Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (1470)Книжкові видання та компакт-диски (2085)Журнали та продовжувані видання (1599)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.22$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 237
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Краснопольський В.Е. 
Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комп`ютерної техніки (на матеріалі викладання англійської мови): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Е. Краснопольський ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2000. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами комп'ютерної техніки на уроках англійської мови. Доведено, що рівень активізації навчально-пізнавальної діяльності значно підвищується за умов використання комп'ютера. Активізація навчально-пізнавальної діяльності засобами комп'ютерної техніки на уроках іноземної мови досягається за рахунок полісенсорного подання навчального матеріалу, динамічного унаочнення, підвищення мотивації, посилення пізнавального інтересу в навчальній діяльності, урахування індивідуальних психофізіологічних характеристик учня, різноманітності інформації та форм роботи, наявності зворотного зв'язку, адаптивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ш143.21-912.2
Шифр НБУВ: РА310841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Крутій В.А. 
Активізація навчальної діяльності молодших школярів у процесі використання дидактичних ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / В.А. Крутій ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

За результатами дослідження визначено поняття "навчальна активність", види та критерії активності, умови та структуру активізації навчальної діяльності молодших школярів. Розглянуто дидактичні ігри як засіб активізації навчальної діяльності. Охарактеризовано види та структуру дидактичних ігор, методику використання їх у навчальному процесі початкової школи. Надано рекомендації вчителям початкових класів щодо керівництва дидактичним іграми на уроках. Розроблено систему дидактичних ігор, які доцільно використовувати на уроках математики та природознавства з метою активізації навчальної діяльності. Визначено основні рівні активності на різних етапах дослідницько-експериментальної роботи. Наведено результати впровадження нових форм і методів навчальної роботи, спрямованої на активізацію навчальної діяльності. Обгрунтовано ефективність використання дидактичних ігор з метою активізації навчальної діяльності молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА315434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Кривошея Т.М. 
Взаємозв'язок розумової і естетичної діяльності в навчально-виховному процесі школи I ступеня: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Кривошея ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2003. — 22 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано психолого-педагогічні передумови взаємозв'язку розумової та естетичної діяльності, визначено рівні та критерії продуктивності розумової діяльності учнів початкових класів та розгортання їх естетичної реакції у межах розумової діяльності, виділено педагогічні умови та розроблено модель реалізації взаємозв'язку розумової та естетичної діяльності, експериментально перевірено шляхи реалізації даного взаємозв'язку у навчально-виховному процесі школи I ступеня. Описано способи діагностики кореляційної залежності результатів розумової та естетичної діяльності учнів початкових класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220 + Ч421.355 +
Шифр НБУВ: РА326265

Рубрики:

      
4.

Голуб Н.М. 
Використання пізнавальних завдань випереджаючого характеру в процесі навчання дітей 6-річного віку: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.М. Голуб ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше розроблено систему пізнавальних завдань випереджального характеру з урахуванням психофізіологічних особливостей 6-річних учнів, використання якої забезпечує перспективну спрямованість процесу навчання. Розкрито сутність дидактичних функцій пізнавальних завдань випереджального характеру (освітньої, розвивальної, виховної, евристичної, мнемічної, системотворчої). Визначено особливості застосування пізнавальних завдань випереджального характеру з метою створення розвивального середовища для навчально-пізнавальної діяльності 6-річних учнів. Уточнено сутність і структуру дефініції "пізнавальне завдання випереджального характеру". Удосконалено засоби формування та активізації навчально-пізнавальної діяльності 6-річних учнів, розвитку їх пізнавальної активності та самостійності, розумових і творчих здібностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.1 +
Шифр НБУВ: РА342890

Рубрики:

      
5.

Дупак Н.В. 
Виховання культури праці молодших школярів у процесі навчальної трудової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Дупак ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

      
6.

Брода 
Виховання самостійності у навчанні учнів основної загальноосвітньої школи (друга половина ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Мар'яна Володимирівна Брода ; Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. — Івано-Франківськ, 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.352.212
Шифр НБУВ: РА351847

Рубрики:

      
7.

Гуцан Л.А. 
Виховання у молодших школярів позитивного ставлення до традицій і звичаїв українського народу у процесі художньо-трудової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Гуцан ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування та запровоновано нове вирішення проблеми виховання у молодших школярів позитивного ставлення до українських трудових традицій та звичаїв. На підставі вивчення матеріалів психолого-педагогічних досліджень даного питання уточнено сутність і взаємозв'язок понять "традиція", "звичай", "обряд", "ритуал" та "свято", що визначають зміст народної системи трудового виховання підростаючих поколінь. Визначено основні напрямки удосконалення художньо-трудової діяльності учнів сучасної початкової школи. Досліджено чинники та умови формування позитивного ставлення молодших школярів до трудових традицій і звичаїв українського народу, охарактеризовано структуру, встановлено показники та критерії визначення рівня вихованості означеної особистісної якості. Розроблено методику виховання у молодших школярів позитивного ставлення до трудових традицій і звичаїв українського народу на базі впровадження у виховну практику інтегрованого курсу "Український етнодизайн", в якому теоретичні матеріали навчальних дисциплін "Художня праця", "Я та Україна", "Музика та хореографія" вдало об'єднано та доповнено елементами українських традицій та звичаїв. Доведено необхідність динамічного оформлення соціального середовища розвитку дитини атрибутами календарно-обрядових свят українського народу протягом навчального року. Розроблено метод художніх проектів, який синтезує художньо-ігрову взаємодію вчителя та учнів у процесі відтворення українських календарно-обрядових свят.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА339403

Рубрики:

      
8.

Чорнобай І.М. 
Вплив валеологічних знань і вмінь на якісні показники фізичної культури молодших школярів: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.М. Чорнобай ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 19 с. — укp.

Експериментально вивчено вплив авторської програми "охорона життя і здоров'я" та навчальних програм з валеології на якісні показники фізичної культури молодших школярів. Запропоновано рекомендації щодо покращання змісту освіти з питань фізичної культури у предметах "валеологія", "охорона життя і здоров'я", "фізична культура", підготовки вчителів з валеології, проведення фізкультурно-оздоровчих заходів за народним християнським календарем. Вдосконалено контрольні якісні показники фізичної культури молодших школярів, паспорт здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА310022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Красновський В.М. 
Вплив гуманістично орієнтованого навчання на психічні стани школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.М. Красновський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Розкрито значення категорії "психічного стану" для дослідження і вдосконалення навчально-виховного процесу. Проведено теоретичний аналіз соціальної ситуації розвитку сучасного підлітка, який наведено зібраними емпіричними даними. Простежено основні історичні етапи руху за гуманізацію освітнього процесу та сучасні тенденції даного руху. Експериментально досліджено вплив організації навчально-виховного процесу на показники психічних станів школярів. Зроблено висновок, що спроби гуманізації освітнього процесу в будь якому навчальному закладі потребують об'єктивного психологічного аналізу, до того ж показники психічних станів учнів мають бути важливими експертними критеріями, які характеризують, насамперед, ступінь збалансованості навчально-виховного процесу. Передумовами реальної гуманістичної орієнтації навчально-виховного процесу є, зокрема, його концептуальна цілісність (нееклетичність), достатня міра "камерності" (на противагу зорієнтованості на зовнішню показовість), яка відповідає потребам та інтересам учнів, їх виявленим і потенційним можливостям, віковим та індивідуальним особливостям. Розроблено практичні рекомендації щодо гуманізації навчально-виховного процесу у загальноосвітній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9 + Ч421.22
Шифр НБУВ: РА308525 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Федько В.В. 
Вплив когнітивного стилю на спільну учбову діяльність школярів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.В. Федько ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 19 с.: табл. — укp.

Досліджено проблему впливу когнітивного стилю залежності від поля (поленезалежності - полезалежності) на спільну учбову діяльність учнів старших класів. Висвітлено психологічні особливості малої групи як сукупного суб'єкта спільної учбової діяльності, основні її ознаки і види, встановлено відмінності від інших видів спільної діяльності (виробничої, навчальної), а також від індивідуальної учбової діяльності та психолого-педагогічні фактори її ефективності. Уточнено особливості когнітивного стилю як складника стильової сфери особистості, статус і основні його види (параметри), співвідношення між ним і пізнавальною стратегією, а також здібностями. Досліджено вплив когнітивного стилю залежності від поля на такі феномени спільної учбової діяльності: прийняття групових рішень, конфліктну поведінку учнів і психологічний клімат у групі. Виявлено вплив даного когнітивного стилю на вказані феномени, відзначено опосередкованість його дії за допомогою інших індивідуально-психологічних особливостей учнів, а також характеру взаємин між ними, враховуючи ті, що склалися ще до їх включення у спільну учбову діяльність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.51 + Ю984.2-64 + Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА329601

Рубрики:

      
11.

Главінська О.Д. 
Вплив низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Д. Главінська ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження особливостей становлення самооцінки в дітей молодшого шкільного віку, зокрема, у разі несприятливої ситуації розвитку, викликаної хронічною шкільною неуспішністю. Проаналізовано підходи різних психологічних шкіл до трактування природи самооцінки, детермінант недостатнього рівня в оволодінні шкільною програмою, засобів корекції навчальної неуспішності школяра. На підставі теоретичного й експериментального аналізу впливу низької навчальної успішності на становлення самооцінки школяра виявлено, що учні з низькою навчальною успішністю мають викривлення в особистісній сфері, що є наслідком психотравмуючої ситуації неуспіху. Встановлено, що перешкодою у підвищенні навчальної успішності дітей (з нормальним інтелектуальним розвитком) є неадекватне самосприйняття, недостатній розвиток саморегуляції, знижена розумова працездатність. Визначено шляхи оптимізації засвоєння знань учнями завдяки поєднанню валеологізації навчально-виховного процесу з розвивальним навчанням та психокорекційними заняттями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю952.2-734 + Ю984.030.2-81
Шифр НБУВ: РА318758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Клочко Н. Л. 
Вступ до школи як загальнопедагогічна проблема в історії розвитку початкового навчання в Україні (XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. Л. Клочко ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему вступу дитини до школи в історії розвитку початкового навчання в Україні у XX ст. З'ясовано сутність даного дослідження, охарактеризовано психолого-фізіологічні особливості майбутнього першокласника. Структуровано компоненти та критерії фізичної та психологічної готовності дитини до початку шкільного навчання. Проведено ретроспективний аналіз проблеми вступу дітей до школи в педагогічній теорії та практиці. Вивчено досвід реформування зарубіжної системи освіти, стратегічних напрямів і пріоритетів здійснюваних перебудов. Виділено основні періоди реформування початку шкільної освіти в історії розвитку початкового навчання в Україні в XX ст. Узагальнено соціально-історичні та педагогічні аспекти, що впливали на вирішення даної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 г(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА384607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Пожар Н.В. 
Групові форми організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Пожар ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі пошуку ефективних форм організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання. Визначено сутність та види групових форм, обгрунтовано особливості групової роботи учнів в умовах інформатизації навчання, визначено основні вимоги до організації групової роботи. Науково обгрунтовано етапи організації групової роботи. Експериментально підтверджено позитивний вплив організації групової роботи на якість знань учнів (повноту, глибину та усвідомленість), рівень засвоєння знань в залежності від характеру самостійної діяльності учнів, рівень розвитку пізнавального інтересу, характер взаємовідносин учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.252

Рубрики:

      
14.

Дегтярьова Г.А. 
Гуманізація навчального процесу в основній школі засобами інформаційних технологій (на прикладі предметів гуманітарного циклу): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Г.А. Дегтярьова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми гуманізації освіти, зокрема, питання теоретичного обгрунтування гуманізації навчального процесу в основній школі засобами інофрмаційних технологій. З'ясовано відповідність чинників даних технологій засадам гуманізації освіти. Визначено функції інформаційних технологій у процесі реалізації принципів гуманізації навчання, а також напрями гуманізації навчального процесу засобами даних технологій. Запропоновано технології застосування всіх визначених способів гуманізації навчання окремо та в комплексі. Обгрунтовано та експериментально перевірено способи впровадження інформаційних технологій безпосередньо в навчальний процес і в самостійну роботу учнів, що відповідають гуманістичній парадигмі освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.253 +
Шифр НБУВ: РА348469

Рубрики:

      
15.

Ігнатенко Н.В. 
Дидактичне забезпечення розуміння навчальних текстів учнями початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.В. Ігнатенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано дидактичне забезпечення розуміння навчальних текстів молодшими школярами, експериментально перевірено його ефективність за різних умов організації роботи учнів над текстом. Методика полягає у визначенні об'єктом дослідження процесу взаємодії вчителів і учнів під час роботи над навчальним текстом, опрацювання якого здійснювалось як поетапна пізнавально-комунікативна діяльність, що охоплює текст як цілість. Дидактичне забезпечення даних етапів дозволило читачу осягнути складові тексту: від розуміня фактичного змісту прочитаного до діалогічної взаємодії, визначити відповідну систему прийомів, критерії та рівні розуміння учнями навчального тексту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221
Шифр НБУВ: РА313055 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Коломієць Н.А. 
Дидактичні засади застосування інтерактивних методів навчання молодших школярів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Н.А. Коломієць ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Розкрито сутність, історію розвитку та використання інтерактивних методів навчання, визначено їх структуру та розроблено класифікацію за критеріями чисельності учасників, характеру завдань, методичної мети й етапу уроку. Обгрунтовано дидактичні засади застосування інтерактивних методів навчання молодших школярів. Визначено цілі, принципи, дидактичні умови, зміст, засоби підвищення комунікативної компетенції учнів і форми навчальної діяльності із застосуванням інтерактивних методів навчання у процесі мовної освіти молодших школярів. Запропоновано визначення поняття взаємодії як процесу спільної комунікативної діяльності, який реалізується шляхом обміну інформацією та використання індивідуального внеску кожного у рішення спільної проблеми. Охарактеризовано основні компоненти взаємодії - спілкування та спільну діяльність, показано їх взаємозв'язок і взаємообумовленість. Розкрито особливості дітей молодшого шкільного віку в аспекті можливостей використання інтерактивних методів навчання. Виявлено взаємозв'язок між рівнем сформованості в учнів комунікативної компетенції та використанням на уроках інтерактивних методів навчання. Запропоновано систему уроків української й англійської мови для учнів 3-х класів загальноосвітньої школи. Розроблено й експериментально перевірено системно-методичну модель реалізації дидактичних засад застосування інтерактивних методів навчання у процесі мовної освіти молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.24 +
Шифр НБУВ: РА362951

Рубрики:

      
17.

Яблонська Т.М. 
Дидактичні засади навчання іншомовного читання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Т.М. Яблонська ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Установлено психолого-дидактичні засади процесу іншомовного читання молодшими школярами, з'ясовано особливості сприйняття й осмислення відповідної друкованої інформації учнями початкових класів. Проаналізовано методи навчання зазначеного читання у педагогічній теорії та практиці та зазначено щодо їх недостатньої ефективності. Визначено дидактичні принципи цього виду мовленнєвої діяльності на основі особистісно орієнтованої технології навчання, а також компоненти змісту навчання іншомовного читання на початковому етапі вивчення іноземної мови. Обгрунтовано необхідність виокремлення цих компонентів з самого процесу читання та із загально-дидактичної концепції змісту навчання іноземних мов. Визначено умови здобуття лінгвістичних знань, формування мовних навичок та розвитку рецептивно-репродуктивних мовленнєвих умінь у молодших школярів. Розроблено дидактичну модель навчання іншомовного читання, а також систему взаємопов'язаних послідовних дій учителя та учнів у дослідженому процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911.331 + Ч421.221.2 +
Шифр НБУВ: РА332536

Рубрики:

      
18.

Васенко В.В. 
Дидактичні основи навчання графічної грамоти учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.В. Васенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні закономірності вивчення елементів графічної грамоти молодшими школярами на уроках трудового навчання, математики та образотворчого мистецтва. Визначено показники та рівні засвоєння цього виду навчального матеріалу означеною віковою групою учнів. Запропоновано різні види завдань до даних предметів, які сприяють розвитку абстрактного мислення, уяви та здатності до самостійного вирішення навчальних завдань. Розроблено показники рівнів засвоєння графічної грамоти учнями початкової школи, що дозволяє діагностично працювати з ними вчителям для забезпечення наступності у навчанні з основною школою. Теоретично обгрунтовано та визначено поняття "графічна грамота", яке визначає діяльність молодших школярів, а також проаналізовано розвиваючі можливості навчання графічної грамоти молодших учнів. За результатами дослідження створено робочий зошит з елементів графічної грамоти для молодших школярів, який дозволяє вчителю забезпечити диференційований підхід щодо організації їх графічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ж11р(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА320891 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Логачевська С.П. 
Дидактичні основи організації диференційованого навчання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.П. Логачевська ; Кіровоградський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221

Рубрики:

      
20.

Височан Л.М. 
Дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Височан ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958 - 1991 рр.). Проаналізовано основні аспекти теорії підручника, різноманітні підходи до розробки дидактичних засад його створення. Обгрунтовано доцільність використання структурно-функціонального підходу як основи аналізу дидактичних засад навчальних книг природничо-математичного циклу для початкових шкіл України досліджуваного періоду. Охарактеризовано дидактичні засади побудови підручників з природознавства та математики. Визначено основні функції підручників (інформаційну, розвивальну, мотиваційну та виховну), досліжено їх взаємозв'язок та особливості реалізації у структурі навчальних книг. На підставі структурно-функціонального аналізу підручників з предметів природничо-математичного циклу досліджуваного періоду обгрунтовано можливості використання історичного досвіду в сучасній навчальній практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч421.221.215.1 + Б.р(4УКР)2-38,022 +
Шифр НБУВ: РА360242

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського