Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (88)Книжкові видання та компакт-диски (77)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)51$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Опанасенко Н.І. 
Виховний ідеал у творчій спадщині український діячів "Просвіти" кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Опанасенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано діяльність українських "Просвіт" у справі національного шкільництва. Встановлено, що виховний ідеал (ВІ) українських просвітян містить у собі систему цінностей, яка складається із національних (патріотизм, пріоритети української нації та Батьківщини, побудова вільної незалежної держави, знання рідної мови, повага до історії свого народу, її культурної спадщини) та загальнолюдських (моральний закон утвердження добра та боротьба із злом, служіння правді, красі та любові, чесність, гідність, гуманність) вартостей. Визначено головну рису ВІ просвітян - спрямованість у майбутнє. Досліджено педагогічний доробок українських просвітян у процес становлення національного ВІ та наведено порівняння з сучасною практикою формування ВІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч421.352 + Ч710.3(4УКР)53
Шифр НБУВ: РА321837

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Антощак М. М. 
Громадська та освітньо-наукова діяльність Миколи Олексадровича Корфа: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / М. М. Антощак ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено громадську й освітньо-наукову діяльність М. Корфа, визначено його світогляд як громадського діяча, науковця, педагога. Досліджено суспільно-просвітницьку діяльність М. Корфа на півдні України й його внесок в розвиток системи самоврядування та народної освіти в Катеринославській та Таврійській губерніях. Проаналізовано основні роботи педагога, які присвячені актуальним проблемам того часу - вирішенню питання діяльності земських органів і питанню розвитку народної освіти. Висвітлено зміст і напрями його наукової спадщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)5-8 Корф М.О. + Ч33(4УКР)51-8 Корф, М.О.
Шифр НБУВ: РА375073 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Сич О. І. 
Громадсько-культурна та педагогічна діяльність М. П. Драгоманова: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / О. І. Сич ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Проаналізовано основні етапи життя М. Драгоманова. Висвітлено становлення й еволюцію поглядів ученого в контексті розвитку його епохи. Виявлено головні чинники, які впливають на формування національної свідомості та громадської позиції вченого. Окреслено наукову роботу М. Драгоманова в "Основі" та Київській Громаді. Розкрито його місце та роль у громадсько-культурному житті еміграції. З'ясовано, що М. Драгоманов є одним із найактивніших захисників українських інтересів за кордоном у XIX ст. Висвітлено основні погляди ученого на політику російського царизму щодо освіти в Україні. Розглянуто теоретичні та практичні основи діяльності народної школи в розробках М. Драгоманова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)5-8 Драгоманов + Ч33(4УКР)51-8 Драгоманов, М. П.
Шифр НБУВ: РА373303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Репко І.П. 
Організація контролю за навчальною діяльністю учнів народних шкіл України у другій половині XIX століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.П. Репко ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічний аспект організації контролю за навчальною діяльністю учнів народної школи у вітчизняній педагогіці у другій половині XIX ст. На підставі аналізу науково-педагогічної, історичної літератури, офіційних документів охарактеризовано передумови й особливості розвитку системи початкової освіти в Україні у даному періоді. Розкрито внесок вітчизняних педагогів до розробки теоретичних засад організації зазначеного контролю. Удосконалено досвід його реалізації у практиці дослідженого періоду. Проаналізовано нормативне забезпечення процесу контролю у народних школах. Охарактеризовано форми та методи поточного та періодичного контролю. Виявлено й узагальнено особливості заохочення та покарання як основних засобів стимулювання учнів початкової школи у процесі навчання. Визначено основні етапи й висвітлено тенденції організації контролю за їх навчальною діяльністю у контексті розвитку народних шкіл України у досліджений період. Сформульовано прогностичні тенденції розвитку набутого досвіду у даному аспекті у практиці сучасної української національної початкової школи, а саме: удосконалення системи контролю; методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості школяра; набуття контролем системних ознак; подальший пошук ефективних шляхів реалізації основних функцій контролю; наукове обгрунтування єдиних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 +
Шифр НБУВ: РА355144

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Рукасова С.О. 
Організація контролю навчальних досягнень учнів середніх закладів освіти в Україні (друга половина ХІХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Рукасова ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2008. — 20 с. — укp.

Зроблено систематизацію теоретичних ідей з організації контролю навчальних досягнень учнів середніх закладів освіти у другій половині XIX ст. Розглянуто питання обгрунтування розвивальної, виховної та стимулювальної функцій контролю; визначення критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; розробки загальних і персональних методик словесної та бальної системи контролю; заміни "термінового накопичення знань" на активні методи оволодіння й оцінювання. Узагальнено досвід організації контролю навчальних досягнень учнів середніх закладів освіти України другої половини XIX ст. Розкрито динаміку процесу організації контролю, охарактеризовано його основі етапи: 1850 - 1860-ті рр. - формування та становлення системи організації контролю навчальних досягнень учнів; 1870 - 1890-ті рр. - творчого, інтенсивного розвитку контролю. Розкрито особливості його організації на кожному з етапів (розробка правил контролю, нових підходів щодо здійснення перевірки, оцінювання, обліку знань, вибору методів контролю, форм стимулювання учнів). Проаналізовано актуальні проблеми організації контролю навчальних досягнень учнів. До наукового обігу введено нові архівні матеріали та маловивчені документи офіційного характеру, які дозволили більш повно й вірогідно висвітлити досвід організації контролю навчальних досягнень учнів у досліджуваний період, обгрунтовано перспективи його творчого використання у сучасній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч421.28 +
Шифр НБУВ: РА362138

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Попельнюх О.І. 
Педагогічна і просвітницька діяльність М.О. Корфа в контексті розвитку вітчизняної школи: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Попельнюх ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Проведено науково-теоретичне обгрунтування педагогічної та просвітницької діяльності М.О. Корфа. Виявлено методологічні основи та дидактичні принципи його педагогічної та просвітницької діяльності. Визначено, що головною особливістю діяльності М.О. Корфа є органічне поєднання та взаємовплив теорії та практики освіти. Охарактеризовано модель земської народної школи. Проаналізовано принципи загальнопедагогічних і дидактичних праць ученого. Уточнено комплекс сформульованих М.О. Корфом гуманістичних ідей виховання та навчання особистості, який розвинув наукові положення про втілення в творчості педагога кращих досягнень європейської педагогічної думки, тридицій української народної педагогіки та поглядів вітчизняних педагогів-класиків. До наукового обігу введено маловідомі та невідомі архівні документи та матеріали, що стосуються життя та творчості М.О. Корфа, а також розвитку вітчизняної школи дослідженого періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-8 Корф, М.О. +
Шифр НБУВ: РА363406

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Нестреляй А.М. 
Педагогічні погляди та викладацька діяльність С.С.Гогоцького у вищих навчальних закладах України (1837 - 1886 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.М. Нестреляй ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Систематизовано й узагальнено науково-педагогічні ідеї С.С. Гогоцького, досліджено його викладацьку діяльність у Київській духовній академії (1837 - 1851 рр.) в Університеті Св. Володимира (1845 - 1886 рр.), на Київських вищих жіночих курсах (1878 - 1886 рр.), охарактеризовано її зміст і провідні напрями. З'ясовано головні чинники формування та розвитку світоглядних засад ученого. Розроблено періодизацію його творчого шляху за науково-викладацьким (1837 - 1851 рр.), організаційно-адміністративним (1852 - 1865 рр.), освітньо-благодійницьким (1866 - 1886 рр.) етапами. Обгрунтовано науково-педагогічну концепцію С.С. Гогоцького та його методологічну, теоретичну та методичну складові. Визначено внесок С.С. Гогоцького у становлення педагогіки як навчальної дисципліни. Актуалізовано педагогічний досвід ученого за сучасних умов модернізації університетської освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-8 Гогоцький, С.С. + Ч486г(4УКР)51 д Гогоцький, С.С. +
Шифр НБУВ: РА363166

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Ткаченко О.Г. 
Проблема педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів середніх навчальних закладів України в другій половині XIX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.Г. Ткаченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2010. — 18 с. — укp.

Визначено потоки та розвиток ідеї педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнівської молоді в історії зарубіжної думки. Висвітлено етапи розвитку ідеї педагогічного стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів. Виявлено умови ефективності процесу стимулювання, а також засоби педагогічного стимулювання, розкрито особливості діяльності вчителя в даному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч424(4УКР)01
Шифр НБУВ: РА373033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Галів М.Д. 
Проблема формування характеру особистості в історії розвитку української педагогічної думки (60-ті роки XIX - 60-ті роки ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Галів ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено характерологічну проблематику у працях українських педагогів 1860 - 1960 рр. Проаналізовано суспільно-історичні передумови виникнення та дослідження проблеми формування характеру у вітчизняній педагогіці. Розглянуто ідеал характеру - характерність, створений українськими ученими-педагогами, сутність якого полягає у розвитку морально-вольових якостей, які визначають спрямованість діяльності особистості та її здатність долати труднощі. Розроблено схему структури характеру, розглянуто її емоційну, інтелектуальну, вольову, ціннісно-орієнтаційну сфери, сконцентровані навколо головної життєвої мети. Визначено основні чинники формування характеру (біологічний, навколишнього середовища та свободи волі), проаналізовано їх вплив на його становлення. Доведено пріоритетне значення факторів навколишнього середовища та особистостої волі людини у формуванні її характеру, які в педагогічних дослідженнях вітчизняних педагогів трактувалися як виховання та самовиховання. Виділено найбільш сприятливі для виховання храктеру особистості засади організації її діяльності: цілеспрямованість, самостійність, активність, відповідність задаткам, здібностям та можливостям, прагнення до змагання, з'язок з діяльністю колективу. Обгрунтовано доцільність використання розроблених українськими педагогами-характерологами ідей у сучасній педагогіці з метою виховання особистості з активною життєвою позицією, здатної успішно діяти за умов громадянського суспільства та ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51 + Ч33(4УКР)63 + Ю937.26 +
Шифр НБУВ: РА352675

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Турчина І. С. 
Проблеми української національної освіти в педагогічній спадщині О. Кониського (1836 - 1900 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. С. Турчина ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. — Чернігів, 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні чинники, які сприяли формуванню світоглядних засад О. Кониського, мали вплив на становлення його як свідомого українця, культурно-просвітнього, громадського діяча та педагога. Проаналізовано біографію педагога, виокремлено та досліджено основні етапи та напрями його просвітницько-громадської діяльності. Розкрито погляди педагога на проблеми української національної освіти: мету та завдання національної освіти та національного виховання, принципи навчання та національного виховання, методи та засоби навчання та виховання рідною мовою, розробку україномовних підручників, роль і місце вчителя української народної школи, питання жіночої освіти. Розкрито внесок педагога у заснування Наукового товариства ім. Шевченка, розкрито його роль у становленні та розвитку шевченкознавства, висвітлено проблеми національної освіти в публіцистиці О. Кониського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-8 Кониський, О.
Шифр НБУВ: РА375749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського