Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (270)Книжкові видання та компакт-диски (374)Журнали та продовжувані видання (56)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч484(4УКР)711$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Полякова Л. П. 
Державне управління інформаційно-освітнім середовищем інноваційних університетських комплексів: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Л. П. Полякова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 36 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан та еволюційні тенденції розвитку української системи вищої освіти, її специфіку в порівнянні з закордонними системами й обгрунтовано загальносвітові тенденції розвитку системи вищого освіти. Виявлено специфіку функціонування, передумови та напрямки розвитку університетів в інноваційній економіці. Визначено напрямки трансформації університетів за умов інноваційного розвитку економіки та суспільства, що базується на знаннях. Запропоновано визначення поняття "інноваційний університетський комплекс" як перспективної форми інтеграції освітньої, наукової й інноваційної діяльності. Розроблено концептуальні підходи до формування внутрішньої структури освітньої підсистеми університетського комплексу. Обгрунтовано стратегічні напрямки інноваційного розвитку університетських комплексів з урахуванням особливостей організації української системи вищої освіти та загальносвітових тенденцій розвитку системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч481.253 + Х819(4УКР)132.1 ф
Шифр НБУВ: РА376293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Довгань К.Г. 
Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.Г. Довгань ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проведено всебічний аналіз широкого кола джерел з історії Київського державного університету (КДУ), документів і матеріалів його діячів (1933 - 1941 рр.). Відзначено, що процес відновлення та становлення КДУ у 1933 - 1941 рр. відбувався за умов оформлення радянських засад системи вищої освіти, згідно з якими університет розглядався не як автономний центр розвитку науки та культури, а як своєрідна "кузня кадрів" і "ділянка ідеологічного фронту". У кінці 1930-х рр. Київський університет перетворився на звичайний радянський вищий учбовий заклад з уніфікованою системою викладання, слухняною професурою та вірним справі побудови соціалістичного суспільства студентством. Науково-педагогічна та громадсько-політична діяльність представників професорсько-викладацького та науково-допоміжного складу, співробітників, студентів і аспірантів Київського університету у 1933 - 9141 рр. відбувалась у контексті наступу влади на інтелігенцію, розгортання репресій щодо неї. Установлення тотального контролю над вищою школою супроводжувалося винищенням її найкращих представників. Політичні репресії проти діячів КДУ у досліджений період були складовою частиною централізаторської політики Кремля, метою якого було створення химерного суспільства "будівничих соціалізму" та побудова уніфікованої тоталітарної держави. Політичні репресії негативно вплинули на розвиток провідного вищого закладу УРСР, внаслідок чого було втрачено ціле покоління талановитих педагогів і науковців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711.9 + Т3(4УКР-2К)61-5 +
Шифр НБУВ: РА356691

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іващенко В.Ю. 
Мемуари професорів та студентів з історії Харківського університету XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / В.Ю. Іващенко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 17 с. — укp.

Визначено ступінь розробки теми в історіографії, а також напрями подальших досліджень у даній сфері. Розглянуто 85 професорсько-студентських спогадів з історії Харківського університету XIX - початку XX ст., охарактеризовано ступінь репрезентативності та достовірності вміщеної в них інформації. Уперше у вітчизняній історіографії досліджено еволюцію університетської мемуаристики. Висвітлено функціональне призначення спогадів, досліджено вплив авторських настанов на форму та зміст відповідних мемуарних творів. Проаналізовано більшість анонімних пам'яток, розглянуто склад мемуаристів за соціальним походженням, факультетською належністю, сферою професійної діяльності та віковими показниками. Простежено процес формування дослідженого комплексу. Визначено змістове навантаження провідних сюжетів спогадів. На прикладі комплексу професорсько-студентських мемуарів з історії Харківського університету XIX - початку XX ст. зроблено спробу з'ясувати деякі риси, загальні для всієї тогочасної університетської мемуаристики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)5,013 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА328739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Беседіна Є. В. 
Модернізація професійної підготовки майбутніх перекладачів в умовах диверсифікації університетської освіти: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Є. В. Беседіна ; Крим. гуманіт. ун-т. (м. Ялта). — Ялта, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему модернізації професійної підготовки майбутніх перекладачів за умов диверсифікації університетської освіти. Розроблено теоретико-методологічне забезпечення процесу модернізації професійної підготовки майбутніх перекладачів за умов диверсифікації університетської освіти. З'ясовано чинники її актуалізації у напрямку формування в них конкурентоспроможності. Виявлено структуру, уточнено критерії, показники та охарактеризовано рівні конкурентоспроможності майбутніх перекладачів. Обгрунтовано педагогічні умови та спроектовано модель модернізації професійної підготовки майбутніх перекладачів, спрямованої на формування в них конкурентоспроможності, апробовано ефективність її методичного забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377 + Ч484(4УКР)711 к94
Шифр НБУВ: РА373741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Черняк С.Г. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності Київського імператорського університету св. Володимира (1833 - 1863 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Г. Черняк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено провідні етапи становлення та розвитку діяльності Київського імператорського університету св. Володимира, (1833 - 1837 рр. - організаційно-структурний, 1838 - 1841 рр. - структурно-змістовий, 1842 - 1863 рр. - структурно-процесуальний), класифіковано провідні тенденції розвитку організаційно-педагогічних засад його діяльності, зокрема, управління, структури, освітньої та наукової діяльності. Висвітлено тенденції, що відображають політику проведення вступних кампаній і вирішення кадрових питань. Обгрунтовано організаційно-педагогічні засади діяльності ВНЗ, провідні тенденції розвитку організаційно-педагогічних засад діяльності Київського імператорського університету св. Володимира 1833 - 1863 рр. за сучасних умов функціонування Київського національного університету ім. Т. Шевченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА360714

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Котова А.В. 
Організація самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А.В. Котова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних документів, науково-педагогічної літератури, нормативних документів уперше цілісно в широких хронологічних межах досліджено організацію самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX ст. Розкрито сутність, дидактичні цілі, основні функції, принципи, особливості класифікації видів самостійної роботи студентів вітчизняних університетів даного періоду, науково обгрунтовано етапи розвитку ідеї її організації. Узагальнено досвід організації самостійної роботи студентів вітчизняних університетів другої половини XX ст, зокрема, охарактеризовано форми й умови її ефективної організації, особливості діяльності викладача як її керівника. Визначено шляхи реалізації накопиченого досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.286 + Ч483(4УКР)63/64 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА371568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Яремчук Н.Я. 
Підготовка студентів класичного університету до виховної діяльності у загальноосвітній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.Я. Яремчук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2007. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано педагогічні умови та модель професійної підготовки студентів класичного університету до виховної діяльності в загальноосвітній школі. Визначено особливості, компоненти, критерії та рівні готовності студентів класичного університету до виховної діяльності у загальноосвітній школі. Удосконалено теоретичні положення щодо професійної підготовки майбутнього вчителя, розкрито сутність його виховної діяльності, показано її роль у навчальному процесі. Розглянуто можливості впровадження нової моделі професійної підготовки студентів до виховної діяльності у процесі вивчення психолого-педагогічних та інших дисциплін, під час проведення педагогічної практики, позааудиторної та науково-дослідної роботи. Охарактеризовано основні етапи педагогічної підготовки студентів до виховної діяльності. Розглянуто різні види діяльності студентів у процесі педагогічної підготовки, зокрема, навчання, педагогічну практику, волонтерство та позааудиторну роботу. Створено варіативно-елективний курс "Виховна діяльність педагога в загальноосвітній школі" для обраних тем з педагогіки. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої моделі та педагогічних умов професійної підготовки студентів класичного університету до виховної діяльності. Результати наукового дослідження впроваджено у навчально-виховний процес класичних університетів України та Польщі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч484(4УКР)711 +
Шифр НБУВ: РА352853

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Король Л.Л. 
Розвиток педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя в Полтавському педагогічному інституті (1970 - 1990 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Л. Король ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 21 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз проблеми розвитку педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя у Полтавському державному педагогічному інституті (ПДПІ) ім. В.Г.Короленка в 1970 - 1990 рр. Розглянуто генезу, обгрунтовано передумови, етапи та тенденції розвитку педагогічної майстерності у діяльності цього ВНЗ, а також з'ясовано шляхи актуалізації досвіду ПДПІ зазначеного періоду у сучасній практиці професійої підготовки майбутнього вчителя. Доведено, що розвиток педагогічної майстерності у ПДПІ як головний напрям цільової комплексної програми "Вчитель" (Школа - педагогічний ВНЗ - школа) є вагомим професіоналізувальним чинником у царині тогочасної педагогічної освіти. На відміну від панівного у досліджений період діяльнісного розуміння суті феномена педагогічної майстерності вчителя, науковці ПДПІ акцентували увагу на пріоритеті професійних властивостей особистості, на базі втілення концептуального підходу у курсі "Основи педагогічної майстерності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч489.511.203 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА350457

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Мещанінов О.П. 
Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні: теорія і методика: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О.П. Мещанінов ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 42 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади сталого розвитку інноваційної університетської системи неперервної випереджальної професійної освіти за умов зростання конкуренції на регіональному, національному та міжнародному ринках праці, освітніх та наукових послуг. Досліджено теоретико-методологічні засади моделювання педагогічних процесів і систем. Проаналізовано стан розробки проблеми. Запропоновано концепцію та моделі розвитку університетської освіти. Виявлено й обгрунтовано параметри, індекси, індикатори та критерії оцінки розвитку. Розроблено комплекс методик оцінки розвитку. Здійснено експериментальну перевірку теоретичних положень та запропонованих методик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 +
Шифр НБУВ: РА340122

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Панченко Л. Ф. 
Теоретико-методологічні засади розвитку інформаційно-освітнього середовища університету: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.10 / Л. Ф. Панченко ; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". — Луганськ, 2011. — 44 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні та методологічні засади розвитку інформаційно-освітнього середовища (ІОС) університету, зокрема: методологічні підходи до проблеми розвитку ІОС, тенденції розвитку університетської освіти, які впливають на розвиток ІОС, принципи побудови складників ІОС. Розроблено модель ІОС університету як сукупність взаємопов'язаних структур - просторово-семантичної, технологічної, інформаційно-компетентнісної, комунікативної, імовірнісної. Наведено методику експертизи складників ІОС, порталу університету як головного елементу ІОС університету, модель педагогічного супроводу розвитку ІОС університету. Визначено критерії та показники щодо експертизи компонентів ІОС, критерії та показники ефективності супроводу розвитку ІОС. Удосконалено зміст, форми та методи підготовки студентів і викладачів до взаємодії в сучасному ІОС. Набули подальшого розвитку поняття "ІОС університету", "співтворчість викладача та студента в ІОС", "супровід розвитку ІОС університету", класифікація видів педагогічного супроводу розвитку навчально-дослідницької діяльності студентів в ІОС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч30 в2:З81
Шифр НБУВ: РА384827 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Коротенко Н. М. 
Університетська освіта в радянській Україні (1933 - 1941 рр): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Н. М. Коротенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Вперше комплексно висвітлено, як самостійну наукову проблему особливості розвитку університетської освіти в УССР у 1933 - 1941 рр. і розкрито невідомі факти з історії відновлення та діяльності університетів. Досліджено маловідомі аспекти відновлення університетів в УСРР, становлення структури університетів, формування професорсько-викладацького складу та студентського контингенту. Розглянуто та проаналізовано особливості навчально-методичної роботи в університетах, визначено основні завдання та методи виховної роботи в університетах. Вперше цілісно розглянуто, проаналізовано та вивчено навчальну, наукову та виховну роботу, що проводилася університетами УРСР у 1933 - 1941 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч483(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА377266 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Завальнюк О. М. 
Утворення і діяльність державних українських університетів (1917 - 1921 рр.): автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 07.00.01 / О. М. Завальнюк ; НАН України ; Ін-т історії України. — К., 2011. — 32 с. — укp.

Розкрито складові процесу творення та діяльності державних українських університетів. Висвітлено перші спроби українізувати російськомовні упіверситети в Україні, заснування та діяльності Київського народного українського університету, процесу формування та відкриття державних українських університетів, нормативно-правової бази національної університетської освіти, з'ясуванню кадрового потенціалу та студентського контингенту, матеріально-технічної й інформаційної бази нових вишів, освітньої та наукової діяльності українських університетів, проблеми соціального захисту науково-педагогічних, навчально-допоміжних і технічних працівників і студентів, а також місця нових університетів у державотворенні й освітньо-культурному відродженні країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612-7 + Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА384947 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Косінова Г.О. 
Харківський університет наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Г.О. Косінова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 14 с. — укp.

Розглянуто історію одного з найстаріших університетів України на переломному етапі його існування. Визначено вплив статуту 1884 р. на організацію навчальної та наукової роботи в Харківському університеті, досліджено особливості створення семестрово-курсової системи, організації державних іспитів, запровадження свободи викладання та слухання. Наведено огляд наукових робіт учених університету, зокрема українознавчих досліджень. Розглянуто питання управління університетом з 1884 р., розширення прав самоврядування, реорганізації повноважень на ключових рівнях університетської влади. На підставі узагальнення широкого кола джерел наведено всебічну характеристику викладацького колективу та студентів. Розкрито питання створення організацій від різних за характером гуртків до органів самоврядування, описано участь викладачів і студентів у громадському житті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА328581

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського