ідеї тексту).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ю945.1 +
Шифр НБУВ: РА355591

Рубрики:

      
3.

Костюченко К. Є. 
Педагогічні умови формування раціонально-критичного мислення у майбутніх учителів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / К. Є. Костюченко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Досліджено проблеми формування готовності майбутніх учителів до раціонально-критичного мислення у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін. Визначено сутність, структуру, критерії, показники та рівні готовності майбутніх учителів до такого мислення, а також теоретично обгрунтовано й експериментально-перевірено педагогічні умови її формування. Розроблено методику діагностики рівня сформованості готовності майбутніх учителів до раціонально-критичного мислення, що передбачає проведення анкетування, виконання тестів, розв'язання педагогічних задач і вирішення навчальних завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 р30 + Ю9 р30 + Ч489.511.220
Шифр НБУВ: РА383741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Радзієвська О.В. 
Проблема творчої активності майбутнього вчителя у педагогічній теорії і практиці (друга половина ХІХ ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.В. Радзієвська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблеми формування творчої активності (ТА) у студентів педагогічних ВНЗ України в конкретний історичний період. Проаналізовано ступінь досліджуваності проблеми, визначено особливості поглядів зарубіжних і вітчизняних педагогів на сутність і процес формування ТА майбутніх учителів у педагогічних ВНЗ України в другій половині XIX ст., визначено етапи формування ТА майбутніх вчителів у досліджуваний період. Охарактеризовано офіційно-нормативну базу формування ТА майбутніх учителів. Виявлено умови ефективності даного процесу в другій половині XIX ст., зокрема, різноманітність форм і методів навчання, посилення ролі та значення особистості викладача та його професійно-педагогічної майстерності в процесі підготовки творчої особистості майбутнього вчителя, використання освітньо-виховного потенціалу навчальної, науково-дослідної роботи. Розкрито шляхи використання набутого досвіду за сучасних умов діяльності педагогічних ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)51 + Ч489.511.220
Шифр НБУВ: РА370647 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Музика О. Я. 
Розвиток творчих здібностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі вивчення фахових дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Я. Музика ; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. — Умань, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку творчих здібностей майбутніх вчителів образотворчого мистецтва в процесі вивчення фахових дисциплін. Доведено актуальність теми, проаналізовано стан її розроблення на теренах вищої педагогічної освіти. Уточнено сутність поняття "розвиток творчих здібностей майбутнього вчителя образотворчого мистецтва" як динамічного неперервного процесу видозміни індивідуальних властивостей й якостей разом із спеціальними образотворчими здібностями, який відбувається у відкритій, цілісній системі його особистості під час активної навчально-творчої діяльності. Виокремлено структурні компоненти, визначено критерії, показники та рівні розвитку зазначених здібностей у студентів. Теоретично обгрунтовано, розроблено й експериментально перевірено технологію розвитку творчих здібностей майбутніх вчителів образотворчого мистецтва та педагогічні умови її реалізації у процесі вивчення фахових дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4УКР)31-3 + Ч489.511.220
Шифр НБУВ: РА385290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Білосевич І. А. 
Розвиток технічного мислення у майбутніх вчителів технологій в процесі вивчення спеціальних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. А. Білосевич ; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т. Шевченка. — Чернігів, 2011. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність розвитку мислення вчителя технології як однієї з найважливіших професійних якостей і необхідної умови його професійної готовності. Проаналізовано концепції розвивального навчання та розкрито особливості організації навчального процесу в межах такого навчання за допомогою системи навчально-пізнавальних задач. Виділені принципи побудови системи задач: поступове зростання їх складності, їх спрямованість на розвиток усіх компонентів технічного мислення, орієнтування задач на сучасні проблеми техніки. Розроблено й експериментально апробовано систему технічних задач, вирішення яких сприяє розвитку технічного мислення майбутніх вчителів трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ж6 р(4УКР)3-2
Шифр НБУВ: РА379050 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Євсєєва О.В. 
Система навчальних завдань як засіб формування вмінь пізнавальної діяльності у студентів природничих факультетів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Євсєєва ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено структуру, зміст, критерії класифікації та властивості системи навчальних завдань як засобу формування вмінь пізнавальної діяльності у студентів природничих факультетів вищих педагогічних навчальних закладів. З'ясовано, що системотрвірним фактором сукупності завдань є усвідомлення діяльнісного та результативного компонентів роботи над завданнями. Уточнено різновиди пізнавальної діяльності студентів, зокрема, перцептивні, репродуктивні, творчі. Конкретизовано дії (навчальні, розумові, інтелектуальні) на засадах яких реалізуються різновиди пізнавальної діяльності та вміння, що утворюються в результаті їх виконання. Розглянуто положення щодо цілей навчання, змісту освіти, навчальних програм, комплексу фахово-базових потреб студентів природничого факультету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3-3 + Ч489.511.220 +
Шифр НБУВ: РА343434

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Акімова О. В. 
Теоретико-методичні засади формування творчого мислення майбутнього вчителя в умовах університетської освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. В. Акімова ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2010. — 43 с. — укp.

Обгрунтовано концепцію формування творчого мислення майбутнього вчителя як теоретико-методичну основу підвищення якості освіти у вищих педагогічних навчальних закладах, яка має три рівні: методологічний, теоретичний, технологічний. Визначено структуру творчого мислення майбутнього вчителя як психолого-педагогічної категорії, яка включає в себе складові: процесуальну й особистісну. Розроблено структурно-функціональну модель формування творчого мислення майбутнього вчителя як педагогічного феномена. Визначено місце творчого мислення в педагогічній діяльності, форми його функціонування, основні функції, психологічний механізм та основні характеристики. Розроблено й експериментально перевірено педагогічну систему розвитку творчого мислення майбутнього вчителя в процесі університетської підготовки на матеріалі вивчення дисциплін педагогічного циклу. Проведено дослідно-експериментальну перевірку авторської модульно-варіантної технології навчання з педагогічних дисциплін і педагогічних умов розвитку творчого мислення майбутнього вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ю935.131.6
Шифр НБУВ: РА370822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Халабузар О.А. 
Формування культури логічного мислення майбутнього вчителя у процесі фахової підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.А. Халабузар ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан розробки проблеми формування культури логічного мислення майбутніх учителів у процесі фахової підготовки у науково-педагогічній літературі. Визначено та теоретично обгрунтовано суть і структуру культури логічного мислення майбутніх учителів, яка є складним особистісним утворенням, що забезпечує розвиток професійного мислення педагога, його культурогенез. Виявлено її сутнісні характеристики. Створено технологію формування даної культури, що містить цільовий, мотиваційний, змістовно-процесуальний і рефлексивний компоненти, критерії та рівні її сформованості. Розроблено методи та форми професійної підготовки учителів у аспекті формування культури логічного мислення. Запропоновано технологію її формування та визначено компоненти. Проведено формувальний експеримент і на підставі одержаних кількісних і якісних показників доведено ефективність розробленої технології та впровадження в навчальний процес спецкурсу "Формування культури логічного мислення".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.220 + Ю935.131.4 +
Шифр НБУВ: РА361118

Рубрики:

      
10.

Ібрагім Ю.С. 
Формування культури розумової праці студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі навчання: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Ю.С. Ібрагім ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Розроблено технологію формування культури розумової праці студентів, якою передбачається врахування зовнішніх і внутрішніх ресурсних можливостей особистості в процесі реалізації підготовчо-організаційного, змістово-процесуального та контрольно-корекційного етапів процесу формування. Конкретизовано компоненти культури розумової праці (спеціальні знання, уміння, якості особистості). Уточнено поняття "культура розумової праці студента" як інтегрованої якості особистості, яка володіє спеціальними знаннями, уміннями, навичками організації цієї праці відповідно до своїх індивідуальних ресурсних можливостей, що забезпечує ефективність пізнавальної діяльності, "розумова праця" та "культура індивіда". Досліджено методи, способи реалізації основних етапів здійснення технології формування культури розумової праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220
Шифр НБУВ: РА374908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Зубрик А.Р. 
Формування продуктивного педагогічного мислення майбутніх учителів гуманітарних дисциплін: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А.Р. Зубрик ; Нац. акад. Держ. прикордонної служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито суть, особливості, структуру продуктивного педагогічного мислення (мотиваційний, емоційний, компетентісний, операційний, результативний компоненти). Визначено рівні його сформованості за конкретизованими критеріями (низький, середній, високий). Обгрунтовано та перевірено ефективність моделі формування продуктивного педагогічного мислення та психолого-педагогічні умови (проектування сприятливого навчального середовища для його формування, впровадження оптимальних методів і форм підготовки фахівця, забезпечення системної мотивації діяльності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін), за яких змодельований процес є результативним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + С. р(4УКР)
Шифр НБУВ: РА375643 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Чорноус В. П. 
Формування творчих здібностей майбутніх вчителів початкової школи в процесі вивчення предметів математичного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. П. Чорноус ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2010. — 20 с. — укp.

З'ясовано сутнісну характеристику базових понять дослідження: "творчість", "творчі здібності", "творча особистість", "творчий потенціал", "формування творчих здібностей", "креативність". Проаналізовано сучасний стан проблеми формування творчих здібностей студентів. Теоретично обгрунтовано модель формування творчих здібностей майбутніх вчителів початкових класів. Визначено її структурні компоненти, критерії, показники та рівні сформованості творчих здібностей студентів. Розроблено й експериментально перевірено педагогічні умови та технологію формування творчих здібностей майбутніх вчителів початкової школи. Впроваджено спецкурс "Народна математика як фактор формування творчого потенціалу особистості".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.220 + В1р1 р
Шифр НБУВ: РА371311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Єсіна Н.О. 
Формування творчих умінь майбутнього вчителя в інтелектуально-ігровій діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.О. Єсіна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування творчих умінь майбутнього вчителя у процесі інтелектуально-ігрової діяльності. Запропоновано визначення понять "творчі уміння", "інтелектуально-ігрова діяльність студентів". Розглянуто способи формування творчих умінь майбутнього вчителя, встановлено критерії оцінювання рівня їх сформованості. Розроблено й експериментально перевірено технологію формування творчих умінь майбутнього вчителя, що складається з таких етапів: мотиваційного (конструювання власних мотивів), організаційно-процесуального (організація власної інтелектуально-ігрової діяльності), змістового (рішення практичних творчих інтелектуально-ігрових завдань) і контрольно-оцінного (педагогічна діагностика результатів власної інтелектуально-ігрової діяльності). Експериментально підтверджено ефективність запропонованої технології формування творчих умінь майбутнього вчителя, показано її позитивний вплив на активізацію творчої діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ч489.511.252.46 +
Шифр НБУВ: РА367298

Рубрики:

      
14.

Столярова Т.О. 
Формування творчої активності майбутнього вчителя трудового навчання в процесі професійної підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.О. Столярова ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2008. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено й апробовано модель формування творчої активності майбутнього вчителя трудового навчання у процесі його професійної підготовки. Визначено комплекс організаційно-педагогічних умов, які забезпечують ефективність формування даного особистісного утворення. Розкрито основні положення про механізми, форми, методи розвитку творчої активності майбутнього вчителя в процесі професійної підготовки. Обгрунтовано цілісну методику формування даної професійно необхідної якості як органічної єдності її компонентів: мотиваційно-цільового, рефлексивно-діагностичного, когнітивно-змістового й операційно-технологічного. Визначено якісні характеристики та критеріальні показники рівнів творчої активності, що забезпечюуть можливість управління процесом професійної підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої моделі формування творчої активності майбутнього вчителя трудового навчання. Основні результати наукового дослідження впроваджено в навчально-виховний процес педагогічних університетів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.511.220 +
Шифр НБУВ: РА357839

Рубрики:

      
15.

Олійник Ю. І. 
Формування творчої особистості майбутніх учителів мистецьких спеціальностей засобами комп'ютерних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ю. І. Олійник ; ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". — К., 2010. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано дидактичні, психолого-педагогічні та методичні умови формування творчої особистості майбутніх вчителів мистецьких спеціальностей у процесі виконання творчих завдань засобами комп'ютерних технологій. З'ясовано умови та засоби її реалізації. Розроблено та реалізовано модель формування творчої особистості засобами комп'ютерних технологій. Виявлено критерії та рівні сформованості творчої особистості студентів мистецьких спеціальностей засобами комп'ютерних технологій навчання. Виокремлено психолого-педагогічні умови забезпечення даної моделі формування творчої особистості майбутніх вчителів мистецьких дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ч489.511.253 + Щ. р(4УКР)3:З97
Шифр НБУВ: РА373864 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Прошкін В.В. 
Формування творчої уяви майбутніх учителів у процесі розв'язання нестандартних математичних задач: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Прошкін ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Уперше обгрунтовано та розроблено систему нестандартних математичних задач, спрямовану на формування творчої уяви майбутніх учителів, виділено педагогічні умови її застосування. Розроблено типологію задач і дидактичні принципи побудови системи задач для формування творчої уяви. Показано залежність між діями, що виконуються під час розв'язання нестандартних задач, та прийомами, ознаками творчої уяви. Виявлено критерії, що визначають рівень сформованості творчої уяви майбутніх учителів. Удосконалено педагогічну технологію її формування, яка передбачає впровадження системи нестандартних математичних задач до практики навчання у вищій школі. Розглянуто питання щодо суті творчої уяви як бази й умови продуктивної навчальної та наукової діяльності майбутніх учителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р(4УКР)21 р3 + Ч489.511.220 +
Шифр НБУВ: РА326266

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Павлюк Р.О. 
Формування умінь майбутніх учителів іноземних мов до творення віртуальної педагогічної взаємодії: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Р.О. Павлюк ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено зміст, методику, модель і педагогічні умови формування умінь майбутніх учителів іноземних мов до творення віртуальної педагогічної взаємодії, визначено критерії їх оцінювання та рівні сформованості. До наукового обігу введено поняття "віртуальне педагогічне середовище", "віртуальна педагогічна взаємодія" та "віртуально-навчальне іншомовне середовище". Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено ефективність розвитку креативного потенціалу майбутніх педагогів шляхом використання тренінгових систем, мистецьких педагогічних та арт-терапевтичних технологій. Доведено, що формування умінь майбутніх учителів іноземних мов до творення віртуальної педагогічної взаємодії може бути ефективним за умови активного розвитку креативно-віртуальних умінь як комплексу креативно-комунікативних умінь (інтелектуальні, емоційні та поведінкові особливості індивіда, які сприяють нестандартному, нешаблонному рішенню ситуацій, що виникають у процесі спілкування, вибору найбільш ефективних стратегій поведінки), віртуальних умінь (навички роботи з комп'ютером, розвитку уяви та фантазії дитини засобами залучення до участі у віртуальному педагогічному процесі), педагогічно-креативні уміння (здатність породжувати нові, унікальні ідеї та реалізовувати власний творчий потенціал, уміння розвивати креативність вихованців, впливати на формування їх особистості засобами мистецтва). Наведено рекомендації щодо удосконалення системи професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземних мов, експериментально підтверджено їх ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220 + Ч314 + Ю945.1 + Ш12-913-1 +
Шифр НБУВ: РА368257

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського