Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (9)Реферативна база даних (336)Книжкові видання та компакт-диски (402)Журнали та продовжувані видання (69)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю948.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 63
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мізрахі В.М. 
Психологічні умови розвитку шкірно- оптичного сприймання кольору у сліпих школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.М. Мізрахі ; Інститут дефектології України. — К., 1998. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.111.13 + Ю935.111.112 + Ю948.23-734

Рубрики:

      
2.

Куненко 
Корекційна спрямованість музично- естетичної діяльності сліпих молодших школярів у позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Людмила Олександрівна Куненко ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.355 + Ч433.385.3 + Ю984.544 + Ю948.23-734-82
Шифр НБУВ: РА311610

Рубрики:

      
3.

Мустафаєв Г.Ю. 
Особливості життєвих планів сліпих старшокласників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Г.Ю. Мустафаєв ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 21 с. — укp.

У дисертації виявлено фактори, що впливають на формування реальних життєвих планів випускників шкіл для дітей з глибокими порушеннями зору. Доведено принципову можливість аналізу та впливу на ці плани з раннього віку і до закінчення школи з боку вчителів, вихователів та психолога школи. Встановлено залежність формування реальних життєвих планів від набутого життєвого досвіду інвалідів по зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23

Рубрики:

      
4.

Михайлова О.Ю. 
Психологічні особливості морального виховання глухих і слабочуючих дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.Ю. Михайлова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Уточнено особливості формування та розвитку взаємин дітей із вадами слуху, які полягають у способах невербальної діагностики зовнішніх інформативно обмежених проявів на основі зорового сприймання та тлумачення ситуації, а також симтоматичних проявів поведінки людини. Розроблено компенсаторні засоби формування гуманістичних взаємин через гру шляхом включення дитини у рольові функцію та перспективу. Виявлено динаміку становлення гуманістичних відносин глухих, туговухих дітей, а також виділено критерії, рівні розвитку та типи взаємин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.1 + Ю948.22-734-3
Шифр НБУВ: РА310340 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Крет Я.В. 
Корекція психофізичного розвитку глухих дітей старшого дошкільного віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Я.В. Крет ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Узагальнено теоретичні положення з проблем діагностики та корекції психофізичного розвитку глухих дітей старшого шкільного віку. Встановлено особливості та потенційні можливості фізичного розвитку, психомоторних функцій та пізнавальної діяльності глухих дітей та дітей із нормальним слухом старшого шкільного віку. Розроблено методику корекції психофізичного розвитку глухих дошкільників засобами артикуляційної та пальцевої гімнастики у поєднанні з мовленнєвими та рухливими іграми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.91 + Р733.683.024.2-57 + Ю948.22-734-82
Шифр НБУВ: РА310425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Хохліна О.П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.08 / О.П. Хохліна ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 41 с. — укp.

З'ясовано системну сутність корекційно-розвивальної роботи у процесі спеціальної освіти та сформульовано концептуальну модель дослідження даного психолого-педагогічного феномена. Теоретично обгрунтовано психологічний зміст формування усвідомленого навчання як передумови корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі для дітей з обмеженими розумовими можливостями. Визначено сутність предмета корекційно-розвивального впливу на учнів з обмеженими розумовими можливостями у процесі трудового навчання. Досліджено психологічні особливості прояву розумової сфери у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку як предмета корекційно-розвивального впливу у процесі трудового навчання. Виявлено й експериментально апробовано змістові лінії та особливості формування компонентів розумової сфери у дітей з обмеженими розумовими можливостями. Розроблено дидактично-методичне, змістове та організаційне забезпечення формування в учнів розумової сфери як цілісну педагогічну технологію корекційно-розвивальної роботи засобами трудового навчання. Розглянуто систему психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25-355 + Ч435.266
Шифр НБУВ: РА311331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Шмаргун В.М. 
Психолого-педагогічна корекція затримки психічного розвитку дітей молодшого шкільного віку (на основі занять фізичними вправами в умовах загальноосвітньої школи): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.М. Шмаргун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему корекції затримки психічного розвитку дітей молодшого шкільного віку, побудованої на основі спеціальної рухової діяльності. З'ясовано що такі корекційні заняття впливають на розвиток інтелекту дітей. Дослідження розширює уявлення відносно структури інтелектуального дефекту даних дітей. Встановлено вірогідні зв'язки загального розвитку та ментальної швидкості з розвитком функцій програмування, регуляції та контролю рухів рухового аналізатора. Доведено, що корекційні рухові заняття позитивно впливають на функції когнітивних структур, їх здібності до дифренціації та інтеграції сигналів, а також є досить ефективними у формуванні функцій рухового аналізатора. Зроблено висновок, що у процесі корекційного навчання дітей даної категорії слід, перш за все, приділяти увагу кінестетичному фактору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645.095-541 + Ю948.25-734-82 + Ч421.354
Шифр НБУВ: РА310752 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Шинкаренко О.Д. 
Особистісні особливості жінок-жертв подружнього насильства (Синдром побитої жінки): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / О.Д. Шинкаренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 20 с.: рис. — укp.

Вивчено особистісні особливості та сімейні стосунки жінок, що страждають від подружнього насильства. Сімейні стосунки за наявності синдрому побитої жінки розглянуто з точки зору теорії сімейних систем. Сім'ю вивчено як цілісний організм, в якому всі члени складають єдину систему взаємодії, тому поведінка одного неминуче впливає на поведінку іншого. Визначено, що даний синдром (Battered Woman Syndrome) проявляється специфічними порушеннями в афективній та когнітивній сферах, а також самосприйнятті. Розкрито механізм віктимізуючого впливу психотравмуючих факторів батьківсько-дитячих стосунків на особистість жінки та прийняття нею ролі жертви. Досліджено крос-культурні відмінності у сприйнятті, переживанні та використанні образливої поведінки у сім'ї в Україні та Польщі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06 + Ю948.28 + С5*644
Шифр НБУВ: РА313332 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Тиха Е.В. 
Корекція психічного розвитку в процесі навчання молодших школярів з аномаліями зору: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.В. Тиха ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено процеси формування психіки дітей з аномаліями зору та виявлено чинники, що обумовлюють її становлення. Розглянуто особливості структури дефекту, способи формування його компенсації, а також запропоновано шляхи становлення особистості дитини з обмеженими візуальними можливостями як інтеріорізоване ставлення до нього найближчого оточення. Вперше запропоновано використання експериментально-генетичного методу у системі шкіл тифлологічної спрямованості, на підставі основних положень якого обгрунтовано необхідність об'єднанння прийомів психокорекції та навчання. Наведено технологічну схему корекції психічної діяльності учнів молодших класів спеціалізованих шкіл-інтернатів для сліпих та слабозорих дітей на прикладі планування навчального процесу з іноземної мов, а також серію завдань, що складають технологічну схему психокорекційного навчання. Надано оцінку його успішності на підставі порівняння об'єктивних кількісних та якісних характеристик когнітивних і особистісно-характерологічних особливостей діяльності учнів з глибокими аномаліями функціонування зорової системи. На підставі проведених досліджень розроблено методичні рекомендації (для психологів, педагогів та батьків) щодо забезпечення гармонійного розвитку молодших школярів з вадами зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.0 + Р128.94-385 + Р733.645.093.3-57 + Ю948.23
Шифр НБУВ: РА316479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Журов В.В. 
Розвиток просторової перцепції у осліплих осіб зрілого віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / В.В. Журов ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано психологічні умови та розроблено ефективні засоби корекції інтермодального сприймання відкритого простору осліплими особами зрілого віку. Визначено центральне детермінальне місце просторової перцепції на відкритій місцевості. За результатами структурно-системного аналізу функціонування перцептивного апарату доведено можливість побудови полімодального образу місцевості у випадку глибокої зорової депривації. Визначено інтегративні орієнтаційно-перцептивні рівні сформованості цих процесів, а також психологічні умови перцептивного навчання, розроблено методику цього навчання. Досліджено двосторонній зв'язок між рівнем орієнтаційно-перцептивних процесів і орієнтаційно-просторовою тривожністю в структурі вторинних відхилень зорового дефекту. На інтермодальній підставі, з послідовним і паралельним включенням збережених аналізаторних систем розроблено орігінальну програму розвитку в осліплих осіб зрілого віку перцептивно орієнтувальних умінь щодо зниження особистісної тривожності, підвищення успішності їх просторового орієнтування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ю937.43
Шифр НБУВ: РА319214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Лазоренко Т.М. 
Психологічна адаптація до процесу навчання дітей 6 - 8 років із затримкою психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Т.М. Лазоренко ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Висвітлено проблему психологічної адаптації до навчання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Акцентовано увагу на адаптації наукової та міждисциплінарної проблеми, розкрито її зв'язок із психічним здоров'ям, проаналізовані критерії соціально-психологічної адаптації до школи, а також сучасні результати досліджень ЗПР, описано особливості їх прояву. Визначено структурні компоненти механізму психологічної адаптації до навчання у дітей 6 - 8 років із ЗПР, основними компонентами якого є: психічний стан (пізнавальна діяльність та емоційний стан), фізичний та соматичний стани. Виявлено рівні психологічної адаптації у дітей із ЗПР. Проведено апробацію механізму за умов функціонального об'єднання "Школа - дитячий садок". Доведено високу ефективність застосування механізму психологічної адаптації в корекційній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.91 + Ч435.221
Шифр НБУВ: РА319420 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Некрасова І.М. 
Психологічні особливості комунікативної сфери слабозорих дошкільників з афективною поведінкою: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.М. Некрасова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості сфери комунікацій афективних дошкільників з ослабленим зором та корекції їх поведінки. На основі теоретико-методологічного аналізу уточнено суть поняття афекту і його місце в структурі соціально-психологічних проблем дітей зі слабким зором. Розкрито взаємозв'язок афекту як захисної поведінкової реакції з особливостями соціального, комунікативного й емоційного розвитку, висвітлено причини соціальних дезадаптацій афективних дошкільників зі слабким зором. Визначено соціально-психологічні та біо-медичні причини, які лежать в основі виникнення афективних порушень у випадку патології зору. Представлено характерологічну структуру соціально-дезадаптивних субсиндромів залежно від типу афективних порушень, висвітлено найтиповіші інтелектуальні та соціально-комунікативні проблеми афективних дітей з вадами зору. Створено модель особистості таких дошкільників і запропоновано систему корекційно-психологічного впливу на них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ч433.91
Шифр НБУВ: РА318928 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Кузнєцов А.М. 
Психологічні особливості адаптації розумово відсталих першокласників до навчання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / А.М. Кузнєцов ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Наведено модель і теоретично обгрунтовано виокремлення факторів, компонентів, які входять до моделі психолого-соціальної адаптації розумово відсталих першокласників до навчання, а також виокремлено структурні одиниці кожного фактора. Визначено основні труднощі, які ускладнюють розвиток структурних одиниць даних факторів, та шляхи оптимізації процесу адаптації у розумово відсталих першокласників. Розроблено методичні рекомендації з даної прблеми для вчителів, вихователів, медичних працівників, які працюють у допоміжній школі, а також для батьків дітей з розумовою відсталістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.221
Шифр НБУВ: РА318992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Карімова Р.Б. 
Особливості порушень психічного розвитку дошкільників із церебрально-органічною патологією та основи їх комплексної корекції: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.08 / Р.Б. Карімова ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2002. — 40 с.: рис. — укp.

Розширено попередньо одержані дані про особливості та закономірності психічного розвитку дітей дошкільного віку з церебрально-органічною патологією. Вперше експериментально встановлено, що специфічні закономірності порушень психічного розвитку дошкільників зумовлені структурно-функціональним дефектом переважно лобних та тім'яно-скроневих відділів півкуль. При цьому своєрідність порушень психічного розвитку визначається локалізацією та глибиною органічного ураження та поліморфізмом похідних порушень. Одержано додаткові дані про найважливіші для сучасних умов негативні біосоціальні чинники, які впливають на розвиток дитини в дошкільному віці, а також нові відомості про генезис біосоціальної дезінтеграції дошкільників у разі церебрально-органічної патології. Розроблено, апробовано й запроваджено теоретично обгрунтований алгоритм комплексного обстеження дітей з церебрально-органічною патологією на підставі результатів експериментально-психологічного, нейрофізіологічного та нейровізуального досліджень, що дозволило уточнити структурно-функціональну локалізацію ураження головного мозку у випадку церебрально-органічної патології в дошкільників. Експериментально встановлено особливості психічного розвитку дошкільників з церебрально-органічною патологією, що полягають у зниженні темпів їх розвитку, затримці формування електрогенезу, наявності вторинних порушень, які спричинюють недостатню сформованість емоційних, пізнавальних, рухових і мовленнєвих функцій, своєрідність яких за різних видів аномалій підтверджено нейрофізіологічними та нейровізуальними даними. Розроблено та експериментально підтверджено ефективність нової моделі комплексної психолого-медико-педагогічної реабілітації дітей з церебрально-органічними порушеннями в межах сучасного освітнього простору з запровадженням нових технологій корекції психічного розвитку дітей дошкільного віку та науково-обгрунтованою системою психопрофілактики та превентативної корекції психічного розвитку дошкільників з церебрально-органічною патологією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.627.709.3-5 + Ю948.28
Шифр НБУВ: РА321669

Рубрики:

      
15.

Шебанова В.І. 
Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / В.І. Шебанова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Проаналізовано психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Розглянуто особливості дітей з порушеннями психічного розвитку на підставі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Теоретично обгрунтовано діагностичний інструментарій для виявлення особливостей агресивної поведінки в молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Запропоновано та апробовано методики: "Тест ситуацій" і "Опитувальник форм агресивного реагування". Проаналізовано дані констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії за реактивним типом у паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов'язано з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Р733.64-5 + Ю948.25 + Ю983.620.2-81
Шифр НБУВ: ДС320700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Дмитрієва І.В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Дмитрієва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2
Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Романенко О.В. 
Особливості формування Я-образу у школярів з церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / О.В. Романенко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2003. — 21 с. — укp.

З використанням комплексної діагностичної методики виявлено специфічні шляхи формування Я-образу в дітей з церебральним паралічем від молодшого шкільного до підліткового віку: когнітивна спрощеність різноаспектних уявлень про власне Я; недостатня автономія когнітивних та афективних структур; уповільненість формування Я-ідеального як конструкту, відмінного від Я-реального; порушення адекватності у сприйнятті власної особистості; проблематичність позитивного самоприйняття внаслідок інтеріоризації чужих негативних ставлень; включення захисно-компенсаторних механізмів, що впливає на усвідомленість уявлень про себе. З урахуванням виявлених особливостей Я-образу у школярів з церебральним паралічем розроблено психокорекційну програму, яка являє собою єдину структуровану систему в сукупності послідовних блоків. На підставі результатів апробації цієї програми показано, що розроблена методика цілеспрямованого впливу на формування Я-образу у хворих дітей зумовлює позитивні зміни в їх самосвідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю948.25 + Р733.627.709.3-3 +
Шифр НБУВ: РА324574

Рубрики:

      
18.

Станіславський С.В. 
Психологічні особливості сприйняття сфер життєдіяльності хворими на незрощення губи та піднебіння юнацького віку: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.04 / С.В. Станіславський ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 17 с.: рис. — укp.

На підставі аналізу показників психологічних характеристик індивідів із природженою вадою незрощення губи та піднебіння (НГП) у зіставленні зі здоровими виявлено суттєвий вплив даної патології на психологічну організацію особи юнацького віку. Проаналізовано соматичний, психологічний та соціальний аспекти розвитку особистості хворого на НГП. Аналіз психологічних якостей осіб експериментальної групи дозволив визначити факторну структуру їх особистості, у результаті чого встановлено, що близько третини усієї її дисперсії пояснюють типи, які визначають схильність особи до деструктивних дій. Доведено, що вплив даної природженої вади на розвиток особистості не є чітко визначеним, одностороннім, а визначає формування якісно різних особистісних типів. Визначено особливості сприйняття життєвого шляху особами із вадою незрощення, що дозволяє зробити висновок про розрізнення за ступенем актуальності у певних сферах життєдіяльності між суб'єктами контрольної та експериментальної виборок. Показано залежність актуальності сфер життєдіяльності хворого на НГП від його особистісного типу та виявлено основні актуальні та потенційні ускладнення соціального функціонування суб'єктів у кожній з них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.28 + Ю983.511.302 + Ю983.723.5 + Р665.624.050 +
Шифр НБУВ: РА324698

Рубрики:

      
19.

Демчук С.П. 
Зміст фізичного виховання в соціальній інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років із церебральним паралічем: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту / С.П. Демчук ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2003. — 22 с. — укp.

Розроблено комплексну (психолого-педагогічної, фізичної та фізіотерапевтичної дії) програму соціальної інтеграції та реабілітації школярів 15 - 16 років з церебральним паралічем засобами фізичного виховання. Обгрунтовано можливість ефективного використання засобів фізичного виховання в системі комплексного застосування реабілітаційних заходів для оздоровлення даних школярів і здійснення соціально-педагогічного впливу на них. Виявлено ефективні методи та тести, які дають змогу визначити ступінь впливу розробленої програми на фізичний та психічний стан даних школярів, а також з'ясувати її оздоровчий, реабілітаційний та інтеграційний ефект.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.6 + Ю948.28
Шифр НБУВ: РА325787

Рубрики:

      
20.

Клопота Є.А. 
Особливості формування "Я-образу" в осіб з вадами зору: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / Є.А. Клопота ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Проаналізовано особливості формування "Я-образу" в осіб з вадами зору. Розглянуто структуру та фактори формування, а також взаємозв'язок "Я-образу" та захисно-адаптивних механізмів особистості. Доповнено і уточнено теоретичні уявлення про вплив образів "тілесного Я" і "реального Я" на формування "Я-образу" незрячої людини в цілому. Встановлено факт більш частої переоцінки або недооцінки своїх можливостей незрячими людьми у порівнянні зі зрячими; уточнено уявлення про роль зору у формуванні "Я-образу" особистості. Запропоновано трактування зору як засобу збору соціально значимої інформації, що використовується людиною під час інтерпретації себе, своїх мотивів і намірів. Здійснено аналіз семантичних репрезентацій зрячих та незрячих людей про сліпоту. Уперше розроблено та апробовано комплексну програму соціально-психологічного тренінгу для людей з глибокими порушеннями зору, спрямований на корекцію "Я-образу", тобто уявлення про себе, самовідношення незрячої особистості та її адаптивних можливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 +
Шифр НБУВ: РА330086

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського