Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (47)Книжкові видання та компакт-диски (70)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.252.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
1.

Савченко В.В. 
Візуальний переклад літературного тексту: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / В.В. Савченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 15 с. — укp.

Розглянуто явище візуального перекладу літературного тексту, що визначається як трансвидовий художній переклад між словом і зображенням та є одним з малодосліджених виявів художнього мислення. Простежено передумови загальноестетичного тлумачення явища перекладу. На базі структуралістських концепцій з'ясовано суть процесу трансвидового художнього перекладу як певного переструктурування оригіналу. На основі аналізу візуального перекладу літературного тексту визначено трирівневу структуру трансвидової перекладності, яка складається з художнього смислу, тексту та мови. Доведено, що об'єктивною основою функціонування перекладності є універсалії художнього мислення, розкрито їх типологію та форми візуальної репрезентації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ю812.271.2 + Ш407 +
Шифр НБУВ: РА324630

Рубрики:

      
2.

Бондар С.В. 
Інтерпретація як реконструкція смислового змісту тексту (філософсько-естетичний аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / С.В. Бондар ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 15 с. — укp.

Визначено інтерпретацію як складний інтелектуальний процес, комплексну форму аналізу, що є взаємодією смислових цілісностей, їх якісне перетворення та реконструкцію. Доведено, що вона грунтується на розумінні як способі людського буття, має репрезентативний характер, пов'язана з мовними структурами, логічним описом і висловлюванням; обумовлюється індивідуальними характеристиками інтерпретатора, його системою цінностей, соціокультурним контекстом. Зазначено, що метою інтерпретації є самовизначення індивідуальності, її самореалізація та самоутвердження. Встановлено, що метафора та іронія є художніми засобами даного феномену, які доповнюють один одного. Виявлено, що метафора - основний спосіб смислоутворення, іронія - загальна спрямованість свідомості інтерперетатора. Досліджено, що перша зумовлює такі характеристики інтерпретації, як антропометричність, діалогічність, об'єктивацію у мові індивідуальних сутнісних характеристик особистості, притаманного їй способу осмислення та розуміння, орієнтує на створення цілісного образу світу; друга - активний, критичний її характер,вводить ціннісну систему та мету інтерпретації, розкриває можливість і перспективи індивідуального переосмислення смислового змісту тексту, свободу у виборі шляхів творчої самореалізації. Встановлено, що даний аналіз свідчить про наявність зв'язку між появою ірраціонального та креативного моментів інтерпретації та домінуванням у ній естетичного елементу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.518.3 + Ю811.52 + Ю812.252.2 +
Шифр НБУВ: РА324316

Рубрики:

      
3.

Колесник О.С. 
Міфопоетичне відтворення архетипу: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / О.С. Колесник ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 16 с. — укp.

Розглянуто філософсько-естетичні засади концептуального аналізу специфіки архетипів у міфопоетичній творчості та міфологізованому мистецтві. Проаналізовано аналітичний, компаративний, генетичний, структурно-типологічний та функціонально-соціологічний методи дослідження індоєвропейської міфології та її відтворення у мистецтві. Доведено адекватність символічної інтерпретації міфології як засоба естетичної інтеграції трьох рівнів буття - особистісного, соціального та космічного. Обгрунтовано доцільність конвертування міфопоетичної опозиції світ людей - інший світ у психологічну опозицію свідомість - колективне позасвідоме та можливість естетичного вивчення архетипного образу Потойбічного Світу, створеного певним етносом, як автопортрету колективного позасвідомого даного народу у міфі, фольклорі, мистецтві. Розкрито міфологічне походження та естетичний зміст поняття архетипу. Розглянуто міфопоетичне уявлення про художню творчість як відтворення онтологічного архетипу-прецеденту. Досліджено характер реміфологізації сучасної художньої культури, шляхи її естетичного аналізу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.5 + Ю812.252.2 + Ш3(0)-60 +
Шифр НБУВ: РА321890

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Рябініна О.В. 
Музична подія як естетичний феномен: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.08 / О.В. Рябініна ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 36 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз музичної події (МП), визначено чинники естетичної активності музичного розуміння. Показано особливості творення музичного образу, протяжної повноти буття на підставі естетично-інтенціональної інтеграції музикальної суб'єктивності та символічно-звукового цілого. Виявлено темперальність МП як інтеграцію переживань часовості у постаті часу - символічній квінтесенції їх буттєвого змісту, утворюваної естетично дієвими моментами. Проаналізовано образний вимір переживань часу - перевід протяжності в рух, що робить плин естетично відчутним і формує просторову семантику символічного континууму. Показано спосіб, за допомогою якого естетична констатація звучань зумовлює синтез рухомої позиції музичної "присутності" та її семантичного оформлення шляхом проекції змін, відношень подоби та періодичностей у гілетичній конфігурації звукового явища в екзистенціальні переживання ритмічного руху. Визначено роль логіки розвитку в музичній символізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ю812.453.1 + Щ310.0/2 +
Шифр НБУВ: РА336577

Рубрики:

      
5.

Дениско П. В. 
Непрозорість знаків як проблема семіотичної естетики: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / П. В. Дениско ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 15 с. — укp.

Проведено аналіз зв'язку непрозорості знаків та естетичного досвіду, що є однією з важливих та актуальних проблем у сфері семіотичної естетики. Досліджено різні підходи в історії семіотики до проблеми знакової непрозорості. Проаналізовано єдність автореференції, непрозорості й естетичного досвіду, а також виокремлено різні види автореференції у творах мистецтва. Вивчено непрозорість знаків та ускладнення автореференції (яке виявляється як авторефлексивний семіозис) у "тексті в тексті" як різновиді естетичного повідомлення, а також розкрито семантику прийому "театр у театрі". На прикладі фільму "Блоу-ап" М. Антоніоні та роману "Вигукують лот 49" Т. Пінчона детальніше розглянуто взаємозв'язок непрозорості знаків, автореференції й естетичного досвіду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2
Шифр НБУВ: РА378601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Полулях Ю.Ю. 
Семіотичні виміри естетичної реальності: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Ю.Ю. Полулях ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 18 с. — укp.

Запропоновано концепцію естетичного знаку як специфічної модальності соціокультурної інформації у атенціональній даності. Виявлено основні концептуальні підходи до проблеми визначення естетичного знаку, сформульовано основні протиріччя існуючих положень і показано можливість їх вирішення. Проаналізовано специфіку організації художнього твору у відношенні до семіотичної організації естетичних об'єктів. Розглянуто особливості знакових конструкцій у естетичних процесах. Досліджено загальносеміотичні аспекти в організації естетичного семіозу. Проаналізовано особливості естетичних семантики, синтактики і прагматики. Розглянуто естетичний знак як носій естетичної інформації. Проаналізовано концептуальні положення теорій естетичної інформації. Виявлено основні аспекти естетичної інформації та розкрито атенціональний механізм утворення естетичної інформації. З використанням соціокультурного й антропологічного підходів до естетичних процесів, мистецтва і знакових систем сконструйовано типологію форм естетичного семіозису.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ю224.22 +
Шифр НБУВ: РА366616

Рубрики:

      
7.

Ніколаєвська Ю.В. 
Символ Дзеркала в музиці: від метафори до метафізики образу: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Ю.В. Ніколаєвська ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2004. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу положень загальної теорії символу та положень музичної семіотики запропоновано інваріантну структуру музичного символу як художнього виміру. Висвітлено семантичні та логічні функції Дзеркала як предмету культури. Вивчено специфіку виявів принципу дзеркала в музиці, систематизовано функції Дзеркала в музичному творі (ідею, образ, метафору, техніку, символ). Досліджено музикознавчу проблематику в аспектах: співвідношення "дзеркала" та інтерпретації (виконавської та слухацької), інтроспекції та сприйняття, свідомості та мислення, символізація музичного тексту та мовлення. Існуючу ієрархію виявів дзеркала в музиці доповнено новими категоріями - своєрідними синонімами Дзеркала, які є ключовими для осягнення символу дзеркала в музиці: свідомість автора; "Я - Свідомість", тип спілкування ("Я - Я"; "Я - Інший"). Запропоновано концепцію, за якою ключове поняття "Я - Свідомість" пов'язане з духовною сутністю авторського "Я" та "героя" твору як його відображення. Розглянуто ідею належності Дзеркала до метафізичних символів культури. Для музичного мистецтва такий феномен визначено як символ особливого різновиду. Розглянуто семантичні функції Дзеркала як образу Людини. Зведено всі існуючі дефініції та запропоновано модель Дзеркала як об'єкту музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 + Ю812.252.2 +
Шифр НБУВ: РА328701

Рубрики:

      
8.

Богата Л.М. 
Символ у функціонуванні соціального організму: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Л.М. Богата ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2001. — 20 с. — укp.

Виявлено природу символу, його когнітивні можливості та механізм функціонування в комунікативно-пізнавальній сфері соціальних систем. Розглянуто поняття "символ", "символічний текст" з використанням положень діалектичної методології, комунікативного трактування соціокультурних процесів, досліджуваних у рамках синергетичного підходу. Визначено, що символ є засобом виявлення та пізнання навколишньої дійсності, дозволяє з'ясувати внутрішню сутність тієї системи, яку він представляє, є загальнокультурною категорією і має право бути включеним до групи базових концептів синергетичної парадигми. Встановлено можливість продуктивного використання символу під час формування управлінських впливів на соціальну систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю224.23 + Ю812.252.2
Шифр НБУВ: РА313639 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Мосенцева Т.С. 
Симулятивність та інтертекстуальність у просторовій метафориці: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.04 / Т.С. Мосенцева ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз лінгвофілософських і культурологічних аспектів ідеї інтертекстуальності. Визначено інтертеоретичний та міждисциплінарний характер оформлення концепту "інтертекст", а також його варіативність, зумовлену труднощами концептуалізації інтертекстуальності як "явища". Виділено напрямок, пов'язаний з критикою репрезентаційної моделі мови та проблемою "симулятивності позначення". Умотивовано сполучення підходу до тексту як до "множинного" (децентрованого, несамототожного, відкритого наступним трансформаціям-"переписуванням") та ідеї дискурсивної "розрізненості" природної мови. Висвітлено адекватність метафоричного вираження "проблемної сутності" інтертексту. Уточнено спосіб співвідношення "множинного тексту" та "безлічі текстів", підстави варіативності інтертекстуальних практик, характер метаморфоз суб'єктивності скріптора. Запропоновано варіанти метафори й обгрунтовано доцільність її використання для аналізу культурних явищ, спрямованих на "збільшення відмінностей" та "толерантність до Іншого".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ш1в2
Шифр НБУВ: РА317759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Частник О.С. 
Універсальне і специфічне в просторово-часовій символіці українського та ірландського традиційного мистецтва (порівняльно-семіотичний аналіз): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / О.С. Частник ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Класифіковано український та ірландський орнаментальний та епічний матеріал на підставі структурно-семантичних інваріантів - умовно-графічних ідей центричності, бінарності, тернарності. Здійснено просторово-часову інтерпретацію систематизованого матеріалу. Виявлено характер інваріантних системних зв'язків просторово-часової символіки традиційного мистецтва України та Ірландії шляхом міжвидової та крос-культурної взаємоінтерпретації (пошуків універсального). Визначено способи та характер варіантного, образно-конкретного втілення універсальних просторово-часових схем української та ірландської традиційної символіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)-17 + Щ103(4іРЛ)-17 + Ю812.252.2
Шифр НБУВ: РА315581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Тімохов О.В. 
Художній символ в буденній свідомості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.В. Тімохов ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м.Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2006. — 27 с. — укp.

Проведено соціально-філософське дослідження процесу взаємодії художнього символу з буденним рівнем суспільної свідомості. Показано активний вплив буденної свідомості на становлення та трансформацію функціонуючих в його сфері художніх символів незалежно від способів їх утворення. З'ясовано, що художні символи можуть виникати за запитом будь-якої з форм буденної свідомості, але на їх остаточне утворення відбувається в результаті безпосереднього впливу сфери художньої культури та мистецтва. Показано, що новоутворений художній символ може вільно розповсюджуватись у будь-які інші форми, не обмежуючись буденним рівнем. Визначено та систематизовано основні функції художнього символу в буденній свідомості. Встановлено, що художній символ, який функціонує в буденній свідомості, не може безпосередньо діяти на буденний рівень суспільної свідомості, але може впливати на перебіг цілого комплексу його трансформаційних процесів. Зокрема, показано вплив художнього символу на зміну та розвиток світоглядних, аксіологічних, гносеологічних установок. Показано, що хоча даний вплив має опосередкований характер, він все ж дає підстави для ефективного використання художнього символу в процесі формування управлінських впливів на соціальну систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622 + Ю812.252.2 + Ч111.1 +
Шифр НБУВ: РА346238

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського