Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (203)Книжкові видання та компакт-диски (223)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=ч483(4Укр)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мартиненко О.М. 
Організація науково-дослідної роботи викладачів вищих навчальних закладів в Україні (ХІХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Мартиненко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню становлення і розвитку теоретичних ідей щодо організації науково-дослідної роботи викладачів вищих навчальних закладів України у ХІХ ст. У дисертації на основі аналізу офіційних документів, історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів обгрунтовано етапи розвитку науково-дослідницької роботи викладачів вищих навчальних закладів України у ХІХ ст., показано залежність розвитку науки від соціально-економічних і політичних змін у суспільстві, розкрито зміст і систематизовано форми підготовки і атестації наукових кадрів у досліджуваний період; узагальнено досвід організації науково-дослідницької роботи викладачів Харківського і Київського університетів, виявлено основні напрями наукової діяльності викладачів і найбільш ефективні її форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Стоян Т.А. 
Університетська освіта в Україні в другій половині ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Стоян ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі становлення та розвитку університетської освіти в підросійській Україні у другій половині ХІХ ст. На основі широкої джерельної бази виявлено і систематизовано загальні риси і особливості розвитку університетів України, розкрито їх місце та роль в освіті українського народу, забезпеченні кадрами вищої кваліфікації. Визначено рівень науково-теоретичного опанування проблеми, висвітлено концептуальні засади російської, рядянської та сучасної української історіографії стосовно обраної теми з урахуванням громадсько-політичної детермінації впливу політичних ідей на вчених і публіцистів. З'ясовано основні фактори, які зумовили урядовий курс щодо університетів України, розкрито механізм управління ними. Досліджено професорсько-викладацький склад, його професійний рівень, місце в суспільстві. Показано основні шляхи вирішення кадрової проблеми в університетах України. Охарактеризовано студентство, зокрема, джерела та тенденції його поповнення, соціальний статус, матеріальне становище, стосунки з професурою. Визначено актуальні питання, що потребують подальшої розробки, та вироблено рекомендації, які б стали у нагоді для покращання стану університетської освіти в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Т3(4УКР)52-7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Машкіна С.В. 
Педагогічна діяльність В.І.Вернадського у вищих закладах освіти (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.В. Машкіна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз педагогічної діяльності В.І.Вернадського у вищих закладах освіти. Визначено її зміст і основні напрями. Розроблено періодизацію та висвітлено чинники формування педагогічної позиції вченого. Вивчено авторську концепцію вищої школи, представлену системою наукових поглядів на мету, завдання, принципи та організаційно-змістові засади її функціонування. Проаналізовано провідні ідеї та узагальнено досвід практичної діяльності В.І.Вернадського на університетських кафедрах, у структурах управління освітою та в громадських інституціях. Обгрунтовано перспективи використання його педагогічного доробку в практиці сучасної вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Пузирьова Н.В. 
Теорія і практика організації науково-дослідної роботи студентів (на матеріалах університетів України ХІХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Пузирьова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено спробу цілісного аналізу становлення та розвитку студентської науки в Україні у XIX ст. Визначено головні етапи розвитку науково-дослідної роботи студентів. Розкрито політичні та соціокультурні умови, які впливали на розвиток студентської науки та на роль у даному процесі прогресивної української інтелігенції. Проаналізовано зміст науково-дослідної роботи студентів університетів України, основні форми даної роботи, засоби стимулювання, виявлено причини та суть реформування вищої школи. Обгрунтовано шляхи творчого використання національного досвіду з питань організації науково-дослідної роботи студентів університетів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч483(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА321628

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Удовицька Т.А. 
Громадські і приватні вищі навчальні заклади в Україні (наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Удовицька ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Показано головні відмінності громадських і приватних вищих навчальних закладів від державних, визначено інноваційну сутність їх діяльності. Проаналізовано внутрішнє життя даних вузів, виділено особливості їх функціонування. Встановлено, що громадські та приватні вищі навчальні заклади мали специфічні соціальні функції, які сприяли демократизації, фемінізації студенського контингенту та інтелігенції у цілому. Обгрунтовано, що за короткий період діяльності більшість даних вузів перетворилися на повноцінні вищі навчальні заклади, зайняли свою нішу у системі вищої освіти та успішно провадили підготовку фахівців. Доведено, що вивчення досвіду діяльності даних навчальних закладів та його впровадження у практичну діяльність сприятиме більш ефективному функціонуванню вузів недержавної форми власності на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-7 + Ч483(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА322250

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Пташний О.Д. 
Теорія і практика контролю результатів навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів України у другій половині ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Д. Пташний ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 24 с. — укp.

Систематизовано погляди вітчизняних педагогів і вчених на проблему контролю, визначено провідні тенденції та динаміку організації контролю знань студентів вищих навчальних закладів (ВНЗ) України у другій половині XIX ст. Узагальнено досвід організації контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ. Охарактеризовано умови та вимоги попереднього та форми й методи поточного та періодичного контролю. Показано специфіку здійснення підсумкового контролю. Виявлено й узагальнено заходи стимулювання студентів у процесі навчання. Розкрито особливості становлення й розвитку вищої освіти в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст. До наукового обігу введено нові архівні матеріали, документи офіційного характеру, які надали змогу більш повно та достовірно представити досвід організації контролю та оцінки знань студентів ВНЗ України у досліджуваний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА322590

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Осмоловська О.Ю. 
Державна політика щодо професорсько-викладацьких кадрів радянської України (1920 - 1930-ті рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Ю. Осмоловська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

На основі аналізу широкого кола джерел та літератури досліджено процес формуваня та діяльності професорсько-викладацьких кадрів вузів радянської України у 1920 - 1930-ті рр. У контексті реформування вищої школи узагальнено зміни у складі та становищі професорсько-викладацьких кадрів, визначено фактори, що впливали на їх підготовку та діяльність. Досліджено процес підготовки викладацьких кадрів для вищої школи, охарактеризовано умови роботи, матеріально-побутовий рівень та соціальний статус викладачів. Проаналізовано організаційні засади, зміст та напрями діяльності радянського уряду у справі реформування вищої школи. Простежено суперечливі тенденції, що супроводжували розвиток радянської освіти та впливали на становище викладацьких кадрів за умов формування та функціонування тоталітарної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА331373

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сопівник Р.В. 
Зростання ролі студентів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів України: історичний аспект (90-ті рр. XX - початок XXI ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.В. Сопівник ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення широкої джерельної бази в хронологічній послідовності досліджено поступове етапне підвищення ролі студентів у навчально-виховному процесі. Висвітлено нормативні засади реформування вищої школи та правовий статус студентства України, проаналізовано динаміку зміни ролі студентів у системі вищої освіти як об'єктів і суб'єктів навчально-виховного процесу в зв'язку з виникненням і розвитком вищих навчальних закладів недержавної форми власності, запровадженням багатоканального фінансування освіти, утвердженням ступеневої системи підготовки фахівців. Показано зміну ролі студентів у навчальному процесі вищої школи України на етапі її перетворення відповідно до вимог Болонського процесу. Охарактеризовано етапи та суть нових підходів щодо організації навчання на основі посилення самостійної роботи студентів. Досліджено активну участь студентів у громадському житті вищих навчальних закладів. Показано процес виникнення та становлення системи органів студентського самоврядування як форми виховання у молоді якостей майбутніх керівників та організаторів трудових колективів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.43 + ч483(4УКР)64 + Т(4УКР)64-298 +
Шифр НБУВ: РА332122

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Кобченко К.А. 
Київські вищі жіночі курси в контексті боротьби за освіту жінок в Україні (1878 - 1920): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / К.А. Кобченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено історію створення та діяльності Київських вищих жіночих курсів як одного з провідних навчальних закладів університетського типу для жінок в Україні у контексті жіночого руху за право на освіту. Проведено критичний аналіз численних джерел, узагальнено досвід історіографічних розробок з досліджуваної проблеми. Розглянуто процес боротьби за відкриття курсів, організацію їх роботи та її основні складові (діяльність викладацького складу, становлення навчального процесу та викладання). Охарактеризовано склад слухачок, висвітлено процес еволюції прав Київських вищих жіночих курсів, досліджено обсяг та характер викладання українознавчих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)716 + Т3(4УКР-2К)0-297
Шифр НБУВ: РА330966

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Сафонова Н.М. 
Реформування системи вищої освіти в Україні (90-ті рр. ХХ - початок XXI ст.): історичний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Сафонова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу широкої джерельної бази висвітлено особливості реформування системи вищої освіти в Україні у 90-х роках XX ст. - на початку XXI ст. Розглянуто етапи, форми та методи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах всіх рівнів акредитації відопвідно до принципів Болонської системи, показано роль викладачів та студентів у її впровадженні. Проаналізовано нормативно-правові документи, за яким здійснювалось реформування системи вищої освіти в Україні. Висвітлено етапи та механізми ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів. Розкрито особливості трансформації основних функцій вищоі школи: соціально-економічних, соціально-політичних, культуротворчих. Проаналізовано якісні зміни у складі викладацьких кадрів та особливості розвитку їх наукової діяльності. Показано вплив реформування системи вищої освіти на зміни у складі студентів. Вивчено діяльність вищих навчальних закладів щодо впровадження нових технологій та форм навчального процесу. На підставі аналізу всіх чинників, що вплинули на реформування системи вищої освіти, зроблено виновок, що за умов впровадження в Україні соціально орієнтованої економіки, демократичних суспільних відносин та процесів інтеграції до європейської та світової спільноти для подальшого успішного розвитку держави необхідно здійснювати якісні зміин у системі вищої освіти, доведено доцільність радикального оновлення структур, форм і засобів функціонування навчально-виховного процесу з метою досягнення його максимальної інтенсифікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА341285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Нагірняк О.Р. 
Становлення та розвиток українознавчих досліджень у системі університетських центрів і провідних наукових організацій Наддніпрянської України (остання чверть XIX ст. - 1917 р.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / О.Р. Нагірняк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше здійснено узагальнювальний аналіз процесу українознавства з використанням наукових принципів і методів дослідження, сучасних теоретико-методологічних засад українознавчої науки. Вивчено наукову творчість найбільш відомих вчених наприкінці XIX - початку XX ст. (М.Грушевського, М.Сумцова, Д.Багалія, А.Кримського), їх внесок у розвиток українознавчих досліджень у вищих навчальних закладах, наукових установах, інших інституціях. Узагальнено досвід діяльності провідних організацій Наддніпрянської України у даній сфері. На базі широкого кола джерел і наукової літератури докладно висвітлено роль Київського, Харківського, Новоросійського (Одеського) університетів у розгортанні українознавчих досліджень, розглянуто основні напрями та форми діяльності Українського Наукового Товариства та Харківського історико-філологічного товариства у становленні наукового українознавства, розвиток якого здійснювався на концептуальному та дослідницькому рівнях. Показано значення та місце українознавчих розробок даного періоду для активізації українського національно-визвольного руху, піднесення української національної самосвідомості, розкрито внесок учених у процес формування та становлення національної науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С1(4УКР)52 г + Ч483(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА337559

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Рацул О.А. 
Формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Рацул ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Розглянуто історико-педагогічний аспект проблеми формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст. Зроблено спробу цілісного аналізу виникнення, становлення та еволюції ідеї громадянськості на різних етапах історичного розвитку людства. Розкрито суть поняття "громадянин", "громадянськість", "громадянська цінність", "громадянська культура" у контексті філософської, педагогічної та психологічної науки, виокремлено сучасне тлумачення категорій "громадянин" і "громадянськість" згідно з Концепцією громадянського виховання особистості за умов розвитку української державності. Висвітлено витоки ідеї громадянськості у вітчизняній педагогічній думці, базуючись на яких досліджено теоретичні питання громадянського виховання, якому сприяли наукові доробки видатних громадянських і освітніх діячів України другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано основні форми та методи впливу особистості викладачів вищої школи України дослідженого періоду на формування почуття громадянськості у майбутніх фахівців та охарактеризовано особистісні якості самих викладачів. Відначено можливість використання здобутків минулого за сучасний умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335733

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Войно-Данчишина О.Л. 
Правове регулювання вищої юридичної освіти та науки в Росії в ХІХ ст. (на матеріалах українських губерній): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.Л. Войно-Данчишина ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено процес правового регулювання вищої юридичної освіти та підготовки наукових кадрів в університетах і ліцеях українських губерній Росії протягом XIX ст. Узагальнено та систематизовано нормативно-правову базу вищої юридичної освіти, охарактеризовано основні етапи її розвитку, пов'язані насамперед зі статутами університетів і ліцеїв. Проаналізовано правове регулювання підготовки та комплектування науково-педагогічних кадрів на юридичних факультетах університетів українських губерній. Виявлено специфіку присудження наукових ступенів з юридичних спеціальностей. Охарактеризовано правове становище Рішельєвського та Ніжинського ліцеїв та визначено специфічні риси навчально-освітнього процесу у даних закладах. Обгрунтовано теоретичні та практичні рекомендації щодо модернізації системи освіти та підготовки наукових кадрів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4РОС)5-621.13 + Х8(4УКР)132.1-1 + Ч483(4РОС)5 + Ч483(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА346533

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Куцаєва Т.О. 
Розвиток вищої освіти в УРСР (1965 - 1985 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.О. Куцаєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку, стан і функціонування вищої освіти в УРСР впродовж 1965 - 1985 рр. Базуючись на значному обсязі фактичного матеріалу, досліджено суспільно-політичні, духовні, економічні та соціальні фактори, що вплинули на розвиток вищої освіти як певної суспільної інституції, важливої частини його духовного життя. Виокремлено найбільш суттєві аспекти оформлення матеріально-технічної бази вузів й організації навчально-методичного процесу, зумовлені потребами суспільства та держави щодо рівня підготовки, змісту знань, професійної спрямованості та конкурентоспроможності фахівців вищої кваліфікації. На підставі аналізу й узагальнень наукового доробку провідних навчально-методичних і наукових осередків, якими, завдяки великому людському (науковому) потенціалу, була та є значна частина українських ВУЗів. Установлено тенденції підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації наукових і науково-педагогічних кадрів ВУЗів. Досліджено питання щодо розвитку вузівської науки (науки гуманітарного та прикладного циклів). Висвітлено внесок вищої школи до формування інтелектуального та наукового потенціалу суспільства. Здійснено оцінки ефективності функціонування вищої освіти, її конкурентоспроможності та внеску до сфери української освіти, культури, науки у 1965 - 1985 рр. Розроблено рекомендації щодо перспективних шляхів розвитку сучасної вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА349215

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Барибіна О.В. 
Формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів вищих закладів освіти в Україні (кінець XIX - початок ХХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Барибіна ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Цілісно висвітлено внесок учених, педагогів, методистів і викладачів-практиків кінця XIX - початку XX ст. у формування інтелектуальних умінь у студентів. Визначено генезу навчально-інтелектуальних умінь у студентів у зарубіжній і вітчизняній історико-педагогічній думці. Виявлено ефективні форми, методи та засоби формування зазначених умінь, які використовувались у практиці вищої школи досліженого періоду. Визначено й охарактеризовано умови, за яких відбувалось дане формування у студентів вищих закладів освіти наприкінці XIX - початку XX ст. Систематизовано історико-педагогічний досвід формування у студентів умінь аналізувати, синтезувати, узагальнювати, порівнювати, зіставляти, обгрунтовувати, виділяти головне, раціонально запам'ятовувати, робити висновки. Досліджено подальший розвиток ідеї формування навчально-інтелектуальних умінь у студентів у вітчизняній педагогічній літературі та визначено шляхи творчого використання прогресивного досвіду минулого за сучасних умов вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52 + Ч481.220 +
Шифр НБУВ: РА350460

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Генега Р.Я. 
Студентство міста Львова в Українському національному русі (1944 - 1953): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.Я. Генега ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

На базі матеріалів Архіву Управління служби безпеки України та Львівської області, Державного архіву Львівщини, спогадів і матеріалів преси дослідженого періоду проаналізовано характер соціальних і культурних змін у Львові у 1940-х рр., розвиток вищої освіти у місті, причини опору студентів радянській владі. Висвітлено форми та методи підпільної діяльності українських студентів як частини національного руху. Участь українських студентів у підпільному русі у Львові у повоєнні роки відображено як амбівалентне явище - студентство протистояло радянізаційним процесам і водночас зазнавало їх впливу. На підставі результатів дослідження виявлено підгрунтя та мотиви участі студентів у національному русі, визначено його регіональну специфіку, показано значущість студентського руху опору у контексті загальнонаціональної визвольної боротьби, яка розгорнулася на заході України у другій половині 1940 - 1950-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВ-2Л)6-45 + Ф513(4УКР-4ЛЬВ) + Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА350836

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Парфіненко А.Ю. 
Проблема "ліквідації" університетів України в радянській журнальній публіцистиці 1920-х - початку 1930-х років: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / А.Ю. Парфіненко ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено причини реформування університетів в Україні початку 1920-х рр. Проаналізовано радянську журнальну публіцистику 1920 - початку 1930-х рр. в історіографічному аспекті. Визначено співвідношення між образами публіцистики та історіографії в процесі з'ясування причин закриття університетів. Розкрито особливості розуміння причин перетворення університетів у даний період на основі інтер- та екстерналістських факторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Ч612.161(4УКР) + Ч483(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА350711

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Шумська О.О. 
Естетична підготовка майбутніх учителів у Харківському університеті (друга половина XIX - початок XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.О. Шумська ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Проведено ретроспективний аналіз становлення та розвитку теорії й практики естетичної підготовки студентів-майбутніх учителів у Харківському університеті у другій половині XIX - початку XX ст. Показано внесок харківських педагогів досліджуваного періоду в розробку теоретичних і методологічних питань естетичної підготовки вчителя. Виявлено особливості й охарактеризовано провідні напрями, проаналізовано та систематизовано аудиторні та позаудиторні форми та методи естетичної підготовки студентів-майбутніх учителів. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, нормативних документів та широкого кола архівних і публіцистичних матеріалів досліджуваного періоду визначено основні етапи розвитку естетичної підготовки студентів-майбутніх учителів: 50-ті - перша половина 60-х рр. XX ст - період творчого розвитку теоретичних засад естетичної підготовки, започаткованих в університеті у першій половині XIX ст; друга половина 60-х - початок 70-х рр. XIX ст. - період зменшення кількості науково-теоретичних розробок і обмеження практичної діяльності з естетичної підготовки студентської молоді; друга половина 70-х рр. - початок XX ст. - період інтенсивної розробки естетико-педагогічної теорії та практики. Показано можливості творчого використання теоретичних ідей та естетико-педагогічного досвіду Харківського університету другої половини XIX - початку XX ст. Обгрунтовано прогностичні тенденції подальшого розвитку й удосконалення теорії та практики естетичної підготовки студентів сучасних українських педагогічних закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч481.355 +
Шифр НБУВ: РА349851

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Микитюк С.О. 
Організаційно-педагогічні умови викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Микитюк ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічний аспект викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України другої половини XIX - початку XX ст. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів, офіційно-правових документів визначено й охарактеризовано основні етапи розвитку вищої юридичної освіти в Україні у досліджуваний період. Висвітлено внесок вітчизняних педагогів, громадських діячів і викладачів університетів у розробку теоретичних засад викладання правових дисциплін. Вперше визначено організаційно-педагогічні умови викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України досліджуваного періоду, якими є: високий рівень професійно-педагогічної компетентності професорсько-викладацького складу, використання різноманітних форм і методів викладання правових дисциплін і його науково-методичне забезпечення, здійснення контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів. Показано специфіку та тенденції розвитку методики викладання правових дисциплін у досліджуваний період. Визначено перспективи впровадження прогресивних ідей вітчизняних педагогів другої половини XIX - початку XX ст. щодо викладання правових дисциплін у практику діяльності сучасних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Х.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА351051

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського