Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (152)Книжкові видання та компакт-диски (158)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=ч421.252$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Черній В.С. 
Виховання культури людських взаємин в учнів 5 - 8-х класів у процесі вивчення художньої літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.С. Черній ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розглянуто ефективні методи та прийоми роботи стосовно виховання культури людських взаємин в учнів середнього шкільного віку. Встановлено, що пріоритетними є методи дискусійного характеру, виразного читання, творчих завдань. Відзначено, що запропонована методика істотно підвищує ефективність виховання культури людських взаємин в учнів. Визначено, що виховання культури людських взаємин в учнів V - VIII класів у процесі вивчення української літератури сприяє вдосконаленню навчального процесу, стимулює інтелектуальні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р2 + Ч421.252.6 +
Шифр НБУВ: РА324400

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Пожар Н.В. 
Групові форми організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Пожар ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі пошуку ефективних форм організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання. Визначено сутність та види групових форм, обгрунтовано особливості групової роботи учнів в умовах інформатизації навчання, визначено основні вимоги до організації групової роботи. Науково обгрунтовано етапи організації групової роботи. Експериментально підтверджено позитивний вплив організації групової роботи на якість знань учнів (повноту, глибину та усвідомленість), рівень засвоєння знань в залежності від характеру самостійної діяльності учнів, рівень розвитку пізнавального інтересу, характер взаємовідносин учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.252

Рубрики:

      
3.

Федусенко Ю.І. 
Дидактична гра як засіб навчання іноземних мов молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 03.00.09 / Ю.І. Федусенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано дидактичну доцільність застосування педагогічної технології дидактичної гри як ефективного засобу навчання іноземних мов учнів початкової школи. Досліжено суть дидактичної гри, її функції та принципи застосувння у навчальнмоу процесі. Визначено дидактичні умови, які забезпечують ефективність її реалізації у даному процесі. Такими умовами є організація навчальної співпрацію вчителя й учнів на підготовчому, діяльнісному та завершальному етапах дидактичної гри, доступність змісту гри за певних психологічних особливостей і вікових можливостей учнів початкової школи, їх навчального досвіду, з урахуванням потреб та інтересів; урізноманітнення видів дидактичної гри у навчальному процесі; застосування ігор, які стимулюють розвиток мотиваційної сфери та пізнавальної діяльності учнів, сприяють удосконаленню їх фізіологічних якостей і адаптації до шкільного соціуму; відповідність змісту дидактичної гри меті та завданням уроку. У процесі експериментального навчання підтверджено ефективність формування в учнів початкової школи іншомовної комунікативної компетенції з використанням дидактичних ігор за зазначених дидактичних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.46 + Ш12-911 +
Шифр НБУВ: РА363968

Рубрики:

      
4.

Коробська Г. В. 
Дидактична гра як засіб формування загальнонавчальних умінь учнів основної школи (друга половина XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Г. В. Коробська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано витоки застосування навчальної гри як засобу формування вмінь особистості. Визначено внесок науковців другої половини XX ст. в розробку теоретичних засад даної проблеми. Обгрунтовано етапи розвитку ідеї використання дидактичної гри як засобу формування загальнонавчальних умінь учнів основної школи в даний період (кінець 1950 - 1960 рр.; 1970 - 1980 рр.; 1990 рр.). Узагальнено досвід використання дидактичних ігор для формування загальнонавчальних умінь учнів основної школи в урочний і позаурочний час, накреслено напрями його творчого застосування за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.46 + Ч33(4УКР)63/64
Шифр НБУВ: РА376523 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Салащенко Г.М. 
Дидактичні умови організації навчального діалогу "вчитель-учень" у процесі вивчення гуманітарних дисциплін в загальноосвітній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.М. Салащенко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2008. — 20 с. — укp.

Розглянуто можливості здійснення навчального діалогу у процесі вивчення учнями іноземної мови. Розкрито суть понять "навчальний діалог", "діалогічний підхід до вивчення знань", "діалогічна взаємодія в системі "вчитель - учень", зміст і структурні компоненти такого діалогу. Виявлено й експериментально перевірено сукупність дидактичних умов, які забезпечують його результативність щодо підвищення якості гуманітарних знань учнів. Проведено формувальний експеримент, під час якого апробовано структуру навчального процесу, побудованого за принципами діалогічного підходу до його організації, розроблено й упроваджено в практику криворізьких загальноосвітніх шкіл програму уроків "Питання методики та змісту формування культурознавчої грамотності за допомогою навчального діалогу". Створено систему індивідуально-творчих, імітаційно-ігрових, проблемних завдань з метою розвитку самостійності, творчої активності, імпровізації, іншомовної культури учнів старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14 +
Шифр НБУВ: РА356905

Рубрики:

      
6.

Заліток Л. М. 
Книжка як засіб виховання молодших школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. М. Заліток ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено ідеї В. Сухомлинського щодо використання книжки як засобу виховання молодших школярів. Проаналізовано генезу ідей про виховне значення дитячої книжки в історико-педагогічному процесі. Вивчено історіографію спадщини ученого з даної проблеми. Вперше проведено цілісний системно-структурний аналіз діяльності Павлиської середньої школи за часів В. Сухомлинського з виховання молодших школярів за допомогою книжки. Висвітлено досвід педагога щодо залучення дітей до книжки навчанням читання з застосуванням системного підходу. Розкрито роботу з книжкою в практичній діяльності В. Сухомлинського як систему компонентів, що охоплює об'єктивну та досить повну інформацію про форми роботи з книжкою в початковій школі, розглянуто зміст кожної з даних форм. Показано роль бібліотеки у використанні книжки з метою виховання молодших школярів. Вивчено та проаналізовано творчі ідеї В. Сухомлинського щодо використання книжки як засобу виховання молодших школярів у діяльності сучасної Павлиської середньої загальноосвітньої школи I - III ступенів ім. В. Сухомлинського та Українського колежу ім. В. Сухомлинського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.252.2 + Ч421.331.1
Шифр НБУВ: РА379745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Мельник А.О. 
Літературний розвиток учнів 5 -7 класів у процесі навчально-ігрової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.О. Мельник ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методичну систему літературного розвитку учнів V - VII класів у процесі навчально-ігрової діяльності. Представлено структурну модель організації зазначеної діяльності. Удосконалено класифікацію літературних ігор. Розроблено технологічну карту літературної гри. Обгрунтовано доцільність використання ігрових прийомів на всіх етапах вивчення художнього твору з урахуванням його жанрово-родової специфіки. Експериментально доведено, що запропонована методична система сприяє вихованню в учнів зацікавленості у читанні, формуванню у них навичок повноцінного сприйняття художнього твору й усвідомленню специфіки літератури як мистецтва слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20 + Ч421.252.46 +
Шифр НБУВ: РА341741

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Петровський С.С. 
Метод проектів у профільному навчанні інформатики учнів старшої школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / С.С. Петровський ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему впровадження методу проектів у профільне навчання інформатики учнів старшої школи. Проаналізовано стан розробленості проблеми в науково-педагогічній літературі. Визначено критерії доцільності впровадження методу проектів у профільне навчання інформатики учнів старшої школи. Розроблено модель реалізації методу проектів у структурі особистісно орієнтованого навчання, яка відображає взаємозв'язки методичної системи, перебіг процесу профільного навчання в у загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ). Розроблено етапи впровадження методу проектів у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів. Ефективність моделі застосування методу проектів у структурі особистісно орієнтованого навчання підтверджено шляхом проведення педагогічного експерименту. Результати дослідження впроваджено в навчальний процес семи ЗНЗ Західного та Східного регіонів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.415 + Ч421.204 + З970р(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА363376

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Нищета В.А. 
Метод проектів як засіб формування життєвої компетентності старшокласників у процесі навчання українознавчих предметів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.А. Нищета ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему формування життєвої компетентності старшокласників у процесі навчання українознавчих предметів засобами проектної діяльності. На підставі результатів аналізу психолого-педагогічної літератури складено номенклатуру сутнісних ознак життєвої компетентності, її функціональну модель і критерії сформованості. Обгрунтовано життєтворчі можливості українознавчих предметів. Виявлено життєво-компетентнісний потенціал методу проектів як особистісно зорієнтованої технології. У контексті ідей компетентнісного підходу та життєтворчого спрямування сучасного навчання, технологічного підходу до організації пізнавальної діяльності учнів, підсилення ролі українознавчої складової сучасної освіти науково обгрунтовано й експериментально перевірено дидактичні умови використання авторської технології життєвотворчих проектів як засобу формування життєвої компетентності старшокласників у навчанні української мови та літератури, історії України. Розроблено рекомендації щодо її впровадження в процесі навчання українознавчих предметів у середній загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.415 + Ю952.2-734 + С.р(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА363689

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Нечволод Л.І. 
Педагогічні умови впровадження робочих зошитів з друкованою основою в процес індивідуалізації навчання школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.І. Нечволод ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

На підставі результатів аналізу теоретичних джерел уточнено місце робочих зошитів як засобу індивідуалізації процесу навчання, функції зошитів, а також розроблено класифікацію завдань стосовно робочих зошитів з друкованою основою (РЗДО) відповідно до рівнів навченості. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови успішності використання РЗДО в індивідуальному процесі навчання, які забезпечують позитивні зміни в характері мотивації навчання, сприяють підвищенню якості знань, формуванню загальноінтелектуальних умінь, розвитку пізнавальної активності та самостійності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ч421.252.2 +
Шифр НБУВ: РА321342

Рубрики:

      
11.

Самойленко Н.Б. 
Підготовка вчителів гуманітарних дисциплін до застосування методу проектів у професійній діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Б. Самойленко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Зроблено теоретичне обгрунтування підготовки вчителів гуманітарних дисцилін до застосування методу проектів у професійній діяльності, проведено експериментальну перевірку ефективності її методичної моделі. Встановлено критерії та показники готовності вчителів гуманітарних дисциплін до застосування методу проектів у професійній діяльності. На підставі теоретичного та дослідно-експериментального вивчення проблеми розроблено структуру та зміст діяльності вчителя гуманітарних дисциплін у процесі впровадження методу проектів. Визначено зміст понять "проект", "навчальний проект", "метод проектів", "проектна діяльність", "телекомунікаційний проект". Розроблено й апробовано модель підготовки вчителів гуманітарних дисциплін до застосування методу проектів у професійній діяльності, в якій визначено взаємозв'язки методичної системи, перебіг навчального процесу у навчальних закладах на різних рівнях освіти. Обгрунтовано умови підготовки учителів гуманітарного циклу до застосування методу проектів у навчально-виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.415 + Ч489.514(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА362039

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Кондратова Л.Г. 
Підготовка вчителя до організації проектної діяльності учнів основної школи в позаурочній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Г. Кондратова ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Визначено історично-генетичні особливості розвитку та впровадження проектної технології у навчально-виховний процес в основній школі. Розроблено й обгрунтовано модель підготовки вчителя до організації позаурочної проектної діяльності у післядипломній педагогічній освіті. Розкрито педагогічні умови, створення яких у післядипломному педагогічному процесі необхідно для продуктивної підготовки вчителя, підвищення його компетентності у галузі впровадження проектної технології. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність моделі підготовки вчителя до організації проектної діяльності у позаурочній роботі у процесі післядипломної педагогічної освіти. Розроблено та впроваджено до навчально-виховного процесу інститутів даної освіти спецкурс "Організація позаурочної діяльності в позаурочний час", а також методичні рекомендації для вчителів, які керують позаурочною виховною роботою, банк позаурочних учнівських проектів, приклади анкет і діагностик щодо готовності вчителя до організації проектної діяльності. Доведено, що така готовність вчителя є дієвим чинником досягнення мети сучасного виховання, суттю якої є створення умов для розвитку творчої самореалізації особистості, виховання покоління людей, здатних ефективно працювати та навчатися протягом життя, оберігати та примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати та змінювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.2 + Ч421.382 + Ч489.514(4УКР)78 +
Шифр НБУВ: РА358891

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Беркита З. Є. 
Підготовка майбутнього вчителя до організації роботи з підручником у початковій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / З. Є. Беркита ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

З'ясовано сутність поняття "готовність майбутнього вчителя до організації роботи з підручником у початковій школі". Розкрито зміст терміна "робота з підручником". Розроблено критерії та рівні сформованості готовності студентів до цього виду діяльності. Визначено педагогічні умови підготовки студентів до організації роботи з підручником у початковій школі, а саме: мотиваційне забезпечення підготовки студентів до використання підручника у навчальному процесі школи І ступеня, збагачення змісту професійної підготовки системою знань з підручникознавства та підручникотворення в галузі початкової освіти та способів використання книги в початковій школі, цілеспрямоване формування у майбутніх педагогів початкової школи комплексного вміння використовувати підручник як засіб навчання, дотримання поетапності у підготовці вчителя до організації роботи з підручником. Розроблено модель підготовки майбутнього вчителя до організації роботи з підручником у початковій школі, яка базується на положеннях системного, особистісно-діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів і охоплює такі складові: мету, педагогічні умови, етапи підготовки, форми організації навчання, методи та прийоми навчання, результативність цього процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.252.2
Шифр НБУВ: РА381594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Михальчук Н.О. 
Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Михальчук ; АПН України; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Розкрито основні умови ефективності дискурсії як форми навчальної роботи на уроках світової літератури. Обгрунтовано принципи організації навчальної дискурсії, відповідні головним засадам гуманізації шкільної освіти. Визначено критерії ефективності навчальної дискурсії: рівень знань школярів з предмета "Світова література"; рівень оволодіння вміннями та навичками, необхідними для вичення світової літератури; рівень оволодіння досвідом творчої діяльності; ставлення до навчальних дискурсій; рівень ініціативності учнів; рівень оригінальності думок і суджень школярів; рівень розвитку мислительних операцій учнів; рівень обгрунтованості висловлених думок школярів. Проаналізовано особливості формальної структури діалогу підлітків і зміст смислових зв'язків між послідовним висловлюванням учнів, спрямованість їх висловлювань. Виділено групи прийомів, за допомогою яких можна обгрунтувати власну точку зору - змістовні та незмістовні. Внаслідок проведеного аналізу встановлено основні психологічні умови, які впливають на ефективність навчальної роботи - активізацію, завдяки відповідним діям вчителя, мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до власної точки зору та думок інших учнів і вчителя, здатність зрозуміти та усвідомлювати висловлення партнерів у спілкуванні, обгрунтовувати власні судження, задавати питання, формулювати сумніви, вносити власні ідеї та пропозиції, виправляти висловлювання інших учасників дискусії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.13 + Ч421.314
Шифр НБУВ: РА314239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Івашкевич Е.З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.З. Івашкевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив вчителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мислиннєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізація завдяки відповідним педагогічним впливам вчителя мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до своєї точки зору, думок інших учнів та вчителя, здатності розуміти висловлювання партнерів по спілкуванню, обгрунтовувати власні судження, вносити нові ідеї та пропозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА321438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Осадченко І.І. 
Стимулювання творчої активності молодших школярів засобами поетичного слова: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / І.І. Осадченко ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 19 с. — укp.

Розроблено дидактично-методичну систему стимулювання творчої активності молодших школярів засобами поетичного слова. Визначено дидактичні вимоги до поетичного слова та особливостей його використання як засобу стимулювання. Узагальнено досвід роботи творчих учителів та обгрунтовано нові підходи до вирішення проблеми стимулювання творчої активності молодших школярів у процесі навчання. Конкретизовано систему існуючих критеріїв творчої активності молодших школярів, надано визначення поняття "творча активність". Наведено методичні рекомендації для забезпечення ефективності стимулювання творчої активності молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч421.252.6 +
Шифр НБУВ: РА339676

Рубрики:

      
17.

Щербина Д.В. 
Формування активної комунікативної позиції учнів основної школи засобами імітаційно-ігрового навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Д.В. Щербина ; Криворіз. держ. педагогічний ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми формування активної комунікативної позиції учнів основної школи в процесі імітаційно-ігрового навчання. Уточнено поняття "активна комунікативна позиція", виділено структуру цього складного особистісного утворення, визначено сутність і зміст активної комунікативної позиції підлітків. Вирізнено критерії, показники та рівні активності комунікативної позиції учнів, розроблено методику діагностики наявного рівня сформованості активної комунікативної розиції школярів. Виявлено та перевірено ефективність сукупності дидактичних умов, які забезпечують результативне формування активної комунікативної позиції підлітків засобами імітаційно-ігрового навчання. Розроблено технологію формування дослідженого особистісного утворення засобами імітаційно-ігрового навчання. Апробовано ефективність методичних рекомендацій учителем української мови та літератури щодо формування в учнів основної школи активної комунікативної позиції в процесі імітаційно-ігрового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25 + Ч421.252.46 + Ю983.402.2 +
Шифр НБУВ: РА364264

Рубрики:

      
18.

Добротвор О. В. 
Формування комунікативної компетентності старшокласників засобами організаційно-діяльнісної гри: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. В. Добротвор ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему формування комунікативної компетентності учнів старшої школи в навчально-виховному процесі ЗОНЗ. Розкрито суть і структуру поняття "комунікативна компетентність старшокласника". Визначено потенціал засобів малопоширеної в шкільному навчанні організаційно-діяльнісної гри (ОДГ) у процесі ефективного формування даної компетентності. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено дієвість ОДГ-технології формування комунікативної компетентності старшокласників. Запропонована модель технології базується на організації проблемної діяльності учнів без готових рішень і сценарію з використанням комплексу взаємопов'язаних дидактичних інтерактивних методів і рефлексивним осмисленням учасниками гри набутого досвіду комунікації. Характеристики ОДГ забезпечують стійку мотивацію учня-гравця, відповідають віковим особливостям старшокласників і завданням компетентнісної освіти. Доведено ефективність засобів ОДГ у процесі формування комунікативної компетентності старшокласників, доцільність використання такого різновиду дидактичної гри в навчально-виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14 + Ч421.252.46
Шифр НБУВ: РА383517 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Броннікова С.М. 
Формування мовленнєвої культури молодших школярів засобами мистецтва: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.М. Броннікова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади формування, а також суть та структуру мовленнєвої культури молодших школярів у контексті духовної культури особистості, визначено її критерії та рівні сформованості. Обгрунтовано роль естетики слова, взаємодії мистецтв у формуванні мовлення, мовленнєвої культури особистості. Проаналізовано психологічні основи процесу її формування з урахуванням специфіки сучасного культурно-мовленнєвого простору, виховного потенціалу культурно-мовленнєвих ситуацій. Обгрунтовано суть педагогічних технологій використання мистецтва у мовленнєвому розвитку школярів молодшого віку. Розроблено відповідні рекомендації для вчителів і вихователів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911.37 + Ч421.252.6
Шифр НБУВ: РА321418

Рубрики:

      
20.

Чувасова Н.О. 
Формування пізнавальної активності старшокласників у процесі діалогічного навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.О. Чувасова ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2008. — 20 с. — укp.

Розкрито специфіку формування пізнавальної активності старшокласників у процесі діалогічної активності. Визначено завдання, зміст, структуру, критерії, показники та рівні її сформованості. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено результативність дослідного навчання старшокласників щодо формування них пізнавальної активності у процесі діалогічного навчання. Виявлено та перевірено дидактичні умови, що забезпечують результативність такого формування. Установлено, що впровадження діалогічного навчання забезпечує досягнення позитивних результатів, підтверджених під час аналізу результатів формувального експерименту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.252.14 +
Шифр НБУВ: РА356877

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського