Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (166)Книжкові видання та компакт-диски (243)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю217$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Корнієнко О.М. 
Національні цінності особистості: сутність та особливості формування: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / О.М. Корнієнко ; Київ. ун-т ім.Т.Шевченка. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням формування національної визначеності особистості. Встановлено, що передумовою національної самовизначеності особистості є вироблення нею національної самосвідомості. Разом з тим, особистість отримує національну визначеність, лише включаючись у внутрішню структуру спільноти, враховуючи діалектику етнічних і соціальних ролей особистості, яка реалізується за допомогою культури взагалі, мови, релігії, мистецтва, історії, ідеології зокрема.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1

Рубрики:

      
2.

Гордієнко-Митрофанова І.В. 
Інваріанти аксіосфери маргінального (на прикладі пенітенціарних установ): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / І.В. Гордієнко-Митрофанова ; Харк. військ. ун-т. — Х., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню аксосфери маргінального - виявленню аксіологічних інваріантів маргінального суб'єкта. За вихідний принцип розуміння діяльності ціннісного осмислення дійсності з урахувнням діяльнісного підходу до вивчення культури прийнято опозицію "традиції-інновації", яка дозволяє інтерпретувати маргінальність як поняття, що висловлює діалектику розвитку культури - заперечення однієї (старої) та самоствердження другої (нової) системи способів реалізації цінностей та форм їх подання у соціокультурній реальності. Використовуючи методологічні принципи "поетапної" соціальної інженерії, автор аналізує аксіосферу маргінального через ціннісний диспозитив (систему суб'єктно-об'єктних відношень) на основі ілюстративного матеріалу пенітенціарних установ. В аксіосфері маргінального "суб'єкта-суспільства" виділено суб'єкт аксіосфери маргінального - суб'єкт модернізації, його типи; форми діяльності суб'єкта модернізації, її види; цінності, їх спектр; аксіологічні інваріанти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333.123 + Ю217.0

Рубрики:

      
3.

Кононенко Т.В. 
Екзистенціальний вибір і любов як аксіологічні функції особистості: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Т.В. Кононенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз у межах феноменологічної методології базових цінностей особистості, свободи і любові на матеріалі західноєвропейської екзистенціальної та російської релігійної філософії XIX - XX ст. Досліджено категорію екзистенціального вибору, систематизовано матеріал про психологічні типажі, запропоновані західноєвропейськими екзистенціалістами. Розглянуто динаміку розвитку філософії любові, зокрема, концепції андрогінізму в західноєвропейській і російській філософських традиціях. Акцентовано увагу на проблемі сублімації особистих цінностей, показано багатоступеневість процесу сублімації. Розроблено ідею взаємодоповнюваності ціннісних систем західноєвропейської екзистенціальної філософії, екзистенціальної психології та російської релігійної філософії, що породжує ідею інтегрування культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю217.2 + Ю3,232
Шифр НБУВ: РА311261 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Похресник А.К. 
Соціокультурні орієнтації студентської молоді трансформаційного суспільства: сутність та динаміка. (На матеріалі життєтворчості сучасного українського студентства): Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / А.К. Похресник ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Визначено структуру соціокультурних орієнтацій студенської молоді. Наведено фактори, що впливають на їх розвиток (саморозвиток) у трансформаційному суспільстві. Розроблено модель динаміки сучасних (реальних) орієнтацій українських студентів як засобу майбутнього життєвого успіху в економічній, політичній та громадській діяльності, фактору підвищення власної конкурентоспроможності у системі ринкових та демократичних відносин, кар'єрного зростання, підвищення добробуту, утвердження статусу у колективі (суспільстві) та соціального престижу. Доведено, що соціокультурні орієнтації молоді відображають тенденції, які виокремлюються у процесі українського державотворення та розвитку культури. Розглянуто головні критерії формування орієнтації студенства: спосіб суспільного (субкультурного) життя студентів, навчання як провідний вид діяльності, спілкування та самовиховання. Запропоновано напрямки соціальних і виховних впливів на даний процес професорсько-викладацького складу та адміністрації вищого навчального закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.943 + Ю217 + Ч481.350.0 +
Шифр НБУВ: РА322067

Рубрики:

      
5.

Слоневська І.Б. 
Формування фундаментальних цінностей майбутнього педагога засобами зарубіжної літератури: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / І.Б. Слоневська ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Висвітлено поняття "фундаментальні цінності" в контексті формування аксіологічного світогляду майбутнього педагога, їх роль у культурі як сфері реалізації людських цінностей засобами мистецтва та літератури. Досліджено роль фундаментальних цінностей у становленні української молоді, зокрема, у формуванні особистості вчителя, в ракурсі соціально-культурної динаміки українського суспільства: дореволюційного, радянського, пострадянського. Визначено концептуальні засади моделі літературної освіти, вимоги до неї в контексті нової освітньої парадигми та роль зарубіжної літератури в формуванні фундаментальних цінностей особистості майбутнього педагога, розроблено філософську модель літературної освіти в предметному полі навчальної дисципліни "Зарубіжна література" та запропоновано конкретні шляхи оптимізації даного процесу. Висвітлено аксіологічний аспект викладнання зарубіжної літератури, який виявляється через систему реалізації функцій: аксіологічно-кореляційної, полікультурної, творчо-конструктивної, пізнавально-систематизувальної.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*622 + Ш5(0) р3 +
Шифр НБУВ: РА321483

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Ярошенко В.М. 
Формування гуманістичних цінностей у політичній свідомості молоді: Автореф. дис.... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.М. Ярошенко ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено формування політичної свідомості молоді на основі гуманістичних цінностей у період посткомуністичного етапу державотворення України, виникнення та розвитку гуманістичного світогляду. Викладено теоретичні положення цілеспрямованої роботи з виховання та формування у молоді України загальнолюдських цінностей. Висвітлено основні напрямки гуманізації політичної свідомості молоді за умов перелому в теоретичному мисленні, переосмисленні ролі та ваги особи в політичному житті суспільства. Проаналізовано вплив на формування правової та політичної свідомості молоді її безпосередньої участі у діяльності громадських організацій і неформальних об'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф051 + Ю217.2 +
Шифр НБУВ: РА321575

Рубрики:

      
7.

Марчук М.Г. 
Аксіологічний потенціал наукового знання: поняття, структура, спосіб актуалізації: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.09 / М.Г. Марчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 40 с. — укp.

Розроблено модель аксіосфери культури, яка розширює можливості змістовного дослідження ціннісних аспектів наукового знання. По-новому трактовано взаємозумовленість аксіологічних (епістемічних, етичних, естетичних) потенцій знання, необхідність їх узгодженої реалізації в процесі наукового дослідження, що випливає з ідеї гармонійного співвідношення Істини, Добра, Краси в системі ціннісних орієнтацій вченого та розуміння реальної небезпеки гіпертрофірованого розвитку в якомусь одному напрямі. Здійснено спробу реабілітувати інтуїтивно-підсвідому, не завжди явно виражену релігійну, сакрально-метафізичну потенцію методологічного мислення вченого, зумовлену потребою гармонізації віри і знання та пов'язаної з інтенцією на цінність абсолютного Блага - кінцевої мети та вищого смислу всіх актів самоствердження людини в світі. Показано плідність, ефективність і практичну значущість аксіологічної теорії знання в процесі переосмислення завдань освіти та виховання, вирішальне значення ціннісного потенціалу мислення в конструюванні загальнонаукової картини світу на засадах еволюціонізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.2 + Ю25в +
Шифр НБУВ: РА323802

Рубрики:

      
8.

Панченко Л.М. 
Формування ціннісних орієнтацій молоді в період системної трансформації українського суспільства: Автореф. дис. канд. філос. наук: 09.00.03 / Л.М. Панченко ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Уточнено зміст нової парадигми системи цінностей і ціннісних орієнтацій молоді, які формуються в контексті ствердження України як незалежної, суверенної держави, враховує ментальність українського народу, його традиції, культуру, забезпечує дієвість і творчу активність молоді. Визначено, що проблема ціннісних орієнтацій молоді є традиційною у філософії і одночасно, новою й актуальною, особливо для трансформаційних суспільств, які характеризуються змінною динамікою розвитку, руйнацією усталених, пошуком та утвердженням новітніх світоглядно-ціннісних пріоритетів. Доведено, що поняття "цінності" , зберігаючи традиційно визначений філософсько-світоглядний зміст, в трансформаційному суспільстві одночасно доповнюється новими характеристиками, обумовленими своєрідним духом епохи, логікою перемін, які дозволяють говорити про "нову парадигму цінностей", що утверджується у цьому суспільстві. Проаналізовано основні змінні характеристики нової парадигми цінностей української молоді (ринкові та демократичні орієнтації, утвердження незалежної держави, зміцнення її авторитету на міжнародній арені, відродження національної культури, утвердження пріоритету особистості, вільного вибору, творчості). Вперше у філософській літературі здійснено спробу побудувати структуру системи цінностей української молоді, що сформувалась за роки незалежного розвитку. В центрі цієї системи стоять моральні цінності, які регулятивно впливають на усі інші - економічні, політичні, побутові. Визначено основні фактори соціальної динаміки цінностей сучасної молоді у відповідності з трансформаційними (внутрішніми і зовнішніми) процесами, що відбуваються в Україні і в світі. Обгрунтовано, що визначальними напрямами соціальної динаміки цінностей молоді є перехід від тоталітарних до демократичних пріоритетів; від економічного централізму до ринкових відносин; від моноідеологізму до реального плюралізму думок, поглядів, мислення і дії; від "бездержав'я" до патріотичного усвідомлення національних інтересів державності. Доведено суперечливість і непослідовність соціальної динаміки базових напрямів нової парадигми цінностей. Суперечливості цього процесу розгортаються як за лінією самовизначення різноманітних груп молоді (студенти, робітнича молодь, молода творча еліта тощо), так і одночасно, за кількістю представників цих груп, які дотримуються принципів нової парадигми цінностей. Наведено рекомендації щодо вдосконалення системи соціальної роботи з молоддю, спрямованої на формування нової парадигми їх ціннісних орієнтацій; показано роль освіти і виховання як ціннісних пріоритетів молоді, і, одночасно, як головних механізмів утвердження нової системи ціннісних орієнтацій молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю217 + С5*5*332.1-723.4*122.6 +
Шифр НБУВ: РА327904

Рубрики:

      
9.

Висоцька О.Є. 
Моральні цінності як основи взаємодії суспільства з природою: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.Є. Висоцька ; Харк. військ. ун-т. — Х., 2003. — 18 с. — укp.

З'ясовано суть і особливості формування моральних цінностей суб'єкта, розкрито їх зміст, властивості, взаємозв'язки та форми. На підставі реконструкції ціннісної картини сучасності в контексті екологічної проблематики виявлено базисні соціокультурні детермінанти морально-ціннісного відношення до природи, визначено змістовні особливості підходів до природної дійсності залежно від емоційно-психологічних, когнітивних та праксеологічних аспектів освоєння навколишнього світу. Охарактеризовано основні стратегії морально-ціннісного відношення до природи, виявлено їх основні риси та характер взаємодії. Розглянуто умови та засоби легітимації у сучасному суспільстві моральних цінностей, орієнтованих на гармонізацію відносин "суспільство - природа", розкрито їх ідеологічний контекст. Доведено необхідність формулювання єдиної стратегії морально-ціннісного відношення до природи за умовою додержання принципів додатковості та кореляції у разі її побудови з урахуванням таких рівнів соціального буття сучасної людини, як індивідуально-особистісний, міжособовий, груповий, спільнісний, а також рівень родового та видового виживання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.7 + Ю6*63 +
Шифр НБУВ: РА323881

Рубрики:

      
10.

Ярошенко А.О. 
Формування духовних цінностей в сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук (соціально-філософський аспект): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / А.О. Ярошенко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2003. — 17 с. — укp.

З використанням комплексного підходу переосмислено методологічну основу концепції аксіологічного тлумачення освіти та сформовано відповідну науково-теоретичну базу впровадження системи гуманітарної освіти як складової освіти та впровадження цінностей у сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук. Розроблено практичні рекомендації щодо побудови міждисциплінарної теоретико-методологічної моделі ціннісного підходу до гуманітарної освіти у вищій школі, яка адекватно відтворює механізми вровадження ціннісної складової свідомості як фактора світогляду сучасного суспільного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ю217.1 + Ч481.352 +
Шифр НБУВ: РА326176

Рубрики:

      
11.

Підлісний М.М. 
Становлення філософської теорії цінностей (історико-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / М.М. Підлісний ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 17 с. — укp.

Виявлено логіку становлення філософської теорії цінностей і зміни ціннісних орієнтирів у кожну історичну епоху - космоцентризм, теоцентризм, сцієнтизм і технократизм виявляють свою однобічність і поступаються місцем новому гуманізму з його установкою (на додаток до ренесансного антропоцентризму) на діалог з природою та благоговіння перед життям. Проведено порівняльний аналіз ціннісних систем стабільних і перехідних епох та виявлено їх відмінні ознаки. Запропоновано типологію цінностей, яка базується на функціональному підході, за яким головним є не прагнення до всеохоплюючої класифікації, а виділення зовнішніх цінностей та їх обгрунтування. Висвітлено ідею щодо необхідності додання поняттю "значимість" статусу філософської категорії, оскільки це дає змогу краще розуміти міжсуб'єктну природу ціннісних феноменів. Запропоновано варіант структури категорії "ціність". Уведено до наукового обороту емпіричну інформацію про стан ціннісної свідомості й особливості ціннісних орієнтацій в молодіжному середовищі. Обгрунтовано положення щодо необхідності формування нової системи цінностей відповідної епохи глобалізації, а також традиційної та техногенної цивілізації, рисами якої повинні стати інтеграція, діалог, консенсус, ненасильство, толерантність, самоцінність особистості, екологічний імператив, тобто цінності, що служать збереженню та розвитку всього людства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0) + Ю217 + Ю6*32 в055 +
Шифр НБУВ: РА327660

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Кострюков С.В. 
Формування демократичних цінностей студентської молоді в трансформаційний період: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / С.В. Кострюков ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2004. — 17 с. — укp.

Досліджено процес формування демократичних цінностей студентської молоді у трансформаційному суспільстві. Розкрито суть поняття "цінність" та "демократичні цінності", побудовано структурно-функціональну модель демократичних цінностей. Визначено основні фактори процесу їх формування. Проаналізовано роль освіти, зокрема соціально-гуманітарних дисциплін у формуванні демократичної свідомості та культури студентської молоді. Детально вивчено характеристики сучасного соціального середовища, за умов і під впливом якого формуються демократичні цінності молоді, розглянуто чинники, що заважають цьому процесу. Обгрунтовано пропозицію щодо прискореного введення до навчального процесу спеціального курсу "основи демократії", розробленого в межах Україно-Канадського проекту "Демократична освіта".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.6 + Ч481.352 +
Шифр НБУВ: РА334904

Рубрики:

      
13.

Янковський С.В. 
Система конкретного ідеал-реалізму в контексті російського релігійно-філософського ренесансу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / С.В. Янковський ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

Доведено, що політематичні інтелектуальні дискусії стали підгрунтям для утворення особливого метафізичного спрямування у російській філософській думці ідеал-реалізму, що остаточно визначилося на початку XX ст. Його засади було викладено у працях М.Лосського та С.Франка. Упродовж наступних десятиліть ідеал-реалізм набув вигляду своєрідної філософської системи - конкретного ідеал-реалізму. На початку 1920-х рр. вона вважалася зразком російської академічної філософської традиції, а у вирішенні проблем гносеології, теорії цінностей, антропологічної проблематики, соціально-філософських проблем успішно конкурувала з панівними течіями російської філософії, поступово набуваючи визнання в Європі та Америці. Зауважено, що провідним мотивом гносеології ідеал-реалізму є визначальна роль інтуїтивного пізнання. Онтологія ідеал-реалізму містить оригінальне персоналістичне вчення про субстанційного діяча; існування є витвором творчого прагнення і ствердження цінностей відносно їх сили та рангу. Це було б неможливим поза феноменом свободи волі, яка становить суть соціально-історичної та філософської атропологій у системі конкретного ідеал-реалізму. Наявність духовної свободи виправдовує існування людини як апокаліптичного виміру всесвіту, висвітлення кінцевої мети його існування (causa finais).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю3(4РОС)5/6
Шифр НБУВ: РА330961

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Стасевич В.П. 
Культура як аксіологічний феномен буття (соціально-філософський аналіз природи та ієрархії культури): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / В.П. Стасевич ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 17 с. — укp.

Запропоновано теоретичну модель культури як системи а ієрархії абсолютних (універсалій культури), конкретно-історичних та екзистенційно-особистісних цінностей, що створюють єдину ціннісно-смислову реальність буття. Детально проаналізовано генезу культури в контексті аксіологічної методології її дослідження. Розглянуто онтологічні, ціннісні за своєю суттю, засади аксіологічної природи культури. Зроблено спробу визначення й опису змісту її фундаментальних цінностей, що виявляються в різних модальностях і за різними рівнями ієрархії. Розвинуто засади загальної теорії цінності (аксіології), а також питання щодо її історико-логічної реконструкції. Досліджено теорію особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671 + Ю217.8 +
Шифр НБУВ: РА328638

Рубрики:

      
15.

Жулай В.І. 
Любов як соціальна цінність особистості в суспільних відносинах: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / В.І. Жулай ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему визначення феномену любові як соціальної цінності особистості в суспільних відносинах. Розкрито суть понять "любов", "довершена любов", "особистість", "Інший", "соціальна цінність", "суспільні відносини". Зазначено, що трактування феномену любові в історії європейської філософської думки шляхом визначення її трьох головних понять ("ерос", "філія" та "агапе") сприяло утворенню досить відмінних типів інтерпретації її ціннісного значення в соціальній сфері. Доведено плідність цілісного розуміння даного феномену, основою якого є запропоноване поняття "довершена любов", що поєднує і відображає взаємодію тілесного, душевного та духовного вимірів людського буття. Поглиблено ідею "істинної любові" В.Соловйова як основи моральнісності, яка грунтується на збереженні традиційного відношення до трьох начал буття: сорому - до нижчого, співчуття - до рівного, благоговіння - перед вищим та доведено, що розгортання почуття любові до довершеної цілісності залежить від рівня розвитку особистості та відповідно до її типу зароджується від якогось одного складника її моральної основи, але без доповнення іншими двома виникає загроза згасання почуття любові. Встановлено, що любов до Іншого в її цілісному розумінні є моральнісною основою різних форм соціальної солідарності, а протидією розвиткові довершеної любові є екзистенційний страх перед Іншим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.38 + Ю217.2 + Ю6*333 +
Шифр НБУВ: РА329432

Рубрики:

      
16.

Ємельянова Н.М. 
Західноєвропейський нігілізм: джерела, сутність, перспективи: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / Н.М. Ємельянова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004.. — 36 с. — укp.

Досліджено генезу й еволюцію західноєвропейського нігілізму. Доведено, що європейський нігілізм, грунтуючись на екзистенційній ментальності, виробляє власну метафізику, яка втілює досвід людського існування. Відтворено цілісну нігілістичну парадигму у вертикальному та горизонтальному вимірах, розкрито амбівалентну суть західноєвропейського нігілізму та виявлено його позитивний зміст. Проведено історико-філософський аналіз з позицій pro et contra, що дає змогу кваліфікувати цей світоглядний феномен не тільки як прояв волі до заперечення та деструкції, але й як здійснення волі до утвердження і творення. Запропоновано тезу, що, репрезентуючи кризову свідомість, нігілізм акцентує самоподолання як основну вимогу активної життєтворчості. На підставі компаративного аналізу зроблено висновок щодо європейського грунту вітчизняного філософування, що породив самобутній тип українського ніцшеанства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)5 + Ю3(0)6 + Ю212.63 + Ю217 +
Шифр НБУВ: РА331904

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Суший О.В. 
Теоретико-методологічний аналіз цінностей в неокантіанській культурфілософії кінця XIX - початку XX сторіччя: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 17.00.01 / О.В. Суший ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 16 с. — укp.

Висвітлено історико-теоретичні витоки становлення та розвитку ціннісної проблематики від античності до теорії західноєвропейської культурології кінця XVIII ст. Проаналізовано погляди І.Канта та музикознавців середини ХІХ ст. як фундаментальну передумову та джерело західноєвропейської аксіології. Досліджено категорію цінності в неокантівській традиції в її головних школах - Марбурзькій та Баденській.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217 + Ю3(4НІМ)6-632 +
Шифр НБУВ: РА336769

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Починок І.Б. 
Генеза та потенціал ідеалу науковості гуманітарного знання: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.09 / І.Б. Починок ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано становлення гуманітарного ідеалу науковості, його вплив на інтегративні процеси у сучасній науці та її гуманітаризацію. Ідеал науковості гуманітарного знання розглянуто як синтез філософських уявлень про природу людини, суспільствознавчо-аналітичних описів і пояснень соціальних інтеракцій індивидів і власне гуманітарного осягнення розумом духовних засад людського буття. Розкрито значення в утвердженні наукового статусу гуманітарного знання сцієнтистських, герменевтичних і аксіологічних обгрунтувань. Показано, що конституювання норм його науковості відбувається на підставі ціннісно-смислової специфікації універсально-епістемних критеріїв і взаємодоповнюваності в ньому когнітивного та ціннісного, пояснювального та змістового моментів. Цим забезпечується загальнонаукова ідентичність ідеалу знання про світ людини та його гуманітарну особливість. Значну увагу приділено питанням методологічного потенціалу гуманітарного ідеалу науковості, значущість якого розкрито у контексті актуалізації проблем людини та формування постнекласичної наукової раціональності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.42 + Ю217.2 + Ч210.566 +
Шифр НБУВ: РА348813

Рубрики:

      
19.

Сугробова Ю.Ю. 
Динаміка формування ціннісного світу молодіжної культури України: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Ю.Ю. Сугробова ; Таврій. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2007. — 18 с. — укp.

Проведено дослідження цінностей молодіжної культури. Виявлено, що молодіжна культура передбачає специфічне розуміння соціальних функцій індивіда, проявом якого є прагнення створити свій життєвий світ, виробити власні регулятивні установки та форми самоздійснення, що відрізняються від загальноприйнятих норм поведінки. Встановлено, що прагнення до альтернативного способу життя теоретично фіксується й аналізується за допомогою поняття "сфера формування цінностей". Відзначено, що утворені в даній сфері ціннісні установки не мають однозначного соціального змісту, їх соціальна значущість може мати негативне й позитивне вираження. Проаналізовано соціальні характеристики суб'єкта молодіжної культури сучасного українського суспільства. В ієрархії потреб даного суб'єкта виявлено домінування вітальних цінностей, а характерною рисою особистості є життєздатність як екзистенціальна стратегія, пов'язана з можливістю людини протистояти обставинам і не підкорятися принципам колективної поведінки. Особливу увагу приділено питанню відродження національних традицій української культури. Доведено, що завдання культурно-національного виховання молоді вимагає розгляду на рівні державних пріоритетів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*671.1*423.122 + Ч111.1 +
Шифр НБУВ: РА349913

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
20.

Яковенко А.І. 
Духовні цінності християнського людинознавства XX століття: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / А.І. Яковенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Проаналізовано філософські засади релігійного та світського розуміння суті духовності суспільства й особистості, що може бути критерієм у визначенні аксіології духовності. Відзначено, що як найважливіший фактор, що забезпечує формування та розвиток духовно здорового суспільства, є релігійна культура, яка базується на християнських цінностях, освічених духовним світлом православ'я. Зазначено, що за теперішніх часів актуальною є православна духовність, у якій чітко вибудована ієрархія життєвих цінностей. Обгрунтовано, що досвід духовно-морального виховання, що базується на православній етиці, особливо значимий для сучасних пошуків шляхів досягнення духовної цілісності людини. Показано, що християнським філософам, релігійним аналітикам християнське людинознавство, його уявлення про Бога, світ і людину імпонує своєю давністю, близькістю Біблії, що для них само по собі є умовою істинності та повчальної цінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ю217.3 +
Шифр НБУВ: РА353073

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського