Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (562)Книжкові видання та компакт-диски (509)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.511.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 95
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Галуза Л.Ф. 
Формування миротворчих поглядів студентів педвузів в процесі вивчення іноземної мови: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Ф. Галуза ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. — К., 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.0 + Ч489.511.352.13

Рубрики:

      
2.

Осипець Р.О. 
Виховання національної самосвідомості майбутніх учителів музики в процесі опанування українською народнопісенною культурою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Р.О. Осипець ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі виховання національної самосвідомості майбутніх учителів як складного психічного утворення особистості у процесі опанування українською народнопісенною культурою. Наведено результати ретроспективного аналізу проблеми виховання національної самосвідомості у студентів педагогічних вузів. Обгрунтовано зміст і структуру поняття національної самосвідомості, засоби і особливості її виховання у майбутніх учителів музики. Визначено критерії діагностування розвитку даного поняття у студентів музично-педагогічного факультету педагогічного вузу. Встановлено, що виховання в них національної самосвідомості у навчально-виховному процесі має несистемний характер, що виявляється у недостатньому рівні сформованості особистості майбутнього вчителя з виразними національними характеристиками. Теоретично обгрунтовано можливості української народнопісенної культури у вихованні національної самосвідомості. Дослідно-експериментальним шляхом доведено, що інтенсивне опанування студентами цінностями української народнопісенної культури адекватно впливає на духовне зростання молоді, зокрема, на виховання у неї національної самосвідомості. Наведено методичні рекомендації щодо виховання національної самосвідомості студентів у процесі опанування українською народнопісенною культурою як першоосновою духовного зростання особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)0-4 + Щ310(4УКР)31-3 + Ч489.511.352.13
Шифр НБУВ: РА309834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Андрющенко 
Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів до музично- естетичної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Віктор Павлович Андрющенко ; Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 + Щ31р(4Укр)31
Шифр НБУВ: РА310820

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Побережна Л.Л. 
Розвиток естетичної культури студентів музично-педагогічних факультетів засобами української музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.Л. Побережна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Науково обгрунтовано методичні системи розвитку естетичної культури майбутнього вчителя музики; розроблено компонентний склад естетичної культури, критерії, особливості прояву в педагогічній діяльності. Розкрито можливості українського музичного мистецтва як засобу розвитку естетичної культури особистості. Обгрунтовано і експериментально перевірено педагогічні умови, методику, форми і етапи розвитку естетичної культури студентів у процесі індивідуального музично-виконавського навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 + Щ31р(4УКР)3-34 + Ю817.2
Шифр НБУВ: РА313485 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
5.

Зайцева І.Є. 
Розвиток естетичної культури майбутніх учителів засобами театрального мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.Є. Зайцева ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку естетичної культури майбутніх учителів у історико-педагогічному контексті, розглянуто практичну діяльність вищих педагогічних закладів, визначено сутність і взаємозв'язок педагогічної, естетичної та театральної культур. Проаналізовано поліфункціональну природу і виховний вплив театрального мистецтва на особистість. Уточнено сутність поняття "естетичне виховання засобами театрального мистецтва", його теоретичний та практичний зміст. Обгрунтовано педагогічні умови, критерії, показники рівнів розвитку естетичної культури майбутніх учителів засобами театрального мистецтва в навчально-виховному процесі в педагогічних інститутах та університетах. Запропоновано продуктивну методику розвитку естетичної культури майбутніх вчителів засобами театрального мистецтва як складової професійної підготовки, обгрунтовано доцільність її впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355
Шифр НБУВ: РА315644 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Кузнецова В.Г. 
Формування гуманістичних цінностей у майбутніх вчителів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.Г. Кузнецова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2001. — 20 с. — укp.

Вивчено теоретичні аспекти наукового обгрунтування виникнення, розвитку та сучасний стан проблеми формування гуманістичних цінностей у майбутніх вчителів. Розкрито значення поняття "гуманістичні цінності", розглянуто значення цього поняття, визначено основні тенденції формування гуманістичних цінностей, висвітлено їх взаємодію з гуманітарним світоглядом, духовною діяльністю. Виявлено сутність і рівні сформованості гуманістичних цінностей у майбутніх вчителів та з'ясовано педагогічні умови їх формування. Запропоновано заходи щодо розширення освітнього змісту формування гуманістичних цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352
Шифр НБУВ: РА314201 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Мироненко Т.П. 
Формування громадянської зрілості в майбутніх учителів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.П. Мироненко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено й обгрунтовано необхідність формування громадянської зрілості в майбутніх учителів, визначено її сутність і структуру. Теоретично обгрунтовано проективну модель формування громадянської зрілості, рівні її сформованості у студентів, розроблено методику її діагностики. Експериментально апробовано ефективність запропонованих заходів щодо формування громадянської зрілості в майбутніх вчителів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.13
Шифр НБУВ: РА313453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Гончаренко Л.П. 
Розвиток естетичних смаків майбутніх учителів засобами сучасної інструментальної музики: Автореф. дис. канд... пед. наук: 13.00.04 / Л.П. Гончаренко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2002. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано суть та структуру естетичних смаків студентів, роль традиційної та сучасної інструментальної музики різних видів та жанрів у розвитку смакових уподобань і переваг у музично-естетичній діяльності молоді. Визначено суть педагогічних умов використання сучасної інструментальної музики академічного спрямування, взаємодії різних видів мистецтв в естетичному розвитку студентської молоді. Розроблено рекомендації педагогічним працівникам щодо створення умов ефективного розвитку естетичних смаків вихованців засобами різножанрової палітри музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.23 + Щ315 р(4УКР)31-3
Шифр НБУВ: РА321749

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Романова І.А. 
Формування правової свідомості майбутніх вчителів у процесі навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.А. Романова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано сутність і структуру правової свідомості студентів вищих педагогічних навчальних закладів, а також зв'язок між її окремими компонентами. З'ясовано особливості фронтальних, індивідуальних, групових і колективних форм навчальної діяльності. Розроблено критерії визначення рівнів правової свідомості та виявлено її особливості. Запропоновано та впроваджено до навчального процесу комплекс методів правової освіти та виховання студентів. Установлено, що колективні та групові форми навчальної діяльності мають більший вплив на формування таких елементів правової свідомості студентів, як оцінні судження, правові установки та переконання у порівнянні з індивідуальною формою навчальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.26
Шифр НБУВ: РА318729 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Смікал В.О. 
Формування світоглядної культури майбутнього вчителя засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.О. Смікал ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Наведено підхід щодо розгляду сутності світоглядної культури учителя як інтегральної характеристики ставлення особистості до світу та свого місця у ньому, яка виявляється у різних аспектах професійних відносин. Розроблено концепцію формування даної культури майбутного учителя засобами мистецтва. Визначено сутність і структуру світоглядної культури та вплив мистецтва на її формування. Розглянуто педагогічні умови формування даної культури, а також проаналізовано ефективність впровадження їх у професійну підготовку у педагогічних вищих навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355,2 +
Шифр НБУВ: РА324045

Рубрики:

      
11.

Подрєзов В.А. 
Формування духовної культури майбутнього вчителя засобами музичного мистецтва: Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / В.А. Подрєзов ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Науково обгрунтовано і практично перевірено систему музичної творчої позааудиторної діяльності студентів з формування домінантних компонентів духовної культури майбутнього вчителя: потреби у самовдосконаленні; розвиненості особистісно-змістової сфери; спрямованості творчо-перетворювальної діяльності та сформованості комунікативної культури особистості. Для формування духовної культури майбутнього вчителя засобами музичного мистецтва було розроблено макро- і мікротехнологію цього процесу, творчі завдання, а також відповідні педагогічні умови. В результаті проведеної експериментальної роботи доведено ефективність впливу музичного мистецтва на формування духовної культури майбутнього вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР) + Ч489.511.355.23 +
Шифр НБУВ: РА327815

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Гевко О.І. 
Національно-патріотичне виховання студентів вищих педагогічних закладів засобами декоративно-ужиткового мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.І. Гевко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови та методику формування національно-патріотичних рис засобами декоративно-ужиткового мистецтва в студентів вищих педагогічних закладів, розроблено критерії та показники, які об'єктивно характеризують рівень набутих студентами знань, умінь, навичок у галузі даного мистецтва, національно-патріотичної вихованості. На підставі наведених даних показано ефективність впровадження експериментальної системи виховання студентів засобами декоративно-ужиткового мистецтва. Обгрунтовано результативність комбінованої моделі навчання, яка цілеспрямована на формування соціально активної, діяльної, гуманістичної особистості студента з високими почуттями патріотизму та громадянського обов'язку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352.13 +
Шифр НБУВ: РА327401

Рубрики:

      
13.

Швирка В.М. 
Естетичне виховання майбутнього вчителя-філолога засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Швирка ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні основи естетичного виховання студентів-філологів, його сутність. Визначено компоненти, критерії та рівні сформованості естетичної вихованості. Обгрунтовано принципи, критерії добору видів мистецтва для естетичного виховання майбутніх учителів-філологів. Доведено, що концептуальна ідея, що розв'язує дану проблему, сприяє створенню системи естетичного виховання засобами мистецтва, яка поєднує освіту та виховання, процеси самовиховання та самостійної художньої творчості, а також науково-дослідницьку діяльність студентів. Зазначено, що вона реалізується поетапно(І - "Бакалаврат", ІІ - "Спеціаліст", ІІІ - "Магістратура"). Теоретично обгрунтовано та експериментально апробовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність дії системи естетичного виховання майбутніх учителів-філологів. Рекомендовано до використання у навчально-виховному процесі програми інтегрованих курсів і спеціальні форми позааудиторної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.п/р + Ч489.511.355.23 +
Шифр НБУВ: РА324245

Рубрики:

      
14.

Антонова Н.О. 
Ціннісні орієнтації у системі особистісних якостей студентів вищого педагогічного навчального закладу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Антонова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2003. — 16 с. — укp.

Розкрито ієрархічну структуру та динаміку рангових структур термінальних та інструментальних цінностей студентів різних факультетів вищого педагогічного навчального закладу. Зазначено, що розроблена класифікація цінностей допомогла визначити розходження в життєвій спрямованості студентів різних факультетів. Виявлено взаємозв'язки між ціннісними орієнтаціями та іншими особистісними якостями (спрямованістю та властивостями особистості, визначеними за методикою Р.Кеттелла, типом акцентуацій, характеру та рівнем суб'єктивного контролю). Доведено, що врахування виявлених закономірностей має сприяти здійсненню диференційованого підходу щодо формування особистості майбутнього учителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю937.4 + Ч489.511.352 +
Шифр НБУВ: РА325398

Рубрики:

      
15.

Гамрецька Г.С. 
Становлення історіософського світобачення майбутнього педагога: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Г.С. Гамрецька ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Аргументовано положення, що історіософська складова як елемент світоглядної підготовки передбачає процес освоєння та осягнення майбутніми вчителями тенденцій розвитку історичної дійсності, формування соціальної самоідентичності, залучення їх до системи цінностей, норм і відносин суспільства, формування певних соціальних якостей як компонент професійного потенціалу педагогів. Досліджено суть світоглядної підготовки майбутнього педагога на різних етапах розвитку українського суспільства (періоду Визвольних змагань 1917 - 1920 рр., торжества марксизму-ленінізму 1920 - 1990 рр. та періоду системної трансформації суспільства - з 1991 р.), установлено її детермінованість соціально-політичним контекстом та панівною державною ідеологією. На підставі аналізу емпіричного матеріалу виявлено факт панування у вищій педагогічній школі гностичного підходу до підготовки фахівця та обгрунтовано важливість переходу до рефлексивно-креативного компетентнісного знання, яке має забезпечувати становлення вчителя як суб'єкта цілісної педагогічної діяльності. Визначено зміст історіософської підготовки майбутнього педагога за умови сучасних докорінних соціокультурних трансформацій, науково обгрунтовано її гностичну, аксіологічну та праксіологічну складові, єдність яких сприяє узгодженню суперечностей формування наукобіжного та наукоцентричного різновидів філософського історичного світогляду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0 в01 + Ч489.511.350 +
Шифр НБУВ: РА334881

Рубрики:

      
16.

Одарій В.В. 
Підготовка майбутніх педагогів до правового забезпечення професійної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Одарій ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського (м.Одеса). — О., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано ефективні умови, зміст і методику підготовки майбутніх педагогів до правового забезпечення професійної діяльності. Визначено її структуру та ознаки прояву, критерії оцінки та рівні сформованості. Уточнено зміст поняття "правова культура професійної діяльності педагога". Розроблено спецкурс "Правові основи професійної діяльності педагога", який містить рольові ігри й інтерактивні вправи, що забезпечує ефективне формування у майбутніх вчителів правової культури професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.352.26 + Х002.03:ч +
Шифр НБУВ: РА336225

Рубрики:

      
17.

Свещинська Н.В. 
Формування ціннісних орієнтацій майбутніх учителів засобами сучасної фортепіанної музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Свещинська ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено можливості формування ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів засобами сучасної фортепіанної музики. Розкрито зміст і структуру ціннісних орієнтацій, які визначено як відносно стійку систему фіксованих установок, обумовлених певними цінностями, проявом яких є здатність особистості розуміти, оцінювати та адекватно переживати явища дійсності та мистецтва. Експериментально визначено та перевірено педагогічні умови формування ціннісних орієнтацій студентів у процесі музичного навчання та виховання. Визначено структурні компоненти, критерії та рівні сформованості ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів у сфері музичного мистецтва. Вперше розроблено, апробовано та впроваджено у практику навчальної діяльності ВНЗ педагогічну модель формування ціннісних орієнтацій майбутніх учителів засобами сучасної фортепіанної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355.231 + Щ31 р(4УКР)31-3 + Щ315.42-03(0)6 +
Шифр НБУВ: РА340187

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Сидоренко Н.І. 
Розвиток усвідомленої саморегуляції довільної активності майбутніх вчителів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.І. Сидоренко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2005. — 18 с. — укp.

Вивчено регуляторну специфіку властивостей особистості майбутніх вчителів та виявлено шляхи формування усвідомленої саморегуляції їх довільної активності. Саморегуляцію довільної активності майбутніми вчителями розглянуто як процес ініціації, побудови, підтримки та управління майбутніми вчителями всіма видами та формами зовнішньої та внутрішньої активності, спрямованими на досягнення навчально-професійних цілей, яка забезпечується розвитком в особистості таких психологічних механізмів, як планування та програмування навчально-професійної діяльності, створення суб'єктивної моделі значущих умов її здійснення, розробка суб'єктивних критеріїв досягнення мети діяльності, здійснення контролю та оцінки реальних результатів, прийняття рішення про корекцію системи саморегулювання. Здійснено емпіричне дослідження та встановлено відмінності у прояві усвідомленої саморегуляції довільної активності у студентів-педагогів, яка має прояв у суттєвому зростанні рівня всіх регуляторних процесів та регуляторно-особистісних властивостей протягом перших трьох років навчання професійним знанням та подальшій їх стабілізації у наступні роки. Виявлено специфічні особливості особистості, притаманні студентам з різним рівнем саморегуляції, а саме: інтернальність, емоційна стійкість, стриманість, ініціативність, схильність приховувати свої почуття у студентів з високим її рівнем; екстернальність, безініціативність, недостатній самоконтроль, соціабельність та залежність від групи студентів з низьким рівнем саморегуляції. Розроблено цілісну систему розвитку усвідомленої саморегуляції довільної активності студентів-педагогів, спрямовану на вдосконалення регуляторних процесів та створення умов для розвитку властивостей особистості, що сприяють саморегуляції (регуляторної гнучкості, самостійності, емоційної стійкості, емпатії, ініціативності, самоконтролю, інтернальності). Зазначено, що внаслідок апробації зазначеної системи виявлено позитивні зміни у саморегуляції своєї діяльності студентами-педагогами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю936.1-355.2 + Ч489.511.328 +
Шифр НБУВ: РА340774

Рубрики:

      
19.

Кір'ян М.М. 
Формування естетичних почуттів у майбутнього вчителя комплексом мистецтв у процесі навчальної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.М. Кір'ян ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

Розвинуто визначення суті поняття естетичних почуттів. Розроблено й запропоновано систему щодо формування даних почуттів майбутніх учителів, реалізовану у теоретичній моделі: систематизовано критерії відбору художніх творів. Визначено й обгрунтовано психолого-педагогічні умови ефективного застосування комплексу мистецтв у навчальній діяльності. Розроблено систему методів, прийомів, вправ і завдань, які забезпечують результативність діяльності студентів. Розкрито можливості поетапної реалізації основних завдань з формування естетичних почуттів. Модифіковано програму інтегрованого курсу теорії й історії педагогіки з метою їх формування та творчого розвитку студентів. Розроблено модель формування естетичних почуттів у майбутніх учителів на базі комплексу мистецтв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.355 +
Шифр НБУВ: РА340866

Рубрики:

      
20.

Гуренко О.І. 
Формування етнокультурної компетентності студентів педагогічного університету в умовах поліетнічного середовища: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.І. Гуренко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше науково обгрунтовано модель етнокультурної компетентності майбутнього педагога та технологію її формування у студентів педагогічного університету. Розкрито зміст і структуру етнокультурної компетентності педагогів, які мають працювати у поліетнічному середовищі. Визначено критерії, показники та рівні сформованості даної компетентності у студентів педагогічного університету. Розвинуто традиційні та виявлено нові активні форми та методи загальнопедагогічної та методичної підготовки майбутніх педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.352 +
Шифр НБУВ: РА339367

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського