Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (31)Реферативна база даних (211)Книжкові видання та компакт-диски (572)Журнали та продовжувані видання (324)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ318$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Шегда Л. В. 
Жанрово-стилістичні особливості української пісенно-хорової музики для дітей (на матеріалі творчості Л. Дичко і Б. Фільц): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. В. Шегда ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. — О., 2010. — 17 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку української пісенно-хорової музики для дітей. Проаналізовано й узагальнено тематику, образність, окреслено жанрові та стилістичні напрями музичних творів для дітей, написані упродовж XX ст. в контексті загальних тенденцій української музичної творчості. Виявлено основні тенденції у формуванні нових підходів до музичної творчості для дітей останньої третини XX ст. Визначено механізми структурування й особливості драматургії пісенно-хорових циклів і кантат для дітей порівняно з типологічними атрибутами дорослої музики, а також означено фактори жанрово-стилістичної змінності традиційних моделей пісенно-хорових циклів і кантат для дітей на підставі творів Л. Дичко та Б. Фільц.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.83(4УКР)-4 + Щ314.1-03(4УКР)6-81
Шифр НБУВ: РА376131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Шевчук О.Ю. 
Київський наспів у контексті церковно-монодичного співу України та Білорусії XVII-XVIII ст. (джерела, жанри, риси стилістики): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.Ю. Шевчук ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація присвячена розгляду піснеспівів із назвою "київського наспіву" (КН) у контексті церковно-монодичного співу XVII-XVIII ст. в Україні й Білорусії. Вперше в музичному музикознавстві КН постає в багатоманітності його зв'язків, встановлених на різних рівнях існування співочого мистецтва - у контексті ірмолою, у жанровій системі піснеспівів та в умовах багатонаспівності. Досліджена структура ірмолою під кутом зору розміщення у ньому місцевих наспівів, встановлена хронологія надання назви КН різним співам протягом XVI-XVII ст. Суттєво оновлена методика жанрового аналізу співів, систематизовано критерії церковно-співочого жанру, а також визначені жанри всіх КН. Уперше розроблена типологія видів багатонаспівності; розкрито риси стилістики КН через зіставлення його з іншими наспівами. Дослідження підтверджує формування КН (Обиход) у XVI ст. після прийняття на Русі Єрусалимського Уставу й надання назви КН у XVII-XVIII ст. лише традиційним вітчизняним співам православної генези з метою їхнього відмежування від піснеспівів іншого походження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)3-44 + Щ318.9

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Шевченко О.Г. 
Українська популярна музика: витоки та проблематика (1920 - 1990 рр.): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / О.Г. Шевченко ; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Виявлено джерела української популярної музики, зокрема, джаз, масова пісня й українська естрадна пісня. Зазначено, що витоки та стильова специфіка української популярної музики, що синтезують ознаки інших пластів музичного мистецтва в цілому разом утворюють нову якість як основу формування комплексу художніх прийомів і обумовлюють його подальший розвиток. Проаналізовано, що історія розвитку української популярної музики за умов шоу-бізнесу свідчить про пошуки провідних музикантів в напрямку стилю, стилістики, якості звуку, синтезу різноманітних музичних напрямків, впровадження фольклору в сучасну популярну музику. Встановлено, що використання даного методу в аналізі стану української популярної музики дає змогу окреслити широкий діапазон перспективних напрямків в майбутньому та спрогнозувати динаміку її розвитку, що відбувається за умов переходу України до ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313.(4УКР)6 + Щ318.5(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА371692 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Хижко 
Формування навичок естрадно-джазового музикування у студентів музичних училищ: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Олександр Вікторович Хижко ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 21 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.53р(4УКР)23-3 + Щ364.1р(4УКР)23-3
Шифр НБУВ: РА366283

Географічні рубрики:

      
5.

Устименко-Косоріч 
Масова музика як атрибут молодіжної культури середини ХХ століття: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / О.А. Устименко-Косоріч ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Відзначено, що соціальні та культурні зміни зумовлені відмінними від попередніх століть якостями художнього мислення, вплинули на культуру сьогодення. Доведено, що масова музика є потужним музичним і соціальним явищем, яке відобаражає художню суть певного часу, а саме - осмислення негативних тенденцій дійсності та суперечностей духовного стану молоді середини XX ст. Зауважено, що кульмінаційним етапом розвитку масової музики є рок - складне, внутрішньосуперечливе явище культури. Формування масової музики, що відбувалося в середині XX ст., у період суттєвих зрушень у сфері соціальних відносин, пов'язано з соціальним середовищем. Визначено роль масової музики у культурному житті молоді середини XX ст. Увагу приділено питанню мислення молоді 1950 - 1960-х рр., якому притаманні суто музичні настановлення, виражені у примітивних ритмізованих фестивально-карнавальних акціях. Цей факт актуалізує інструментальний чинник музичної культури, який спричинив подальший динамічний розвиток камерно-інструментальної музики у розважальному та серйозному напрямках.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.171 + Щ318.5(0)6 + Ю6*671.1*423.122 +
Шифр НБУВ: РА360829

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Тормахова В.М. 
Українська естрадна музика і фольклор: взаємопроникнення і синтез: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / В.М. Тормахова ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Проаналізовано різноманітні форми взаємопроникнення та синтезу автентичного фольклору й естрадної музичної культури України (стилі рок, поп-музика та джаз). Розкрито зміст основних понять, пов'язаних з музичними стилями, що складають естрадну масову музику. Досліджено історію виникнення та розвитку естрадної музики. Показано значення синтезу та взаємопроникнення фольклору та естрадної музики, що є результатом поширення світового напрямку World Music та загальної тенденції глобалізації. Виявлено особливості розвитку сучасної естрадної музики на Україні. Розглянуто характерні риси фольклору, що використовуються в українській естрадній музиці. Визначено основні типологічні характеристики синтезу фольклору й естрадної музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ364.13(4УКР)0 + Щ318.5 +
Шифр НБУВ: РА349740

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Тищенко О. В. 
Літургія в українській музиці кінця XX - початку XXI ст. (до проблеми співвідношення обряду і жанру): автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Тищенко ; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему жанрового визначення літургії на прикладі творчості сучасних українських композиторів. Описано та систематизовано авторські літургічні твори рубежу ХХ - ХХІ ст. В основі даної класифікації лежить можливість функціонального використання авторської музики у богослужінні залежно від ступеня слідування канону обряду та від вибраної композиційної моделі, що склалася у композиторській практиці протягом історико-культурного процесу. Таким чином виділяються літургії, що: зорієнтовані на богослужебне використання, відтворюють модель обряду, написані по жанровій моделі, створені за власною авторською моделлю. Розглянуто феномени обряду та жанру з метою виявлення відмінностей богослужебної та концертної літургій. Вперше проаналізовано літургічні твори українських композиторів: архієпископа Іонафана (Єлецьких), Р. Гурко, О. Козаренка, В. Камінського, Р. І. Дрозда Ц о. М. Б. Дрозда, Є. Станковича, М. Скорика, М. Шуха, В. Степурка, В. Сильвестрова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)64:Э + Щ318.93(4УКР)64-4 + Э370.9(4УКР)-503.181
Шифр НБУВ: РА382318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Тимощук О. Є. 
Фортепіанні цикли для дітей у творчості українських композиторів: образно-художній аспект: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. Є. Тимощук ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2011 — укp.

Розглянуто особливості фортепіанних циклів для дитячого виконання композиторів-"пасіонаріїв" українського музичного мистецтва. Вперше у вітчизняному музикознавстві проаналізовано фортепіанні твори українських композиторів для юних виконавців у контексті розвитку виконавського репертуару. Висвітлено ретроспективну періодизацію творчості українських композиторів у цій галузі. Розкрито основні тенденції у модифікації нових підходів українських композиторів XX ст. до створення фортепіанних циклів для дитячого виконання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.42-03(4УКР)-81 + Щ318.83(4УКР)-81
Шифр НБУВ: РА377896 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
9.

Снитіна В.О. 
Церковна музика в культурі України другої половини XVII - XVIII ст.: автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / В.О. Снитіна ; Київ. нац. ун-т культури та мистецтв. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Зазначено, що на відміну від давньоруської церковної монодії партесній музиці притаманна динамічність і контрасність, що справляли потужний вплив на емоційну сферу слухачів. Визначено атрибутивну специфіку православної церковної музики даної історичної доби. Розглянуто тенденції розвитку нового класичного стилю в українській церковній музиці другої половини XVIII ст. Доведено, що українська церковна музика не поступалася духовним концертам видатних тогочасних західноєвропейських композиторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)4
Шифр НБУВ: РА372058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
10.

Сиротинська Н.І. 
Вибрані осмогласні жанри української сакральної монодії: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.І. Сиротинська ; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2004. — 16 с. — укp.

На базі великого джерельного матеріалу осмогласних жанрів української монодії досліджено вибрані осмогласні цикли, що дає змогу виявити особливості адаптаційних процесів засвоєння візантійської осмогласної системи. Висвітлено тенденції, які спричинили утворення національного типу співочого нотолінійного збірника - Ірмологіона, на прикладі якого виявлено поступове увердження власне гласового структурного типу, який з'явився на початку XVII ст. і швидко став переважаючим. Проаналізовано інципітні списки 28-ми рукописів та виявлено дивовижну стабільність мелодики та звуковисотних рівнів піснеспівів кожного гласу у межах циклу. Зроблено висновок щодо незвичайно великої наявності усної співочої практики в усіх регіонах України, а також присутності глибокої теологічної базової основи розрізнених у часі написань. Зазначено, що такий феномен української осмогласної монодії потребує використання нового методу дослідження - комплексного богословсько-літургічного та мелодичного аналізу. Здійснено різноаспектне вивчення вибраних осмогласних жанрів догматиків, степенних - антифонів та воскресних ірмосів та показано формування в українському сакральному співочому мистецтві нового типу внутрішньогласових співвідношень, що демонструє високий рівень національної духовної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)4 + Щ318.9(4УКР)4 +
Шифр НБУВ: РА334381

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Середа Н.В. 
Жанровий канон Православної Літургії (на матеріалі Літургій українських та російських композиторів кінця XIX - початку XX століть): Автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Н.В. Середа ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Розглянуто та систематизовано інформацію про центральне богослужіння християнської церкви - Літургію в історичному, догматичному, обрядовому та символічному аспектах. Запропоновано модель жанрового канону Літургії у контексті богослужіння, виявлено його системну, ієрархічну природу. Розроблено синтетичний підхід щодо вивчення творів церковної музики, відповідний алгоритм і методику їх дослідження. Наведено типологічні схеми, які відповідають кожному рівню драматургії Літургії і наочно представляють рельєф драматургічних шарів. Зазначено, що в авторських Літургіях схеми дозволяють чітко виявити міру дотримання канонічних норм жанру. Здійснено переклад з київської квадратної до сучасної нотації обіходних піснеспівів Літургії знаменного та київського розспівів. Виконано комплексний аналіз піснеспівів і циклу в цілому Літургії монодичної традиції - знаменного і київського розспівів і ряду авторських Літургій українських і російських композиторів межі XIX - XX ст. Проведено порівняльне дослідження жанрового канону (моделі, матриці) та його практичного втілення у конкретних творах, виявлено міру збереження канонічних і нормативних ознак, розглянуто співвідношення канонічних та індивідуальних рис в організації цілого.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318,9 + Щ313(4УКР)53-81 + Щ313(4РОС)53-81 + Э372-503.181 +
Шифр НБУВ: РА332628

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Радковська Л.М. 
Формування музичного сприйняття у студентів вищих мистецьких навчальних закладів засобами духовної музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Радковська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено й обгрунтовано педагогічну технологію формування музичного сприйняття у студентів вищих мистецьких навчальних закладів засобами духовної музики. Розкрито зміст і структуру музичного сприйняття, визначено його роль у навчально-виховній роботі. Теоретично розроблено та систематизовано комплекс засобів духовної музики, спрямованих на реалізацію запропонованої технології. Установлено критерії, показники та рівні сформованості музичного сприйняття у студентів. Розроблено методичні рекомендації з проблеми його формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)32-34 + Щ318.9 + Ю945.443.1 +
Шифр НБУВ: РА348396

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Парфентьєва І. П. 
Формування рефлексії у майбутніх учителів музики в процесі вивчення української хорової духовної музики: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. П. Парфентьєва ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування рефлексії у майбутніх учителів музики, де означений феномен трактується як соціально обумовлений психічний процес, що виконує саморегуляцію особистості у процесі фахового розвитку та передбачає самоспрямованість її свідомості на власні переживання творів мистецтва, які виникають на підставі чуттєвого пізнання і дозволяють управляти особистісними цінностями. Визначено методи та прийоми роботи над творами української хорової духовної музики, які сприяють формуванню рефлексії у майбутніх учителів музики. Розроблено й експериментально перевірено методику формування рефлексії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР) р + Щ31 р(4УКР)31-3
Шифр НБУВ: РА376840 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Откидач В.М. 
Рок-музика як соціокультурне явище: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / В.М. Откидач ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 40 с. — укp.

Досліджено історичні, соціокультурні та мистецтвознавчі аспекти фукнціонування рок-музики у світовій художній культурі. Проаналізовано історіографію, причини виникнення й умови формування феномену рок-музики, охарактеризовано основні напрями її функціонування. Розкрито сутність та специфіку, спільні та відмінні ознаки двох типів рок-музикування - зарубіжного та радянського. Визначено зміст та особливості основних соціокультурних констант (молоді та суспільства, молоді та музики, молоді та соціокультурних новацій). Проаналізовано вплив молодіжних рухів 1960-х рр. на процес становлення молодіжної культури та музики. Зроблено висновок, що найважливішим і рушійним фактором розвитку молодіжної культури є стосунки поколінь, розкрито їх надзвичайну роль у становленні молодіжних протестів, нових відносин і нової музики. Визначено специфіку комплексу музично-виразних засобів досліджуваного феномену, проаналізовано їх вплив на емоційний стан слухачів. Доведено, що альтернативний рух у вигляді молодіжної музики мав власну поетичну платформу - рок-поезію, показано її суттєвий вплив на сітовідчуття прихильників рок-музики та зміну ставлення дорослих до багатьох молодіжних проблем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.54 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА358828

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
15.

Осадча С.В. 
Православна заупокійно-поминальна традиція як феномен музичної культури: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / С.В. Осадча ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2005. — 16 с. — укp.

Досліджено соціокультурну природу, жанрово-стильову побудову та музичні аспекти православної заупокійно-поминальної традиції. Визначено загальнотеоретичні передумови вивчення заупокійної служби шляхом аналізу богословських, філософсько-культурологічних і музикознавчих праць. Значну увагу приділено аспекту розуміння явища смерті у православному вченні та особливої ролі колективної молитви у православному богослужінні, у контексті провідних тенденцій якого визначено явище "музики богослужіння". Запроваджено поняття пам'яті як універсалії культури та провідної цінності поминального богослужіння. Визначено головні аспекти культури, що стосуються пам'яті, у взаємозв'язку з репродуктивною та креативною сторонами заупокійно-поминальної традиції. На підставі вивчення поминальних циклів доведено провідне значення ужиткового, ужитково-авторського та авторського як домінуючих музично-стильових тенденцій поминальної чинопослідовності. Досліджено суспільно-педагогічну та музично-творчу діяльність О.Кастальського у контексті російської культури початку XX ст. Визначено особливості розвитку заупокійно-поминальної традиції на початку XXI ст., її вплив на композиторську творчість та духовну культуру у цілому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372-54 + Щ318.9 +
Шифр НБУВ: РА338195

Рубрики:

      
16.

Москальова Л.Ю. 
Моральне виховання особистості майбутнього вчителя музики і художньої культури засобами українського сакрального хорового мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Ю. Москальова ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Уперше здійснено відбір і структурування змісту морального виховання особистості майбутнього вчителя музики та художньої культури засобами українського сакрального хорового мистецтва, розроблено методику його реалізації за умов вищих педагогічних навчальних закладів. Обгрунтовано функції українського сакрального хорового мистецтва (виховну, психологічну, комунікативну, стимулювальну, креативну, просвітницьку, перетворювальну). Розроблено показники та критерії педагогічної діагностики моральної вихованості особистості майбутнього вчителя музики та художньої культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31-3 + Щ314.1-03(4УКР) + Щ318.9(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА334742

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Матійчин І.М. 
Василіянське піснярство кінця ХІХ - першої половини ХХ ст. як феномен галицької музичної культури: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / І.М. Матійчин ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено василіянську духовнопісенну спадщину кінця XIX - першої половини XX ст., її зв'язок із попереднім етапом розвитку українського духовного піснярства, характерні особливості та роль у національно-культурному житті українців Галичини. Проаналізовано джерела, в яких друкувалися духовні пісні та дотичні до них матеріали, висвітлено творчість найбільш відомих піснярів, охарактеризовано основні періоди розвитку нововасиліянського піснярства. Показано, що духовнопісенна творчість василіан і їх прибічників розвивалася у руслі їх релігійно-просвітницької діяльності та носить напівпрофесійний, а іноді й відверто аматорський характер. Демократична спрямованість духовного піснярства кінця XIX - першої половини XX ст. відображає загальні тенденції культурного розвитку галицького суспільства даного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.043-3(4УКР-9ГАЛ)53 + Щ318.93(4УКР-9ГАЛ)53-44 +
Шифр НБУВ: РА368331

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Маріо М.Д. 
Виховання молоді засобами православної духовної музики у закладах освіти України (кінець ХІХ - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Маріо ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз процесу виховання молоді засобами православної духовної музики в закладах освіти України кінця ХІХ - початку ХХ ст. як соціально-педагогічного феномену. Обгрунтовано основні його етапи: 1884 - 1889 рр. - пропедевтичний, 1889 - 1908 рр. - становлення, 1908 - 1914 - активного розвитку, 1914 - 1917 рр. - завершальний. Охарактеризовано моральну, естетичну та громадсько-патріотичну виховну сутність православної духовної музики. Встановлено та класифіковано провідні тенденції (сутнісно-розвивальні, змістовно-процесуальні, актуально-визначальні). Виявлено основні чинники (методи, форми, види діяльності, умови) виховання молоді у церковнопарафіяльних школах, гімназіях, учительських семінаріях, народних та єпархіальних училищах. Доведено позитивний вплив українських духовних піснеспівів на етнопедагогіку, національно-культурні виховні традиції, українську та російську музично-педагогічні культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.355.23 + Э372.27-509.11 + Щ318.9 + Щ310.03
Шифр НБУВ: РА311637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
  

      
19.

Мануляк О.М. 
Сакральна творчість львівських композиторів кінця ХХ - початку ХХІ ст. у контексті провідних тенденцій сучасної релігійної музики: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.М. Мануляк ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто актуальні проблеми релігійної музики. Вперше в українському музикознавстві здійснено спробу розробити універсальну систему типологізації творів, що належать до сфери релігійної музики. Запропоновано застосування двох основних термінологічних категорій: "релігійної музики" та "сакральної музики". Українську релігійну музику розглянуто як невід'ємну складову загальноєвропейських процесів мистецького розвитку. Результати досліджень засвідчили безперервність та актуальність розвитку української традиції релігійної музики. Її континуарність простежено навіть у роки окупації України комуністично-тоталітарним режимом. Виявлено характерні особливості в одних випадках консервації, в інших - розвитку національної традиції релігійної музики у творчості українських композиторів-емігрантів. Увагу зосереджено на сакральній творчості львівських композиторів кінця XX - початку XXI ст. Аналіз ряду творів, що належать до сфери сакральної музики, виявив унікальність творчих засобів львівських композиторів у поєднанні національних традицій української релігійної музики з актуальними західноєвропейськими мовностильовими новаціями у цій сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР-2ЛЬВ)64-81 + Щ318.93(4УКР-2ЛЬВ)64-81 +
Шифр НБУВ: РА366685

Рубрики:

      
20.

Криворукова 
Ораторії на різдвяний і страсний сюжети останньої чверті ХХ століття в аспекті діалогу традицій: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ольга Євгенівна Криворукова ; Харківський держ. ун-т мистецтв ім. І.П.Котляревського. — Х., 2009. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.93(4УКР)64 + Щ316.3(4УКР)64
Шифр НБУВ: РА366208

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського